Kiva mieshoito-apulainen tarjolla oppisopimukseen Tampereella

laulava mieshoitaja

Soitan kitaraa ja laulan. työnantaja sais 60 e päivässä eka vuoden palkkatukea ja 200 euroa koulutuskorvausta. toisena vuonna 30 euroa päivässä ja 200 euroa palkkatukea. Pääasiassa haluan kehitysvammaisten pariin. Josta minulla on 2 ja puolen vuoden mittainen täysipäiväinen työkokemus. vuosi lasten parista. Mutta olen avoin muillekin ehdotuksille. Vanhusalakin vois kiinnostaa mut jossain pienemmässä mukavassa paikassa. Ei missään isossa laitoksessa. Jos jonkun firmassa on pulaa mieshoitajasta. Niin pistäkäähän pomolle viestiä. Tai vinkatkaa siis mulle millainen paikka olis, jos luulette että teidän paikassa on mahiksia tämmöseen. Jos en löydä oppisopimusta niin voin kyllä tulla ihan sijaistamaankin jos niitä sijaisuuksia on paljon, eikä vain päivän parin pätkää silloin tällöin

51

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laulava mieshoitaja.

      Lähikunnatkin käy

    • laulava mieshoitaja

      Tuossa kun kerron koulutuskorvauksesta niin se 200 e tulis siis kuukausittain

      • laulava mieshoitaja.

        äh kylläpä nyt sekoilin tuossa tekstissä. siis työnantaja sais 60 e päivä palkkatukea vuoden verran. ja 200 euroa koulutuskorvausta kuussa. toisena vuonna 30 e per päivä palkkatukea ja 200 euroa koulutuskorvausta kuussa. Nyt joku sanoo että miksi en soittele. No. Oon jo muutamaan paikkaan soittanu eikä paikka irronnu. oon nyt sit miettiny pitäiskö kokeilla jotain muutakin hoitoalaa kuin kehitysvammaisalaa. Jos tulee ehdotuksia ja tietoa et johonki työpaikkaan olis ehkä mahista päästä missä oot töissä niin ei kun tänne vinkkiä :) Oon semmonen rento ja kiva pohjosesta kotosin oleva mukava kaikkien kanssa toimeen tuleva mies. En mikään turhan niuhottaja. Vaan sen vastakohta.


    • laulava mieshoitaja.

      JA ikää on 35 vuotta että ei mikään pikkupoika enää. x ammatti laulaja/muusikko ja karaokevetäjä ennen noita hoitoalan hommia

    • pamainen liska

      Onko tämä jokin huono vitsi!!

      Ei vittu mikä provo!!!!!!!!!!

      • naislähihoitaja

        Kas siellä se taas joku narsisti huutelee. No onneksi alalla on myös aloittajan tapaisia henkilöitä.


    • Herra HuuHaa?

      Se mikä laulaen tulee niin viheltäen menee. Oppisopimuson toisaalta alennusmyyntiä eli maksetaan huonoa palkkaa ja työteho oltava 110%.

      Työnantaja saa siitä tukensa. Hae oikeaan kouluun. Ainakin hoitoalalla vuoden käyt koulua ja palkka jo sama kuin valmiin hoitajan. Koulussa ei pelkät laulutaidot ja soittotaidot riitä.

      Mieti kannattaako hoitoala palkkauksen suhteen. Luulen, että siellä ei laulamalla pärjää. Vaikka kaikenlaista sooloilijaa sinne mukaan mahtuu. Kuka tekee työnsä suutasoittamalla, puhumalla tai tupakalla juosten.

      Mieluiten sinulle ilmeisemmin sopisi ihan muu kuin hoitoala vai onko sinulla jokin fantasia pohjalla?

      • laulava mieshoitaja

        Jos luet alkuviestin siinä tulee selvästi ilmi että olen ollut alalla täysipäiväisesti muutaman vuoden hoito-apulaisena ja tehnyt kaikki lähihoitajan työt. Mukaan lukien lääkkeiden jaot, katetroinnit yms.. Ja laulu ja kitaransoittotaidosta on ainakin kehitysvamma-alalla ollut paljon hyötyä ja siitä on paljon pidetty. Niin asukkaat kuin hoitajat. Palkkakin on näin ollen tuttu ja työnkuva. Palkka oli ihan hyvä jo hoito-apulaisenakin, noin 2 tonnia kuussa. Kovasti on minua kehuttu työntekijänä. Entisen paikan jätin huonon pomon takia. Kuten 5 muutakin siinä paikassa. Viestistäsi päätellen sinulle ei missään nimessä kävisi hoito-alan työt. Tuon luonteiset ihmiset pilaavat vain hyvän ja hauskan työilmapiirin.


      • ...

        Oppisopimuksessa on ihan normaali hoito-apulaisen palkka. Eli ihan hyvä palkka


      • Kukahan on palkannut
        laulava mieshoitaja kirjoitti:

        Jos luet alkuviestin siinä tulee selvästi ilmi että olen ollut alalla täysipäiväisesti muutaman vuoden hoito-apulaisena ja tehnyt kaikki lähihoitajan työt. Mukaan lukien lääkkeiden jaot, katetroinnit yms.. Ja laulu ja kitaransoittotaidosta on ainakin kehitysvamma-alalla ollut paljon hyötyä ja siitä on paljon pidetty. Niin asukkaat kuin hoitajat. Palkkakin on näin ollen tuttu ja työnkuva. Palkka oli ihan hyvä jo hoito-apulaisenakin, noin 2 tonnia kuussa. Kovasti on minua kehuttu työntekijänä. Entisen paikan jätin huonon pomon takia. Kuten 5 muutakin siinä paikassa. Viestistäsi päätellen sinulle ei missään nimessä kävisi hoito-alan työt. Tuon luonteiset ihmiset pilaavat vain hyvän ja hauskan työilmapiirin.

        Kyllä työnantjalla on vastuu ja epäilen, että hoitoapulainen ei jaa lääkkeitä tai katetroi. Tai sitten sinulla on muut tarkoitusperät ihmistä hoitaessa.
        Jotkin henkilöt luulevat osaavansa mutta kun tulee tosipaikka niin mennään ojaan asioiden suhteen.

        Hoitajan työ on vastuullista ja kyllä potilasturvallisuus kärsii jos saat jakaa lääkkeitä ja katetroida ilman minkäänlaista teoreettista koulutusta.

        Sanoisin, että työnantaja kantaa vastuun sekä Valvira. Luulee olevansa hoitaja mutta todellisuudessa ihmettelen sitä, että kuka hyvä työnantaja edes palkkaa tuollaista laulavaa sooloilijaa vaativiin työtehtäviin. Itse en ainakaan palkkaisi vaan kyllä henkilöllä pitää olla alan koulutus.

        Kaikenlaist "hörhöä" näkee hoitoalalla ja varsinkin kehitysvamma-alalla. Minusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta.

        MInusta on väärin jos palkataan hoitoalan työtehtäviin osaamaton ja kouluttamaton henkilö. Hän ei välttämättä osaa kuin laulaa ja soittaa kitaraa. Mutta työ vaatii vankkaa osaamista, koultusta, kokemusta ja substanssiosaamista jotta potilastyö on turvallista ja osaavaa.

        Huumori on toki yksi tärkeä voimavara jaksamisen osalta. Mutta yksi koultuttamaton kitaran/lauluntekijä ei tee vielä hoitoa turvalliseksi vaikka laulaa kuinka paljon.


      • laulava mieshoitaja
        Kukahan on palkannut kirjoitti:

        Kyllä työnantjalla on vastuu ja epäilen, että hoitoapulainen ei jaa lääkkeitä tai katetroi. Tai sitten sinulla on muut tarkoitusperät ihmistä hoitaessa.
        Jotkin henkilöt luulevat osaavansa mutta kun tulee tosipaikka niin mennään ojaan asioiden suhteen.

        Hoitajan työ on vastuullista ja kyllä potilasturvallisuus kärsii jos saat jakaa lääkkeitä ja katetroida ilman minkäänlaista teoreettista koulutusta.

        Sanoisin, että työnantaja kantaa vastuun sekä Valvira. Luulee olevansa hoitaja mutta todellisuudessa ihmettelen sitä, että kuka hyvä työnantaja edes palkkaa tuollaista laulavaa sooloilijaa vaativiin työtehtäviin. Itse en ainakaan palkkaisi vaan kyllä henkilöllä pitää olla alan koulutus.

        Kaikenlaist "hörhöä" näkee hoitoalalla ja varsinkin kehitysvamma-alalla. Minusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta.

        MInusta on väärin jos palkataan hoitoalan työtehtäviin osaamaton ja kouluttamaton henkilö. Hän ei välttämättä osaa kuin laulaa ja soittaa kitaraa. Mutta työ vaatii vankkaa osaamista, koultusta, kokemusta ja substanssiosaamista jotta potilastyö on turvallista ja osaavaa.

        Huumori on toki yksi tärkeä voimavara jaksamisen osalta. Mutta yksi koultuttamaton kitaran/lauluntekijä ei tee vielä hoitoa turvalliseksi vaikka laulaa kuinka paljon.

        Yrität kääntää yhden vahvuuden ja lahjakkuuden jota pystyy hyödyntämään hienosti hoito-alalla, niin että kaikki muu osaaminen loppuisi sen takia. Sinunlaistesi niuhottajien takia työilmapiirit monesti huonoja hoito-alalla ja pilaavat muiden työpaikan. Olen erittäin ammattitaitoinen ja katetroinnit ym lähihoitajien työt osaan useiden vuosien ammattitaidolla erittäin hyvin. Luonteeni myös sopii hoito-alalle. Sinun luonteessasi on kyllä paljon parannettavaa


      • laulava mieshoitaja.
        Kukahan on palkannut kirjoitti:

        Kyllä työnantjalla on vastuu ja epäilen, että hoitoapulainen ei jaa lääkkeitä tai katetroi. Tai sitten sinulla on muut tarkoitusperät ihmistä hoitaessa.
        Jotkin henkilöt luulevat osaavansa mutta kun tulee tosipaikka niin mennään ojaan asioiden suhteen.

        Hoitajan työ on vastuullista ja kyllä potilasturvallisuus kärsii jos saat jakaa lääkkeitä ja katetroida ilman minkäänlaista teoreettista koulutusta.

        Sanoisin, että työnantaja kantaa vastuun sekä Valvira. Luulee olevansa hoitaja mutta todellisuudessa ihmettelen sitä, että kuka hyvä työnantaja edes palkkaa tuollaista laulavaa sooloilijaa vaativiin työtehtäviin. Itse en ainakaan palkkaisi vaan kyllä henkilöllä pitää olla alan koulutus.

        Kaikenlaist "hörhöä" näkee hoitoalalla ja varsinkin kehitysvamma-alalla. Minusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta.

        MInusta on väärin jos palkataan hoitoalan työtehtäviin osaamaton ja kouluttamaton henkilö. Hän ei välttämättä osaa kuin laulaa ja soittaa kitaraa. Mutta työ vaatii vankkaa osaamista, koultusta, kokemusta ja substanssiosaamista jotta potilastyö on turvallista ja osaavaa.

        Huumori on toki yksi tärkeä voimavara jaksamisen osalta. Mutta yksi koultuttamaton kitaran/lauluntekijä ei tee vielä hoitoa turvalliseksi vaikka laulaa kuinka paljon.

        Missään vaiheessa en ole sooloillut. Vaan tehny tmihin on lupa annettu ja pyydetty tekemään ja ja miten on opetettu. Kyllä minä veikkaan että alalta löytyy paljon kouluttamattomia hoito-apulaisia jotka luonteeltaan ja ammattitaidoltaan sopivat alalle paljon hienommin kuin sinä. On paljon alalle luonteeltaan soveltuvia, jotka tekevät työnsä hienosti ja joiden kanssa työnteko on mukavaa ja asiakkaat viihtyvät kuten myös työntekijät. mutta kaltaisesi niuhottajat pilaavat työilmapiirin


      • laulava mieshoitaja
        Kukahan on palkannut kirjoitti:

        Kyllä työnantjalla on vastuu ja epäilen, että hoitoapulainen ei jaa lääkkeitä tai katetroi. Tai sitten sinulla on muut tarkoitusperät ihmistä hoitaessa.
        Jotkin henkilöt luulevat osaavansa mutta kun tulee tosipaikka niin mennään ojaan asioiden suhteen.

        Hoitajan työ on vastuullista ja kyllä potilasturvallisuus kärsii jos saat jakaa lääkkeitä ja katetroida ilman minkäänlaista teoreettista koulutusta.

        Sanoisin, että työnantaja kantaa vastuun sekä Valvira. Luulee olevansa hoitaja mutta todellisuudessa ihmettelen sitä, että kuka hyvä työnantaja edes palkkaa tuollaista laulavaa sooloilijaa vaativiin työtehtäviin. Itse en ainakaan palkkaisi vaan kyllä henkilöllä pitää olla alan koulutus.

        Kaikenlaist "hörhöä" näkee hoitoalalla ja varsinkin kehitysvamma-alalla. Minusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta.

        MInusta on väärin jos palkataan hoitoalan työtehtäviin osaamaton ja kouluttamaton henkilö. Hän ei välttämättä osaa kuin laulaa ja soittaa kitaraa. Mutta työ vaatii vankkaa osaamista, koultusta, kokemusta ja substanssiosaamista jotta potilastyö on turvallista ja osaavaa.

        Huumori on toki yksi tärkeä voimavara jaksamisen osalta. Mutta yksi koultuttamaton kitaran/lauluntekijä ei tee vielä hoitoa turvalliseksi vaikka laulaa kuinka paljon.

        Ja mitä tulee viestiisi niin kouluttamaton ei ole aina osaamaton. Kylällä alalla vuosia toiminut hoito-apulainen on vähintään yhtä hyvä kuin juuri koulutettu työkokemusta omaamaton lähihoitaja. Mitä erityisosaamista muuten itse omaat hoito-alalla, muuta kuin niuhottamisen ? Kun noinkin tärkeän asian kuin laulu ja kitaransoittotaidon josta on paljon hyötyä asiakkaiden viihtyvyydenkin kannalta kehitysvammatyössä laitat ammattitaidon heikkoudeksi ?


      • laulava mieshoitaja
        laulava mieshoitaja kirjoitti:

        Ja mitä tulee viestiisi niin kouluttamaton ei ole aina osaamaton. Kylällä alalla vuosia toiminut hoito-apulainen on vähintään yhtä hyvä kuin juuri koulutettu työkokemusta omaamaton lähihoitaja. Mitä erityisosaamista muuten itse omaat hoito-alalla, muuta kuin niuhottamisen ? Kun noinkin tärkeän asian kuin laulu ja kitaransoittotaidon josta on paljon hyötyä asiakkaiden viihtyvyydenkin kannalta kehitysvammatyössä laitat ammattitaidon heikkoudeksi ?

        TUollainen asenne, ei kyllä puolla yhtään sitä että olet edes koskaan työskennellyt kehitysvammaisten parissa kun väheksyt kitaransoitto ja laulutaitoa. / et tunnu ymmärtävän että alalle soveltuvan hoitajan pitää myös soveltua alalle luonteenpiirteidensä avulle ja tuollainenkin taito kuin kitaran soittotaito ja laulutaito on enemmänkin vahvuus kuin heikkous ammattitaidon puolesta. Empatiataito ja ihmisten kanssa toimeentuleminenkin on hirveän tärkeä ominaisuus hoitajalla. Sinun luonteesi kuulostaa viestiesi perusteella hyvin arveluttavalta ja kylmältä hoito-alalle. Näistä vahvuuksistani huolimatta/niiden lisäksi kaikki hoitotyöt kyllä sujuvat ja teen ne vastuullisesti monen vuoden vahvan ja monipuolisen työkokemuksen jälkeen.


      • laulava mieshoitaja
        laulava mieshoitaja kirjoitti:

        TUollainen asenne, ei kyllä puolla yhtään sitä että olet edes koskaan työskennellyt kehitysvammaisten parissa kun väheksyt kitaransoitto ja laulutaitoa. / et tunnu ymmärtävän että alalle soveltuvan hoitajan pitää myös soveltua alalle luonteenpiirteidensä avulle ja tuollainenkin taito kuin kitaran soittotaito ja laulutaito on enemmänkin vahvuus kuin heikkous ammattitaidon puolesta. Empatiataito ja ihmisten kanssa toimeentuleminenkin on hirveän tärkeä ominaisuus hoitajalla. Sinun luonteesi kuulostaa viestiesi perusteella hyvin arveluttavalta ja kylmältä hoito-alalle. Näistä vahvuuksistani huolimatta/niiden lisäksi kaikki hoitotyöt kyllä sujuvat ja teen ne vastuullisesti monen vuoden vahvan ja monipuolisen työkokemuksen jälkeen.

        Ja mitä tulee kirjoittamaasi että sinusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta. Koulutus on tapahtunut työpaikalla koulutetuiden ja kokeneiden työkavereiden puolesta jo heti työn alussa. Ja luulenpa että yli kahden vuoden päivittäisen katetroinnin ym hoito ja ohjaustöiden kautta olen kyllä erittäin ammattitaitoinen hoito-apulainen. Hoito-apulainen on ihan virallinen ja laillinen ammattinimike ja ammatti. Eikä se vaadi koulutusta. Kyllä se on työssä kuin työssä että alalle soveltuvin ja vankkaa työkokemusta omaava on aina paras. Paraskaan koulutus ei tee hoitajasta hyvää, jos luonne ei ole alalle soveltuva.


      • laulava mieshoitaja.
        Kukahan on palkannut kirjoitti:

        Kyllä työnantjalla on vastuu ja epäilen, että hoitoapulainen ei jaa lääkkeitä tai katetroi. Tai sitten sinulla on muut tarkoitusperät ihmistä hoitaessa.
        Jotkin henkilöt luulevat osaavansa mutta kun tulee tosipaikka niin mennään ojaan asioiden suhteen.

        Hoitajan työ on vastuullista ja kyllä potilasturvallisuus kärsii jos saat jakaa lääkkeitä ja katetroida ilman minkäänlaista teoreettista koulutusta.

        Sanoisin, että työnantaja kantaa vastuun sekä Valvira. Luulee olevansa hoitaja mutta todellisuudessa ihmettelen sitä, että kuka hyvä työnantaja edes palkkaa tuollaista laulavaa sooloilijaa vaativiin työtehtäviin. Itse en ainakaan palkkaisi vaan kyllä henkilöllä pitää olla alan koulutus.

        Kaikenlaist "hörhöä" näkee hoitoalalla ja varsinkin kehitysvamma-alalla. Minusta hyvä hoito ja hoitotyö vaatii aina osaavan koultutetun henkilön, jotta työ on laadukasta.

        MInusta on väärin jos palkataan hoitoalan työtehtäviin osaamaton ja kouluttamaton henkilö. Hän ei välttämättä osaa kuin laulaa ja soittaa kitaraa. Mutta työ vaatii vankkaa osaamista, koultusta, kokemusta ja substanssiosaamista jotta potilastyö on turvallista ja osaavaa.

        Huumori on toki yksi tärkeä voimavara jaksamisen osalta. Mutta yksi koultuttamaton kitaran/lauluntekijä ei tee vielä hoitoa turvalliseksi vaikka laulaa kuinka paljon.

        Pitää vielä sanoa. Että ei se "perus"lääkkeiden jakaminen mitään korkeaa äö-tasoa, vaadi. Eikä myöskään katetrointi. Sitä tekevät myös tämän asiakkaan omat "kouluttamattomat" omaiset. Molempia asioita. Joten miksi ei asiaan opetettu kokenut hoito-apulainenkin voisi tehdä ? Minä en kyllä ole itseäni tyrkyttänyt tekemään mitään asiaa vaan olen aina tehnyt mitä on pyydetty ja mihin on lupa annettu. Että saan tehtyä parhaan panoksen työhön omalta osaltani. Minä kun en tykkää jättää muita työntekijöitä pulaan. Työkokemuksen myötä totta kai olen tehnyt sitten tässä tutussa työpaikassani vuosien myötä ihan kaikki samat asiat työpaikassani kuin muutkin lähihoitajat.


      • laulava mieshoitaja.
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        Pitää vielä sanoa. Että ei se "perus"lääkkeiden jakaminen mitään korkeaa äö-tasoa, vaadi. Eikä myöskään katetrointi. Sitä tekevät myös tämän asiakkaan omat "kouluttamattomat" omaiset. Molempia asioita. Joten miksi ei asiaan opetettu kokenut hoito-apulainenkin voisi tehdä ? Minä en kyllä ole itseäni tyrkyttänyt tekemään mitään asiaa vaan olen aina tehnyt mitä on pyydetty ja mihin on lupa annettu. Että saan tehtyä parhaan panoksen työhön omalta osaltani. Minä kun en tykkää jättää muita työntekijöitä pulaan. Työkokemuksen myötä totta kai olen tehnyt sitten tässä tutussa työpaikassani vuosien myötä ihan kaikki samat asiat työpaikassani kuin muutkin lähihoitajat.

        Vastuu on työstään otettava totta kai. MYös hoito-alalla. Mutta kuulostat kyllä jonkin verran näiltä narsistihoitajilta, jotka "korostavat" vastuutaan, kyyläävät muiden tekemisiä ja ovat ilkeitä. Ja joista ei tykkää työkaverit, eikä kyllä asukkaatkaan. Joskus niitä eksyy työntekijäksi, useimmin esimieheksi.


      • laulava mieshoitaja.
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        Vastuu on työstään otettava totta kai. MYös hoito-alalla. Mutta kuulostat kyllä jonkin verran näiltä narsistihoitajilta, jotka "korostavat" vastuutaan, kyyläävät muiden tekemisiä ja ovat ilkeitä. Ja joista ei tykkää työkaverit, eikä kyllä asukkaatkaan. Joskus niitä eksyy työntekijäksi, useimmin esimieheksi.

        Hoitoalan työ on erittäin mukavaa ja hauskaa työtä. Riippuen omasta luonteesta, työkavereista ja työpaikasta :) Toki välillä myös rankkaakin. Työnsä voi tehdä ammattitaitoisesti ja hyvin, korostamatta vastuutaan ja niuhottamatta turhaan joka asiasta muille työntekijöille tai alaisille.. Joka työpaikassa vastuuta on. Ei hoito-alalla sen vähempää eikä enempää kuin muullakaan aloilla. Kun tekee vain työnsä.


      • osssss
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        Hoitoalan työ on erittäin mukavaa ja hauskaa työtä. Riippuen omasta luonteesta, työkavereista ja työpaikasta :) Toki välillä myös rankkaakin. Työnsä voi tehdä ammattitaitoisesti ja hyvin, korostamatta vastuutaan ja niuhottamatta turhaan joka asiasta muille työntekijöille tai alaisille.. Joka työpaikassa vastuuta on. Ei hoito-alalla sen vähempää eikä enempää kuin muullakaan aloilla. Kun tekee vain työnsä.

        Ei hävetä mennä syömään koulutetun hoitajan työtä ja palkkaa alennusmyynnillä?
        Selvitys terhikkiin jos kuka vaan saa lääkkeitä jakaa.Lienee työnantajallakin on asiat vinksollaan kun ei ymmärrä vastuuta.


      • Tiina.K...
        osssss kirjoitti:

        Ei hävetä mennä syömään koulutetun hoitajan työtä ja palkkaa alennusmyynnillä?
        Selvitys terhikkiin jos kuka vaan saa lääkkeitä jakaa.Lienee työnantajallakin on asiat vinksollaan kun ei ymmärrä vastuuta.

        Mitä on tässä tätä keskustelua tullut seurailtua. Niin aloittaja selvästi on empaattinen ja alalle hienosti soveltuva ihminen. Mutta tuo joka takaisin vastailee kuuluisi jollekin ihan muulle alalle. Aloittaja on oikeassa siinä että tuollaiset tuon vastailijan kaltaiset ihmiset eivät kuulu hoito-alalle vaan tekevät muiden työstä ja työilmapiiristä helvettiä. Minä 30 vuotta alalla olleena voin sanoa että tunnen monia kouluttamattomia hoito-apulaisia joiden työkaverina olisin milloin vaan ja ovat erittäin ammattitaitoisia. Ja joiden kanssa on mukava työskennellä. Epäilen onko tuo vastaaja edes ollut koskaan hoito-alan työssä kun ei tunnu olevan tietoinen että alalla on kova työvoimapula. Minä ainakin otan mielelläni aloittajan kaltaisen mukavan, kokeneen ja ammattitaitoisen hoito-apulaisen työpaikkaani töihin työkaverikseni, oli koulutusta lähihoitajaksi tai ei. Minä olen töissä vanhusalalla, mutta kyllä tälläkin alalla varmasti kitaransoitto ja laulutaidosta paljon hyötyä hoitajalla olisi :) Tärkeintä että asiakkaat viihtyvät. Älä aloittaja välitä. Tuo vastailija on vain kateellinen eikä selvästi hoito-alalle sovi.


      • laulava mieshoitaja.
        osssss kirjoitti:

        Ei hävetä mennä syömään koulutetun hoitajan työtä ja palkkaa alennusmyynnillä?
        Selvitys terhikkiin jos kuka vaan saa lääkkeitä jakaa.Lienee työnantajallakin on asiat vinksollaan kun ei ymmärrä vastuuta.

        Lähetätkö selvityksen omaisistakin jotka lääkkeitä jakavat ja katetroivat ?


      • osssss
        Tiina.K... kirjoitti:

        Mitä on tässä tätä keskustelua tullut seurailtua. Niin aloittaja selvästi on empaattinen ja alalle hienosti soveltuva ihminen. Mutta tuo joka takaisin vastailee kuuluisi jollekin ihan muulle alalle. Aloittaja on oikeassa siinä että tuollaiset tuon vastailijan kaltaiset ihmiset eivät kuulu hoito-alalle vaan tekevät muiden työstä ja työilmapiiristä helvettiä. Minä 30 vuotta alalla olleena voin sanoa että tunnen monia kouluttamattomia hoito-apulaisia joiden työkaverina olisin milloin vaan ja ovat erittäin ammattitaitoisia. Ja joiden kanssa on mukava työskennellä. Epäilen onko tuo vastaaja edes ollut koskaan hoito-alan työssä kun ei tunnu olevan tietoinen että alalla on kova työvoimapula. Minä ainakin otan mielelläni aloittajan kaltaisen mukavan, kokeneen ja ammattitaitoisen hoito-apulaisen työpaikkaani töihin työkaverikseni, oli koulutusta lähihoitajaksi tai ei. Minä olen töissä vanhusalalla, mutta kyllä tälläkin alalla varmasti kitaransoitto ja laulutaidosta paljon hyötyä hoitajalla olisi :) Tärkeintä että asiakkaat viihtyvät. Älä aloittaja välitä. Tuo vastailija on vain kateellinen eikä selvästi hoito-alalle sovi.

        No ei ihme jos alalle ei ole vetoa kun vaikka metsuri kelpuutetaan laulamaan vanhuksille.
        Olen kymmeniä oppilaanohjauksia tehnyt ja yllätys on suuri kun nuoret ei tiedä mikä tuleva palkka on.Eipä ole nuoria sen jälkeen vanhustyössä näkynyt.
        Se vaan on niin että huono palkkaus pitää tunnustaa.


      • laulava mieshoitaja.
        osssss kirjoitti:

        No ei ihme jos alalle ei ole vetoa kun vaikka metsuri kelpuutetaan laulamaan vanhuksille.
        Olen kymmeniä oppilaanohjauksia tehnyt ja yllätys on suuri kun nuoret ei tiedä mikä tuleva palkka on.Eipä ole nuoria sen jälkeen vanhustyössä näkynyt.
        Se vaan on niin että huono palkkaus pitää tunnustaa.

        Palkka on ihan hyvä. Olet niin pessimistinen ja täynnä negatiivista energiaa. Että suosittelen että jätä sosiaali-alan kokonaan. Etkä kuluta muiden voimavaroja. Ja rupea vaikka siivoojaksi. Jossa on vastuuta ja ei tarvitse omata empatiakykyä ja kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.


      • Lähihoit.opiskelija
        osssss kirjoitti:

        No ei ihme jos alalle ei ole vetoa kun vaikka metsuri kelpuutetaan laulamaan vanhuksille.
        Olen kymmeniä oppilaanohjauksia tehnyt ja yllätys on suuri kun nuoret ei tiedä mikä tuleva palkka on.Eipä ole nuoria sen jälkeen vanhustyössä näkynyt.
        Se vaan on niin että huono palkkaus pitää tunnustaa.

        Onneks et oo ollu mun ohjaajana. kuulostat niin kireeltä tapaukselta


      • osssss
        Lähihoit.opiskelija kirjoitti:

        Onneks et oo ollu mun ohjaajana. kuulostat niin kireeltä tapaukselta

        Tosiasiatkin pitää opiskelijoille kertoa.Hoitajan palkalla on vaikea elää ainakaan jos normaalitoiminnot pitää kuten asunnot ja autot.
        Ja mikset tekisi istumatyötä jos saman palkan saat?


      • osssss
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        Palkka on ihan hyvä. Olet niin pessimistinen ja täynnä negatiivista energiaa. Että suosittelen että jätä sosiaali-alan kokonaan. Etkä kuluta muiden voimavaroja. Ja rupea vaikka siivoojaksi. Jossa on vastuuta ja ei tarvitse omata empatiakykyä ja kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

        Taidan yhtyä tuohon edellä olleeseen joka kysyi vähän että hei,hei.Ketään kotona?


      • ....
        osssss kirjoitti:

        Taidan yhtyä tuohon edellä olleeseen joka kysyi vähän että hei,hei.Ketään kotona?

        Ja puhut taas toisessa persoonassasi


    • Edesvastuutonta!

      Kyllä näkee "laulavan mieshoitajalla" ei ole kaikki kotona. Kirjoituksia pilvin pimein ja itse taitaa sooloilla eri tekstejä ja eri nimimerkillä.

      Nimimerkin avulla taustasi saadaan selvitettyä ja ilmoitus työnantajastasi ja sinusta Valviraan. Eiköhän työt lopu siihen paikkaan.

      Joten "hörhöt" pois ihmisten keskuudesta ja hoitotyöstä, ettei satu hoidettaville vaan mitään pahaa kun kouluttamaton henkilö jakaa lääkeet, katetroi jne.

      Mikähän lie miehiään koko mies. Ei kyllä ihan terve mentaalisesti tunnu olevan.

      Kaikkia narsisteja ja persoonallisuushäiriöisiä sitä palkataankin ihmisiä hoitamaan!

    • laulava mieshoitaja.

      Katetroida voi myös perheen jäsenet ilman mitään koulutusta. Siihen ei laki puutu. ja lääkkeitäkin omaiset sa ajakaa. Ja sinähän tuo tunnut eri nimimerkeillä tänne kirjoittavan. Ja vaikutat erittäin narsistiselta ja pahansuovalta ihmiseltä. Minä olen kirjoittanut vain tällä omallani. Että kyllä nuo ovat ihan muiden mielipiteitä.

      • laulava mieshoitaja.

        ihan lain mukaisesti ja esimiehen pyyntöjen ja luvan mukaan olen kaikki työni tehnyt. Sinä tässä olet se joka vaikuttaa erittäin häiriintyneeltä ihmiseltä. Ehdottomasti sinun kannattaa vaihtaa alaa jos hoito-alalla olet.


      • laulava mieshoitaja.
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        ihan lain mukaisesti ja esimiehen pyyntöjen ja luvan mukaan olen kaikki työni tehnyt. Sinä tässä olet se joka vaikuttaa erittäin häiriintyneeltä ihmiseltä. Ehdottomasti sinun kannattaa vaihtaa alaa jos hoito-alalla olet.

        Sillä säästäisit monen muun alalla työskentelevän ja työkaverinkin mielenterveyttä. Olen sen huomannut että parhaat ja ammattitaitoisimmat hoitajat ovat juuri aina niitä mukavimpia hoitajia. Ja pahimpia tuon luonteiset ihmiset kuin sinä. toisten tekemisiä kyylätään. Puhutaan selän takana muista pahaa, asiakkaita kohdellaan huonosti yms. Tuollaiset joutaisi tosiaan sille siivousalalle vaikka mieluummin missä ollaan yksin. Ei hoito-alalle missä pitää tulla toimeen ihmisten kanssa ja tuntea empatiaa asiakkaitaan kohtaan ja arvostaa työkavereitaan.


      • Höhhöh
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        ihan lain mukaisesti ja esimiehen pyyntöjen ja luvan mukaan olen kaikki työni tehnyt. Sinä tässä olet se joka vaikuttaa erittäin häiriintyneeltä ihmiseltä. Ehdottomasti sinun kannattaa vaihtaa alaa jos hoito-alalla olet.

        Taidat oikeasti olla vähän hei-hei.


    • laulava mieshoitaja.

      Katetroida hoito-apulainen saa kun työpaikalla siihen koulutettu henkilö on opettanut. Ja lääkelaskukokeen olen suorittanut. Silloin saa jakaa lääkkeitäkin. Kyllä se nyt vahvasti viittaa että sillä suunnalla se persoonallisuushäiriöinen ihminen on kirjoittelemassa. Mutta minä en tahdo pahaa kenellekään ihmiselle. TOivoisin silti että kaltaisesi eivät olisi hoito-alalla huonontamassa työilmapiiriä ja pahentamassa asiakkaiden oloa. Koska oikeasti itse todella välitän asiakkaista ja työkavereista työssä ollessani

      • voivide

        Otahan lääkkeesi ja katetroi vaikka itsesi, jos vaikka helpottais.


      • laulava mieshoitaja
        voivide kirjoitti:

        Otahan lääkkeesi ja katetroi vaikka itsesi, jos vaikka helpottais.

        Just tuon asenteen takia kannattaa vaihtaa alaa. Ei alalle persoonallisuushäiriöisiä narsisteja tarvita.


    • lähihoit.opiskelija

      sekopää vanha ämmä tuntuu täällä kirjoittelevan. Onneks meidän työpaikassa on paljon nuorta porukkaa

      • oi aikoja

        Hyvä tavaton! Tuntuu tällä opiskelijalla olevan OIKEA asenne kohdillaan. Toivottavasti et suuntaudu vanhustyöhön... (vanha ämmä...) Kauheeta!


      • sivusta seuraaja.
        oi aikoja kirjoitti:

        Hyvä tavaton! Tuntuu tällä opiskelijalla olevan OIKEA asenne kohdillaan. Toivottavasti et suuntaudu vanhustyöhön... (vanha ämmä...) Kauheeta!

        Vanhustyöhön ei näköjään kenenkään kannata mennä jos tuollaiseksi kylmäksi narsistiksi muuttuu


    • Anne

      Minä kyllä tykkään ainakin työstäni. Ja palkkakin on minusta hyvä. Meidän työpaikalla ainakin tykättäisiin kovasti miehestä joka osais myös laulaa. Meistä kukaan ei osaa soittaa mitään eikä laulaa. Ja tällä alalla miehistä on kovasti pula. Toivottavasti löydät oppisopimuspaikkasi :) T: Anne

      • osssss

        Hyvä että opiskelis ammattiin.Saattaa todellinen vastuu ja hoitajan arki yllättää.


      • laulava mieshoitaja.
        osssss kirjoitti:

        Hyvä että opiskelis ammattiin.Saattaa todellinen vastuu ja hoitajan arki yllättää.

        2 vuoden ajan olen tehnyt ihan kaikki lähihoitajan työt. Toiminut myös omahoitajana. Mikään ei enää yllätä. Selvästi kutsumusala ja työ missä olen hyvä


      • laulava mieshoitaja.
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        2 vuoden ajan olen tehnyt ihan kaikki lähihoitajan työt. Toiminut myös omahoitajana. Mikään ei enää yllätä. Selvästi kutsumusala ja työ missä olen hyvä

        ja kaksi vuotta sitä ennen myös täysipäiväistä hoito-alan työkokemusta. Ei pidä asennoitua tuolla tavalla työhönsä. Tämä on kutsumusala


      • laulava mieshoitaja.
        laulava mieshoitaja. kirjoitti:

        ja kaksi vuotta sitä ennen myös täysipäiväistä hoito-alan työkokemusta. Ei pidä asennoitua tuolla tavalla työhönsä. Tämä on kutsumusala

        Mukava työ. Välillä tietysti myös rankkaa mutta omaan pitkät hermot ja positiivisen asenteen


    • laulava mieshoitaja.

      En vastaile enää narsistille. Kaikki ylimieliset niuhottajat muiden kyylääjät selän takana puhuvat vastuutaan ylikorostavat narsistit pitäisi potkia välittömästi pois hoito-alalta. Mutta kaikille aidoille kutsumuksesta alalla oleville oikein hyvää viikonloppua :) !

      • osssss

        Ikävä kyllä vaikuttaa enemmän kuuhullun känttyröinniltä?


      • Ole vaan
        osssss kirjoitti:

        Ikävä kyllä vaikuttaa enemmän kuuhullun känttyröinniltä?

        Eikä edes niin vähän. Taitaa lukeutua enemmänkin hoidettaviin kuin hoitajiin.


      • lähihoit. opiskelija
        Ole vaan kirjoitti:

        Eikä edes niin vähän. Taitaa lukeutua enemmänkin hoidettaviin kuin hoitajiin.

        Sinä vanha narsistiämmä, se jaksat kirjoitella monella eri persoonalla täällä. Haukkua ja kehtaat sanoa vielä muista että kuuluvat hoidettaviin :D Etenkin jos on noin hyvin alalle kuuluva persoona kuin aloittaja. Niin aika korneja on mietteesi. Veikkaan, että oot ite työpaikkas kauhu. Tuskin moni susta tykkää. ASiakkaista puhumattakaan. Mä tykkään aloittajasta kyllä paljon enemmän kuin tuollaisista ilkeistä niuhottajista


      • lähihoit. opiskelija
        lähihoit. opiskelija kirjoitti:

        Sinä vanha narsistiämmä, se jaksat kirjoitella monella eri persoonalla täällä. Haukkua ja kehtaat sanoa vielä muista että kuuluvat hoidettaviin :D Etenkin jos on noin hyvin alalle kuuluva persoona kuin aloittaja. Niin aika korneja on mietteesi. Veikkaan, että oot ite työpaikkas kauhu. Tuskin moni susta tykkää. ASiakkaista puhumattakaan. Mä tykkään aloittajasta kyllä paljon enemmän kuin tuollaisista ilkeistä niuhottajista

        KEnenkään joka tätä ketjua on seurannut ei tarvitse yhtään arvailla, kumpi sopii paremmin hoito-alalle. Aloittaja, vai tuo ilkea haukkujanainen.


    • Edesvastuutonta

      Ihan pimee tyyppi tuo soittaja ja laulaja mies. Tässä näette mitä "mielialahäiriöisiä" siellä Teitä hoitaa ja ilman koulutusta.

      Minusta vaikuttaa, että hänellä ei ole kaikki kotona ja ilmeisemmin jokin muu syy työskennellä kehitysvammaisten parissa. Koska tämä katetrointi on niin lähellä sydäntä. Mitähän sillä kertoo todellisuudessa? saati lääkkeisiin päästetään ihan kuka vaan ja kuka valvoo?

      Tuollaisen henkilö taustat pitäisi ehdottomasti selvittää sekä rikos yms taustat. Haiskahtaa oudolta ja vielä oudompi on työnantaja, joka palkkaa näitä poskisolisteja alalle.

      • osssss

        Asiaa puhut mutta ylläpito ei noteeraa mitenkään.
        Pitääkö se poliisi-ilmoitus tehdä tuosta?
        Aika vakavalla asialla leikkii...


    • mies-hoitoapulainen

      JAa. näköjään oli siirretty tämä ketju tänne ilmoittamatta mitään. Sinä joka puhut täällä kahdella persoonalla. Sinut tässä hoitoon pitäisi laittaa ja kaltaisiasi negatiivisella energialla varustettuja kateellisia muita kohtaan pahansuopia ihmisiä ei pitäisi olla hoito-alalla ollenkaan. Kun kerron että olen kaikkien muiden töiden ohella katetroinut. NIin eikö se ole vain hyvä asia. Miksi ajattelette että juuri vain se asia olisi lähinnä sydäntäni. Lähinnä sydäntäni ovat tämä työ ja asiakkaat. Asiakkaiden omaisetkin kyllä katetroivat omaisensa ihan ilman virallista koulutusta. Olet selvästi narsisti ja työpaikkasi kiusaaja, ja juuri se joka asiakkaitaan kaltoin kohtelee. Sinä joka kirjoitat täällä monella eri nimimerkillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe