Käy sivulla
http://www.nutri-flow.fi
Sieltä löydät terveyden ja pitkän iän salaisuuden.
Terveyttä kehiin
3
146
Vastaukset
Hei Muori
Tässä ohjeet jotka riittävät. On pikän mietintöni ja havainnointini tulos kun olen elämässä seurannut keskusteluä pikän iän salaisuudesta:
1. Terveellinen ruokavalio;
- Kasviskunnan tuotteissa on kaikki vitaali- vitamiinit- kivennäis- kuidut ja hivenaineet. Lihassassa ei muuta ravintoa kuin proteiini ole.
2. Raittius;
- Yksinkertaisesti nautintoaineet ovat kärsimystä. Alkoholi huuhtoo kaikki ravintoaineet mennessään. Samaa tahtoo tehdä raffinoitu sokeri jossakin määrin.
3. Liikunta;
- Kaikessa iässä sopivasti. Tutkimuksissa on havaittu että keski-iän kestävyysliikuntakunnolla on merkitystä elinikään tilastollisesti, mutta se tietysti kertoo myös segmentoidun kohteen elintavoista toki.
4. Aktiivisuus;
- Yleensä usein tavallisesti pitkän iän ihmiset säilyttävät toimintakykyään pitkään.
Monet ovat olleet taiteilijoita ja tehneet työtä loppuun asti. Kaivostöissä ei siis aivan kuljeta mutta pensseliä voi heiluttaa vertauskuvallisesti ja touhuta.
5. Syö kohtuudella. Ei ähkyksi. Pitkäikäiset ihmiset ovat olleet niukkoja ruoan kanssa. Syy-yhteys on se että aina kun ihminen syö syntyy happiradikaaleja.
Happiradikaaleilla on ihmistä vanhentava vaikutus. Pitää osata syödä niin ettei kuole nälkään, terveellisesti valikoiden ja mahdollisimman vähän.
Elävä ravinto on terveellisin asia, mutta se vaatii jokseenkin itsekieltäymystä.
Sillä on kuitenkin parannettu tappavia tauteja. Vitsi on siinä ettei mitään kuumenneta yli muistaakseni noin 42C. Ihminen on ainoa otus joka pilaa ruokansa kuumentamalla.
Ihmisen suussa maistuu mielellään kaikki epäterveellinen helliin makunystyröitä, mutta sairastuttaa ja tappaa. Sokeri, eläinrasva, alkoholi, jne.
Kun suomessa oli sota kansanterveys nousi, ja kun sitten säännöstely loppui suomalaiset tappoivat itsensä mässäilemällä sokeria, rasvaa, yms.
Tuo näkyi "elintasosairauksina" 60 luvulta lähtien.
Ruokaremontti ei ole päivän asia. Vuosikymmen on tavallisempi jos kun kiinnostuu terveydestä. Silloin oppii pitämään mauista sellaisista joissa tietää olevan terveyden avaimia.
Tässä on minusta päällimmäiset asiat mitä minä olen sisäistänyt ymmärrykseen kun olen elämän varrella ravintoasioiden kanssa ollut mielenkiintoa.
Olin joskus poikasena ravintotalouskeittiö linjalla ammattikoulussa ja olen elämäni ollut kotikeittiössä sekä mielenkiintoa kotitalousteknisiin asioihin aina.
1990 luvulla luin kaiken mitä kaupungin kirjastot pitivät hyllyillään koskien terveellisiä elämäntapoja suhteessa syömisiin. En lääketiedettä kuitenkaan.
Oppii erottamaan tutkitun tiedon ja löytämään kultaisia asioita.
Kasvisvoittoisia tapoja on elävän ravinnon lisäksi myös vegaani, joka on lähinnä kuitenkin nuorten luonnonsuojeluääriliike ollut. Ruokaa voi kuumentaa mutta ei
nahkakenkiä jalkaan eikä täytekakkua jossa voi olla liivatetta.
Lakto-ovo-vegetaristi käyttää munia ja maitotuotteita mutta ei mitää lihaa.
Semivegetaristi syö joskus hiukan valkoista lihaa.
Tyydyttyneet ns kovat rasvat kertyvät kolesterolina verisuonistoon eikä ihminen käytä sitä. Pehmeät tyydyttämättömät rasvat ovat ihmisen ravintoa. Extra Virgin öljypullon kyljessä merkitsee raffinoimatonta ja sisältää kaikki mitä pitää.'
Itse otan ruokalusikallisen rypsiöljyä ja Mölleriä joka päivä.
Sen mitä kuumennan käytän halvempia öljyjä. Kasvimargariini leivän päälle ja voitakin aina on mutta vain herkutteluun.
Ns transrasvat merkitsevät pehmeiden öljyjen kovettamista. Ovat samalla tavalla yhtä pahoja kuin eläinrasva. Margariinipurkin kyljessä lukee sitten aina " ei sisällä transrasvoja" on sitten kalliimpi. Transrasvoja on myös konditorituotteissa ja jäätelössä. Niiden merkitys ei tarvitse olla kuitenkaan suuri riippuen paljonko niitä käyttää ja rasvoja kertyy kovia yhteensä.
Hiilihydraatit ovat energiaa, elimistö muuttaa ne 100% rasvaksi.
Karppaaminen on hetken muotivillitys muiden sellaisien joukossa.
Ei ole mitään järkeä kehottaa ihmisiä syömään kovia rasvoja ja kieltäytymään hiilihydraateista joka on ihmisen luontainen energialähde enemmän kuin liha ja lihan lihan kovat rasvat. Hiilihydraattien rasvat ovat terveellisiä. En ole tutustunut hyvin karppaamisen ideaan, mutta en pikaisella silmäyksellä nähnyt muuta järkeä kuin että jos on allerginen hiilihydrateille viljalle sillloin täytyy asiassa etsiä vaihtoehtoja. EI kuitenkaan kovien rasvojen syönti voi olla suositeltavaa missään tapauksessa.
Syömisen niukkuus ja ravinnon valinta näyttää olevan hyvin tärkeä asia raittiuden ohella.
Lisäksi pitää pysyä terveenä. Ihmisen vanhuudenpäivät alkavat 85 vuotiaana jos on terve. Siis jos on terve.
Tässä päällimmäiset asiassa mitä minä ajattelen asioista elämän varrella kertyneen tiedon varassa.
yst. jari- muori maalta
Hyvä Jari,
Minä olen kanssasi samaa mieltä. Juuri sitä tuo jakamani sivu julistaa. Kuulin asia viime viikonloppuna ja olen päättänyt jättää kaikki eläinkunnan tuotteet pois ruokavaliostani. Olen kollannut täällä netissä monia asioita tämän tiimoilta, ja tullut vahvasti siihen tulokseen, että nyt on aika sanoa hyvästit myös maidolle ja munille.
Meidän on oikein hyvä viimein ojentaa oikea kätemme, terveysasia, joka on ihmiskunnalle hyväksi.
En kuitenkaan ala niuhottamaan, sillä monet ystäväni tarjoavat kakkuja ja muita hyväskää, joten vierailulla olen kohtelias ja jotakin nautin.
Hei mummo
Pitkästä aikaa söin eilen grillimakkaraa. Olen sitä mieltä että se ei vaaranna terveyttäni jos pari kertaa vuodessa syön.
Muuten minun sapuskani on ollut lakto-ovo-vegetaristin tapainen viimeiset 20 vuotta.
Usein semivegetaristin tapaan ja eilen sekasyöjän tapaan yhden päivän.
Minun ruokaremontillani ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa.
Olen 1990 luvulla lukenut joskus kirjastosta kaiken mahdollisen mikä liittyy terveellisiin elämäntapoihin. Ruokakirjatkin menivät samalla, ja kirjoituskoneella ennen tietokoneaikaa kirjoittelin reseptit kansioon vaikka kuinka paljon.
Munia ja maitoa on minulla aina jäkaapissa. Maitopoikia.
Munat ja maito ovat aina viisaita jääkaapissa, mutta ajoittain maapallolla joudutaan ruoka-aineita hylkäämään eäinsairauksien vuoksi.
Eli tuokin asia pitää lukea nk. on kirjoitettu ja tarkoitettu eikä persesilmällä lukea.
Siitä EG White on joskus maininnut jos siihen viittaat mistä jotkut pilkkaavat mahat hytkyen nauraen.
Kysymys Sinulle:
- Söisitkö hullun lehmän taudin lehmän voita tai maitoa ?
Söisitkö ?
Söisitkö kanasalmonellan sairastuttamien kanojen munia ?
Söisitkö ?
Saksassa oli joitakin aikoja sitten kanasalmonella joka sairastutti ihmisetkin, siis saattoi tarttua ihmisiin.
Lue kysymykseni vakavasti ja vastaa niihin minulle. Söisitkö mitä kysyn ?
yst. jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462