Poliisi huolissaan parkkipaikoilla yleistyvästä ikävästä ongelma

kamalastrategia

Poliisi on kirjannut vuorokauden aikana jälleen useita rikosilmoituksia pienistä parkkipaikkakolareista, joissa toinen osallinen on poistunut vähin äänin.
Parkkipaikalla sattuneet pienet kolhut jäävät monesti huomaamatta.
Parkkipaikalla sattuneet pienet kolhut jäävät monesti huomaamatta. (HANNU KIVIMÄKI)

Poliisin mukaan autojen saamat kolhut ovat usein pieniä, mutta varsinkin uudehkon auton omistajaa harmittaa tällainen käytös.

Vuoden mittaan poliisille tehdyistä ilmoituksista voidaan päätellä, että valitettavan usein kolhija poistuu kylmästi paikalta jättämättä itsestään mitään tietoa.

Liikennerikkomuksia selvitellään jälkikäteen melko usein siitä syystä, että sivullinen on huomannut tapahtuman ja on ilmoittanut havainnoistaan kolhitun auton omistajalle.

Poliisi muistuttaa, että tieliikennelain mukaan törmääjä on aina velvollinen ilmoittamaan toiselle osalliselle aiheuttamastaan vauriosta. Kyse on useimmiten vahingosta, joka on sovittavissa osapuolten

AUTOLLA ON PÄÄASIA ETTÄ PÄÄSEE PAIKASTA A PAIKKAAN B !!!!!!

KAMALA STRATEGIA JOKU PIKKU KOLHU JA SITTEN VIELÄ ALKAA MIETTIÄ JA ETSIÄ TODISTAJIA SELLASEEN KUN JOKA TAPAUKSESSA TIETÄÄ ITSEKIN ETTÄ EI LÖYDÄ TODISTAJIA KOVIN HELPOSTI SELLASEEN.

KUN SELLANEN HENKILÖ JOKA ON PÄÄTTÄNYT POISTUA ILMOITTAMATTA PAIKALTA, SE ON 50%-50% LANTIN HEITTOA ALKAA ETSIÄ SELLAISTA(JOUTAVAA AJAN TAPPAMISTA), HELPOMPI JOS HALUAA KORJATA VIE SUORAAN KORJAAMOLLE.

5

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, ovimutkalla

Ymmärsinkö näin että olet sitä mieltä ettei vastuuta tarvitse kantaa tekemästään vahingosta?
      Vahinkoja sattuu, ja kyllä se on niin että tosimies tahi -nainen kantaa vastuunsa, räkänokasta siihen ei ole. Autoissa on vakuutukset juuri näitä tilanteita varten. Hivenen siinä bonukset putoaa mutta josko sitten ens kerralla hahmottaa paremmin missä se auton keula kulkee tai muten pitkälle ovea voi huoletta raottaa.

• Ei kukaan hullu bonareilla lähde pikkukolhuja oikomaan. Vaikka joutuisi peltiä vaihtamaan (tuskin joutuu), niin kustannus ei kovin montaa satasta ole. Bonareista otettuna herkästi tonni hurahtaa...

• kamalastrategia

No et ihan ymmärtäny oikein. Vaan se että jos tekijä on häipyny paikalta niin on ajantuhlausta käydä selvittelemään ja soittelemaan tuntitolkulla ja päivätolkulla todistajia ja miettimään(sen ajan voi käyttää muihinkin harrastuksiin, valintakysymys nääs) koko asiaa kun on kaksi muutakin vaihtoehtoa, jotka on paljon helpompia menestyksessä eläväiselle; olla ajattelematta mitään kolhua, tai viedä auto suoraan korjaamoon ja maksaa itse sen korjaus. Kysymys on oman ajan käytön valinnasta.

• The_Rat

Mutta jos koko tapaus käy ilmi useimmiten siten, että joku on nähnyt kolaroinnin ja ilmoittaa vaikkapa kolaroijan tuntomerkit (tai kuten itse tein viimeksi tällaisen nähtyäni, otin kuvat koko tapahtumasta ja jätin omat yhteystietoni uhrille)... Sitten poliisi voi hyvin selvittää, kuka autoa ajoi. Ei muuta kuin tuon piikkiin ja sakot päälle.

• R4EIUOT§

Minua ainakin **tuttaa kun ei viitsitä edes ilmottaa että on kolhittu/raavittu toisten autoa. Jos ei itseä haittaa siinä 200 euron autossa pikkukolhut, ei se tarkoita, etteikö kalliimman auton omistajaa sellainen haittaisi.

Totta on että tekijää harvemmin saadaan kiinni, ainakaan omissa tapauksissa olen joutunut omasta pussista kaikki tämmöiset pikkulommot ja naarmut korjaamaan. Kyllä ihmiset on tyhmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe