Miten perustelette Jeesuksen ylösnousseen

kertokaa ihmeessä

Palstalla on nyt sitten ilmeisemmin kumottu jo raamatun kertomukset Jeesuksen ylösnousemuksestakin.
Silti samat teologit kuitenkin inttävät, että on se kuitenkin noussut ylös.

No kertokaapas nyt sitten, että millainen kokemus teidät on saanut vakuuttumaan Jeesuksen ylösnousemuksesta, ellei ne raamatun kertomukset ja todistukset sitten ole totta.

Ellemme usko raamatun todistuksia, niin kertokaa ihmeessä sitten omanne.
Mielenkiinnolla varmasti kuulisimme, miten olette kohdannet ylösnousseen.

52

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertokaa nyt

Eli vielä tarkennus.
      Ellei teillä olisi raamatun todistusta asiasta, miten olisitte mielestänne päätyneet siihen, että joku Jeesus on noussut kuolleista.
      Onko teillä joku yliluonollinen ilmestys asiasta. Olen kuullut että tälläisiä kyllä on ihmisillä, vaikka jossain musimimaissa tai muualla.

• Onhan niitä kokemuksia, tukuttain ja vähittäin, mutta mä uskon Jeesuksen ylösnousemukseen, koska Raamatussa sanotaan niin.

Leena, pappi

• hahhahaahhahaaa

Haha, pappi meikäkäisen makuun! :) Uskot varmaan Raamatun olevan myös Jumalan sanaa koska siellä sanotaan niin. Tuo lienee kehäpäätelmien kuningas? :)

• kiitos vaan sulle

Niin no kysymys olikin kai niille, jotka ei usko raamattuun. Niin silloinhan pitäisi olla jotain muita kokemuksia tai todisteita antaa.
        Miten sitä muuten voi uskoa johonkin ylösnousemukseen. On ainakin oltava joku Jeesuksen ilmestyminen makuuhuoneeseen tai jotain.

• syntymätodistus
        hahhahaahhahaaa kirjoitti:

Haha, pappi meikäkäisen makuun! :) Uskot varmaan Raamatun olevan myös Jumalan sanaa koska siellä sanotaan niin. Tuo lienee kehäpäätelmien kuningas? :)

Mistä tiedät, milloin ja miten olet syntynyt?

• Mirka ...

Uskot koska yhteen helvatan satukirjaan on kirjoitettu niin. PUAAAAHHHHHHH ... HEH HEH HEH ....

Onneksi en ole uskis.

• Jeesuksen Kristuksen puhe kansoille.
      28.02.2012.
      Kirjurin kautta annettuna.

Tämä on minun puheeni teille, te luopuneet lapset. Kaikkina aikoina olen ollut teidän kanssanne ja teidän onnenne, kuitenkin sanon tänä päivänä teille, en koskaan ole ollut teidän kanssanne.
      Älkää koskaan ajatelko, että olen ollut teidän kanssanne, te vähäoppiset ojentumattomat sieluiltanne. Katsokaa minä olen tullut, taivaan pilvissä minä tulin, jalkani seisovat Öljyvuorella.
      Henkenä minä tulin, Hengen Herrana, ilmestyin ilmoituksella itsestäni. Älkää ajatelko, etten minä elä, sillä minä elän aina ja iankaikkisesti. Älkää ajatelko, ettenkö minä voi puhua, en minä ole kuollut muisto, vaan ajan piti pitää minut omanaan. Kallis on kaikille muisto, jotka ovat minun kanssani.

Älkää koskaan luulko, että minä olen ollut kuolleena, kuitenkin vain hetkisen verran. Olen Golgathan orja, pää piikein minut piestiin, viatonna vainottiin. Orjan kruunun he minulle punnitsivat ja päähäni sauvalla sivalsivat, silmmin kyynelein minä kärsin, tuskaa ja vaivaa, veri
      virtasi, piikit pistivät, vasempaan silmääni vierien. Minä katselin maailmaa vereni läpi ja tuskani oli suuri. Maailma, maailma sinä saastainen paikka, sinä synnin ja kuoleman paikka, sinä piinan ja vihan maa, älä rauhaa saa molloinkaan, joka hylkää minut, se hylkää elämän. Minä olen elämän Herra itselleni, jos en teille kelpaa, menkää tuomioonne tuskaisaan.

Minäkö rakkauden kielellä teille kirjoittaisin, te luopuneet kansat. Minun kärsimykseni tuskaa te vihaatte, teoillanne. Kuitenkin vielä, tehkää parannus, te Suomen kansa. Älkää luulko, etten teidän sielujanne tunne. Onhan kirjoitettu: Luopumuksen täytyy tapahtua, ennen kuin minä tulen, ja nyt onkin luopumus tapahtunut täysimäärin ja minä tulin tulena ja tuskana teille, te luopuneet lapset.
      Ajan aallot ahdistavat, tuskan tuulet temmeltävät. Kuinka te luulette pääsevänne pakoon tulevaa tuomiota, jos ette välitä, tuosta niin ihmeellisestä pelastuksesta, jonka verelläni hankin.

Te odotatte minua elämän Herraa, tulenko ihnana tuoksuna, vai tuskaani tuoden? Älkää te minun tuskaani kantako, minä kannon sen jo köyhyyden ja kurjuuden aikaini saatossa. Sainhan tuskani ilmoille saattaa, se on minun oikeuteni teille, jotka minun nimeäni kiitätte. Katsokaa... minä elän, se on viestini teille. Armo, rauha ja rakkaus olkoon meidän kanssamme.

• Kristinuskon kirja.

Kuunteleva kirkko,

Jeesus sanoi ristillä ainakin ajtuksellisesti näin " tänä p'äivänä annan henkeni sinulle Jumalani ".

Uskon Jeesuksen sanomaan muös ristillä. Jeesus kertoi Jumalan tahdon ja ajatuksen meidän ihmisten elämästä. Hän ei valehdellut tai jättänyttä mitaan sanomatta saamastaan tehtävästä. Hän toimi kiitettävästi Korkeimman sanoman eteenpäin viemisessä.

Ihmiset, jotka eivät usko Jeesuksen sanoihin ristillä, eivät ole Jumalan tuoman kristinuskoon uskovia.

• Ja joka uskoo Jeesuksen olleen Jumalan poika, niin on väärässä.

• fffdeeddd

Ei kukaan voi pelastua pelkästään lukemalla Raamattua vaan tarvitaan Jumalan kohtaaminen, uudestisyntymisen kokemus, jolloin Jeesus tulee sydämen Herraksi. Kaikki uskovaiset ovat kohdanneet Jeesuksen.

• fffdeeddd sanoi :
        Ei kukaan voi pelastua pelkästään lukemalla Raamattua vaan tarvitaan Jumalan kohtaaminen, uudestisyntymisen kokemus, jolloin Jeesus tulee sydämen Herraksi. KAIKKI USKOVAISET ovat kohdanneet Jeesuksen.
        ________
        Juuri niin.

Johannes :
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni
        .

• Kristinuskon kirja
        pertsa2012 kirjoitti:

fffdeeddd sanoi :
        Ei kukaan voi pelastua pelkästään lukemalla Raamattua vaan tarvitaan Jumalan kohtaaminen, uudestisyntymisen kokemus, jolloin Jeesus tulee sydämen Herraksi. KAIKKI USKOVAISET ovat kohdanneet Jeesuksen.
        ________
        Juuri niin.

Johannes :
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni
        .

pertsa2012

Kun sinä vetoat jatkuvasti Johanneksen evankeliumiin, niin otappa hieman selvää sen todellisuudesta. Uskon, että kaiiki papit ja teologot auttavat siinä sinua.

• Kristinuskon kirja kirjoitti:

pertsa2012

Kun sinä vetoat jatkuvasti Johanneksen evankeliumiin, niin otappa hieman selvää sen todellisuudesta. Uskon, että kaiiki papit ja teologot auttavat siinä sinua.

Kristinuskon kirja sanoi :
        pertsa2012

________
        Kyllä Johanneksen evankeliumi minulle riittää :-)

• Kristinuskon kirja.
        pertsa2012 kirjoitti:

Kristinuskon kirja sanoi :
        pertsa2012

________
        Kyllä Johanneksen evankeliumi minulle riittää :-)

Tietoisuus siitä mihin uskoo ja miksi on suuri elämän rikkaus. Realismi ja loogisuus ei ole ollenkaan huono ajatelma. Valheellisuus on itsepetosta.

• Shrink
        Kristinuskon kirja kirjoitti:

pertsa2012

Anteeksi, että puutun keskusteluunne, mutta Johannes on se opetuslapsi, kirjoitusten mukaan, jota Jeesus rakasti, epäilen, että tunne oli molemminpuolinen.

Erään tutkimuksen mukaan, juuri Johanneksen evankeliumin 18 ensimmäistä jaetta ovat varhaisemmat säilyneet evankeliumi tekstit ?

Lähteenä viittaan kirjaan: Jumalan Sana inspiroitu ja erehtymätön, koonneet : Pasi Turunen ja Petri Mäkelä.
        Voin lämpimästi suositella teosta.

• Kristinuskon kirja. kirjoitti:

Tietoisuus siitä mihin uskoo ja miksi on suuri elämän rikkaus. Realismi ja loogisuus ei ole ollenkaan huono ajatelma. Valheellisuus on itsepetosta.

Kristinuskon kirja.sanoi :

Ei ole tarpeen tietää kaikkia karikoita vaan ainoastaan oikea reitti
        jotta löytäisi kotiin.

Tuossa Johannes kertoo asian joka on tapahtunut niin minulle kuin Shrinkilllekin :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

Omasta puolestani TODISTAN ,että tuo on tapahtunut kohdallani.

• M@k3
        pertsa2012 kirjoitti:

Ei ole tarpeen tietää kaikkia karikoita vaan ainoastaan oikea reitti
        jotta löytäisi kotiin.

Tuossa Johannes kertoo asian joka on tapahtunut niin minulle kuin Shrinkilllekin :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

Omasta puolestani TODISTAN ,että tuo on tapahtunut kohdallani.

Eipä Jumala näytä eroavan muista mielikuvitusolennoista, nekin pystyvät ilmoittamaan itsestään vasta sitten kun niihin uskoo.

Aloittaja olisi voinut kysyä, että millä todistat saunatontun olemassaolon ja kaikki uskosten vaustaukset sopisivat siihenkin kysymykseen kuin nyrkki nokkaan.

• M@k3 kirjoitti:

Eipä Jumala näytä eroavan muista mielikuvitusolennoista, nekin pystyvät ilmoittamaan itsestään vasta sitten kun niihin uskoo.

Aloittaja olisi voinut kysyä, että millä todistat saunatontun olemassaolon ja kaikki uskosten vaustaukset sopisivat siihenkin kysymykseen kuin nyrkki nokkaan.

M@k3 sanoi :
        _______
        Joka tapauksessa nuo asiat ovat jostakin syystä kiinnostaneet ihmisiä aina.
        Me olemme todistaneet teille miksi olemme uskovia.
        Muistat kai miten Pilatus pesi kätensä - mekin olemme antaneet teille ateisteille
        kokemusperäisen tietomme ota tai jätä tai mieti.....!

Sinun kannaltasi katsoen jos uskovat ovat oikeassa niin tiedät kai mitä siitä
        seuraa.
        Koko uskonto on yhtä ainoata yliluonnollisuutta ja jos olet tutkinut noita
        ilmiöitä yleisemminkin niin eiväthän kaikki voineet olla huijareita.
        Minulla on lisäksi oma kokemus Intiasta seilausajoiltani :

Laivalle tuli hyvinpukeutunut herrasmies joka ennusteli naisille.Minä ajattelin
        että jaahas...:-)

Sitten hän istuutui messin pitkän pöydän toiseen päähän ja minä toiseen
        ja käski kirjoittaa paperille kuusi lukua ja sen tehtyäni hänellä oli samat
        luvut omalla paprullaan.
        Ketään ei seisoskellut ympärilläni ei peilejä ja koitin varoa paljastamasta käteni
        liikkeillä mitä kirjoitin....?

• Hei

Uskon ylösnousseeseen, koska en muutakaan voi.
      Luottamukseni Raamatun Jumalaan on syntynyt elämänkokemukseni myötä.
      En voi uskoa, että jokin sattuma pyörittäisi koko maailmaa.

En ole kokenut mitään mystisiä ilmestyksiä, mutta moni asia elämässä on vakuuttanut minut Jumalasta ja myös ylösnousemuksesta. Tämä ”on vakuuttanut” kuvaa sitä, että kyseessä on kuitenkin uskon asia. En pysty sitä mitenkään todistamaan ja uskoon sisältyy myös epäilys.

Totta kai minäkin joskus kysyn itseltäni, onko tämä kaikki suurta puhallusta. Mutta jos on, niin sitten on. Juuri tässä minä kuitenkin haluan olla mukana.

Ymmärrän kyllä, että haluat kuulla henkilökohtaisia kokemuksia. Jokin minussa kuitenkin on varovainen sen suhteen, kuinka henkilökohtaisia asioita jaan netin keskustelupalstalla.

Uskon siihen, että Jumalan läsnäolo kätkeytyy arkiseen elämään. Luotan siihen, että rukoukseni kuullaan ja että Jumala on.

Kirkko kuulolla
      Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

• selvennystä

No lähinnä tässä nyt ajetan takaa sitä, että ilman raamatun ilmoitustahan teillä ei olisi mitään perustetta ajatella jonkun Jeesuksen nousseen kuolleista. Siltä pohjaltahan te asian tiedätte. Eikö vain. Olette kuulleet tai lukeneet.
        Nyt vain jotkut virallisett yrittää palstalla selittää, että he tietää nää asiat nyt jotenkin ihan muuta kautta. Ja raamatun todistus ei ole mitenkään paikkansa pitävää.
        Siitä on lähinnä kysymys.
        Ei niitä kokemuksia varmaan tänne kannata tosiaan kirjailla.
        Eli pointti oli nyt siinä, että ollaanko me jotenkin nin ylpeitä, ettei meille kelpaa niiden todistus, jotla Jeesus nimenomaan homman pestasi.

• Kristinuskon kirja.

Leena pappi ja Päivi Aikasalo.

Te uskotte Raanatun sanomaan, siis meikäläisten ihmisten kertomaan. Minä uskon Jeesuksen sanomaan. Se on Jumalasta kotoisin. Ja uskon Jeesuksen rehellisyyteen.

Korkein on, mutta ei konkreettisesti kuvassa mukana Jeesuksen sanoman, siis Korkeimman oman ilmaisun, mukaisesti.

Päivi on aikaisemmin esiintynyt ketjuissa Jumalana täällä maan päällä, joten se siitä.

Leena papin ja Päivin usko ei ole Jumalalta..

• Shrink
        selvennystä kirjoitti:

No lähinnä tässä nyt ajetan takaa sitä, että ilman raamatun ilmoitustahan teillä ei olisi mitään perustetta ajatella jonkun Jeesuksen nousseen kuolleista. Siltä pohjaltahan te asian tiedätte. Eikö vain. Olette kuulleet tai lukeneet.
        Nyt vain jotkut virallisett yrittää palstalla selittää, että he tietää nää asiat nyt jotenkin ihan muuta kautta. Ja raamatun todistus ei ole mitenkään paikkansa pitävää.
        Siitä on lähinnä kysymys.
        Ei niitä kokemuksia varmaan tänne kannata tosiaan kirjailla.
        Eli pointti oli nyt siinä, että ollaanko me jotenkin nin ylpeitä, ettei meille kelpaa niiden todistus, jotla Jeesus nimenomaan homman pestasi.

selvennystä, tarvitaankin...
        Ihminen, joka on kohdannut elävän Jeesuksen, on lukuisia todistuksia, omani mukaan lukien, kirjo ihmisistä on todella laaja, jotka ovat Jeesuksen kohdanneet.

Hyvin monelle (ellei kaikille) Jumala puhuu henkilökohtaisesti...

-voi olla vaikea uskoa, mutta niin tuo menee......................

• Kristinuskon kirja. kirjoitti:

Leena pappi ja Päivi Aikasalo.

Te uskotte Raanatun sanomaan, siis meikäläisten ihmisten kertomaan. Minä uskon Jeesuksen sanomaan. Se on Jumalasta kotoisin. Ja uskon Jeesuksen rehellisyyteen.

Korkein on, mutta ei konkreettisesti kuvassa mukana Jeesuksen sanoman, siis Korkeimman oman ilmaisun, mukaisesti.

Päivi on aikaisemmin esiintynyt ketjuissa Jumalana täällä maan päällä, joten se siitä.

• Shrink kirjoitti:

selvennystä, tarvitaankin...
        Ihminen, joka on kohdannut elävän Jeesuksen, on lukuisia todistuksia, omani mukaan lukien, kirjo ihmisistä on todella laaja, jotka ovat Jeesuksen kohdanneet.

-voi olla vaikea uskoa, mutta niin tuo menee......................

Shrink sanoi :

Johanneksen evankeliumi:

• kristittyABC

Noin 500 henkilöä näki Jeesuksen elossa hautaamisen jälkeen ja ennen Hänen taivaaseen nousua.

Roomalaisten sotilaiden vartioimasta, suurella kivellä suljetusta kalliololasta ei tulla kuolleena ulos ilman, että olisi itse Jumalan poika.

Jeesuksen ristiinnaulitsemista edelsi paljon yhteiskunnallista ja poliitista levottomuutta, mikä osaltaa johti siihen, että Jeesus ristiinnaulittiin. Kun tiedettiin Jeesuksen lupaus nousta kuolleista kolmen päivän jälkeen, niin Roomalaiset sotilaat ja juutalaisten papisto halusivat tarkkaan vartoida hauttaa, ettei opetuslapset pääse varastamaan Jeesuksen ruumista.

Roomalaisilla sotilailla oli ankara kuri. Jos nukkui vartiossa, niin tuomittiin kuolemaan. Sen takia sotilaat hoitivat tiukasti tehtäväänsä yhdessä juutalaisen papiston kanssa.

Mutta nämä variovoimat eivät mahtaneet mitään ja Jeesus heräsi kuolleista sekä astui ulos haudastaan. Hauta löydettiin tyhjänä kaiken tämän jälkeen, mutta Jeesus näyttäytyi noin 500 hengelle elävänä sen jälkeen.

Ja kun asiaa lisäksi tarkastellaan koko kristinuskon sisällön sekä ihmisten kokemusten kautta, niin itse ole tullut vakuuttuneeksi siitä, että Jeesus oli Messias, heräsi kuolleista ja uskon vuoren varmasti kaikkeen siihen, mitä kristillisen kirkon uskontunnustuksessa mainitaan.

Minä uskon vuoren varmasti myös siihen, että Jeesus siksi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyeenä ollesta Mariasta.

• jeeeee

Jumala on joka tapauksessa olemassa vaikka Raamattua ei olisi olemassakaan. Monet ihmiset ovat tulleet uskoon ilman Raamattua.

• Kristinusko

Minä olen ilmestyksessä tavannut Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen.
      Kaikki oli persoonallisia Jumal hahmoa. Jumala oli ilmestyksessä ihmisen kaltainen, miehen. Keskusteltiin Jumalan kanssa yhtenä yönä, kun olin yksin kotona valveilla olohuonessa varmaan noin 1/2 tuntia. Mistä tiedän, että hän oli Jumala.

Tietenkin kysyisin heti ilmestyksessä häneltä kuka olet? Vastaus oli: Minä olen se, joka minä olen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

• qsetus jatq

Sen lisäksi että Jahve ilmestyy usein pilvimuodostelmiin, Jeesus paahtoleipiin ja pizzajuustoihin, niin on todellakin tunnettu tosiasia, että nämä velikullat tuppaavat ilmestymään myös henkilökohtaisesti yksinäisille ihmisille, keskellä yötä, sängyn lähettyvillä tai muuten vaan privaatisti, salassa ja vaivihkaa. Mikähän siinä on.

• Shrink

Kristinusko, olen kohdannut Hänet lähes samalla tavalla, tiesin heti, kuka minun sisimpään puhui; Herra Jeesus.

Tämä tapahtui v- 79, se on edelleen tärkein tapahtuma elämässäni, aamen

• dikduk
        qsetus jatq kirjoitti:

Sen lisäksi että Jahve ilmestyy usein pilvimuodostelmiin, Jeesus paahtoleipiin ja pizzajuustoihin, niin on todellakin tunnettu tosiasia, että nämä velikullat tuppaavat ilmestymään myös henkilökohtaisesti yksinäisille ihmisille, keskellä yötä, sängyn lähettyvillä tai muuten vaan privaatisti, salassa ja vaivihkaa. Mikähän siinä on.

Ei noita Jahven ilmestymisiä monia ole, sängyn viereen hän ei tiettävästi ole ilmestynyt ikinä.Juutalaisuuden luonne on sellainen ettei ilmestyminen edes toisi mitään lisää, ainakaan sellaista johon voisi tai saisi uskoa.

• Uskonuskon

laitanpa pari pointtia:

Jos Jeesus ei olisi oikeasti noussut kuolleista roomalaiset olisivat sen varmasti kumonneet, mutta eivät pystyneet. lisäksi:
      -jos ylösnousemus olisi vale, olisi keksitty "luotettavat" todistajat valheelle eli vain miehiin luotettiin tuohon aikaan, kuitenkin haudalle tuli ensimmäisenä naiset , koska se oli TOTTA!

• aloitukseen palaten

Siis toistetaan nyt vielä.
      Aloituksen pointti nyt on yksinkertaisesti se, että ellei henkilö ole kuullut kerrottavan tai lukenut itse jotakin siitä todistuksesta, mikä raamatun teksteissä on kerrottu Jeesuksen ylösnousemuksesta, ei hänellä minkään järjen mukaan voi olla mitään tietoa tai uskoa tälläisestä tapahtumasta.
      Ellei hänellä sitten ole jokin henkilökohtainen yliluonnollinen ilmestys asiasta.

Ja toinen aloituksen pointti on se, että itse Jeesus valitsi opetuslapsett itselleen juuri sitä varten, että nämä jäisivät hänen jälkeensä kertomaan ja todistamaan näkemänsä ja kokemansa.
      Ellemme me usko heitä, niin millä perusteella uskoisimme pari vuosituhatta tapahtumien jälkeen syntyneitä henkilöitä.
      Ellei heillä ole kertoa jotain dramaattista henkilökohtaista kokemusta asian tiimoilta.

• Syventykää asiaan

Se on Jumalan Henki, joka saa uskomaan siihen. Jumalan Henki on siis läsnä nykyajassa. Siksi tätä uskomatonta juttua on levitetty täällä ja tullaan edelleen levittämään eikä se koskaan lopu, ELLEI Jumala päätä ottaa Henkeä pois ja saattaa asiat lopun tapahtumiin. Alku käynnistyi uskomattomalla tapahtumalla, ylösnousemuksella ja sen jälkeen vuodatettiin Henki. Tämä Henki on vaikuttanut ja tulee yhäti vaikuttamaan, ja kaikki on Jumalasta kiinni.

• aloittajan lisäys
        Syventykää asiaan kirjoitti:

Se on Jumalan Henki, joka saa uskomaan siihen. Jumalan Henki on siis läsnä nykyajassa. Siksi tätä uskomatonta juttua on levitetty täällä ja tullaan edelleen levittämään eikä se koskaan lopu, ELLEI Jumala päätä ottaa Henkeä pois ja saattaa asiat lopun tapahtumiin. Alku käynnistyi uskomattomalla tapahtumalla, ylösnousemuksella ja sen jälkeen vuodatettiin Henki. Tämä Henki on vaikuttanut ja tulee yhäti vaikuttamaan, ja kaikki on Jumalasta kiinni.

Tottakai se on Jumalan Henki.
        Mutta pointti aloituksessa ei nyt ole siinä.

Pointti on siinä, ettei jossain Banbuhuman viidakossa voi uskoa Jeesuksen ylösnousemukseen. Ei voi edes tietää, jonkun Jumalan Pojan nimeltä Jeesus tullen maailmaan, kuolleen ja nouseen ylös .....ellei joku tule ja kerro raamatun ilmoitusta asiasta tai tuo itse luettavaksi.

Tai ellei Jumala anna yliluonnollista ilmoitusta, kuten jotkut tosin ovat kertoneet sellaisenkin saaneet.

Idea on nyt siisi siinä, että yritän kertoa, että evankeliumia on edelleen JULISTETTAVA tai ihmisille on vietävä se LUETTAVAKSI, että he voivat uskoa.
        Ja tähän julistettuun sanaan sitten Pyhä Henki yhtyy.

Koko aloituksen idea siis on joidenkin teologien pyrkimyksessä kuomota raamatun sana tarpeettomana.
        Pysäyttää ajattelemaan, ettei ilman tietoa raamatun ilmoituksesta, että joku Jumalan Poika on ylösnoussut ei voi siihen uskoa.

Mutta eiväthän nämä teologitkaan tietäisi mitään mistään Jeesuksen ylösnousemuksesta, ellei heille olisi kerrottu se, mikä raamatussa lukee.

Tottakai me uskomme, koska Pyhä Henki asian meille vahvistaa. Mutta ensin me olemme kuulleet tai itse lukeneet.

• Syventykää asiaan
        aloittajan lisäys kirjoitti:

Pointti on siinä, ettei jossain Banbuhuman viidakossa voi uskoa Jeesuksen ylösnousemukseen. Ei voi edes tietää, jonkun Jumalan Pojan nimeltä Jeesus tullen maailmaan, kuolleen ja nouseen ylös .....ellei joku tule ja kerro raamatun ilmoitusta asiasta tai tuo itse luettavaksi.

Tai ellei Jumala anna yliluonnollista ilmoitusta, kuten jotkut tosin ovat kertoneet sellaisenkin saaneet.

Idea on nyt siisi siinä, että yritän kertoa, että evankeliumia on edelleen JULISTETTAVA tai ihmisille on vietävä se LUETTAVAKSI, että he voivat uskoa.

Koko aloituksen idea siis on joidenkin teologien pyrkimyksessä kuomota raamatun sana tarpeettomana.
        Pysäyttää ajattelemaan, ettei ilman tietoa raamatun ilmoituksesta, että joku Jumalan Poika on ylösnoussut ei voi siihen uskoa.

Mutta eiväthän nämä teologitkaan tietäisi mitään mistään Jeesuksen ylösnousemuksesta, ellei heille olisi kerrottu se, mikä raamatussa lukee.

Tottakai me uskomme, koska Pyhä Henki asian meille vahvistaa. Mutta ensin me olemme kuulleet tai itse lukeneet.

Itsekin muistelisin kyllä, että ymmärsin sinänsä mihin aloituksella tähdättiin, mutta kun nämä ketjut ovat niin pitkiä, ja välillä saattaa käydä jossain muuallakin keskustelemassa, unohtuu pääasia eli aloitus, eikä voi tietää kuka seuraava kommentoija on, jonka kanssa sitten taas saattaa vahingossa alkaa omaa keskusteluaan ja tehdä ketjusta toivottoman pitkän. Sen takia täällä ei varmaan kukaan kuuntelekaan toisiaan.

• Oikeassa olet
        aloittajan lisäys kirjoitti:

Otsikkoa olisi pitänyt miettiä ehkä lisää. Luulin avausta ateistin tekemäksi. :-)))) Tämä oli iloinen yllätys kun asia selvisi.

Juuri noin asia on kun totesit, Jumalan sana on sen todistanut meille ja me olemme sen uskoneet. Uskoakaan ei voi mistään ottaa ellei Jumala sitä meille anna.

Kaivo on syvä ja kauhan varsi on lyhyt, on paljon sellaisia asioita joita emme ymmärrä, kuten tämäkin kenet Jumala valitsee pelastettujen joukkoon.. Ellei Jumalan sanaa julisteta, niin ei sitä kukaan voi uskoakkaan. Jumala tosin ilmoittaa itsestään kaikille ihmisille olemassa olevan todellisuuden kautta.

Ikäväksemme on kuitenkin todettava, että Jumala tietoisuus ihmisessä on johtanut etsimään tietä monenlaisista epäjumalista, luonnosta on tehty epäjumala, ihminen itse on valmistanut niitä erilaisista materiaaleista, jne.

• aloituksen lisäys
        Oikeassa olet kirjoitti:

Otsikkoa olisi pitänyt miettiä ehkä lisää. Luulin avausta ateistin tekemäksi. :-)))) Tämä oli iloinen yllätys kun asia selvisi.

Juuri noin asia on kun totesit, Jumalan sana on sen todistanut meille ja me olemme sen uskoneet. Uskoakaan ei voi mistään ottaa ellei Jumala sitä meille anna.

Kaivo on syvä ja kauhan varsi on lyhyt, on paljon sellaisia asioita joita emme ymmärrä, kuten tämäkin kenet Jumala valitsee pelastettujen joukkoon.. Ellei Jumalan sanaa julisteta, niin ei sitä kukaan voi uskoakkaan. Jumala tosin ilmoittaa itsestään kaikille ihmisille olemassa olevan todellisuuden kautta.

Ikäväksemme on kuitenkin todettava, että Jumala tietoisuus ihmisessä on johtanut etsimään tietä monenlaisista epäjumalista, luonnosta on tehty epäjumala, ihminen itse on valmistanut niitä erilaisista materiaaleista, jne.

Jep :) Ehkä se oli hiukan tarkoituksellisestikkin raflaava. Tarkoitus oli saada ajattelemaan. Me pidämme tavallaan itsestäänselvyytenä, että voimme uskoa tuosta noin vain ilman mitään. Eihän se niin ole.
        Jumala toki voi tehdä mitä vain, mutta Jeesuksen strategia oli, että sanoma menee eteenpäin kuulemisen, julistamisen ja lukemisen kautta. Todistussanomana. Ja siihen tarkoitukseen tarvittiin elävien todistajien lisäksi myös kirjoitettu sana. Siksi meillä on raamattu.

Eli koko aloitus oli siis kohdistettu teologeille.
        Ilman tiettyä ilmoitusta raamatun teksteistä me emme voi uskoa tai edes tietää ylipäätään esim. Jeesuksen ylösnousemuksesta mitään. Ellei sitten Jumala aivan erityisellä ilmestyksellä sitä meille ilmoita. Näinhän on käynyt esim. muslimimaissa joillekkin. Jotkut kertovat kohdanneensa esim. Jeesuksen unessa, jossa hän on kertonut heille, kuka on. Tai sitten kehoittanut hakemaan tietoa jostakin.

Nämä teologit, jotka ovat valmiita kaatamaan raamatun sanan ja sanovat kuitenkin uskovansa esim. ylösnousemukseen. Minusta he unohtavat nyt sen, että heillehän asia on jo kuitenkin julistettu. Hehän tietävät sen raamatun ilmoitksen pohjalta. vaikkeivat haluakkaan myöntää sitä. Jotkut.

Ei ihme, että ajattelit aloituksen olevan ateistin.
        Tavallaan tietynlaisessa liberalisoitumisessa on juuri se ongelma, että ateistitkin tajuavat sen ristiriitaisuuden. Varmasti myös ateisti voisi todellisuudessa kirjoittaa vastaavanlaisen aloituksen iskiessään arkaan paikkaan.

• jhgtytrewsaqwws

Minä olen nähnyt ylösnousseen Jeesuksen montakin kertaa. Siinä sitä on tarpeeksi todistusta.

• kertokaa ihmeessä sanoi :
      Miten perustelette Jeesuksen ylösnousseen
      _________
      Eivät uskovat yleensä kerro näistä asioista , mutta pyydettäessä se kyllä
      onnistuu.

Miettikää ateistit onko todistusketjunne aukoton.
      Olemmeko me kaikki uskovat vain psykoottisia kuten saa jatkuvasti kuulla.
      Erehtymisen varaa teillä ei ole , on kysymys sielunne kohtalosta.

Jumala on suuri , hänelle kiitos ja ylistys.

1.Pietarin kirje:
      3:12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."

En ollut koskaan käynyt kirkossa enkä kuulunut mihinkään lahkoon paitsi ev.lut. kirkkoon ja istuskelin siinä kotioloissa ,kun aloin
      ajattelemaan kohtaloani mikäli kuolisin nyt heti tähän paikkaan katumattomana synneissä "rypevänä."

Siinä sitten tunnustin kaikki syntini Jeesukselle ne jotka muistin plus nekin joita en muistanut.Siinä oli minun uudestisyntymäni,
      ja tiesin saaneeni Pyhän Hengen ja olevani pelastettu vaikken sen kummempia Pyhän Hengen manifestaatioita kokenutkaan.

Siitä sitten alkoi kausi ja jossa kolusin jokaikisen sopukan uskonnosta , uskosta ja kirkoista ja niihin liittyvistä ihmisistä asioista.
      Järkytykseni oli suuri huomatessani ettei niistä asioista mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.Minulla oli vahva Pyhän Hengen
      tuntu tuona aikana.Ihmisten on vaikea tehdä valintojaan kun heitä johtavat sokeat paimenet = ateistipapit.

Sitten yhtenä päivänä istuskelin tupakalla eteisessä ja kuulin ikäänkuin äänen :

PUHDISTAUDU!!

Se puhui tajuntaani noin parin metrin päästä etuoikealta.
      Järkytyin kovasti vaikken mielestäni ole sitä ihmistyyppiä.
      Kun en tiennyt miten pitäisi puhdistautua niin lopetin heti tupakoinnin ja kävin ehtoollisella ja erosin ev.lut. kirkosta koska omatuntoni
      ei enää antanut lupaa tukea rahallisesti tuota porttokirkkoa.

Meni taas joku kuukausi ja minulle sanottiin :

KUOLE ITSELLESI!

Ääni tuli samaten jonkin matkan päästä.
      En ymmärtänyt nyttenkään mitä olisi pitänyt tehdä,mutta aloin opiskella asiaa intensiivisesti.

Noista tapahtumista on jo muutama vuosi aikaa ja tätä nykyä tunnen sisimmässäni Pyhän Hengen olemassaolon.Sydämessä tuntuu
      kaiken aikaa jokin vieras tekijä jota siellä aiemmin ollut nimittäin Rakkaus - se tarkoittaa minua rakastetaan.

Johanneksen evankeliumi:

• se aloittaja

Pertsa hyvä :D

Uskon Kristuksen ylösnousseen.
        Terveisin aloittaja.
        Lueppa se aloitus ja ketju ajatuksella uudestaan.
        Mutta kiitos todistuksesta ja ketjun nostelusta.

• se aloittaja sanoi :
      Pertsa hyvä :D

Uskon Kristuksen ylösnousseen.
      Terveisin aloittaja.
      Lueppa se aloitus ja ketju ajatuksella uudestaan.
      Mutta kiitos todistuksesta ja ketjun nostelusta.

Anteeksi tuottamani väärinkäsitys :-(

• Kristinusko

Ateistien epäusko on niin suurta, että vaikka kuolleet lähiomaiset tulisivat haudoistaan ylös kertomaan heille, että teidän on uskottava raamatun Jumalaan, että pelastuisitte. Tällä kirkon keskustelupalstalla olevat ateisit vastaisivat, ei me Jumalasta haluta mitään tietää, Myöhemmin sanoisivat, että eihän ne edes meillä käyneet, vaan omat silmät valehtelivat, vaikka oli useita näkijöitä.

Rikas mies ja Lasarus

Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni.

Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• 29

"Ateistien epäusko on niin suurta, että vaikka kuolleet lähiomaiset tulisivat haudoistaan ylös kertomaan heille, että teidän on uskottava raamatun Jumalaan, että pelastuisitte."

Tällaista ei ole minun tietääkseni koskaan tapahtunut, joten siihen saakka olen ateisti. Tarinoita ole kuullut, mutta ne ovat kaikki paljastuneet huijauksiksi tai väärinkäsityksiksi. Perustan tietoni ja käsitykseni todellisuuteen ja siihen minkä itse havaitsen. On aina ikävä havaita, että joidenkin ihmisten elämän tärkein päämäärä on muille ihmisille valehtelu.

• Kristinusko

Vaikka olisi oikeasti tapahtunut muut ateistit vastaisivat, ettei ole tapahtunut. Kaikki on vain kuviteltua satua.

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• 10

"Kaikki on vain kuviteltua satua."

Tässä asiassa olet täysin oikeassa.

• Kristinusko

Vastaukseksi vahvistaa raamatun kertomuksen.

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'

• 25

"Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.' "

Tämä on oletus, joka ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani. Jos joku vuosia sitten kuollut tuttu ihminen tulisi kertomaan Jumalasta, niin minulle se olisi vakuuttava todiste. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Voidaan myös olettaa, että joku ammoin kuollut viikinki herää henkiin ja kertoo sinulle olleensa Odinin seurassa Valhallassa.

Millä tavalla sinä suhtaudut hänen kertomukseensa? Mietipä sitä.

• dikduk
        25 kirjoitti:

"Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.' "

Tämä on oletus, joka ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani. Jos joku vuosia sitten kuollut tuttu ihminen tulisi kertomaan Jumalasta, niin minulle se olisi vakuuttava todiste. Tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Voidaan myös olettaa, että joku ammoin kuollut viikinki herää henkiin ja kertoo sinulle olleensa Odinin seurassa Valhallassa.

Millä tavalla sinä suhtaudut hänen kertomukseensa? Mietipä sitä.

Moses ja Abraham eivät työskään olisi tienneet mitään kuoleman jälkeisestä elämästä rangaistuksineen, ajatus sellaisesta tuli juutalaisuuteen vasta toisen temppelin aikaan, ja se saatiin lainana vieraista kulttuureista.

• 13+19

Koko Jeesus-tarina ristiinnaulitsemista myöten on myytti. Siksi on melko toisarvoista, mitä tarinan hulppeimmasta valheesta esitetään.

• Minä.

Viisi miljardia seitsemästä miljardista ihmisestä eivät usko siihen, joten jos et usko, olet enemmistössä.

• Minä sanoi :
      Viisi miljardia seitsemästä miljardista ihmisestä eivät usko siihen, joten jos et usko, olet enemmistössä.

Luukkaan evankeliumi:
      12:32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

• Tulkintakysymys

Raamatussa ylösnousemus tarkoittaa korkeampaan virkaan asettamista.

Jos pappi ylösnostettiin, niin hänestä tuli tällöin ylipappi.

Jeesus oli pappi, mutta hänet voideltiin eli kirkastettiin ylipapiksi, jolloin hänelle tapahtui ylösnousemus.

Siinä se. Siellä se lukee vanhoissa teksteissäkin noin, mutta suomalaiskäännökset ovat kehnoja väännöksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      277
      6114
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3138
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2961
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2322
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      73
      1797
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1572
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      191
      1513
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      162
      1468
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1343
    Aihe