Olen avioliitossa itseäni 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Olen itse 30v ja mieheni on 40v. Ennen avioliittoani olin avoliitossa itseni ikäisen miehen kanssa useamman vuoden, ja erona exääni ja nykyiseen mieheeni olen huomannut sen, että nykyinen mieheni on väsynyt. Siis ihan tavattoman väsynyt. Enkä tarkoita henkisesti, vaan fyysisesti. Hän tarvitsee päiväunet joka päivä, jotta pysyisi tolpillaan. Joka tapauksessa hän pilkkii ja nuokkuu ja lopulta nukahtaa vaikka istuallaan. Hän ei siis pysy hereillä.
Meillä on 2 pientä lasta, joten elämä on aika hektistä. Lapset ovat kuitenkin hyviä nukkujia, nukahtavat illalla ennen yhdeksää ja nukkuvat yleensä heräämättä aamuun asti. Väsymys ei siis johdu yövalvomisesta. Mieheni on siistissä sisätyössä toimistossa, eikä tee edes täyttä 8 tunnin työpäivää, eli väsymys ei johdu raskaasta eikä ruumiillisesta työstäkään. Mieheni ei ole masentunut (ajattelin että tätäkin joku varmaan ehdottaa), ja parisuhteemme on kunnossa. Johtuuko hänen väsymyksensä ja päiväunien tarpeensa hänen iästään? Onko hän jo sen verran vanha mies?
Toisinaan turhautuneena mietin, että olisi pitänyt ottaa nuorempi mies. Tiedän, rumasti ajateltu, mutta kun kotiudumme porukalla neljän aikaan, ja ruoan teko ja muut kotityöt sekä lasten leikittäminen odottaa, ja mieheni kellahtaa sohvalle tai lattialle tai minne vain ja alkaa kuorsaamaan, toisinaan ärsyttää. Kaikki jää minun harteilleni. Eikä hän nuku varttia, vaan saattaa nukkua parikin tuntia. Ja hänen ylös saamisensa on sula mahdottomuus.
Minäkin olen toisinaan väsynyt, mutta osaan elää sen kanssa. Minä hoidin lasten vauva-aikana yösyötöt, mieheni nukkui. Yritin saada häntä avuksi, mutta ei häntä yksinkertaisesti saa sängystä ylös. Vauva-aikana väsymykseni oli kroonista, ja se hallitsi elämääni. Nykyään, kun lapset ovat jo isompia, väsymyksen kanssa on helpompi pärjätä. Ja toki järjestän itselleni myös nukkuma-aikaa, esim. viikonloppuisin tai viemällä lapset mummolaan. Mieheni järkkää itselleen nukkuma-aikaa joka ikinen päivä.
Olemme asiasta keskustelleet, ja mieheni ymmärtää minua. Joskus hän yrittää taistella unta vastaan, ja kehottaa minua menemään päiväunille. Kun sen teen ja hetken päästä käyn tarkistamassa tilanteen, mies makaa jossain ja kuorsaa, ja pienet lapset ovat keskenään. Minun on siis jätettävä päiväunet joka tapauksessa sikseen.
Ovatko kaikki nelikymppiset miehet tosiaan näin väsyneitä?
Mitä vanhempi mies, sen väsyneempi?
13
582
Vastaukset
- !
Eivät ole.
- phyrfdsf
Eivät kaikki ole väsyneitä :D Miehesi kannattaisi mennä terveystarkastukseen!! Minun mieheni 43v sairastaa diabetesta ja silloin kun hoito ei ole tasapainossa hän on erittäin väsynyt. Nukahtelee milloin minnekin töistä tultuaan.
Meilläkin sairaus huomattiin rutiini tarkastuksessa yli 10 vuotta sitten jolloin hän oli hyväkuntoinen ja terveillä elämän tavoilla elävä mies. - pipolinimo
Ei kaikki 40 vuotiaat ole väsyneitä! Ehkä elintavoissa vikaa.. ruoka, liikunta, stressi, raudanpuutos, diabetes, muut sairaudet?!
Mies terveystarkastukseen!!!!!! - tsirpakka
Ei todellakaan. Itse olen 20 vuotta vanhemman miehen kanssa, itse olen 22 ja mies 42. Ja tätä ei ikinä hänestä uskoisi päälle päin! Että olisi yli 40 vuotias. Paremminki 30-35 vuotias. Anyways, hän ei ole väsynyt eikä osoita "vanhuuden" merkkejä muutenkaan. Ei sillä, että 40 vuotias olisi vielä vanha.
- mars lekuriin
Miehesi väsymys pitää tutkia..ja masennustakaan ei voi poissulkea..miehethän eivät puhu välttämättä siitä..ja tosiaan fyysiset sairaudet hyvä pitää mielessä..(kilpirauhasen sairaudet,diabetes,verenpainetauti..)
- Just my opinion
Miehesi ulkoilee ehkä liian vähän, jonka vuoksi hänen unenlaatunsa yöllä on huono. Ulos, ylös ja lenkille, hopi, hopi.
Ps. Myös ravitsemustilanne kannattaa tarkistaa. Millaista ruokaa syötte? - Ei, ei
Itse olen 45v, minulla oli paljon nuorempi mies joka oli hyvin väsynyt koko aika. Tai lorvikatarrin piikkiin pistin sen. Emme ole enää yhdessä.
- mars lääkäriin!
Jos miehesi kuorsaa kovasti niin unenlaatu on huonoa ja ainainen väsymys vaivaa vaikka "nukkuisi" kuinka paljon. Pyydä miestäsi menemään lääkäriin, jo kitapurjeiden korjausleikkaus vähentää kuorssausta ja parantaa unen laatua.
- jessus.
Höh!
Nelikymppinen on vielä nuori ihminen! Haloota vaan!
Harrastakaa liikuntaa! syökää terveelliseti, liiallinen nukkuminen väsyttää entistä enemmän.Kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuutos, raittiin ilman puutos!!!
Taitaa olla miehellä vaan tylsä elämä.Kuulostaa tosi tasapaksulta. - dinner20
Siirtäkää iltaruokailua perheessänne mahdollisimman myöhäiseksi,jopa klo 20 voisi olla hyvä aika syödä.Toki lapsille pientä välipalaa ennen sitä.
Ruuan päällehän yleisesti ramaisee,joten ysin jälkeenhän sitä on jo koko poppoo varmis yöpuulle.
Kokeiltu on,toimii.Vaatii vähän treenausta myös siten ,että miehesi syö iltapäivällä jo työpaikallaan pienen välipalan ennen kotiin lähtöä.Hänelle ei ehdi tulla nälkä ennen klo 20, ja saattaa olla yllättävän pirteä koko illan. - Maksasairaus??
Mulla tuli heti sama mieleen kuin muillakin vastaajilla, eli tuossa kyllä taitaa olla joku sairaus takana. Tuollainen väsymys ei ole normaalia nelikymppiselläkään.
Sen lisäksi vielä mitä toiset kommentoivat, lisään vielä että maksan toimintahäiriöt tekee väsyneeksi. Minulla oli miesystävä, joka loppujen lopuksi nukkui aina kun tapasimme ja kun ei ollut töissä. Hän saattoi nukahtaa sohvalle istualleen ja nukahti lentokoneessa istualleen myös ennen kuin kone oli lähtenyt edes kiitoradalle. Kävi ilmi että miehellä on diabetes ja maksatulehdus, josta voi sitten kehittyä kirroosi ja muuta kamalaa joten ehdota ihmeessä lääkärin tutkimuksia. Eikä tarvi olla edes alkoholista nuo maksasairaudet, vaan myös ruuasta ja hepatiitista joten ei saa syyllistyä eikä syyllistää.
Etsi netistä näiden sairauksien oireet ja huomaat pitääkö kutinsa myös muiden oireiden kohdalla. - 50v ja aktiivinen
Mitä vanhempi mies, sen väsyneempi?....... Laitappa oma kuvasi tuonne sivulle niin katotaan rupeaako minuakin väyttään. Jos olet lihava ymmärrä hyvin, että miehesi on väsynyt sillä on toinen hoikka aktiivinen nainen siellä konttuurissa. On pakko päästä kotiin lepäämään.
Monesti vilkasu peiliin kertoo missä vika jos miestä ei hotsita.
Itselläni 15v nuorempi vaimo ja meillä nukutaan liiän vähän, sanovat töissä...- ***
Jos todella näkisit kuvani, voisit vain todeta, että mönkään meni arvaus :D
En ole eläessäni ollut lihava, eikä miehenikään ole. Meillä molemmilla on kilpaurheilijatausta ja urheilen myös työkseni (olen tanssinopettaja). Eli en ole rupsahtanut vaikka kahden lapsen äiti olenkin.
Muille aiemmin kirjoittaneille voin kertoa, että syömme säännöllisesti ja terveellisesti (tämä hyvinkin mahdollista kun on pieniä lapsia) ja ulkoilemme. Minä nyt ulkoilen hieman enemmän, mieskin varmaan jos jaksaisi. Ja joku taisi sanoa, että elämämme taitaa olla vain tasapaksua ja tylsää. No, enpä sanoisi niinkään. Ihan tavallista lapsiperheen arkea, eli hektistä menoa.
Mieheni kävi terveystarkastuksessa, josta hänet ohjattiin neurologille. Mieheni väsymyksen syyksi selvisi aikuisiän epilepsia, joka on ilmoitellut itsestään poissaolokohtauksina (jotka minä tulkitsin väsymykseksi) ja ihan oikeana väsymyksenäkin. Miestäni ei saanut lähtemään tutkimuksiin niinkään väsymys, vaan raajoissa tuntuva turtumus ajoittain.
Onneksi asia selvisi ja sairaus todettiin ajoissa, ja pahemmilta kohtauksilta vältyttiin. Hän olisi voinut saada kouristelukohtauksen esim. autolla ajaessaan tai lasta kantaessaan. Ikävää kuitenkin, että hän joutuu nyt todennäköisesti syömään lääkkeitä loppuikänsä. Neurologin mukaan epilepsialääkkeet väsyttävät myös, mutta ei voi mitään. Tällä mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504