Synti - mitä se on (mielestäsi)

alex.kasi

Kyselin tuolla Helluntaipalstalla että mitä siellä ajateltiin synnistä - siis että mitä synti on.

Saman keskustelun voisi alkaa täällä - siis "Mitä synti oikeastaan on"?

Vakiovastaus on t.ex. Jumalan vastustamista - mutta nyt ajattelin että voisko tuosta keskustella vähän tarkemmin ...

Minä aloitan sanomalla, että #synti on elämän tuhoamista# - siis joka kerta kun ihminen tuhoaa elämäänsä - tavalla tai toisella - hän tekee syntiä.

Raamattu sanookin selvästi että synnin palkka (eli seuraus) on kuolema - ja ihmekös tuo - jos tuhoaa elämäänsä niin lopuksi kuolee .. auttamattomasti ... synteihinsä

alex

16

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Room:12.

Tehtyään syntiä Adam menetti viattomuutensa ja sekä siveellisen että ruumiillisen täydellisyytensä. Hänestä tuli syntinen, turmeltunut ja kuolevainen.
      Ihmissuvun kantaisä jätti jälkeläisilleen ainoastaan synnillisen ja kuolevaisen luonnon.

Näin on jokainen ihminen luonnostaan lihallinen myyty synnin alaisuuteen.Room.7:14.
      Hän on myös altis sairaudelle, kärsimyksille, ahdistuksille ja kuolemalle oman synnillisyytensä perusteella.
      Näin minä ymmärrän mikä on synti ja synnin seuraukset.

• Niinpä on .. :)
        ja kun niin monet puhuvat siitä kuinka Jumala "rankaisee" syntistä - silloin on hyvä muistaa, että kuolema on >synnin< palkka ..

Ei siis ole niin, että syntinen eläisi iankaikkisesti synneissänsä - (vaikka Jumala elämän joskus lopettaakin - jos katsoo sen aiheelliseksi). Totuus siis on, että jokainen syntinen kuolee (lakkaa elämästä) ilman Jumalan apua - vaikka muutamat toisin uskottelevatkin itselleen ja muille sanoessaan olevansa ikuisuusolentoja synneistään huolimattakin ..

EI - kyllä jokainen meistä kuolee kerran lopullisesti - jos ei Jumala meitä vapauta tästä tästä vaikeasta tilanteestaan johon olemme syntiemme seurauksena ajautuneet ..

Raamattu sanoo syntisen tuhoutuvanb >kuin eläin< (jolla ei myöskään ole iankaikkiseen elämään tarvittavisa ominaisuuksia) ..

2. Piet. 2:
        Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa RANGAISTUKSEN ALAISINA ODOTTAA tuomion päivää varsinkin niiden, jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja hänen valtaansa. Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta Henkivaltojakaan, vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse. Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, saavat vääryyksistään väärintekijän palkan.
        ---

Väärintekijän palkka on kuolema - siis synti on >tekemistä< (elämän tuhoamista) ja syntinen saa "tekojensa mukaan" - eli kuolee.

alex :)

• mathetes

Synti!
      Mielestäni "synti" ei ole vain sitä että teemme jotain pahaa, jolloin se olisi syntiä, vaan synti on mielestäni sitä, että emme tunne Jeesusta vapahtajanamme! Kaikki me sairastumme ja kuolemme kerran auttamattomasti niinsanottujen "esivanhempiemme rikkomuksen vuoksi"! =(Adam & Eeva)!

Mutta "jos" me uskon kautta tulemme tuntemaan Kristuksen syntiemme vapahtajana ja "armahtajana", niin silloin meillä on mahdollisuus kerran olla taivaan kodissa yhdessä Hänen kanssaan "armahdettuina syntisinä" hänen golgatan uhrinsa asiosta, huolimatta "paratiisin" rikkomuksen kautta ihmiskunnalle tulleesta "viattomuutemme menettämisestä"!

Jeesus sanoi kiukkuisille juutalaisille! - (Joh 8:24)!
      ("Ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne")!

Epäusko vapahtajaamme kohtaa on synnin "perusolemus"!
      Epäuskosta vapahjaamme kohtaan saa kaikki paha alkunsa!
      Epäusko sai Adamin ja Eevankin lankeamaan "epäuskoon" ja näin menettämään viattomuutensa Jumalan edessä!

Koska luontomme on nyt "langenneessa tilassa", niin vain ja ainoastaan uskon kautta Kristuksessa me voimme saavuttaa "syntien anteeksisaamisen" ja sen tilan Jumalan edessä jonka menetimme paratiisin tragediassa! Synnittömiä meistä ei tule, mutta uskon perusteella ja Kristuksen ristinuhrin ansiosta - "armahdettuja syntiä"!

Epäusko Kristusta kohtaan johdattaa tekoihin ja toimiin jotka ovat Jumalan mielen vastaisia! Epäusko on yhtäkuin "olla erossa Jumalasta"! Se on mielestänin synnin perusolemus! Epäusko Kristusta kohtaan, saa myös päivälehtien lööpit pullolleen murheellisia kertomuksia luettavaksemme, lähes joka päivä!

Jeesus sanoi:
      (Joh. 7:38 "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." )

Joka vastaanottaa Kristuksen syntiensä vapahtaja, hän alkaa toimimaan Jumalan mielenmukaisia vanhurskaita toimia ja niissä ei ole "epäuskon synnin olemusta"!

Terv, mathetes

• Uusiksi meni .

Niin - tietysti voisi noinkin asian ilmaista - sillä vain Jumalan tahdossa on iankaikkinen elämä mahdollista - minä henkilökohtaisesti näen (ehkä saman asian) hieman eritavalla. Nimittäin kaikessa yksinkertaisuudessaan siten, että koska ainoastaan Jumalan tahdossa elämä voi yleensäkään olla iankaikkista - näen kaiken mikä erottaa ihmisen Jumalasta ja siis elämästä syntinä eli siis elämän tuhoamisena.

Samalla on mukava katsoa miten synnin voisi määritellä muutenkin.
        Raamattu sanoo esimerkiksi että synnin palkka on kuolema - siksi yksi synnin määritelmä on että synti on tekemistä jonka seuraus (palkka) on kuolema - siis synnin tekeminen on elämän tuhoamista. Siksi voi sanoa että kaikki tekomme ja ajatuksemme jotka tuhoavat elämää ovat syntiä ja Raamattu osoittaa mitä se tarkoittaa ja osoittaa samalla kuinka mahdotonta ihmisen olisi saada iankaikkinen elämä ilman Jumalan Pojan lunastusta ja apua joka on ainoastaan Jumalan vanhurskaudessa.

Sillä ei ole niin että pelkkä lunastus ja tehtyjen syntien anteeksi saaminen riittää - vaan ihmisen on haluttava Jumalan vanhurskautta - koska iankaikkinen elämä on mahdollista vain siten.. Vasta kun synti on täysin poissa on kuolema voitettu ja Jeesuksen lunastus työ on viety täydelliseen päätökseen, sanoo Raamattu

alex

• pyh!

Kuulehan, Raamattu kyllä sanoo, mitä synti on. Ei tarvitse arvailla eikä esittää omia mielipiteitä.

1 Joh. 3:4 "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."

siis sapattikäskyn rikkominen on syntiä. ettäs tiedät.

• pyh! kirjoitti:

Kuulehan, Raamattu kyllä sanoo, mitä synti on. Ei tarvitse arvailla eikä esittää omia mielipiteitä.

1 Joh. 3:4 "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."

siis sapattikäskyn rikkominen on syntiä. ettäs tiedät.

Kuulehan itse :)
        Kyllä täällä nyt vaan saa keskustella vaikka sitten synnist ä - joten älä yhtään kukkoile tai leiki paltan omistajaa.. kun et sitä ole ..

Ei millään pahalla
        alex

• Hyvä kysymys alex.kasi!

Syntiä on kaikki mikä eroittaa meitä Jumalasta. Kaikki vääryys ja epäoikeudenmukaisuus on syntiä, koska se vahingoittaa meitä itseämme ja lähimäisiämme ja se eroittaa meidät Jumalasta. Näin lyhyesti tiivistettynä.

En ehdi nyt paremmin perustelemaan, kun täytyy mennä.

• Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun.Joh.16:9

• Hei

Synti on yksiselitteisesti minun mielestäni Jumalan lain rikkomista.
      Perustelen sen Paavalin sanoilla lain tarkoituksesta opettaa mitä syni on.
      Room 3:20

Aivan yksiselitteinen asia kuitenkin ei ole sillä synti on joskus jokseenkin suhteellinen käsitekin sen mukaan mitä ihminen pitää syntinä. Se on sitten syntiä jos tekee omaatuntoaan vastaan asiassa. Toiselle asia ei sitten ole syntiä joka ei itse asiaa synniksi käsitä.

Jos poika vetää tupakkaa nurkan takana rankaisee isä poikaa sen mukaan onko poika tupakalla ymmärtämättömyttään kun isotkin pojat kessua vetävät vai vetääkö poika kessua täysin tietoisena että rikkoo isänsä tahtoa vastaan.

yst. jari

• "Mitä synti oikeastaan on"? --- 3 teesiä asiasta I, II, III ---

ILMEISESTI jokainen meistä tiedostaa, mitä synti on, koskapa Jeesus sanoo, meille, että vain se, joka meistä on synnitön, heittäköön sen ensimmäisen rankaisevan kiven. Hän tiesi, että tosipaikan tullen kukaan ei uskaltaisi.

Kuolema on synnin palkka. Israelissa muinoin kivulias kivitys ja nykyisin vielä joissain arabimaissa edelleenkin, jopa tehostettuna niin, että hiekasta pistää
      esiin vain pää ja sitä sitten moukaroidaan auringonpaahteessa pikku kivillä.
      Jätetään nääntymään. Kuinka karvas sitten onkaan iankaikksuudessa synnin palkka, kun jo täälläkin tahdotaan aivan kohtuuttomalla kivulla tuhota!
      "Ei tuollainen saa elää", huudetaan usein elikkä siis pahantekijällä ei ole oikeutta elää.

"Mitä synti OIKEASTAAN on"? - Mitä se on Jeesuksen käsityksen mukaan . . .

I
      Joh. 9:41
      Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä;
      mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

Synti on siinä, ettet tunnusta tarvitsesi Jeesusta puhdistamaan sinut.

II
      Joh. 6:27
      Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan
      iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen
      on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
      51
      Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
      53
      Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Alkuihmiset söivät kiellettyä hedelmää ja tulivat synnn myrkyttämiksi. Vastalääkkeeksi tarjotaan nyt Jeesuksen verta ja lihaa. Joka ei katso
      tarvitsevansa uhrata Jeesus puolestaan, se jää synteihinsä elikkä
      synti edelleen on se, että torjuu Jeesuksen puhdistajanaan.
      Iankaikkinen Isähän Hänet uhrasi, mutta me olemme syylliset, me syntiset.

III
      Niin. Ellemme usko Jeesusta siksi henkilöksi, jonka lihaa ja verta meidän pitää (uskon kautta tietysti) nauttia - uhrilihana ja uhriverenä - jäämme Jumalalle kelpaamattomiksi elikkä tässä jo kolmannen kerran esiin tulee se tosiasia,
      että SYNTI on se, ettemme usko Jeesusta henkilökohtaiseksi uhriksemme ja
      tietenkin pohjalla on se, ettemme myönnä edes tarvitsevamme sovittajaa.

Joh. 8:24
      Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne;
      sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      Joh. 3:18 :
      Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
      koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

ON JO KUOLLUT ja nukkuu lopulta kuolon uneen - ja sitten tulee tuomio.

Hepr. 9:27
      Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
      että heidän kerran on kuoleminen,
      mutta senjälkeen tulee tuomio,

HÄNET TEHTIIN SYNNIKSI - ETTÄ MEILLÄ ELÄMÄ OLISI, IÄTI
      -- koska Hänet tehtiin synniksi, synti on se, ettei uskota kyseistä evankeliumia

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1336506392640

2. Kor. 5:21
      Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

antti

• Joh.16:9

Aivan,aivan. JOHANNES 16.

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin
        ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;

Yksiselitteisesti meitin puolustajamme julistaa tuossa, että synti on se, ettemme
        ylpeinä katso tarvitsevamme Häntä tai sitten näemme itsemme liian vähäpätöisiksi pelastaa. Mehän emme tee syntiä enemmän tai vähemmän, vaan olemme syntisäkkejä. Mutta sallikaamme Jeesuksen sovitta alati.

• Njaa - se että ihmisiä tuomitaan kivitettäväksi tuskin on Jumalan lain mukaan tuomittua, vaikka syntisiä ollaankin kaikki ..

Jeesus on tietysti oikeassa - jos ei syntinen halua päästä eroon synneistään - se on tietysti syntiä sekin ja synnin seuraukset pysyvät nekin..

"Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

Minä olen sitä mieltä että tämä on totta tänään aivan yhtä totta - kuinka menet ihmiset ovatkaan niin varmoja omassa uskossaan - vaikka he ovat itse asiassa väärärssä.

Otetaan esimerkiksi tuo, että uskotaan että ollaan kuolemattomia jo ilman Jumalan Poikaakin - siis kuolemattomia kuin Jumala !! - vaikka totuus on että ei yhdelläkään ihmisellä ole siihen minkäälaisia edellytyksiä - ilman Jeesuksen lunastusta.

Toinen asia - mihin monet tänäänkin yhä uskovat ja mikä on suoraan riippuvainen tuosta ensimmäisestä - se on että luullaan (uskotaan) että on olemassa "ikuinen piina" .. Sellainen usko on minun mielestäni Jumalan halventamista - ja mielestäni aika vakava syytös ihan ketä vastaan tahansa mutta erikoisesti Jumalaa jonka mieleen ei sellainen ole tullut. Vakava syytös - koska se pitää sisällään niin paljon valheellisia väitteitä Jumalasta, jotka (jos ne olisivat totta) tekisivät Jumalasta aivan erilaisen kuin Raamattu sanoo Jumalan olevan.

alex

• Valistunut valistaja
        alex.kasi kirjoitti:

Njaa - se että ihmisiä tuomitaan kivitettäväksi tuskin on Jumalan lain mukaan tuomittua, vaikka syntisiä ollaankin kaikki ..

Jeesus on tietysti oikeassa - jos ei syntinen halua päästä eroon synneistään - se on tietysti syntiä sekin ja synnin seuraukset pysyvät nekin..

"Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

Minä olen sitä mieltä että tämä on totta tänään aivan yhtä totta - kuinka menet ihmiset ovatkaan niin varmoja omassa uskossaan - vaikka he ovat itse asiassa väärärssä.

Otetaan esimerkiksi tuo, että uskotaan että ollaan kuolemattomia jo ilman Jumalan Poikaakin - siis kuolemattomia kuin Jumala !! - vaikka totuus on että ei yhdelläkään ihmisellä ole siihen minkäälaisia edellytyksiä - ilman Jeesuksen lunastusta.

Toinen asia - mihin monet tänäänkin yhä uskovat ja mikä on suoraan riippuvainen tuosta ensimmäisestä - se on että luullaan (uskotaan) että on olemassa "ikuinen piina" .. Sellainen usko on minun mielestäni Jumalan halventamista - ja mielestäni aika vakava syytös ihan ketä vastaan tahansa mutta erikoisesti Jumalaa jonka mieleen ei sellainen ole tullut. Vakava syytös - koska se pitää sisällään niin paljon valheellisia väitteitä Jumalasta, jotka (jos ne olisivat totta) tekisivät Jumalasta aivan erilaisen kuin Raamattu sanoo Jumalan olevan.

alex

"Njaa - se että ihmisiä tuomitaan kivitettäväksi tuskin on Jumalan lain mukaan tuomittua, vaikka syntisiä ollaankin kaikki .. " alex

No ei tiätystikkä, vaan täällä suapi jumaalton porskuttaa hautaan asti levveesti ja sitten vasta, kuoleman jälkeen, tuleepi se tuomio Jumalalta, iankaikkisuuven pualel, niinku pruuaktaan sannoo.

Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

Psalmi 73.

3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
        4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
        5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Rangaistus on ankara, ei mittään unta vaan, vaan . . kauheaa . .

Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Dan. 12:2

Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Valistunut valistaja

• Valistunut valistaja kirjoitti:

"Njaa - se että ihmisiä tuomitaan kivitettäväksi tuskin on Jumalan lain mukaan tuomittua, vaikka syntisiä ollaankin kaikki .. " alex

No ei tiätystikkä, vaan täällä suapi jumaalton porskuttaa hautaan asti levveesti ja sitten vasta, kuoleman jälkeen, tuleepi se tuomio Jumalalta, iankaikkisuuven pualel, niinku pruuaktaan sannoo.

Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

Psalmi 73.

3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
        4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
        5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Rangaistus on ankara, ei mittään unta vaan, vaan . . kauheaa . .

Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Dan. 12:2

Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Valistunut valistaja

No minä en usko että synnissä voisi olla iankaikkista elämää - ei missän kuten varmaan jo arvasit :)) Kirkot kyllä sellaista opettavat - mutta kun olen tutkinut asiaa Raamatusta - olen omalle kohdalleni tullut siihen tulokseen että synnissä ei ole iankaikkista elämää.

alex

• Uskovaisten harhakuvitelmaa kaikki tyynni.

T: Iloinen nauraja

• ## mitä siellä ajateltiin synnistä ## Kyselee alex ja vastaa TIETYSTI itse:

## Minä aloitan sanomalla, että - synti on elämän tuhoamista - siis joka kerta kun ihminen tuhoaa elämäänsä - tavalla tai toisella - hän tekee syntiä. ##

No tuota, MINÄ en mitään AJATTELE synnistä, sillä ei se ole ajatuspäätelmä, vaan ihan todellisuutta se synti; se on synnin tekemistä tai oikeammin sanoen - ollaksemme raamatullisia - SYNTI ON EPÄPUHDASTA AJATTELUA JA SEN HEDELMÄÄ. On epäilyä, epävarmuutta, epäuskoisuutta elikkä kaikkea, mikä on muuta kuin Jumalan luonteesta pursuavaa. Synnillisyys siis riippuu ihmisestä itsestään, sydämen asenteista ja silleen. Teot on luonnollinen seuraus sitten.
      Minä tiedän . . .

Room. 14:14
      Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole
      epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä,
      sille se on epäpyhää.

Jaak. 1:6
      Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee,
      on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
      7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
      8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

Mark. 11:23
      Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy
      mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän
      sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.

MUTTA usein ihminen luulee, ettei ole riittävän pyhä rukoilemaan ja käskemään!
      Nyrkkisääntö eli eprusopetus olkoon tämä: Jumalan käsky on uskoa Poikaan. 2.

1.Joh.3:23
      Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen
      Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt.

SILLOIN sydän rohkaistuu tällälailla . . .

1.Joh3:21
      Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa.
      22 Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.

MUISTA: synti on sydämessäsi eikä siinä, mitä muut sanovat synniksesi katsellessaan sinua ulkoapäin. Hyväkin asia on synti, jos et ota huomioon toista:

1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään,
      kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      1. Kor. 8:13 Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni,
      en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.

antti

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe