Niin - jos nyt keskustellaan Raamatun ymmärtämisestä niin tälläkin palstalla on yksi asia tullut selvästi näkyviin:
Nimittäin SE, että Raamatun sanoma muovautuu suurelta osin SEN MUKAAN kuinka ihminen ymmärtää >kuoleman
Raamatun sanomasta ja sen ymmärtämisestä asiaa ..
21
75
Vastaukset
- kommentointia
alex.kasi
Kirjoituksesi on asiallinen eikä loukkaa ainakaan minua.
Se vain vaatii vähän pureskelua auetakseen niin, että siihen voisi vastata yhtä asiallisesti. Aihe on moniulotteinen.
Ehkä minäkin toisella kertaa enemmän tästä.
Sitä vain ihmettelen, miksi monien kirjoittajien on vaikea hyväksyä kirjoitustensa poistamista. Sinäkin ilmoitat lisäksi, että olet tallentanut viestin koneellesi. Mikä siihen on motiivina?
Kaikkihan täällä on katoavaista.
Itse en pidä läheskään kaikkia palstalaisten hengentuotteita säilömisen arvoisina - en varsinkaan omiani. Minä en ruikuta, jos viestini katoaa tai poistetaan. Totean vain itsekseni, että ehkä se ei ollut lukemisen tai kommentoinnin arvoinen. Koneella en säilyttele viestejäni. En ole myöskään pyytänyt poistoja tai pitänyt yhteyttä sheriffiin ja ylläpitäjään. Oletan, että jokainen vastaa itse kirjoituksistaan palstalla.
Joskus olen haku-toiminnolla etsinyt joitakin kirjoituksia, jotta näkisin, miten asioihin on suhtauduttu tai miten kirjoittajan mieli on muuttunut. En ehdi millään lukea kaikkia viestejä enkä liioin välitä kirjoittajien nimistä tai nimimerkeistä, vaan vain viestien sisällöstä.
Sheriffi suokoon anteeksi, mutta minä en oikeastaan tarvitse hänen virallisia toimiaan. Kirjoitan aina rehellisesti niin kuin ajattelen. Muuten voin toki osallistua ja olen osallistunutkin keskusteluihin myös sheriffin kanssa. Ne ovat olleet rakentavaa dialogia, toivoakseni myös hänelle.Hyvä kommentointi - rehellisen kirjoittelun ei tarvitse olla muiden kirjoittajien mielen mukainen - vaan oman..
Aiheesta:
Niin se on - tuo ero josta aloituksessa kirjoitin on erittäin suuri "jakaja" jos ajatellaan erilaisia Raamatuntulkintoja - ja kumma kyllä siitä ei paljoakaan kirjoiteta - ei ainakaan suorin sanoin.
---
Minä tapaan puolustaa niitä joita eri palstoilla mollataan,, ja niitä joiden katson puhuvan asiaa..
---
Ja että ihmisten kirjoituksia poistellaan ilman syytä - vain siksi, että niiden sisältö ei miellytä on ehdottomasti väärin.
Sitäpaitsi ei se minusta ole väärin että säästää omia kirjoituksiaan - päin vastoin - ei se tarkoita että luulisi olevansa parempi ihminen kuin muut - vaan että voi jälkeenpäin katsoa mitä itse on kirjoitellut ja voihan aina kysäistä ylläpidolta että miksi kyseinen viesti on poistettu..jos se on poistettu..
En usko että se on näiden palstojen tarkoitus että viestejä poistellaan vain siksi että ne eivät ole >poistajan< makuun sopivia - niin kauan kuin pysytään aiheessa. Ja jos nyt helluntaiuskon sanotaan olevan Raamatusta niin silloin on kaikki Raamattuun perustuvat kirjoitukset ihan ok niin myös sen osoittaminen että helluntailaisten kokouksissa on aika ajoin erittäin riehakasta ..
Luonnollisesti on muiden palstalaisten mollaaminen yhtä väärin kuin viestien turha poistaminen .
alex
Pelkäät viestien poistoja joita tällä palstalla tapahtuukin niin aiheesta kuin aiheettomastikin.
Sääntöjä pitää kuitenkin sinunkin alex noudattaa.
Edellisessäkin ketjussakin väität minun olevan helluntailainen.
Ja yleistät kaikki pahoiksi ihmisiksi vihakirjoituksellasi.
Laitan kärjistetyn esimerkin:
Kyllä sitä saa kertoa laillisesti esim. että Raamatussa käsketään murhaamaan ja raiskaamaan toisin ajattelijoita ja lyömään päät kallioon heidän lapsiltaan.
Mutta jos omana mielipiteenään sanoo julkisesti tuollaista niin rikoshan se on.
Elikä jos sanoo jotain Suomen lain vastaista, niin sitä ei kannata mennä sanomaan omana mielipiteenään, vaan ilmoitettava että Raamatussa niin sanotaan, ettei ei joudu lakipykälien kanssa ongelmiin.Se oli virhe, että sanoi sinua helluntailaiseksi - joten sorry vaan - haksahdin koska tyyli vastauksessasi oli niin samanlainen - mutta vastauksestasi näkyy, että et tajunnut kirjoituksestani hölyn pöläystä vieläkään .
Et ole ymmärtänyt mitä synnin-kirous on Raamatussa, mitä se on tuonut mukanaan - se on sitä kun ihminen menettää iankaikkisen elämänsä syntiensä seurauksena.
Koko ihmiskunta on sen kirouksen alla koska kaikki ovat syntiä tehneet.
Ei siinä ole kysymyksessä kukaan yksilö vaan jokainen ihminen.
Ainoa mahdollisuus päästä pois kirouksen alta on Raamatun mukaan, että tunnustaa vakavaisuutensa ja valitsee Jumalan Pojan oppaakseen ja muuttaa elämäänsä sen mukaan.
Paavali sanoi kirouksesta :
Gal. 1:8 - 9
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Kyllä se näin on - ja Paavali tarkoittaa sillä, että ihminen ei ole päässyt eroon kirouksestaan .. Ei Paavali ketään kiroa
Muuten olen samaa mieltä että lakia pitää noudattaa ..
- Inhottava realisti
Uskonnot ovat kehittyneet siksi, että ihmisillä on ollut tarve selittää todellisuutta.
Primitiivisinä aikoina ihmisillä ei ollut keinoja selittää asioita muilla keinoilla, koska välineitä siihen ei ollut.
Tieteen kehittyminen TOI vähitellen niitä välineitä käyttöön.
Tästä on seurannut väkisinkin maallistumista, koska uskonnoille jää alati suppeampi osa reaalimailmasta selitettäväksi.
Ääriuskonnollisuus edustaakin juuri siksi paluuta menneisyyteen ja ilmeisesti suoranaiseen tietämättömyyteen - ilmiöt halutaan kautta linjan nähdä yliluonnollisten toimijoiden aiheuttamina.
Siksi vastustan ääriuskonnollisuutta.#Uskonnot ovat kehittyneet siksi, että ihmisillä on ollut tarve selittää todellisuutta.#
Juu - niinhän ne - mutta on myös olemassa eräänlainen kaiken kattava totuus jota kukaan ei ole keksinyt. On aika helppo sekoittaa nämä asiat keskenään - ja ehkä et niitä näe tai hyväksy, mikä ei sinänsä luonnollisestikaan muuta mitään. :)
Mutta jos esimerkiksi ajatellaan että olet varma että 5 5=10 niin voimme kai sanoa että uskot siihen.
Se suunnilleen tosiasiassa sama asia kun oppii tuntemaan sellaisia ikuisia asioita kuin esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus..
Asioita jotka ovat yhtä muuttumattomia kuin tuo 5 5=10..
Jos joku ei osaa ollenkaan matematiikkaa, niin hän ei ehkä tiedä ja usko että 5 5=10 ja puolustelee sitten kantaansa sillä että eihän 2 2:kaan ole 10 .. niin miksi sitten 5 5 olisi.
No minä kuitenkin uskon että emme ole niin erimieltä asioista kuin ensi alkuun saattaisi luulla - sillä eikö sinunkin ajatuksesi ja päättelysi oikestaan perustu siihen että haluat olla rehellinen - etkä juosta kaikenlaisiin hömpötyksiin .. siis voimme sanoa, että jotenkin samalla tunnustat että on olemassa rehellisyys (tai oikeudenmukaisuus) joka ei ole sinun keksimäsi ja jos puhutaan rakkaudesta - olen aika varma että sinulla on siitäkin eräänlainen, sanotaan vaikka positiivinen kuva ..
Rakastat ehkä jotain ihmistä - lapsiasi ehkä? (olisi hyvä esimerkki jos sinulla on lapsia) ja silloin tiedät että rakkaus on olemnassa .. sekään ei ole sinun keksimääsi ..
Raamattu kertoo näistä ominaisuuksista ja sanoo että vain niissä elämällä voi elämä lopullisesti saavuttaa kuolemattomuuden..
Ok - se tuntuu ehkä utopialta mutta jos pari sataa vuotta sitten joku olisi kertonut ihmisille että me lennämme ilmassa ja voimme keskustella toistemme kanssa maailman äärestä toiseen ja jopa kuvan kanssa (siis nähdä toisemme) .. niin kuka olisi uskonut siihen - tuskin kukaan..
Siis - uskontoja on vaikka muille jakaa - mutta on myös nämä muuttumattomat arvot ja asiat .. ja miksi ne eivät olisi Jumalan arvoja ? minä olen varma että ne ovat.. MIKSI olen varma saa jäädä seuraavaan kertaan.. ;) ..- Inhottava realisti
alex.kasi kirjoitti:
#Uskonnot ovat kehittyneet siksi, että ihmisillä on ollut tarve selittää todellisuutta.#
Juu - niinhän ne - mutta on myös olemassa eräänlainen kaiken kattava totuus jota kukaan ei ole keksinyt. On aika helppo sekoittaa nämä asiat keskenään - ja ehkä et niitä näe tai hyväksy, mikä ei sinänsä luonnollisestikaan muuta mitään. :)
Mutta jos esimerkiksi ajatellaan että olet varma että 5 5=10 niin voimme kai sanoa että uskot siihen.
Se suunnilleen tosiasiassa sama asia kun oppii tuntemaan sellaisia ikuisia asioita kuin esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus..
Asioita jotka ovat yhtä muuttumattomia kuin tuo 5 5=10..
Jos joku ei osaa ollenkaan matematiikkaa, niin hän ei ehkä tiedä ja usko että 5 5=10 ja puolustelee sitten kantaansa sillä että eihän 2 2:kaan ole 10 .. niin miksi sitten 5 5 olisi.
No minä kuitenkin uskon että emme ole niin erimieltä asioista kuin ensi alkuun saattaisi luulla - sillä eikö sinunkin ajatuksesi ja päättelysi oikestaan perustu siihen että haluat olla rehellinen - etkä juosta kaikenlaisiin hömpötyksiin .. siis voimme sanoa, että jotenkin samalla tunnustat että on olemassa rehellisyys (tai oikeudenmukaisuus) joka ei ole sinun keksimäsi ja jos puhutaan rakkaudesta - olen aika varma että sinulla on siitäkin eräänlainen, sanotaan vaikka positiivinen kuva ..
Rakastat ehkä jotain ihmistä - lapsiasi ehkä? (olisi hyvä esimerkki jos sinulla on lapsia) ja silloin tiedät että rakkaus on olemnassa .. sekään ei ole sinun keksimääsi ..
Raamattu kertoo näistä ominaisuuksista ja sanoo että vain niissä elämällä voi elämä lopullisesti saavuttaa kuolemattomuuden..
Ok - se tuntuu ehkä utopialta mutta jos pari sataa vuotta sitten joku olisi kertonut ihmisille että me lennämme ilmassa ja voimme keskustella toistemme kanssa maailman äärestä toiseen ja jopa kuvan kanssa (siis nähdä toisemme) .. niin kuka olisi uskonut siihen - tuskin kukaan..
Siis - uskontoja on vaikka muille jakaa - mutta on myös nämä muuttumattomat arvot ja asiat .. ja miksi ne eivät olisi Jumalan arvoja ? minä olen varma että ne ovat.. MIKSI olen varma saa jäädä seuraavaan kertaan.. ;) ..Kukaan ei pysty millään tavoin todistamaan sitä, että olisi olemassa jokin "täydellinen totuus". Useimpien uskontojen nimissä sellaista toki väitetään, mutta todistamatta väitteet ovat jääneet.
"Rakastat ehkä jotain ihmistä - lapsiasi ehkä? (olisi hyvä esimerkki jos sinulla on lapsia) ja silloin tiedät että rakkaus on olemnassa .. sekään ei ole sinun keksimääsi .. "
Rakkaus on käsite, joka on sekin moniselitteinen. TODISTETUSTI rakkauteen liittyvät myös kehon kemialliset reaktiot. Naisen ja miehen rakkaudessa kyse on myös seksuaalisuudesta ja monista muistakin asioista.
"Raamattu kertoo näistä ominaisuuksista ja sanoo että vain niissä elämällä voi elämä lopullisesti saavuttaa kuolemattomuuden.."
Uskonnot ovat täynnä selittelyjä siitä, mitä kuoileman jälkeen tapahtuu. Siinä sivussa sitten määritellään sitä, mitä pitää tehdä ettei huonosti käy.
"Siis - uskontoja on vaikka muille jakaa - mutta on myös nämä muuttumattomat arvot ja asiat .. ja miksi ne eivät olisi Jumalan arvoja ? minä olen varma että ne ovat.. MIKSI olen varma saa jäädä seuraavaan kertaan.. ;) .. "
Ne "muuttumattomat arvot" ovat käytännössä muuttuvia. Samoja arvoja löytyy monista uskonnoista ja yhtä huonosti niitä noudatetaan lähes kaikissa. Inhottava realisti kirjoitti:
Kukaan ei pysty millään tavoin todistamaan sitä, että olisi olemassa jokin "täydellinen totuus". Useimpien uskontojen nimissä sellaista toki väitetään, mutta todistamatta väitteet ovat jääneet.
"Rakastat ehkä jotain ihmistä - lapsiasi ehkä? (olisi hyvä esimerkki jos sinulla on lapsia) ja silloin tiedät että rakkaus on olemnassa .. sekään ei ole sinun keksimääsi .. "
Rakkaus on käsite, joka on sekin moniselitteinen. TODISTETUSTI rakkauteen liittyvät myös kehon kemialliset reaktiot. Naisen ja miehen rakkaudessa kyse on myös seksuaalisuudesta ja monista muistakin asioista.
"Raamattu kertoo näistä ominaisuuksista ja sanoo että vain niissä elämällä voi elämä lopullisesti saavuttaa kuolemattomuuden.."
Uskonnot ovat täynnä selittelyjä siitä, mitä kuoileman jälkeen tapahtuu. Siinä sivussa sitten määritellään sitä, mitä pitää tehdä ettei huonosti käy.
"Siis - uskontoja on vaikka muille jakaa - mutta on myös nämä muuttumattomat arvot ja asiat .. ja miksi ne eivät olisi Jumalan arvoja ? minä olen varma että ne ovat.. MIKSI olen varma saa jäädä seuraavaan kertaan.. ;) .. "
Ne "muuttumattomat arvot" ovat käytännössä muuttuvia. Samoja arvoja löytyy monista uskonnoista ja yhtä huonosti niitä noudatetaan lähes kaikissa.Kyllä se on niin että on olemassa todellinen oikeamielisyys joka on oikeudenmukainen ja sama kaikille ja siihen täytyy sisältyä rakkaus. Kyllä sinäkin sen tajuat jos haluat ..
Ja että me tervitsemme kehon tai ruumiin miksi sitä nyt kukin sanookin on selvä asia - se usko siihen kuolemattomaan lihottelevaan sieluun on vähän sekoittanut piirrustuksia ihmisten ajatuksissa - myös ateistien niin kuin muidenkin ..
alex- Inhottava realisti
alex.kasi kirjoitti:
Kyllä se on niin että on olemassa todellinen oikeamielisyys joka on oikeudenmukainen ja sama kaikille ja siihen täytyy sisältyä rakkaus. Kyllä sinäkin sen tajuat jos haluat ..
Ja että me tervitsemme kehon tai ruumiin miksi sitä nyt kukin sanookin on selvä asia - se usko siihen kuolemattomaan lihottelevaan sieluun on vähän sekoittanut piirrustuksia ihmisten ajatuksissa - myös ateistien niin kuin muidenkin ..
alex"Kyllä se on niin että on olemassa todellinen oikeamielisyys joka on oikeudenmukainen ja sama kaikille ja siihen täytyy sisältyä rakkaus. Kyllä sinäkin sen tajuat jos haluat .. "
Noh...
Näin aikuisena ihmisenä sitä ymmärtää, että puhdasta mustaa ja valkoista ei ole. Suurin osa on lähinnä harmaan eri sävyjä.
- Valehtelet
Aleksi on Russelin veljesten hööpötyksen uhri.
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
Mark. 9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
Matt. 25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Voi sinua poloista - minäkö valehtelen ? kun sinä uskot /pelkäät aivan olemattomiin.
Katsos kyllä Raamatusta saa kasaan tukea vaikka minkälaiselle opille kun ottaa lauseen sieltä ja toisen täältä. Ihmettelen kuitenkin että luetko kaikkia kirjoja samalla tavalla.
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen..
Tuossa sinun jakeessasikaan ei sanota että joudut "ikuiseen piinaan". Sinä vain tulkkaat sen niin koska sinulle on sanottu että sitä se tarkoittaa.
Hel-vetti on sana jota ei ollut Jeesuksen aikana - siis sellaista sanaa ei hän ikinä käyttänyt. Jeesus puhui sen ajan ihmisille ja ne jotka kuuntelivat häntä tiesivät tarkalleen mistä hän puhui - nimittäin Hinnomin laaksosta joka sijaitsee Jerusalemin eteläpuolella - se oli nimittäin kaatopaikka jossa nimittäin ihmiset polttivat roskansa ja esimerkiksi teloitettujen ruumiit poltettiin siellä. Siitä Jeesus puhui - Gehennasta - tuo teidän ikuinen piinanne on kirkkoisien keksimä ja sen sisältökin on aikojen kuluessa muuttunut vaikka kuinka.
Jos tajuaisit että Raamatun lupaama elämä on LAHJA - ei mikään automaattinen asia joka on jokaisen jopa ikuisesti. Jotta voisit saada iankaikkisen elämän on sinun haluttava elää siten että se tulee mahdolliseksi.
Etkö ymmärrä että synti on elämän tuhoamista. Ihminen tuhoaa elämäänsä ja sanoo samalla että hän ei kuole :) - kummallinen usko - jossa ei ole mitään mieltä.
Kun ihminen menettää elämänsä on se - se rangaistus - se on ikuinen. Siis päin vastoin kuin sinä väität sanoo Raamattu että sinä ET saa iankaikkista elämää.
Synnin palkka on siis kuolema. Minä olen syntinen (teen siis tekoja jotka tuhoavat elämääni) Minun syntini siis vievät minut auttamattomasti kuolemaan - ja siihen loppuisi elämäni - aivan oikeudenmukaisesti ja loogisesti. Nyt kuitenkin on niin että Raamatun Jumala lähetti meille ihmisille Poikansa - jota Messiaaksi sanotaan - ja hän kuoli sen kuoleman joka olisi ollut minun osani - koska olen n.s. kuoleman oma ja siksi ilman iankaikkista elämää. Jeesus siis kuoli ja maksoi ihmiskunnan syntien seuraukset - näin hän on maksanut syntimme - täysin - kuolemallaan.
Kerrohan nyt sitten kuinka Jeesus maksoi sinun synti velkasi?
Jos se on niinkuin väität että synnin palkka onkin "ikuinen piina" siellä tulijärvessä eikä kuolema - siis elämän loppu - niinkuin minä Raamatun luen. Kuka on maksamassa syntivelkaasi siellä ikuisessa piinassa?
alexJatketaan pikkuisen tästä n.s. hel-vetistä eli Gehennasta eli Hinnomin laaksosta.
Kun Raamattu puhuu Gehennasta siis Hinnomin laaksosta, niinkuin tuo paikka on Vt:ssa mainittu ”Hebrean "gē-hinnōm" eng. käännös on "valley of Hinnom" tai "the valley of the son of Hinnom."
Suomeksi "Hinnomin laakso" tai ”Ben-Hinnomin laakso”.
Alla Raamatun VT:n (Vanhantestamentin) mainintoja tästä Hinnomin laaksosta jota Ut. (Uusitestamentti) kutsuu Gehennaksi tai hel-vetiksi :
Paikka josta Jeesus puhui on Vt:n puolella tämä:
Jos 15:8 Edelleen raja nousee Ben-Hinnomin laaksoon, Jebusilaiskukkulan, se on Jerusalemin, eteläpuolitse. Sitten raja nousee sen vuoren laelle, joka on vastapäätä Hinnomin laaksoa, lännessä päin, Refaimin tasangon pohjoisessa laidassa.
Jos 18:16 Sitten raja laskeutuu sen vuoren päähän, joka on vastapäätä Ben-Hinnomin laaksoa, Refaimin tasangon pohjoisessa laidassa; sieltä se laskeutuu Hinnomin laaksoon Jebusilaiskukkulan eteläpuolitse ja edelleen Roogelin lähteelle
---
Ja minkälaisia Jumalan vastaisia kauhistuttavia tekoja sillä tehtiin Vt-aikoihin:
2 Aik.k. 28:3
Ja hän poltti uhreja Ben-Hinnomin laaksossa ja >poltti poikansa tulessakulkemaan tulen läpi< Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on PAHAA Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
Jer 7:31
Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä EN ole käskenyt ja mikä EI ole minun MIELEENI TULLUT.
Jer 7:32
Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa.
Jer 32:35
Ja he ovat rakentaneet Baalille uhrikukkulat, jotka ovat Ben-Hinnomin laaksossa, >polttaakseen poikiansa ja tyttäriänsä< uhrina Molokille, MITÄ MINÄ EN OLE KÄSKENYT JA MIKÄ EI OLE MIELEENI TULLUT. TÄLLAISIA KAUHISTUKSIA HE TEKIVÄT JA SAIVAT JUUDAN SYNTIÄ TEKEMÄÄN.
---
Tänään uskotaan eri puolilla kristikuntaa että olisi olemassa "ikuinen piina" - ja tätä samaa Gehennaa sanotaan Raamatussa hel-vetiksi ja käytetään esimerkkinä ikuisesta piinasta - mitä se ei luonnollisesti ole.
alex
* "alex.kasi", et ole sopiva opettamaan kyseisestä asiasta. Itselläsi on kosolti vääristymiä Raamatun ymmärtämisen suhteen, olet harhaoppinen, joka uskaltauduit palstalle heti, kun Sefu oli keventänyt myös valhe-evankeliumin opin harrastajat harhoineen. Ei mitään henkohtaista, mutta oppisi vaan ei käy yksiin Raamatun opetuksen kanssa.
Höpö höpö - kerrohan mikä siinä "ei sovi yhteen Raamatun kanssa".. Kyllä se on justiin näin Raamatussa - niinkuin olen sen sieltä ottanut.
ja kerro minulle sekin että kuinka Jumalan Poika maksoi sinun syntivelkasi. Minä tuossa jo kerroin asian omalta kohdaltani..
alex- tervolanmies
Tämä "alex-poikanen" on sepustustensa perusteella vielä ala-ikäinenkin. Hän haluaisi kovasti olla tärkeä ja tietäväinen tällä foorumilla. Väliinputoajana hän on joutunut jäämään kotioloihin. Ihmettelen, miten hän ylipäätään on läpäissyt suomenkielen peruskoulussa. Hänen "oppinsa" on jotakin "sekahengellistä" , jossa ei ole päätä, eikä häntää.
alex.kasi kirjoitti:
Höpö höpö - kerrohan mikä siinä "ei sovi yhteen Raamatun kanssa".. Kyllä se on justiin näin Raamatussa - niinkuin olen sen sieltä ottanut.
ja kerro minulle sekin että kuinka Jumalan Poika maksoi sinun syntivelkasi. Minä tuossa jo kerroin asian omalta kohdaltani..
alexMalakia 4
Katso, SE PÄIVÄ tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te PARANNUTTE sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
Tuohon voisi panna kommentin että: "Sen pituinen se".
alextervolanmies kirjoitti:
Tämä "alex-poikanen" on sepustustensa perusteella vielä ala-ikäinenkin. Hän haluaisi kovasti olla tärkeä ja tietäväinen tällä foorumilla. Väliinputoajana hän on joutunut jäämään kotioloihin. Ihmettelen, miten hän ylipäätään on läpäissyt suomenkielen peruskoulussa. Hänen "oppinsa" on jotakin "sekahengellistä" , jossa ei ole päätä, eikä häntää.
Hah hah - oliko tuo sellainen helluntaiuskossa olevan kommentti? :))
Nythän on niin, että kun tuota Raamatun sanomaa voi Raamatulla kaataa - niin puhutaan sitten vaikka palstalaisista :) .. mutta en minä ala ketään mollaamaan - jätän sen homman teille..
alexalex.kasi kirjoitti:
Hah hah - oliko tuo sellainen helluntaiuskossa olevan kommentti? :))
Nythän on niin, että kun tuota Raamatun sanomaa voi Raamatulla kaataa - niin puhutaan sitten vaikka palstalaisista :) .. mutta en minä ala ketään mollaamaan - jätän sen homman teille..
alexKun minä otin tässä aloituksessani esiin tuon ERON kahden erilaisen raamatuntulkinnan välillä - väitättekö te todella että sellaista eroa ei ole tai mitä te väitätte.. ? Aika turhaahan tuo ihmisten mollaaminen on - ainakin minun mielestäni.
Totuus on että jos ihminen uskoo "kuolemattomuuteen synnissä" se jatkossa antaa aivan erilaisen raamatuntulkinnan kuin jos hän ei usko "kuolemattomuuteen synnissä" ..
Jumala käsitetään aivan erilaiseksi, samoin esimerkiksi lunastus ja paljon muuta - tärkeitä asioita ..
alex- Inhottava realisti
alex.kasi ei ole sen enempää pihalla oppeineen kuin te muutkaan täällä.
Täsmälleen samalla tavalla jokainen tekee tulkintoja Raamatusta ja hehkuttelee sitten sitä, miten oikeassa on.
alex.kasi taitaa olla vain liberaalimpi ja avarakatseisempi kuin te konservatiivisimmat toitottajat, jotka olette kaikkein varmimpia omissa kuvitelmissanne.
Ikuinen kadotus on mieluinen ajatusmalli fundamentalisteille. Miksiköhän? Inhottava realisti kirjoitti:
Täsmälleen samalla tavalla jokainen tekee tulkintoja Raamatusta ja hehkuttelee sitten sitä, miten oikeassa on.
alex.kasi taitaa olla vain liberaalimpi ja avarakatseisempi kuin te konservatiivisimmat toitottajat, jotka olette kaikkein varmimpia omissa kuvitelmissanne.
Ikuinen kadotus on mieluinen ajatusmalli fundamentalisteille. Miksiköhän?"Ikuinen kadotus on mieluinen ajatusmalli fundamentalisteille. Miksiköhän?"
No, koska sitä on monet saaneet kuulla aina lapsesta asti - ja eikä vain siinä omassa lahkossa tai kirkossa vaan kaikkialla - monet ateistitkin miettivät että mitähän tapahtuu kuoleman jälkeen? On jos jonkinlaista TV ohjelmaa ja tietäjää .. :)- näin uskon
Inhottava realisti kirjoitti:
Ikuinen kadotus on mieluinen ajatusmalli fundamentalisteille. Miksiköhän?>> Ikuinen kadotus on mieluinen ajatusmalli fundamentalisteille. Miksiköhän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462