kielen asemaa ja tarpeellisuutta? Nyt kaikenlaiset tehtävään asetetut työryhmät tekevät arvioita mitä kieliä suomalaisten olisi hyvä osata. Kaikkein parhaiten uskoisin jokaisen itse tietävän mitkä kielet heille ovat hyödyksi. Nyt tämä arviointi on annettu yhdelle pienelle kielipuolueelle jolla tietenkin on oma lehmä ojassa.
- Mitä meidän suomalaiset poliitikot pelkäävät? Ei ole mitään pelättävää niinkuin Lipponen asian esitti.
Kansanäänestys on se ainoa oikea tapa ratkaista näin kiistanalainen kysymys. Sen jälkeen poliitikot voisivat hyvällä omallatunnolla sanoa, että KANSA ON SANONUT NÄIN JA PULINAT POIS!
Eiköhän kansanäänestys olisi rehellisin keino selittää ruotsin
9
57
Vastaukset
- Toisaalta?
Maamme päättäjät tietävät tasan tarkkaan kansalaisten mielipiteen pakkoruotsista ilman mitään kansanäänestystäkin.
Kysymys on vain siitä, miten saada päättäjät noudattamaan kansan tahtoa.
On muuten todella huolestuttavaa, että tuollainen kysymys joudutaan tekemään...- paukapäitä ovat
Voisiko kukaan tervejärkinen kuvitella, että esim. Ruotsissa suomenkielinen vähemmistö voisi vaatia pakollista suomen kielen opiskelua kaikilta?
Luultavasti kenellekään ei tulisi mieleenkään tällaisen älyttömyyden esittäminen ääneen vaikka meillä onkin tämä pitkä yhteinen historia molempiin suuntiin. Kummallista kun Suomessa ymmärretään asiat eri tavalla kuin Ruotsissa.
- leeko
Kannatan kansanäänestystä!
- Hemmo Harjunheimo
Jos Suomen ja Ruotsin yhteisen historian vuoksi Suomessa opiskellaan ruotsia,
niin eikös TÄLLÄ SAMALLA PERUSTEELLA Ruotsissa pitäisi olla PAKKOSUOMI!
HALOO, Ankdam, Tapio HOI, HOI - rautaako?
Mihin se kansanäänestys on tarpeen. Se on meillä eduskunta sitä varten, että voi päättää asioista. Kyllä se on niin että se kaksikielisyys on demokraattisesti pääteety juttu ja sitä kautta meillä. Eli voitte te nefet sen sitten poistaa kun saatte vaan päätettyä. Ei kai se ole ongelmakun kerran akiiki sitä ruotis ateijän mukaan vastustaa!
- rautaako?
Se olen kuule minä ihan yhtä suomalainen kun sinäkin! Se on vaan mun kotokieli ruotsi.
- Stilypin
Ei suinkaan vaan suoratoiminta.
- Gunnar Hörsgrund
Me ruotsinkieliset emme halua demokratiaa, valta on meillä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462