Meidän tulee perustaa kaikki Raamattuun.Näinhän Martti Lutherkin opetti:Raamattu,yksin Raamattu uskon ja elämän ohjekirjaksi.Näin opetti myös profeetta Ellen White.Jumala on valinnut Raamatun välikappaleekseen,jonka kautta Hän kertoo meille tärkeät asiat.
Omia "ajatuksia" ja teorioita on,ja ne juuri ovatkin vaarallisia.niinpäs oli Darwinillakin,ja mitä tapahtui.Hän pitää tällä hetkellä yhtä kärkipaikoista eksyttäjien joukossa.Darwin halusi tuoda "oman teoriansa ja ideansa" julki maailmalle,piittaamatta siitä mitä Raamattu opettaa.
Eli lukekaa Raamattua ahkerasti.Siellä kerrotaan miten ihminen pelastuu,mikäon Jumalan tahto meitä kohtaan,mikä on Jumalan lain sisältö,mitä tapahtuu jos ei tee parannusta ... ... ...
RAAMATTU USKON JA ELÄMÄN OHJEKIRJAKSI
6
89
Vastaukset
## Meidän tulee perustaa kaikki Raamattuun ##
Mitä raaamtunkohtaa lähinnä ajattelet, kun kehotat kaikki perustamaan Raamattuun? Mitä pitä pitää totella? Kaikki raamatunlukijat eivät ehk ätiedä, miten otetaan huomioon KOKO Raamattu. Selitäpä sinä heille, minä sitten tarkistan.
Miten soveleltaan vaikkapa tämä kaikki . . .
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään,
kyselemättä mitään omantunnon tähden,
1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen,
niin syökää kaikkea, mitä
eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
1. Kor. 8:13
Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni,
en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.
Tämäkin on kaikki saman Raamatun ohjetta, vaan taidatkos selittää . . .
Luuk. 14:26
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan
ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän
ei voi olla minun opetuslapseni.
Luuk. 6:26
Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää!
Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne,
tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä,
jotka teitä parjaavat.
Lapsi ja samanaikaisesti ei-lapsi?
Mark. 10:15
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan
Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Ef.4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Hmm . . .
1.Tim.4:3
ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
1.Kor.7:27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa;
jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
Onko SE niin raskasta ja eikös salillakin koeta ruumiillista vaivaa ihan tarkoituksella . . .
1.Kor.7:28 Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee;
ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä;
mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa,
ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
Pitääkö lapsen todellakin irrottautua perheestään liittyäkseen Kristukseen?
MARK. 3:32
Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle:
"Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
33
Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
34
Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään,
hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
antti- ihme ja kumma
Raamatussahan on paljon sellaista, mikä on ristiriidassa ihmisyyden oikeiden arvojen kanssa.
Älä tapa on yksi neuvo tai käsky, joka kuitenkin Vanhan Testamentin aikaan unohdettiin usein tyystin. Tappaminen ja kiduttaminen olivat arkipäivää Israelin kansankin keskuudessa. Valtuuttiko siis Jumala "toisella kädellä" tappamaan, vaikka itse nimenomaan kielsi jyrkästi toisen hengen riistämisen?
Jopa veljeen vihastuminen Jeesuksen mukaan oli murha.- Jaa mutta kun nyt et
-- ?? Et näköjään tajua Raamattua oikein ....
Ei Raamattu kerro ihmisistä jotka tekevät oikein elämässään tai elävät rakkaudellisesti - tosiasiassa on asia juuri päin vastoin - mutta Raamattu kertoo oikeudenmukaisesta Jumalasta ja siitä mikä on Jumalan oikeudenmukainen ja rakkaudellinen tahto. Raamattu on täynnä ihmisten typeryyksiä - polttelivat jopa lapsiaan tulessa - josta Jumala sanoo että sellainen ei ole Hänen mieleensä tullut.
## Valtuuttiko siis Jumala "toisella kädellä" tappamaan,
vaikka itse nimenomaan kielsi jyrkästi toisen hengen riistämisen?
Jopa veljeen vihastuminen Jeesuksen mukaan oli murha. ##
Mutta kyllä jo vanhassa testamentissa kehotettiin rakastamaan toisinajattevia, vihamiehiä ja muukalaisia, yms. Jeesus uudessa testamentissa tarkentaa . . .
3. Moos. 19:34
Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt
teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina
Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Matt. 5:39
Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa;
vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Raamattu avautuu vain niille, jotka todella tahtovat tietää ja ymmärtää ja noudattaa Raamatun sanomaa. Rauhaan pyrkiminen on asetettu ensisijaiseksi tavoitteeksi ja rakkauden töiden kautta on tarkoitus näyttää Isä Jumala. Tärkeää on osoittaa,että totellaan enemmän Jumalaa kuin ketään ihmistä.
1000-vuotisessarauhanajassa jopa jäljelle jääneet (pedonajan jälkeen) palestiinalaiset sulautetaan täysin israelilaisiin . . .
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät,
saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset
tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon,
Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
Sakarjan tuossa jakeessa erikseen mainitsema Ekron on mielenkiintoinen tapaus. http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Archaeology/Ekron.htmlPeriaatteessa olen samaa mieltä kanssasi - jos joku sanoo uskovansa Raamattuun on hänen uskottava KOKO Raamattuun - tai muussa tapauksessa hänen tulisi sanoa että hän ei usko koko Raamattuun - vaan vain esimerkiksi Uuteentestamenttiin.
Sitten voimme molemmat todeta, että noita raamatuntulkintoja on maailmassa monia - varmaan satoja.
Itselleni se SUURI ero - se Raamatun suuri jakaja - joka kulkee kahden eri raamatuntulkinnan välillä tulee esiin siinä, että kumpaan ihminen uskoo - siihenkö että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus tai siihenkö että ihmiselläänkin on kuolemattomuus itsessään - myös synnissä.
Jos ihminen uskoo n.s. omaan kuolemattomuuteensa ja omaan iankaikkiseen elämäänsä, muuallakin kuin Jumalan valtakunnassa tai jos ihminen uskoo siihen että ihminen voi SAADA kuolemattomuuden ainoastaan Jeesuksen lunastuksen kautta - ovat ne kaksi täysin eri asiaa ja siksi Raamattukin - eikä vähiten Raamatun Jumalan olemus - muuttuu näiden kahden tulinnan myötä kahdeksi täysin erilaisiksi.
Tuo ensimmäinen vaihtoehto n.s. "luontainen sielun kuolemattomuus" tekee tulkinnallaan Raamatusta TÄYSIN erilaisen JOS SITÄ VERTAA siihen tulkintaan joka syntyy jos ihminen uskoo, että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus. jonka ihminen ihminen voi saada ainoa
staan Jeesuksen lunastuksen kautta.
Muutama esimerkki:
Oman sielunsa kuolemattomuuteen uskova sanoo, että synnin palkka on ainoastaan tämän LIHALLISEN RUUMIIN KUOLEMA -- kun ainoastaan Jumalan kuolemattomuuteen uskovalle on SYNNIN PALKKA ELÄMÄN LOPPU ja siis synti on elämän tuhoamista. Hänelle kuolemattomuus Jumalan lahja jonka voi saada jos HALUAA elää siten, että se tulee mahdolliseksi..
Hän uskoo että kuollut ihminen ei tiedä mistään mitään ja että hänen henkensä on palannut Jumalan luo ja elämänsä loppunut.
ISO ero näillä kahdella koko Raamatun tulkinnalla ..
Itse uskon että ainoastaan synnittömyydessä on iankaikkista elämää - ja siihen mitä Raamattu sanoo minulle - että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - Hänellä joka asuu valkeudessa ja jota ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä .. Ainoa tie Jumalan luo on Jeesus Kristus - koska vain hän on lunastanut ihmiset (ollut arvollinen) kuolemalla sen kuoleman joka olisi ollut meidän osamme.
Oman sielunsa kuolemattomuuteen uskova uskoo (tavallisesti), että ne sielut jotka eivät pelastu joutuvat kitumaan helvetin tulijärvessä ikuisesti, kun taas niiden sielut jotka pelastuvat menevät kuoltuaan suoraan taivaaseen Jumalan luo.. Tähän eivät ne voi uskoa jotka uskovat että synnissä ei voi olla iankaikkista elämää - heille kuolleet odottavat kuolleista heräämistä - eli ylösnousemusta).
Oman sielunsa kuolemattomuuteen uskovan uskossa on Jumala ankara - joka rankaisee luotujaan ikuisella helvetin piinalla jos he eivät voi pelastua - kun taas siihen uskova, että synnissä ei ole iankaikkista elämää - ei tuollaiseen voi ikuiseen piinaan uskoa - sillä kuinka kuolleita voisi kiduttaa ja sitäpaitsi jo sekin että Luoja on viisas, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen sanoo heille että se ei olisi mahdollista, että Hän viisaudessaan, oikeidenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan ensin loisi elämää ja sitten kiduttaisi sitä ikuisesti tulessa.
Näiden kahden raamatuntulkinnan seurauksena myös syntisen lunastus on täysin erilainen - omaan kuolemattomuuteensa uskovalle Jeesuksen kuolema ei tarkoita, että Jeesus lakkasi elämästä - vaan että vain hänen ruumiinsa kuoli ja kun Jumala herätti Jeesuksen ruumiin kuolleista - palasi Jeesuksen sielu takaisin ruumiiseen.
Kun taas niille joille kuolema on elämän loppu tarkoittaa Jeesuksen lunastus uhrikin että Jeesuksen elämä lakkasi (että hän erosi Isästä) ja Jeesus nukkui kuoleman uneen - josta Jumala hänet herätti kolmantena päivänä henkineen ja ruumiineen.
Siinä muutama esimerkki kuinka erilaisia raamatuntulkinnat ovat - siis kun sanotaan "koko Raamattu" se ei tarkoita kaikille samaa.
Ratkaiseva kysymys:
Raamattu sanoo "Synnin palkka on kuolema" ..
Tarkoittaako se ainoastaan ruumiin kuolemaa ja että sielu jatkaa elämäänsä vai tarkoittaako se elämän loppua - siten että ruumis kuolee ja elämän henki palaa Jumalan luo jioka sen on antanutkin.
Toinen ratkaiseva kysymys:
Raamattu puhuu ylsnousemuksesta.
Tarkoittaako se kuolemattoman sielun yhtymistä ruumiiseen tai tarkoittaako se että Jumala herättää kuoleman unessa olevan elottoman ihmisen takaisin elämään antamalla hänelle elämän takaisin.
Mutta - se on .. minunkin mielestäni . niinkuin kirjoitit - "koko Raamattu" :) ..
alex- uskova
Hyvä Saku, luonnollisesti olet oikeassa, meille jotka olemme uskossa on koko Raamattu tärkeä, kuinka voisimme sanoa mitään muuta. Meidän on kuitenkin on varottava ettei meistä tule sellaisia yhden Raamatun jakeen lukijoita kuin tälläkin palstalla niin usein saa kohdata. He tulkitsevat mielellään koko Raamatun opetukset omiin ajatuksiinsa sopivaksi hakemalla Raamatusta muutaman kohdan joista näennäisesti voisivat saada tukea itselleen. Sellaista meidän on vältettävä sillä siten helposti sulkee Raamatun todellisen sanoman pois itseltään. Mutta olen varma että tämä juuri olikin ajtuksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 239779
- 67722
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502