Johtajat ja heidän arvovaltansa?

hannu w.

Mihin perustuu hengellisten johtajien arvovalta?

Onko seurakuntien johtajat lähempänä Jumalaa ja Jeesusta, saaden suoraa Hengen opetusta, kuin seurakuntalaiset, vai ovatko he inhimillisesti älykkäimpiä, kun seurakuntalaiset?

17

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haw.

Totuuden tie:

Laki näyttää ensiksi rikkomukset.
      Jeesuksen armo puhdistaa mielen, hengen.
      Rauhan tuoden sisimpään.
      Rakkaus on hengen hedelmä.
      Uskollisuus on vaikutus ja ominaisuus.

Tässä teille armon 5 leipää ja 12 vakallista palasia jaettaviksi köyhille.

• Arvo on Jumalan.

Hengellisen johtajan arvovalta, on arvovalta, josta hän tekee kovimman tilin kerran taivaassa. Eli siitä maksetaan sen mukaan.
      Arvo tulee Jeesukselta, hänen ristinsovitustyöstä, jonka Pyhä Henki on opettanut sydämelle ja kehottaa menemään, sekä armoittaa menemään, sekä antaa voimansa menemään, sen Hengen lahjan kautta maailmaan ja julistaa sitä annetun armoituksen sisältöä rakentaakseen seurakuntaa Kristuksen ruumista.
      Mikä se älykkyys on, on Jumalan lahja, Pyhän Hengen lahja ja seurakunnan tehtävä on tukea rukouksin ja Jumalan esittämin avuin tätä työtä.
      Toisinsanoen työ on aina Jumalan työtä ja se tapahtuu Pyhän Hengen kautta.
      Se on tilivelvollisen arvovalta.

• lisäys..tä

Ts. he kyynelin kylvävät ja riemuiten leikkaavat.

• siinä se

1 Tim. 3:13 "Ne, jotka hoitavat virkansa hyvin, saavat arvostetun aseman ja voivat rohkeasti julistaa uskoa Kristukseen Jeesukseen."

• ## Mihin perustuu hengellisten johtajien arvovalta? ##

Hengellisten johtajien arvovalta perustuu yhä siihen, mihin pietarinkin arvovalta ja valtuudet . . .

Joh. 21:17
      Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika,
      olenko minä sinulle rakas?"
      Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä:
      "Olenko minä sinulle rakas?", ja hän vastasi:
      "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas."
      Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.

• Hei

Hengellisessä elämässä "johtajien" nöyryys, rakkaus, vastuu ja palvelu on määrä kasvaa virkojen myötä aina. mitä suurempi johtaja, sitä enemmän pitää olla noita em. piirteitä.

Jeesus oli suurin mutta pesi opetuslastensa jalat.

Rakkaus on sellaista, ei se ole hallitsemista ja vallitsemista määräys- ja pakkovaltaa vaan vapaaehtoisuuteen perustuvaa rakkautta aina.
      Pakkovalta sammuttaa aina rakkauden.

Koko usko on ihmisen vapaaehtoisuuteen perustuva, niin kaikilla luoduilla enkeleitä myöten. Enkeleistä kolmasosa lankesi pois rakkaudesta, Juud 6, Hes
      28:13-17, 2 Pt 2:4.

Pakkovalta sammuttaa aina rakkauden. Rakkautta ei voi olla ilman vapaaehtoisuutta.

Kukaan ei anna sydämestään sitä paikkaa mikä kuuluu Jumalalle toiselle ihmiselle.
      Siksi hengellisyydessä ei voi olla autoritaarisia johtajia vaan yksinomaan vapaaehtoiseen rakkauteen perustuvaa arvovaltaakin.

Alamaisuus on vanhojen anglosaksisien kuningaskuntien doktriini ja sielläkin vanhentunut. Armeijassa autoritaarista valtaa tarvitaan vain suurten joukkojen liikuttelussa, ei ole muuta mahdollisuutta. Niinpä sulkeisjärjestys onkin ainoa paikka missä voi olla esimiehiä ilman työsopimuksia.
      Hallinnollinen johtajuus perustuu hallinnollisiin asioihin, organisaation korkeimpaan vastuunkantoon org. toiminnasta. Tilivelvollisuus taloudessa että myös kaikessa toiminnan vaikuttavuudessa. Ei esimiesasemia toiseen ihmiseen henkilökohtaisella tasolla siellä. Seurakunnallinen demokratia on olemassa aina joka paikassa. Demokratia perustuu vapaaehtoisuuteen ja valintaan määräajaksi. Ryhmän säännöt. Vapaaehtoistyössä esimiehenä olo on huomioitava tietysti sellaisella pohjalla ettei mikään vastike-suorite periaate ole kyseessä vaan vapaaehtoinen toiminta jossa ei voi vaatimuksia esittää muuta kuin että ota tai jätä ja jos et ole sääntöjen mukaan ei voi tehtäviä hoitaa. Ryhmät valitsevat virkailijansa aina. Kaikki pappien hommatkin hoitavat maallikot demokratiamenetelmällä mutta jos pappeja ja pastoreja on käytettävissä he käyttävät tiedollisuuteen ja ammattiasemaan sekä palkkasuhteeseen perustuvaa työtään ja hoitavat kirkolliset sakramentit. Pastoreilla on tiedollisuutensa vuoksi (teologian A tai B tutkinto) asemaa jossa he menevät demokratiassa mielipiteillään maallikoiden yli siten että maallikoiden päätökset eivät ainakaan heti tule kyseeseen jos pastori panee hanttiin.

Seurakuntien johtajat eivät ole sen lähempänä Jumalaa kuin kukaan muukaan.
      Heillä on vastuuta enemmän ei mitään muuta enemmän.

Kristus on aina jokaisen uskovan pomo asemasta riippumatta >> Pyhä Henki.
      Kristus on jokaisen seurakunnan johtaja.

Jos jollakin olisi enemmän opetusta Jumalalta tai suoraa hengen opetusta enemmän olisi kyseessä ns. profetian lahja joka on armolahja.
      Jokaisella uskovalla on vähintään yksi armolahja.
      Profetian lahja ei ole opettajan lahja eikä puhujan lahja, tms. vaan perustuu ainoastaan siihen että olisi kanava suoraan Jumalan ilmoituksien välittäjänä.
      Koko kirkolla ei ole ristien sielua tänään miljoonien jäsenien joukossa jolla olisi profetian armolahja. Kaikki tieto on melko lailla annettu ajan loppuun saakka. Profetian lahja on nimenomaan hyödyttänyt seurakuntaa Jumalan omia sellainen on maailman pelastushistoriassa ollut jo on ollut riittävän halukkaita vastaanottajia ja tarvetta. Alkuseurakunta ja uskonpuhdistus keskiajan jälkeen olivat hyvinkin sellaisia aikoja. Apt 21:9. vrt.

Kaikenlainen inhimillinen älykkyys mihin myös kysymyksessä viittaat ei ole mitään maailman älykkyyttä, tiedollisuus perustuu hengellisiin asioihin, sellaiseen mitä maailman pitää hulluutena 1 Kor 2:14, 1:18.
      Pastorit ovat yliopistossa koulutettuja eli kykenevät sellaisiin opintoihin.
      Vaikka suoraan hullujen huoneelta voi muut olla ja tulla kaikessa. Heh.

Kiitos aamukeskustelusta. Olen keskustelija joka paikassa, en muuta.

yst. jari

• Maailmassa on monenlaista vaatijaa jotka haluaisivat olla päättämässä ihmisten asioita kyselemättä mitään.

Vastavuoroinen vuorovaikutus henkilötasolla on kaikessa asian hoidossa aina A ja O.

Aina missä ihmisiä syntyy ristiriitojakin. Myös seurakunnissa.

Naapuritkin joskus jossakin ovat olleet valmiita päättämään ihmissuhteitakin, mutta eivät pysyä millään oman huushollinsa asioissa.

Minä en esim.ole sanonut koskaan vihaavani ketään, mutta kaikenlaisia luuloja aina on, mutta en halua esim. miestä puolisoksi ja jokaisella on luukussaan oma yksityiselämä missä maksaa vastiketta. Kaikkien kerrostalolähiöiden yhteiset asiat ovat vain vuokrankorotuksissa, yhteisien tilojen käytössä, kiinteistöremonteissa, hankinnoissa ja korjauksissa sekä järjestyssäännöissä. Nämä ovat asukkaiden yhteiset asiat kerrostalolähiöissä ja kästellään asukaskokouksissa.
      Yksityiset asiat ja pyhäkoulut ovat kaikki aina ovikellojen ja puhelimien takana, yms. Työpaikkojen henkilöstöjen tehtävä ja puheet ydinprosessissa/ toiminta-ajatuksen- ryhmän ja omassa perustehtävässä. Siinä mistä asiakkaat maksavat ja mistä maksetaan palkka.
      Omassa työssä, omassa puolisossa ja omassa perheessä.

Kaikki vastikkeiden maksajat ovat tasa-arvoisia toisiina nähden, kaikki joilla on vuokrasopimus esim. allekirjoitettu ja edustavat sitten yhtä suurta äänivaltaa asukaskokouksissa. Herroja ja hidalgoja ei löydy ylitse muiden asumisessakaan mistään. Lainsäätäjä sitten ohjaa säännöissä että tietyissä rajoissa pysytään. Yhteisien tilojen asioita keskustellaan ja päätetään yhdessä mikä liittyy asumiseen. Yksityisasiat ja pyhäkoulut kuuluvat yksityiskäytössä oleviin huoneistoihin yksityisinä ihmissuhdeasoina lähiöissä. Monet ovat luulleet yksityisasioita kerrostalojen yhteisiksi asioiksi ja pysyvät poissa kokouksista joissa päätetään yhteisiä asioita jotka mainitsin tässä samassa toisaalla.

Seurakuntaelämässä Jumala on antanut vastuuta jossa itse asiassa mitä suurempi virka sitä "köyhempää ja nöyrempää" pitää olla.
      Kaikki jumallinen järjestys perustuu taatusti siihen ettei kukaan ylpisty ja yksin rakauteen, ei minkäänlaiseen valta-ajatteluun.

Työelämässä sitten taas on kyse yhteistyöstä. On olemassa vain alaistaitoja, ei alamaisuutta. Jos alamaisuutta hakee pitää matkustaa anglosaksisessa aikakoneessa noin 200 vuotta ainakin taaksepäin kuningaskuntadoktiriinissa.
      Esimies taas jos sellainen asema on suhteessa toiseen ihmiseen tulee ensin olla varma että kuukausipalkka juoksee molemmille ja työsopimukset on tehty.
      Sen jälkeen voi alkaa käyttämään ammattiosaamista, johtamisen taitojaan mm, talouden- ja sen aiheuttamien tavoitteiden- informaatio-osaamisen- työhyvinvointitaitojen asioita yhteistyössä kehityskeskusteluin ja yksilöiden ja ryhmän suuntaamiseen arvojen, strategioiden, taktiikoiden, tavoitteiden avulla visioiden suuntaan yhteistyössä. Jokainen ihminen tietää esimiehen työn ansiosta paikkansa tässä tehtävässä, kokee työnsä mielekkääksi ja arvokkaaksi yhteisissä tavoitteitta ja missiossa.
      - Tällaisista asioista on kyse kun ollaan esimies-alaisasioissa.

jatkuu................................heti.............................

• jatkoa.......................................edelliseen........................

Hallinnolliseen johtamiseen kuuluu sitten organisaation koko toiminnan tilivelvollisuus joka koskee aina koko toiminnan tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta hallinnollisella tasolla, mutta eivät ole suoria esimiespaikkoja toiseen ihmiseen.

Seurakunnissa on demokratia ja ryhmän säännöt. Vapaaehtoisuutta kaikki, eli ota tai jätä ja jos otat pitää olla ryhmän sääntöjen mukaan.
        Demokratia tarkoittaa että ryhmä valitsee äänestämällä ja kaikki itsenäinen valta on ryhmäpäätöksissä äänestyslappu.

Virkamiesasemat perustuvat sitten tiedollisuuteen ja on aina päätyö-- virka- toimi- jossa on pätevyysvaatimukset. On aina poikkeuksetta päätyö josta eläke, ei koskaan mikään muu, esim. yrittäjävetoisena. Näissä on aina tilivelvollisuus- ja tarkka valvonta ja kuri. Seuraava hierarkiassa vähintään pihaltaa niskaan ja kaikki itsenäiset valtaoikeudet sitten on virkasopimuksessa määrätty.
        Näin meillä ei voi harjoittaa suomessa esim. lääkärin, kunnanjohtajan tai lakimiehen, papin, tai tuomarin hommia kukaan ilman pätevyysvaatimuksien täyttämistä joka sitten on aina jonkin tieteen kandidaattitutkinto tavallisesti. Papiksi ja pastoriksi joka kirkossa pääsee vain telogian kandidaatin A tai B tutkinnon suorittamalla. Lääkäriksi lääketieteen kandidaatin tutkinto- ja lakimieheksi tai tuomariksi oikeustieteen kandidaattitutkinto. Sauli Niinistö esim., on oikeustieteen kandidaatti. Tekniikan puolella kysellään insinöörejä esim. eikä onko lapsena kasannut jätteistä radioita kaatopaikalla tai klikannut wikipediaa.

Kukaan ei siis voi kävellä pomona pihoilla kerrostalolöhiöissä, kirkoissa tai käytävillä. Kokouspöydissä aina kaikki ryhmien asiat päätetään tasa-arvoisella tavalla, mutta yksityiselämänsä ihmiset kahden kesken. Ryhmissä päätetään henkilökysymyksiä ja yksityisasioita tavallisesti vain jos se koskee tehtävien hoitoa. Monissa tehtävissä pitää etiikan mukaan olla ensin itse mallina. Minulla oli joskus maallikkovirkoja ja kannoin vastuuni 100% Jumalan ja ihmisten edessä kaikessa kunnes yksi kaunis aamu ilmoitin etten kanna enää vastuuta. Niin pitää joka paikassa tehdä kantaa vastuu tai jättää vastuu. Niin pääministeritkin joskus tekevät esim. perhesyistä. Minulla oli ”inhimilliset” syyt.
        Ryhmän säännöt ja asiat päätetään ryhmässä, on seurakuntien johtokunnat, ja asukaskokoukset asumisen asioissa. Ryhmän ulkopuolisia ei luottohenkilöiksi voi ottaa missään.
        Ihmissuhdeasiat ovat yksityisiä, ei käytävillä eikä pihoilla päätettäviä ja -kuuluvia asioita.

Rahalla aina saa ja hevosella pääsöö. Jos ostaa tavaran saa omistus- vaihto- palautus- takuuoikeuksia. Jos vuokraa huoneistoa saa asumis- huolto- korjaus- remontti- isännöintipalveluja. Kerrostalot omistaa aina taloyhtiöt ja niihin myydään vain asumisoikeuksia aina. Kirkot omistaa seurakunnat. Jotkut sitten ostavat asumisoikeuksia pankin kanssa yhdessä kertasuorituksina ja jotkut maksavat kuukausittain. Asumisoikeuksia puretaan näissä samoin perustein.
        Paivana järjestyssääntöjen tavaksi muodostunut rikkiminen, vastikkeiden laiminlyönti, asunnon käyttötarkoituksen muuttaminen ovat asioita joissa taloyhtiöt ottavat haltuun huoneistoja riippumatta miten niitä maksetaan.
        Yksityisasioissa ei olla kasvatuslaitoksissa. Väkivalta joka on todistattava asia on sellainen missä voi joutua hakemaan asuntoa muualta. Kaikki kerrostaloasukkaat saavat riidellä aivan niin kuin kaikki muutkin ihmiset ja omakotiasujatkin.

Monenlaista tulkintaa ja väärinkäsitystä syntyy käytävä- ja pihakeskusteluista joissa ihmisistä puhutaan sitten sellaista mitä ei ole puhunut.
        Itse kuulin viimeksi eilen ohikulkiessani vihaavani jotakin henkilöä, mutta en ole sellaisia lausunut koskaan, siitä esimerkki. Kenenkään tunteita en voi mennä päättämään missään eikä emotionaalisiin asioihin esimiehiä mistään löytää.

Ihmiset väsyvätkin ja uupuvat ja masentuvat, ei vie järkeä päästä kansantautimme potemiset, mutta ahdistusta, äkkipikaisuutta, keskittymiskyvyn puutetta ja toipuminen aina yksilöllinen tavallisesti viusien asia. Uusissa asioissa jaksaa sitten taas. "Hullujenhuone" oli minulta leikinlaskua.
        Kun ei ole onnellinen nk. monet ihmiset, ei voi hyvin silloin ja voi joskus vaikuttaa hiukan hassulta jos on oikein onneton kun ei ole onnellista ja on väsnyt eikä mitään iloa elämässä eikä kukaan tarjoillut tilalle mitään parempaa.
        "Hullujenhuone" oli siis leikkipuhetta. Kaikki itselle vieras luovuus on monille hulluutta. Uskovaiset eivät maailman suosiota saa tavallisesti ja siksi viittasin Kor kirjeisiin ko. asioihin vaikka ovat maailman viisaimpia ihmisiä kun hoksivat ajatella kaikkein tärkeimpiä asioita maailmassa.

Jumalan siunausta
        jari

• Lisäys vielä;

Hengellisiä johtajia on tiedollisuuten perustuvia eli heillä on joku teologian tutkinto pohjana millä ponnistaa.

Maallikoiden joukko on olemassa monenlaisina vastuunkantajina. Heitä toimii seurakuntien vanhimpina ja monissa seurakunnallisissa virkailijan tehtävissä toimii maallikoita demokratian perusteita.

Kyllä kaikissa tapauksessa aina demokratian ryhmäpäätökset tehdään vastaavien valitsemiseksi.

Arvovalta perustuu lähinnä Jumalan Hengen- Jumalan itsensä antamaan lahjaan joka merkitsee olemassa olevien voimavarojen vahvistamista.
      Ihmiset kvalifikoituvat erilaisiin tehtäviin riippuen intresseistään ja kyvyistään.

Erilaisten "johtajien" tehtäviin kuuluu lähinnä ryhmän asiat ja mitä tulee yksilöihin on sitten kahdenkeskinen vuorovaikutus.

Kenenkään naimisista ja naittajaisia ei esim. voida viettää ennenkuin pari seurustelee. Itse olen sopinut pelkistä ystävyyksistä ja avunannoista varmasti 20 vuoden ajan kun ei niin kiinnostavia tapauksia ole ilmaantunut että haluaisivat miehen jonka kanssa pitää vertailla maitopurkkien hintoja kaupoissa ja että itse olisin halunnut samanlaisen köyhäkaulan kanssa alkaa tappelemaan muutamasta lantista. Helpompaa laskea yksin itse vähät lantit.
      Kävisi sääli toista ettei saa kaikkea tai jatkuva tappelu mihin muutama lantti käytetään.
      Naiset joihin rakastuin viime vuosina tahtoivatkin vakaata taloutta ja sisäistä kauneutta. Menevä "look."

Sellaisia esimiehiä ei siis mistään löydy jotka voivat naittaa ihmisiä toisen tietämättä noin vain saunan lauteillakin ihmisten kanssa jossakin.

Minulle ei kukaan ole koskaan tyttäriään tarjoillut enkä ole halunnut miestä puolisoksi.

Kaikki naimajutut kuuluvat neljän seinän sisälle. Samaan sarjaan menee kaikki naisten runkku- ja homojututkin. Minä olen perseestä neitsyt enkä ole ainokaistakaan päivää miesten kanssa parisuhteissa viettänyt homorakkaudessa. En halua asiaan muutosta.
      Minä en ole koskaan elämässäni puhunut sanaakaan kenenkään moisistakaan asioista.

En ole kenenkään lantioista puhunut koskaan missään ainuttakaan sanaa elämässäni.

Ihmisiä on aina joskus jotka puhuvat toisten yksityisasioista niin kuin leivästä.

Tässä viestiketjussa en vastaanottajaan mitenkään viittaa enkä tarkoita sanallakaan !' En ketään muutakaan henkilöä missään koskaan tällaisissa täällä.

Vastasin kysymykseen johtajuudesta erilaisita näkökulmista.

Vuokranmaksajille/ asunnon haltijoille, eläkeläisille ja opiskelijoille ei esimiehiä mistään löydy.
      Pitää olla työsopimuksia ja erilaisissa harrastuspiireissä on demokratiassa aina ryhmän säännöt.

Vastikkeiden maksajat kerrostaloissa ovat kaikki samanarvoisia. Demokratia jossa jokaisella vuokrasopimuksen allekirjoittaneella samanpainoinen vaikutus antaa oma äänensä.

Ryhmien puheenjohtajilla on niin ikään itsenäistä valtaa vain saman verran.
      Puheenjohtajien tehtäviin kuuluu johtaa kokouksien puhetta sekä kutsua kokous koolle yhdessä toimitusjohtajan kanssa.
      Asunto oy:ssä isännöitsijä on toimitusjohtajan asemassa.

Seurakuntademokratiassa on monenlaisia seurakunnallisia sekä myös kirkollisia elimiä joilla on oma tehtävä ja säännöissä ohjeet valintojen perusteiksi ja tavoiksi.

Minä en ole syyllinen tasan neljännesvuosisadan vanhoihin nuoruudentemppuihini. Sellaiset ovat olleet vanhentuneita asioita kaikki jo 20 vuoden ajan ja juridisestikin merityksettömiä. Ihmiset muuttavat tapojaan moneen kertaan elämässään. Minun sekoiluni olivat oman ikäluokkani sarjassa joskus 20-30 vuotiaiden sarjassa aikoinaan. Monenlaista sekoilua ja hulluntemppua kuuluu nuoruuteen.

'Olen neljännesvuosisadan ajan ollut maan lakeja rakastava ihminen, enkä aikaisemminkaan juuri sen kummempi. Yksi rattijuoppous 1985 ja jotakin rumia sekoiluja siihen aikaan.

Olen hoitanut seurakuntademokratiassa aikoinaan ainakin viittä erilaista tehtävää, kunnallisessa elämässä paria sellaista ja asukasdemokratian asioissa yhteensä seitsemää (7) erilaista asumisen luottamustehtävää.

Tässä ei ollut mitään Sinuun henkilökohtaisesti viittaavaa ja tarkoittavaa tai liittyvää sanaakaan tässä viestiketjussa. Yksinäinen ihminen rupattelee siellä missä mahdollista mutta anonyymilla tavalla en kenenkään yksityisiä koskaan mihinkään. Olen elämässäni aina kertonut jos jostakin ihmisestä jotakin puhun ettei joudu vaikeuksiin. Jos ei sellaisia ilmoituksia ole kuulunut jollekin henkilökohtaisesti yksityisiä välineitä pitkin, en ole sitten puhunut sanaakaan, korkeintaan nimettömänä. Minä olen näin jalo ihminen enkä juorua ihmisten yksityisasioita pitkin kyliä, saunojen lauteita, kuppiloita ja rappuja.

Kaikki hyvin, Jumalan siunausta
      jari

• Niinpä kun kylällä naiset olleet vihaisia kun niiden mielestä on kerrostalolähiöissä löytynyt ihka oikeita hinttejä tai homoja ja joku pullukka jäänyt jossakin ilman tyydytystä.

Minä haluan tällaiset keskustelut lopettaa täällä ja pysytellä hengellisissä.

On ihmisiä joilla on ollut kuvitelmia että lasten kanssa työhön liittyy ihmisten yksityisasioita. Koulut ja päiväkodit- niiden ohjelmasta vastaa aina johtoporras miten perehdyttävät henkilöt työhönsä ja sallivatko minkäkinlaista ohjelmaa työpaikoilla.

Jos on työhönsä sopimattomia henkilöitä joilla on päämetodina hallita ja vallita -isännöidä kerrostaloalueen ihmisten yksityis- intiimi- asumis- emotionaaliset asiat yksityisissä käytössä oleviin huoneistoihin sen vuoksi että sattuu käymään lähistöllä töissä, niin olen surullinen ja vaihtaisin henkilkunnan heti jos olisin itse vastuussa koulujen ja päiväkotien ohjelmasta ja/ tai jättäisin paikkani.

Itse kannoin joskus vastuuni hengellisissä maallikkoviroissa 1.6.2006 (kaksituhattakuusi) saakka 100% vastuulla Jumalan ja ihmisten edessä myös omalla esimerkilläni ja 2.6.2006 ilmoitin lähimmälle vastaavalle että otan ilmaa tehtäviin enkä kanna vastuuta ja jätin tuolini.

Haluan kuitenkin uskoa että asiat ok, ja minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään työpaikalla, eikä kenenkään työ- tai egokysymysten vuoksi tehdä muuttokuormia.

Asunnon haltijoille/ vuokranmaksajille ei mistään löydy esimiehiä mutta palkannauttijoille löytyy.

Vuokranmaksajien tehtäviin kuuluu vain järjestyssäännöt, vuokranmaksu, ja kotielämästä nauttiminen ilman ympäristön kotirauhan häirintää.

Minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään yksityiselämään liittyvien mahdollisten puheiden kanssa. Olen neuvonut hyvää vuokratapaa vuodesta 1993 saakka sellaisella asiantuntemuksella että olen alan käsikirjat tavannut hyvin läpi.

Kukaan ei vastaa kenenkään puheista missään ja lääkärin, lakimiehen/ tuomarin/ pastorin hommia tehdään vain teologian- oikeustieteen tai lääketieteen tutkintojen valtuuttamana. Puheenjohtajien tehtäviin kuuluu kaikessa demokratiassa niin seurakunta- kuin asukasdemokratiassakin puheen johtaminen ja kokouksen koolle kutsuminen, ei minkäännäköistä valtaa kuin oman äänestyslapun äänen verran ryhmien päätöksissä.

Yksityisessä käytössä olevia huoneistoja.

Minä en ole sanonut koskaan itseäni papiksi ja voi olla että hallintotieteissä joskus olisi minulla tutkinto ja ehdin ja jaksan ja huvittaa. Joskus 10 vuoden kuluttua jos ei muuta tekemistä ole.

Minun 25 vuotta vanhat temppuni olivat kertatemppuja, eivät mitään vakintuneita elämäntapoja. Eivät 20 vuoteen keskusteltavissa tai syytettävissä. Nuoret tekevät kaikkea hassua ja hullua toisinaan.

Yksityisessä käytössä oleviin huoneistoihin vapautuu elinkautisvankeja ja asia ei kuulu lähiön työpaikoille. Vuokranmaksajilla aina yksityisessä käytössä olevia huoneistoja. Kolhooseja ei tahdo löytyä venäjältäkään enää, ei kasvatuslaitoksia ei kesäsiirtoloita.

En halua tällaisista enää, olen kaiken opettanut näissä asioissa jo.

Hyvää kevättä.

yst. jari

• Sivusin vuokralaisasioita. Helposti alan valistamaan niitä samalla kun olen asian kanssa joutunut tekemisiin.

Tässä vielä Isännöitsijän Käsikirjojen 1992 ja 2008 mukaan sellaiset perusteet joiden vuoksi voidaan asumisoikeuksia purkaa normaaliolosuhteissa laillisesti.

Muita laillisia perusteita ei ole olemassa:

- 1. Asunnon haltija laiminlyö vuokranmaksun
      - 2. Asunnon haltija kohtelee asuntoa tahallisesti huonosti, rikkoo huoneistoa, hoitaa huonosti huoneistoa. Myös törkeä ilmoitusvelvollisuuden laiminlyönti voi tulla kysymykseen.
      - 3. Asunnon haltija käyttää huoneistoa muuhun tarkoitukseen kuin on vuokrasopimuksessa sovittu ja oleellisesti tarkoitettu.
      - 4. Asunnon haltija rikkoo järjestyssääntöjä painavalla tavalla. Pitää muodostua tapaluontoiseksi joka ei pyynnöistä huolimatta lopu, tai olla erityisen moitittava järjestyksen rikkominen joka täyttää rikoksen tunnusmerkit.
      - 5. Asunnon omistaja tarvitsee asunnon omaan tai lähiomaisen (perheenjäsenen) käyttöön, tai myy asunnon. Myös huoneiston/rakennuksen peruskorjaus tai remonttiasiat kun talossa ei remontin aikana voi olla asumiskäyttöä.
      Vuokrasopimus jatkuu uuden asunnon omistajan ja asunnon haltijan kesken jos huoneisto säilyy vuokrauskäytössä.
      (Ainakin 1992 Isännöitsijän Käsikirjan mukaan oli näin, että jatkuu vuokrasopimus näin, ellei käytäntö ole muuttunut.)

Kaikki missä on pyrkimystä häätöihin ilman laillisia oikeuksia on tulkittu"vuokralaisvainoksi"!
      - Tämä on totinen tosiasia. Vuokralaisvaino on juridinen termi.

Silloin kun asumisoikeuden purkuperusteena aiotaan käyttää vastike- järjestys- ja asunnon käyttötarkoituksen asioita on kirjallinen todistattavasti toimitettu häätövaroitus pakollinen.
      Jos asunnon haltija on syyllistynyt niin painavaan järjestyksen rikkomiseen että kysymyksessä on erityisen moitittava menettely joka täyttää rikoksen tunnusmerkit joskus voidaan asumisoikeuksia sitten saada purettua ilman häätövaroituksia. Sellaisia asioita voi käytännössä olla yhteisiin varastotiloihin murtautuminen, naapurin auton varastaminen, huumeviljelmät ja aiheutuvat seuraamukset, toiseen asunnon haltijaan kohdistunut väkivalta.

Vuokralaiset saavat muuten riidellä niin kuin kaikki muutkin ihmiset.
      Ei varuskunnassa eikä kesäsiirtolassa olla.

Luonnollisesti jos joku kokee tulleensa häirityksi on asianomaiseen ensin otettava yhteys ja esitettävä toivomus asian korjaamiseksi.

Kerroin nämä asiat kun olen tällaisia kertoillut metodina yksin viihtyvyys- turvallisuus- vuokranmaksajien/ asunnon haltijoiden/ vuokranantajien oikeudet.
      Kotirauhaa ja vastinetta rahalle rakkaudesta asumiseen. Ei muita vaikuttimia.

Järjestysasiat kuuluvat niille joita ne koskevat eli ovat tavallisesti seinänaapuruksien välisiä asioita ja sovitaan ensin kahden jos voidaan ja oikeus sopia kahden kaikki juhlat yms. Kenenkään juhlat ei talon toiseen päähän tai pihan toiselle puolelle kuulu. Kerrostalokyttien aika on hyvä jäädä taakse sellaisessa merkityksessä missä vuokranmaksaja asuu yksityisessä käytössä olevaa huoneistoa ja hoitaa itse ihmissuhteitaan eikä mene naapuriin alamaiseksi. Kenenkään ei naapuriin tarvitse mennä alamaiseksi ja kulkea yhteisissä tiloissa lakki kourassa.

Lähistön työpaikoille ei sanallakaan kuulu vuokranmaksajien asiat, asumis- yksityis- joten kaikelle puheelle sellaiselle saa antaa piut paut heti. Ei korvaansa tarvi lopsauttaa. Jos joku hukkuu paskaan tai kuolee nälkään niin soitto kunnan keskukseen josta paikalliselle sosiaalityöntekijälle. Työstä maksetaan vain perustehtävän puolesta ei kerrostalokytän hommista joihin ei ole oikeuksia.
      Puhevalta koskee sitä kiinteistöä mihin löytyy avain taskusta ja mihin on sopimus allekirjoitettu, sille pesueelle ja kattilakunnalle. Ei naapuritalossa töissä käyville.

Kaikki esimies- johtaja- luottamushenkilöt ovat tehtävissä joissa velvollisuuksiin kuuluu ottaa palautetta. Maksetaan siitä ja jokainen hyvä esimies riemuitse palautteesta sillä hän tietää että osaa tehdä työnsä paremmin kun saa palautetta. He ovat velvollisia hallitsemaan työnsä ristiriitatilanteissa ja postinsa samoin ja usein vaitiolovelvollisuudella. Kuuluu toimen- viran perustehtäviin joista maksetaan. Posteja voi käsitellä aina monin tavoin miten itse tahtoo ja näkee hyväksi vaikka roskapostiasetuksilla. Julkiset palvelut ovat aina julkisesti arvioitavissa. Vastike ja suorite. Suojatyöpaikkoja voi etsiä vaikka paikallisista mielenterveystoimesta. Aina kun maksaa rahaa on oikeuksia., Veronmaksajien ja asiakkaiden rahaa yleisön palvelua jossa palaute on aina itsestään selvä asia. Ihmisten kodit eivät kuulu kenenkään lähiön työpaikkahenkilökunnan asioihin.

Hyvää kevättä
      jari

• todistuksien kirjo

Onhan se näinkin, sekä korottaa Kristusta.

• Usko ja asuminen on kaksi eri asiaa.

Pyhäkoulut voi pitää yksityisissä käytössä olevissa huoneistoissa.
        Harvemmin niitä voi pitää yhteisillä alueilla ja järkikin sanoo että tulee vain riitaa.
        Uskonasioissakin järkevää on vain se mikä herättää jotakin myönteistä.

Kirjoittelin äkkiä pikaisesti päällimmäiset liittyen moniin kysymyksiin.
        Syvemmälle noissa asioissa kaikissa pääsee, mutta kirjoitin päällimmäiset havainnollisesti. Lisää asumisesta voi mennä katsomaan http://jarinhotelli.blogspot.com "/asumisasioista, hyvästä vuokra-"

Puhtaaksikirjoitan sivuni siellä vielä kun tulee parempaa aikaa.
        Korjaan päällekkäisyyden pois ja lyhennän missä mahdollista.

Koulu päättyy tänään, tänään viimeinen tentti ja alkaa kesän vietto. "Julkisorganisaatioiden talouden perusteet" pitää vielä tenttiä ja olen viisi hallintototieteiden kurssia tenttinyt tänä vuonna.
        Olen valjastanut kesätarkoitukseen kaksi polkupyörää. Toinen upouusi alumiinirunkoinen ja edessä ja takana levyjarrut. Uudet ultrakevyet kaikki täysin vedenpitävät varusteet. Sadesuoja pitää levittää vain päivärepun päälle ja se on repun alla. Huippuviilausta.
        Sadeviitta itseni päälle. Olen vuosien mittaan oppinut homman lisää ja lisää ja nyt on elämäni parhaat varusteet ja varustelista viilattu gramman päälle. Alumiinirunkoisten hinnat tuli 50% alas tänä vuonna ja samoin kävi lasertulostimien. Ostin lasermonitoimikoneenkin. Suunnitteilla on jopa kuukauden pituinen matka jos saan rahan riittämään. Vanha teräspyörä on vain vuoden vanha markkinoiden halvin hybridi ja käytän sen päiväretkeilyssä. Minulla on sellaisia 120 km matkoja vakiopaikkoihin joka vuosi muutamia ympärillä. Eilen asensin matkamittarit. Kaikki alkaa olla ettei tarvitse mitään ostaa.
        Ikää tulee sitten ja haluan pyöräillä niin monta vuotta kuin mahdollista. Olen kuitenkin laskenut että kuudessa vuodessa kierää Suomen joka kolkan. Tänä vuonna haluan polkea kaikkein parhainta mäkimaasto keskisuomea pahinta sellaista sillä mietin samalla Norjan vuoristomatkaa mahdollista

Istuin aamuteelle ja helposti alan rupatella. Olen kaikille ihmisille aina tällainen jos asiaa on niin rupattelen tällaisia päällimmäisiä samalla. Ettei tarvtse ihmetellä jos joku on saanut minulta tuttavallista postia jossakin.
        Minulla on toki olla monia ihmisiä kohtaan varsin myöteisiä ajatuksia ja tunteitakin tietysti vuosien mittaan, mutta niissä on tullut sitten väärinkäsityksiä koska tapani ei ole tuiki tavallinen kaiketi. En kustannussyistä puhu puheluja. Kenenkään puolisoihin ei ole koskaan minulla mitään intiimejä vaikuttimia toki.

yst. Hyvää kevättä
        jari

• Vielä;

Ihmiset töissään, toimissaan, viroissaan ja luottamustehtävissään ovat henkilöitä.
      Eivät kenenkään akkoja tehtävissään.

Jos jollekin ei sovi, niin pitää pitää akkansa kotirouvana.

Sitten pitää kiikuttaa minunkin nähtäväkseni yksikin akka tai ämmä jonka olen haukkunut. Minä en kulke akkoja haukkumassa.

Kaikkea hyvää kaikille toivon aina, mutta minun henkinen potentiaali ei riitä eikä piisaa koko kylän ja pihan naisten emotionaalisten asioiden tyydyttämiseen mielihalujensa mukaan tässä miestä rossata etäkaukona tai yksinään seisoskella aina etäkaukona, en ole sellaiseen alkanut koskaan moiseen.

Minä en ole elämässäni puhunut kenenkään ihmisten lantioista ainuttakaan sanaa.

Minä en kenenkään puolisoita arvostele sanallakaan edes mielessäni.
      Ei ole minun hommiani millä pitäisi päätään vaivata ja toisaalta minulle on varmaan turhaa markkinoida kenenkään kiloja tai muutakaan etäkaukona niitäkään koskaan. Olen naisten emotionaaliset asiat ja naisen logiikan kyllä ymmärtänyt minullahan on ollut läpi elämän naisystäviä ystävyyden merkeissä.

Kymmenille tosi hyven miesystävien kanssa elämässä emme ole edes keskustelleet mistään homoiluista olen ollut kavereille aina keveri, -perseestä neitsyt enkä ole pystynyt saavuttamaan kestävää erektiokykyä peräsuoliyhdynnässä koskaan elämässä kun en näe mitään kiihottavaa asiassa. En ole koskaan elämässä ystävieni kanssa edes keskustellut mistään homoiluista ja en ole homorakkausparisuhteessa elänyt elämässäni ainuttakaan päivää koskaan.

Jos minusta jotkut puhuvat perseennuolijana kuulemani mukaan siellä ja runkkarina-, niin edellinen perustuu siihen että olen ollut 1980 luvun puolessa välissä perseennuolijana tukkuliikkeessä tukkumyyjänä.
      Jälkimmäinen perustuu siihen että joskus nuorempana kun alkoholilla stimuloin hermostoa tuli joskus vedettyä nahduun ja maksin väkisin naisiakin.
      En ole enää niin kiimainen. Rakkautta elämässä vielä odottelin elämänkumppania lähitakavuosina.

Minulla pitää olla tuollainen kainaloon mahtuva jos ja että minulla alkaa miehiset asiat mielessä liikkumaan mitä naisen kanssa filtin alla voi puuhata.

Olen tyytyväinen koulun päättymisestä tänään, 26 opintopistettä tuli suoritettua.

Elämässä masennuksen ja mielialan hallinnan keskellä väsymyksissä kun ei ole oikein onnellista ollut elämässä voittopuolisesti on joskus hyviäkin hetkiä.

Hyvää kevättä

• Vielä:

- Minulla ei ole naapurustossa ollut ainuttakaan lakimiestä, virkamiestä eikä tuomaria koskaan.

En ole ketään henkilökohtaisesti sinänsä arvostellut ketään missään mihinkään.
      Olen koulutettu sekä koulutukseni että työkokemukseni puolesta yhteistyötaitoihin.

Hallitsen ja vallitsen itse sen huoneiston mistä maksan vuokrani joka paikassa elämässä ja olen opettanut muitakin niin tekemään jos ovat vuokrasopimuksia allekirjoittaneet.

Minunkaan yksityis- emotionaaliset- intiimi- perhe- yms. asiat eivät ole kenenkään naapurustoni heiniä ristin sielunkaan -työtäkevien lähistöllä asioita heidänkään, vaan ko kysymykset jokaisella kuuluu aina ovikellojen taakse.
      Monet luulevat lapsia aikuisiksi ja paapattavat naapurinsa kaikki mahdolliset asiat mitä luulevat kakaroille.

En puhu naapuristoni enkä kenenkään muunkaan asiouta koskaan missään ja rupattelen kaikille ihmisille tällaisia päällimmäisiä nimettömällä tavalla aina.

En tämän maan lakeja rikkonut.

Hyvää kevättä
      jari

• Hyvää kesää ja Jumalan siunausta.

Ei ollut mitään henkilökohtaista Sinulle eikä kenenkään arvostelua mihinkään koskaan. En puhu ihmisten yksityisasioita, niin on aina ollut- en naapurustonikaan, ja tuollaisia sääntöjä on asumisen ohjauksessa mitä siellä kotisivuni asumisen sivullani esitän.

Arvonimikeskystelut yms liittyy osana kunnallispoliittiseen keskusteluun jos sellaista on jossakin ja jokaisen pitää sellainen keskustelu sietää.
      Minullakin oli joskus tasan tusina luottamustehtäviä ja oli pakko sietää kaikenlainen herja. Olen hengellisistä vastuistani luopunut 2006 ja kunnallisista 2008.

Olen jokaiselle ihmiselle aina henkilökohtaisesti ilmoittanut mitä puhun ettei toinen joudu vaikeuksiin informaalisista syistä muualla.
      Minulle ei ole kukaan tehnyt vastaavia ilmoituksia elämässäni koskaan.
      Jos joku ei ole sellaisia ilmoituksia saanut, en ole puhunut mitään koskaan.

Mitä tulee naima-asioihin olen sitä mieltä että jos jollakin olisi ollut jotakin perhevaikutinta minua kohtaan- minulla on ollut 2 kpl ovikelloja, 3-4 kpl sähköpostilaatikoita, postiluukku monia vuosia aina jatkuvasti. Jos olen ollut puoli- tai kokounessa kapakassa siihen aikaan kun minä "ryyppäsin" en ole ollut sitten hereillä ja heti puhevalmiuksissa heti, olisi pitänyt rauhassa odotella minua, jos joku nainen on lähestynyt. En ole sellaisista naisista puhunut sanaakaan koskaan mahdollisistakaan. Mahdollisissa naittajaisissa on saattanut olla monenlaista viisasta jotka ovat kokonaan unohtaneet minut keskusteluista jos kysymyksessä potentiaalisesta sulhasesta on ollut kyse minusta. En ole sanankaan keskusteluja käynyt kenenkään tyttäristä missään, kun en puhu naisista jotka eivät liiku seurassani.
      Olen potenut elämässäni kaksi kertaa uupumusta seuranneen masennuksen ja minusta minut on aina kun olen rakastanut haukuttu mielisairaaksi eikä minua ole kukaan onnelliseksi tullut tekemään eikä tarjoillut mitään vaihtoehtoista parempaa maallista sen kummemmin tilalle koskaan jos on arvostelua lausunut. En voi odotella olevani tervetullut perheisiin jossa isäntä on haukkunut minut mielisairaaksi. Onnettomat ihmiset käyttäytyvät joskus hassusti jos elämä ei ole erityisen onnellista ja onnellisia tapahtumia rikas.
      Minun rakkauteni elämässäni kaikki mahdolliset on aina tulkittu mielisairaudeksi aina. - Heh. Liikuttavaa, ei käy yksiin onnen lahjat, mutta kukaan ei ole ollut velvollinen tarjoilemaan minulle yhtään mitään koskaan.

Toivotan kaikkea hyvää ja käännän levyä pois tällaisista asioista. Minulla on paljon mielekästä tekemistä elämässäni vielä jossa noin 40 vuotta aikaa vielä puuhastella kaikkea kivaa mitä mahdollista.

Toivon että ihmiset kunnioittavat kaikki toistensa kotirauhaa. Kotisivuni asumisen sivu auttaa asumisen asioiden ymmärtämisessä.

Vietä rauhassa elämää, ei ollut mitään moitetta eikä muutakaan Sinua eikä muitakaan koskevaa viestiketjussa.

Hyvää kesää
      yst. jari

• Valvova

Jari Laurilan kirjoitukset ovat pitkästyttäviä, jota ei kukaan viitsi loppuun lukea ja ne ovat enimäkseen adventismin kuorutuksella kuorutettuja, eli adventismin aivopesulla tuotettuja.
      Kerran omaksuttua advensmin lustetta onkin vaikea kitkeä pois.

...."niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe