Huomioon niille joilla oli tai on epäselvää...........

Olen ollut koulutiellä koko talven ja pian on ohi tältä vuodelta.

Meillä on EU koheesiopolitiikkakin joka kannustaa kaikessa iässä aktiivisuuteen.
EU alueen suurin haaste on väestön ikääntyminen jolloin pitäisi olla keskimääräsessä BKT:ssä 5% lisää että kaikki kulut katettaisiin. Siis keskimäärin.
Nuorisotyöttömyys painaa päälle ja pitäisi saada aikaan talouden myönteinen kehitys pitkällä tähtäimellä. Ei ole kuin hetki niin olemme 60% valtionvelassa ja valtionvelkojen korko nousee kun luottoluokitus heikkenee. Sanktiot alkaa suomenkin kansalle ja ensin tietysti leikataan valtion virkamiesten eläkkeistä sitten nk Kreikassakin. Maksavat muistaakseni 4 miljardia vuodessa. Kansaneläkkeet 3,6 milljardia.

Valtiolainojen korkomenot on nyt noin 2,5 ja puolustusmenot samat.
Keskimääräistä eläkeikää on ehdoton pakko nostaa parilla vuodella.
Tarvitaan kestäviä pitkän kantaman ratkaisuja. Uusia veroja hyvinkin voisi kehittää jonnekin kerskakulutuksen puolelle siis ei välttämättömään, mutta ennenkuin verotkin kannattavat niiden kertymä pitää olla riittävän runsas. Talous pitää pyöriä sekin, muuten ei ole rahaa jos ei talous pyöri. Minkäänsortin sosialismi ei menesty sekään jatkuvilla tappiollisilla vuosilla.

Olen suorittanut myyntimiehen tutkinnossa joskus johtamistaitojen kurssin 1982 Markkinointi-Instituutissa. (Instituutti = tark. "yliopistotasoinen koulutus"
Niin myös kauppateknikko tutkinnossa 1986 oli johtamistaitojen kurssi.
Liiketoimintaosaamisen johtamistaitojen kurssi 2011 yliopistolla.
"Hallinto ja johtaminen" "Esimiestyö- ja johtajuus" -kurssit 2012 yliopiston hallintotieteissä. "Myös julkisten organisaatioiden talouden perusteet", sekä "Eurooppahallinto", että myös "julkisten organisaatioiden markkinaehtoisuus."
2012.

Minä en aio tehdä palstasta politiikan palstaa, mutta joitakin asioita joskus voin mainita. Tarkoitus on tehdä kirjoitustyötä raamattuaiheisissa kirjoituksissa edelleen. Ehdin ensi vuonna paremmin raamattuaiheisiin.

EU ja maailman/ Suomen talous on mieltä askarruttava asia.
Suomen paikka on hyvin kriittinen ja ratkaisuja pitää tehdä jotka kantavat kauas.

jatkuu heti…………………………………

8

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoa..................

Joillakin ihmisillä on ollut ongelma minun suhteeni joissakin asioissa ja siksi kertaan vielä hyvin tärkeät asiat täällä kun täällä tuttuja on, mutta eivät koskaan sanallakaan minuun yhteydessä koskaan:

1. Minä en ole sanonut itseäni koskaan papiksi. Olen joitakin vuosia sitten hoitakin seurakuntademokratian maallikkovirkoja 1.6.2006 (kaksituhattakuusi) saakka. Kannoin vastuuni 100% myös omalla esimierkilläni kaikessa Jumalan ja ihmisten edessä. Päämisteri yhtenä kauniina aamuna voi ilmoittaa että ei jatka tehtävissään eikä kanna vastuuta enää. Päämisterin ja minun mallista kannattaa ottaa joka paikassa oppia. 2.6.2006 ilmoitin seurakunnan vanhimmalle että otan ilmaa tehtäviin ja jäin pois srk toiminnasta ja vedin myöhemmin kirjani pois myös koska minun olisi pitänyt olla pappina niille joita ei pätkääkään kiinnosta Jumala ja usko. Seurakuntademokratian tehtävät ovat määräaikaisia pestejä.

2. Esimiessuhteesta suhteessa toiseen ihmiseen on kysymys kun on solmittu työsopimus ja kk/ palkka juoksee tilille. Myös vastavuoroisuus asioiden hoidossa. Käytännössä esimiehen tehtäviin kuuluu ammattiosaamisen lisäksi, johtamistaitojen- informaatiotaitojen- talouden- työhyvinvointitaitojen osaamisen taidot ja tiedot. Organisaatiossa on aina ryhmän arvot, visiot, missio/ toiminta-ajatus, organisaation ja ryhmän- yksilöiden tavoitteet, -perustehtävään liittyvät asiat visioiden suuntaisesti yhdessä ja yksilöinä tiedostettuina ja kehityskeskusteluin sovittu säännöllisesti. Henkilöt tuntevat toisensa luonnollisesti kun ovat näin tiiviissä tekemisessä yhteisen perustehtävän mukaan ydinprosessissa. He tunnustavat toisensa. Alamaisia ei ole olemassa, alamaisuusmalli kuuluu kuningaskuntien doktriineihin ja ovat vanhentuneita kuningaskunnissakin. Alaistaitoja on olemassa joka tarkoittaa että asennoituu ja orientoituu helpoksi yhteistyökumppaniksi.

3. Demokratiamenetelmin valitaan erilaisiin organisaatioihin/ ryhmiin vastuunkantajia. Kunnallisessa hallinnossa on aina jokaisessa organisaatiossa myös "maallikot" eli kunnallisvaaleissa valittuja hallituksien/ lautakuntien/ johtokuntien/ asukasdemokratian ryhmien/ ym. ym jäseniä.
      Oikeustalollakin on pari maallikkoa aina "lautamiehinä tai herastuomareina" esim. Itse olin joskus kesäyliopiston hallituksen varsinainen jäsen. Muut jäsenet olivat opetusalan ammattilaisia ja käytännön työssä ko. organisaatioiden parissa. Nämä pestit ovat määräaikaisia myös. Mitään ei tarvitse tietää, riittää kun saa ääniä ja jokainen ryhmän jäsen antaa kumuloitunutta synergiaa ryhmässä ja kaikki itsenäinen valta on äänestyslapussa ryhmäpäätöksissä mitä lappuun raaputtaa. Tosin ensin pitää jollakin konstilla päästä niiden joukkoon joita äänestetään kunnallisvaaleissa edes muutamalla äänellä. Parilla äänelläkin pääsee joskus lautamieheksi tai koulun hallitukseen nelivuotiskaudeksi. Mitään ei tarvitse tietää, riittää kun saa ääniä ja intuitiota sitten käyttää ryhmässä ja antaa äänensä. Vastuu on korkea, nimenomaan on vastuupaikka organisaation korkeimmassa elimessä. Mutta ei esimiesasema toiseen ihmiseen. Hallitus yhdessä on esimies toimitusjohtajalle ja toimitusjohtaja esimiesasemassa palkkahenkilöstöön. Kirkkojen esimiehet ovat esimiehiä kirkkojen palkkehenkilöstöille, esim. papeille ja kerrosvahtimestareille mutta voivat istua hallituksissakin hallituksen asioiden vastuissa.

jatkuu heti………………………….

• jatkuu heti.............................

3. Virkamiesasemat ovat taas asemia missä vaaditaan tietoa ja perustuvat tiedollisuuteen. Pitää tietää jotakin eikä olla pelkän kumuloituneen intuition varassa. Käytännössä asia tarkoittaa että on pätevyysvaatimukset jonkun viran täyttämiseksi. Lääkäriksi pitää olla lääketieteen kandidaattitutkinto ja tuomariksi tai lakimieheksi oikeutieteen kandidaattitutkinto, esim. Menisikö joku lääkärille jolla ei ole koulutusta asiassa. Menisikö joku tuomarille/ lakimiehelle jolla ei alalla vaadittavaa koulutusta? Suomessa ei mahdollista toimia sellaisissa viroissa ilman vaadittavaa tiedollisuutta joka on aina alan koulutus joka tavallisesti ainakin kandidaattitutkinto. Lisäksi kysytään usein alan kokemusta.
        Tietoa löytyy netistä etsivälle aina, mutta ei riitä pätevyydeksi ja tiedollisuuden vaatimuksiin Liisa Liimataisen wikipediaklikkaukset, esim. mm.
        Virkasopimuksissa on aina kaikki itsenäisen valtuuden oikeudet tilivelvollisuus määrätty ja rajattu asetettu. Valvonta on tarkka ja virka aina tekijänsä päätyö josta kertyy eläkettä. Ei demokratian äänillä siis saatu eikä yrittäjän hommiakaan koskaan. Koko sivistyksemme perustuu tähän järjestelmään koska niiden myötä on luotu koulutusjärjestelmät. Korkea virkamiesmoraali on tosiasia suomen maassa. Lojaali, laillinen, tasa-arvoinen oikeusvaltion eettinen, jossa on maailmassa siis vähän korruptiota, mafiaa yms.
        Näimme mitä tapahtui rötösherroille juuri. On oikein että virkamiesmoraalia valvotaan. New Public Management tuo korkeimmalle pätöksentekopaikalle paikkoja joissa on itsenäistä valtaa, mutta siitäkin on tilivelvollisuus määrätty ja rajattu ja asetettu aina.
        - Esim. lautamiehet ja herastuomarit kunnallisessa hallinnossa ovat oikeuden tarkkailijoita joilla on oikeus osallistua määrätynlaisiin oikeuden istuntoihin ja joskus heillä on oikeus osallistua päätöksentekoon äänestämällä. Tuo ääni on ainoa tuomarin valta mitä he käyttävät. Sen vuoksi vannotaan tuomarin vala että sen äänensä raaputtaisi moraalilla. Lautamiehenä voi olla Liisa Liimatainen ja Kalle Kulkija yhden nelivuotiskauden ja heitä seurata sitten Lasse Liitäjä ja Laila
        Nukkukkanunnukka. Mitään ei tarvitse tietää. Herastuomarin arvonimi on sitten taas arvonimi arvonimien joukossa jonka voi saada 10 vuoden lautamiesistunnoista. Arvonimiä myydään ja ostetaan rahalla. Ne eivät sinänsä valtuuta jokamiesoikeuksia kummempiin asioihin. Ilmoituksia viranomaisille saa tehdä kuka hyvänsä ja poliiseja soitella ja valvoa jokamiesoikeuksin että maassa kansalaiset saavat lain suojaa ja -oikeuksia.

4. Papit ja pastorit ovat ammattinimikkeitä. Pappisjärjestelmä on päättynyt ristille 2000 vuotta sitten. Leeviläisten ja Aaronilaisten aika loppui. Varmuuden vuoksi roomalaiset hävitttivät Israelin sukukirjat ettei v. 70 jkr päästy enää koskaan pappien perään. Papiksi ja pastoriksi voi hakkia alalla vaaditun pätevyyden teologian A tai B tutkinnon suorittamalla. Sitten tarvitaan työsopimus lisäksi.
        Pappeja ei ole ollut 2000 vuoteen. Koko systeemi loppu slut 2000 vuotta sitten.
        Jokainen uskovainen on uuden liiton "pappi" mutta koskaan heitä ei missään yhteydessä mimitetä papeiksi. Ei koskaan missään yhteydessä mimitetä papeiksi. 1 Piet 2:9, Gal 3:28.
        Seurakuntademokratia valitsee henkilöitä aivan kaikkeen papillisiin tehtäviin. Jos pappi tai pastori on käytettävissä he yleensä hoitavat kirkolliset sakramentit.
        Muuten maallikot hoitavat joku nekin. Papeilla on kokoaikainen evankeliumin virka johon Raamattu antaa valtuuden myös elatukseen. 1 Kor 9.

jatkuu heti…………………………

• jarlau kirjoitti:

jatkuu heti.............................

3. Virkamiesasemat ovat taas asemia missä vaaditaan tietoa ja perustuvat tiedollisuuteen. Pitää tietää jotakin eikä olla pelkän kumuloituneen intuition varassa. Käytännössä asia tarkoittaa että on pätevyysvaatimukset jonkun viran täyttämiseksi. Lääkäriksi pitää olla lääketieteen kandidaattitutkinto ja tuomariksi tai lakimieheksi oikeutieteen kandidaattitutkinto, esim. Menisikö joku lääkärille jolla ei ole koulutusta asiassa. Menisikö joku tuomarille/ lakimiehelle jolla ei alalla vaadittavaa koulutusta? Suomessa ei mahdollista toimia sellaisissa viroissa ilman vaadittavaa tiedollisuutta joka on aina alan koulutus joka tavallisesti ainakin kandidaattitutkinto. Lisäksi kysytään usein alan kokemusta.
        Tietoa löytyy netistä etsivälle aina, mutta ei riitä pätevyydeksi ja tiedollisuuden vaatimuksiin Liisa Liimataisen wikipediaklikkaukset, esim. mm.
        Virkasopimuksissa on aina kaikki itsenäisen valtuuden oikeudet tilivelvollisuus määrätty ja rajattu asetettu. Valvonta on tarkka ja virka aina tekijänsä päätyö josta kertyy eläkettä. Ei demokratian äänillä siis saatu eikä yrittäjän hommiakaan koskaan. Koko sivistyksemme perustuu tähän järjestelmään koska niiden myötä on luotu koulutusjärjestelmät. Korkea virkamiesmoraali on tosiasia suomen maassa. Lojaali, laillinen, tasa-arvoinen oikeusvaltion eettinen, jossa on maailmassa siis vähän korruptiota, mafiaa yms.
        Näimme mitä tapahtui rötösherroille juuri. On oikein että virkamiesmoraalia valvotaan. New Public Management tuo korkeimmalle pätöksentekopaikalle paikkoja joissa on itsenäistä valtaa, mutta siitäkin on tilivelvollisuus määrätty ja rajattu ja asetettu aina.
        - Esim. lautamiehet ja herastuomarit kunnallisessa hallinnossa ovat oikeuden tarkkailijoita joilla on oikeus osallistua määrätynlaisiin oikeuden istuntoihin ja joskus heillä on oikeus osallistua päätöksentekoon äänestämällä. Tuo ääni on ainoa tuomarin valta mitä he käyttävät. Sen vuoksi vannotaan tuomarin vala että sen äänensä raaputtaisi moraalilla. Lautamiehenä voi olla Liisa Liimatainen ja Kalle Kulkija yhden nelivuotiskauden ja heitä seurata sitten Lasse Liitäjä ja Laila
        Nukkukkanunnukka. Mitään ei tarvitse tietää. Herastuomarin arvonimi on sitten taas arvonimi arvonimien joukossa jonka voi saada 10 vuoden lautamiesistunnoista. Arvonimiä myydään ja ostetaan rahalla. Ne eivät sinänsä valtuuta jokamiesoikeuksia kummempiin asioihin. Ilmoituksia viranomaisille saa tehdä kuka hyvänsä ja poliiseja soitella ja valvoa jokamiesoikeuksin että maassa kansalaiset saavat lain suojaa ja -oikeuksia.

4. Papit ja pastorit ovat ammattinimikkeitä. Pappisjärjestelmä on päättynyt ristille 2000 vuotta sitten. Leeviläisten ja Aaronilaisten aika loppui. Varmuuden vuoksi roomalaiset hävitttivät Israelin sukukirjat ettei v. 70 jkr päästy enää koskaan pappien perään. Papiksi ja pastoriksi voi hakkia alalla vaaditun pätevyyden teologian A tai B tutkinnon suorittamalla. Sitten tarvitaan työsopimus lisäksi.
        Pappeja ei ole ollut 2000 vuoteen. Koko systeemi loppu slut 2000 vuotta sitten.
        Jokainen uskovainen on uuden liiton "pappi" mutta koskaan heitä ei missään yhteydessä mimitetä papeiksi. Ei koskaan missään yhteydessä mimitetä papeiksi. 1 Piet 2:9, Gal 3:28.
        Seurakuntademokratia valitsee henkilöitä aivan kaikkeen papillisiin tehtäviin. Jos pappi tai pastori on käytettävissä he yleensä hoitavat kirkolliset sakramentit.
        Muuten maallikot hoitavat joku nekin. Papeilla on kokoaikainen evankeliumin virka johon Raamattu antaa valtuuden myös elatukseen. 1 Kor 9.

jatkuu heti…………………………

jatkoa......................

5. Asukasdemokratia on tasa-arvoisten vastikkeen maksajien ryhmä. Asukaskokouksissa päätetään ja informoidaan kaikki asukkaiden yhteiset asiat joita ovat vastikkeiden korotukset, yhteisien tilojen käyttöön liittyvät asiat, remontit, korjaukset, hankinnat ja järjestyssäännöt. Näitä koskee ns. puhevalta ja ovat ainoat asukkaiden yhteiset asiat. Yksityisasiat kaikki ovat yksityisiskäytössä olevissa huoneistoissa sitten ovikellojen ja puhelimien takana yms. Yksityisasiat eivät siis ole lähiöiden yhteisiä asioita.
        Itse olen käyttänyt Isännöitsijän Käsikirjoja 1992 ja 2008 painoksia kaikessa mielipidejohtajuudessa mitä olen käyttänyt asumisen asioissa. Alan ammattilaisten käsikirjat ja kattavat kaiken mahdollisen tiedon mikä liittyy asumiseen.
        - Vuokranmaksajien vuokranmaksupesuteet ovat samat ja kaikki tasa-arvoisia.
        Ainoa valta asukasdemokratiassakin yksilötasolla on äänestyslappuperiaate.
        Asukasdemokratian tehtävät ovat sitten palvelua, vaivannäköä ja vastuuta. Ei johtajan paikkoja ylitse muiden, vaan tasa-arvoisessa asemassa muihin vastikkeiden maksajiin nähden. Rakennukset omistaa aina taloyhtiö ja niihin myydään vain asumisoikeuksia joita maksetaan kuukausittain tai kertasuorituksena tavallisesta yhdessä pankin kanssa.

Lähiöiden työpaikkojen henkilöstöillä ei ole lähiön asukkaiden asioihin puhevaltaa. Omasta työympäristöstään voi puhua työnantajalle joilta sitten vuokranmaksajana löytyy puhevaltaa. Julkisen palvelujen ja -virkojen suhteen saa lausua arvointeja ja mielipiteitä. Asiakkaiden rahoilla vastike ja suorite.
        Lähiöiden työpaikkojen henkilöstöillä ei ole isännöintioikeuksia asukkaiden yksityiselämään, asumiseen, yms. Siis sen perusteella että sattuu käymään lähistöllä töissä ei isännöidä huoneistoja eikä yksityiselämää.Emotionaalisissa asioissa ei esimiehiä millään konstilla löydy ja ihmiset päättävät itse asumisensa asiat.
        Myös asumisessa vastike ja suorite. Ei kenenkään armosta esim.

Arvonimi- yms keskustelu on osa kunnallispoliittista keskustelua jos on sellaiselle paikalle asettunut. Itse jätin kunnalliset vastuuni toistaiseksi 2008.

Minulla ei ole henkilökohtaisia enkä ole antanut mitään lausuntoa mihinkään minun rakastamisistani enkä vihaamisistani. Sellaisia ovat aivan muut viritelleet jossakin joskus. Minä en puhu ihmisten yksityisasioita koskaan kuin korkeintaan nimettömänä. Näin on aina elämässä ollut.
        Kenenkään lantioista en ole lausunut elämässäni sanaakaan koskaan ja minä en ole elänyt päivääkään homorakkaus/parisuhteissa koskaan myöskään enkä halua miestä puolisokseni. vrt. Olen elämässäni rakastunut aina poikkeuksetta naisiin mutta en jokaiseen, enkä halunnut jokaista vastaani tulevaa. Hyvässä vakiintumisiässä en ole seikkaillut ja en käytä mitään rakauden tai seksin korvikkeita. Maailmaan mahtuu niin paljon kaikenlaista puhetta. Nuoremmilleni olen aina ollut vanhempi. Minulla ei ole siis mitään "poikajuttuja." En ole teenagesexmihiä koskaan ollut niitäkään. Omat sekoiluni olivat joskus omassa ikäluokassani 20-30 vuotitaat ja kaikki mahdollinen sekoilu neljännesvuosisadan takana. Kaksikymmentä vuotta siis jo auttamattomasti vanhentuneita asioita eikä keskusteltavissa 20 vuoteen.

Työelämäni asiakkaista en ole puhunut sanaakaan koskaan missään mitään muuta kuin korkeintaan työhön liittyvää. Eivät vietä kanssani yhteistä yksityiselämää ja eivät ole olleet siksi minuun yhteydessä koskaan.

Kiitos.

Jumalan siunausta
        jari laurila

http://jarinhotelli.blogspot.com/p/asumisasioista.html

• jarlau kirjoitti:

jatkoa......................

5. Asukasdemokratia on tasa-arvoisten vastikkeen maksajien ryhmä. Asukaskokouksissa päätetään ja informoidaan kaikki asukkaiden yhteiset asiat joita ovat vastikkeiden korotukset, yhteisien tilojen käyttöön liittyvät asiat, remontit, korjaukset, hankinnat ja järjestyssäännöt. Näitä koskee ns. puhevalta ja ovat ainoat asukkaiden yhteiset asiat. Yksityisasiat kaikki ovat yksityisiskäytössä olevissa huoneistoissa sitten ovikellojen ja puhelimien takana yms. Yksityisasiat eivät siis ole lähiöiden yhteisiä asioita.
        Itse olen käyttänyt Isännöitsijän Käsikirjoja 1992 ja 2008 painoksia kaikessa mielipidejohtajuudessa mitä olen käyttänyt asumisen asioissa. Alan ammattilaisten käsikirjat ja kattavat kaiken mahdollisen tiedon mikä liittyy asumiseen.
        - Vuokranmaksajien vuokranmaksupesuteet ovat samat ja kaikki tasa-arvoisia.
        Ainoa valta asukasdemokratiassakin yksilötasolla on äänestyslappuperiaate.
        Asukasdemokratian tehtävät ovat sitten palvelua, vaivannäköä ja vastuuta. Ei johtajan paikkoja ylitse muiden, vaan tasa-arvoisessa asemassa muihin vastikkeiden maksajiin nähden. Rakennukset omistaa aina taloyhtiö ja niihin myydään vain asumisoikeuksia joita maksetaan kuukausittain tai kertasuorituksena tavallisesta yhdessä pankin kanssa.

Lähiöiden työpaikkojen henkilöstöillä ei ole lähiön asukkaiden asioihin puhevaltaa. Omasta työympäristöstään voi puhua työnantajalle joilta sitten vuokranmaksajana löytyy puhevaltaa. Julkisen palvelujen ja -virkojen suhteen saa lausua arvointeja ja mielipiteitä. Asiakkaiden rahoilla vastike ja suorite.
        Lähiöiden työpaikkojen henkilöstöillä ei ole isännöintioikeuksia asukkaiden yksityiselämään, asumiseen, yms. Siis sen perusteella että sattuu käymään lähistöllä töissä ei isännöidä huoneistoja eikä yksityiselämää.Emotionaalisissa asioissa ei esimiehiä millään konstilla löydy ja ihmiset päättävät itse asumisensa asiat.
        Myös asumisessa vastike ja suorite. Ei kenenkään armosta esim.

Arvonimi- yms keskustelu on osa kunnallispoliittista keskustelua jos on sellaiselle paikalle asettunut. Itse jätin kunnalliset vastuuni toistaiseksi 2008.

Minulla ei ole henkilökohtaisia enkä ole antanut mitään lausuntoa mihinkään minun rakastamisistani enkä vihaamisistani. Sellaisia ovat aivan muut viritelleet jossakin joskus. Minä en puhu ihmisten yksityisasioita koskaan kuin korkeintaan nimettömänä. Näin on aina elämässä ollut.
        Kenenkään lantioista en ole lausunut elämässäni sanaakaan koskaan ja minä en ole elänyt päivääkään homorakkaus/parisuhteissa koskaan myöskään enkä halua miestä puolisokseni. vrt. Olen elämässäni rakastunut aina poikkeuksetta naisiin mutta en jokaiseen, enkä halunnut jokaista vastaani tulevaa. Hyvässä vakiintumisiässä en ole seikkaillut ja en käytä mitään rakauden tai seksin korvikkeita. Maailmaan mahtuu niin paljon kaikenlaista puhetta. Nuoremmilleni olen aina ollut vanhempi. Minulla ei ole siis mitään "poikajuttuja." En ole teenagesexmihiä koskaan ollut niitäkään. Omat sekoiluni olivat joskus omassa ikäluokassani 20-30 vuotitaat ja kaikki mahdollinen sekoilu neljännesvuosisadan takana. Kaksikymmentä vuotta siis jo auttamattomasti vanhentuneita asioita eikä keskusteltavissa 20 vuoteen.

Työelämäni asiakkaista en ole puhunut sanaakaan koskaan missään mitään muuta kuin korkeintaan työhön liittyvää. Eivät vietä kanssani yhteistä yksityiselämää ja eivät ole olleet siksi minuun yhteydessä koskaan.

Kiitos.

Jumalan siunausta
        jari laurila

http://jarinhotelli.blogspot.com/p/asumisasioista.html

Vielä;

- Olen 17 vuotiaana mennyt työelämään ja saanut isossa kansainvälisessä yhtiössä hyvää uusinta uutta koulutusta yhteistyötaitoihin, ja 1980 suoritin kaksi kaupallista tutkintoa työn ohessa.

Olen siis ollut yhteistyökykyinen ja /taitoinen sen puolesta.
        Erilaisia työtehtäviä asiakaspalvelussa oli noin 15 kpl yhteensä.

En räksytä seurakuntaa enkä kirkkoa. Ainoa mitä sanon on että jäin keski-ikäisenä miehenö yksin kun seurakunnassa kaikki nuoret olivat naimisissa ja
        sitten 70-80 vuotiaiden sarja jäljellä. Kaikilla erilaiset menot.
        Jäin väliinputoajaksi kaikessa seuranpidossa eikä kirkostakaan kukaan koskaan suvainnut minuun sitten yhteyttä pitää.
        Minulla oli hengellisiä maallikkovirkoja montakin.

Aina olen kutsuttu pyhään elämään ja tulen kirjoittamaan 1996 kirjoittamani 200 raamattuaiheista kirjoitustani puhtaaksi lähivuosina ja kirjoitan elämässäni lisääkin. On ollut kiireitä nyt, mutta ensi vuonna kai ehdin paremmin raamattuhotelliini.

Uupumuksen seurauksena ja inhimillisistä syistä olin harha-askeleellakin joitakin aikoja.

Minä en puhu ihmisten asioita, ja kirjoitin tänne koska olen aika ahdistunut ollut sitten monenlaisista erilaisista puheista. Minulla oli kaksitoista luottamustehtävää joissa pidin puurot ja vellit omissa kupeissa ja puheet tiukasti kokouspöytäkirjoissa ja kannoin niistä itse vastuun ja siksi myös itse tein mitä tein. Asukasdemokratiassa on kymmenen vuoden aikana ollut koko ajan mielenkiintoa ja tekemistä vähintää yhdessä tehtävässä.
        - Rakkaudesta asumiseen. Asumista rakastavat ihmiset huolehtivat asumisen asioista eivätkö ole huolettomia niissä asioissa. Puhevalta kuuluu siihen kiinteistöön mihin löytyy avain taskusta. Minä en ole koskaan missään puhunut naapurustoni yksityisaisoita edes ystäväpiireissä erilaisissa.

Toivon ettei minun enää tarvitse tällaisia asioita titittää.

Olen elämässäni aina kertonut toiselle ihmiselle mitä puhun ja olen puhunut jos jostakin ihmisestä jonkun sanan lausun ettei toinen joutuisi vaikeuksiin informaalisista syistä muualla minun vuokseni. Näin on elämässä aina ollut.
        Jos en ole ilmoittanut mitään, en ole mitään puhunut koskaan kuin korkeintaan nimettömänä. Minä en ihmisten asioita juorua.

Minulle ei kukaan ole koskaan tehnyt sanankaan tiliä jos on tullut minusta jotakin lausuttua. Mahdolliset naittajaisetkin ovat sujuneet ilman potentiaalista sulhasta jos minusta on ollut jossakin kysymys.

Olen viimeisen 25 aikana solminut ainoastaan pelkkään ystävyyteen perustuvia sopimuksia jos olen hiukankin enemmän jonkun naisen seurassa viihtynyt ja sovin nuo asiat aina kahden selvästi.

Rakastumisia on elämässäni ollut, en halunnut vaimoa alle 30 vuotiaana kuin
        1-2 naisesta ja 50 villityksessä ne joihin rakastuin eivät halunneet miestä jonka kanssa olisi pitänut verrata maitopurkkien hintoja kaupassa.

Jos olen joskus kuppilassa ollut uuvuksissa jos naiset ovat minua lähestyneet, niin en ole ehtinyt juoneen mukaan. Menen shokkiin äkkiehdotuksista aina ja muistan ne vasta vuoden kuluttua. Kun puhevalmiuksia ja harkintaa siis olisi moisissa ollut mahdollisissa on ollut liian myöhäistä.
        - Minulle ei ole kukaan tyttäriään tarjoillut koskaan.

Toivon että olen kaiken tilittänyt että jokainen olo voi sujua vastaisuudessa hyvin.

Minulla on ollut yhteysvälineitä vaikka kuinka paljon minun suuntaani joita ei sitten ole hoksittu jos minusta kyse.

Voin suhteellisen hyvin ja pisin hiihtolenkki talvella oli 56 (viisikymmentäkuusi km) ja uusi polkupyörä ultrakevyine varusteineen odottaa kesän noin 3000-4000 km matkapyöräilykilometriä.

Voikaa hyvin. Kiitos kuulemasta.

yst. jari

• jarlau kirjoitti:

Vielä;

- Olen 17 vuotiaana mennyt työelämään ja saanut isossa kansainvälisessä yhtiössä hyvää uusinta uutta koulutusta yhteistyötaitoihin, ja 1980 suoritin kaksi kaupallista tutkintoa työn ohessa.

Olen siis ollut yhteistyökykyinen ja /taitoinen sen puolesta.
        Erilaisia työtehtäviä asiakaspalvelussa oli noin 15 kpl yhteensä.

En räksytä seurakuntaa enkä kirkkoa. Ainoa mitä sanon on että jäin keski-ikäisenä miehenö yksin kun seurakunnassa kaikki nuoret olivat naimisissa ja
        sitten 70-80 vuotiaiden sarja jäljellä. Kaikilla erilaiset menot.
        Jäin väliinputoajaksi kaikessa seuranpidossa eikä kirkostakaan kukaan koskaan suvainnut minuun sitten yhteyttä pitää.
        Minulla oli hengellisiä maallikkovirkoja montakin.

Aina olen kutsuttu pyhään elämään ja tulen kirjoittamaan 1996 kirjoittamani 200 raamattuaiheista kirjoitustani puhtaaksi lähivuosina ja kirjoitan elämässäni lisääkin. On ollut kiireitä nyt, mutta ensi vuonna kai ehdin paremmin raamattuhotelliini.

Uupumuksen seurauksena ja inhimillisistä syistä olin harha-askeleellakin joitakin aikoja.

Minä en puhu ihmisten asioita, ja kirjoitin tänne koska olen aika ahdistunut ollut sitten monenlaisista erilaisista puheista. Minulla oli kaksitoista luottamustehtävää joissa pidin puurot ja vellit omissa kupeissa ja puheet tiukasti kokouspöytäkirjoissa ja kannoin niistä itse vastuun ja siksi myös itse tein mitä tein. Asukasdemokratiassa on kymmenen vuoden aikana ollut koko ajan mielenkiintoa ja tekemistä vähintää yhdessä tehtävässä.
        - Rakkaudesta asumiseen. Asumista rakastavat ihmiset huolehtivat asumisen asioista eivätkö ole huolettomia niissä asioissa. Puhevalta kuuluu siihen kiinteistöön mihin löytyy avain taskusta. Minä en ole koskaan missään puhunut naapurustoni yksityisaisoita edes ystäväpiireissä erilaisissa.

Toivon ettei minun enää tarvitse tällaisia asioita titittää.

Olen elämässäni aina kertonut toiselle ihmiselle mitä puhun ja olen puhunut jos jostakin ihmisestä jonkun sanan lausun ettei toinen joutuisi vaikeuksiin informaalisista syistä muualla minun vuokseni. Näin on elämässä aina ollut.
        Jos en ole ilmoittanut mitään, en ole mitään puhunut koskaan kuin korkeintaan nimettömänä. Minä en ihmisten asioita juorua.

Minulle ei kukaan ole koskaan tehnyt sanankaan tiliä jos on tullut minusta jotakin lausuttua. Mahdolliset naittajaisetkin ovat sujuneet ilman potentiaalista sulhasta jos minusta on ollut jossakin kysymys.

Olen viimeisen 25 aikana solminut ainoastaan pelkkään ystävyyteen perustuvia sopimuksia jos olen hiukankin enemmän jonkun naisen seurassa viihtynyt ja sovin nuo asiat aina kahden selvästi.

Rakastumisia on elämässäni ollut, en halunnut vaimoa alle 30 vuotiaana kuin
        1-2 naisesta ja 50 villityksessä ne joihin rakastuin eivät halunneet miestä jonka kanssa olisi pitänut verrata maitopurkkien hintoja kaupassa.

Jos olen joskus kuppilassa ollut uuvuksissa jos naiset ovat minua lähestyneet, niin en ole ehtinyt juoneen mukaan. Menen shokkiin äkkiehdotuksista aina ja muistan ne vasta vuoden kuluttua. Kun puhevalmiuksia ja harkintaa siis olisi moisissa ollut mahdollisissa on ollut liian myöhäistä.
        - Minulle ei ole kukaan tyttäriään tarjoillut koskaan.

Toivon että olen kaiken tilittänyt että jokainen olo voi sujua vastaisuudessa hyvin.

Minulla on ollut yhteysvälineitä vaikka kuinka paljon minun suuntaani joita ei sitten ole hoksittu jos minusta kyse.

Voin suhteellisen hyvin ja pisin hiihtolenkki talvella oli 56 (viisikymmentäkuusi km) ja uusi polkupyörä ultrakevyine varusteineen odottaa kesän noin 3000-4000 km matkapyöräilykilometriä.

Voikaa hyvin. Kiitos kuulemasta.

yst. jari

Vielä;

- Suositan Adventtiseurakuntia kyllä hengellisenä kotina.

Muistakaa että joka paikassa on vain ihmisiä, ja siellä missä ihmisiä syntyy myös ristiriitoja.

Jeesus/ Jumala on taivaassa, sinne kaikki katse, ei toiseen ihmiseen.

Jos ihmiseen asettaa toivonsa tulee aina pettymään. Kukaan ei voi ja pysty vastaamaan jokaisen odotuksiin.

Jumalan siunausta ja hyvää kevättä ja kesää............

yst., jari

• jarlau kirjoitti:

Vielä;

- Suositan Adventtiseurakuntia kyllä hengellisenä kotina.

Muistakaa että joka paikassa on vain ihmisiä, ja siellä missä ihmisiä syntyy myös ristiriitoja.

Jeesus/ Jumala on taivaassa, sinne kaikki katse, ei toiseen ihmiseen.

Jos ihmiseen asettaa toivonsa tulee aina pettymään. Kukaan ei voi ja pysty vastaamaan jokaisen odotuksiin.

Jumalan siunausta ja hyvää kevättä ja kesää............

yst., jari

Vielä:

Minä olen keskustelija kaikessa. Vuodesta 1996.

Tänne ei koskaan virkoja perusteta toisten palstoillekaan.

En koskaan julista täällä mitä kaikkea taivaan kannen alla olen jostakin asiasta lukenut tai mitä tiedän jostakin asiasta vaan vastaan keskustelijalle.

Eli täällä on turhaa minun vakaumuksia tai tietojani kokonaisuudessaan ollut aina turhaa tentata. Tiedän sen oikein hyvin että on niin hankalia asoita jotka ensin vaativat pohjatietoa ja tietoa joka on rakentunut päällekkäin ja aikaa ja vaivannäköä että on turhaa änkätä kaikkea mitä taivaan kannen alla ajattelee ja tietää tai joku jossakin kirjoittanut joskus.

Olen tutkinut monet opit elämäni verralle. Kotioloissa meni 8 vuotta "adventtiopin" tutkimiseen ennen kuin minulla oli mitään seurakunnan tehtäviä.
        Kävin monta kurssia, luin paljon kirjoja ja kirjeenvahtoja sekä raamatun moneen kertaan jokaisen jakeen läpi niin että tiesin mistä kyse.
        Tietokirjallisuuden hankkimiseen meni silloin markka-aikana noin 10 000 markkaa rahaakin. Vasta sen jälkeen suunnilleen seurasi seurakuntaelämä.

Olen joskus löytänyt Kirjeellisen Raamattuopiston kurssin Pirkka lehdestä 1990 luvun alkupuolella.

Minä en halua täällä enää toistella asioita joita olen ahdostuksissani uupumuksen ja sitä seuranneen masennuksen aikana kirjoittanut toistamiseenkin. Minun oli pakko jonnekin jossakin tulla kuulluksi, sillä kukaan ei suvainnut koskaan mitään tiedustella eikä pitää minuun mitään yhteyttä mistään hengellisistä piireistä jossa jäin yksin ilman ainokaistakaan ihmissuhdetta jonka kanssa olisi ollut jotakin vuorovaikutusta ja ajankäyttöä yhdessä.

En ole syytellyt ketään henkilökohtaisesti, ja toivon että kaikki ovat lausumatta mitään esimisasioita sillä sellaiset lausunnot eivät ole oikeutettuja kun kukaan ei ole sellaisissa asioissa yhteyttä pitänyt. Olen kertonut täällä mikä on esimies.
        Lausuntoja voi antaa aivan kuka tahansa, mutta ei minun kanssani koskaan yhtystyössä ole sellaista tapahtunut ja minulla ei esimiehiä ollut ole sen jälkeen kun olen työelämästä poistunut.

Esimiehiä voi olla esimies nimikkeellä tehtävissä organisaatioissa joissa heillä ei ole yhtään alaista. Kukaan ei minun kanssani suostunut yhteydenpitoon.
        Ohjelman suorittajaksi soiteltiin, ja siinä kaikki. Vedin ohjelman minne pyydettiin ja poistuin.

Oli hienoa olla 100% Jumalan palveluksessa oman aikansa.

Minulla on kirjoittamista ja opiskelua lähimpinä vuosina.

Oli pakko kirjoitella tänne, kun täällä ihmisiä joita tiedän ja tunnen mutta ei kukaan ole koskaan pitänyt mitään yhteyttä. Oli siis pakko jonnekin jotakin kertoa ja siksi tänne kirjoittelit, mutta haluan ajatella ettei minun enää tarvitse tällaisia kirjoitella ja haluan pysyä hengellisissä asioissa täällä.

jari

• jarlau kirjoitti:

Vielä:

Minä olen keskustelija kaikessa. Vuodesta 1996.

Tänne ei koskaan virkoja perusteta toisten palstoillekaan.

En koskaan julista täällä mitä kaikkea taivaan kannen alla olen jostakin asiasta lukenut tai mitä tiedän jostakin asiasta vaan vastaan keskustelijalle.

Eli täällä on turhaa minun vakaumuksia tai tietojani kokonaisuudessaan ollut aina turhaa tentata. Tiedän sen oikein hyvin että on niin hankalia asoita jotka ensin vaativat pohjatietoa ja tietoa joka on rakentunut päällekkäin ja aikaa ja vaivannäköä että on turhaa änkätä kaikkea mitä taivaan kannen alla ajattelee ja tietää tai joku jossakin kirjoittanut joskus.

Olen tutkinut monet opit elämäni verralle. Kotioloissa meni 8 vuotta "adventtiopin" tutkimiseen ennen kuin minulla oli mitään seurakunnan tehtäviä.
        Kävin monta kurssia, luin paljon kirjoja ja kirjeenvahtoja sekä raamatun moneen kertaan jokaisen jakeen läpi niin että tiesin mistä kyse.
        Tietokirjallisuuden hankkimiseen meni silloin markka-aikana noin 10 000 markkaa rahaakin. Vasta sen jälkeen suunnilleen seurasi seurakuntaelämä.

Olen joskus löytänyt Kirjeellisen Raamattuopiston kurssin Pirkka lehdestä 1990 luvun alkupuolella.

Minä en halua täällä enää toistella asioita joita olen ahdostuksissani uupumuksen ja sitä seuranneen masennuksen aikana kirjoittanut toistamiseenkin. Minun oli pakko jonnekin jossakin tulla kuulluksi, sillä kukaan ei suvainnut koskaan mitään tiedustella eikä pitää minuun mitään yhteyttä mistään hengellisistä piireistä jossa jäin yksin ilman ainokaistakaan ihmissuhdetta jonka kanssa olisi ollut jotakin vuorovaikutusta ja ajankäyttöä yhdessä.

En ole syytellyt ketään henkilökohtaisesti, ja toivon että kaikki ovat lausumatta mitään esimisasioita sillä sellaiset lausunnot eivät ole oikeutettuja kun kukaan ei ole sellaisissa asioissa yhteyttä pitänyt. Olen kertonut täällä mikä on esimies.
        Lausuntoja voi antaa aivan kuka tahansa, mutta ei minun kanssani koskaan yhtystyössä ole sellaista tapahtunut ja minulla ei esimiehiä ollut ole sen jälkeen kun olen työelämästä poistunut.

Esimiehiä voi olla esimies nimikkeellä tehtävissä organisaatioissa joissa heillä ei ole yhtään alaista. Kukaan ei minun kanssani suostunut yhteydenpitoon.
        Ohjelman suorittajaksi soiteltiin, ja siinä kaikki. Vedin ohjelman minne pyydettiin ja poistuin.

Oli hienoa olla 100% Jumalan palveluksessa oman aikansa.

Minulla on kirjoittamista ja opiskelua lähimpinä vuosina.

Oli pakko kirjoitella tänne, kun täällä ihmisiä joita tiedän ja tunnen mutta ei kukaan ole koskaan pitänyt mitään yhteyttä. Oli siis pakko jonnekin jotakin kertoa ja siksi tänne kirjoittelit, mutta haluan ajatella ettei minun enää tarvitse tällaisia kirjoitella ja haluan pysyä hengellisissä asioissa täällä.

jari

Vielä:

- Luottamushenkilöiksi ei voida koskaan ottaa ja pitää ketään seurakunnan ulkopuolista ohi seurakunnan jäsenen !

Minulla ei ole ollut luottohenkilöitä ohi srk:n koskaan ja kaikenlainen yhteistyö siis muualla on sujunut kokonaan vain sitten jossakin kokonaan muissa asioissa.

Minä en ole kirkkolaisista enkä seurakuntalaisista puhunut koskaan misään yhtään mitään.

Asumisessakin ihmiset pitävät pyhäkoulunsa tietysti neljän seinän sisällä yksityisissä käytössä olevissa huoneistoissaan.
        Siellä kaikki syntikin tehdään. Yksityinen asia.
        Kirkoilla sitten omia tiloja. Minä olen puhunut eri piireissä vain omaan piiriin kuuluvia asioita.

En minä kenellekään etäkaukona ala uskossa seisoskelemaan enkä miestäkään rossaamaan koskaan.

Vaikka naapurien synnit ovat muita syntejä aina korkeammat en ole puhunut naapurustoistani edes ystäväpiireissä mitään.

Olen puhunut elämässäni ihmisten kokemuksista nimettömänä.

Nyt toivotan hyvää kesää ja kaikki asiat selevitetty !

jari

• jarlau kirjoitti:

Vielä:

- Luottamushenkilöiksi ei voida koskaan ottaa ja pitää ketään seurakunnan ulkopuolista ohi seurakunnan jäsenen !

Minulla ei ole ollut luottohenkilöitä ohi srk:n koskaan ja kaikenlainen yhteistyö siis muualla on sujunut kokonaan vain sitten jossakin kokonaan muissa asioissa.

Minä en ole kirkkolaisista enkä seurakuntalaisista puhunut koskaan misään yhtään mitään.

Asumisessakin ihmiset pitävät pyhäkoulunsa tietysti neljän seinän sisällä yksityisissä käytössä olevissa huoneistoissaan.
        Siellä kaikki syntikin tehdään. Yksityinen asia.
        Kirkoilla sitten omia tiloja. Minä olen puhunut eri piireissä vain omaan piiriin kuuluvia asioita.

En minä kenellekään etäkaukona ala uskossa seisoskelemaan enkä miestäkään rossaamaan koskaan.

Vaikka naapurien synnit ovat muita syntejä aina korkeammat en ole puhunut naapurustoistani edes ystäväpiireissä mitään.

Olen puhunut elämässäni ihmisten kokemuksista nimettömänä.

Nyt toivotan hyvää kesää ja kaikki asiat selevitetty !

jari

Vielä;

Minulla ei ole koskaan ollut tapana lausua mitään arvosteluja kenestäkään henkilökohtaisella tasolla.
        Jokainen tietää mitä olen puhunut jos olen puhunut riippumatta onko kyse yksityisistä asioista vai joistakin vastuunkannoista, työ- virkatehtävistä.

Kukaan ei voi missään päättää parhaista ystävistäkään, en minä ole sellaisia arvioinut. Nuorempana oli monia hyviä ystäviä, olimme kavereita aina, emme koskaan homoja minä ja kymmenet ja sadat miesystäväni.
        Emme edes keskustelleet sellaisista.

Seurakuntademokratia on olemassa ja se pitää olla hiljainen käsiäänestys, on kaksivaiheinen sellainen. Ei mummojen 24h/ vrk vuoden ympäri alahuulen heilutus ja teekutsujen suhdetoiminta-asia.
        Minä en kelvannut ainokaistakaan kertaa seurakunnan ohjelmanpitäjäksi ilmoitelussa vaikka olin ainoa jolla oli puhujanvirka joka päti muuallakin kuin omassa seurakunnassa. Vedin kahden tunnin tilaisuuksia yksin, ja valmkstautumattomanakin jos vaikka jonkun vierailijan juna oli pysähtynyt matkalla jumiin.

Olen varmasti naisille elämässäni tehnyt täysin selväksi mistä on kysymys;
        Seikkailuista, rakastumisista, avioliittohaluista, pelkästä ystävyydestä, avunannosta, jne, jne. Alle 30 vuotiaana jäi jokunen informoimatta.

Jos minulla on jotakin tärkeätä sanottavaa olen sanonut sen niin että toinen sen varmasti kuulee ja ymmärtää enkä valitellut ettei kuuntele mitään. Ihminen jolla on tärkeää sanottavaa huolehtii että toinen ymmärtää ja kuulee.
        Minun on ollut mahdotonta kuunnellakaan monenlaista puhetta joita olen joutunut vuosien mittaan kuulemaan maitokauppojen hyllyjen takaa, torilla kun kuljen ihmisten ohi, monenlaista tulkintaa erilaista ihmisten näkemyksiä.
        Kerran 1 km matkalla kauppaan kuulin ohikulkevien ihmisten suusta tasan 6 kpl erilaista versiota yksityisasiastani josta en ollut itse puhunut ainuttakaan sanaa.
        Koskaan en ole voinut tietää mistä liikkeellä mikäkin juttu ja millä vaikuttimilla ja mikä totta ja mikä valhetta. Siinäkö sitten kuunnella jokaista ohikulkiessa ventovieraita. Kovin olen ollut kuuluisa yksityishenkilönä, mutta ei centinkään korvausta tililläni pankissa.
        1030,- euroa tulot /kk josta jää 400 euroa millä mällätä kun kaikki pakolliset menot olen maksanut, vuokra, ruoka, laskut.

Olen jättänyt seurakunnallisen demokratian ja maallikkovastuut 2006 ja kunnalliset 2008- ja asukasdemokratissa aina jotakin pientä puhdetta on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana, vähintään yksi luottotoimi, ja palaan muihinkin jos pyydetään harkintani mukaan.

Maallikkovastuita ja virkoja on monenlaisia, nk. mainitsin kunnallinen vastuu organisaatiossa on kaikkein suurin vastuu, vastuu taloudesta ja organisaation toiminnasta hallituksen jäsenillä yhdessä. Niissä on kuitenkin aina huomioitava se minkä verran itsenäistä valtaa on, se lukee virkasopimuksissa aina, työsopimuksissa aina, mutta demokratia on aina ryhmän toimintaa, siinä ei kukaan ole esimies toiselle eikä tee itsenäisiä päätöksiä.

Yliopistot eivät valmista ammatteihin, mutta opettavat kaikkein korkeimman olemassa olevan tiedon. Minullakaan ei ole yliopistotutkintoa, ehkä joskus myöhemmin. Niillä tiedoilla ihmiset valmistavat itseään työmarkkioilla ja löytävät ammattinsa kun eri tutkintojen mukaan haetaan erilaisiin tehtäviin vaatimuksena joku yliopistotutkinto. Niissä saa kaiken kokonaisvaltaisen tiedon jo peruskursseilla ja valmiudet löytää lisää tietoa tavittaessa.

Demokratin maallikkovastuut ovat korken vastuun paikkoja organisaatin toiminnasta. Eivät esimiespaikkoja suhteessa toiseen ihmiseen. Jos organisaatio tekee konkurssin hallituksen/ johtokunnan/ lautakunnan jäsenet vastaavat oikeudessa, Ei toimitusjohtaja, Toimitusjohtaja voi vain sanoa ettei tiedä mitään on vain töissä. Toimitusjohtaja on hallituksen/ johtokunnan alainen, mutta ryhmän päätöksillä, ei kenenkään alainen suoraan. Hallitustaso voi halutessaan panna koko henkilöstön remonttiin, kaikki strategiat uusiin puihin, mission uusiin puihin, muutoksien suurienkin johtaminen voi olla kyseessä.
        Lainsäädäntö aina ohjaa kaikkea toimintaa joka paikassa joka on aina huomioitava. Myös omistuspohja. On turhaa leikkiä kenenkään johtajaa jolla valtaa itsenäisiin päätöksiin ja ratkaisuihin. - Ryhmäpäätöksien äänestyslappu on se tavanomainen itsenäinen valta. Virkasopimuksissa lukee sitten muuta aina, ja myös valvonta ja tilivelvollisuus.

Ainoa mahdollisuus olla herra ja hidalgo yksin on T:mi muotoinen yhtiömuoto.
        Kioskin aiankin voi laittaa vaikka siten.

Kaikki työvoima alkaa olla koulutettua ja osaavaa, ja kenenkään on turhaa kuvitella misään pitävänsä "alamaisia" itsellään missään.

Naapuriinkaan ei tarvitse mennä alamaiseksi.

Hengellisten virkojen myötä kasvaa aina palvelu, vastuu, asiantuntemus, rakkaus, vastuu, ennenkaikkea nöyryys, kristillinen ilo Herrassa.

1 Piet 5:1-11, Ef 1:15-23, 5:21-33.

San 24:16, Jaak 2:8-13.

Jumalan siunausta ja hyvää kesää
        jari laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe