Lähes olematon hedelmien saanti VHH:lla

Balleriina Lutuunen

ei johda hyvään lopputulokseen! Suurin osa hedelmistä edesauttaa monia syöpiä vastaan. Sitä vastoin tyydyttynyt rasva, se on ehdottomasti syöpien lippulaiva!

Miksi sitten VHH laiset eivät liiku, tai vihaavat liikuntaa? Jokin mättää, ja pahoin.

Liikunta, tämä tehokas laihduttaja ja painon hallintaa pitävä muoto on edelleenkin valttia.

30

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex kelaa, lol

Hedelmäthän ovat karppaajille täysin kiellettyjä. Ne pitää kieltää jo pelkästään siksi, että niissä on vitamiineja ja ne ovat ihmisen alkuperäistä ja jotakuinkin ensimmäistä ravintoa ihmisen historiassa. Mitä siitä tulisi jos VHH-kuurissa olisi joku luonnollinenkin elintarvike, hei kelatkaa vähän, VHH:ssa olisi silloin yksi terveellinekin osa.

• ex kelaa

Etkö viiitsisi tutustua asiaan pikkupoika.
        Ei VHH laisilta ole hedelmiä kieletty, mutta niitä ei suositeel kovib runsaasti, koska ne sisältävät runsaaasti sokeria. Mutta ethän sinä resukka tiedä mitä sokeri taas tekee, koska juot paljon kokista.
        Monet hedelmät on geenimuunettuja, joten niinden terveellisyydestä kiistellään muutenkin.

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Etkö viiitsisi tutustua asiaan pikkupoika.
        Ei VHH laisilta ole hedelmiä kieletty, mutta niitä ei suositeel kovib runsaasti, koska ne sisältävät runsaaasti sokeria. Mutta ethän sinä resukka tiedä mitä sokeri taas tekee, koska juot paljon kokista.
        Monet hedelmät on geenimuunettuja, joten niinden terveellisyydestä kiistellään muutenkin.

Tässä on eräs VHH-asiantuntijana ja karppausasioiden erikoistuntijana esiintynyt henkilö joka pitää omaa karppausblogiaankin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10599480

Hän tuomitsee hedelmät aivan täysin. Väitätkö olevasi oikeassa vaikka tämä VHH-asiantuntija sanoo muuta?

Viestisi perusteella VHH on todella tuulihattujen tuuliviiri toimintaa. Syödäkö hedemiä vai ei, eli syödäkö sitä vai syödäkö tätä vai pitääkä karsia nekin.

Teidän VHH-kuurinne on aivan huuhaata, ohjeet tuntuvat aina muuttuvan miten milloinkin, ensin ne ovat näin ja seuraavassa hetkessä aivan vastoinpäin.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Tässä on eräs VHH-asiantuntijana ja karppausasioiden erikoistuntijana esiintynyt henkilö joka pitää omaa karppausblogiaankin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10599480

Hän tuomitsee hedelmät aivan täysin. Väitätkö olevasi oikeassa vaikka tämä VHH-asiantuntija sanoo muuta?

Viestisi perusteella VHH on todella tuulihattujen tuuliviiri toimintaa. Syödäkö hedemiä vai ei, eli syödäkö sitä vai syödäkö tätä vai pitääkä karsia nekin.

Teidän VHH-kuurinne on aivan huuhaata, ohjeet tuntuvat aina muuttuvan miten milloinkin, ensin ne ovat näin ja seuraavassa hetkessä aivan vastoinpäin.

Turha on alkaa kinaamaan. Sinä et tunne VHH:ta. Enkä minä tunne sinun motiivia miksi sinua kinostaa mitä minä syö tai olen syömättä. Minulle riittä se, että tunnen olevani terve. Keskimäärin minun ikäiseni (70V) ovat yleensä monia pillereitä nauttivia ihmisiä. Asian voit tarkista tutuiltasi, jotka ovat ikäisiäni. Mitä vaivoja on kenelläkin. Minullekin alko tulla ongelmia, mutta alettuani VHH:n pääsin kaikista ongelmistani eroon. Me emme voi keskustella tasaveroisina, koska sinä olet nuori ja terve henkilö. Minulla oli sama asenne nuoruudessani. Tässä iässä asiat muuttuu.
        Lyhyesti sanottuna. on helppo pullistella, kun ei ole ongelmia.

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Turha on alkaa kinaamaan. Sinä et tunne VHH:ta. Enkä minä tunne sinun motiivia miksi sinua kinostaa mitä minä syö tai olen syömättä. Minulle riittä se, että tunnen olevani terve. Keskimäärin minun ikäiseni (70V) ovat yleensä monia pillereitä nauttivia ihmisiä. Asian voit tarkista tutuiltasi, jotka ovat ikäisiäni. Mitä vaivoja on kenelläkin. Minullekin alko tulla ongelmia, mutta alettuani VHH:n pääsin kaikista ongelmistani eroon. Me emme voi keskustella tasaveroisina, koska sinä olet nuori ja terve henkilö. Minulla oli sama asenne nuoruudessani. Tässä iässä asiat muuttuu.
        Lyhyesti sanottuna. on helppo pullistella, kun ei ole ongelmia.

Enkö tunne VHH:ta? Miksi minun pitäsi? Eikö se riitä että VHH-asiantuntija sanoo että hedelmät ovat täysin ja kokonaan kiellettyjä? Ei minua kiinnosta kenenkään syömiset mutta hämmästyttää tuollainen ihme sekoilu. Tässä ei ole kysymys minun asenteestani, vaan sinun. Jos kerran et piittaa siitä mitä VHH-asiantuntija sanoo, osoitat vain sen että VHH on silkkaa huuhaata jossa ei ole mitään päämäärää eikä punaista lankaa, se on vain nippu sekavia ja toinen toisilleen vastakohtaisia ohjeita.

• nbggtrr
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Enkö tunne VHH:ta? Miksi minun pitäsi? Eikö se riitä että VHH-asiantuntija sanoo että hedelmät ovat täysin ja kokonaan kiellettyjä? Ei minua kiinnosta kenenkään syömiset mutta hämmästyttää tuollainen ihme sekoilu. Tässä ei ole kysymys minun asenteestani, vaan sinun. Jos kerran et piittaa siitä mitä VHH-asiantuntija sanoo, osoitat vain sen että VHH on silkkaa huuhaata jossa ei ole mitään päämäärää eikä punaista lankaa, se on vain nippu sekavia ja toinen toisilleen vastakohtaisia ohjeita.

Miksi viitsit valehdella, että joku olisi sanonut jotain? Linkkisi tuo tähän ketjuun, jossa vain sinä sanot, että hedelmiä ei saa syödä.

Jokainen vähähiilihyraattisella ruokavaliolla saa syödä ihan mitä haluaa. Ei sitä kukaan tule määräilemään (paitsi sinä). Mutta useimmat meistä haluavat rajoittaa hedelmät vain yhteen per päivä. Vitamiineja saa myös vihanneksista.

Sinulle hedelmät ovat tosiasiassa kaupan vitaminoituja tuoremehuja, joten lopeta meuhkaaminen! (Mehut eivät ole terveystuotteita, paras on itse puristettu mehu tai tuore hedelmä. Minä puristan useinkin yhden appelsiinin mehun ja juon heti.)

Nimimerkki Lutuunen alkaa olla epätoivoinen, kun näihin provoihin ei enää vastailla.

• ex kelaa, lol
        nbggtrr kirjoitti:

Miksi viitsit valehdella, että joku olisi sanonut jotain? Linkkisi tuo tähän ketjuun, jossa vain sinä sanot, että hedelmiä ei saa syödä.

Jokainen vähähiilihyraattisella ruokavaliolla saa syödä ihan mitä haluaa. Ei sitä kukaan tule määräilemään (paitsi sinä). Mutta useimmat meistä haluavat rajoittaa hedelmät vain yhteen per päivä. Vitamiineja saa myös vihanneksista.

Sinulle hedelmät ovat tosiasiassa kaupan vitaminoituja tuoremehuja, joten lopeta meuhkaaminen! (Mehut eivät ole terveystuotteita, paras on itse puristettu mehu tai tuore hedelmä. Minä puristan useinkin yhden appelsiinin mehun ja juon heti.)

Nimimerkki Lutuunen alkaa olla epätoivoinen, kun näihin provoihin ei enää vastailla.

Aivan niin, siihenhän se linkki sitten johtikin. Mutta silti on alettu kinaamaan asiasta eikä edes olla aineistoa käyty läpi. Niin tyypillistä VHH-meinikiä.

Tässä nyt sitten on se oikea linkki. Jos menee hakutuloksiin niin avaa "hedelmät=karkit" (on ainoa löytö).

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/hedelmät=karkit tid:4334?term_keywords=hedelmät=karkit

Siinä se asiantuntija kertoo mitä saa syödä ja mitä ei. Siellä on tolkuton määrä pannassa olevia elintarvikkeita.

Aivan niin, olen kuullut tuon "saa syödä mitä haluaa"-mantran ennenkin. Mutta ei tarvitse pitkään käydä saitteja läpi niin kyllä selviää että VHH on täynnä ruoka-aineita joita ei syödä vaikka kuinka sanotaan että "saa syödä mitä haluaa". Se että syöt joulupuuroa (riisiä) luskallisen vuodessa ei todellakaan ole sitä että "saa syödä mitä haluaa" vaikka itsellesi näin valehtelisitkin.

Jos ette edes keskenänne pysty päättämään mitä VHH:lla saa syödä ja mitä ei ja kuinka paljon niin lopettaisitte sen "neuvontapalvelunne". Kyllä siinä epätietoinen hämmentyy kun yksi kieltää ehdottomasti jotkut elintarvikkeet kokonaan ja tonen sanoo että kyllä niitä saa syödä.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Miksi sinä sitten seilaat tällä palstalla? Tämä palsta on siis takoitettu ihmisille, jotka ovat kiinostuneita VHH:ta. Myökin tällä palstalla liikkuu muut torvet Sinä sanot ettei se sinu liikuta. Kuka tässä sekoilee?

Tämän palstan otsikko on otsikon mukaan VÄHÄHIILIHYDRAATTINEN DIETTI.

Tästä voit tarkistaa asian.
        https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=ac4f8ddb67bd5087&resid=AC4F8DDB67BD5087!851&parid=AC4F8DDB67BD5087!106&authkey=!ACejJYxO_SfzW10

• nbbgtfr
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Aivan niin, siihenhän se linkki sitten johtikin. Mutta silti on alettu kinaamaan asiasta eikä edes olla aineistoa käyty läpi. Niin tyypillistä VHH-meinikiä.

Tässä nyt sitten on se oikea linkki. Jos menee hakutuloksiin niin avaa "hedelmät=karkit" (on ainoa löytö).

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/hedelmät=karkit tid:4334?term_keywords=hedelmät=karkit

Siinä se asiantuntija kertoo mitä saa syödä ja mitä ei. Siellä on tolkuton määrä pannassa olevia elintarvikkeita.

Aivan niin, olen kuullut tuon "saa syödä mitä haluaa"-mantran ennenkin. Mutta ei tarvitse pitkään käydä saitteja läpi niin kyllä selviää että VHH on täynnä ruoka-aineita joita ei syödä vaikka kuinka sanotaan että "saa syödä mitä haluaa". Se että syöt joulupuuroa (riisiä) luskallisen vuodessa ei todellakaan ole sitä että "saa syödä mitä haluaa" vaikka itsellesi näin valehtelisitkin.

Jos ette edes keskenänne pysty päättämään mitä VHH:lla saa syödä ja mitä ei ja kuinka paljon niin lopettaisitte sen "neuvontapalvelunne". Kyllä siinä epätietoinen hämmentyy kun yksi kieltää ehdottomasti jotkut elintarvikkeet kokonaan ja tonen sanoo että kyllä niitä saa syödä.

Kaivat seille linkin vuodelta 2009? Etkö löytänyt väitteellesi tuoreempaa väitettä? No et tietysti.

Eikä tuossa väitetä tai kielletä mitään.

"Nähdään, että paprikat ja kaalit päihittävät reilusti esimerkiksi kuviossasi esitetyn appelsiinin."

Sen sijaan fruktoosista on paljonkin ollut tutkimustuloksia, sitä ei kannata mättää suuhunsa, jos on diabeetikko. Oman päivässä mahtuu omaan ruokavaliooni.

Miksi sinun on pakko kärjistää asiat aina mustavalkoisiksi ja vääntää ne jopa päinvastaisiksi? Se ei ole keskustelua. Se on vain vänkäämistä. Sen lisäksi harrastat nytkin suoranaista valehtelua.

Kerro minulle mitä ovat ne lukuisat ruoka-aineet, joita ei saa syödä? Eivätkö en oel noepat hiilihydraatit? Minä välettelen myös lisäaineita, mutta se ei suoraan kuuluu VHH-ruokavalioon, mutta me emme olekaan mitään puusilmäisiä yhden vaihtoehdon perässäjuoksijoita, vaan kokonaisterveyden vaalijoita. Googlaa LOHAS.

Etkö sinä itse kiellä ne LUKUISAT tyydyttynyttä rasvaa sisältävät tuotteet?! Ei saa syödä voita, ei possua, ei maitotuotteita eli kaikkia ihania juustoja, kreikkalaista fetaa, italialaista pecorinoa tai parmesania, suomalaista mustaleimaa, Aurajuustoa... smetana kielletty, kerma kielletty, jäätelökin kielletty! Kaikki ihanat öljytkin pitäisi pitää kaapissa ja nauttia pisara päivässä? Salaattikastikkeet tekevät salaatin! Kookosöljyä rasvaiseen jugurttiin, mukaan kaakaonibsejä, mustikoita, siemeniä... aivan uudenlainen makuelämys! JA hyvä aamupala.

Valehteletko sinäkin siis itsellesi, että saat sydöä kaikkea, vaikka et saa syödä noita tuotteita kuin lusikallisen jouluna?

En löytänyt tuosta ketjsuta mitään pannassa olevia ruoka-aineita. Tosin en jaksa lukea kolme tai neljä vuotta vanhoja vänekäsyketjuja, joka alunperinkin on selkeästi irrotettu jostain toisesta ketjusta. Jos siellä on jotain tärkeää, niin laita suora linkki ja lainaa se kohta tai kohdan alku, johon viittaat. Yleensä viittaat vaan sellaisiin, joita ei ole olemassa kuin omissa väitteissäsi!

Ja vielä yksi juttu: jos joku sinun mielestäsi asiantuntija sanoo jotain, niin silti hän puhuu vain omasta puolestaan. Kuka tahansa meistä VHH-ruokavaliota noudattavista voi olla toista mieltä. En puhu Heikkilän suulla, eikä Heikkilä minun. Jos joku lainaa hänen tekstejään, niin älä yleistä niitä meihin kaikkiin. Se on älyllistä yksinkertaisuutta. Me keskustelemme näistä asioista keskenämmekin, eivät nämä ole mitään taivaasta tulleita ilmoituksia! Sinä vain et osaa keskustella, vaan vain syytellä ja yleistää, haukkua jne. Etkö pysty millään erottamaan persoonia toisistaan?

Lainaan sinua:
        "Jos ette edes keskenänne pysty päättämään mitä VHH:lla saa syödä ja mitä ei ja kuinka paljon niin lopettaisitte sen "neuvontapalvelunne". Kyllä siinä epätietoinen hämmentyy kun yksi kieltää ehdottomasti jotkut elintarvikkeet kokonaan ja tonen sanoo että kyllä niitä saa syödä. "

Näin saattaa käydä, koska meillä ei ole yhtä jumalaista Raamattua tai Jumalaa, jolta ilmoitus tulee. Mieltämmekin muutamme sen mukaan, mitä uudet tutkimukset tuovat ilmi!! Emme ole mikään yhtenäinen juokkue eikä meillä oel kokouksia, joissa päätämme julkilausumia. Emme ole mikään Diabetesjärjestö. Olemme yksilöitä ja jokaisella yksilöllä on oikeus tehdä omat päätöksensä ja mieleipiteensä ihan itse.

Jos se jotain häiritsee, että pitää jotain itse miettiä, niin voi tietysti vain lukea jonkun oppaan ja tehdä suoraan niin. En usko, että tällainen jää elämäntavaksi. Jos haluaa auktoriteetin, niin ottakoon sitten THL:n sellaiseksi. VHH on ihmisille, jotka ajattelevat myös itse. Emme voi sille mitään, että se hämmentää joitakin.

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Miksi sinä sitten seilaat tällä palstalla? Tämä palsta on siis takoitettu ihmisille, jotka ovat kiinostuneita VHH:ta. Myökin tällä palstalla liikkuu muut torvet Sinä sanot ettei se sinu liikuta. Kuka tässä sekoilee?

Tämän palstan otsikko on otsikon mukaan VÄHÄHIILIHYDRAATTINEN DIETTI.

Tästä voit tarkistaa asian.
        https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=ac4f8ddb67bd5087&resid=AC4F8DDB67BD5087!851&parid=AC4F8DDB67BD5087!106&authkey=!ACejJYxO_SfzW10

"Tämä palsta on siis takoitettu ihmisille, jotka ovat kiinostuneita VHH:ta."

Aivan niin ja siksipä onkin tärkeää että palstalla on edes joku joka kumoaa tiettyjen VHH:laisten valheet ja vääristelyt. Se että on VHH:lainen ja valehtelee VHH:n nimissä ei tee valheesta totta, ei vaikka joku lukija asian uskoisikin niihin. Niiden valheiden takia VHH juuri saadaan näyttämää erityisen kiinnostavalta ja ennen pitkää mahdollisesti lukija ostaa esim. karppaajakirjailijoiden opuksia.

Aivan yhtä tärkeää on oikean tiedon jakaminen on vääristellyn tiedon oikominen. Jopa siinä tapauksessa että lihavalle tulisi ikävä olo kun se väitetty aivan ihmeellinen ominaisuus VHH:ssa osoitettaisiin kuplaksi.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

"Tämä palsta on siis takoitettu ihmisille, jotka ovat kiinostuneita VHH:ta."

Aivan niin ja siksipä onkin tärkeää että palstalla on edes joku joka kumoaa tiettyjen VHH:laisten valheet ja vääristelyt. Se että on VHH:lainen ja valehtelee VHH:n nimissä ei tee valheesta totta, ei vaikka joku lukija asian uskoisikin niihin. Niiden valheiden takia VHH juuri saadaan näyttämää erityisen kiinnostavalta ja ennen pitkää mahdollisesti lukija ostaa esim. karppaajakirjailijoiden opuksia.

Aivan yhtä tärkeää on oikean tiedon jakaminen on vääristellyn tiedon oikominen. Jopa siinä tapauksessa että lihavalle tulisi ikävä olo kun se väitetty aivan ihmeellinen ominaisuus VHH:ssa osoitettaisiin kuplaksi.

VHH näyttää sinua kiinostavan kovastikkin, kun tollainen meukkaaminen on menossa. Ei tunnu olevan sinulle aivan mitääntekemätön asia sinulle.
        Sanoit, että palstalle pitää saada järjestys, ettei VHH laiset jaa valheita.
        Sinun pitää todistaa missä kohtaa on valehdeltu.
        Koko Suomen kansaa on johdettu valheella ja sinä olet yksi tämän valheen kannattaja.
        Osta itsellesi joku VHH:n kirja ja lue se. Se ei tarkoita, että sinun pitää ryhtyä VHH:le, mutta ymmärrät paremmin asiaa. Ei tollainen kupla puhuminen ole mistään kotoisin.
        Suosittelen Heikkilän Ravinto ja Terveys. Se on helppolukuinen, joten sinäkin ymmärrät sen. Suosittelen todella lämpimästi.

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

VHH näyttää sinua kiinostavan kovastikkin, kun tollainen meukkaaminen on menossa. Ei tunnu olevan sinulle aivan mitääntekemätön asia sinulle.
        Sanoit, että palstalle pitää saada järjestys, ettei VHH laiset jaa valheita.
        Sinun pitää todistaa missä kohtaa on valehdeltu.
        Koko Suomen kansaa on johdettu valheella ja sinä olet yksi tämän valheen kannattaja.
        Osta itsellesi joku VHH:n kirja ja lue se. Se ei tarkoita, että sinun pitää ryhtyä VHH:le, mutta ymmärrät paremmin asiaa. Ei tollainen kupla puhuminen ole mistään kotoisin.
        Suosittelen Heikkilän Ravinto ja Terveys. Se on helppolukuinen, joten sinäkin ymmärrät sen. Suosittelen todella lämpimästi.

Ei tarvitse lukea VHH-kirjaa huomatakseen niitä valheita joita palstan VHH:laiset kertovat. Valheet koskevat ihan yleisiä asioita eikä ne valheet todeksi muutu vaikka ne kuinka kerrottaisiin VHH:n nimissä. Niitä valheita vilisee tällä palstalla vaikka en edes huomaa kaikkia.
        Olen osoittanut jo monta kertaa niiden valheiden olemassaolon ja olen kertonut miten asia todellisuudessa on, mutta kun ne samat valheet toistuvat aina vaan samanlaisina niin on aivan turhaa osoittaa niitä joka kerta uudestaan ja uudestaan.
        Jos nyt sitten yksilöisit muutaman niisä valheista jolla Suomen kansaa on johdettu ja osoittaisit sen kohdan josta sen voi tunnistaa valheeksi. Jos puhut Kreikasta, yhdyn näkemykseesi täysin mutta jos puhut ravitsemuksesta niin osoita muutama johtamisessa tapahtunut valhe.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Ei tarvitse lukea VHH-kirjaa huomatakseen niitä valheita joita palstan VHH:laiset kertovat. Valheet koskevat ihan yleisiä asioita eikä ne valheet todeksi muutu vaikka ne kuinka kerrottaisiin VHH:n nimissä. Niitä valheita vilisee tällä palstalla vaikka en edes huomaa kaikkia.
        Olen osoittanut jo monta kertaa niiden valheiden olemassaolon ja olen kertonut miten asia todellisuudessa on, mutta kun ne samat valheet toistuvat aina vaan samanlaisina niin on aivan turhaa osoittaa niitä joka kerta uudestaan ja uudestaan.
        Jos nyt sitten yksilöisit muutaman niisä valheista jolla Suomen kansaa on johdettu ja osoittaisit sen kohdan josta sen voi tunnistaa valheeksi. Jos puhut Kreikasta, yhdyn näkemykseesi täysin mutta jos puhut ravitsemuksesta niin osoita muutama johtamisessa tapahtunut valhe.

Olet toivoton tapaus. Jos ihminen ei halua ottaa asioista selvää, niin se on sanoisinko masentavaa. Voin tähän mainita minun tutustuneen VHH:n laajasti. Suomen, ruotsin ja englanninkielisistä kirjoituksista. Nyt on menossa Gary Taubesin kirja. (englaniksi, sitä kuulemma suomennetaan parasta aikaa) Väittelet sielä tyhjää, koska etkä viitsi lukea edes yhtä teosta. Kuinka voit sitten väittää kaikkia valheeksi, Ajattele pikkasen.
        Ei asia välttämättä ole niinkuin sinä luulet niiden olevan.
        Eikä se hyvä ihminen tarkoita sitä, että jos sinä olet eri mieltä, niin se tekisi meistä valehtelioita. Sanon edelleekin, että jos sitä väität, niin ota selvää ja lopeta lapsellinen jankuttamisesi.
        Sano yksikin syy siihen, miksi minä valehtelisin sinulle?
        Jos minä kerron sinulle saaneeni hyvän terveyden VHH:n avulla, niin sinä vätät minun valehdelleen.

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Olet toivoton tapaus. Jos ihminen ei halua ottaa asioista selvää, niin se on sanoisinko masentavaa. Voin tähän mainita minun tutustuneen VHH:n laajasti. Suomen, ruotsin ja englanninkielisistä kirjoituksista. Nyt on menossa Gary Taubesin kirja. (englaniksi, sitä kuulemma suomennetaan parasta aikaa) Väittelet sielä tyhjää, koska etkä viitsi lukea edes yhtä teosta. Kuinka voit sitten väittää kaikkia valheeksi, Ajattele pikkasen.
        Ei asia välttämättä ole niinkuin sinä luulet niiden olevan.
        Eikä se hyvä ihminen tarkoita sitä, että jos sinä olet eri mieltä, niin se tekisi meistä valehtelioita. Sanon edelleekin, että jos sitä väität, niin ota selvää ja lopeta lapsellinen jankuttamisesi.
        Sano yksikin syy siihen, miksi minä valehtelisin sinulle?
        Jos minä kerron sinulle saaneeni hyvän terveyden VHH:n avulla, niin sinä vätät minun valehdelleen.

Minä tiedän aivan riittävän tarkasti mitä pitäisi tehdä jos minun pitäisi alkaa VHH:lle. En vaan keksi ainuttakaan syytä miksi minun pitäisi tehdä niin.

En kyseenalaista kaikkea sitä mitä Taubes tai joku vastaava muu sanoo, mutta niin kauan kuin hänen kirjansa eivät omaa tieteellisen teoksen statusta pidän selvänä, että siellä on paljon paikkansa pitämättömiä ja tutkimattomia väitteitä. Suoranaista valehtelua olen sanonut huomanneeni vain tällä palstalla joten voisitko olla rönsyilyttämättä asiaa palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Fakta-asiat eivät ole mielipideasioita ja jos joku toistuvasti levittää faktana asiaa joka on osoitettu vääräksi niin hän valehtelee.

Minä en tiedä miksi nimenomaan sinä valehtelisit ja jos olet saanut edes jotain terveyttä VHH:lla, en aseta sitä kiistanalaiseksi. Mutta sekään ei poista sitä tosiasiaa että palstalla on VHH:laisia jotka valehtelevat sekä omista kokemuksistaan että yleisistä, lähinnä lääketieteellisistä ja ravitsemuksellisista asioista.

Et sitten yksilöinyt ainuttakaan asiaa jolla Suomen kansaa on todistettavasti harhautettu ravitsemuksllisissa asioissa.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Minä tiedän aivan riittävän tarkasti mitä pitäisi tehdä jos minun pitäisi alkaa VHH:lle. En vaan keksi ainuttakaan syytä miksi minun pitäisi tehdä niin.

En kyseenalaista kaikkea sitä mitä Taubes tai joku vastaava muu sanoo, mutta niin kauan kuin hänen kirjansa eivät omaa tieteellisen teoksen statusta pidän selvänä, että siellä on paljon paikkansa pitämättömiä ja tutkimattomia väitteitä. Suoranaista valehtelua olen sanonut huomanneeni vain tällä palstalla joten voisitko olla rönsyilyttämättä asiaa palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Fakta-asiat eivät ole mielipideasioita ja jos joku toistuvasti levittää faktana asiaa joka on osoitettu vääräksi niin hän valehtelee.

Minä en tiedä miksi nimenomaan sinä valehtelisit ja jos olet saanut edes jotain terveyttä VHH:lla, en aseta sitä kiistanalaiseksi. Mutta sekään ei poista sitä tosiasiaa että palstalla on VHH:laisia jotka valehtelevat sekä omista kokemuksistaan että yleisistä, lähinnä lääketieteellisistä ja ravitsemuksellisista asioista.

Et sitten yksilöinyt ainuttakaan asiaa jolla Suomen kansaa on todistettavasti harhautettu ravitsemuksllisissa asioissa.

Ensiksi kysyin. Valetelenko sinulle mielestäsi, jos kerron voivani hyvin?
        Et vastannut.
        Toiseksi, en pyytänyt sinua siirtymään VHH:le vaan pyysin tutustumaan asiaan. Siinä on tietty ero. Silloin, kun olet lukenut kirjan tai jonkun teoksen, niin ymmärrät asiaa paremmin.
        Kolamanneksi sanoit että Taubesin kirjassa on suoranaista valehtelua ja asioita, jotka evät pidä paikkaansa. Sehän tarkoittaa, että olet lukenut ko. teoksen.
        Kirja on täynä asiaa, joskin hankala lukea ainakin näin tois kieliselle.
        Sovitaan niin, että molemat olemma oikeassa. Sillä erolla, että minä olen terve ja luultavasti sinäkin koska olet nuori. Mutta muista sitten, kun olet 70 V kumpi oli oikeassa. Nyt tänään emme asiaa voi ratkaista.
        Nyt minä menen nukkumaan Hyvää yötä. Meillä kello on 23,52

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Ensiksi kysyin. Valetelenko sinulle mielestäsi, jos kerron voivani hyvin?
        Et vastannut.
        Toiseksi, en pyytänyt sinua siirtymään VHH:le vaan pyysin tutustumaan asiaan. Siinä on tietty ero. Silloin, kun olet lukenut kirjan tai jonkun teoksen, niin ymmärrät asiaa paremmin.
        Kolamanneksi sanoit että Taubesin kirjassa on suoranaista valehtelua ja asioita, jotka evät pidä paikkaansa. Sehän tarkoittaa, että olet lukenut ko. teoksen.
        Kirja on täynä asiaa, joskin hankala lukea ainakin näin tois kieliselle.
        Sovitaan niin, että molemat olemma oikeassa. Sillä erolla, että minä olen terve ja luultavasti sinäkin koska olet nuori. Mutta muista sitten, kun olet 70 V kumpi oli oikeassa. Nyt tänään emme asiaa voi ratkaista.
        Nyt minä menen nukkumaan Hyvää yötä. Meillä kello on 23,52

No nyt sitten vastaan: en tiedä valehteletko. Mistä ihmeestä minä sen voisin tietää?

Jos sanon että tiedän mitä tehdä jos siirtyisin VHH:lle niin se kyllä pitää jo sisällään sen että olen tutustunut asiaan. Vai millä perustein mielestäsi voisin muuten tietää mitä tekisin? Kerro.

En ole lukenut Taubesin kirjaa mutta olen lukenut siitä pätkiä. Erään kuuluisan edesmenneen kirjailijan sanoin: ei tarvitse syödä koko omenaa huomatakseen että se on mätä (näin hän sanoi kun oli lukenut vain pienen osan hänelle arvoitavaksi annetusta teoksesta). Eikä minun tarvitse itse edes arvioida Taubesia: kirja ei ole tieteellinen teos eikä tiedemiehet ehkä muutamia lukuunottamatta pidä sitä kuranttina.

Kirja voi vaikuttaa siltä että se on täynnä asiaa ja sinnehän on faktojakin kylvetty sen verran että se vakuuttaa etenkin sellaiset ihmiset jotka jo etukäteen karsivat kaiken kritiikin pois ja haluavat jo etukäteen uskoa kaikki teoksessa sanotun olevan totta.

Vaikka terveys ei olekaan mikään absoluuttinen asia niin kyllä siinäkin on joitakin asioita joilla sitä voi mitata. Minä tunnen voivani hyvin (=mutu), ja lisäksi voin osoittaa fyysisen suorituskykyni sekä käytännössä että myös mittaustuloksina, ja näissä mittaustuloksissa näkyy myös sellaisia terveyteen suoranaisesti liittyviä asioita joita ei suorituskyky paljasta. Joten oma käsitykseni terveydestäni ei ole pelkästään mutu-tuntumaa vaan siitä on todella muutakin faktaa. Onko sinulla? Enkä nyt puhu pelkästään verikokein todeuista tuloksista.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

No nyt sitten vastaan: en tiedä valehteletko. Mistä ihmeestä minä sen voisin tietää?

Jos sanon että tiedän mitä tehdä jos siirtyisin VHH:lle niin se kyllä pitää jo sisällään sen että olen tutustunut asiaan. Vai millä perustein mielestäsi voisin muuten tietää mitä tekisin? Kerro.

En ole lukenut Taubesin kirjaa mutta olen lukenut siitä pätkiä. Erään kuuluisan edesmenneen kirjailijan sanoin: ei tarvitse syödä koko omenaa huomatakseen että se on mätä (näin hän sanoi kun oli lukenut vain pienen osan hänelle arvoitavaksi annetusta teoksesta). Eikä minun tarvitse itse edes arvioida Taubesia: kirja ei ole tieteellinen teos eikä tiedemiehet ehkä muutamia lukuunottamatta pidä sitä kuranttina.

Kirja voi vaikuttaa siltä että se on täynnä asiaa ja sinnehän on faktojakin kylvetty sen verran että se vakuuttaa etenkin sellaiset ihmiset jotka jo etukäteen karsivat kaiken kritiikin pois ja haluavat jo etukäteen uskoa kaikki teoksessa sanotun olevan totta.

Vaikka terveys ei olekaan mikään absoluuttinen asia niin kyllä siinäkin on joitakin asioita joilla sitä voi mitata. Minä tunnen voivani hyvin (=mutu), ja lisäksi voin osoittaa fyysisen suorituskykyni sekä käytännössä että myös mittaustuloksina, ja näissä mittaustuloksissa näkyy myös sellaisia terveyteen suoranaisesti liittyviä asioita joita ei suorituskyky paljasta. Joten oma käsitykseni terveydestäni ei ole pelkästään mutu-tuntumaa vaan siitä on todella muutakin faktaa. Onko sinulla? Enkä nyt puhu pelkästään verikokein todeuista tuloksista.

Höpö höpö! En voi muuta sanoa.
        Sanoin jo, että pidä sinä kiinni omasta ajatusmaalimasta ja minä pidän kiini mihin minä uskon.
        Myöskin kerroin olevani 70V ukko, ettei meidän fyysillistä kuntoa voi verrata.
        Olen kokoajan olettanut sinun olevan nuorukainen, jolla ei vielä ole hädänpäivää.
        Joku päivä olet setsenkymppinen, sitten voit jos on mahdollisuus tarkistaa uudestaa näkökantaasi.
        Meidän on turha jatkaa tätä säkätystä. Minulle riittää tietoisuus hyvästä teveyden tilastani.
        Tällä palstalla on muutamia VHH:n kannattajia ja mielestäsi he kaikki ovat valehtelioita. VHH:n vastustajia on eri syistä runsaasti.
        Edustaa ilmeisesti samaa suhdetta, kuin kuin väkiluku.
        Lopuksi, jos ihminen lukee ainoastaa Aku Ankkaa ,niin turha on hänen tietoja käyttää hyväksi

• ex kelaa, lol
        ex kelaa kirjoitti:

Höpö höpö! En voi muuta sanoa.
        Sanoin jo, että pidä sinä kiinni omasta ajatusmaalimasta ja minä pidän kiini mihin minä uskon.
        Myöskin kerroin olevani 70V ukko, ettei meidän fyysillistä kuntoa voi verrata.
        Olen kokoajan olettanut sinun olevan nuorukainen, jolla ei vielä ole hädänpäivää.
        Joku päivä olet setsenkymppinen, sitten voit jos on mahdollisuus tarkistaa uudestaa näkökantaasi.
        Meidän on turha jatkaa tätä säkätystä. Minulle riittää tietoisuus hyvästä teveyden tilastani.
        Tällä palstalla on muutamia VHH:n kannattajia ja mielestäsi he kaikki ovat valehtelioita. VHH:n vastustajia on eri syistä runsaasti.
        Edustaa ilmeisesti samaa suhdetta, kuin kuin väkiluku.
        Lopuksi, jos ihminen lukee ainoastaa Aku Ankkaa ,niin turha on hänen tietoja käyttää hyväksi

Ilman muuta inun on turha jatkaa säkätystäsi, sen olisin voinut sanoa jo ensimmäisen viestisi jälkeen.
        Ja sinähän sitten pidät kiinni ajatusmaailmastasi ja uskot mihin uskot. Minä sen sijaan yritän saada kiinni myös todennettavista olevista seikoista.
        Terveydentilasi ei välttämättä ole se mitä luulet. Mielellään ihminen valitsee sen mielikuvan että on terve jos ei pahemmin paikkoja kivistä tai muuten krämppää. Spede Pasanenkin piti itseään terveenä ja niin luulivat muutkin mutta golfkentällä yht'äkkiä siirtyi oikosääristen pataljoonaan.
        Iälleni en voi mitään ja sinä et ole täällä sitten kun täytän 70.
        Jos etsin tietokirjallisuutta en lue Aku Ankkaa enkä Taubesia. Vaan jotain jollain lailla todellisuuteen pyrkivää teosta ja jos ei muista objektiivisista lähteistä samoja asioita löydy niin suhtaudun hyvin kriittisesti lukemaani.

• ex kelaa, lol

Tarkoitus on todellakin esitellä sinulle koko Veijo. Hyvinhän olet löytänyt sen mitä haitkin. Et ainakaan kerro että jotain jäi löytymättä. Annoin jopa hyvin aikaa tutustua häneen, mutta ilmeisesti et ole viitsinyt keskustella hänen kanssaan vaan tulet vaan tänne kinaamaan niiden kanssa joiden arvelet olevan altavastaajia.

Olen tietysti hieman yllättäynyt että Veijo onkin tullut sallivammaksi hedelmien ja muidenkin aineiden kanssa. On hyvä huomata että hän on sittenkin kuunnellut hieman järjen ääntäkin. VHH-kriitikoiden valistus palstalla ei ole mennyt hukkaan.

Tosin salliminen muodossa "ÄLÄ SYÖ:,tai mahdollisimman vähän" ei todellakaan tarkoita sitä että saa syödä mitä tahtoo. Tuo on juuri sitä mitä sanoin, hieman riisipuuroa jouluna ja ehkä pari uutta perunaa keväällä.

Ne jotka nokkivat siemeniä nokkivat niitä riippumatta siitä mitä muuta lautasella on, ja tietääkseni vegaanipuolella siemenet ja idut ja muu sellainen on tavanomaista ravintoa.

Jos joku on sekavaa niin sinun ajatuksesi ovat. Olen tiivistänyt juttuni niin hyvin kuin sen tiivistää pystyy, mutta olen myös sanonut että en ole VHH-asiantuntija. tuntuu oudolta että minun pitäisi alkaa opettaa sinulla VHH-asioita vaikka itse annatkuvan että tiedät siitä jo ennestään jotain.

• ex kelaa
        ex kelaa, lol kirjoitti:

Ilman muuta inun on turha jatkaa säkätystäsi, sen olisin voinut sanoa jo ensimmäisen viestisi jälkeen.
        Ja sinähän sitten pidät kiinni ajatusmaailmastasi ja uskot mihin uskot. Minä sen sijaan yritän saada kiinni myös todennettavista olevista seikoista.
        Terveydentilasi ei välttämättä ole se mitä luulet. Mielellään ihminen valitsee sen mielikuvan että on terve jos ei pahemmin paikkoja kivistä tai muuten krämppää. Spede Pasanenkin piti itseään terveenä ja niin luulivat muutkin mutta golfkentällä yht'äkkiä siirtyi oikosääristen pataljoonaan.
        Iälleni en voi mitään ja sinä et ole täällä sitten kun täytän 70.
        Jos etsin tietokirjallisuutta en lue Aku Ankkaa enkä Taubesia. Vaan jotain jollain lailla todellisuuteen pyrkivää teosta ja jos ei muista objektiivisista lähteistä samoja asioita löydy niin suhtaudun hyvin kriittisesti lukemaani.

Meillä kaikilla on samanlainen sydän. Jos se tänään päättää lopettaa toimintansa, niin sille ei sitten voi mitään. Siinä mielessä Pasanen onhuono vertaus. On paljon huippkunnossa olevia urheilijoita tuupertunut sydänkohtauksen saaneena maahan. Ne on asioita joihin on huonot vaikutus mahdollisuudet.
        Terveellinen ruokavalio saattaa auttaa.

• ex kelaa. lol

Ihan vaan tiedoksi, taas on palstallla VHH:lainen joka suosittaa jättämään hedelmät syömättä.

• luuutuunen

Sulla näkyy olevan vielä toi VHH syndrooma

• SuomiNousuun

Kukaan isänmaallinen Suomalainen ei koske tuonti hedelmiin.. Kunniallinen Suomalainen syö vain kotimaisia marjoja ja voi hyvin!

• bghtyyrrr

Kerro nyt montako hedelmää päivässä ja mitä, millaisia hedelmiä SINÄ SUOSITTELET?

Eli mikä on ero VHH-suosituksiin?

• artoj

No kerronpa tässä.
        Ei me nyt kovin usein hedelmiä syödä. Sillointällöin kuitenkin tulee ostettua.
        Eilen syötiin papaija. Sitä ennen ananas pistettiin suihun.
        Ananaksessa on makeasta mausta huolimatta aika vähän hiilareita.
        Joskus viipaloimme omenan kuhoon ja siihen kanelia, voita ja sitruunaa, sitten puoleksi tunniksi uuniin. Tarjoiltaessa kaadamme siihen vispikermaa.
        Siinäkin mielessä tulee syötyä hedelmiä. Nimitäin joskus teemme kaalista salattia ja siihen sotketaan appelsiinin suikaleita. (Muuten aika hyvä yhdistelmä) Kyllä niitä dedelmiä kuitenkin tulee kuitenkin syötyä aikapaljon.
        Marjoja sitävastoin syömme enemän. Jokaisen illallisen jälkeen vähän marjoja vispikerman kanssa ja aamuisin syömme parta jukurttia marjojen kanssa.

• bghtyyrrr
        artoj kirjoitti:

No kerronpa tässä.
        Ei me nyt kovin usein hedelmiä syödä. Sillointällöin kuitenkin tulee ostettua.
        Eilen syötiin papaija. Sitä ennen ananas pistettiin suihun.
        Ananaksessa on makeasta mausta huolimatta aika vähän hiilareita.
        Joskus viipaloimme omenan kuhoon ja siihen kanelia, voita ja sitruunaa, sitten puoleksi tunniksi uuniin. Tarjoiltaessa kaadamme siihen vispikermaa.
        Siinäkin mielessä tulee syötyä hedelmiä. Nimitäin joskus teemme kaalista salattia ja siihen sotketaan appelsiinin suikaleita. (Muuten aika hyvä yhdistelmä) Kyllä niitä dedelmiä kuitenkin tulee kuitenkin syötyä aikapaljon.
        Marjoja sitävastoin syömme enemän. Jokaisen illallisen jälkeen vähän marjoja vispikerman kanssa ja aamuisin syömme parta jukurttia marjojen kanssa.

Niin, mutta paljonko Lutuunen syö?

• artoj
        bghtyyrrr kirjoitti:

Niin, mutta paljonko Lutuunen syö?

Luulen ettei Lutuunen syö muuta kuin sanansa.
        Hänen jutissa, kun ei ole mitään ideaa. Kuhan terrorisoi aikansa kuluksi.

• ....XCF01.....

"...Lähes olematon hedelmien saanti VHH:lla ???
      Ilmeisesti kirjoita itsestäsi, mistä muuten tietäisin tuon ?

• Ms Apelsin

VHH-asiantunutijat suosittelevat välttämään hedelmiä ja mielellään lopettamaan niiden käytön kokonaan.
        Hedelmähän viittaa jollain lailla luonnollisuuteen eikä sellainen silloin oikein rimmaa synteettisen kuurin kanssa.

• hedelmäpeli

Hei, minä laihduin kilon viikossa 5 vk. lomallani Australiassa juuri syömällä valtavasti hedelmiä. Varsinkin mangoja, kiivejä, papaijaa, pikkubanaaneja,
      ananasta. Söin myös pähkinä-kuivahedelmä-seosta. Lounaaksi kerrosvoileipä, illalla kiinalaista tms. ravintolaruokaa. Hämmästyttävää miten paino putosi.

Nyt kyllä kilot on jo tulleet takaisin. hedelmät jääneet lähes kokonaan kotisuomessa. Karkkia en syö, voileipiä tulee tehtyä iltaisin ehkä liian monta. Kaipaan australian edullisia hedelmätoreja josta kannoin harva se päivä herkkuja aamiaiseksi ja välipaloiksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe