"Tervetuloa Microsoftin maailmaan, Mac "

Mac-fiasko

Tervetuloa Microsoftin maailmaan, toivottaa tietoturvayhtiö Kaspersky Labin perustajan Jevgeni Kaspersky. Hänen mukaansa Mac-koneiden tietoturvassa on paljon kehitettävää.
Yli 600 000 Mac-koneeseen levinnyt vaarallinen Flashback-virus on vain alkua hyökkäyksille Applen tietokoneisiin, arvioi Jevgeni Kaspersky, venäläisen tietoturvayhtiö Kaspersky Labsin perustaja ja johtaja.

Hän uskoo verkkorikollisten ottaneen oppia Flashbackin menestyksestä.

Aiemmin Kaspersky piti Mac- ja Windows-järjestelmien tietoturvaa suunnilleen yhtä hyvänä. Laajalle levinneen Flashback-viruksen ansiosta hän arvioi kuitenkin nyt, että Apple on tietoturvassa kymmenen vuotta Microsoftin jäljessä.

Kasperskyn mukaan yhtiö on löytänyt yhä enemmän juuri Applen koneille tarkoitettuja haittaohjelmia. Mac-virusten kasvussa on kysymys vain ajasta ja markkinaosuudesta. Mitä enemmän käyttäjillä on Mac-koneita, sitä enemmän ne kiinnostavat myös haittaohjelmien levittäjiä.

- Tervetuloa Microsoftin maailmaan, Mac. Se on täynnä haittaohjelmia, Kaspersky sanoo Computer Business Review -verkkolehdessä.

- Apple on nyt saapumassa samaan maailmaan, missä Microsoft on ollut jo 10 vuotta: päivityksiä, tietoturvapaikkauksia ja niin edelleen.

10

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z

      Microsoft Windows, ainoa käyttöjärjestelmä, jossa on todella panostettu tietoturvaan.
      Muissa ei ole edes virustorjuntaa.

      • _

        Niinkö? :DDDDD Linuxeihin on 0 aktiivista haittaohjelmaa niin se kiilaa komeasti wintoyn ohi. Ei wintoyssa ole panostettu paskaakaan tietoturvaan oletuksena.


      • Windows fanboy
        _ kirjoitti:

        Niinkö? :DDDDD Linuxeihin on 0 aktiivista haittaohjelmaa niin se kiilaa komeasti wintoyn ohi. Ei wintoyssa ole panostettu paskaakaan tietoturvaan oletuksena.

        Kyllä Windowssissa on panostettu tietoturvaan, paljon enemmän kuin Macissa tai Linuxissa. Syy siihen, että Windowssia vastaan hyökätään, johtuu markkinaosuuksista: Windows 95 %, Mac 4 %, Linux 1 %. Tällöin tehtailemalla viruksia Windowssiin saa 95-kertaisen peiton Linuxiin verrattuna.


      • _ kirjoitti:

        Niinkö? :DDDDD Linuxeihin on 0 aktiivista haittaohjelmaa niin se kiilaa komeasti wintoyn ohi. Ei wintoyssa ole panostettu paskaakaan tietoturvaan oletuksena.

        Windowsissa on vain 1 vakava tietoturvapuute.
        Windowsissa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjänä, kaikilta muilta osin Windowsin tietoturva on kiitettävän hyvällä tasolla.


      • linkku-koneet
        _ kirjoitti:

        Niinkö? :DDDDD Linuxeihin on 0 aktiivista haittaohjelmaa niin se kiilaa komeasti wintoyn ohi. Ei wintoyssa ole panostettu paskaakaan tietoturvaan oletuksena.

        toimii siten haittaohjelmien välivarastoina, niitä ei pitäisi päästää nettiin ollenkaan jos ei ole tietoturva-asioista niissä huolehdittu !


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Windowsissa on vain 1 vakava tietoturvapuute.
        Windowsissa suhaillaan oletuksena pääkäyttäjänä, kaikilta muilta osin Windowsin tietoturva on kiitettävän hyvällä tasolla.

        upuntussa ja osx:ssäkin suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä. slackwaressa ei suhailla.


    • z

      ja Macci koneet kanssa....

      • mac..

        Toimin samalla tavalla kuin XP:n kanssa 2000-luvun alussa. Heti kun kone alkaa sekoamaan viruksista hankin sen virustorjunnan.

        Viimeiset 5 vuotta on ollut rauhallista.


      • Windows!
        mac.. kirjoitti:

        Toimin samalla tavalla kuin XP:n kanssa 2000-luvun alussa. Heti kun kone alkaa sekoamaan viruksista hankin sen virustorjunnan.

        Viimeiset 5 vuotta on ollut rauhallista.

        Windowsissa toimiikin kaikki, ihan kaikki! Macissa ei toimi mikään!


    • z

      Täälläkin ainakin 5 vuotta ollut rauhallista.

      T: Windows-käyttäjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe