Vanhaa supermatoa ei saada kuriin

Win-mato

17

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "92 prosenttia tartunnoista johtui heikosta tai varastetusta salasanasta. 8 prosenttia tapauksista oli sellaisia, joissa haittaohjelma hyödynsi tunnettua tietoturva-aukkoa: nämä tartunnat johtuivat vanhentuneista ohjelmaversioista. "

      92% 8%=100% eli mikä on heikoin lenkki ja minkäs teet.

      Conficker ei kuitenkaan koske kotitietokoneita lainkaan.

      • Windows vaihtoon?

        100% 220 miljoonaasta oli Windowseja.

        Ubuntu 12.04 LTS sopii myös yrityksiin.


      • Windows vaihtoon? kirjoitti:

        100% 220 miljoonaasta oli Windowseja.

        Ubuntu 12.04 LTS sopii myös yrityksiin.

        Uusi ominaisuus upuntussa. Vaikka salasana on surkea tai se on pöllitty niin ei mitään hätää, kaikki on turvallista.

        Mielenkiintoista...


      • Helppo korjaus

      • upuntu ei
        Windows vaihtoon? kirjoitti:

        100% 220 miljoonaasta oli Windowseja.

        Ubuntu 12.04 LTS sopii myös yrityksiin.

        sovi yrityksiin koska siinä ei ole mitään suojaa vakoilua ja haittaohjelmia vastaan, mikään yritys ei uskalla ottaa tuollaista tietoturva-riskiä !


      • ???? ??? ?? ?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Uusi ominaisuus upuntussa. Vaikka salasana on surkea tai se on pöllitty niin ei mitään hätää, kaikki on turvallista.

        Mielenkiintoista...

        No kerroppas mitä tapahtuisi jos: Tiedät Ubuntun ylläpitäjän salasanan, tietokoneen ip:n ja päätät tehdä murtoyrityksen. Niin ja Ubuntu olisi täysin oletus-asetuksilla.


      • ???? ??? ?? ? kirjoitti:

        No kerroppas mitä tapahtuisi jos: Tiedät Ubuntun ylläpitäjän salasanan, tietokoneen ip:n ja päätät tehdä murtoyrityksen. Niin ja Ubuntu olisi täysin oletus-asetuksilla.

        Eli et tajua koko asiasta yhtään mitään. Conficker mato leviää yritysverkoissa ja siellä pitää olla verkkopalveluja käytössä ja tarvittavat tietoliikenneportit auki jotta verkko pystyy toimimaan.

        Kyse ei ole mistään yksinään kököttävästä upuntu peräkammarikoneesta jossa ei ole oletuksena mitään verkkopalveluja käytössä.


      • ???? ??? ?? ?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eli et tajua koko asiasta yhtään mitään. Conficker mato leviää yritysverkoissa ja siellä pitää olla verkkopalveluja käytössä ja tarvittavat tietoliikenneportit auki jotta verkko pystyy toimimaan.

        Kyse ei ole mistään yksinään kököttävästä upuntu peräkammarikoneesta jossa ei ole oletuksena mitään verkkopalveluja käytössä.

        Ei onnistu Linux-verkoissa tuommoinen leviäminen.


      • ???? ??? ?? ? kirjoitti:

        Ei onnistu Linux-verkoissa tuommoinen leviäminen.

        Jaa.. Linux palvelinkone on verkossa ja siinä on joku palvelu käytössä joka tarvitsee salasanan mutta salasana on huono tai varastettu niin silti on turvallista???

        Joopa joo..


      • American dynamo
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Jaa.. Linux palvelinkone on verkossa ja siinä on joku palvelu käytössä joka tarvitsee salasanan mutta salasana on huono tai varastettu niin silti on turvallista???

        Joopa joo..

        "salasana on huono"

        Ubuntun vika, kieltämättä, ehdottomasti.


    • Kyllä Windows !!

      Ubuntu 12.04 LTS ei sovi yrityksiin, koska se aiheuttaa valtavan uudelleen koulutuksen tarpeen henkilöstölle! Tämä tulee erittäin kalliiksi yritykselle!

      Siksi on paljon varmempaa pitäytyä jo hyväksi havaitussa Windows7-käyttöjärjestelmässä!

      Myöskään nämä ilmaiset ohjelmat eivät sovi ihan samasta syystä yrityksille!

      Windows - sitä kayttävät kaikki - ihan kaikki!

      • Ei onnistu Windows 7:ssa pysyminen kun se on loppuunmyyty pian lokakuun jälkeen.


    • tietenkin saadaan

      ensin pitäs kuitenkin nää välivarastot saada siivottua pois netistä, nämä macit ja linkkurat joissa nuo haittaohjelmat piileskelee loputtomasti jos ei asissa ryhdytä tarpeellisiin toimiin !

    • haahaa!

      Toinen toimii toinen ei. Taitaa mato olla paremmin koodattu kuin
      matopurkki-windöh.

    • jou3

      64 bittinen udundu on turva riski 32 (joku kerää bitcointeja toisen tiekone resusseilla valtio tai nörtti voin sanoa että hämäys ja oikea ip on piilotettu hyvin 16 000 nat sessionin joukkoon) bittistä pystyy käyttämmän ainakin toistaiseksi ennen seuraavaa tuomiota

      • Yhdyz zanat

        Oikeinkirjoitus on teineille vaikeaa. ;)


    • vanha sanonta

      Missä windows, siellä supermato.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe