Laatufarkkujen vilkut?

I Wonder

Olen huomannut miten juuri mersujen ja bemareitten farmariautojen omistajilta jää vilkku usein käyttämättä. Onko BMW Touringin vilkku vaikeassa paikassa, entäs Mesessä? Ei se rahastakaan tunnu olevan kiinni kun Audien vilkut toimivat.

Olen myös huomannut kyseisillä autoilla, miten nopeus ei meinaa pysyä rajoitusten puitteissa. Onko kyseessä XXXXXXXXL-kokoinen kuski, jonka nakkisormet eivät osu pienelle vikkuviikselle ja kaasujalka painaa 100kg?

16

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jummarra

Kyse on siitä että hankitaan ajokortti, mutta ei ymmärretä miksi se on pakollinen. Sehän ei ole passi eikä henkilöllisyystodistus.

Kieli vaan on ruskea kun on rattia puristellen yritetty mielistellä inssimiestä antamaan ajolupa. Ajokortti on todistus siitä että on ymmärtänyt sen että:
      (lähde: Finlex)

"35 §
      Suuntamerkki

Ajoneuvon kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.

Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä."

Sitten vaahdotaan kännykkään puhumisesta ajon aikana vaikka sama rikesakko pitäisi antaa:

"Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajalle määrätään 50 euron rikesakko, jos hän tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo tieliikennelain 35 §:n 1 momenttia suuntamerkin antamisesta;"

• BMW-MAN

No KÖYHÄLLE tiedoksi, että vakionopeuden säädin, kaistavahti, valvova ajotietokone ym. ajamisen helpottavat laitteet eivät vielä käytä vilkkua, mutta tulevaisuudessa sekin tapahtuu ja pian premium-autoissa. Helppoa se on tämä nykypäivän ajaminen ja ennenkaikkea mukavaa. Ja se nopeus johtuu ihan siitä, että vajaa 300 heppaa on paljon pieniruokaisessa 700-sarjalaisessa. Mutta mitäpä KÖYHÄ tekisi muuta kuin arvostelisi ja kadehtisi muita !

• Köyhäää

Voimme olla köyhiä mutta älykkyytemme riittää ajamaan ilman ajamista helpottavia laitteita :)

• DSWWQ

• ^^^^^^^^^^

"Ja se nopeus johtuu ihan siitä, että vajaa 300 heppaa on paljon pieniruokaisessa 700-sarjalaisessa"

No ehkä sun mielestä vajaa 300 heppaa on paljon, mun mielestä vajaa 300 heppaa on säälittävän vähän, noin painavaan ajoneuvoon.

• syrjäytynyt?

oliskos aloittaja hieman kade??

• Trak-to-rit

Ei aloittaja ole kade, vaan vähän tyhmä. Mersu ja BMW eivät ole loistoautoja, ne ovat kalliita saksalaisen tarktoriteollisuuden tuotteita.

• Näinse on

Varmasti on. On se kadehtimisen paikka, jos joku ei osaa vilkkua käyttää!

• köyhä on sokea

On se köyhä tyhmä ja surkea, kun ei näe tien komeimpien autojen liikettä. Ei kannattaisi ajaa ollenkaan, jos ei näe ison auton liikettä edes sivusuuntaan.

• Söpis AudiMies

Haluan korostaa ja tuoda esille homouttani myös liikenteessä liikkuessani.

• Mxiixo

Varmaan mutta en mä ole tehnyt ero tuossa asiassa onko laatufarkku vai
      huonolaatufarkku.

Huonosti suuntavilkkua käyttäviä on niin paljon että eroa on
      aika vaikea tehdä mielestäni.

Ps, se ei ole mitään suuntavilkun asiallista käyttämistä että
      vilkkua räpsitään ja laitetaan liian myöhään päälle.
      Ei sitä lasketa vilkun käyttämiseen sitten.

• Osaa ne muutkin

Hyrynsalmi - Helsinki, vastaan tuli 16 Skoda Octavia Farmaria, eikä kukaan käyttänyt vilkkua.

• SkodaFucktavia

Miksi ne näyttäisivät vilkkua välillä Hyrynsalmi - Helsinki? Eihän siellä ole mitään järkevää mihin kääntyä :D

• asian ydin

hienoa ja paikkaansa pitävää tilastoa oletkin tehnyt. Jatka samaan malliin.

• voi tuttu...

...jos sinäkin tietäisit, mitä bemarin vilkkurele maksaa, niin et noin tyhmiä kyselisi!

• Kyllä. Ainakin omassa Mersussani vilkku on hieman alempana kuin mihin olen muissa autoissa tottunut. Vaatii pientä otteen siirtoa, että sen saa päälle jo ennen kuin rattia kääntää (tai ollenkaan, jos kääntyy oikealle). Aluksi tuli muutaman kerran räpsittyä vakionopeudensäädintäkin - ei vaikuttanut mihinkään.

Tietysti kun tuohon tottuu, se tulee ihan yhtä luonnostaan kuin muillakin automerkeillä.

Itse en muuten ole huomannut minkään autoryhmän erottuvan mitenkään vilkuttomuudellaan. Ehkä pienenä kutinana Volvoilla näkee harvemmin vilkkuja kuin muilla, mutta enpä tiedä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe