Yksi yö vielä

Pentti Hönönen

46

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomena jouluaatto

      Jiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa!!!

      • ongelma-linux

        Hu....omenako jouluaatto? Ettei vaan tulisi taas sitä rypistystä niinkuin ennenkin?

        Siinä menee sullakin taas muutama viikko niiden vaikeatakin vaikeampien monimutkaisten ongelmien kanssa selvittämisessä!

        Ubutubu-palsta täyttyy tuotapikaa uusilla kysymyksillä ja kysyjillä - !

        Entisenhän ubutubulaiset teilasivatkin epäonnistuneella tekeleeellä. Saas nähdä, mitä tässä on epäonnistunut!


    • Jaaa. Täytyykin jossain vaiheessa kaivaa se CD-RW levy taas esiin jossa on nyt joku mint ja kokeilla taas vartin verran uutta upuntua livenä. Aivan mahtavaa, tuskin maltan odottaa.... äh.

      • 19

        miä suotta edes kokeilet kun tiedät jo entuudestaan ettet sitä ala kuitenkaan käyttään.


    • psdigahgj

      Kuka helvetti nykyaikana linuxia rompuilta asentaa, tikku on keksitty.

      • Hikka & Yrjö

        Ehkä joku jonka ei ole pakko kiroilla .
        Eikä 'helvetti' nykyaikanakaan ole ihminen. Jos ei "psdigahgj" sitten ole.


      • asiallinen

        Esipuberteetti-iässä tuollaiset sanat ovat joidenkin mielestä vastustamattoman jänniä. Kyllä se siitä kunhan korvan taukset kuivuu.


    • ubu ihan uus

      Ja taas "uusi" ubutintubutin ?

      Eipä asennu minun koneisiin edes 15 minuutiksi ! Kyllä linux-vahingonlaukaukset on jo kokeiltu liian monta kertaa, eikä ole sitä "maailmanvalloittajaa" vielä onnistunut koodaamaan ne kolhoosityöläiset siellä peräkamarin "ikkunattomassa" atmosfäärissä, eikä tule onnistumaan tulevaisuudessa !

      Siinähän "päivittelette" ubutubutuksianne ja etsitte ajureita "päävarastosta"............

    • Windows 8

      "Suosittu Ubuntu Linux uudistuu."

      Millä mittarilla? Silläkö että mikä jakelu kerännyt eniten muka jostain tietäviä linux-vöyhättäjiä puolelleen ja bloggerit?

      "Jakelun kevätpäivitys Precise Pangolin saapuu ladattavaksi torstaina"

      BiAnnualDeathMarch (tm) - Toivottavasti ei riko mitään tämä "päivitys".

      "Uutuusversio on merkittävä erityisesti yrityskäyttäjille."

      Kuka käyttää yrityksissä tätä?

      "Versionumerolla 12.04 kulkeva Precise Pangolin on Ubuntu Linuxin lanseerausmallin mukaan pitkän tuen LTS-versio."

      Onpa tosi pitkä joo, pari vuotta jonka jälkeen pakkopäivitykset Upuntu neljääntoista, tai vastaavasti tämän käyttöönottoa ei kannata keskeneräisyyden takia vielä kiirehtiä, joten käyttöajaksi jää puolitoista vuotta Premia OY:n mukaan.

      "Aiemmista versioista poiketen viiden vuoden tukiaika luvataan serveriversioiden lisäksi myös työpöytäkäytössä."

      No sepä hienoa että puhelintukea on tarjolla jos tota enää kukaan haluaa käyttää puolentoista vuoden jälkeen työpöydillä.

      "Pitkä tukiaika on merkityksellinen asia erityisesti yritysympäristöissä, joissa siirtyminen uuteen käyttöjärjestelmäversioon on työläs ja kallis prosessi."

      Siksi niissä käytetäänkin Windowsia.

      "Edellinen pitkän tuen versio Lucid Lynx esiteltiin keväällä 2010."

      Se oli lanseerauksena katastrofi, harmi että tätäkin joudumme muistelemaan. Osapuilleen kaikki oli taas vaihteeksi rikki siinä. En tosin kutsuisi pitkäksi tueksi kahta vuotta, ellei ole tarkoituskena rahastaa yrityksiä tällä ja kusettaa.

      "Uuden version merkittävin uutuus on käyttöliittymäuudistus HUD, joka mahdollistaa ohjelmien pikanäppäinhaun ilman hiiren käyttöä."

      Vistassa oli jo searchi-bar vuosia sitten. Ei tämän takia liene kannata päivittää sitten kympistä jos tämä on merkittävin uudistus? Ai niin mutta pakkohan se on kun on pakotettu päivitysmarssi.

      "Tulevaisuudessa ominaisuuden on kaavailtu korvaavan Unity-käyttöliittymälle rakennettujen ohjelmien valikot kokonaan"

      Ihan turhaan te vaihtelette valikoitten paikkaa. Keksisitte jotain oikeasti relevanttia? Ai niin mutta kun Canonicalilla ei ole ammattimaisia kehittäjiäkään ja ovat Linus Torvaldsin varassa niin ainut mitä pelikentällä voi tehdä, on siirrellä nappuloiden ja valikoiden paikkaa ja valita muodikkaampi pinkin sävy taustakuvaksi oranssein vivahtein.

      "Ubuntu Linuxia kehittävä Canonical on uuden version lähestyessä paljastanut syksyllä nähtävän toisen vuosipäivityksen nimen. "

      Mä en voinut elää ilman tätä tietoa.

      "Kubuntu jatkaa omilllaan"

      Ihan turhaa vääristelyä ja tasottelua. Kupuntusta vastuussa ollut sai lähtöpassit canonicalilta vähemmän tyylikkäästi ja töspeli vetäistiin irti.

    • Huomenna lataillaan

      Yes!

    • Nylkynen
      • Asennettu........

        Juu ei ole enään beta. Maanantaista lähtien ollut ladattavissa. Asentuu sukkelaan, alle 10minuutin.


    • Pois alta win-hörhöt

      Kannattaa win-hörhöjen pysyä huomenna kaapissa. Netissä on huomenna ruuhkaa kun miljoonat ihmiset latailevat/päivittävät ilmaiseksi laadukkaan ja tietoturvallisen käyttöjärjestelmän.

      • "...MILJOONAT ihmiset latailevat/päivittävät ilmaiseksi LAADUKKAAN..."

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Illan humööri pläjäys.


      • no mehän tullaan

        nettiin vaikka ei asiaakaan olisi, voihan sitä win-8 versioo vaikka imutella urpojen harmiksi !


    • onkohan siinä

      jo parannettu versio siitä peruna-poika pelistä, olis aika jo 3d-modea olla ..

      • Se olis jo aika kova juttu mutta eikös jossain lukenut että se tulee vasta upuntu Wanking Pygmaeus versiossa vuonna 2020?


    • Windows vain toimii

      ´Hohhoijjaa. Taas yksi toinen toisensa kaltainen rypistys, jossa on taas niin valtavasti puutteita!

      Kyllä taas ubuntu-palsta täyttyy nopeasti kysmyksistä! Noh, hiljeneehan tämäkin palsta vähäksi aikaa, eikä seriffinkään tarvii poistella viestejä urakalla, kun hihhulit ovat uuden rypistyksensä kimpussa!

      Valtava tulee taas olemaan eri toimimattomuudet, mutta - totta kai hihhulit ennen kun on edes kokeilleet rypistystään - tulevat mainostamaan sitä kaikille palstoille.

      Ja kiirettä on pidettäväkin, sillä kohtahan ne kysymystulvat täyttävät linux-palstat! Silloin ei kukaan enää usko noihin iänikuisiin valheisiin "helposti ja nopeasti" puppuun!

      • niillähän voi

        olla tulospalkkaus että sen takia on aina jotakin poisteltava !


      • Ubuntu on ominaisuuksiltaan huippua Debianin ohella. Ei siinä mitään ihmeen puutteita ole.


    • -Ubuntu-

      Mahtavaa surffata tällä uudella ilmaisella Ubuntu 12.04 LTS KÄYTTÖJÄRJESTELMÄLLÄ. Tietoturvakin on ihan kätevästi jo oletuksena mukana, ei tarvitse erikseen alkaa säätämään.

      • Psstt...

        Palomuuri pitää laittaa päälle.


      • PPsst...
        Psstt... kirjoitti:

        Palomuuri pitää laittaa päälle.

        Oletko tyhmä? Ubuntussa ei ole oletuksena yhtään palvelua/porttia avoinna nettiin, joten palomuuria ei tarvitse/käpistellä. Ubuntu ei ole mikään windows jossa joutuu säätämään ja säätämään ja säätämää.


      • ubuntu-käyttäjä
        Psstt... kirjoitti:

        Palomuuri pitää laittaa päälle.

        Upean loistava on tämä uusi ubuntu! Tosin en ole vielä mokkulaa saanut toimimaan ja tulostinkin meni mykäksi, mutta Windowsia en asenna, vaikka mikä olisi. Samoin MTV3 pimeni lopullisesti, eikä messengerikään suostu toimimaan. Entisessä windowsissa se toimi - siis ubuntussa. RuutuTV ei toimi, samoin sähköpostit hiljeni merkillisesti. Täytyy vielä tsekata, mistä tämän uuden ubuntun ongelmavyyhtiä alkaa selvittämään. Jos vain jaksatte vartota, pari kuukautta siihen menee. Tosin silloinhan on jo uuden ubuntun aika jälleen, mutta onhan tämä säätäminen niin kivaa....


      • Midimies
        PPsst... kirjoitti:

        Oletko tyhmä? Ubuntussa ei ole oletuksena yhtään palvelua/porttia avoinna nettiin, joten palomuuria ei tarvitse/käpistellä. Ubuntu ei ole mikään windows jossa joutuu säätämään ja säätämään ja säätämää.

        Kyllä se palomuuri on hyvä pitää päällä, sama kun sanoisi että jätän auton ovet auki koska käväisen vain nopeasti kaupassa.


      • Windows 8
        PPsst... kirjoitti:

        Oletko tyhmä? Ubuntussa ei ole oletuksena yhtään palvelua/porttia avoinna nettiin, joten palomuuria ei tarvitse/käpistellä. Ubuntu ei ole mikään windows jossa joutuu säätämään ja säätämään ja säätämää.

        "Ubuntu ei ole mikään windows jossa joutuu säätämään ja säätämään ja säätämää. "

        no se on hyvä että vertaat XP RTM:ään upuntua, tosin vähän valehtelua tuokin kyllä on, oikeampi vertailukohde upupuntujen kanssa on joku Windows 98.


      • Windows 8
        ubuntu-käyttäjä kirjoitti:

        Upean loistava on tämä uusi ubuntu! Tosin en ole vielä mokkulaa saanut toimimaan ja tulostinkin meni mykäksi, mutta Windowsia en asenna, vaikka mikä olisi. Samoin MTV3 pimeni lopullisesti, eikä messengerikään suostu toimimaan. Entisessä windowsissa se toimi - siis ubuntussa. RuutuTV ei toimi, samoin sähköpostit hiljeni merkillisesti. Täytyy vielä tsekata, mistä tämän uuden ubuntun ongelmavyyhtiä alkaa selvittämään. Jos vain jaksatte vartota, pari kuukautta siihen menee. Tosin silloinhan on jo uuden ubuntun aika jälleen, mutta onhan tämä säätäminen niin kivaa....

        Mä aion asentaa kanssa tämän Long Term Shitin ja kertoa rehellisiä kokemuksia siitä käytössäni kunhan tuo virallisesti julkaistaan.


      • PPsst...
        Midimies kirjoitti:

        Kyllä se palomuuri on hyvä pitää päällä, sama kun sanoisi että jätän auton ovet auki koska käväisen vain nopeasti kaupassa.

        Perusteleppas miksi. En juuri koskaan lukitse auton ovia, avaimetkin jätän virtalukkoon. Rosmo saa hammasta jos menee autoon. Mutta autot ja Ubuntu eivät liity mitenkään toisiinsa. http://wiki.ubuntu-fi.org/Tietoturva


      • PPsst...
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ubuntu ei ole mikään windows jossa joutuu säätämään ja säätämään ja säätämää. "

        no se on hyvä että vertaat XP RTM:ään upuntua, tosin vähän valehtelua tuokin kyllä on, oikeampi vertailukohde upupuntujen kanssa on joku Windows 98.

        Niin ei windowsin tietoturvataso ole heti valmis, vaan sitä säätämällä säädetään.


      • PPsst... kirjoitti:

        Niin ei windowsin tietoturvataso ole heti valmis, vaan sitä säätämällä säädetään.

        Ei Windowsissa tarvitse nykyään itse "säätää" muuta kuin tehdä tavallisen käyttäjän oikeuksin varustettu käyttäjätili normaalia käyttöä varten.
        Kaikki muu tarpeellinen tulee automaattisesti Windows updatesta, myös se virustorjunta jota ei edes välttämättä tarvita mihinkään.


      • PPsst...
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ei Windowsissa tarvitse nykyään itse "säätää" muuta kuin tehdä tavallisen käyttäjän oikeuksin varustettu käyttäjätili normaalia käyttöä varten.
        Kaikki muu tarpeellinen tulee automaattisesti Windows updatesta, myös se virustorjunta jota ei edes välttämättä tarvita mihinkään.

        Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. Sitten lopulta tarttuu haittaohjelma ja sama säätäminen alkaa taas alusta. Onneksi ei tarvitse enään säädellä kun lähipiirissä yleistyy tämä Ubuntu jota ei tarvitse säätää!


      • Psssst........
        PPsst... kirjoitti:

        Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. Sitten lopulta tarttuu haittaohjelma ja sama säätäminen alkaa taas alusta. Onneksi ei tarvitse enään säädellä kun lähipiirissä yleistyy tämä Ubuntu jota ei tarvitse säätää!

        Käyppäs kato, miten yks mokkula asennetaan ubutubuun toimivaksi. Windowsiin se vain tökätään ja ohjattu asennus alkaa.

        Ja se on vasta mokkula, otetaanpa siihen vielä tulostimet ja muut lisälaitteet - kylläpä on ubutubussa säätämistä - hyvänen aika että pitää olla vaikeata!

        Ja sitä pitää tehdä koko ajan, kunnes on otettu yksi paketti liikaa ja silloin on ubuntu asennettava uudelleen kokonaan. Siinähän ei ole järjestelmänpalautusta!

        Kyllä muistelen kauhulla niitä ubuntuaikoja silloin aikoinaan - se oli yhtä helvettiä!

        Ubuntu - maailman eniten säädettävä käyttöjärjestelmä! Eikä kaikki toimi siinä silti!


      • PPsst... kirjoitti:

        Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. Sitten lopulta tarttuu haittaohjelma ja sama säätäminen alkaa taas alusta. Onneksi ei tarvitse enään säädellä kun lähipiirissä yleistyy tämä Ubuntu jota ei tarvitse säätää!

        HAH!!!

        Firefox selain:
        http://www.tietokone.fi/uutiset/lunta_tuliketun_tupaan_firefox_turvattomin_selain
        Firefoxin WebGL ongelma.

        MSE tulee Windows updatesta.

        Mikä helkatin palomuuri????
        Vistassa ja Windows 7:ssa on palomuuri jolla voi tehdä monimutkaisiakin palomuurisääntöjä jos on jotain erikoisempia tarpeita.

        "...alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. "

        :DDDDDDDD
        En epäile yhtään, maailmassa on ihmeen paljon näitä palomuuriharrastajia joilla on tiu erilaisia humpuuki"tietoturvaohjelmia" yhtäaikaa asennettuna mutta ei mitään ymmärrystä tietoturvasta.


      • Windows 8
        PPsst... kirjoitti:

        Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. Sitten lopulta tarttuu haittaohjelma ja sama säätäminen alkaa taas alusta. Onneksi ei tarvitse enään säädellä kun lähipiirissä yleistyy tämä Ubuntu jota ei tarvitse säätää!

        "Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa"

        Hyvä etten revenny suoraan. Miks sä säädät näitä? Samantien alkaa näköjään räpeltäminen kun WIndowsin saa asennettua ja tietoturvan huonontelu ja malmwaven ja viruksien houkuttelu.

        Mikset voi vaan antaa olla Windowsin asennuksen jälkeen? Taitaa kiristää vanne päätä?


      • Windows 8
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        HAH!!!

        Firefox selain:
        http://www.tietokone.fi/uutiset/lunta_tuliketun_tupaan_firefox_turvattomin_selain
        Firefoxin WebGL ongelma.

        MSE tulee Windows updatesta.

        Mikä helkatin palomuuri????
        Vistassa ja Windows 7:ssa on palomuuri jolla voi tehdä monimutkaisiakin palomuurisääntöjä jos on jotain erikoisempia tarpeita.

        "...alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa. Aina löytyy parempia ohjeita joilla säädetään. "

        :DDDDDDDD
        En epäile yhtään, maailmassa on ihmeen paljon näitä palomuuriharrastajia joilla on tiu erilaisia humpuuki"tietoturvaohjelmia" yhtäaikaa asennettuna mutta ei mitään ymmärrystä tietoturvasta.

        Jep aivan okein F.E.D. IE9 on turvallisin selain tällä haavaa. Firefoxit saa vain unelmoida sandboxaamisista jne.


      • f,e,dzerzhinsky
        Windows 8 kirjoitti:

        Mä aion asentaa kanssa tämän Long Term Shitin ja kertoa rehellisiä kokemuksia siitä käytössäni kunhan tuo virallisesti julkaistaan.

        Uusi Upunti siinä toimii kaikki
        ilman mitään erillisten ajureiden asentamista ,hienoa!
        KIppis


      • w-witutus
        Windows 8 kirjoitti:

        "Kyllä sitä saa säätää. Aluksi heti Firefox selain, Avast, kelvollinen palomuuri, sitten vasta alkaa se säätäminen jos koittaa parantaa hieman enemmän tietoturvaa"

        Hyvä etten revenny suoraan. Miks sä säädät näitä? Samantien alkaa näköjään räpeltäminen kun WIndowsin saa asennettua ja tietoturvan huonontelu ja malmwaven ja viruksien houkuttelu.

        Mikset voi vaan antaa olla Windowsin asennuksen jälkeen? Taitaa kiristää vanne päätä?

        IE:n käyttäminen selaimena on yhtä helvettiä ja on tietoturvattomin, Firefox on paras ja sitä olen käyttänyt aina. Avast on helppokäyttöinen ja paras ilmaisista virustorjunnoista. Windowsin omat palomuurit on perseestä ja kun windowsissa on pakko olla palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää.
        Kyllä windowsin käyttö on todellakin naurettavaa pelleilyä kun on tottunut Ubuntuun.


      • f.e.dzerzhinsky
        w-witutus kirjoitti:

        IE:n käyttäminen selaimena on yhtä helvettiä ja on tietoturvattomin, Firefox on paras ja sitä olen käyttänyt aina. Avast on helppokäyttöinen ja paras ilmaisista virustorjunnoista. Windowsin omat palomuurit on perseestä ja kun windowsissa on pakko olla palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää.
        Kyllä windowsin käyttö on todellakin naurettavaa pelleilyä kun on tottunut Ubuntuun.

        "...palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää."

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Juuu, tiedän missä mennään. Sinunlaisia palomuuriharrastajia löytyy vieläkin aika paljon vaikka nykyään se harrastus on ollut vähenemään päin.


      • mkmkmkmkmkmkmkm
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "...palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää."

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Juuu, tiedän missä mennään. Sinunlaisia palomuuriharrastajia löytyy vieläkin aika paljon vaikka nykyään se harrastus on ollut vähenemään päin.

        Itse cryptaat kusisukassa koko kiintolevyn :DDDDD Minä vaan nautiskelen tuoreesta Ubuntustani, ei mitään säätämistä. No olipas sittenkin, säädin pikakuvakkeet pienemmiksi ja vaihdoin taustakuvan ;D


      • Windows 8
        mkmkmkmkmkmkmkm kirjoitti:

        Itse cryptaat kusisukassa koko kiintolevyn :DDDDD Minä vaan nautiskelen tuoreesta Ubuntustani, ei mitään säätämistä. No olipas sittenkin, säädin pikakuvakkeet pienemmiksi ja vaihdoin taustakuvan ;D

        "Itse cryptaat kusisukassa koko kiintolevyn :DDDDD Minä vaan nautiskelen tuoreesta Ubuntustani, ei mitään säätämistä. No olipas sittenkin, säädin pikakuvakkeet pienemmiksi ja vaihdoin taustakuvan ;D "

        no justhan sä säädit itselles upuntun, mulla on ollut windows seiskan julkistamisesta asti kolmessa tietokoneessa seiskat, vuoskausia tässä oltu jo ilma säätöjä, sä se vaa jaksat säätää linux-rypistysten parissa näköjää ja asennella niitä


      • Windows 8
        w-witutus kirjoitti:

        IE:n käyttäminen selaimena on yhtä helvettiä ja on tietoturvattomin, Firefox on paras ja sitä olen käyttänyt aina. Avast on helppokäyttöinen ja paras ilmaisista virustorjunnoista. Windowsin omat palomuurit on perseestä ja kun windowsissa on pakko olla palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää.
        Kyllä windowsin käyttö on todellakin naurettavaa pelleilyä kun on tottunut Ubuntuun.

        "IE:n käyttäminen selaimena on yhtä helvettiä ja on tietoturvattomin,"

        Ei nämä ole uskon asioita, kaikki reaalimaailman faktat on sun uskomuksias vastaan. ;Mene hörisemään uskon asioista takaisin upuntu-suomen foorumille tai jollekkin leet erkki, siis ircci-kannulle, sieltä löydät suntasosia poikia joitten kanssa näistä uskonasioista jakaa ajatuksia.

        "Avast on helppokäyttöinen ja paras ilmaisista virustorjunnoista!

        olet sä joku räpeltäjä tai warettaja kun tarttet ees ylipäätään virustorjunnan? Kaikissa testeissä missä noita ilmaistutkia on testattu, on MSE vienyt voiton aina joka asiassa, varsinkin performance-penaltyssä mikä on ensiarvosen tärkeää.

        "Windowsin omat palomuurit on ********** ja kun windowsissa on pakko olla palomuuri niin laitetaan semmonen joka on hyvä ja helppo säätääää."

        Ei nämä ole uskon asioita. minä olen joutunut säätämään windowsin palomuuria omien harrastusteni takia, homma oli ohi muutamassa minuutissa jopa tälläiseltä ensikertalaiseltakin. tosin jossain on vikaa jo pahasti muutenkin jos on yilpäänsä edes tarve säätää mitään, voin vain arvailla sun kyseenalaisia koneenkäyttö tottumuksia ja tapoja.

        "Kyllä windowsin käyttö on todellakin naurettavaa pelleilyä kun on tottunut Ubuntuun"

        upuntun käyttö se naurettavaa on, laskettiin täällä muutama kuukausi sitten hiirenklikkauksia upuntu vs. windows matti karin kanssa.

        Windows voitti hiirenklikkausten vähäisyydessä joka kohdassa. Se ei vaan linux-idealisti moderaattorille sopinut, vaan tutkimusten tulokset poistettiin täältä välittömästi.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ei Windowsissa tarvitse nykyään itse "säätää" muuta kuin tehdä tavallisen käyttäjän oikeuksin varustettu käyttäjätili normaalia käyttöä varten.
        Kaikki muu tarpeellinen tulee automaattisesti Windows updatesta, myös se virustorjunta jota ei edes välttämättä tarvita mihinkään.

        Edelleen siitä pitää itse käydä sulkemassa kymmenkunta serviceä, rajoittaa IE:n oikeuksia, käynnistää uudestaan N kertaa kun asentaa kuntoon yms.


      • Windows 8 kirjoitti:

        Mä aion asentaa kanssa tämän Long Term Shitin ja kertoa rehellisiä kokemuksia siitä käytössäni kunhan tuo virallisesti julkaistaan.

        Minä odottaisin sitä, että se on virallisesti myös toimintavarma. Eli aikaisintaan 4kk kuluttua kun on bugeja korjattu. Mielellään voisi odottaa johonkin ensi huhtikuuhun. Vanhemmilleni laitan vasta reilun vuoden kuluttua kun näiden tietokoneet menee uusiksi. Nykyinen 10.04 LTS kun toimii ihan hyvin.

        Tunnetusti kaikissa yleisissä työasemakäyttöjärjestelmissä on valtavasti bugeja heti julkaisun jälkeen ja Ubuntussa niitä bugeja on julkaisuajankohtana varmaan eniten. Toistaalta siitä myös korjataan ne bugit nopeiten.

        Fiksut ymmärtää odottaa ettei turhaan hötkyile, että saa toimintavarmaa tekniikkaa.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Minä odottaisin sitä, että se on virallisesti myös toimintavarma. Eli aikaisintaan 4kk kuluttua kun on bugeja korjattu. Mielellään voisi odottaa johonkin ensi huhtikuuhun. Vanhemmilleni laitan vasta reilun vuoden kuluttua kun näiden tietokoneet menee uusiksi. Nykyinen 10.04 LTS kun toimii ihan hyvin.

        Tunnetusti kaikissa yleisissä työasemakäyttöjärjestelmissä on valtavasti bugeja heti julkaisun jälkeen ja Ubuntussa niitä bugeja on julkaisuajankohtana varmaan eniten. Toistaalta siitä myös korjataan ne bugit nopeiten.

        Fiksut ymmärtää odottaa ettei turhaan hötkyile, että saa toimintavarmaa tekniikkaa.

        "
        Tunnetusti kaikissa yleisissä työasemakäyttöjärjestelmissä on valtavasti bugeja heti julkaisun jälkeen ja Ubuntussa niitä bugeja on julkaisuajankohtana varmaan eniten. Toistaalta siitä myös korjataan ne bugit nopeiten."

        Näinhän se linux-rypistyksissä. kokemusteni mukaan fuduntussa bugit on korjattu jo viikossa parissa, upuntu-rypistyksissä on korjaamattomia bugeja aina vuoteen 2005 alkaen kun trackeria katselee.

        Windoseja on ihan turha sun trance-postauksiin sotkea, ei liity mitenkään.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Edelleen siitä pitää itse käydä sulkemassa kymmenkunta serviceä, rajoittaa IE:n oikeuksia, käynnistää uudestaan N kertaa kun asentaa kuntoon yms.

        "Edelleen siitä pitää itse käydä sulkemassa kymmenkunta serviceä, rajoittaa IE:n oikeuksia, käynnistää uudestaan N kertaa kun asentaa kuntoon yms. "

        Olet vain räpeltäjä, mitään servicejä tartte sulkea, koska käytät itsekkin upuntua missä on kaikkea turhaa vakiona, kuten jopa bluetoothit päällä. Sun uskottavuus on pyöreä nolla koska jatkuvasti vääristelet ja valehtelet. Ja ai niin windows 7 sulkee servicet automaattisesti jos tarvetta ilmenee.

        "rajoittaa IE:n oikeuksia, käynnistää uudestaan N kertaa kun asentaa kuntoon yms."

        käynnistää uudestaan? Arvaas mitä matti? Jos sulla olis edes pienintäkään koulutusta aiheeseen ja ymmärrystä, hokaisit että käyttiksen joutuu aina käynnistmään uudelleen kun tarpeeksi kriittisiä muutoksia tulee. Enemmän mä opensusea olen joutunut käynnistämään uudelleen asennusten jälkeen kuin windows 7, esim. näyttisajurit toimii hyvänä vertailukohtana, mutta älä anna oikean elämän faktojen häiritä sun trance-hetkeä!


      • Windows 8 kirjoitti:

        "
        Tunnetusti kaikissa yleisissä työasemakäyttöjärjestelmissä on valtavasti bugeja heti julkaisun jälkeen ja Ubuntussa niitä bugeja on julkaisuajankohtana varmaan eniten. Toistaalta siitä myös korjataan ne bugit nopeiten."

        Näinhän se linux-rypistyksissä. kokemusteni mukaan fuduntussa bugit on korjattu jo viikossa parissa, upuntu-rypistyksissä on korjaamattomia bugeja aina vuoteen 2005 alkaen kun trackeria katselee.

        Windoseja on ihan turha sun trance-postauksiin sotkea, ei liity mitenkään.

        Ubuntussa bugit korjataan hyvin nopeasti. Windowsissa on korjaamattomia bugeja vuodesta 1985 lähtien joten hitaammin toimii siellä se korjaus.

        Windows ei eroa tässä suhteessa juurikaan Ubuntusta. Kaikenlaisia bugeja näkyy juuri ilmestyneessä Windows RTM:ssä ja jos ei muuta niin valtavasti yhteensopimattomuuksia kun kolmannet osapuolet eivät ole sovittaneet juttuja yhteensopivaksi Windowsin kanssa ja tämä taas on kriittistä kun Windowsista puuttuu perusjuttuja niin paljon, että Windows on kelvoton tuotantoympäristöissä ennen kuin nuo on hoidettu kuntoon.

        Windowsissa käytännössä SP1:n aikoihin voi jo ottaa käyttöön. Näin ollut Windows 2000:lla, XP:llä, Vistalla, 7:lla ja varmasti myös Windows 8:lla.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe