NYT SE HAJOSI !

:D

Kymmenen vuotta ajoa oli tarpeeksi Golfille, pakoputken takapää tuli tiensä päähän! Ei ne kestä mitään nämä saksalaiset! Ensimmäinen korjaus huoltoohjelman ulkopuolelta koskaan tuon auton kanssa.

13

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyl harmittaa

älä! mulla paloi toissapäivänä nissanista vasemman puolen rekisterikilven poltin.auto on vm -02

• karman ghia 1500

Mulla on mennyt jo 14 vuotta huolettomasti pakoputken osalta. Tojossa ne on rosteria ja kestää maailman tappiin, niinkuin jakoketjutkin.

• Imbeselli

Passaat -75 meni pakari kahden vuoden välein ja maksoi siihen aikaan 100mk

• Näkökohta tämäkin

Riippuu myös ajoista. Minulla oli pitkään 1,5 km:n työmatka. Kun pakoputki ei ehtinyt koskaan noilla pätkillä lämmetä kunnolla, jäi sen uumeniin kondenssivettä ruostuttamaan sisuskalut ja höpinäpönttöjä sai uusia taajaan (merkki oli muu kuin VW).

Uutena hankittu Golf on ollut nykyisessä 18 km:n työmatkakäytössä vasta 3½ vuotta, joten sen pakoputken kestävyydestä ei pysty sanomaan vielä mitään.

• kylymät talavet
        Näkökohta tämäkin kirjoitti:

Riippuu myös ajoista. Minulla oli pitkään 1,5 km:n työmatka. Kun pakoputki ei ehtinyt koskaan noilla pätkillä lämmetä kunnolla, jäi sen uumeniin kondenssivettä ruostuttamaan sisuskalut ja höpinäpönttöjä sai uusia taajaan (merkki oli muu kuin VW).

Uutena hankittu Golf on ollut nykyisessä 18 km:n työmatkakäytössä vasta 3½ vuotta, joten sen pakoputken kestävyydestä ei pysty sanomaan vielä mitään.

Enollani oli Volkkari, sama juttu kun ajeli lyhyttä matkaa, putki jäätyi talvella yön yli seistyään. Joutui hinaamaan korjaamolle jossa sulattelivat sen. Toisen kerran toistuttuaan porasivat korjaamolla putkeen alimpaan kohtaan reiän ja sen jälkeen toimi moitteettomasti. Kunnes vei katsastukseen eikä läpäissyt sitä, jossakin oli vuoto. Korjaamolla poistivat vuodon, vaihtoivat uuden putken ja niin meni sitten heittämällä katsastuksesta läpi. Kunnes tuli talvi ja auto ei lähtenyt käyntiin. Siinä vaiheessa eno sulatteli putken itse ja ajoi autoliikkeeseen, ei ajellut Volkkarilla sen jälkeen. Ja tämä tarina on tosi, naurettiin porukalla monta kertaa jälkeenpäin. Eno sanoi mulle aina kun autonvaihdosta puhuin, osta Volkkari ja nauroi p%&kaisesti päälle.

• joopa joo
        kylymät talavet kirjoitti:

Enollani oli Volkkari, sama juttu kun ajeli lyhyttä matkaa, putki jäätyi talvella yön yli seistyään. Joutui hinaamaan korjaamolle jossa sulattelivat sen. Toisen kerran toistuttuaan porasivat korjaamolla putkeen alimpaan kohtaan reiän ja sen jälkeen toimi moitteettomasti. Kunnes vei katsastukseen eikä läpäissyt sitä, jossakin oli vuoto. Korjaamolla poistivat vuodon, vaihtoivat uuden putken ja niin meni sitten heittämällä katsastuksesta läpi. Kunnes tuli talvi ja auto ei lähtenyt käyntiin. Siinä vaiheessa eno sulatteli putken itse ja ajoi autoliikkeeseen, ei ajellut Volkkarilla sen jälkeen. Ja tämä tarina on tosi, naurettiin porukalla monta kertaa jälkeenpäin. Eno sanoi mulle aina kun autonvaihdosta puhuin, osta Volkkari ja nauroi p%&kaisesti päälle.

tuoki on vaa käyttövirhe...

• Ei uskota
        kylymät talavet kirjoitti:

Tuota pidän mahdottomana tarinana sen takia että kun pakokaasu virtaa putken läpi niin se sulattaa jäätä ja puhaltaa sen mennessään pihalle. Mitä korkeammalla jään pinta on, sitä kovemmin se roiskuaa toisesta päästä pois.

• +--fxzcw
        Ei uskota kirjoitti:

Tuota pidän mahdottomana tarinana sen takia että kun pakokaasu virtaa putken läpi niin se sulattaa jäätä ja puhaltaa sen mennessään pihalle. Mitä korkeammalla jään pinta on, sitä kovemmin se roiskuaa toisesta päästä pois.

Miten pakokaasu virtaa umpijäätyneessä putkessa? Siitähän siinä on kysymys, kondensiovettä putki täynnä talvella kun ajettu lyhyttä matkaa eikä vesi haihtunut taikka valunut putkesta pois, ja sitten auto pakkasessa ollut yön yli. Ei ollenkaan tuntematon asia ketkä vaan autojen kanssa ollut tekemisissä.

• Ei uskota vieläkään
        +--fxzcw kirjoitti:

Miten pakokaasu virtaa umpijäätyneessä putkessa? Siitähän siinä on kysymys, kondensiovettä putki täynnä talvella kun ajettu lyhyttä matkaa eikä vesi haihtunut taikka valunut putkesta pois, ja sitten auto pakkasessa ollut yön yli. Ei ollenkaan tuntematon asia ketkä vaan autojen kanssa ollut tekemisissä.

Kondenssivettä ei muodostu kun moottori ei käy. Siten vielä kun moottori on käynyt niin se on sulattanut jäätä ja puhaltanut vettä putkesta ulos.

Vai miten se vesi sinne putkeen yön aikana itsestään on tullut?

• lasinpyyhkimen sulat

Hitsin hitsi.

Minun Opelissani piti vaihtaa ajovalopolttimoita ja renkaatkin kuluivat. Samaa vaivaa Rellussakin. Toki molemmissa ollut 1-2 oikeaa vikaa ennen kuin auto ovat täyttäneet 7 vuotta.

Mutta vakavasti: Hienoa että tunnet auton historian noin hyvin!

• d

niin golfilla ajettu 42000km ja nyt jo rikki paskan möivät

• Kaarina €

Jumpe, Carinan pakoputki katkesi välivaimentimen päädystä.
      Ikää vasta 16v ja 298000 km.

• Koopee

Ironia on taitolaji, aina se ei onnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe