Nyt siitä on KHO:n päätös.
Hallinto-oikeuden epämääräisestä päätöksestä kannatti hakea valituslupaa.
Sähkön vakuusmaksuun on myönnettävä toimeentulotukea.
Moneltakohan on jäänyt saamatta?
Sähkön vakuusmaksu
10
475
Vastaukset
- 2plus14
Tässä luultavasti kyseinen päätös. Asiakas ei ole alunperin saanut vakuusmaksua (100€) täydentävänä tttukena.
Nykyään sähkö sentään on perusoikeus tällä linjauksella, toisin kuin esim. verkkopankkitunnukset, joita ei luottotietojen vuoksi esim. OP myönnä uusille asiakkaille (= jumalattomat lisämaksut esim. laskujen maksussa)
http://www.kho.fi/paatokset/58329.htm- Ei ainakaan OP
Miten voi olla noin idiootti pankki kyseessä että edes verkkopankkitunnuksia ei saa jos on luottotietohäiriö? Eihän sitä verkkopankkitunnuksilla voi mitään luoton kanssa pelata vaan voi ainoastaa käyttää omia varojaan mitkä tilillä on sillä hetkellä. Aivan älytöntä syrjimistä.
Minä olen myös luottotiotohäiriöinen enkä odotakaan että minulle annettaisiin luottoa tai luotollisia kortteja mutta olin aika äimän käkenä kun omasta pankista oikein soitettiin ja tarjottiin Visa Electron korttia (muutama vuosi sitten) kun olin aikoinaan kuullut että mitään kortteja ei sitten luottotietohäiriöisille anneta. No tyhmäähän se olisi jos tuo Electron korttia ei saisi luottohäiriöinen koska silläkään ei voi velaksi ostaa vaan ainoastaan käytää tilillä olevia varoja jotka tarkastetaan oston yhteydessä reaaliajassa. - kyllä voi
Ei ainakaan OP kirjoitti:
Miten voi olla noin idiootti pankki kyseessä että edes verkkopankkitunnuksia ei saa jos on luottotietohäiriö? Eihän sitä verkkopankkitunnuksilla voi mitään luoton kanssa pelata vaan voi ainoastaa käyttää omia varojaan mitkä tilillä on sillä hetkellä. Aivan älytöntä syrjimistä.
Minä olen myös luottotiotohäiriöinen enkä odotakaan että minulle annettaisiin luottoa tai luotollisia kortteja mutta olin aika äimän käkenä kun omasta pankista oikein soitettiin ja tarjottiin Visa Electron korttia (muutama vuosi sitten) kun olin aikoinaan kuullut että mitään kortteja ei sitten luottotietohäiriöisille anneta. No tyhmäähän se olisi jos tuo Electron korttia ei saisi luottohäiriöinen koska silläkään ei voi velaksi ostaa vaan ainoastaan käytää tilillä olevia varoja jotka tarkastetaan oston yhteydessä reaaliajassa.Sori mutta nyt ei tietosi ole ihan ajantasalla! Visa Electronilla pystyy tilinsa ylittämään, se ei aina kulje reaaliajassa. Riippuu ihan kauppiaasta miten homma toimii.
Ja verkkopankkitunnukset ovat hyvin vahva tunnistautunisväline esim. netissä jonka kautta pystyy tekemään pahojansa. Eli jos valmiiksi maksuhäiriöitä niin enpä antaisi oivaa tilaisuutta tehdä niitä helposti lisää. - sosiaaliasiakas.
kyllä voi kirjoitti:
Sori mutta nyt ei tietosi ole ihan ajantasalla! Visa Electronilla pystyy tilinsa ylittämään, se ei aina kulje reaaliajassa. Riippuu ihan kauppiaasta miten homma toimii.
Ja verkkopankkitunnukset ovat hyvin vahva tunnistautunisväline esim. netissä jonka kautta pystyy tekemään pahojansa. Eli jos valmiiksi maksuhäiriöitä niin enpä antaisi oivaa tilaisuutta tehdä niitä helposti lisää.Electron tekee aina katevarauksen, joten tiliä ei voi ylittää. Ja verkkopankkitunnukset ovat nimenomaan vahva ja luotettava tunnistautumisväline, jolloin henkilötunnus tulee esille. henkilötunnuksesta nimenomaan tarkastetaan onko henkilöllä maksuhäiriömerkintöjä ja mitään et saa luotolle jos on. Syy miksi UUSILLE asiakkaille annetaan tunnuksia niin nihkeästi on se, että pankki ei halua pers aukisia asiakkaakseen, jotka eivät tuo kuin hiekkaa konttorin eteiseen. Minulla on kahdestakin pankista electron ja verkkopankkitunnukset, vaikka luottotiedot ovat aivan kuralla (lukuisia varattomuusmerkintöjä).
- aktiv kapitaal
Juurikin tämä.
Ennakkopäätöstä nimenomaan asiaan hain.
Kaikenlaista kiemuraa ja valhetta sos.tt ja perslautakunta kylvää.
Valehtelivatkin Hallinto-oikeudelle, jotka jouduin kirjallisesti omilla kustannuksilla kumoamaan.
Siitä kun hieman Hao:ta "muistutin" ja pyysin ottamaan kantaa laillisuuspuoliin, päätös oli aika yllättävä.
En ollutkaan täydentävän ttt:n tarpeessa, vaikka samalla päivämäärällä ja samalle kuukaudelle tehdyssä toisessa ratkaisussa olin kuitenkin ollut..?
Tuuliviirejä. - tyhmääkin tyhmempi
Tyhmänä kysyn, mikä on sähkön vakuusmaksu?
- aktiv kapitaal
Sama kuin vuokravakuus, periaatteessa.
- aktiv kapitaal
Eipä johtavan sos.tt:n lellikki ollut moksiskaan, kun moralisoin vakuusmaksusta ja huonekalujen hankinnan kielteisestä päätöksestä samalle kuukaudelle.
Molemmistahan tuli kielteiset päätökset, sekä noihin menoihin meni koko kuukauden perusosa.
Vuokranmaksukykyä ei noiden päätösten takia enään ollut,- ja juuri solmittu vuokrasopimus purettiin epäluottamuksen puitteissa.
No menihän sossulta vuokravakuusrahat.. Itse jäi tosin asunnottomaksi!
On se reilua vaan aina sanoa, että päätöksistä voi valittaa.
Ei niitä asunnottomuus kiinnosta ja sen hetkinen tilanne.
Molemmat jututhan sössy hävis. 5-0 ja 6-1.
Että morjesta vaan H.S ja Marjut S. - watti?
Kuinka suuri on sähkön vakuusmaksu?
- aktiv kapitaal
Yhtiökohtainen.
Alkuperäinen vaati 100e,- ja se toinen sosiaalitoimen ilmoittama, kaupungin oma yhtiö 200e.
Ja sen toisen ei pitänyt periä lainkaan vakuusmaksua perslautakunnan mukaan kuten sen Hallinto-oikeudelle valehtelivat! Sosiaalityöntekijä oli sen varmistanut, kuulemma...
Kirjalliset asiakirjani todentavat muuta, joiden hankintaan ei saanut kuitenkaan oikeudenkäyntikuluja.. :-(
Tuon valehtelun takia asia meni KHO:hon asti kun vaadin heitä puuttumaan asiassa oikeudelle valehtelemisesta valalla.
Tämän takia HO mm. katsoi, että on ollutkaan harkinnan varaisen tuen varassa kyseisessä kuussa, vaikka samana päivänä ja samassa käsittelyssä ollut toinen valitukseni mukaan olin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698