Onko tupakka aski sama kuin mäyräkoira?

viihde polttaja

Olen polttanut tupakkaa 10 vuotta ja aina välillä lakkoillut. Olen taas ollut lakossa ehkä 3 kk mutta nyt ostin tupakka askin muuten vaan ja mietin että voisiko tupakkaa polttaa samalla tavalla kuten alkoholia juodaan eli satunnaisesti.

Miksi on melkein aina niin että kun poltat tupakkaa niin sitten tosiaan poltat kokoajan joka päivä? Eihän viinaakaan juoda tuohon tyyliin (paitsi täys alkoholistit).

Ajattelin poltella tämän illan ja sitten taas lopettaa kuten tavallinen henkilö tekee viinan kanssa. Harmi että nykyään ei niitä pikku askeja enää myydä koska on tämä 20 tupakkaa aika monta yhdelle illalle. MUTTA jos tupakka aski maksaa 5 € niin voin huoletta heittää nuo loput tupakat roskiin mitä en jaksa poltella, onhan pelkkä yksi drinkki baarissa vähintään tuon 5 €.

Ennen tälläistä ei tarvinnut edes miettiä kun keuhkot kestivät vaikka 100 tupakkaa päivässä mutta eivät kestä enään.

Joten sitä kysynkin että onko kellään muulla tuollaista suhdetta tupakkaan (ja onnistuuko se) että voit ostaa joskus askin kuten ostaisit viinapullon tai mäyräkoiran ja sitten lopettaa ja ostaa seuraavan vaikka kuukauden päästä?

4

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinäntekoa

      "Joten sitä kysynkin että onko kellään muulla tuollaista suhdetta tupakkaan (ja onnistuuko se) että voit ostaa joskus askin kuten ostaisit viinapullon tai mäyräkoiran ja sitten lopettaa ja ostaa seuraavan vaikka kuukauden päästä? "

      On.

      Tässä on vastauksesi:
      "Eihän viinaakaan juoda tuohon tyyliin (paitsi täys alkoholistit)."

      Löydätkö sen?
      Oletko tupakkanisti.

      Sinulle on kehittynyt voimakas psyykkinen ja fyysinen addiktio.
      Ihminen jolla on tietyn aineen kanssa "ongelma" kuten viinan niin yleensä sen jälkeen satunnaisuus ei ole enää mahdollista koska muuten sitä taas repsahtaa.

      Itse kun aloitin tupakoinnin niin pidin huolen ettei tuota addiktiota synny.

      Osahan polttaa tupakkaa myös vain sosiaalisesti tai vaikkapa silloin kun juo mutta ei yleensä muulloin.

      Käytännössä joutuisit pitämään ehkä pidemmän tauon kuin kolme kuukautta tupakasta sekä myös opettelemaan uuden tavan polttaa että voisit polttaa satunnaisesti.

    • viihde polttaja

      Kiitos vastauksesta ja on kyllä riippuvuus enkä sitä voi kieltää, tosin siinä mielessä tuo uusi tapani polttaa tupakkaa toimi että heitin ne loput roskiin mitä eilen perjantaina en jaksanut poltella. Eli 8 poltin (ajan kuluksi) ja 12 meni roskiin.

      Enpä aio vähään aikaan taas polttaa mutta en haluaisi silti hylätä kokonaankaan tupakkaa.

      En ole absolutisti yleensä missään (eli siis monessakaan) asiassa.

    • Smoaking

      Itse poltan yhden röökin kuukaudessa. Tai no tänä vuonna oon polttanu kokonaiset 2 röökii eikä tee tiukkaa vaikka joskus poltin askin päiväs. Vuos on nyt menny kerran kuukaudessa sauhutellessa enkä nää syytä vähentää tai lisätä.

    • viihde polttaja

      Tuossa mäyräkoira tyylisessä polttelussa oli ideanani se että tupakka askin hankinta ei välttämättä edellytä sitä että olet velvollinen polttamaan kokoajan vaan tupakka aski voisi olla vähän kuin joku erikoisherkku esim karkkipaketti joita myöskään ei yleensä ostella jokapäivä.

      Olen ollut taas sen askin jälkeen polttamatta ja ei kyllä ihan vähään aikaan tee mieli.

      Ehkä ensi kerralla poltan itsekkin vain yhden ja jätän ostamatta oman askin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      201
      2222
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1741
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      87
      1314
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      33
      1156
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1146
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1072
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1039
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe