Ihmetyttää mihin noi Suomalaisten mielettömät viina määrät hukkuu?
Tallinan matkaajana olen seurannut kuinka peräkontit ja pakettiautot täytetään viinalla! Omaankäyttöön? Pimeeseen myyntiin? Ravintoloihin?
Esim viime vuonna tehtiin Suomesta-Tallinnaan 3miljoonaa matkaa!
Jos jokainen bussituristi tuo mäyriksen viinaa looran kaljaa (keskimäärin) ja autoilijat päälle se on PALJON!!!!
Viinaa!
10
405
Vastaukset
- lonkki 30olut 20
kyl toi räsänen on hyvä ministeri kun se nostaa viinan hintaa ja pistää ravintolat kiinni.miekin voin tuua hiases täyven lastin kerran kuus ja aina se omaskäytös loppuu kesken.älkää työ ostako mitään korttiloil,glubeist tai kanta-asiakkain,net kaik tulloop kirjaan.tää on oikeusvaltio,ennen pantiin linnaan kun möi kalliimmal ko alko,nyt pannaan ko myyt halvemmal ko alko.miul kyl ole vällii ko mie en myö mittään.
- itämaanmatkaaja
No minne se looran kaljaa ja vodkamäyriksen sitten laitat ?
Varmaankin suuhun.
Itse automatkaajana ja oluenostajana mielestäni läheskään kaikki ei paljon tuo.
Ilman autoa nyt ei viitsi edes raahata.
Unohda turha toisten asioiden miettiminen ja keskity oleelliseen, matkailuun.
Myydä pitäis ehkä 200 laatikkoa viikossa että siitä jotain jäis. Kuka pystyy siihen ? Ravintolat ei voi juuri ilman kuittia ostaa, muuten kirjanpito pyllähtää.
Saa kait sitä tuliaisia tuoda?
Korteilla ja bonuksilla on aina osteltu, mitä sitten jos laittavat ylös ?
Perheen kulustus jää kyllä alle keskiarvon...- TarjaTäti
Mitä se sinua häiritsee jos ihmiset sieltä juomia ostavat. Omillaanhan he sitä ostavat ja jos jollekkin ystävälleen myös tuovat, niin anna tuoda!
Itse ostan myös sieltä silloin, kun sinne menen, kiva nautiskella kesäisin mökillä ja rentoutua työviikon jälkeen, kutsua ystäviä myös syömään ja nautiskelemaan juomista. Talvisin takkatulen ääressä myös lämmitellä vaikkapa rommikaakaota nautiskellen:-)
Älä sinä kyyttää muiden ostamisia, vaan anna ihmisten ostaa mitä mieli tekee!!!
Kannatta varmaan suunnata matkansa jonnekkin aivan muualle, jos muiden ostamiset sinua niin häiritsevät!!! - näin on
TarjaTäti kirjoitti:
Mitä se sinua häiritsee jos ihmiset sieltä juomia ostavat. Omillaanhan he sitä ostavat ja jos jollekkin ystävälleen myös tuovat, niin anna tuoda!
Itse ostan myös sieltä silloin, kun sinne menen, kiva nautiskella kesäisin mökillä ja rentoutua työviikon jälkeen, kutsua ystäviä myös syömään ja nautiskelemaan juomista. Talvisin takkatulen ääressä myös lämmitellä vaikkapa rommikaakaota nautiskellen:-)
Älä sinä kyyttää muiden ostamisia, vaan anna ihmisten ostaa mitä mieli tekee!!!
Kannatta varmaan suunnata matkansa jonnekkin aivan muualle, jos muiden ostamiset sinua niin häiritsevät!!!Suomalaisten ihmemaa viinaa ja huoria!!
- humalisti
Mie juon joka päivä,nytkin olen humalassa.Kyllä sitä viinaa vaan kuluu kun kuluttaa!!
- RalliaRallia
Jos näitä hintoja (http://www.viinaavirosta.com/) vertaa Suomen hintoihin, niin ei se ole mikään ihme että me suomalaiset tuodaan Virosta alkoholia niin paljon kuin vaan jaksetaan kantaa! Suomessa siideri on kaupassa yli kolme euroa kun Virosta saa eurolla... miettikääpäs sitä.
- halavalla saa
Jos ostan Virosta kerran vuodessa 2 - 3 laatikkoa olutta, niin vaimoni ja minun saunaoluina (2-3 tölkkiä per nokka per viikko) yksi laatikko riittää 4 - 6 viikkoa eli oluttuliaiset riittävät pariksi kolmeksi kuukaudeksi.
Vodkamäyriksen pulloista iso osa menee tuliaispulloina sukulaisille. Erikoisempia juomia kuluu sen verran vähän, että tulevilla reissuilla niitä ei passaa juurikaan ostaa, koska kaapit täyttyvät. - grannen
en tiedä muitten ostoksista enkä välitä. jos sinne nyt menee nini miksei osta ? ei se mene pilalle ihan vähästä.
hullua on että hinnat on noin erit. Aiheesta on vastikään tehty tutkimus. Matkalehti vertaili alkoholihintoja Tallinnassa, Suomen Alkossa ja laivoilla: http://www.rantapallo.fi/matkailu/uutiset/kannattaako-viinaralli-taalta-saat-edullisimmat-kesajuomat/. Selvityksessä paljastui jopa 300 prosentin hintaeroja eri myyntipaikkojen välillä, eli ilmeisesti nämä ostosreissut kannattavat...
- Pyh
Kivaa mainostamista... luin tuon vertailun aiemmin ja tuntuu vahvasti siltä, että tietyt laivayhtiöt ovat tuon tutkimuksen sponsoroineet. Jos katsoo vaikka tältä sivustolta (www.viinaavirosta.com) tarjouksia, niin hinnoista saa hieman erilaisen kuvan. Kaupoissa kun on viikottain vaihtuvia tarjouksia... eli tarjouksesta saa halvalla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874