Liiallinen vessassa käynti

jsipaa

Moi.

Nyt on jo muutaman viikon ollut maha erityisen ärtyisä. Mikään ei tahdo pysyä sisällä ja uloste suhteellisen vetelää. Kaiken lisäksi olen joskus havainnut verta ulosteen mukana. Välillä on rauhallisia päiviä ja välillä ei. Olen huomannut, että kahvi on todella pahasta. Sitä tuli joskus juotua liikaakin, nyt olen tämän takia yrittänyt sitä vähentää. Jälkeenpäin ajatellen mulla on aina maha ollut erityisen herkkä, mutta tuo veri laittoi pään pyörälle. On myös ollut jo muutaman vuoden suun ympärillä ihottumaa (perioraalidermatiitti), nyt jo vuosien varrella rauhoittunut (antibiootit ei auttaneet), mutta suun ympärillä olevat ihottumat on aina yhdistetty suolistosairauksiin. Mahtaakohan näillä olla tekemistä toisien kanssa.

Olen mies ja täytän kolmen viikon päästä 24.

Mistä mahtaa olla kysymys?

12

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikimi

hei, jos et ole jo käynnyt lääkärissä niin varappa aika toi verenvuodon syy on aina hyvä selvittää, vaikka voi siis johtua monesta ei-vakavastakin syystä esim pukamat tms, mutta varaa aika lääkäriin. Pyydä tarkistuttamaan ainakin veriarvot ja keliakia jos ei lääkäri itse sitä ymmärrä sekä ulosteen kalprotektiini arvo (saa selvielle onko suolistossa tulehdusta (crohintauti/ haavainenpaksusuoli) vai ei) jos siis ei määrää sinua tähystykseen. Ja jos tähystykseen saat lähetteen niin luin juuri tuota täyhystyskirjoitusta niin siinä oli mainittu että nykyään on joku uusi jutut ettei tarvitse juoda niitä litkuja paljoa ennen tähystystä siis niin katsoppa sekin sitten http://keskustelu.suomi24.fi/node/2486206
      Esim keliakiassa voi olla ihottumaakin jos olen oikein ymmärtänyt. Mutta varaa aika lääkäriin niin saat oikeita vastauksia ja vaivoillesi syyn.

• jsipaa

Moi. Joo tarvii varata aika heti maanantaina terveyskeskukseen. Tuskin crohnin taudista kumminkaan kyse: "Crohnin oireita ovat muun muassa ripuli tai ummetus, vatsakivut - kivut (usein oikealla alavatsassa), väsymys, laihtuminen ja kuume."

Itsellä ei ole noista mitään. Kuumetta ei ole ollut vuosiin ja väsymystä nyt tuskin (eilen työpäivän jälkeen juoksemaan). Yleensä uloste on kiinteää. Keliakiassa on jotain ihokeliakiaa, mitä mulla ei ole. Eikös verta voi tulla ulosteen mukana juurikin sen takia jos vaan ulostaa liian usein?

• jsipaa

Aloitin tänään maitohappobakteeri kuurin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

• Mikimi

hei ei verta sen takia tule jos ulostaa liian usein, jotkut kärsivät kroonisesta ripulista mutta heillä ei ole ikinä verta ulosteessa, mutta mistä sitä tietää. Hyvä että varaat ajan lääkäriin niin saat varmuuden syystä, voi johtua esim sisäisitä pukamistakin, mutta aina jos on verta ulosteessa on hyvä käydä lääkärissä, eikä se tarkoita että olisi joku paha tauti, vaikka nekin taudit ovi oireilla erilailla eri vaiheessa, ja keliakiassa ei siis kaikilla ole ihottumaa, oireena voi olla vaan ripulia esim. mutta verikokeella saa sen selville. Maitohappobakteerit on hyviä juu.

• jsipaa

Verta ei ole siis todellakaan joka kerta ulostaessa. Taitaa olla peräti viikko kun sitä huomasin viimeksi. Tänään vaan pelästyin kun kuvittelin pääseväni siitä eroon, oli paperi aika punainen.

• Mikimi

jääkö sitä vaan paperiin vai onko sitä ulosteessa pöntössäkin? paperiin kun vaan jää vähän voi johtua pukamista tai haavasta peräaukon suulla(johtuu esim kovasta ulosteeta tai liiallisesta pyyhkimisestä), jos pöntössäkin niin esim sisäsistä pukamista, no mut käy lääkäris niin saat oikeen vastauksen, äläkä huoli

• jsipaa

Ensimmäisen kerran oli pöntössä. Ei siis ulosteessa vaan ulosteen mukana. Tänään oli paperilla, kirkasta verta. Äsken kävin vessassa niin en havainnut verta, mutta jostain luin että se voi sekoittua ulosteeseen niin että sitä ei tiedä onko sitä vai ei. On tässä tietysti heti kaikki sairaudet ja syövät luettu läpi, pakko käydä tutkimassa - mielenterveyden takia.

• jsipaa

On myös ollut lähiviikkoina paljon ilmavaivoja/mahan kurnimista.

• Mikimi
        jsipaa kirjoitti:

On myös ollut lähiviikkoina paljon ilmavaivoja/mahan kurnimista.

TIedän että ihmisillä on tullut ulosteen mukana verta ja on tähystetty ja mitään ei ole löydetty syyksi, että älä huoli nyt. Käy lääkärissä, voi olla pukamista jos on kirkasta verta. Pyydä laktoosirasitustestikin jos on ilmavaivoja ja maha löysällä vaikka se ei sitä verentuloa aiheuta. Älä nyt huoli tai pelkää mitään syöpiä, voi olla oikeasti vaan ihan pukamia, olen niin nuorikin.

• ............

Kirkkaanpunainen veri ei ole sisäistä verenvuotoa.
        Sisäinen muuttaa ulosteen mustaksi (kuten tosin monet ruoatkin).

Kirkkaanpunainen todennäköisesti johtuu vaan liiallisesta pyyhkimisestä ja/tai huonosta paperista.. Vessapaperin käyttö ei ole ihmiselle mitenkään luonnollista, ja helposti sillä saa haavoja aikaan. Varsinkin jos tosiaan on ripuli ja joutuu jatkuvasti pyyhkimään.

• jsipaa

^

Tuota itsekin mietein. Käytössä todellakin aina jotain Lidlin halpapaperia viikosta toiseen, eikä pyyhkiminenkään ole ollut mitään hellävaraista tai vähäistä.

• Mikimi

kannattaa ostaa jotain emboo tai labia mut käy silti lääkäris jos on ärtynyt suoli niin saat hyviä neuvoja lääkäriltäkin ja esim. vi-siblin kuituja reseptillä tulee meinaan halvemmaks

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2509
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2497
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2165
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      100
      1727
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1170
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      906
    Aihe