Voiko jollakin olla ubutubu pääkäyttis?

Ei ikinä ubuntu?

Onko se edes teoriassa mahdollista? On niin valtavasti rajoitteita ja puutteita!

No, ei kai kukaan tuota ihan tosissan usko!

Eiköhän sieltä kuitenkin löydy se Ihana-Windows jokaikisestä tietokoneesta!
Itse en voisi kuvitellakaan, vaikka olen käyttänyt jo pari vuotta ubuntua, että se olisi varsinainen pääkäyttöjärjestelmä!

Kyllä siellä PITÄÄ olla Windows - se pitäisikin tehdä pakolliseksi, niin monipuolinen se on!

Ubuntu-harrastelijat voi jättää omaan arvoonsa - sehän on vain pelkkä harrastus!

86

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kmkmkmkmkmkm

      Vuosia ilman wintoyssiä. Ei ole kakkasoftalle mitään tarvetta. Kyllä Ubuntu aina windowsin voittaa.

    • Noita linuksin tulemisia on jodoteltu yli 10 vuotta, joten olen jo tyytynyt siihen tosiasiaan että kuolen vanhuuteen ennenkuin mitään linukseja oikeasti missään työpöydillä näkyy.

      • Linuxeja on näkynyt yleisesti työpöydillä yhdeksän vuotta. Siis oppilaitoksissa, tutkijoilla, IT-alalla, julkisella puolella. Harrastelijiolla on näkynyt yleisesti kahdeksan vuotta. Kotikäytössä näkynyt pöytäkoneissa jotain kuusi vuotta, sellaisilla tekniikan edelläkävijöillä tai vanhojen tietokoneiden tekohengityksessä. Vähän harvinaisempi näky kuitenkin silloin vielä. Laajemmin yleistyi neljä vuotta sitten kun yrityksissä ja kotikäytössä käyttö yleistyi rajummin työpöydillä läppäreitä myöten.

        Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Linuxeja on näkynyt yleisesti työpöydillä yhdeksän vuotta. Siis oppilaitoksissa, tutkijoilla, IT-alalla, julkisella puolella. Harrastelijiolla on näkynyt yleisesti kahdeksan vuotta. Kotikäytössä näkynyt pöytäkoneissa jotain kuusi vuotta, sellaisilla tekniikan edelläkävijöillä tai vanhojen tietokoneiden tekohengityksessä. Vähän harvinaisempi näky kuitenkin silloin vielä. Laajemmin yleistyi neljä vuotta sitten kun yrityksissä ja kotikäytössä käyttö yleistyi rajummin työpöydillä läppäreitä myöten.

        Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe.

        "Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe. "

        Tai ehkä olet itse pää täynnä roskaa kun pitää turvautua yläaste-meininkiin vahvistaakseen omia valheitaan?

        Noita missään kukaan käytä, etkä pysty mitenkään sitä todistamaan, vai onko tämä taas mallia "näytössäsi on linuxia käyttävä firmware, joten käytät linuxia työpöydillä" -tason merkityksetöntä saastaa?


      • fede -12
        M-Kar kirjoitti:

        Linuxeja on näkynyt yleisesti työpöydillä yhdeksän vuotta. Siis oppilaitoksissa, tutkijoilla, IT-alalla, julkisella puolella. Harrastelijiolla on näkynyt yleisesti kahdeksan vuotta. Kotikäytössä näkynyt pöytäkoneissa jotain kuusi vuotta, sellaisilla tekniikan edelläkävijöillä tai vanhojen tietokoneiden tekohengityksessä. Vähän harvinaisempi näky kuitenkin silloin vielä. Laajemmin yleistyi neljä vuotta sitten kun yrityksissä ja kotikäytössä käyttö yleistyi rajummin työpöydillä läppäreitä myöten.

        Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe.

        Feden peukutuskone taas käynyt täällä.


      • Teemu Teekkari
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe. "

        Tai ehkä olet itse pää täynnä roskaa kun pitää turvautua yläaste-meininkiin vahvistaakseen omia valheitaan?

        Noita missään kukaan käytä, etkä pysty mitenkään sitä todistamaan, vai onko tämä taas mallia "näytössäsi on linuxia käyttävä firmware, joten käytät linuxia työpöydillä" -tason merkityksetöntä saastaa?

        Ehkä siellä sinun amiksessasi ei ollut.


      • Kuit van Hunttelaar
        M-Kar kirjoitti:

        Linuxeja on näkynyt yleisesti työpöydillä yhdeksän vuotta. Siis oppilaitoksissa, tutkijoilla, IT-alalla, julkisella puolella. Harrastelijiolla on näkynyt yleisesti kahdeksan vuotta. Kotikäytössä näkynyt pöytäkoneissa jotain kuusi vuotta, sellaisilla tekniikan edelläkävijöillä tai vanhojen tietokoneiden tekohengityksessä. Vähän harvinaisempi näky kuitenkin silloin vielä. Laajemmin yleistyi neljä vuotta sitten kun yrityksissä ja kotikäytössä käyttö yleistyi rajummin työpöydillä läppäreitä myöten.

        Ehkä kannattaisi käydä optikolla jos et kerran näe.

        Tein omat kotisivustot vuonna 1997 ja havaitsin jo ensimmäisenä vuonna ensimmäiset sivustollani vierailleet koneet joissa oli Linux-järjestelmä. Muistaakseni nämä ensimmäiset Linux-koneet olivat Britanniasta, Saksasta - ja Suomesta. Mutta epäilemättä yli 95% silloisista kävijöistä käytti Windowsia. Nykyiselle blogisivustollani vierailleista käyttää Windowsia n. 70-75%, Linuxin ja Macin osuudet kummallakin ovat 5-10% ja tuntemattomaksi järjestelmäksi on luokiteltu n. 10-15%.


      • Windows 8
        Teemu Teekkari kirjoitti:

        Ehkä siellä sinun amiksessasi ei ollut.

        "Ehkä siellä sinun amiksessasi ei ollut."

        Niin, eipä noi tekutkaan ole linuxin varassa että se siitä :)


      • Teemu Teekkari
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ehkä siellä sinun amiksessasi ei ollut."

        Niin, eipä noi tekutkaan ole linuxin varassa että se siitä :)

        Amis. 'nuff said.


      • linuxtabletittulee

        10 vuoden päästä meillä ei ole työpöytiä vaan kaikilla on tabletti jossa pyörii joku linuxi


      • hyppää järveen

        Miksi sinun saatanan niljakkeen pitäisi kuolla vanhuuteen? Saat Biltemasta parilla eurolla sen köyden johon heität itsesi kaulakiikkuun niin kuolet jo nyt ja me muut pääsemme sinusta eroon. Toinen vaihtoehto on se, että hyppäät betonipainot jaloissasi alas Tallinnan laivan kannelta tarpeeksi kaukana rannasta, että hukut varmasti. Jaa, mutta eihän sulta saatanan luuserilta onnistu edes hirttosilmukan tekeminen köyteen omatoimisesti kun et osaa edes kengän nauhojasi solmia. Vitun haiseva windows-rölli!


    • ..............

      Eipä sillä Windowsilla mitään tee, olisi vaan turhaan sotkemassa.

      Kaikki hommat sujuvat kunnon käyttöjärjestelmällä, se voi olla vaikka Ubuntu tai joku muu linux. BSD:t tai Solaris toimivat myös mainiosti ja onhan noita muitakin.

      Windows on liian rajoittunut käyttööni. Käytän tietokonetta muuhunkin kuin nettiselailuun.

      • kysyn.vaan.utellias

        Onko "tunkeileva" kysymys, jos kysäisen, että mitä ne ---------- "Muuhunkin kuin nettiselailuun" ?


      • .........
        kysyn.vaan.utellias kirjoitti:

        Onko "tunkeileva" kysymys, jos kysäisen, että mitä ne ---------- "Muuhunkin kuin nettiselailuun" ?

        Netistä tiedonhaun ja muun vastaavan lisäksi Arduino ohjelmointiin, nettisivujen ylläpitoon, esitteiden ja oppaiden taittoon (erään yhdistyksen toimintaan liittyen), valokuva- ja videoeditointiin ja 3D-suunnitteluun (työhön liittyen). Ja satunnaisesti muutakin käyttöä.

        Windowsilla tuo ei oikein meinaa onnistua yhtä konetta käyttäen, en tiedä onko syypää Microsoft vai muut ohjelmistoyritykset mutta laajaa ohjelmavalikoimaa ei meinaa saada toimimaan Windowsissa. Jatkuvasti tulee tilanteita että yhden ohjelman asennus rikkoo jonkun toisen.


      • Windows 8
        ......... kirjoitti:

        Netistä tiedonhaun ja muun vastaavan lisäksi Arduino ohjelmointiin, nettisivujen ylläpitoon, esitteiden ja oppaiden taittoon (erään yhdistyksen toimintaan liittyen), valokuva- ja videoeditointiin ja 3D-suunnitteluun (työhön liittyen). Ja satunnaisesti muutakin käyttöä.

        Windowsilla tuo ei oikein meinaa onnistua yhtä konetta käyttäen, en tiedä onko syypää Microsoft vai muut ohjelmistoyritykset mutta laajaa ohjelmavalikoimaa ei meinaa saada toimimaan Windowsissa. Jatkuvasti tulee tilanteita että yhden ohjelman asennus rikkoo jonkun toisen.

        "atkuvasti tulee tilanteita että yhden ohjelman asennus rikkoo jonkun toisen. "

        Tälle repesin jo suoraan. Taisit käyttää kokkelipäissäs kuitenkin jotain linuxia ja luulit käyttäväsi Windowsia, niin linux-touhuilta kun tuo kuulostaa. :)

        Windows on oikea käyttis, ei mikään lelu-linux jonka saa rikki asentelemalla ja poistelemalla ohjelmia.


    • iso KOISTINEN

      no varmaan kaikki eivät ole niin nördeä kuin viestiketjun ajoittaja

      Linuxlla voi maksaa pankissa ja selata nettiä

      MIHIN muuhun sitä tietokonetta tarvitsee?

      Kaikille tietokoneet ja muu nördesonta eivät ole elämän tärkein asia...

    • Kaikki mahdollista

      "On niin valtavasti rajoitteita ja puutteita!"

      Jotkut yrittävät pärjätä jopa pelkällä vindovsilla. :(

    • jeps.

      Kylläpä syksyllä kokoan uuden koneen ja siihen asennan vain Ubuntun. Mitä kaikkea osia sitä 300 eurolla (Win7 Ultimate retail hinta) saakaan? Nams nams!

      • Windows 8

        "Kylläpä syksyllä kokoan uuden koneen ja siihen asennan vain Ubuntun. Mitä kaikkea osia sitä 300 eurolla (Win7 Ultimate retail hinta) saakaan? Nams nams!"

        Ja sulla on ehkä samantehoinen kuin mun muinainen WinXP kone 6v sitten? Mikset kokoa samantien sitä konettas, 300 egeä nyt on junnujen karkkirahoja..


      • Muista kuitenkin...
        Windows 8 kirjoitti:

        "Kylläpä syksyllä kokoan uuden koneen ja siihen asennan vain Ubuntun. Mitä kaikkea osia sitä 300 eurolla (Win7 Ultimate retail hinta) saakaan? Nams nams!"

        Ja sulla on ehkä samantehoinen kuin mun muinainen WinXP kone 6v sitten? Mikset kokoa samantien sitä konettas, 300 egeä nyt on junnujen karkkirahoja..

        ..nimimerkki "jeps" ikuinen totuus on, että ubuntu on maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!


    • vastakohtahiski

      Pääkäyttiksenä on toki vaan valitettavasti tuplabootissa vinkkuran kanssa jota tarvitsen ainoastaan nokia suiten takia :)

      Muuta käyttöä en vinkkuralle ole keksinyt ja jos jaksaisi viritellä nokia suiten toimimaan winellä niin se olisi adios vinkkuralle :)

      Ja toimii nettiradiot, groovesharkit ja sun muut palvelut varsin mainiosti. Ja se kuuluisa MTV3 toimii VLC:n kautta, joten.............................?

    • miksei vois olla

      saahan upuntilla auki pdf-tiedoston ainakin jotenkin ja taitaa se osata tavallisiakin textitiedostoja avata ja hetkittäin sillä voi jopa nettiinkin päästä että ei kai nyt linkku-urpot paljon muuta koneelta sitten vaadikkaan !

      • dälli

        mistäs kuulit?


      • mummo.naapurista
        dälli kirjoitti:

        mistäs kuulit?

        Naapurin täti kertoi !


      • Urho Kekkone
        mummo.naapurista kirjoitti:

        Naapurin täti kertoi !

        Hiski = urpomies = El Mondo oppii hitaasti mutta kertaa jatkuvasti saatuaa uutta tietoo. Perunapeli, PDF ja statowl. Onks jotai muuta mitä aiot viel oppia?


      • tiedonhaluinen
        Urho Kekkone kirjoitti:

        Hiski = urpomies = El Mondo oppii hitaasti mutta kertaa jatkuvasti saatuaa uutta tietoo. Perunapeli, PDF ja statowl. Onks jotai muuta mitä aiot viel oppia?

        Kukas tuo "hiski" on ?


      • 5 + 7 = 7 + 5
        Urho Kekkone kirjoitti:

        Hiski = urpomies = El Mondo oppii hitaasti mutta kertaa jatkuvasti saatuaa uutta tietoo. Perunapeli, PDF ja statowl. Onks jotai muuta mitä aiot viel oppia?

        Itse asiassa Hiski ei ole urpomies, vaikka näiden kahden kirjoitustyylit ja mielipiteet muistuttavat toisiaan. Pieniä eroja kuitenkin on kirjoituksissa. Sen sijaan Hiski ja El Mondo ovat sama henkilö.


      • 2 + 5 = 5 + 2
        5 + 7 = 7 + 5 kirjoitti:

        Itse asiassa Hiski ei ole urpomies, vaikka näiden kahden kirjoitustyylit ja mielipiteet muistuttavat toisiaan. Pieniä eroja kuitenkin on kirjoituksissa. Sen sijaan Hiski ja El Mondo ovat sama henkilö.

        Tai ehkä Hiski / El Mondo muuttaa välillä kirjoitustyyliä, jotta näyttäisi siltä, että kaksi eri henkilöä kirjoittaa. Toisin sanoen siirtyy joskus urpomies-moodiin.


    • Ubuntu on ominaisuuksiltaan markkinoiden monipuolisin käyttis. Ei siinä mitään ihmeen rajoitteita ja puutteita ole. Se oli minulla ainoa pöytäkone- ja läppärikäyttis viisi vuotta.

      Windows ei tosiaankaan ole monipuolinen. Sehän on ominaisuuksiltaan sieltä köyhimmästä päästä.

      • Onneksi on Windows!

        " Ubuntu on ominaisuuksiltaan markkinoiden monipuolisin käyttis "

        Buuaaahahhahhahhaaaaaa.......ja lehmät ne vain lentää....buahhahhahhaaa....

        Onneksi on Windows - sillä SIINÄ toimii kaikki - ihan kaikki!


      • Windows 8

        "Windows ei tosiaankaan ole monipuolinen. Sehän on ominaisuuksiltaan sieltä köyhimmästä päästä."

        Milloinkas Ubuntuun saa MMC:n tai että päivitysproseduuri olisi edes puoliksi samanlainen kuin Windowasissa? Ai niin ei koskaan, eihän sulla ole koskaan mitään faktaa sanomisissasi, ja kun yrittää sulta todisteita pyytää, ignooraat ne täysin ja menet toiseen topikkiin saarnaamaan.


      • melki sydäri
        Windows 8 kirjoitti:

        "Windows ei tosiaankaan ole monipuolinen. Sehän on ominaisuuksiltaan sieltä köyhimmästä päästä."

        Milloinkas Ubuntuun saa MMC:n tai että päivitysproseduuri olisi edes puoliksi samanlainen kuin Windowasissa? Ai niin ei koskaan, eihän sulla ole koskaan mitään faktaa sanomisissasi, ja kun yrittää sulta todisteita pyytää, ignooraat ne täysin ja menet toiseen topikkiin saarnaamaan.

        Luojan kiitos että wintoosan päivitysproseduuria ei saa linuxeihin, huhhuh ihan meinasin järkyttyä ajatuksesta.


      • uimamaisteri

        Googleta sä kansamme valo itselles pankkitroijalainen. Jatka sen jälkeen matkaasi Stalinin kanavalle, laita naru kaulaasi ja hyppää Windowsisi kanssa uimaan.

        Windows - siinä toimii ihan kaikki haittaohjelmat ja takaportit.


      • Onneksi on Windows! kirjoitti:

        " Ubuntu on ominaisuuksiltaan markkinoiden monipuolisin käyttis "

        Buuaaahahhahhahhaaaaaa.......ja lehmät ne vain lentää....buahhahhahhaaa....

        Onneksi on Windows - sillä SIINÄ toimii kaikki - ihan kaikki!

        Edelleenkään ei toimi edes Muistio oikein, kehittyneemmistä jutuista puhumattakaan.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Windows ei tosiaankaan ole monipuolinen. Sehän on ominaisuuksiltaan sieltä köyhimmästä päästä."

        Milloinkas Ubuntuun saa MMC:n tai että päivitysproseduuri olisi edes puoliksi samanlainen kuin Windowasissa? Ai niin ei koskaan, eihän sulla ole koskaan mitään faktaa sanomisissasi, ja kun yrittää sulta todisteita pyytää, ignooraat ne täysin ja menet toiseen topikkiin saarnaamaan.

        Ubuntussa on kehittyneemmät proseduurit. Ei tarvitse mitään alkeellista Windowsproseduuria.

        "The Microsoft® Management Console (MMC) component is a framework for administering Microsoft Windows®-based environments."

        Eli ei mitään merkitystä missään Ubuntussa. Kyllä se Ubuntu vaan on kirkkaasti monipuolisempi kymmenien tuhansien pakettien laajuudellaan.


      • onneksi toimii wind.
        M-Kar kirjoitti:

        Edelleenkään ei toimi edes Muistio oikein, kehittyneemmistä jutuista puhumattakaan.

        Eikö sinulla, Matti, toimi muistio oikein tietokoneessasi? Sehän on ikävää. Vieppä, kuule tietokoneesi huoltoon - jos ne vaikka siellä saisi sen kuntoon!


    • Joko Windows 8 osaa avata PDF-tiedoston ilman kolmannen osapuolen apupyöriä? Sittenhän se nousisi jo samalle viivalle kuin Ubuntu

      ... oli viisi vuotta sitten.

      • hyödytön

        ominaisuus, pdf-tiedostot on winkussa saanu auki jo 18 vuotta sitten kun linkku oli vielä pelkkä koulupoikien ilta-vitsi !


      • hyödytön kirjoitti:

        ominaisuus, pdf-tiedostot on winkussa saanu auki jo 18 vuotta sitten kun linkku oli vielä pelkkä koulupoikien ilta-vitsi !

        Tuon oudon väitteen voisi toki yrittää todistaa. En usko miljoonien Windows-käyttäjien latailevan jotain Adobe Readeriä vain sen takia, että se on hidas mutta kankea, jos kerran PDF:ät aukeavat Windowseissa natiivisti muutoinkin.


      • No kato!
        Kollimaattori kirjoitti:

        Tuon oudon väitteen voisi toki yrittää todistaa. En usko miljoonien Windows-käyttäjien latailevan jotain Adobe Readeriä vain sen takia, että se on hidas mutta kankea, jos kerran PDF:ät aukeavat Windowseissa natiivisti muutoinkin.

        Alussahan oli Windows! Sitten kun se oli keksitty, alkoi ilmestyä kummallisia sudo apteekeilla toimivia rypistyksiä, joita ei kukaan osannut käyttää!

        Tämä ei tarvitse mitään todisteluita, ei wikipedian sivuja, vaan ihan loogista ajattelua!

        Ubuntu - maailman vaikeaselkoisin ja rajoittunein käyttis! Tai no, on siellä ehkä muutama sata muutakin rajoittunutta linux-jakelua.....


      • Herättää vaan kummastusta kun Windowseissa väitetään olevan ominaisuuksia, joita siinä ei ole, mutta Linuxeissa on.

        Kuis nyt noin?


      • Ubuntuun voi tietysti asentaa sovelluksia mutta sehän on jotain 90-lukua. Nykypäivänä ei tarvitse kun on kehittyneitä käyttöjärjestelmiä mitkä ei tarvitse jotain palapelin rakentamista.

        Vai onko Windowsin käyttäjät niin jäljeenjääneitä että rakentavat itse koneensakin, sellaisena palapelinä eikä ole valmista toimivaa pakettia kuten nykypäivänä?


      • M-Kar kirjoitti:

        Ubuntuun voi tietysti asentaa sovelluksia mutta sehän on jotain 90-lukua. Nykypäivänä ei tarvitse kun on kehittyneitä käyttöjärjestelmiä mitkä ei tarvitse jotain palapelin rakentamista.

        Vai onko Windowsin käyttäjät niin jäljeenjääneitä että rakentavat itse koneensakin, sellaisena palapelinä eikä ole valmista toimivaa pakettia kuten nykypäivänä?

        Hirveä kasa jotain mitääntekemättömiä komentoriviohjelmia linukseille väännettynä jostain viime vuosituhannella tehdyistä unix ohjelmista.

        Yök. En kaipaa.


      • Windows 8
        Kollimaattori kirjoitti:

        Herättää vaan kummastusta kun Windowseissa väitetään olevan ominaisuuksia, joita siinä ei ole, mutta Linuxeissa on.

        Kuis nyt noin?

        "Herättää vaan kummastusta kun Windowseissa väitetään olevan ominaisuuksia, joita siinä ei ole, mutta Linuxeissa on."

        Linuxit oli komentorivillä toimivia kakkoja silloin kun Windowsilla availtiin jo PDF:iä. Se on kylmä totuus.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Hirveä kasa jotain mitääntekemättömiä komentoriviohjelmia linukseille väännettynä jostain viime vuosituhannella tehdyistä unix ohjelmista.

        Yök. En kaipaa.

        Älä sekoita Windowsia Ubuntuun. Ubuntu on graafinen käyttöjärjestelmä ja siinä käytetään graafisia ohjelmia. Komentorivisäädöt on Windowsjuttuja.


      • "Kerneli yhdestä paikasta, ikkunointi toisesta jne."

        Ubuntussa on kyllä kaikki ihan valmiina. Windowsiin niitä PDF readereita, Javahässäköitä yms. pitää haalia.

        "Olet ammattitaidoton."

        Ammattilaiset eivät pahemmin kuluta aikaa turhuuksiin kuten laitteiden kasaamiseen. Nehän tulee valmiina kasattuna.


    • kyllä voi

      Vastaus kysymykseesi on kyllä voi. Mulla on Ubuntu pääkäyttöjärjestelmänä ja Mint kakkosena. Windowsia ei koneestani löydy. En keksi mitään toimintoa johon tarvitsisin Windowsia.

      • Windows 8

        "En keksi mitään toimintoa johon tarvitsisin Windowsia. "

        Minulla niitä juttuja on yli 10... En vain tarvitse Linuxia mihinkään, eikä sillä ole mitään annettavaakaan edes harrastepuolella.


      • ............
        Windows 8 kirjoitti:

        "En keksi mitään toimintoa johon tarvitsisin Windowsia. "

        Minulla niitä juttuja on yli 10... En vain tarvitse Linuxia mihinkään, eikä sillä ole mitään annettavaakaan edes harrastepuolella.

        Laitahan lista, ainakin ne 10 ensimmäistä. Rekisterin eheytystä ja vastaavia pelleilyjä ei sitten hyväksytä. Vai puhutko vaan paskaa ?


      • Windows 8
        ............ kirjoitti:

        Laitahan lista, ainakin ne 10 ensimmäistä. Rekisterin eheytystä ja vastaavia pelleilyjä ei sitten hyväksytä. Vai puhutko vaan paskaa ?

        miniläppäri (linuxia turha pistää huonon akunkeston takia)

        pelit

        kaikki musiikkiin liittyvät asio-äänikortilla

        autocad

        webin selaus (parempi windowsissa kuin linuxissa)

        MS office (valovuosia parempi kuin libreofficet ja sillä tehdyt dokumentit toimii taatusti muillakin

        Silverlight, esim. katsomo. Seuraan formula1 -sarjaa innokkaasti, ei pahemmin kiinnosta huonon kuvanlaadun VLC rypistyksillä katsella turhanpäiten, mikä on sekin kopioitu suoraan windows 2000 -harrastelijoiden vinkeistä, siihen kun ei enää uutta silveriä saa.

        GUI mikä ei hukkaa ruututilaa ja MS:n fonttiluettavuus

        SVP (linuxisteillehan riittää että kuva näkyy)

        Flashin parempi suorituskyky Windowsissa, vaikka uusin ubuntu pääsi jo lähelle, on silti max 75% Windowsin vastaavasta.

        pikkupelien ja pikkusoftan määrä, varmaan 1000 kertainen linuxeihin verrattuna, paljon laajempi, ehkä 10 000 kertaa laajempi kommuuni kuin linuxien vastaavat kahden postauksen foorumit, käytännössä kaikkiin ongelmiin on ratkaisu, vinkki tai jokin pieni ohjelma olemassa vähintään


      • Windows 8 kirjoitti:

        miniläppäri (linuxia turha pistää huonon akunkeston takia)

        pelit

        kaikki musiikkiin liittyvät asio-äänikortilla

        autocad

        webin selaus (parempi windowsissa kuin linuxissa)

        MS office (valovuosia parempi kuin libreofficet ja sillä tehdyt dokumentit toimii taatusti muillakin

        Silverlight, esim. katsomo. Seuraan formula1 -sarjaa innokkaasti, ei pahemmin kiinnosta huonon kuvanlaadun VLC rypistyksillä katsella turhanpäiten, mikä on sekin kopioitu suoraan windows 2000 -harrastelijoiden vinkeistä, siihen kun ei enää uutta silveriä saa.

        GUI mikä ei hukkaa ruututilaa ja MS:n fonttiluettavuus

        SVP (linuxisteillehan riittää että kuva näkyy)

        Flashin parempi suorituskyky Windowsissa, vaikka uusin ubuntu pääsi jo lähelle, on silti max 75% Windowsin vastaavasta.

        pikkupelien ja pikkusoftan määrä, varmaan 1000 kertainen linuxeihin verrattuna, paljon laajempi, ehkä 10 000 kertaa laajempi kommuuni kuin linuxien vastaavat kahden postauksen foorumit, käytännössä kaikkiin ongelmiin on ratkaisu, vinkki tai jokin pieni ohjelma olemassa vähintään

        "miniläppäri (linuxia turha pistää huonon akunkeston takia)"

        Kannattaa laittaa Ubuntu. Akkukesto parani miniläppärissä tunnilla Windowsiin nähden.

        "pelit"

        Ubuntussa on paljon pelejä ja lisää saa ostettua ja ladattua.

        "kaikki musiikkiin liittyvät asio-äänikortilla"

        JACK tekee saman minkä ASIO.

        "autocad"

        "MS office (valovuosia parempi kuin libreofficet ja sillä tehdyt dokumentit toimii taatusti muillakin"

        MS Office on aika tasaväkinen LibreOfficen kanssa. MS Officella saa samalla tavalla muualla toimivia dokumentteja kuin LibreOfficella, kun tallentaa ne PDF:ksi. MS Office kun ei niihin itse dokumenttiformaatteihin vaikuta mitenkään.

        "Silverlight, esim. katsomo. Seuraan formula1 -sarjaa innokkaasti"

        Digivirittimellä saa vielä paremman kuvan.

        "GUI mikä ei hukkaa ruututilaa ja MS:n fonttiluettavuus"

        GUI vie just niin vähän ruututilaa kuin haluaa ja MS:n fonttiluettavuudessa ei ole mitään mikä erottaisi sen edukseen muista ohjelmistotaloista.

        "Flashin parempi suorituskyky Windowsissa, vaikka uusin ubuntu pääsi jo lähelle, on silti max 75% Windowsin vastaavasta."

        Eihän Flashia enää käytetä pahemmin, ja vielä harvemmin löytyy tietokoneita joissa sillä olisi yhtään mitään merkitystä.

        "pikkupelien ja pikkusoftan määrä, varmaan 1000 kertainen linuxeihin verrattuna"

        No ei ole. Ubuntussa on yli 30000 pakettia, Windowsissa lähes 1000 vähemmän.


      • ei enää linuxia
        M-Kar kirjoitti:

        "miniläppäri (linuxia turha pistää huonon akunkeston takia)"

        Kannattaa laittaa Ubuntu. Akkukesto parani miniläppärissä tunnilla Windowsiin nähden.

        "pelit"

        Ubuntussa on paljon pelejä ja lisää saa ostettua ja ladattua.

        "kaikki musiikkiin liittyvät asio-äänikortilla"

        JACK tekee saman minkä ASIO.

        "autocad"

        "MS office (valovuosia parempi kuin libreofficet ja sillä tehdyt dokumentit toimii taatusti muillakin"

        MS Office on aika tasaväkinen LibreOfficen kanssa. MS Officella saa samalla tavalla muualla toimivia dokumentteja kuin LibreOfficella, kun tallentaa ne PDF:ksi. MS Office kun ei niihin itse dokumenttiformaatteihin vaikuta mitenkään.

        "Silverlight, esim. katsomo. Seuraan formula1 -sarjaa innokkaasti"

        Digivirittimellä saa vielä paremman kuvan.

        "GUI mikä ei hukkaa ruututilaa ja MS:n fonttiluettavuus"

        GUI vie just niin vähän ruututilaa kuin haluaa ja MS:n fonttiluettavuudessa ei ole mitään mikä erottaisi sen edukseen muista ohjelmistotaloista.

        "Flashin parempi suorituskyky Windowsissa, vaikka uusin ubuntu pääsi jo lähelle, on silti max 75% Windowsin vastaavasta."

        Eihän Flashia enää käytetä pahemmin, ja vielä harvemmin löytyy tietokoneita joissa sillä olisi yhtään mitään merkitystä.

        "pikkupelien ja pikkusoftan määrä, varmaan 1000 kertainen linuxeihin verrattuna"

        No ei ole. Ubuntussa on yli 30000 pakettia, Windowsissa lähes 1000 vähemmän.

        Linuxin tarjoaminen käyttöjärjestelmänä on sama, kuin jos tarjoaisi käytettyä polkupyörää mersumiehelle!


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "miniläppäri (linuxia turha pistää huonon akunkeston takia)"

        Kannattaa laittaa Ubuntu. Akkukesto parani miniläppärissä tunnilla Windowsiin nähden.

        "pelit"

        Ubuntussa on paljon pelejä ja lisää saa ostettua ja ladattua.

        "kaikki musiikkiin liittyvät asio-äänikortilla"

        JACK tekee saman minkä ASIO.

        "autocad"

        "MS office (valovuosia parempi kuin libreofficet ja sillä tehdyt dokumentit toimii taatusti muillakin"

        MS Office on aika tasaväkinen LibreOfficen kanssa. MS Officella saa samalla tavalla muualla toimivia dokumentteja kuin LibreOfficella, kun tallentaa ne PDF:ksi. MS Office kun ei niihin itse dokumenttiformaatteihin vaikuta mitenkään.

        "Silverlight, esim. katsomo. Seuraan formula1 -sarjaa innokkaasti"

        Digivirittimellä saa vielä paremman kuvan.

        "GUI mikä ei hukkaa ruututilaa ja MS:n fonttiluettavuus"

        GUI vie just niin vähän ruututilaa kuin haluaa ja MS:n fonttiluettavuudessa ei ole mitään mikä erottaisi sen edukseen muista ohjelmistotaloista.

        "Flashin parempi suorituskyky Windowsissa, vaikka uusin ubuntu pääsi jo lähelle, on silti max 75% Windowsin vastaavasta."

        Eihän Flashia enää käytetä pahemmin, ja vielä harvemmin löytyy tietokoneita joissa sillä olisi yhtään mitään merkitystä.

        "pikkupelien ja pikkusoftan määrä, varmaan 1000 kertainen linuxeihin verrattuna"

        No ei ole. Ubuntussa on yli 30000 pakettia, Windowsissa lähes 1000 vähemmän.

        "Kannattaa laittaa Ubuntu. Akkukesto parani miniläppärissä tunnilla Windowsiin nähden"

        emävale, eikä siitä olisi hyötyäkään koska tarvitsen windowsia miniläppärissäkin edellämainituin seikoin

        "Ubuntussa on paljon pelejä ja lisää saa ostettua ja ladattua."

        Mutta ei ainuttakaan peliä mikä mua kiinnostaisi, pelkkiä lasten pikkupelejä, pasiansseja jne jotka ei rautaa kurita, eipä siellä monen montaa peliä ubuntun sovellussentterissä ole kylläkään, joku alta 10

        "JACK tekee saman minkä ASIO."

        Paitsi jos sulla olisi oikeasti jotain kokemusta näistä, eikä se riitä kun ei ole minkäänlaista softaa.

        "MS Office on aika tasaväkinen LibreOfficen kanssa. MS Officella saa samalla tavalla muualla toimivia dokumentteja kuin LibreOfficella, kun tallentaa ne PDF:ksi. MS Office kun ei niihin itse dokumenttiformaatteihin vaikuta mitenkää"

        Käytettävyys, sekin selviää jos sulla olisi kokemusta näistä.

        "Digivirittimellä saa vielä paremman kuvan"

        Joo, mutta mä seuraan formuloita vaikka kesämökillä ollessani, ja digiviritin ei auta jälkilähetyksiin, ja ai niin itseasiassa katsomon kuvanlaatu on neljämegasta streamia, joka ei yksityiskohtia enää sitten hukkaakkaan, ja maikkarin formulapaketin ostaessa digipuolelle joutuu maksamaan monin verroin enemmän ja ostamaan sen 10 lisäkanavaa mukana, ja ainut mitä mä hyötysin olis marginaaliessti parempi kuvanlaatu HD-puolella, katsomohan tarjoaakin sitten jo parempaa kuin SD

        "GUI vie just niin vähän ruututilaa kuin haluaa ja MS:n fonttiluettavuudessa ei ole mitään mikä erottaisi sen edukseen muista ohjelmistotaloista."

        no ei ainakaan unityä voinut säätää just mitenkään, yläpalkkia ei saa pois jne ja leiskat meni rikki kun sääti fontit pienemmäksi, ja silti kaikki fontit ei menny pienemmäksi, pidgin vei järjettömästi ruututilaa pelkän yhden ihmisen viestit mulle.

        Fonteista sen verran, että jos on puusilmä niin en voi mitään, ei siis se tälle palstalle kirjoitteleva ;) Fontin luettavuus on tärkeää minulle ja se on MS;llä huipussaan se osaaminen, se kun esiteltiin jo XP:ssä. voit sitten miettiä että mitäs siellä sitten oli...

        "
        Eihän Flashia enää käytetä pahemmin, ja vielä harvemmin löytyy tietokoneita joissa sillä olisi yhtään mitään merkitystä."

        tuo on täyttä valetta, flashia käyttää webbi devaajat 100%;sesti, ja minä käytän youtubessakin ja parissa flash-pelissä joten se siitä. lisäfaktaa flashin käytöstä voit kun katsot vaikka wiki-artikkelia facebook-peleistä, voi miten väärässä oletkaan, ja tuntuu että erkaannut todellisuudesta joka vuosi yhä pahemmin ja PAHEMMIN.

        "No ei ole. Ubuntussa on yli 30000 pakettia, Windowsissa lähes 1000 vähemmän. "

        Mitä paketit liittyy softan määrään? Ei mitenkään.

        '


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Kannattaa laittaa Ubuntu. Akkukesto parani miniläppärissä tunnilla Windowsiin nähden"

        emävale, eikä siitä olisi hyötyäkään koska tarvitsen windowsia miniläppärissäkin edellämainituin seikoin

        "Ubuntussa on paljon pelejä ja lisää saa ostettua ja ladattua."

        Mutta ei ainuttakaan peliä mikä mua kiinnostaisi, pelkkiä lasten pikkupelejä, pasiansseja jne jotka ei rautaa kurita, eipä siellä monen montaa peliä ubuntun sovellussentterissä ole kylläkään, joku alta 10

        "JACK tekee saman minkä ASIO."

        Paitsi jos sulla olisi oikeasti jotain kokemusta näistä, eikä se riitä kun ei ole minkäänlaista softaa.

        "MS Office on aika tasaväkinen LibreOfficen kanssa. MS Officella saa samalla tavalla muualla toimivia dokumentteja kuin LibreOfficella, kun tallentaa ne PDF:ksi. MS Office kun ei niihin itse dokumenttiformaatteihin vaikuta mitenkää"

        Käytettävyys, sekin selviää jos sulla olisi kokemusta näistä.

        "Digivirittimellä saa vielä paremman kuvan"

        Joo, mutta mä seuraan formuloita vaikka kesämökillä ollessani, ja digiviritin ei auta jälkilähetyksiin, ja ai niin itseasiassa katsomon kuvanlaatu on neljämegasta streamia, joka ei yksityiskohtia enää sitten hukkaakkaan, ja maikkarin formulapaketin ostaessa digipuolelle joutuu maksamaan monin verroin enemmän ja ostamaan sen 10 lisäkanavaa mukana, ja ainut mitä mä hyötysin olis marginaaliessti parempi kuvanlaatu HD-puolella, katsomohan tarjoaakin sitten jo parempaa kuin SD

        "GUI vie just niin vähän ruututilaa kuin haluaa ja MS:n fonttiluettavuudessa ei ole mitään mikä erottaisi sen edukseen muista ohjelmistotaloista."

        no ei ainakaan unityä voinut säätää just mitenkään, yläpalkkia ei saa pois jne ja leiskat meni rikki kun sääti fontit pienemmäksi, ja silti kaikki fontit ei menny pienemmäksi, pidgin vei järjettömästi ruututilaa pelkän yhden ihmisen viestit mulle.

        Fonteista sen verran, että jos on puusilmä niin en voi mitään, ei siis se tälle palstalle kirjoitteleva ;) Fontin luettavuus on tärkeää minulle ja se on MS;llä huipussaan se osaaminen, se kun esiteltiin jo XP:ssä. voit sitten miettiä että mitäs siellä sitten oli...

        "
        Eihän Flashia enää käytetä pahemmin, ja vielä harvemmin löytyy tietokoneita joissa sillä olisi yhtään mitään merkitystä."

        tuo on täyttä valetta, flashia käyttää webbi devaajat 100%;sesti, ja minä käytän youtubessakin ja parissa flash-pelissä joten se siitä. lisäfaktaa flashin käytöstä voit kun katsot vaikka wiki-artikkelia facebook-peleistä, voi miten väärässä oletkaan, ja tuntuu että erkaannut todellisuudesta joka vuosi yhä pahemmin ja PAHEMMIN.

        "No ei ole. Ubuntussa on yli 30000 pakettia, Windowsissa lähes 1000 vähemmän. "

        Mitä paketit liittyy softan määrään? Ei mitenkään.

        '

        "emävale, eikä siitä olisi hyötyäkään koska tarvitsen windowsia miniläppärissäkin edellämainituin seikoin"

        Ei ole, mittasin. 9h kesti Ubuntulla, Windowsilla 8h.

        "Mutta ei ainuttakaan peliä mikä mua kiinnostaisi, pelkkiä lasten pikkupelejä, "

        Miksi pitäisi ostaa laten pikkupelejä?

        "eipä siellä monen montaa peliä ubuntun sovellussentterissä ole kylläkään, joku alta 10"

        Niitä on satoja. Ja lisää saa hankittua muualta.

        "Käytettävyys, sekin selviää jos sulla olisi kokemusta näistä."

        Käytän molempia. MS Officessa on Wordissa parempi käytettävyys kuin Writerissa, mutta Excelin käytettävyys on paljon huonompi kuin Calcin.

        "tuo on täyttä valetta, flashia käyttää webbi devaajat 100%;sesti"

        No ei käytä. Koita selailla webbiä joskus ilman Flashia niin huomaat, että sitä käytetään nykyään aika vähän. Jotkut videosivut lähinnä ja jotkut selainpelit, eli häviävän vähän. Mainoksetkin alkaa olla Flashittomia suurelta osin.

        "Mitä paketit liittyy softan määrään? Ei mitenkään."

        Ne paketit on sitä softaa. Windowsissa on todella vähän softaa Ubuntuun verrattuna.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "emävale, eikä siitä olisi hyötyäkään koska tarvitsen windowsia miniläppärissäkin edellämainituin seikoin"

        Ei ole, mittasin. 9h kesti Ubuntulla, Windowsilla 8h.

        "Mutta ei ainuttakaan peliä mikä mua kiinnostaisi, pelkkiä lasten pikkupelejä, "

        Miksi pitäisi ostaa laten pikkupelejä?

        "eipä siellä monen montaa peliä ubuntun sovellussentterissä ole kylläkään, joku alta 10"

        Niitä on satoja. Ja lisää saa hankittua muualta.

        "Käytettävyys, sekin selviää jos sulla olisi kokemusta näistä."

        Käytän molempia. MS Officessa on Wordissa parempi käytettävyys kuin Writerissa, mutta Excelin käytettävyys on paljon huonompi kuin Calcin.

        "tuo on täyttä valetta, flashia käyttää webbi devaajat 100%;sesti"

        No ei käytä. Koita selailla webbiä joskus ilman Flashia niin huomaat, että sitä käytetään nykyään aika vähän. Jotkut videosivut lähinnä ja jotkut selainpelit, eli häviävän vähän. Mainoksetkin alkaa olla Flashittomia suurelta osin.

        "Mitä paketit liittyy softan määrään? Ei mitenkään."

        Ne paketit on sitä softaa. Windowsissa on todella vähän softaa Ubuntuun verrattuna.

        "Ei ole, mittasin. 9h kesti Ubuntulla, Windowsilla 8h."

        Eipä kiinnosta sun valheet kun jokainen nettisivusto maailmassa raportoi toisin :)

        "Miksi pitäisi ostaa laten pikkupelejä?"

        Käynti optikolla voisi helpottaa ehkä luetun ymmärtämistä.

        "Niitä on satoja. Ja lisää saa hankittua muualta."

        Pistänkö screenshottia kaiken kansan nähtäväksi vai loppuuko toi valehtelu upupuntusta ja sen ylimaallisuudesta?

        "
        No ei käytä. Koita selailla webbiä joskus ilman Flashia niin huomaat, että sitä käytetään nykyään aika vähän"

        Eipä kiinnosta oikeastaa sun räpellykset, tahallas selaat vaan jotain kökkösivustoja mihin ne sun linux-räpellykset kykenee :)

        "Jotkut videosivut lähinnä ja jotkut selainpelit, eli häviävän vähän. "

        Ai nyt miljardin ihmisen tekemiset netissä on "häviävän vähän". Voi kuule matti sä olet niiiin pihalla! :)

        "Mainoksetkin alkaa olla Flashittomia suurelta osin."

        Ei kyllä ne on 100% flashia edelleen.

        "Ne paketit on sitä softaa. Windowsissa on todella vähän softaa Ubuntuun verrattuna. "

        HAHAHAHA vedä vaan kokkelias lisää kotkan poika, sieltähän sitä saa. Onhan upupuntuun jopa 43 tekstieditoria ja firefox nettiselain. Missään ei kukaan myy edes ubuntulle kunnon softaa eikä sillä tee yhtikäs mitään :)

        Miten joku voikin olla noin sekaisin että kirkkain silmin väittää ubuntulle olevan softaa enemmän kuin WIndowsille? Eihän sulla ole mitään ammattitaitoa poju, et ole varmaan koskaan tietokoneita nähnytkään.


    • 22

      Äipällä pääkäyttiksenä Ubuntu 10.04, systerillä Kubuntu 12.04 ja itsellä Debian 7 testing (KDE). Windowsille ei ole käyttöä, joten se ei koneilla majaile.

      • linux hurmaaaaaaaa

        Hienosti pelaa tämä ubuntu 13.04 LST ja tyäpäytäkin on mahtavan väririkas ! Nyt alkaa hommat sujumaan kun löytäisi ajureita video kortille ja Epson tulostimeen, sekä tusinan verran toisia ajureita, mutta tätä työpöytää kyllä voi katsella pari viikkoa ilman netti toimintaakin, kun tämä purppuran punainen ruskealla sävyllä somisteltu työpöytä !

        Kyllä se on hyvä. että on linux, sillä alkoi tuo Windows 95 takkuilemaan ja poistin sen tilaa ottamasta tästä 40 GB kovalevystä !


    • ei ikinä linuxia

      Kyllähän ne akkukoneet äkkiä tyhjenee virrasta, jos sielläkin se tubutin luuraa. Sillä on kummallinen tapa hitsata prosessoria kiinni emolevyyn ja siihen ne sähköt sitten meneekin!

      • hienosti pelaa

        Äläs nyt pöpise ! Kyllä akku kestää minun uudessa google läppärissä ubuuntu 13.04 LST melkein puoli tuntia, joten kerkiää mainiosti käydä pankkiasialla ja katsoa hiukan pornoakin !


    • 3ed

      Palstan mannella taas toisten rahat mielessä.

    • ubuntu käytössä

      Minulla on ollut vuosikaudet, itse asiassa kuuden vuoden ajan Ubuntu ja pääkäyttöjärjestelmänä. Linux Mint löytyy kakkoskäyttiksenä, vaikken siitä niin välitäkään huonon työpöydän takia.

      Windowsia ei kotonani ole, eikä enää koskaan tulekaan. En osta mitään Microsoftilta.

      • Windows on paras!

        Tuo ei tietenkään pidä paikkaansa - pelkkää propagandaa! Olet varmastikin yksi tubuttimen kehittäjistä ja aina valmis valehtelemaan tubuttimen puolesta.

        Mutta kyllä linuksin harrastajat ovat jo äänestäneet jaloillaan ja siirtyneet valtavana massana muihin linuks-jakeluihin kuin tubutin!


      • haista sä vittu
        Windows on paras! kirjoitti:

        Tuo ei tietenkään pidä paikkaansa - pelkkää propagandaa! Olet varmastikin yksi tubuttimen kehittäjistä ja aina valmis valehtelemaan tubuttimen puolesta.

        Mutta kyllä linuksin harrastajat ovat jo äänestäneet jaloillaan ja siirtyneet valtavana massana muihin linuks-jakeluihin kuin tubutin!

        http://aijaa.com/0087710680545

        Jotta totuus ei unohtuisi edes sinulta, käytän tosiaan Ubuntua pääkäyttöjärjestelmänä. Tämä screenshotti sattuu olemaan mun työpöydästä, joten olehan hiljaa windows-rölli.


      • haista sä vittu
        haista sä vittu kirjoitti:

        http://aijaa.com/0087710680545

        Jotta totuus ei unohtuisi edes sinulta, käytän tosiaan Ubuntua pääkäyttöjärjestelmänä. Tämä screenshotti sattuu olemaan mun työpöydästä, joten olehan hiljaa windows-rölli.

        Ja tässä itse asiassa nykyinen versioni työpöydästäni Ubuntussa:

        http://aijaa.com/0056510820694

        Eli vaihdoin pääosin taustakuvan luontoaiheiseen ja screenletit saivat pienen muutoksen.


      • Windows 8
        haista sä vittu kirjoitti:

        Ja tässä itse asiassa nykyinen versioni työpöydästäni Ubuntussa:

        http://aijaa.com/0056510820694

        Eli vaihdoin pääosin taustakuvan luontoaiheiseen ja screenletit saivat pienen muutoksen.

        "Ja tässä itse asiassa nykyinen versioni työpöydästäni Ubuntussa:

        http://aijaa.com/0056510820694

        Eli vaihdoin pääosin taustakuvan luontoaiheiseen ja screenletit saivat pienen muutoksen. "

        Pentu ihan suu vaahdossa jostain taustakuvista. Joopa....vähän vanhemman väen edustajan kyllä rupesi hymyilyttämään.

        Että sellanen taustakuvalelu se Upupuntu. Työt sitten erikseen Windowsilla.


      • suksi vittun!
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ja tässä itse asiassa nykyinen versioni työpöydästäni Ubuntussa:

        http://aijaa.com/0056510820694

        Eli vaihdoin pääosin taustakuvan luontoaiheiseen ja screenletit saivat pienen muutoksen. "

        Pentu ihan suu vaahdossa jostain taustakuvista. Joopa....vähän vanhemman väen edustajan kyllä rupesi hymyilyttämään.

        Että sellanen taustakuvalelu se Upupuntu. Työt sitten erikseen Windowsilla.

        Paitsi, että teen työt Ubuntulla, joten haista sinä windows 8 rölli pitkä paska! Sun kaltainen windows-mainosmies pitäisi sivistysvaltiossa tuomita kuolemaan ja hirttää varoituksena muille kapitalisteille.


    • Tempest&&

      Pääkäyttis Linux Mint 13 tällä hetkellä. Mutta viime viikkoina olen kyllä etupäässä käyttänyt kotikoneessani Open SUSE 12.3 - testimielessä. Ja hyvin näyttää toimivan. Mutta muuten perheeni kanssa käytämme kyllä enemmän tuota Minttiä.

      • ubuntu parempi

        Minullakin oli Mint kokeilussa, mutta totesin etten tykkää työpöytämallista. Asensin sitten sen tilalle kyseiseen koneeseeni Ubuntu 12.04 LTS:n. Windows-tyylinen valikkoroska ei vaan jaksa enää Ubuntun unityn aikakaudella innostaa yhtään.


      • Windows 8

        "Mutta muuten perheeni kanssa käytämme kyllä enemmän tuota Minttiä. "

        säälin perhettäsi, meillä on vapaa valinta käyttiksen suhteen.


    • Käyttiksiä

      Pääkäyttiksinä OSX ja Debian 7.

      Pelikoneessa Windows 7 Ultimate. Ainoa laite jossa Windows "pääkäyttis"

      Lisäksi muutama muu kone joissa kaikissa Linux, distrot vaihtelee, Raspit toimii Rabianlilla, palvelimessa Mint xfce.

      Tietokonehuoneessa jotain tusina masiinaa aktiivikäytössä.

    • pentti nelonen

      Ei ole mahdollista tai sitten huijaa. Linuxilla ei voi pelata, sillä ei voi tehdä töitä, ei voi katsoa elokuvia, ei youtubea ja useimmiten nettiinkään ei pääse, kun mokkulatkaan ei toimi sillä. Ainoa mitä Linsuxilla voi tehdä on pingata localhostia. :D

      TIetokoneessa on pakko olla käytännössä Windows asennettuna jos ei halua, että se tietokone on vain kallis verkonpaino.

    • AvoinTulevaisuus

      Linuxilla voi pelata, se on fakta. Steamin saa Linuxille, pelejä tulee koko ajan lisää ja lisää. Kun juuri X3 albion preluden uusin päivitys toi pelin myös Linuxin steamiin ja nähtävästi myös uusin X sarjalainen tulee Linuxille en enää kohta Windows konetta tarvitsekkaan pelaamiseen. Muut pelaamani pelit ovatkin jo Linuxille saatavilla. Kotikoneessa Windows 7 home premium ja Debian 7 jossa Debian se pääkäyttis, Windowssiin boottaillaan vain jos haluaa jotain pelata jota ei vielä ole saatavilla Linuxille.
      http://store.steampowered.com/browse/linux/

      Pari tuntemaani indiepelidevaajaa sanoi siirtyneensä kokonaan pelien kehityksessä Linuxille ja androidiin koska kehittäminen niille on paitsi halvempaa myös helpompaa.

      Linuxilla voi katsoa elokuvia, eilen katsoin leffan Rasberry Pi:stä jossa tuorein rasbian, täysteräväpiirtona. Hyvin toimii.

      Töitä voi tehdä Linuxilla, yli 10 vuotta jo itse tehnyt työni joka päivä Debianilla.
      Nettiin pääsee myös, läppärissä Mint 14 ja toimii mokkula, wlan ja lan.
      Pöytäkoneessa Debian ja nettiin menee piuhan kautta, mokkulaa kun ei pöytäkoneessa tarvitse.

      • kauhea tuputin

        Ei toimi Huawei 153E yhä edelleenkään eikä nettiin pääse


      • kyllä toimii
        kauhea tuputin kirjoitti:

        Ei toimi Huawei 153E yhä edelleenkään eikä nettiin pääse

        Kyllä se toimii, sä et vaan osaa ja nettiin pääsee. Tätäkin kirjoitan Ubuntulla ja kuten huomaat, netti toimii Ubuntussa. Jos et saa jotain mokkulaa toimimaan ubuntussa se kertoo vain omasta kyvyttömyydestäsi nörtteillä. Aina löytyy vähintään joku laiton keino saada laite toimimaan linuxissa.


      • kauhea tuputin
        kyllä toimii kirjoitti:

        Kyllä se toimii, sä et vaan osaa ja nettiin pääsee. Tätäkin kirjoitan Ubuntulla ja kuten huomaat, netti toimii Ubuntussa. Jos et saa jotain mokkulaa toimimaan ubuntussa se kertoo vain omasta kyvyttömyydestäsi nörtteillä. Aina löytyy vähintään joku laiton keino saada laite toimimaan linuxissa.

        Valehtelet. Kirjoitit tuonkin viestin varmasti Windowsista. Linuxissahan ei netti toimi, kun se ei tue edes mokkuloita.


      • ubuntulla kirjoitin
        kauhea tuputin kirjoitti:

        Valehtelet. Kirjoitit tuonkin viestin varmasti Windowsista. Linuxissahan ei netti toimi, kun se ei tue edes mokkuloita.

        Haista sinä win-rölli vittu, kirjoitin tasan Ubuntulla ja NETTI TOIMII ja vieläpä sillä mokkulalla kaiken lisäksi muuten. Linux tukee kaikki muita mokkuloita paitsi niitä joita sun kaltainen osaamaton windos-persereikä keksii kokeilla.


    • !"#¤%&/()
      • ubuntu jyrää

        Niin, että pystyyn kuolleen perinteisen työpöydän puolustelu tekee Mintistä muka paremman kuin Ubuntu? En halua sitä Windows-tyylistä työpöytää kiitos, joten pysyn Ubuntussa. Unity on maailman mukavin työpöytä käyttää ja näyttää hienolta verrattuna Mintin rumaan valikkopaskaan.


      • Windows 8
        ubuntu jyrää kirjoitti:

        Niin, että pystyyn kuolleen perinteisen työpöydän puolustelu tekee Mintistä muka paremman kuin Ubuntu? En halua sitä Windows-tyylistä työpöytää kiitos, joten pysyn Ubuntussa. Unity on maailman mukavin työpöytä käyttää ja näyttää hienolta verrattuna Mintin rumaan valikkopaskaan.

        "Unity on maailman mukavin työpöytä käyttää ja näyttää hienolta verrattuna Mintin rumaan valikkopaskaan"

        verkkokalvoni suli katellessa ubuntun vakiosävyjä, jotain kirkasta oranssia jne eikä työpöydälle mahtunut paneeleita tai selainikkunoita oikeen mitään vrt. Windows, kaikki oli niin lelumaisen isoa ja teiniä.


      • Metrounityoksennus
        Windows 8 kirjoitti:

        "Unity on maailman mukavin työpöytä käyttää ja näyttää hienolta verrattuna Mintin rumaan valikkopaskaan"

        verkkokalvoni suli katellessa ubuntun vakiosävyjä, jotain kirkasta oranssia jne eikä työpöydälle mahtunut paneeleita tai selainikkunoita oikeen mitään vrt. Windows, kaikki oli niin lelumaisen isoa ja teiniä.

        Windows 8 on ihan samanlainen.


    • dälli

      Voiko jollakin olla ubutubu pääkäyttis?

      Ei voi. Mutta minulla on 5 konetta kahdessa eri valtakunnassa ja lisäksi 3 virtuaalikonetta kaupallisissa servereissä. Kaikkiin olen valinnut Ubuntun käyttöjärjestelmäkseni. Kauan sitten oli Slacwarea ja RedHatiakin, mutta nyttemmin laiskistuttuani olen pelkistänyt Ubuntuun.

      Mitä M$ järjestelmiin tulee, hoitelin aikanani noin 50 ihmisen NT-koneita työkseni, ja sen lisäksi pidin pystyssä noita RH-servereitä Samban avulla heidän tarpeisiinsa. Viimeisimmät M$:t joita käytin, olivat Win 98 ja XP. Uudempia olen kokeillut. Näyttävät toimivankin, mutta minulla ei ole tarvetta niitä käyttää. Toistaiseksi ei ole tullut tarvetta niihin. Viimeisin ohjelma , mihin XP oli tarpeen, oli Nokia E51 puhelimen räpläys. Oli helpompi vaihtaa puhelin uudempaan, kuin pitää yllä yhtä käyttistä vain tuota varten.

      Käyttäkää mitä haluatte. Minulla menee näin.

    • z i k e

      "Windows, kaikki oli niin lelumaisen isoa ja teiniä."

      Osuvasti sanottu :D

    • ♥ Ihana Windows ♥

      Windows - maailman suosituin ja toimivin käyttöjärjestelmä! Sano sinä mitä sanot!

      • vedä kätees

        Maailman suosituin käyttöjärjestelmä on muuten Android ja kakkosena IOS ja OsX. Eli Apple ja Google kärjessä. Windows on kasa paskaa ja maailman suurin virusimuri.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe