Heräsin aamulla siihen, että peittoni oli toisen rinnan päältä aivan märkä isolta, n. 20 cm halkaisijalta olevalta alueelta. Uskottelin itelleni, että oon vain nukkunut jotenkin kyseisen kohdan päällä aiemmin ja kuolaillut siihen, josta ois sitten edelleen märkänä. Kauhukseni tunsin märkiä pisaroita rinnallani. Yritin siinä unentokkurassa unohtaa koko asian, ja jatkaa torkkua vielä hetkisen. Sitte ku kunnolla heräsin, kokeilin itse puristaa, ja sieltähän kolmesta eri kohdasta tirskahti maitotipat esille. Välillä tuli kirkasta, välillä ihan aivan aitoa oikeaa maitoa. Oon jotenki tosi järkyttyny tästä! Joudunko nyt alkaa lypsää itteeni siihen saakka että tenava pullahtaa pihalle (24 4 tänään) vai mitä tässä oikein on tapahtumassa. Nännit on ollu tosi kipeät ja arat viimepäivät, aivan kosketusaratkin välillä. Ja nytkin jomottaa toista ikävästi.
Ei kai nämä jotenkin viesti sitä, että tuo tenava ois ennen aikojaan tulossa ulos? Kun noita harjoitussupistuksiakin tulee ihan kymmenittäin joka päivä ja joka tilanteessa missä vähänkään asentoa vaihtaa. Välillä niiden mukana on menkkamaista jomotusta, joka on kuitenki tosi lievää, mutta havaittavaa kipua joka tapauksessa.
Auttakaas nyt, inhottaa tämä epätietoinen olo.
Järkytyin herätessäni! Onko tämä normaalia?
5
1044
Vastaukset
- miepä vaann
Ihan normaalia, joillain raskauden aikana tulee enempi tai vähempi maitoa, ei muuta kun liivinsuojukset käyttöön, mutta älä nyt kuitenkaan ala niitä rintoja puristelemaan turhaan. Eikä välttämättä tarkoita että lapsi ois ennenaikojaan syntymässä. Mulla itsellä tullut myös vähän maitoa (tosin vaan muutama tippa sillon tällön) jo raskauden rv20 lähtien ja nyt menossa jo rv 38 4..
Mutta tuo menkkamainen jomotus vois ehkä olla ihan oikeita suppareita, kannattaa soitella neuvolaan. Itse sain sairaslomaa (tais olla rv24 jotain menossa sillon), kun mulla oli myös useita harjoitussupistuksia päivässä ja niiden yhteydessä menkkamaista jomotusta ja ne helpottivat levolla.. - dafj
Rintojen puristelu saattaa laukaista/lisätä suppareita, joten älä tee sitä! :)
Mulla on ollut sellaisia harjoitussupistuksia, että koko maha menee aivan kovaksi, mutta mihinkään ei satu. Neuvolasta sanottiin, että jos supistukset on kivuliaita, niin kannattaa soitella sinne päin, niin kuin ylempi kirjoittaja jo sinulle ehdotti. Välillä on menkkamaista juilimista mahassa, mutta silloin masu ei mene kauttaaltaan kovaksi, joten olisko kyseessä kohdun kasvukivut. Olen raskaana rv 27. - Tonkka
En ole puristellutkaan rintojani mitenkään erityisesti. Nyt vain mietin, että miksi on peitto märkänä ja testasin puristaa niin johan tuli. TÄnään tuli toinenkin rinta kipeäksi, ja nyt sieltäkin tulee keltaista/valkoista.
Tänään sain myös töissä muutamia supistuksia, joissa oli supistuksen aikana vähän kipua alavatsalla. Alavatsa on kyllä muutenkin menkkamaisesti vähän väliä kipeä, vaikkei olisikaan harjoitussupistus menossa. Täytynee varmaan huomenna sitten soittaa neuvolaan.:/ - dafj
Joo soittoa vaan heti aamusta neuvolaan! Siellä ne tietää kuitenkin sun koko raskauden edistymisen ja terveydentilasi.
- vastasynnyttänytttt
Minulla alkoi kans tulla maitoa raskaus aikana, ei tarvitse huolestua. Neuvolassa sanoivat että hyvä ku nyt jo tulee, nii ei toden näköisesti tule imettämis ongelmia ja maito riittää, ja niihän siinä kävi. :) minulla tuli kans keltaistaki eritettä ja välillä se oli kuivunut nännille. Se on ihan normaalia. Älä panikoi. :) Supistuksia voi tulla, jos puristelet nännejä ja hierot tissejä, eli jätä ne rauhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682513Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl381938Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051769Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271267Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve101267Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411065Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054