Antti Kantolan alustuksen Jumalan käskyistä, jälkeen oli hienoa rakentavaa keskustelua. Sitä toivoisin tähänkin aloitukseeni.
Kyse on Jeesuksen käskyistä ??
Voisiko tämä olla tärkein asia rikkaaseen uskonelämään?
Jeesus sanoi " Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni"
Kysymys : Rakastanko minä Jeesusta oikeasti??
Jos en, niin miksi en. Mikä saa minut olemaan rakstamatta. Tradition kautta vääristynyt evankeliumiko? Ihmisten huulilta kuultu vääränlainen evankeliumi, mikä saa ahdistuneeksi...
Sekö, että näen itseni vajaaksi Jumalan käskyjen : Mooseksen 10 käskyn edessä: En siis pysty rakstamaan Jeesusta, koska koen, että Jeesus ei voi rakastaa minua, koska olen vaan tällainen kurja syntinen?
Entä Jos vastaankin/ vastaatkin sydämestäsi : Rakastan Jeesusta yli kaiken , Palvon ja ylistän Häntä; Tahdon seurata häntä. Tahdon ilolla seurata Häntä... suurin toiveeni on , että Hän täyttäisi minut Pyhällä Hengellään enemmän...
Tuli vaan tuossa mieleen, että Jos minä oikeasti Rakastan Jeesusta , niin elämä on aika upeaa...
Jeesuksen käskyt
6
99
Vastaukset
- näin tiijoksi.
Körttiläisillähän on usko, että minä viheliäinen on niin mato matkamies maan, etten ole edes arvollinen armoon.
Mutta eihän se näin mene, vaan Jeesushan täyttää Jumalan tahdon sydämissämme ja vieläpä Pyhän Hengen voiman avulla.
Koska Hän rakasti ensin meitä ja uudesti synnytti tämä Uuden Aadamin Henkeen, armon ja rakkautensa kautta. Näin sain uskoa Hänet sydämen Herraksi ja Valtiaaksi, niin hän antaa Henkensä ja Henki täyttää sydämiemme kautta, Jumalan tahdon. Se on Hengen armolahjaa.
Mutta jos lihassa vaellamme, se täyttää vain lihan tahdon, mutta se ei olekaan Hengen armolahja.
Siksi adventisti voi kiittää Jumalaa, koska käskyjen täyttyminen onkin Pyhän Hengen työ ja kerskaus onkin silloin Jumalan toiminta.- Uskonveli
Kiitos hyvästä kommentista!
Miten koet Jeesuksen käskyt?
Jeesus puhui juuri: " Jos te minua rakstatte te pidätte MINUN käskyni"
Jeesus halusi nostaa esiin OMIEN KÄSKYJENSÄ tärkeyden.
Ajattele esim tätä käskyä: " Kavahtakaan fariseusten ja kirjanoppineiden hapatusta ; Ulkokultaiuutta.
Tämä on siis Jeesuksen KÄSKY
Kavahtaa ulkokullattujen Ja kirjoppinenden opetusta..
Tai tämä KÄSKY: "Jos joku lyö sinua poskelle ; käännä hänelle toinennkin"
Tai tämä: KÄSKY: "Rakastakaa vihollisianne , niittä jotka teitä vainoavat"
Tai jos olet loukannut toista, mene ensin sopimaan sen henkilön kanssa, ennekuin annat almuja...
Onko minulla siis ollenkaan rakkautta Jeeskseen???
Mitä Jeesuksen Käskyä Sinä erityisesti haluat toteuttaa...
Ehkäpä tämä jollain : Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.. Parantakaa sairaita , herättäkää kuolleita...
Miksi Kukaan ei rakasta Jeesusta???
SINÄ ?
- tietämätön
Miktä ovat jeesuksen käskyt?
- leeviläinen
Eräs lainoppinut kysyi Jeesukselta: "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi". Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat". (Matteus 22:35-40).
- kuinkas luet?
Niin!
Mitä Jeesus on sinun käskenytkään tekemään?
Pidä siis hänen käskynsä:
"Mene ja myy koko omaisuutesi ja anna se köyhille ja tule ja seuraa Minua." Jokainen täyspäinen tietää ilman käskyjäkin mitä tekee ja mitä jättää tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462