Sitten vielä pitää sanoa, että kalliiksi on sitten tämä talvi t

Guttenberg

Kylläpä oli harhainen aatteeni, että etelätuuli hajottaisi ja vapauttaisi jäät Suomenlahdesta 15. päivään mennessä.
Tänäkin aamuna oli uutta kovaa jäätä vanhan päällä 5 senttiä. Samoin tuo kääntöavantomme oli ummessa.
Nyt saa olla kiitollinen Vapun aaton mahdollisuudesta päästä ensimmäiselle ajolle. Se jos on mahdollinen niin Eteläsatamaan tulen tekemään pari kierrosta ja saatan töräyttää torvellakin.

Bedfordia on nyt mittarin mukaan käytetty neljä täyttä tuntia. Näin sen vaivan, että purkasin kaksoismoottorisuojat pois ja katsoin öljyn laadun. Se oli täysin mustaa. Aivan kuin olisi ollut 500 tuntia pyörimässä. Nämä täyssynteettiset ilmeisesti imee sylinterin seinistä jokaisen nokihiukkasen itseensä ja tummuvat?

Pilssi eli pohja on täysin kuiva! Se kondenssivesi, jota pakosta täytyy tulla ilmeisesti imeytyy betonin pintaan ja haihtuu taas ilmaan. Siitä sitten tehokkaan ilmanvaihdon kanssa maailmalle.

Sitten täällä esiintyneeseen kuparikirjoitteluun. Kiristin asennusvaiheessa itse kuparikiskot akkujen napoihin. Veljeni tarkasti ne vielä kerran. Nyt itse kokelin ja jokaista mutteria sai kiertää neljänneskierroksen. Lyijy ei mene enää kasaan ja kuparikaan ei voi antaa periksi. Pultista nyt puhumattakaan. Siis se kontaktipinta on jotenkin löystynyt anodi - katodi parina liittimissä. Tästähän tulee piina kesäksi, jos niitä pitää tiukentaa jatkuvasti.

Kansi ja runko muuten auringossa (tässä vähässä) on vaalentunut vielä lisää. Alkaa muistuttaa kohta muovivenettä kauempaa.

Sitten vielä pitää sanoa, että kalliiksi on sitten tämä talvi tullut. Sillä rahalla olisi saanut laadukasta merenrantahuvilaa vuokralle 5. kesäksi, tai lomaosakkeen Turkista 10 vuotta.

19

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nobiscum

      mitä kustantaa laadukkaan merenrantahuvilan vuokra kesäksi??

      • TräsKallesKalle

        Meillä oli kesä-heinä- ja elokuun13. päivään merenrantapaikka 2010. Siinä oli kunnostettu vanha 1900-luvun pitsihuvila, kaksi vierasmökkiä, rantasauna, autotalli, laituri ja vene. Sai kalastaa (luvat tietenkin itse maksaa) ja veneen polttoaineen. Vielä tuli maksettavaksi kolmen kuukauden käyttämämme sähkö.
        Meillä toki kävi sukulaisia ja tuttavia koko kesän, kun piruuttaan niitä kerrankin kutsuttiin.
        Pulitin 9000 euroa omistajalle vuokraa ja 640 euroa Fortumille (pari pakastinta ja sähkösauna jatkuvassa käytössä ja pihavaloja elokuussa yötä päivää) ja huoltikselle meni bensoihin kai 300 ja kalastuslupiin 200 ja jotakin vielä satasen pari kai paska/vedestäkin.
        Eli se kesä tuli pitkälti yli 11 tuhatta, vaikka oli se hauska ja helteinen juttu. Samalla rahalla olisimme kai käyneet alkukesästä vaikka pari viikkoa Sisiliassa ja elokuussa sitten reissu Lappiin perheen kanssa.
        Viime kesä oltiin 5 viikkoa Kanadassa sukuloimassa ja poltettiin varmasti enemmän fyrggaa. Kanada ei ole halpa maa ja moni sellainen asia maksaa, jota meillä saa ilmaiseksi.
        Ensikesänä pyrin vuokraamaan veneen viidelle ihmiselle heinä- ja puolet elokuusta Saimaalta. Olen varautunut noin tonniin viikko ja oheiskulut (vakuutukset, polttoaine, vierassatamat palveluineen ja muu sellainen) päälle. Ei tää halpaa ole. Mikkeliläinen vuokraaja pyytää heinäkuun viikoista 2000 ja elokuun 1500. Tekee siis 11 tuhatta! Etsin halvempaa.


      • saat savolaista
        TräsKallesKalle kirjoitti:

        Meillä oli kesä-heinä- ja elokuun13. päivään merenrantapaikka 2010. Siinä oli kunnostettu vanha 1900-luvun pitsihuvila, kaksi vierasmökkiä, rantasauna, autotalli, laituri ja vene. Sai kalastaa (luvat tietenkin itse maksaa) ja veneen polttoaineen. Vielä tuli maksettavaksi kolmen kuukauden käyttämämme sähkö.
        Meillä toki kävi sukulaisia ja tuttavia koko kesän, kun piruuttaan niitä kerrankin kutsuttiin.
        Pulitin 9000 euroa omistajalle vuokraa ja 640 euroa Fortumille (pari pakastinta ja sähkösauna jatkuvassa käytössä ja pihavaloja elokuussa yötä päivää) ja huoltikselle meni bensoihin kai 300 ja kalastuslupiin 200 ja jotakin vielä satasen pari kai paska/vedestäkin.
        Eli se kesä tuli pitkälti yli 11 tuhatta, vaikka oli se hauska ja helteinen juttu. Samalla rahalla olisimme kai käyneet alkukesästä vaikka pari viikkoa Sisiliassa ja elokuussa sitten reissu Lappiin perheen kanssa.
        Viime kesä oltiin 5 viikkoa Kanadassa sukuloimassa ja poltettiin varmasti enemmän fyrggaa. Kanada ei ole halpa maa ja moni sellainen asia maksaa, jota meillä saa ilmaiseksi.
        Ensikesänä pyrin vuokraamaan veneen viidelle ihmiselle heinä- ja puolet elokuusta Saimaalta. Olen varautunut noin tonniin viikko ja oheiskulut (vakuutukset, polttoaine, vierassatamat palveluineen ja muu sellainen) päälle. Ei tää halpaa ole. Mikkeliläinen vuokraaja pyytää heinäkuun viikoista 2000 ja elokuun 1500. Tekee siis 11 tuhatta! Etsin halvempaa.

        Saahan niitä veneitä Savonlinnan telakalta 5000 - 6000 omaksikin ja syksyllä tonnilla pois käsistä?


      • anna tulla vaan
        saat savolaista kirjoitti:

        Saahan niitä veneitä Savonlinnan telakalta 5000 - 6000 omaksikin ja syksyllä tonnilla pois käsistä?

        OK Minäkin ostan sulta viiteen tonniin veneen, jossa makuutilat viidelle, sisävesikelpoisuus ja välineet, lämmitys, vessa ja katsastettu viime vuonna. Koneteho saa olla yli 20 hv ja järkevät navikointilaitteet jopa kaiulla.

        Voin tuohon hintaa muuten ostaa useammankin jos vain sulla on. En siis halua mitään 4 m soutuvenettä jonka perässä on 2 hv käymätön yamaha ja tuhdolla lokinpaskaiset liivit ja 5 litran vesipullo.


      • ysrt
        TräsKallesKalle kirjoitti:

        Meillä oli kesä-heinä- ja elokuun13. päivään merenrantapaikka 2010. Siinä oli kunnostettu vanha 1900-luvun pitsihuvila, kaksi vierasmökkiä, rantasauna, autotalli, laituri ja vene. Sai kalastaa (luvat tietenkin itse maksaa) ja veneen polttoaineen. Vielä tuli maksettavaksi kolmen kuukauden käyttämämme sähkö.
        Meillä toki kävi sukulaisia ja tuttavia koko kesän, kun piruuttaan niitä kerrankin kutsuttiin.
        Pulitin 9000 euroa omistajalle vuokraa ja 640 euroa Fortumille (pari pakastinta ja sähkösauna jatkuvassa käytössä ja pihavaloja elokuussa yötä päivää) ja huoltikselle meni bensoihin kai 300 ja kalastuslupiin 200 ja jotakin vielä satasen pari kai paska/vedestäkin.
        Eli se kesä tuli pitkälti yli 11 tuhatta, vaikka oli se hauska ja helteinen juttu. Samalla rahalla olisimme kai käyneet alkukesästä vaikka pari viikkoa Sisiliassa ja elokuussa sitten reissu Lappiin perheen kanssa.
        Viime kesä oltiin 5 viikkoa Kanadassa sukuloimassa ja poltettiin varmasti enemmän fyrggaa. Kanada ei ole halpa maa ja moni sellainen asia maksaa, jota meillä saa ilmaiseksi.
        Ensikesänä pyrin vuokraamaan veneen viidelle ihmiselle heinä- ja puolet elokuusta Saimaalta. Olen varautunut noin tonniin viikko ja oheiskulut (vakuutukset, polttoaine, vierassatamat palveluineen ja muu sellainen) päälle. Ei tää halpaa ole. Mikkeliläinen vuokraaja pyytää heinäkuun viikoista 2000 ja elokuun 1500. Tekee siis 11 tuhatta! Etsin halvempaa.

        Tuleekoha n takatalvi.


      • kysy
        TräsKallesKalle kirjoitti:

        Meillä oli kesä-heinä- ja elokuun13. päivään merenrantapaikka 2010. Siinä oli kunnostettu vanha 1900-luvun pitsihuvila, kaksi vierasmökkiä, rantasauna, autotalli, laituri ja vene. Sai kalastaa (luvat tietenkin itse maksaa) ja veneen polttoaineen. Vielä tuli maksettavaksi kolmen kuukauden käyttämämme sähkö.
        Meillä toki kävi sukulaisia ja tuttavia koko kesän, kun piruuttaan niitä kerrankin kutsuttiin.
        Pulitin 9000 euroa omistajalle vuokraa ja 640 euroa Fortumille (pari pakastinta ja sähkösauna jatkuvassa käytössä ja pihavaloja elokuussa yötä päivää) ja huoltikselle meni bensoihin kai 300 ja kalastuslupiin 200 ja jotakin vielä satasen pari kai paska/vedestäkin.
        Eli se kesä tuli pitkälti yli 11 tuhatta, vaikka oli se hauska ja helteinen juttu. Samalla rahalla olisimme kai käyneet alkukesästä vaikka pari viikkoa Sisiliassa ja elokuussa sitten reissu Lappiin perheen kanssa.
        Viime kesä oltiin 5 viikkoa Kanadassa sukuloimassa ja poltettiin varmasti enemmän fyrggaa. Kanada ei ole halpa maa ja moni sellainen asia maksaa, jota meillä saa ilmaiseksi.
        Ensikesänä pyrin vuokraamaan veneen viidelle ihmiselle heinä- ja puolet elokuusta Saimaalta. Olen varautunut noin tonniin viikko ja oheiskulut (vakuutukset, polttoaine, vierassatamat palveluineen ja muu sellainen) päälle. Ei tää halpaa ole. Mikkeliläinen vuokraaja pyytää heinäkuun viikoista 2000 ja elokuun 1500. Tekee siis 11 tuhatta! Etsin halvempaa.

        Pielavedeltä voi olla halvempaa.


      • cfgr
        ysrt kirjoitti:

        Tuleekoha n takatalvi.

        Täytyy edelleen jatkaa tervausta kun on niin hauskaa.


      • yysw
        saat savolaista kirjoitti:

        Saahan niitä veneitä Savonlinnan telakalta 5000 - 6000 omaksikin ja syksyllä tonnilla pois käsistä?

        tuleekohan hyvä veneily kesä.


      • ssssw
        TräsKallesKalle kirjoitti:

        Meillä oli kesä-heinä- ja elokuun13. päivään merenrantapaikka 2010. Siinä oli kunnostettu vanha 1900-luvun pitsihuvila, kaksi vierasmökkiä, rantasauna, autotalli, laituri ja vene. Sai kalastaa (luvat tietenkin itse maksaa) ja veneen polttoaineen. Vielä tuli maksettavaksi kolmen kuukauden käyttämämme sähkö.
        Meillä toki kävi sukulaisia ja tuttavia koko kesän, kun piruuttaan niitä kerrankin kutsuttiin.
        Pulitin 9000 euroa omistajalle vuokraa ja 640 euroa Fortumille (pari pakastinta ja sähkösauna jatkuvassa käytössä ja pihavaloja elokuussa yötä päivää) ja huoltikselle meni bensoihin kai 300 ja kalastuslupiin 200 ja jotakin vielä satasen pari kai paska/vedestäkin.
        Eli se kesä tuli pitkälti yli 11 tuhatta, vaikka oli se hauska ja helteinen juttu. Samalla rahalla olisimme kai käyneet alkukesästä vaikka pari viikkoa Sisiliassa ja elokuussa sitten reissu Lappiin perheen kanssa.
        Viime kesä oltiin 5 viikkoa Kanadassa sukuloimassa ja poltettiin varmasti enemmän fyrggaa. Kanada ei ole halpa maa ja moni sellainen asia maksaa, jota meillä saa ilmaiseksi.
        Ensikesänä pyrin vuokraamaan veneen viidelle ihmiselle heinä- ja puolet elokuusta Saimaalta. Olen varautunut noin tonniin viikko ja oheiskulut (vakuutukset, polttoaine, vierassatamat palveluineen ja muu sellainen) päälle. Ei tää halpaa ole. Mikkeliläinen vuokraaja pyytää heinäkuun viikoista 2000 ja elokuun 1500. Tekee siis 11 tuhatta! Etsin halvempaa.

        ???????????????öööööööööööööö


    • missä terapia?

      Tässä taitaa riehua Välittäjän poika kun kymmeniä häirikköviestejä laittaa ja ylläpito niitä poistaa tusinoittani?

      • saddar

        Taitaa olla useampi terapian tarpeessa aikaa on tämä on mielenkiintoista puuhastelua.


    • tros vallu

      Valehtele lisää vuokraa vaikka soutu sjsä maasta kun tuota rahaa on.

    • hjgfrd

      Voi tämä loppukaaos olla ukko-Välittäjän ja E.d.K. dialogi perämootttorin konehuoneessa eletystä ajasta?

    • olen seurannut

      Sitähän sen narsistin sielu tai siis monet sielut vaatii ja huutaa.

    • ala-arvoista!

      Palstan tunnusmerkki täyttyy. Aloitus asiallinen ja veneilyyn liittyvä. Vähintään kolmas kirjoitus sitten tätä ikuista näpätystä ja nälviä, jota täällä kai yksi ainut ihminen harrastaa viinapäissään. Tästäkin kai poistettiin 20 - 25 naaman vääntelyä, vaikka vieläkin niitä on jäljellä.

      Ei minunkaan kirjoitus nyt veneilyyn liity, mutta Guttenberg on koko talven kirjoittanut asiallisesti betoniveneensä projektista. Siinä on ollut tietoa ja kerrontaa vaikeuksistakin. Yleensä on saanut sontaa kirjoituksiinsa.
      Sama ilmiö oli viime kesänä Askolle .. jostakin j sillä tamperelaisella ..Jarnolla. Asiallisia venekirjoituksia ja sitten se häiriintynyt aloittaa sappensa valutuksen.

      • u,kjymgbf

        Kunhan tulee vain klikkauksi. Se on parasta pitäjälle.


      • jatka unias

        Ja kyttäilyä ja sitä tulee riittämään PS, ota lääkkeet.


    • eteläsatamaan vaan

      Aika nappiin osui tuo arvaus jäiden lähdöstä.

    • Eteläsatama on täysin jäätön, joten eikun merelle :)

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe