Nokia 500 ja internetradio

Älytön :)

Apua!
Mikä on internetradio? Miten kyseiseen puhelimeen saa niin että radiota (eri kanavia) voisi kuunnella sujuvasti, muutama peruskanava riittää? Kirjanmerkkeihin laitoin jonkun kanavan, mutta ei soitto soinut ja on hankala paikka.
Mistä tiedän onko nettiyhteys päällä? Katkeaako se automaattisesti kun laittaa virransäästötilaan? Käyttääkö jotain naapurin langatonta kun en ole mitään Wlania kytkenyt, mutta kuvake näkyy? Saako sähköpostia (gmail) koskaan uloskirjattua? Entä FB? Miten/mistä se kannattaa ottaa käyttöön?

15

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Internetradio on kuin tavan radio, mutta se soittaa pelkästään netistä löytyviä radiokanavia. Esimerkiksi tämä: http://www.radiosuomipop.fi/player/index.html

      Kanavia saat lisättyä kun avaat internet radion ja painat valinnat->etsi. Kun haluttu kanava on löytynyt niin laita se soimaan ja paina tähden kuvaa. Se lisää kanavan suosikkeihin.

      Jos 3G/puhelinverkko merkin alapuolella on kaksi väkästä niin silloin sinulla on nettiyhteys päällä. Tuosta nettiyhteyden katkeamisesta virransäästötilassa en osaa sanoa. Voit tarkistaa Valikko->Asetukset->Yhteydet->Langaton lähiverkko kohdasta että käyttääkö puhelin naapurin avointa wlan verkkoa ( Mikä on suomessa täysin laillista)

      Gmailista ei voi kirjautua ulos, jos käyttää Bellen omaa sähköposti sovellusta.

      5230,. (500) voi vielä täsmentää tietoja esimerkiksi tuosta FB.

      • Älytön :)

        Kiitos! Pari kanavaa jo laitettu. Ehkä vielä keksin mistä ne suosikit löytää ;)
        Jatkan vielä tutkimista tuon netin suhteen. Mutta voiko sen halutessaan katkaista jostain? Jos ei ole avoimia sovelluksia, onko silloin netti auki?


    • Jos sinulla on Belle päivitys, niin netin voi katkaista kätevästi yläpalkista.

      • Älytön :)

        On Belle. En silti saa sitä katki yläpalkista, esim. virransäästön jo osaan laittaa.


    • 5230,. (500)

      FB on kätevintä käyttää yhteisöt sovelluksella eli avaat valikosta Yhteisöt-palveluun sovelluksen ja lisäät sinne Facebookin loppu on helppoa

      Virransäästötila ei vaikuta netti radion kuunteluun jos kuuntelet sitä wlan yhteydellä voit siis kesken kuuntelun kytkeä virransäästön päälle,mutta 3g yhteyden se pudottaa 2g yhteykseks jolloin se alkaa pätkimään,2g verkko on siis liian hidas nettiradiolle,nettiradion suosikit on tähti/plus merkin takana

      • 5230,. (500)

        pikku korjaus siis suosikkien lisäys ja päivitys on se tähti/plus merkki

        suosikit ja muut kokoelman valinnat saa esille vasemmalta nuolella ja oikealta tähden vierestä valinnat kuvakkeesta saa esille muitakin toimintoja kuten esm.tiedot, jaa,suosikit,siirry kanavaan,poistu,etsi,poistu

        nämä siis belle käyttiksestä


    • 5230,. (500)

      Yks pikku vinkki vielä koskien tota netti radioo,oma suosikki kanavasi mitä yleensä kuuntelet kannattaa tai sen voi laittaa widgetiksi aloitusnäyttöihin tai näyttöön,widgetistä voit kätevästi kytkeä/sulkea kanavan eikä tarvitse aina avata koko internet radio sovellusta sen takia erikseen,siihen widgettiin tulee aina se viimeksi kuunneltu kanava

      • Älytön :)

        Tuo oli hyvä vinkki, tommosta just kaipasin! Mutta... en tiedä mikä widget on ja mistä sen saa... :D
        Onpa jo noloa, oliskohan pitänyt tyytyä vanhanmalliseen puhelimeen...


      • Älytön :)

        ISO KIITOS teille molemmille vastaajille!!!!
        Vielä kun tuo nettiin meneminen on vaikeaa, aina pukkaa saunalahden sivun enkä tiedä miten saisi aloitettua puhtaalta pöydältä kirjoitettua osoitteita... Kai tää tästä kun tarpeeksi ährää. Ehä olisi silti pitänyt pysytellä vanhassa... Hermot koetuksella :)


    • 5230,. (500)

      tai sitten kun kosketat ylhäältä sitä osoite kenttää jollon tulee kirjaimet esiin ja kirjotat siihen sen minkä haluat aloitus sivuksi vaikka mtv3 sitten kosketat seuraavaa sinistä(g) kohtaa eli googlen "Etsi" riviä jollon se hakee sen mtv3 ja sitten menet mtv3 sivulle sitten oikealta alhaalta valinnat>lisää>aseta aloitus sivuksi,selaimessa on siis google haku aika kätevästi valmiina mutta sitä ei moni älyä huomata,tämä onkin monelle ollu vaikeaa sainkin yhen tuttavan n8 laittaa sille aloitus sivun kun ei osannu millään konstilla muuttaa soneran juttuja siitä.,mutta tosiaan tuo opera mobile12 on tähän 500:n paras

      • Älytön :)

        sain vaihdettua googlen aloitussivuksi, ei tarvitse kirjoitella koko www-riviä kun on vielä noi kirjaimetkin hakuksessa. Jonkun Operan latasin, muttei se nyt vielä käytössä ole ja saattoi tulla joku mini :)


    • 5230,. (500)

      Jos et tykkää pysty qwertystä tai se tuntuu liian pieneltä 3,2 näytössä niin siihen voi vaihtaa paljon isommat perinteiset aakkosnumeeriset näppäimet joita on paljon helpompi koskettaa,painat sitä kolmea viivaa eli valinnat kuvaketta niin tulee vaihtoehdot,ite en käytä pysty qwertyä näin pienellä näytöllä

      • Älytön :)

        Tämän jo osasin, ei muuten olisi toivoakaan, tuokin vielä takkuamista kun oikea voimakkuus ja nopeus hakusessa.
        Palailen asiaan kun taas hiukan lisää testailen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe