Hei!
Tässä muutama päivä sitten lupasin hoitaa tuttavaperheemme 3-vuotiasta eli hän sai tulla tyttäreni kaveriksi, kun vanhemmat tarvitsivat aamupäivähoitoa. Hain tämän pojan meille ja menimme kaikki sisään. Aloin puuhata vastasyntynyttä vauvaani nukkumaan, ja 3-vuotiaat leikkivät keskenään. Koko aamupäivä meni oikein hienosti.
Kun palautin lapsen kotiin, hänen äitinsä alkoi tiukata, että ulkoilimmeko. Sanoin, että en. Vauva oli nukkumassa, minä tein kotitöitä ja lapsilla oli kivaa keskenään sisäleikeissä. Äiti oli tosi myrtyneen näköinen ja sanoi ajatelleensa, että voisimme ulkoilla.
Siis mitä kettua?? Olemme tarjonneet tälle perheelle ennenkin hoitoapua, sillä he ovat sitä kipeästi tarvinneet. (Eivät kuulemma halua maksaa lastenhoitajaa, kun se on niin kallista.) Autan mielelläni, mutta minusta on aika paksua, että vieraiden lasten hoitamisesta aletaan esittämään jotain erityisiä toiveita. Kun vauvani nukkuu ja olen itsekin nukkunut huonosti ja joka nurkka huutaa tekemistä, en todellakaan lähde seisoskelemaan lasten kanssa pihalle.
Miten te toimitte? Jos joku vieras hoitaa ilmaiseksi lapsianne, niin esitättekö vaatimuksia heille, miten hommien pitäisi toimia?
Hoitoapu ystäväperheelle
97
7393
Vastaukset
- vbdffghb
Olipa ikävää käytöstä tuttavalta :o(.
En todellakaan ole vaatimassa mitään erityistä jos lapseni on hetken jossain hoidossa. Tehkööt mitä huvittaa,olkoot pihalla tai ei. Kunhan vaan lasta vahditaan,vaihdetaan vaipat ja jos on sellaisena aikana hoidossa niin syötävää. Perusjutut siis.
Mutta en todellakaan mitään muuta vaadi enkä odota tekevän.
Yksi pvä ulkoilematta ei nyt maailmaa kaada. Eikä lastani tarvitse jonkun toisen ulkoiluttaa. Teen sen ihan itse.
Sinuna minä en enää lasta hoitoon ottaisi. Jos ei osata olla avusta kiitollisia,niin sitä apua ei sitten tarvitakaan.- siirretty elintaso
Olisit pyytänyt heidan mersuaan lainaksi (ilimatteeks) pariksi päiväksi kun oman auton ylläpito on niin kallista.
- Älähoidaenää
siirretty elintaso kirjoitti:
Olisit pyytänyt heidan mersuaan lainaksi (ilimatteeks) pariksi päiväksi kun oman auton ylläpito on niin kallista.
Niin ja tivannut että onhan tankki varmasti täynnä ettei siihe tarvitse upottaa omaa rahaa.
- aertfe
No tää on just tätä itsekkyyttä: ei itse jakseta tehdä mitään OMAN lapsen kanssa mutta odotetaan, että muut lähes ventovieraat haluavat ILMAISEKSI hoitaa lapsensa. Jos ilmaiseksi hoidat heidän lastaan, niin he eivät todellakaan voi vaatia tuollaista. Me palkkasimme yksityisen hoitajan kahdelle lapsellemme ensi syksyksi kun olemme töissä ja hänelle olen antanut hoito-ohjeita (esim. ulkoilu puistossa, lasten nukkuma/syömisajat ja toivomuksena meillä oli myös, että TV:tä ei paljon katsottaisi ja ruoka pääasiassa kotiruokaa), MUTTA tässä erotuksena se, että hoitaja tekee sitä työkseen ja hän saa (hyvää) palkkaa siitä korvaukseksi. Jos joku tuttu katsoo ilmaiseksi lapsiamme, en todellakaan laita mitään ulkoiluvaatimuksia hoidon suhteen :-). Mutta mielellään maksamma hyvälle hoitajalle hyvää palkkaa siitä, että hoitaa meidän lapsia hyvin. Suomessa kukaan ei halua sijoitaa lastenhoitoon, kun sitä ei nähdä tarpeellisena, mikä on musta aika surullista :-(.
- mama of three
Hei! Meilläkin on ollut yksityisesti palkattu lastenhoitaja. Sain hoidettua opintoni loppuun, kun esikoisemme oli puoli vuotta naapureiden kanssa palkkaamamme hoitajan kanssa. Sitten jäin kotiin, kun toka syntyi ja olinkin pari vuotta kotona. Aloitin työelämän elokuussa 2010, jolloin kotiimme tuli hoitaja. Hän käytti esikoista srk:n kerhossa ja pienemmän kanssa he kävivät srk:n perhekerhossa ja muskarissa. Sama hoitaja oli 31.12.2011 asti, jolloin jäin taas äitiyslomalle ja kotiin kaikkien kolmen tenavan kanssa.
Yksityisesti palkattu lastenhoitaja on ehkä paras juttu, mitä meidän perhe on rahalla saanut. Hinta ei ole edes posketon täällä pk-seudulla, kun kaupunkilisät ovat niin hyvät yksityisen kh-tuen päälle. Ihanaa lähteä aamulla töihin, kun ei tarvitse raahata lapsia talvipakkaseen ja tarhaan. Join rauhassa aamukahvit, taivuttelin ripset ja lähdin hyvällä tuulella töihin. Lapset söivät puuronsa hoitajan kanssa ja löffäsivät sohvalla Pikku Kakkosen edessä varsinkin jos ei ollut kerhoaamu.
Se on fakta, ettei nimen omaan Suomessa lastenhoitoon panosteta rahallisesti edes pienten kohdalla. Kaverimme ovat asuneet sekä Lontoossa että Brysselissä, ja paikalliset päiväkodin työntekijät ihmettelevät, että miksi hyvissä ammateissa olevat pohjoismaalaiset "vaihtotyöläiset" raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka voisivat kustantaa lastenhoitajan/kodinhoitajan. Etelä- ja Keski-Euroopassa sekä Brittein saarilla on tosi tyypillistä, että julkiset tarhapaikat on varattu sossuporukalle ja kaikki keskiluokasta ylöspäin palkkaavat oman hoitajan. Mutta suomalaiset ne sielläkin raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka varmasti olisi varaa palkata se hoitaja! Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin. - Äpyonhyvä
mama of three kirjoitti:
Hei! Meilläkin on ollut yksityisesti palkattu lastenhoitaja. Sain hoidettua opintoni loppuun, kun esikoisemme oli puoli vuotta naapureiden kanssa palkkaamamme hoitajan kanssa. Sitten jäin kotiin, kun toka syntyi ja olinkin pari vuotta kotona. Aloitin työelämän elokuussa 2010, jolloin kotiimme tuli hoitaja. Hän käytti esikoista srk:n kerhossa ja pienemmän kanssa he kävivät srk:n perhekerhossa ja muskarissa. Sama hoitaja oli 31.12.2011 asti, jolloin jäin taas äitiyslomalle ja kotiin kaikkien kolmen tenavan kanssa.
Yksityisesti palkattu lastenhoitaja on ehkä paras juttu, mitä meidän perhe on rahalla saanut. Hinta ei ole edes posketon täällä pk-seudulla, kun kaupunkilisät ovat niin hyvät yksityisen kh-tuen päälle. Ihanaa lähteä aamulla töihin, kun ei tarvitse raahata lapsia talvipakkaseen ja tarhaan. Join rauhassa aamukahvit, taivuttelin ripset ja lähdin hyvällä tuulella töihin. Lapset söivät puuronsa hoitajan kanssa ja löffäsivät sohvalla Pikku Kakkosen edessä varsinkin jos ei ollut kerhoaamu.
Se on fakta, ettei nimen omaan Suomessa lastenhoitoon panosteta rahallisesti edes pienten kohdalla. Kaverimme ovat asuneet sekä Lontoossa että Brysselissä, ja paikalliset päiväkodin työntekijät ihmettelevät, että miksi hyvissä ammateissa olevat pohjoismaalaiset "vaihtotyöläiset" raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka voisivat kustantaa lastenhoitajan/kodinhoitajan. Etelä- ja Keski-Euroopassa sekä Brittein saarilla on tosi tyypillistä, että julkiset tarhapaikat on varattu sossuporukalle ja kaikki keskiluokasta ylöspäin palkkaavat oman hoitajan. Mutta suomalaiset ne sielläkin raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka varmasti olisi varaa palkata se hoitaja! Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin.Tuo on ihan potaskaa. Käytännössä juuri kenenkään ei kannata viedä esim. Lontoossa lasta päiväkotiin, kun niiden hinnat on sellaisia eyttei palkasta jää mitään. Siksi kannattaa hoitaa itse lapsia kotona. Sosiaalitapauksia on Suomen tarhat täynnä toisin kuin muualla. Mutta itse asiaan: aikas vaativia ystäviä, mutta ehkä he vain sanoivat ääneen toiveensa eikä asiaan sisältynyt moitetta vaan omassa toiveessa pettymystä. Mainitse jatkossa, että emme varmaan pääse ulos, mutta voitte tuoda kersanne tänne, jos sisähoito riittää.
- Lapsen taakka
mama of three kirjoitti:
Hei! Meilläkin on ollut yksityisesti palkattu lastenhoitaja. Sain hoidettua opintoni loppuun, kun esikoisemme oli puoli vuotta naapureiden kanssa palkkaamamme hoitajan kanssa. Sitten jäin kotiin, kun toka syntyi ja olinkin pari vuotta kotona. Aloitin työelämän elokuussa 2010, jolloin kotiimme tuli hoitaja. Hän käytti esikoista srk:n kerhossa ja pienemmän kanssa he kävivät srk:n perhekerhossa ja muskarissa. Sama hoitaja oli 31.12.2011 asti, jolloin jäin taas äitiyslomalle ja kotiin kaikkien kolmen tenavan kanssa.
Yksityisesti palkattu lastenhoitaja on ehkä paras juttu, mitä meidän perhe on rahalla saanut. Hinta ei ole edes posketon täällä pk-seudulla, kun kaupunkilisät ovat niin hyvät yksityisen kh-tuen päälle. Ihanaa lähteä aamulla töihin, kun ei tarvitse raahata lapsia talvipakkaseen ja tarhaan. Join rauhassa aamukahvit, taivuttelin ripset ja lähdin hyvällä tuulella töihin. Lapset söivät puuronsa hoitajan kanssa ja löffäsivät sohvalla Pikku Kakkosen edessä varsinkin jos ei ollut kerhoaamu.
Se on fakta, ettei nimen omaan Suomessa lastenhoitoon panosteta rahallisesti edes pienten kohdalla. Kaverimme ovat asuneet sekä Lontoossa että Brysselissä, ja paikalliset päiväkodin työntekijät ihmettelevät, että miksi hyvissä ammateissa olevat pohjoismaalaiset "vaihtotyöläiset" raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka voisivat kustantaa lastenhoitajan/kodinhoitajan. Etelä- ja Keski-Euroopassa sekä Brittein saarilla on tosi tyypillistä, että julkiset tarhapaikat on varattu sossuporukalle ja kaikki keskiluokasta ylöspäin palkkaavat oman hoitajan. Mutta suomalaiset ne sielläkin raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka varmasti olisi varaa palkata se hoitaja! Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin."Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin. "
Siis rikkailla ja täysköyhillä (= /-) on nämä kaksi vaihtoehtoa, mutta ns keskiluokkaisella virkanaisella ei sitäkään. Kotiin ei ole varaa jäädä, jos puolisokin on samaa keskituloista.
Maassamme on 40 v kovaäänisesti surkuteltu köyhien maiden lapsityövoiman käyttöä, mutta kylmäjärkisesti yhteiskunta vaati aikoinaan äitien jättämään jo 2 kk:n ikäiset vauvansa pitkiksi päiviksi vieraisiin paikkoihin vieraille ihmisille? Eli lapsi aloitti 7 v kestävän työssäkäyntinsä ennen kouluikää. Samaan aikaan kotiapulaisen ammatti noteerattiin pohjasakkapiiaksi. Ja samaan aikaan PÄIVÄKOTIAPULAISEN ammatti oli tavoiteltu hienomman LASTENTARHANOPETTAJAN ammattiin pyrkimiseksi.??? Lapsi ja hänen hoivansa siistimisineen ruokkimisineen muuttui jotenkin HIENOKSI ammatiksi, kun sitä ei tarvinnut tehdä esim upouudessa tiilitalokodissa, jossa elektroniikka hoiti suuren osan entisajan raskaista kotiapulaisen töistä.
Kun Suomeen tehtiin oikein lainvoimainen päiväkotiverkosto, sinne otettiin hoidokit sosiaalisin perustein. Vasta jossain vaiheessa 80-lukua tehtiin laki OIKEUDESTA päiväkotiin kaikkia lapsia koskevaksi. Nyt sitten on annettu ymmärtää, että vaikka päiväkoti lapsen täysin kasvattaa, on KASVATUSVASTUU kokonaisuudessaan vanhemmilla? Siis ei ole yhteiskunnan antamaa VALTAA itse kasvattaa lasta, mutta on kyllä täydellinen vastuu päiväkodin antamasta kasvatuksesta. Erityisesti murrosiässä tulee ilmi varhaislapsuuden vieraat/vanhemmat antama sekava kasvatus, mutta siis vastuu tuosta lapsen sekavuudesta myöhemmässä iässä lankeaa ainoastaan vanhemmilleen. Näitä TAAKOITETTUJA vanhempia masennuksineen nyt on nähty ja nähtäneen merkittävällä tavalla lisääntyen. - Niin muualla...
mama of three kirjoitti:
Hei! Meilläkin on ollut yksityisesti palkattu lastenhoitaja. Sain hoidettua opintoni loppuun, kun esikoisemme oli puoli vuotta naapureiden kanssa palkkaamamme hoitajan kanssa. Sitten jäin kotiin, kun toka syntyi ja olinkin pari vuotta kotona. Aloitin työelämän elokuussa 2010, jolloin kotiimme tuli hoitaja. Hän käytti esikoista srk:n kerhossa ja pienemmän kanssa he kävivät srk:n perhekerhossa ja muskarissa. Sama hoitaja oli 31.12.2011 asti, jolloin jäin taas äitiyslomalle ja kotiin kaikkien kolmen tenavan kanssa.
Yksityisesti palkattu lastenhoitaja on ehkä paras juttu, mitä meidän perhe on rahalla saanut. Hinta ei ole edes posketon täällä pk-seudulla, kun kaupunkilisät ovat niin hyvät yksityisen kh-tuen päälle. Ihanaa lähteä aamulla töihin, kun ei tarvitse raahata lapsia talvipakkaseen ja tarhaan. Join rauhassa aamukahvit, taivuttelin ripset ja lähdin hyvällä tuulella töihin. Lapset söivät puuronsa hoitajan kanssa ja löffäsivät sohvalla Pikku Kakkosen edessä varsinkin jos ei ollut kerhoaamu.
Se on fakta, ettei nimen omaan Suomessa lastenhoitoon panosteta rahallisesti edes pienten kohdalla. Kaverimme ovat asuneet sekä Lontoossa että Brysselissä, ja paikalliset päiväkodin työntekijät ihmettelevät, että miksi hyvissä ammateissa olevat pohjoismaalaiset "vaihtotyöläiset" raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka voisivat kustantaa lastenhoitajan/kodinhoitajan. Etelä- ja Keski-Euroopassa sekä Brittein saarilla on tosi tyypillistä, että julkiset tarhapaikat on varattu sossuporukalle ja kaikki keskiluokasta ylöspäin palkkaavat oman hoitajan. Mutta suomalaiset ne sielläkin raahaavat lapsensa tarhaan, vaikka varmasti olisi varaa palkata se hoitaja! Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin.Suomessa kun ei hyvissäkään ammateissa tienaa kovin kummoisesti. Saa olla aika hyvä palkka, että oma nettopalkka on edes parempi kuin lapsen hoitajan bruttopallkka.
Oikeissa sivistysvaltioissa palkat ja verotus on sellaista että paremmissa hommissa olevat pystyy elättämään puolison ja lapset kotiin. Belkiassakaan ei käytännössä tarvi maksaa veroja jos on puoliso ja kolme lasta kotona. - been there,done that
Lapsen taakka kirjoitti:
"Surullista, kun täällä on yleisesti vain kaksi vaihtoehtoa: eli joko olet itse täysipäiväisesti kotona tai sitten viet lapset ylisuuriin tarharyhmiin. "
Siis rikkailla ja täysköyhillä (= /-) on nämä kaksi vaihtoehtoa, mutta ns keskiluokkaisella virkanaisella ei sitäkään. Kotiin ei ole varaa jäädä, jos puolisokin on samaa keskituloista.
Maassamme on 40 v kovaäänisesti surkuteltu köyhien maiden lapsityövoiman käyttöä, mutta kylmäjärkisesti yhteiskunta vaati aikoinaan äitien jättämään jo 2 kk:n ikäiset vauvansa pitkiksi päiviksi vieraisiin paikkoihin vieraille ihmisille? Eli lapsi aloitti 7 v kestävän työssäkäyntinsä ennen kouluikää. Samaan aikaan kotiapulaisen ammatti noteerattiin pohjasakkapiiaksi. Ja samaan aikaan PÄIVÄKOTIAPULAISEN ammatti oli tavoiteltu hienomman LASTENTARHANOPETTAJAN ammattiin pyrkimiseksi.??? Lapsi ja hänen hoivansa siistimisineen ruokkimisineen muuttui jotenkin HIENOKSI ammatiksi, kun sitä ei tarvinnut tehdä esim upouudessa tiilitalokodissa, jossa elektroniikka hoiti suuren osan entisajan raskaista kotiapulaisen töistä.
Kun Suomeen tehtiin oikein lainvoimainen päiväkotiverkosto, sinne otettiin hoidokit sosiaalisin perustein. Vasta jossain vaiheessa 80-lukua tehtiin laki OIKEUDESTA päiväkotiin kaikkia lapsia koskevaksi. Nyt sitten on annettu ymmärtää, että vaikka päiväkoti lapsen täysin kasvattaa, on KASVATUSVASTUU kokonaisuudessaan vanhemmilla? Siis ei ole yhteiskunnan antamaa VALTAA itse kasvattaa lasta, mutta on kyllä täydellinen vastuu päiväkodin antamasta kasvatuksesta. Erityisesti murrosiässä tulee ilmi varhaislapsuuden vieraat/vanhemmat antama sekava kasvatus, mutta siis vastuu tuosta lapsen sekavuudesta myöhemmässä iässä lankeaa ainoastaan vanhemmilleen. Näitä TAAKOITETTUJA vanhempia masennuksineen nyt on nähty ja nähtäneen merkittävällä tavalla lisääntyen.Tästä olen täysin samaa mieltä.
Ja toisaalta ne äidit, jotka ovat itse hoitaneet lapsensa kotona, on leimattu luusereiksi ja pummeiksi ja ties miksi loisiksi. Kun "vaan ovat kotona" eivätkä "tee mitään OIKEITA töitä"... Kiitos vaan omasta puolestani lähtee tässä samalla sukulaisille ja ystäville!
Aloittajalle sanoisin: Ei sinun oikeesti ole pakko kenenkään kakaroita ottaa nurkkiin jos vanhempien suhtautuminen on tuollaista! Tekemistä varmasti riittää omien lastesikin kanssa ja levätäkin välillä saa! Jos kaverit ottaa nokkiinsa niin ei ne sitten oikeita kavereita tainneet ollakaan ja joutavat mennä, mokomat. - taakoitetut
Niin muualla... kirjoitti:
Suomessa kun ei hyvissäkään ammateissa tienaa kovin kummoisesti. Saa olla aika hyvä palkka, että oma nettopalkka on edes parempi kuin lapsen hoitajan bruttopallkka.
Oikeissa sivistysvaltioissa palkat ja verotus on sellaista että paremmissa hommissa olevat pystyy elättämään puolison ja lapset kotiin. Belkiassakaan ei käytännössä tarvi maksaa veroja jos on puoliso ja kolme lasta kotona."Belkiassakaan ei käytännössä tarvi maksaa veroja jos on puoliso ja kolme lasta kotona."
Eikä tarvinnut Suomessakaan hullun suuria veroja maksaa, vaikka mies olisi välillä tehnyt 20 tunnin työpäiviä ja tienannut maltaita, jotta vaimo ja lapsikatras selvisi hengissä vaikeimmat vuodet!
Tuon Suomen perheiden verotusmuodon nimi oli tuolloin n. 40 v sitten YHTEISVEROTUS! Onko vaikea yhtälö laskettavaksi, mitä hyötyä yhteisverotuksen poistolla oli samaan aikaan, kun hullun kallis päiväkotiverkosto luotiin maahan? Yhteisverotus oli siis miehen palkka puoliksi molemmille puolisoille ja erikseen verotus. Esim 5000 e kk:ssa hankkiva mies ei maksanut veroa tuosta summasta, vaan 2500 eurosta ja vaimo samoin. Veroero on melkoinen.
Tasa-arvolaulu säesti, kun naiset näin ajettiin 2 kk:n ikäisiltä vauvoilta ansiotyöhön (tehtaat täyttyivät). Riitti siis verorahoja päiväkotien ylläpitoon ja kotiapulaisten kokoamisiin sinne.
Kaiketi olen kokenut, että naiset ovat huomattavasti helpommin yllytyshullutettavia, kuin miehet. Uhraten jopa lapsensa hyvinvoinnin ja rakkauden. Kenen etu tämä näin saavutettu huippurikkaus maallemme on?
Ainakin selkeästi on nähtävissä maamme nuoremman kansan henkinen pahoinvointi ja ikänsä uurastaneiden mitättömät eläkkeet. - Uudet tuulet
been there,done that kirjoitti:
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Ja toisaalta ne äidit, jotka ovat itse hoitaneet lapsensa kotona, on leimattu luusereiksi ja pummeiksi ja ties miksi loisiksi. Kun "vaan ovat kotona" eivätkä "tee mitään OIKEITA töitä"... Kiitos vaan omasta puolestani lähtee tässä samalla sukulaisille ja ystäville!
Aloittajalle sanoisin: Ei sinun oikeesti ole pakko kenenkään kakaroita ottaa nurkkiin jos vanhempien suhtautuminen on tuollaista! Tekemistä varmasti riittää omien lastesikin kanssa ja levätäkin välillä saa! Jos kaverit ottaa nokkiinsa niin ei ne sitten oikeita kavereita tainneet ollakaan ja joutavat mennä, mokomat.70-luvulla meillä tehtiin "kotirouvista" paarialuokka, joka vain eli miehensä rahoilla ja tuhlasi ylellisyyteen miesparan raatamat pennoset. Kotiäiteja lyötiin surutta.
Monissa perheissä vaimon tulot menivät kokonaan lasten päivähoitomaksuihin, mutta yhteiskunnan painostuksesta työssä oli käytävä ja lapset pitää päivähoidossa 8-9 h/pvä.
Kodinhoitotuesta ei oltu kuultukaan ja taistolainen elämänasenne ihailii uutta elämänmuotoa, jossa lapsille annettiin virikkeitä ja yhteisöllisyyttä jo alle vuoden vanhasta.
Näillä lapsilla on nyt asiat paljon paremmin omien jälkikasvujensa kohdalla. Mutta nyt sitten ollaan tässä tilanteessa, josta "Lapsen taakka" puhuu.
70-luvulla mistään kasvatuksesta ei puhuttukaan. Lämmin, ruoka ja puhtaus olivat ne tarpeelliset. "Kasvatus" tuli siinä solidaarisuuden mukana, joka saatiin suurissa ryhmissä lastentarhoissa ja koululuokissa. Hyvä vaan, että taantumukselliset vanhemmat pysyivät patavanhoillisine ajatuksineen taka-alalla.
- Ylös ja ulos
Kai sanoit, että kunhan ei tarvitse pukea kolmea ulkovaatteisiin, niin sitten voidaan kesemmällä ajatella.
- tällainen milipide
Kieltämättä tuollainen tympäisee. Ajattelisin kuitenkin asiaa hieman järkevämmin. Tuo äiti on sitten, mmikä lie? Sinä olet antanut sosiaalista seuraa tälle lapselle ja myös omalle lapsellesi: on tärkeä oppia leikkimään tositen ikäistensä kanssa. Sano vain tälle äidille, että toimit oman perheen ja vavasi ehdoilla. Saattahan tällä äidillä olla todella tiukkaa ja hyvä ajatella myös tämän ystäväperheen lapsen puolesta.
Ihanaa että noilla kolmevuotiailla on ollut hauskaa. - Äitee.,---
En kyllä huomannut kaverisi kommentissa mitään vaatimuksia. Anna asian olla ja keskity olennaiseen.
- olen--nain-en
Kysyihän se...ulkoilitteko ja näytti hapanta naamaa kun tämä sanoi että ei. "Äiti oli tosi myrtyneen näköinen ja sanoi ajatelleensa, että voisimme ulkoilla."
- larrissa
mama oh three olet oikeassa, mutta eihän täällä muutenkaan panosteta lasten hyvinvointii tai ajatella heidän parastaan(ainakaan tänän palstan vanhemmat:/)... tietenkään kaikilla ei ole varaa yksityiseen hoitajaan.
Paljonko muuten se hoitaja sitten tuli maksamaan pääkaupunkiseudulla kuukaudessa suurin piirtein? mielenkiinnosta kyselen, on varmasti sata kertaa parempi vaihtoehto kuin lasten laitoshoito..- aertfe
Emme asu pääkaupunkiseudulla, vaan LPR:ssä ja hoitaja hoitaa lapsiamme vain 3 päivänä viikossa, ja maksamme hänelle 38e/pv per lapsi. Hoitajan palkka on about 950e/kk (hoitaa siis vain 2 lasta 3 päivänä viikossa). KELA korvaa tästä yli puolet (n. 550e) kun täällä saa yksityisen hoidon tuen ja kuntalisän ja meidän maksettavaksemme jää n. 450e/kk, mikä on n. 80-100e kalliimpi kuin jos lapset olis kunnallisella päivähoidossa. Meidän mielestä kannattaa palkata yksityinen hoitaja ainakin täällä. MUTTA tuo on maksimisumma, minkä KELA korvaa ja jos lapsemme olisivat kokopäivähoidossa, niin maksaisimme paljon, paljon enemmän.
- larrissalle
Mama of three vastaa:
Yksityisen hoidon tuen hoitoraha on 166,71 e/kk/lapsi. Siihen päälle maksetaan kaupunkilisä, jonka määrä riippuu kaupungista. Kyseessä on kuitenkin useiden satasien summa. Hoitajan on oltava sulla vähintään 25 h/vko, jotta saat tuota hoitorahaa Kelalta. Eli laskepa yhteen 166,71 euroa kaupunkilisä ja kerro se lastesi määrällä. Sitten päätätte, mikä on hoitajan palkka. Päälle tulevat työnantajankulut. Tuttavamme Espoossa palkkasivat hoitajan yhdessä naapuriperheen kanssa (viikko naapurissa, viikko tutuilla - tyyliin vuorottelivat). Heille ei tullut sitten lopulta yhtään kuluja kuukaudessa.
Ja jos ryhmätoimintaa haluat niin ei muuta ku paperit vetämään seurakunnan kerhoon tai asukaspuiston kerhoon. Meillä hoitaja hoiti myös kerhokuskaukset. - Just my opinion
Jos teidän perheen ja etenkin vauvan rytmiin ei kuulu ulkoilu aamupäivällä tai olet vain muuten katsonut paremmaksi tehdä juuri tuolloin aamupäivällä kotihommia, kun lapset leikkivät sisällä keskenään, ei tuttavallasi pitäisi olla mitään syytä nyrpelyyn.
Vieköön tuttavasi ensi kerralla lapsensa hoitoon sellaiselle, jolle voi esittää toiveita lapsen ilmaishoidon suhteen - jos sellaista löytyy. - Äippä myös
Voi herranen aika,mikä moukka se sun tuttavasi! Ei mitään käytöstapoja naisella,voi hyvänen aika! Jos sun tapasi hoitaa ILMAISEKSI hänen lastaan ei rouvaa miellytä,voi rouva viedä lapsensa parempaan paikkaa hoitoon ja MAKSUA vastaan:) Älä pahoita mieltäsi,totea vaan,että tälläinen on sinun tarjoamasi hoitopaikka ja thats it! Tsemppiä!!
- Vanhempi ihminen
Ahneudella ja törkeydellä ei ole mitään rajoja.
Joten parasta vaan ilmoittaa, ettei apu enää käy, kun ei näytä olevan sopivaa. - .........
Jos on tuttu ihminen ja ilmaiseksi toimii lapsenlikkana niin en kyllä itse menisi toista suututtamaan nalkuttamalla jostain ulkoiluista.
Jos ei miellytä toisen tavat niin kannattaa maksaa jollekin joka tekee just niinkuin käsketään tai vaihtoehtoisesi hoitaa itse omat lapsensa. - Sama Laulu sullekin
joo, Tuttua Huttua. Mulle tarjottiin koiraa hoitoon kun tarvitsivat suuresti ja pikaisesti apua. Joo, lupauduin, hullu ja puu- polla kun olen. Voi Hevon Humppa. He ei kertoneet koiralla olevan kiima- aika ja koko 2 viikkoa oli suoraan Teletappi-Helvetti. Niinkun mun paras kaveri sanoo... Kun autat muita kuin ihan parhaimpia kavereitasi niin saat vaan .ASKAA NISKAAN. Se sano ettei kannata auttaa. No ihan sama Humppa sulla oli. Haistakoon Huilu. Ei Lahja Hevosen suuhun saa katsoa jos ei maksa.
- kiittämätön tuttava
Olisit vaan sanonut naiselle suorat sanat. Itse olisin sanonut, ettei tarvi sitten enää tuoda lasta tänne hoitoon.
- Jo on ihme...
Älä auta toiste sellaista henkilöä, selvikööt itse ongelmiensa kanssa. Kiitos sinulle kun autoit häntä mutta älä tee sitä toiste vaikka kuinka vinkuisi kuin viulun kieli.
- oletko marttyyri ?
ÄLÄ HOIDA !!
Kieltäydyt leikkimästä ilmaista hoitotätiä ja lopetat marttyyrin leikkimisen.
Jos tuttavaperheesi tarvitsee apua, niin soittakoon MLL:n lapsenlikka-palveluun tai ihan minne lystäävät. - töykkis tuttava
Vietin aika paljon sisareni tyttären kanssa, kun hän oli pieni. Käytiin ulkoilemassa puistossa ja katselemassa "luonnon ihmeitä", kun se on minun juttuni tai sitten oltiin sisällä.
Koskaan systerini ei esittänyt mitään erityistoiveita, vaikka sisarelle olisi hyvin voinut esittää...olisin itse siitä hieman pahastunut, vaikkakin mielellään toki tätinä vietin aikaa lapsen kanssa. - some1 has a nerve...
Ei kannata alkaa kenenkään hoitoavuksi ilman kirjallista sopimusta. Itse hoidin tuttavieni lapsia ties kuinka monta kertaa, mm. vauva oli hoidossani monta vuorokautta. En pyytänyt mitään maksua, mutta lasten äiti vaatimalla vaati saada korvaukseksi tarjota illan ulkona, kunhan päästäis viettämään tyttöjen iltaa. Vastahakoisesti suostuin ja jossain vaiheessa olimmekin ulkona. Tuon tyttöjen illan jälkeen, jonka hän oli itse halunnut tarjota väenvängällä, hän soitti ja ilmoitti, että olen hänelle velkaa n summan (olikohan suunnilleen 100 egeä) ja hän oli tarjonnut mulle kaksi drinkkiä...
Että sellaista hyväuskoisen höynäytystä vain siksi, että autoin haluamatta mitään korvausta. - ---jkkj
Ei ilmaisesta hoidosta oikein voi valittaa. Sitten on käyttämättä sitä jos ei kelpaa. Mutta kyllä ihmettelen sellaista perhettä joka ei ulkoile lastensa kanssa.
- hienot sikaparit
Heh, älä hoida enää niiden muksua, sillä selvä.
Meilläpä kävi eräs perhe useasti joka teki ns. yllätysvierailuja.Eivät soittaneet tulostaan etukäteen, vaan yksinkertaisesti ilmaantuivat pihaan ja kävivät taloksi :D
Tämä perhe hengaili meillä aamusta iltaan, ennätys lienee 8 tuntia ja rapiat päälle..
En kehtaa sanoa päin naamaa että nyt olisi varmaan jo aika pikkuhiljaa hipsiä jokaisen kotiinsa kun meidän perhe alkaa syömään illallista..
Tämän perheen nimenomainen tarkoitus olikin lepäillä meillä kun ruoka ja kahvit kannetaan nokan eteen.Näin säästää kevyesti omat päivän ruuat, ja kahvit jälkiruokineen eikä tarvitse itse sormea nostaa.
Perheellä oli myös ikävä tapa puhua pahaa toisista selän takana, myös meistä.
Lopulta sitten kävi niin että yksinkertaisesti lakkasimme avaamasta ovea ja vastaamasta heille puhelimeen.Muutaman kerran pihassa käytyään ja röyhkeästi jopa talon ympäri juosten ikkunoista kurkkien ja koputellen kävivät ja ilmeisesti tajusivat sitten ettei tarvitse tulla enää.
Mikä velvoite meillä työttömillä on maksaa toisen perheen ruuat ja oleminen?
Heidän uskomattomasta röyhkeydestään kertoo jopa se, että käytyään grillijuhlissa meillä ja vaimon tarjottua hieman ruokaa mukaan, tämä sikapari lapioi kaiken, kyllä, luit oikein, aivan kaiken ruuan astioihinsa mukaan.
Sai sitten koko päivän kokkailtuaan itselle alkaa vielä tekemään erikseen ruokaa kun sikapari vei kaiken.
Pari pitkänmatkalaista muutakin oli vieraana ja heillekin lupasin evästä junamatkalle kun heillä oli lapsikin, mutta mistäs annat kun sikapari vei kaiken :D- jjjjjjjj
Ei voi olla totta :D Mua alko jo naurattaan ku luin tätä vaikka ei varmaan ollu teille yhtään hauska tilanne. Siis miten kukaan voi olla noin RÖYHKEÄ. Siis aivan uskomatonta, miten jollaki voi olla etes pokkaa toimia noin. Kyllä tuollaisille voi jo ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa että kiitos ja näkemiin, ei ole tänne enää tulemista.
- Maassa maan tavalla
Pitäähän ihmisen itse omin avuin tajuta, että et ole sellaisessa tilanteessa, että voisit keskittyä heidän herranterttuunsa.. jos toisen kotiin olen joutunut joskus viemään "tilapäiseen säilytykseen" lapsen - onneksi harvoin on tarvinnut - ikinä ei ole tullut mieleenkään latoa mitään reseptiä vastuuhenkilölle.. Lapsia on viisi - tarhaa ja ulkopuolista hoitoa olen onneksi hyvin vähän tarvinnut.
- Kariina
Voi hyvänen aika ,sinua käytetään hyväksi lopeta heti paikalla,sinulla on kädet täynnä töitä omien lastesi kanssa ja vain röyhkiä ihminen voi viedä lapsensa ilmaiseen hoitoon,sellaista kun vaa ei ole tarjolla missään,olet ilmeisesti tosi nuori ja luulet että sun pitää nuolla tullaisen perse ei tarvi olet aivan liian kiltti ihminen ja muutenkin mitä tälle mantalle jää kun hoidat hänen lapsensa ei viitsi viedä omaa lastansa ulos,taitaa olla sidukka purkin aukaisemin lähinnä mielessä,kaikkia hyvää sinulle ja perheellesi tulin tosi vihaiseksi kyllä hyväksi käyttäjiä löytyy mut jos sun pitäis saada apua häneltä niin hän kesii tuhat hommaa mitä hänen pitää tehdä ettei tarvi sua auttaa.
- puullapäähänlyöty
En olisi itse todellakaan kehdannut ruveta vaatimaan jos joku suostuisi minun lastani hoitamaan. VARSINKAAN jos en siitä mitään maksa.. Törkeetä tommosesta alkaa naputtaan. Jos haluaa vaatimuksia esitellä niin vieköön sitten oma lapsi päiväkotiin siellä ollaan pihalla ym.
- jokin ajatus
No tottakai omat lapset ovat jokaiselle tärkeitä. Lastensa etua ajatteleva äiti ei välttämättä ymmärrä, ettei toisilla ole samaa arkirutiinia toimia juuri heidän lastensa kanssa, mutta pahaa se äiti ei välttämättä kommentillaan ole tarkoittanut. Ikävää vaan, että epäilen taas tuotakin tämän Suomi24- etusivulle nostettua juttua tarinaksi, koska ensinnäkin olen nähnyt tuon mainoskuvan foorumin etusivulla aiemminkin, niin siksi toisekseen, ei minun silmiini kauhean kauniilta tarinat tässä Suomi24:ssa vaikuta, mutta minä en olekaan netti-ihminen.
Tottakai sitä pitää olla tahdikas, mikäli tilanne on sellainen, että joku ilmaiseksi suostuu hoitamaan toisen lapsia, koska vaikkei itselläni lapsia olekaan, niin tiedän, että jos on vähänkin enemmän kuin yksi lapsi samalla kertaa perään katsottavana, niin se on ihan täyttä työtä. Minäkin hoidan mulle rakkaiden sukulaisteni ja ystävieni lapsia joskus ihan mielelläni ja jos pyydetään, enkä ikinä edes haluaisi siitä palkkaa, koska sukulaisille ja ystäville palveluksia tehdään vilpittömästä hyvästä tahdosta, mutta kyllä minäkin olen joskus esim. pidemmän aikaa lapsenvahtina toisten lapsille olleena ollut ihan puhki väsymyksestä, koska jos on enemmän kuin yksi pieni lapsi katsottavana, ei siinä kerkeä edes vessaan lapsenhoitaja välttämättä.
Minä taas ihmettelen esimerkiksi sitä, että miksi tässä yhteiskunnassa vaikka sellainekin asia on tabu keskustella, että kuinka esimerkiksi eläkeikäisiä monia isovanhempia saattaa väsyttää joskus lapsenvahteina lapsenlapsille oleminen, vaikka kuinka rakkaita lapsenlapset toki isovanhemille varmasti ovat, koska monilla eläkeikään ehtineillä on lastenlastensa hoitoavun lisäksi hommaa vielä vaikkapa omien vahusikäisten vanhempiensa hoitamisen kanssa. Ei kukaan itseni läheinen, eikä ystävä siten toimi, mutta joskus olen kuullut juttua joistakin sellaisistakin, jotka suorastaan suuttuvat, jos lasten isovanhemmat eivät kaikkea vapaaikaansa voi lastenlasten hoitoapuna toimiseen käyttää.
Palkattomana lapsenvahtina vapaaehtoisesti toimimista pitää tietysti osata arvostaa, koska kyllä kai se Suomessa jonkun lastenhoitajan kiiretilanteessa vaikkapa päiväksi saaminen maksaisi palkollisten tekemänä kai jopa sellaisen lähemmäs sata euroa, tai en tiedä. Mutta jos lapsenvahdiksi toisen lapsille tarjoutuu, pitänee jokaisen joko itse osata sanoa ei, tai sitten olla valittamatta lasten äidin toiveista. Minä varmaan en edes ystävieni lapsille suostuisi toimimaan esimerkiksi minkäänlaisten bilereissujen palkattomana piikana, mutta ei minulla sellaisia ystäviä olekaan, jotka sellaista edes vaatisivat, vaan jos olen ystävieni lapsia hoitanut, olen aina saanut palkaksi ainakin ruoat ja lisäksi minua kutsutaan muutenkin heille kylään, kuin ainoastaan silloin, kun ystäväni tarvitsisivat palveluksia.
Mielenpahoittamisessa voi usein olla kyse väärinkäsityksistä. Ehkä, jollei tuo tarina feikki ole( mitä tosin anteeksi nyt vaan, epäilen taas), aloittanut voisi keskustella sen pikkulapsen äidin kanssa, joka hänen mielensä on pahoittanut ja kertoa ystävällisesti sille tuntemalleen pahoittaneensa mielensä jostakin, tai jotakin, koska joskus voi olla ihan vain niinkin, ettei toinen edes tajua loukanneensa sanoillaan, eikä ole edes halunnut loukata, jos vaikka kiireessä olisi tokaissut jotakin.
Ainakin netissä monet pienten lasten äidit tuntuvat olevan aktiivisia, ja mä kyllä ihmettelen, että miten ne edes ehtii, jos on monta lasta kotona hoidettavana.- biscuitetc.off
Asiasta viidenteen; taustalla pyörivät hakukoneet valikoivat sinulle näkyvät mainokset sen perusteella mistä olet kiinnostunut ja millä sivustoilla olet aiemmin bruukannut vierailla. Kaikille ei siis näy suinkaan aina samat mainokset.
Sattui vain silmään tekstistäsi: ”...koska ensinnäkin olen nähnyt tuon mainoskuvan foorumin etusivulla aiemminkin, niin siksi toisekseen, ei minun silmiini kauhean kauniilta tarinat tässä Suomi24:ssa vaikuta, mutta minä en olekaan netti-ihminen...”
- ja kyssä aloituksest
Ja kysyn vielä aloittaneelta tarkennusta, että kumpi se on, "tuttavaperhe" vai "ystäväperhe", kun nimettömän avauksen otsikossa puhutaan "ystäväperheestä" ja tekstissä "tuttavaperheestä", koska kaksi eri asiaa ystävä ja tuttava?
Ja ei - minulla ei ole lapsia enkä ole kenenkään äiti, mutta kun tämän Suomi24- foorumin tämän etusivulle kun noita avauksia nostetaan, sitä kautta tulin Suomi24:n tätä(kin) nimetöntä keskusteluketjua lukemaan. - woiejgiorgeer
työttömien pennut ei tarvitse mitään hoitopaikkoja, jos vain jompikumpi vanhemmista on kotona niin hän joutaa vahtimaan sitä itse maailmaan pukkaamaansa jälkikasvua.
Ylipäätään tällaiseen paskamaailmaan ei kenenkään kannattaisi tehdä enää jälkikasvuja, elämisen edellytykset Suomessa on jo nyt huononnettu nopeaan tahtiin, vielä 80-luvulla oli töitä runsaasti tarjolla, Suomessa tuntui vielä kannattavan tehdä yhtä ja toista kunnes 90-luvun lama pilasi kaiken!
Tähän lisätään tulevaisuudessa raaka-aineiden ehtyminen, puhtaan juomaveden pula, öljyn käyminen vähiin, tulee vielä armottomia sotia näiden asioiden takia ja sääli niitä jotka sattuvat silloin olemaan elossa, elämä tulee olemaan yhtä h9lvettiä.- no voi voi
Ja sitten halveksuntaa "työttömiä" kohtaan, ei jessus en kertakaikkiaan jaksa lukea tyhmyyttä.:( On kai niitä yksittäisiä tapauksia, missä työttömänkin lapsi voi olla kunnallisessa päiväkodissa, mutta oikeesti useimmat työttömistä hoitavat lapsensa kotonaan ja ihan siksi, että yhteiskunnan korvaukset siitä ovat suuremmat, jos lapsiperheellä on rahasta kovin tiukkaa.
Ei minustakaan kotiäidin työ ole mitään palkkatyöhön rinnastettavaa "työtä" siten, kuin jotkut siitä julkisuudessa meuhkaavat ( ne jotka haluaisivat Suomesta sosiaaliturvaltaan Britannian, pääosin, tai joiden mielestä lasten hankkimisesta pitäisi maksaa samaa palkkaa, kuin palkkatyössä käymisestä), mutta ei kyllä "työtön" ole mikään spitaalinen, jos rinnastetaan kotiäitiyteen, koska molemmat Suomessa saavat veronmaksajilta töissä käyviltä etuisuuksia.
Jos mä nyt olisin työttömän statuksella tässä tämän maani Suomen yhteiskunnan kirjoissa, tuntuis kyllä kauhean pahalta kotiäitien ruikutus siitä, että miten vähän omien lasten hankkimisesta Suomessa "maksetaan" tai työttöminä olevien minkäänlainen halventava puhutteleminen, koska kaikkialla ei edes sellaista hyvinvointimaata ole, kuin vielä surkeasta tilanteesta huolimattta nytkin on Suomi. Kaikkialla maailmassa omien lasten kotona hoitamisesta kun ei makseta mitään.
Jokainen voi joskus tilapäisesti joutua työttömäksi, mutta kukaan ei vahingossa joudu kotiäidiksi, kun ja jos siis keskustelu yhteiskunnallisista yhteisistä asioista, eikä yksilöiden valinnoista. Mun tekisi kanssa mieli alkaa raivota tässä keskustelussa, mutta yritän nyt hillitä itseäni - toivon vain, että toi avaus ei taas ole jotakin häiriitynyttä nettikiusaamista, vaan jonkun Suomi24:n kirjoittavan viaton, vilpitön ajatuksenpurkaus, johon haluaa kommentteja Suomi24:ssa kirjoittelevilta kaltaisiltani asiaa tuntemattomilta.
Suomi24 näkyy sääntelevän etusivulle nostetuilla avausten aiheilla aika paljon sitä, että millaista on keskustelun sävy näillä tämän Suomi24:n keskustelupalstoilla, mihin minä tulen Suomi24:n etusivulta lukemaan nimettömiä juttuja.
- hiton loisia
Noi on noita tyypillisiä ylimielisiä pellejä, joille ei mikään kelpaa ja itse ovat niin täydellisiä että.
Kun menet mökille rentoutumaan, niin nuo torvelot tunkevat sinne sitten passattaviksi ja syövät kaikki eväät. - autan ystävää
juuri tollaisten takia en enään auta kun niitä ystäviä jotka auttavat myös mua!
- maassa maan tavalla.
Meille ei vaatimusia tuoda,talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Jos ei homma kelpaa viekööt muualle.Näitä omanmuksunsa hyysääjiä on ja tehkööt hommat itse jos ei palvelus kelpaa.
Omat on jo hoidettu aikaiseksi ja lapsenlapsia on eikä ole tarvinnut neuvoja keltään. Ei kaiketi se muna kanaa neuvo ! - puhumalla paras
Voisit sanoa ihan suoraan, että sinun ei tarvitse lähteä pihalle seisoskelemaan, jos et sitä itse halua. Ja että päätät ihan itse, mitä kotonasi teet. Parempi sanoa ääneen kuin jäädä itsekseen miettimään. Ehkäpä toinen sitten jopa ymmärtää asian.
- Äiti myös
"totally pissed"...Näyttäisi vähän siltä että tuo äiti on itse laiska menemään lapsen kanssa ulos ja siksi olisi toivonut että jos olisit vienyt lapsen ulos, niin hänen ei tarttis siitä huolehtia.
Todella törkeetä alkaa vaatimaan tuollasta jos joku ystävällisesti suostuu lasta kattomaan. Sinuna en kyllä enään ottaisi lasta hoitoon. Hakeekoot hoitoapua sellasesta paikasta jossa tehdään niinkuin rouva haluaa. - WAATAAF
Ja mikähän sitäkin tyyppiä vaivaa!??!?!?!? Saa ilmaista lastenhoitoa, nii rupee valittaa :O W T F !?!?!
Jos olisin sen naisen tilanteessa niin en pyytäisi mitään ulkona käymistä jos lapset viihtyivät sisälläkin, sillä luottaisin siihen että osaat hoitaa lasta. - MIKSI NE LAPSIA ???
Minä olen hoitanut monia lapsia täysin ilmaiseksi. Perjantai illasta sunnuntai päivään. Antanut aamupalat, ruuat .leivottu.Ulkoiltu 2 kertaan ,saunottukin. JA TÄYSIN ILMAISEKSI MONTA KERTAA. Tykkään lapsista. Mutta sitten lopetin kun joka viikonloppu olisi , jonkun lapset tarvineet vkl hoitajan . Ja käyn töissä viikot. NYT NAUTIN VAPAISTA VIIKONLOPUISTA.
- putte35
sano seuraavan kerran,ettei nyt jaksa ottaa lisä lapsia hoidettavaks.On niin paljon sisä hommia ettei jouda ulkoilemaan lasten kanssa.
- lapseton
Olet aivan oikeassa, mutta piruako tuota täällä itkemään?
Pahimmassa tapauksessa vastapuolesikin lukee tätä ja siitä vasta välit tulehtuvatkin.
Eikä täällä vonkuminen mitään autakaan, ellet ollut epävarma omasta itsestäsi? Ei pitäisi kyllä olla noin selvässä tilanteessa.
Ehkä myös ylitulkitsit toisen äidin nyreyttä? Ehlä ei oikeasti ollut niin kettuuntunut kuin luulit? - ei vaatimuksia
ei mitään vaatimuksia.... kiitollisena otan avun vastaan jos saan apua....
- Koiran hoitoapua
Onnellisia ne jotka saavat lastenhoitoapua. Itsekin olisin ollut ikionnellinen jos aikanaan olisin jostain saanut. Onneksi enää en tarvitse. Valitettavasti en tunne sellaisia jotka tarvitsisivat.
- F
Leikkikööt vaikka autotallissa koko päivän. Kiitollinen olisin avusta,
- nohohhoijaa...
Olisin ymmärtänyt, jos kyseessä olisi ollut kokopäivähoito, mutta tekstissä puhuttiin pelkästä aamupäivästä. Eli todella kuulostaa siltä, ettei mamma itse halunnut viedä lasta ulos... En kyl ikipäivänä kehtaisi tehdä samaa. Jos olen itse joutunut hätätapauksessa pyytää naapureilta hoitoapua, niin olen heitä kiittänyt esim. kukilla, tms. Jopa omia vanhempiani kiitän hoitoavusta jotenkin, vaikka en varsinaisesti rahaa siitä maksa, eikä ne sitä vastaan ottaisikaan.
- 4. äiti
Sinuna en ottaisi lasta enää hoitoon.
Mikähän siinä muuten on, että kun itse on kotona lasten kanssa, kaikki puolitututkin ehdottelevat, josko voisivat tuoda lapsiansa hoitoon.
Minä en ainakaan ota vastuuta kenenkään muun lapsista kuin omistani.- Jenna!
Kyllä se on niin että ei joka päiväkodissa tai perhepäivähoidossakaan mennä joka aamu ulkoilemaan (erittäin kova vesisade, hirmupakkanen...).
Kysyitkö miksi tämä tuttavasi niin oletti, että olisitte ulkoilleet? Ja ylipäätään oliko kovinkin närkästynyt/vihainen siitä ettei hänen lapsensa saanut ulkoilua aamupäivällä... No, siinähän oli koko iltapäivä/alkuilta heillä aikaa ulkoilla!!
Eiköhän jokainen vanhempi huolehdi itse lastensa ulkoilusta, eikä sysää sitä tilapäishoitajien (ilmaisten sellaisten) niskoille!
- jk
em itenkään
- jk
vai n in
- ftfgfff
Ehkä hän ei tarkoittanut kommenttia vaatimuksena. Väsyneenä vain puhui ajattelematta tarkemmin, eikä tajunnut miltä se kuulostaa?
Toki mahdollista, että tyyppi on idari, joka ei osaa arvostaa apua jonka ilmaiseksi saa, keksii vaan kitisemisen aiheita kaikesta. Näitähän riittää.
Ota vielä lapsi hoitoon, mutta jollei ämmä osaa käyttäytyä, ota asia puheeksi ja lopeta auttamiset siihen. - lapsen isä
Jaa ihanko myrtyneen näköinen. Hienoa kehitellä ongelmia kun oikeita ongelmia ei ole. Pakko ei ole hoitaa kenenkään lapsia jos se kerran noin paljon ahdistaa henkisesti.
- katkera ja vittuuntu
Aloittaja taitaa olla Oulusta tai tämän lähiympäristöstä. Tiedoksi vaan, että se on sitä ns. oululaista osaamista.
Tuulipuvut päälle ja jumppaamaan patiolle tai sinne rumalle torille! - ystäväkö
Niin ystäviä tarvitaan ja he ovat tarpeeseen, mutta tuo vaatimus "ystävältäsi" meni liiallisuuksiin enemmänki hänen pitäisi olla kiitollinen siitä, että on tuollainen ystävä ja tämä ei ole Jeesustelua vaan totuus
- Äityliini2
Teet kunnon säännöt näille hoitamisille! Ensinnäkin, sinä et hae ja vie lasta, vaan hänet tuodaan sinun luoksesi ja haetaan! Paitsi jos maksavat erikseen kuskailusta.
Sanot, että ulkoilette jos ehditte, todennäköisesti ette ehdi, koska sinulla on kädet täynnä työtä.
Vastapalveluksena heidänkin on autettava sinua, tai sitten maksettava hoidosta!
Aina näitä itsekkäitä löytyy, joiden eteen muiden on tehtävä ilmaiseksi hommia, ja sitten vielä nyrpeillään. Narsismia.
Älä enää alistu moiseen! - 3x isä
No mitä sitten? Saa kain hän ajatella että olisi ollut kiva jos olisitte ulkoilleet, mutta kun ette ulkoilleet niin sitten ette ulkoilleet.
Vitsi näitä naisia kun pitää aina keksiä lisävahteita toisten sanomisiin ja ajatuksiin.
Se mitä ei sanota ja vaadita suoraan, voidaan jättää huomiotta.- näin me naiset
Me ollaan erilaisia,miehet ja naiset.Putkiaivot ja tippaleipäaivot.Mutta jos ystäväni kysyy ettekö ulkoilleet ja naamasta näkee,että hyvin tyytymättömiä ollaan,niin todellakin ymmärrän sen niin,että hänen mukaansa olsi pitänyt ulkoilla,vaikka ei sitä ääneen sanonutkaan.Niin siis nainen sen näkee ja niin sen toinen nainen tarkoittaa.
- tyhjää niuhottamista
näin me naiset kirjoitti:
Me ollaan erilaisia,miehet ja naiset.Putkiaivot ja tippaleipäaivot.Mutta jos ystäväni kysyy ettekö ulkoilleet ja naamasta näkee,että hyvin tyytymättömiä ollaan,niin todellakin ymmärrän sen niin,että hänen mukaansa olsi pitänyt ulkoilla,vaikka ei sitä ääneen sanonutkaan.Niin siis nainen sen näkee ja niin sen toinen nainen tarkoittaa.
Naiset keksii toisille ajatuksia ja sitten vielä ottavat nokkiinsa toisen ajatuksista jotka ovat siis itse keksineet.
Relatkaa vähän. Asia ei ole tärkeä ellei sitä sanota suoraan. - Noin ja näin
näin me naiset kirjoitti:
Me ollaan erilaisia,miehet ja naiset.Putkiaivot ja tippaleipäaivot.Mutta jos ystäväni kysyy ettekö ulkoilleet ja naamasta näkee,että hyvin tyytymättömiä ollaan,niin todellakin ymmärrän sen niin,että hänen mukaansa olsi pitänyt ulkoilla,vaikka ei sitä ääneen sanonutkaan.Niin siis nainen sen näkee ja niin sen toinen nainen tarkoittaa.
Joo , siis tuo naamasta näkee? Eräskin antoi sanattomasti naamastaan näkyä jatkuvasti, kun oli miehensä kanssa jatkuvaa kiistaa. Sitten läheisilleen oikein sanoi, että kyllä tuttava varmasti näki naamastani mieheni ilkeyden. Siis mies ei itse ollut lähelläkään. Että todellakin naiset ovat moninaisia. On totuutta ja on vääristymää.
- ÄLLITÄLLI
Häh, esitättekö vaatimuksia??? Voi jessus, ehtii niitä kotihommia tehdä muulloinkin. Ulkona pitää olla ja viedä ne kakarat myös sinne, samoin vauva voi aivan hyvin nukkua ulkona. No tässä sitä nähdään ja kuullaan taas oikein uusavutonta äitiä. Laiska sinä olet, et mitään muuta. Sitten kun sinä viet kakarasi oikeaan Hoitopaikkaan (sikäli mikäli edes töissä viitsit käydä) niin siellä kysytään Sinulta, onko erikoistoivomuksia/ruokavaliota jne. Kakaroitten pitää päästä ulos, vai oletko siinäkin mielessä avuton, että pelkäät pöpöjä vai missä mättää.. Jos töissä käyt, niin mitenkähän sitten hoitelet koko paketin.
- ...........
No huhhuh, varsinainen ällitälli olet tosiaan. Luitko kunnolla, lapsi oli aamupäivän hoidossa, jos olisi koko vuorokauden ollut, niin silloin olisi kohtuullista hieman ihmetelläkin ettei ulkona olisi käyty. Mutta en siitä kehtaisi valittaa PIENEN VAUVAN ÄIDILLE herranjumala! Ainakin itsellä oli aikamoista säätämistä aina kun oli isompi(a) lapsia ja pieni vauva. Käytiin yleensä iltapäivällä mieluummin ulkona, se sopi meidän rytmiin. Ja huonolla ilmalla voi ihan hyvin olla sisälläkin. Jossain paikassa saattaa näin keväällä olla ihan järkyttävän katupölyistä ulkona, joten ei se ulkoilu mikään autuaaksi tekevä asia ole aina, vaan jopa vaarallinen.
Mutta provohan tuon täytyy olla, ei kukaan järkevä ihminen ajattele noin kuin ällitälli. - lue tekstiä
Lue ensin aloitus ja kommentoi sitten.Jos ottaa toisen äidin lapsen muutamaksi tunniksi hoitoon,niin minä ainakin hoitelisin omat kotihommani niin kuin parhaaksi näkisin ja ulkoiluttaisin lapsia sitten kun ehdin.Ei tarvitse olla kysymyksessä mikään uusavuttomuus vaan jokaisen perheen oma rytmi ja ajankäyttö.
- ÄLLITÄLLI
........... kirjoitti:
No huhhuh, varsinainen ällitälli olet tosiaan. Luitko kunnolla, lapsi oli aamupäivän hoidossa, jos olisi koko vuorokauden ollut, niin silloin olisi kohtuullista hieman ihmetelläkin ettei ulkona olisi käyty. Mutta en siitä kehtaisi valittaa PIENEN VAUVAN ÄIDILLE herranjumala! Ainakin itsellä oli aikamoista säätämistä aina kun oli isompi(a) lapsia ja pieni vauva. Käytiin yleensä iltapäivällä mieluummin ulkona, se sopi meidän rytmiin. Ja huonolla ilmalla voi ihan hyvin olla sisälläkin. Jossain paikassa saattaa näin keväällä olla ihan järkyttävän katupölyistä ulkona, joten ei se ulkoilu mikään autuaaksi tekevä asia ole aina, vaan jopa vaarallinen.
Mutta provohan tuon täytyy olla, ei kukaan järkevä ihminen ajattele noin kuin ällitälli.Kuulehan nyt, ollaan sitä täälläkin kasvatettu kakaroita, ja ikäeroakin oli ihan tarpeeksi, erttä toinen ollut vaipoissa kun toinen on jo eskari-ikäinen. Penskat vietiin ulos leikkimään ja pienempi nukkumaan. Kotihommat ei karkaa mihinkään, kunhan ruoka-aika on suurin piirtein samaan aikaan. Sivussa hoidettu hurtta, kauppakäynnit jne.. Se ei ole kun organisointikysymys, ja vielä parempaa organisoimista tarvitaan kun menee töihin. Ainoa mikä jäi, oli sohvalla makaaminen naistenlehden kera, mutta jouti jäädäkin, kynsiä ei tosin ehtinyt lakkaamaan ja viilailemaan, enkä tietty shoppailemaan -muuta kuin sitä ruokaa. Kauheata valittamista äideiltä. Tekosyynä katupöly, voi yksinkertaisuus. Jos noihin vedotaan, ei kukaan voisi nenäänsä ulos laittaa, sitä pienhiukkasta on ilma täynnä, että pauke kuuluisi jos siitä ääntä lähtisi ja ihan ympärivuoden.
- ................
ÄLLITÄLLI kirjoitti:
Kuulehan nyt, ollaan sitä täälläkin kasvatettu kakaroita, ja ikäeroakin oli ihan tarpeeksi, erttä toinen ollut vaipoissa kun toinen on jo eskari-ikäinen. Penskat vietiin ulos leikkimään ja pienempi nukkumaan. Kotihommat ei karkaa mihinkään, kunhan ruoka-aika on suurin piirtein samaan aikaan. Sivussa hoidettu hurtta, kauppakäynnit jne.. Se ei ole kun organisointikysymys, ja vielä parempaa organisoimista tarvitaan kun menee töihin. Ainoa mikä jäi, oli sohvalla makaaminen naistenlehden kera, mutta jouti jäädäkin, kynsiä ei tosin ehtinyt lakkaamaan ja viilailemaan, enkä tietty shoppailemaan -muuta kuin sitä ruokaa. Kauheata valittamista äideiltä. Tekosyynä katupöly, voi yksinkertaisuus. Jos noihin vedotaan, ei kukaan voisi nenäänsä ulos laittaa, sitä pienhiukkasta on ilma täynnä, että pauke kuuluisi jos siitä ääntä lähtisi ja ihan ympärivuoden.
Siis eikö vieläkään mennyt perille, että lapsi oli hoidossa aamupäivän? Et kai sinäkään lapsiasi ihan joka välissä ulos vienyt, ne kotityötkin pitää jossain välissä hoitaa. Aloittajalla on pieni vauva, sekin taisi edelleenkin mennä ohi. Ei pientä vauvaa kannata saasteiden keskelle viedä, kun on pahin pölyaika, jota ei toki koko vuoden ympäri riitä, eikä kukaan ole sanonut että sen keväisen katupölyn vuoksi pitäisi talvellakin olla sisällä päivätolkulla. Sen sinä keksit itse.
"Kauheata valittamista äideiltä" Niinpä - sinulta! Ihan ihme valitusta! Mutta jos sitä älliä ei ole, vaan on pelkkä ällitälli, niin ihmekös... Kai sinullakin lapset tai itse olit sairaanakin joskus, silloin et käynyt ulkona koko päivänä. Nyt oli kyse yhdestä aamupäivästä! Siis YHDESTÄ AAMUPÄIVÄSTÄ. Ta-vaa! :D
Oikeasti ihan älyttömän koomisia mielipiteitä joillakin, ja tällainen ihminen on vielä äiti!! Äideille yleensä tulee kokemuksesta sitä järkeä päähän viimeistään sen äitiyden myötä, mutta näköjään poikkeuksiakin löytyy.
- Wanha sanonta;
Kiittämättömyys on maailman palkka.
Mitenkö toimia? Itse vetäisin elinikäisen viivan moisten sosialistien lastenhoitopaineille. Lapsia kyllä tehdään mutta oma aika on niiiiin laadukasta, että pistetään lapset muiden hoidettaviksi ilmaiseksi ja siitäkin sitten pottuillaan. Ilmaista työtä saat tehdä ja wittuilut palkaksi kun sen pestin otat.
Toisaalta, ongelmahan poistuu kun ovi ei aukea. - Vastavetona
veisin lapsen heille hoitoon ja ihmettelisin illalla, etteikö nuo olekkaan Disneylandissa käyneetkään,,,,,köyhää:).
- no,
Mä taas vastavetona en koskaan kirjoittaisi nettiin, jos mulla olisi vaippaikäisiä lapsia - en ainakaan näille nimettömille palstoille, missä keksityt tarinat kukkii ja missä äärioikeisto pilaa kaikilta keskustelun, vaikka olen antanut itseni käsittää, että nimettömät tällaiset palstat ovat vertaistukea varten.
Mulla ei ole lapsia, mutten tiedä yhtäkään sellaista ihmistä, joka avaisi nimettömälle keskustelupalstalle keskustelun sellaisesta aiheesta, että esimerkiksi ystävien tai tuttavien ilmainen hoitoapu ei miellytä. Ja osaan lukea, sentään yliopistoarvosanan verran. Itsellä jos olisi lapsia, suojaisin niitä varmaan sen verran, etten erittelisi aloituksissa edes nimettömänä, että onko minulla lapsia tai ei, mutta tämä näemmä onkin tarinafoorumi, ja ihmettelen, mitkä tekijät tänne aktiivisesti jaksaa juttua suoltaa, koska ainakin vilpittömät saa osakseen vain v*ttuilua. Ja kukaan ei tiedä kuka kirjoittaa mitäkin, tällä foorumilla Suomi24. Toivottavasti kukaan ei luule lukemisistaan. Ja sekoilijat mielenterveyshoitoon, jotka sekoittaa henkilöintiä tähän Suomi24:n nimettömään keskusteluun!
Toi oli etusivulle nostettu aihe muutama päivä sitten, toi aloitus siksi tulin lukemaan. ja nut palasin katsomaan tätä p*skaa keskustelua. Kenellä ja millä on valta nostaa Suomi24:n etusivulle avauksia? - lisäyus vastineeseen
no, kirjoitti:
Mä taas vastavetona en koskaan kirjoittaisi nettiin, jos mulla olisi vaippaikäisiä lapsia - en ainakaan näille nimettömille palstoille, missä keksityt tarinat kukkii ja missä äärioikeisto pilaa kaikilta keskustelun, vaikka olen antanut itseni käsittää, että nimettömät tällaiset palstat ovat vertaistukea varten.
Mulla ei ole lapsia, mutten tiedä yhtäkään sellaista ihmistä, joka avaisi nimettömälle keskustelupalstalle keskustelun sellaisesta aiheesta, että esimerkiksi ystävien tai tuttavien ilmainen hoitoapu ei miellytä. Ja osaan lukea, sentään yliopistoarvosanan verran. Itsellä jos olisi lapsia, suojaisin niitä varmaan sen verran, etten erittelisi aloituksissa edes nimettömänä, että onko minulla lapsia tai ei, mutta tämä näemmä onkin tarinafoorumi, ja ihmettelen, mitkä tekijät tänne aktiivisesti jaksaa juttua suoltaa, koska ainakin vilpittömät saa osakseen vain v*ttuilua. Ja kukaan ei tiedä kuka kirjoittaa mitäkin, tällä foorumilla Suomi24. Toivottavasti kukaan ei luule lukemisistaan. Ja sekoilijat mielenterveyshoitoon, jotka sekoittaa henkilöintiä tähän Suomi24:n nimettömään keskusteluun!
Toi oli etusivulle nostettu aihe muutama päivä sitten, toi aloitus siksi tulin lukemaan. ja nut palasin katsomaan tätä p*skaa keskustelua. Kenellä ja millä on valta nostaa Suomi24:n etusivulle avauksia?Ja lisään vielä vastineeseeni, että kketkö mielisairaat nettiaktiivit ovat sitä mieltä, että jonkun mielipide ei saisi näkyä sellaisena kuin se näkyy? Miksi kaikki muokkailut esim. jos kirjoittaa sanan "nyt", tulee siihen "nut" eli = hullu, vaikkei itse siten ole sanonut, miksi toi nettivihamielisyys , mitkä tälle foorumille aktiivisesti laatii aloituksia?
- huoleton...
Ainoa asia jota voi sanoa on "KIITOS!" kun saa ilmaista hoitoapua. Sisällä tai ulkona, yksi aamupäivä ei mitään merkitse... ja tuttavasi olisi kyllä voinut ulkoilla iltapäivällä itse lapsensa kanssa vähän enemmän, jos asia on hänelle niin tärkeää. Älä enää huoli hänen lastaa hoitoon. Ihan riittävästi sinulla on työtä oman vauvan ja taaperon hoitamisessa.
- raitisilmamyrkytys
Taitaa valittaja olla jostain eteläsuomesta, siellä kun ei tajuta kait, että raistis ilma on terveellistä jopa lapsille ja kun sitä nyt vain pitää valittaa ihan joka asiasta.
- ...
Jos joku haluaa niin kovasti pentujensa ulkoilevan, ulkoiluttakoot itse. Jos saa ilmaisen lastenvahdin, ei oo mitää varaa valittaa tuommoisesta.
- Älä hoida
Niin kiittämättömiä ihmisiä on paljon. Sinuna en enää katselisi hänen lapsiaan. Kerro kun tuovat seuraavan kerran ,ettet ehdi kun on menoja. Vielä kehtaavat
esittää toiveita ilmaiseen hoitoon. - kadjkälafjäklafsj
Tuo, että ylipäänsä kehtaa valittaa ilmaisesta avusta on röyhkeyden huippu. Mutta jos erityisesti haluaa että lasta ulkoilutetaan, niin kannattisko sanoa se etukäteen eikä jälkeen päin nyrpeillä että minä AJATTELIN että voisitte ulkoilla. Pitäisikö sinun vielä ajatuksiakin ruveta lukemaan?!
- Pirjo
Hei, harmi tietty että ottaa herneitä nenään, mutta ihmettelen että miksi lasten kanssa ei olla ulkona. Olen luullut että se kuuluu jokaiseen päivään.
- Ulkoiltiin tai ei
Herneen veti nenäänsä äiti jonka mielestä ei olisi saanut kysellä että ollaanko ulkoiltu....
- ottaa huomioon
Aloittajalla on vauva vielä hoidettavana. Samalla kun 3-vuotiaat kaverukset leikkivät keskenään sisällä ja vauva nukkui, aloittaja sai hyvää aikaa ehdä tarpeelliset kotityöt. Ei yksi päivä sisällä leikkiessä tutun perheen poikaa vielä pilaa.
- kärpäsestä härkänen
Aloittaja on pahoittanut mielensä kun häntä ei kiitelty maasta taivaaseen annetusta avusta, vaan kyseltiin ulkoilusta.
Mitään ulkoiluvaatimuksiahan ei ole esitettey, aloittajasta vaan tuntui siltä. - Vaatiko mitään?
No höh. Nyt taidat vähän suurennella asiaa. Hänhän oli vain ajatellut että ulkoilette, ei vaatinut sitä eikä varsinkaan moittinut asiasta.
Ehkä toinen äiti oli kovalla vaivalla haalinut ulkoilutamineet mukaan, mahdollisesti pessyt ja korjannut niitä iltamyöhään ja sitten se olikin turhaa tms. Voi siinä pieni harmisuksen poikanenkin käydä kun tajuaa asian, mielessä käy että olisi kannattanut kysyä että menettekö ulos.
Ja joo, kyllä esitän vaatimuksia kun jätän lapseni hoitoon ilmaiseen tai maksulliseen. VAADIN että lapselle laitetaan ulos mentäessä aurinkorasvaa koska palaa todella herkästi. VAADIN myös että ruokavaliosta pidetään kiinni, sillä maito saa aikaan hirveän ihottuman. Se on sitten ihan sama että ollaanko ulkona tai nukutaanko päikkäreitä, rutiineista ei tarvi huolehtia kun ollaan tilapäishoidossa. - Niin vitsi
Hitsin äiti. Ei ite sanonut, että lapsia piti ulkoiluttaa kuin koiria.
- Voihan vitsi
Esikoisensa saaneet ovat usein joustamattomia ja haluavat noudattaa tarkoin neuvolan ohjeistuksia lapsen hoidossa. Omalapsi -keskeisyydessään pojan äiti tuli osoittaneeksi sinulle myös itsekeskeisyytensä ja palaute näyttäytyy hiukka koomisena. Yritä ymmärtää. Vapaaehtoishotaja ei ole äidin näkökulmasta sen kummempi hoitaja kuin olisi maksettu hoitajakaan.
- tuulettumaan
Vastaavasti jo on ollut pitkään lasten kanssa kotosalla ja on vähän kontakteja muihin aikuisiin, niin ajatukset alkaa kiertää kehää ja voi kehitellä omituisia päätelmiä. Luulen että aloittajalle on nyt käynyt näin ja murhetiin täiysin turhasta.
- Voih vitsi
tuulettumaan kirjoitti:
Vastaavasti jo on ollut pitkään lasten kanssa kotosalla ja on vähän kontakteja muihin aikuisiin, niin ajatukset alkaa kiertää kehää ja voi kehitellä omituisia päätelmiä. Luulen että aloittajalle on nyt käynyt näin ja murhetiin täiysin turhasta.
No hyvä kun tunnustit :D
- aivan totta
tuulettumaan kirjoitti:
Vastaavasti jo on ollut pitkään lasten kanssa kotosalla ja on vähän kontakteja muihin aikuisiin, niin ajatukset alkaa kiertää kehää ja voi kehitellä omituisia päätelmiä. Luulen että aloittajalle on nyt käynyt näin ja murhetiin täiysin turhasta.
Kotiäidit saavat kadonneesta lapaseta ihan helvetinmoisen skandaalin aikaiseksi, kun työssä käyvien perhessä ostetaan uudet lapaset.
Kuka ääliä tuohon painoi miinusta?!?
- Kyllälähteetaas
Pyydä 1500e kuussa lastenhoitopalkkaa.
- hölmö oot
mitäs suostuit typerys ja sit vielä valitat ku pitäis hoitaa oot kyllä laiska tyhmä ja saamaton!!
- kukkahattukotiäiti
Ilmaista hoitoapua pyytävä vanhempi saa luvan tyytyä siihen, että hänen pyyntöönsä ylipäänsä suostutaan ja pidetään huolta lapsen perustarpeista ja katsotaan, että ei vahingoita itseään tai talon lapsia. Talo elää tavallaan lapsivieraat kulkevat ajallaan siinä sivussa.
Muuten, uusin Liisa keltikangas-Järvisen kirja Pienen lapsen sosiaalisuus on todella suositeltavaa luettavaa. Eikä ole mitään mutu-tietoa. - mnbvcxcvb
Öh, kyllä mäkin olettaisin, että lasten kanssa ulkoillaan aamupäivällä. Sehän on ap:n ongelma, jos on niin kovin väsynyt ettei jaksa. Miksi sitten ottaa toisen lapsen hoitoon? Eikö vauvaa voi nukuttaa vaunuihin? 3-vuotiaat olisivat varmasti mielellään touhunneet ulkona. Tai sitten ainakin olisi pitänyt ap:n sanoa, ettei aio ulkoilla lasten kanssa.
- varamummo<3
Itsekkin olen ollut ilmaishoitajana sukulaislapsille, alkujaan oli tarkoitus olla vain sillointällöin, mutta se paisuikin jokapäiväiseksi.
Heti alkuunsa kysyi kyllä palkasta, mutta luulin että voin ihan ilmaiseksikin hoitaa joskus, sanoin että en pyydä mitään, mutta jos haluatte jotenkin korvata niin voitte.
Alkuun jotenkin korvasivatkin, ruokarahaa tai jotain lahjaa kukkasin yms.
mutta vain akuun...viimein loppu kaikki...
Vihjailut, että meillä syödään luomuruokaa, lapsetkin kysyivät, onko tämä luomua...
Jos olisivat tuoneet omat ruuat mukanaan tai maksaneet ne, niin olisivat saaneet luomua, mutta pienestä eläkkeestäni revi vielä luomuna.
Minä hyvän hyvyyttäni hoidin näitä, mutta minuahan käytettiin hyväksi, jouduin ilmaiseksi rengiksi.
Ei paljon piitattu vaikka olen sairaseläkkeellä oleva selkäsairas mummo, joskaan en iällä pilattu, minun olisi pitänyt jaksaa hoitaa näitä lapsia 4kpl, vaikka en jaksanut enää hoitaa omaa työtänikään...
Lapsista pidän kylläkin, mutta vanhemmat ovat ahneita hyväksikäyttäjiä, enää en ota lapsia hoitooni kuin pariksi tunniksi ja vain sen takia, että tykkään lapsista, enkä halua sitä sidettä särkyvän. koska lapsetkin ovat kiintyneet minuun.
Jos ilmaiseksi hoitajaksi pyydetään, minusta silloin ei pidä olla mitään vaatimassa, ilmeistähän on että hyvää hoitoa saa kuitenkin, mutta hoitajan ehdoilla ja voimavaroilla.
Vastavuoroisesti jotain apuja tai ruokarahaa tai ruuat mukana kuuluisi olla kiitoksen lisäksi, ei kissakaan kiitoksella elä.... - ex-piika
En lupaudu enää koskaan kenenkään lapsenvahdiksi. Tein sen virheen kerran, lupauduin ystäväni lapsenlasta hoitamaan muutamaksi päiväksi kun kuulemma muita vaihtoehtoja ollut. Sen jälkeen puhelimeen tuli jatkuvasti viestejä tyyliin tulisitko taas pariksi päiväksi lasta hoitamaan kun kukaan muu ei ehdi. Tätä kesti pari kolme vuotta ja jos en ehtinyt siitä alkoi surkea poru kuinka yksinhuoltajalla on vaikeaa jne.. Lopulta olin niin kypsä hommaan että sanoin varsin rumasti että ei pitäisi lapsia hommata jos hoito on mummun kavereitten varassa. Siinä katkesi yksi ystävyys mutta onneksi on ystäviä joiden lapsenlapsia ei tarvitse hoitaa. Kissoja ja koiria olen hoitanut ja hoidan mielelläni
- spere
"Sen jälkeen puhelimeen tuli jatkuvasti viestejä tyyliin tulisitko taas pariksi päiväksi lasta hoitamaan kun kukaan muu ei ehdi"
Eli kuulostaa just sellaiselta joukolta lapsia joita vanhempi ei ole kasvattanut ollenkaan ja siksi niitä ei kukaan halua hoitaa, ei edes palkkaa vastaan! saati ilmaiseksi tai kahvipaketilla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483