tulee oppi ja uskonto, se ei ole poliittisia ideologeja parempi.
VALTA TUHOAA AINA JA HENGELLINEN VALTA ON YHTÄ TUHOISA kuin muutkin vallan keskittymät.
Uskontojen valtapyrkimykset pitäisi jotenkin lailla kieltää, sillä Jeesuksen malli ei ole vallan himoitsemista.
Se on rakkautta, " rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.."
ja " laupeutta minä tahdon enkä uhria.." eli suvatsevuutta, enemmän suvaitsevaitsuutta kuin uskon oppia.
Kun hengellisyydestä
1
<50
Vastaukset
- valta ja vastuu
Opilla on hengellisyydessä oma tärkeä merkityksensä.
Oppihan voi olla juuri se, mistä sinä annat uskovaisille ohjeita.
Jeesuksen oppi on, että meidän tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistämme niin kuin itseämme. Siihen ei liity minkäänlaisia valtapyrkimyksiä, vaan se oppi on kaiken hengellisyyden perusta.
Vallan tuhoavuudesta olen eräin poikkeuksin suunnilleen samaa mieltä. Vallanhimo ja siitä nouseva vallan väärinkäyttö on tuhoavaa. Se tuhoaa sekä käyttäjänsä että kohteensa ja usein samalla tuhoutuu sivullisiakin - joskus jopa vahingossa.
Valta sinänsä ei ole aina tuhoavaa. Vastuullinen valta on rakentavaa. Valta ja vastuu ovat aina käsi kädessä kulkevia, kun valtaa käytetään oikein. Juuri vallan väärinkäyttöhän puhuu sen puolesta, että on olemassa myös oikein käytettyä valtaa. Samoin kuin ei ole valoa ilman varjoa tai pimeyttä.
Yksinvalta on vallanmuodoista pahinta sekä maallisissa että uskonnollisissa ympyröissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611