Ihmettelen kuinka kaikki muut kuin minä lähtee mäessä käsijarru apuna. Helpompaa kun samalla jalalla painaa jarrua ja kaasua, kyl se auto sillei lähtee! Vähän taivuttaa kenkää ja sit mentiin!
Miks mäessä käsijarrulähtö?
11
323
Vastaukset
- Mäkilähtöavustin
Toiset osaa ja toiset ei.
- mäkilähtö
se on taitolaji
- Jump start
En minä ainakaan kässäriä käytä kuin poikkeustapauksessa ja jos käytän, niin se lähtee automaattisesti pois päältä kun alkaa nostamaan kytkintä.
Matkoilla löytyy hieman haasteellisempia mäkilähtöpaikkoja kuin suuri osa kotimaassa.- start jump
onks joissain autoissa vielä manuaalivaihteistoja?
- Vähennysperuste
start jump kirjoitti:
Toki ja seuraavankin ostan manuaalina, ellen saa silloin invalidivähennyksiä.
- 87k
start jump kirjoitti:
Kyllä, Suomessa on autoista vieläkin noin 64% manuaalivaihteisia.
Kun taasen esim Skotlannissa automaattivaihteisia autoja on vain noin 5% eli käsivaihteisia on taksit, poliisiautot, ambulanssit, kaupunkibussit, eli kaikki.
Ainoastaan jotkut edustusautot joita ei saa manuaalina on automaatteja, oli oikein vaikeaa löytää vuokraamosta automaattivaihteinen aut - Linkkiäsi odotellessa...
87k kirjoitti:
Kyllä, Suomessa on autoista vieläkin noin 64% manuaalivaihteisia.
Kun taasen esim Skotlannissa automaattivaihteisia autoja on vain noin 5% eli käsivaihteisia on taksit, poliisiautot, ambulanssit, kaupunkibussit, eli kaikki.
Ainoastaan jotkut edustusautot joita ei saa manuaalina on automaatteja, oli oikein vaikeaa löytää vuokraamosta automaattivaihteinen autMistä sä näitä prosenttilukuja revit? Kaikenmaailman lakien ennakkopäätöksistä kuvittelet tietäväsi mutta mitään todisteita väitteillesi et kykene esittämään! Epäilen vahvasti että manuaalivaihteisia autoja on maamme autokannasta 75 - 80%.
Edelleen muuten odotan sitä todistetta siitä väittämästäsi ennakkopäätöksestä alle nopeusrajoituksen ajamisen sakottamisesta...... - tilastojen siteeraus
Linkkiäsi odotellessa... kirjoitti:
Mistä sä näitä prosenttilukuja revit? Kaikenmaailman lakien ennakkopäätöksistä kuvittelet tietäväsi mutta mitään todisteita väitteillesi et kykene esittämään! Epäilen vahvasti että manuaalivaihteisia autoja on maamme autokannasta 75 - 80%.
Edelleen muuten odotan sitä todistetta siitä väittämästäsi ennakkopäätöksestä alle nopeusrajoituksen ajamisen sakottamisesta......Tutkimusten mukaan 79% kirjoittajista, jotka siteeraavat tilastoja ilman linkkejä, on keksinyt ao. luvut itse ;-).
- Linkkiäsi odotellessa...
tilastojen siteeraus kirjoitti:
Tutkimusten mukaan 79% kirjoittajista, jotka siteeraavat tilastoja ilman linkkejä, on keksinyt ao. luvut itse ;-).
Juuri näin. Siksi minäkin esitin prosenttilukuni epäilysenä. Ei siis ole konkreettista tietoa mutta väitän,epäilen ja/tai uskon niin olevan. 87k taas esitti prosenttilukunsa tietonaan! ; )
- tietäjä92
Kaikista (ei-automaattisista) mäkilähtötekniikoista luultavasti helpoiten onnistuu juuri tuo käsijarrun kanssa lähtö. Itse käytän sitä jyrkemmissä mäissä, joskaan sellaisia ei ole vastaan vielä tullut muualla kuin autokoulun harjoittelukentällä. Tavallisissa mäissä, missä auto meinaa taaksepäin lipsua, käytän jarru-kytkin-menetelmää (siis oikealla jalalla jarrua, sitten kytkintä ylös ja oikea jalka jarrulta kaasulle).
Minun puolesta tehkööt ihmiset mäkilähtönsä vaikka jalalla maata vasten pitelemällä, kunhan auto ei lipsu toisen auton keulaan. - huippukuskin poika
Toiset ei vaan osaa, eikä luota osaamiseensa. Autoissakin on kovasti eroja tuon suhteen. Uusilla autoilla homma on todella helppoa, mutta joillan vanhoilaa pikkumoottorisilaa pirun paljon vaikeampaa.
Onneksi aloittaja on rattimies ja varmaan ajaa talvetkin kitkarenkailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 234801
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340530