850 Automaattilodju

2.5 Aut

Jos auto on vm 1995 ja kone 2,5 bensa, niin mikä automaatti tuossa on sillon koneen jatkona?

Onko heittää kokemuksia noiden laatikoiden käyttövarmuudesta ja kestosta. Mitä noista rivahtaa todennäköisimmin ja suunnilleen millä kilometreillä jos kuvitellaan että automaattilaatikon öljynvaihdoista olisi huolehdittu aina asianmukaisesti.

Mitä voi budjetoida tuollaisen Volvon automaatin korjaukseen noin suunnilleen jos alkaa käkäilemään?

En nyt muista kilsalleen tuon auton ajomäärää mutta noin 250 000 ja huoltokirjakin pitäisi löytyä. Ei pahasti ajettu ikäisekseen ja Volvoksi varsinkaan, jos pitää kutinsa kilsat ja huoltopaprut.

Saahan kaiken rikki huollon puutteella ja revittelemällä surutta autoaan, em seikkojen yhdistelmä varmaan tehokkain metodi.

8

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      AW42 siellä varmaakin on katso valmistenumerosta tuossa linkki.

      http://www.volvoclub.org.uk/vin_850.shtml.
      Muista se huoltokirja kertoo aina mitä siihen huoltokaavion mukaan on tehty autoon.
      Mutta se automaatin öljyn vaihto on lisätyö joka pitää talata erikseen joka maksaa nykyään 250-300€ jos jossain merkkipajassa vaihtaa..

      Jos joutuu laatikkoa availemaan ja osia vaihtamaan 2000€ menee on se työ niin kallista

    • Moi, 850:sen vaihdelaatikosta en tiedä, mutta eiköhän tuo ole japanilaista alkuperää kuten edellä mainitaan.
      Ainakin 940:sessä nuo automaatit kestävät öljyjä joskus vaihtamalla helposti yli 500 000km, ja 15-20 vuotta, eli huollettuina ovat kestäviä.
      Sen verran tuosta automaatin käytöstä, että liikkeelle lähtiessä on hyvä odottaa hetki että vaihde kytkeytyy, ja vasta sitten antaa kaasua, näin momentinmuunnin säästyy.
      Sitten kun haluaa liikkua ripeästi kannattaa kaasupoljin polkaista lattiaan, jolloin tapahtuu kick down vaihtaminen, ja volvo liikkuu hyvin.
      Jos olet löytänyt noin vähän ajetun automaatti volvon niin eikun ostamaan!

    • Alkup. kyselijä

      Kiitän molempia ukkoja asiallisista vastauksista.

      Eli JOS hyvin huollettu laatikko vanhemmassakin Volvossa, niin voi olla ihan iskussaan yhä.

      Vähän mörkö tuo automaattivaihteisto ainakin aiemmin autoissa, Markka-aikana rokotettiin 15 000 - 20 000 mk uudessa autossa lisähintaa ja vähennettiin sama summa hyvityksestä autosta kun se 150 tkm ajettuna tuli vaihtoon...

      Pätee vissiin tuohon Aisin-Warneriin sama wanha keino testata lämmintä laatikkoa, kunnon lukkojarrutus paikalleen ja auto ei saa sammua.

    • volvo_puranen

      Kuten tiedät aja lämpöiseksi se laatikko ja kuinka se vaihtaa pehmeästi ja se öljy kirkkaan punaista ja ei saa tuoksua palaneelta .Ota sitä talouspaperia johon kuivaa laatikon mittatikun kuinka musta paperi niin siitä tietää öljyjen laadun.Toinen seikkaa elä unohda sitä auton yleensa missä kunnossa se on.

      • SeAloittajaTaas

        "Toinen seikkaa elä unohda sitä auton yleensa missä kunnossa se on"

        Hyvä pointti alleviivata. Kieltämättä usein näissä käytetyissä keskittyy tuijottamaan jotain asiaa liikaa jonkun toisen kustannuksella. Käy helposti varsinkin jos tunteet ottavat liikaa puolinelsonin kylmästä järjestä.

        Painotus autoasioissa on kyllä mielenkiintoinen, joskus vähän naurattanut kun joku myy esim vähän jo vanhempaa "rikkaan ensiomistajan (esim)Bemaria" ja mainitaan mm salaperäisesti häipyvät jäähdytysnesteet, vikuroiva ohjaustehostin, jarrulevyt jo aika loppu , käyntihäiriöt tyyliin "välillä sammuu ajossa, lähtee kyllä käyntiin kun vähän jäähtyy eli voi hyvin ajaa...", kakkonen välillä hukassa ja pakki voi jäädä päälle, sen kyllä saa pois päältä kun peruuttaa neljääkymppiä ja lyö lossit kiinni.....

        Sitten päästään itse asiaan, "autoon just hommattu uudet aluvanteet 215 testivoittajakumeilla ja uusi huippusoitin XXXX -kajareilla".


      • huoltokirja123
        SeAloittajaTaas kirjoitti:

        "Toinen seikkaa elä unohda sitä auton yleensa missä kunnossa se on"

        Hyvä pointti alleviivata. Kieltämättä usein näissä käytetyissä keskittyy tuijottamaan jotain asiaa liikaa jonkun toisen kustannuksella. Käy helposti varsinkin jos tunteet ottavat liikaa puolinelsonin kylmästä järjestä.

        Painotus autoasioissa on kyllä mielenkiintoinen, joskus vähän naurattanut kun joku myy esim vähän jo vanhempaa "rikkaan ensiomistajan (esim)Bemaria" ja mainitaan mm salaperäisesti häipyvät jäähdytysnesteet, vikuroiva ohjaustehostin, jarrulevyt jo aika loppu , käyntihäiriöt tyyliin "välillä sammuu ajossa, lähtee kyllä käyntiin kun vähän jäähtyy eli voi hyvin ajaa...", kakkonen välillä hukassa ja pakki voi jäädä päälle, sen kyllä saa pois päältä kun peruuttaa neljääkymppiä ja lyö lossit kiinni.....

        Sitten päästään itse asiaan, "autoon just hommattu uudet aluvanteet 215 testivoittajakumeilla ja uusi huippusoitin XXXX -kajareilla".

        ja sitten se että kaikki eivät ole niitä huoltoalan ammatilaisia, vaikka itse yrittävät huollot tehdä. Hyvä huomio on kun tutkit autoa että onko öljyntäyttökorkinympärystä ihan öljyssä (tällä tarkoitan sitä, tottahan sitä öljyä voi läikkyä mutta jos moottorinpäällystä ihan musta kannatta siinävaiheessa jo kiinnittää huomio yleisesti huoltoihin) onko sähköliitoksia korjattu epämääräisesti ja yleisesti konehuoneen siisteys. alusta kannattaa käydä läpi sen mitä pystyy maantasalla katsomaan. ja yleinen järjen käyttö sallittua. hyvän auton voi löytää vaikka siinä ei olisi merkkiliikkeen huoltoja kirjattu paljoa, riittää kun omistaja itse on merkinnyt toimenpiteet (toimenpide, km, pvm) ja kannataa vähän tiedustella mitä se omistaja todellisuudessa tietää tekniikasta... sekin kertoo paljon jos toimenpiteitä huoltokirjasta löytyy säännöllisin välein että omistaja on todella pitänyt huolta ja korjannut heti kun vika on ilmenny....


    • Automaatissa jotain

      Jos kylmänä käynnistäessä automaatti-volvo-850:ssä ei meinaa vaihteet vaihtua, missä kaikessa voi olla vika? Siis lähtee liikkeelle, mutta saattaa huutaa ykkösellä eikä mene kakkonen päälle. Sitten jos käyttää vaikka pakilla, alkaa toimia normaalisti. Öljyt on vaihdettu 40 000 km sitten, öljy on punaista.

    • volvo_puranen

      Kuules ne öljyt on vaihdettu huuhtelemallaa eli sisuskalut laatikkossa on varmasti puhtaa.Sekä se laatikkoöljy on varmasti siihen laatiikoon sopivaa ja kestää noita-35 asteen pakkasia..Toinen seikkaa anna konee käydä joko P tai N asennossa laatikossa että vähän lämpiävät niin onko viellä ongelmia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe