Niin, eli mitä olette mieltä, kun monilla on tapana antaa lapsen toiseksi nimeksi jonkun jo edesmenneen perheenjäsenen/sukulaisen nimen, niin olisiko hölmöä antaa esimerkiksi oman isänsä tai vaarinsa etunimi toiseksi(tai kolmanneksi) nimeksi, vaikka he olisivat yhä elossa? :) Hassu kysymys, mutta vähä jäi mietityttään tällänen että olisko se jotenkin ehkä "loukkaavaa" tai jotain.
Olisiko hölmöä antaa toiseksi nimeksi..
4
202
Vastaukset
- ElliidaMariia
Miun suvussa ainaki ihan normaalia. Miun äidin toinen nimi on miun mummon virallinen etunimi (eri kuin kutsumanimi). Miun toinen nimi on muodostettu miun molempien mummojen kutsumanimistä. Isän toinen nimi oli myös isän ukin toinen nimi. Omilla tytöillä on isomummojeni (joista toinen oli elossa kastehetkellä) etunimet etuniminä, ja miehen suvusta toiset nimet. Kolmannet nimet päätimme muuten vaan yhdessä. Pojalle on tulossa toiseksi ja kolmanneksi nimeksi molempien ukkiensa nimet (Eero Juhani), etunimeksi tulee veljeni kolmas nimi, joka sekin kulkee suvussa. Vauvana kuolleen poikamme etunimeksi ehdimme antaa mieheni veljen kolmannen nimen ja toisina niminä ovat mieheni ukkien nimet.
Eli lastemme nimet ovat:
Alma Hilja Vanessa
Elsa Toini Olivia
Niklas Eino Johannes (enkelipoikamme)
Matias Eero Juhani
Tytöillä kutsumaniminä ovat nuo kolmannet nimet, pojilla ensimmäiset.
Jos vielä yhden lapsen tämän jälkeen saamme, on hänellekin nimi jo selvillä:
pojalle: Rasmus Emil Aleksanteri
tytölle: Olga Seija Cecilia - 45+
Päin vastoin, sehän on kunnianosaitus!
- miettiijapohtii:)
Kiitos vastauksista :) Silleen vähän ajattelin miehen kanssa että jos tää meidän esikoinen olisi tyttö, niin haluaisin antaa mummuni nimen lapselle toiseksi nimeksi. Oon ollut pienestä asti niin mummuntyttö, ja nyt kun raskauteni aikana hänellä on kunto romahtanu kovaa vauhtia alaspäin, niin olishan se ihan mahtavaa että hän pääsisi ristäisiin ja olisi itse paikalla kuulemassa kun lapsenlapsenlapsi saa hänen nimensä. Ja näin voisin edes jotenkin näyttää kuinka tärkee on mulle aina ollut :)
- 45+
Todella kaunis ajatus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483