Olen rekisteröinyt itselleni y-tunnuksen alun alkaen kotimyyntihommia varten, mutta nyt tulisikin tarve myydä muitakin palveluja sen sijaan että menisin töihin normipalkolliseksi. En ole ALV-velvollinen, ja uskoisin nyt että laskutettava summa jää tuon 8500 eur alarajan alle. Antakaa neuvoja, miten laskutus palveluista kannattaa hoitaa - laskulla en varmastikaan voi alvia sinällään laskuttaa, koska en ole alv-rekisterissä, joten palvelun ostaja ei myöskään alvia palveluistani maksa eikä myöskään ilmoita ostoalviksi?
Mutta mitä jos huomaan, että raja ylittyykin, ja jälkikäteen ilmoittaudun alv-velvolliseksi... eli pitäisikö tuo mahdollinen ylitys huomioida alvittomassa laskutuksessa kuitenkin? Yritän tässä vielä myös määritellä hintaani, joka on ihan oma ongelmansa...
Kiitokset avustanne, kaikki neuvot ovat kullanarvoisia!!
ALV laskutuksessa
3
156
Vastaukset
- toivotan onnea
Täältä saat ristiriitaisia neuvoja (mielipiteitä) joiden mukaan ei pidä verotusta suunnitella. Kannattaa soittaa verotoimistoon. Tosin mielipiteistäkin on joskus apua, osaa ainakin ehkä esittää paremmin kysymyksiä varsinaisille asiantuntijoille.
Mitään alv:tä et voi tietenkään laskuttaa jos et sitä maksakaan. Jos liikevaihto ylittää 8500 euron rajan, niin silloin olet alv-velvollinen, mutta se ei muuta laskunmaksajan suhteen aiempien laskujen alvittomuusasemaa. Sinuna ilmoittautuisin alv-velvolliseksi, koska jos liikevaihto jää pieneksi niin alv-alarajahuojennus on kuitenkin silloin apunasi.
- jjökjköljköljkljklj
Jos myyt palveluita, sinun pitää olla myös ennakonperintärekisterissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192146Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392045Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä211926Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461357- 731297
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56772Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 53691
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32688