ANTABUSKUURISTA?

Sijaiskärsijä

Avopuolisoni (60kg nainen) on antabuskuurilla ja työpaikkalääkäri oli määrännyt hänelle poretabletteina 1*200mg/vrk ja näin myös purkin kyljessä lukee.
Nyt hän on juonut poreita viikon ja väittää että psykiatri oli antanut uudet ohjeet ottaa antabusta tuon "aloitusviikon" jälkeen 1*200mg/vk...syyksi oli kertonut että aine on kuulemma niin pitkävaikutteinen että riittää vallan hyvin?!
Lueskelin annostusohjeita ja tuo määrä vaikuttaa ihan naurettavalta "yleisiin" ohjeisiin verrattuna...kysynkin, että onko jollakin teistä vastaavaa kokemusta vai kustaanko mua taas tyhjillä lupauksilla silmään??
Kiitos avustanne!

8

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehokuuri

Minä söin antabusta ensin kolme viikkoa 1 tbl/vrk. Maksa-arvot kuitenkin nousivat, ja lääkitys muutettiin siten, että otin 1 tbl/ 2xviikossa.
      Kyllä se juomisen asti ihan hyvin, kunhan muisti ottaa poreannoksensa pari kertaa viikossa!

• Katsokaa vaikka neti

Antabuksen läpi juodaan aina. Oireet ovat hetkelliset ja kun jatkaa juomista ne menevät alle 30 min. ohi.
      Se on lume lääke jolla kusetetaan läheisiä.

• ====

"Antabuksen läpi juodaan aina.Oireet ovat hetkelliset ja kun jatkaa juomista ne menevät alle 30 min. ohi."

Soopaa. Mistä tiedät vastata kaikkien puolesta?
      Ei kaikki tieten tahtoen halua sitä hillitöntä oksentamista, punoitusta, ja pumpun hakkaamista, jossa on äkkipysähdys lähellä.

• Katsokaa vaikka neti

Niin se nyt vaan menee. Eikä siitä tule mainitsemiasi oireita kun rauhakseltaan aloittaa.

• Päivä kerrallaan!

Antabuksen yliannostus poksauttaa maksan paljon nopeammin, kuin tavallinen dokaaminen. Se on tavallaan lumelääke, tuleehan sitä sairaaksi, jos vetää viinaa kun kuuri päällä. Mutta mitään merkitystä sillä ei ole. Sen kun sen antabuksen voi huuhdella vessanpytystä ja sitten dokata rauhassa, ilman pelkoa äkillisistä maksavaurioista.

Sun eukkos tarvii hoitoa nimenomaan alkoholismiin, ei lääkeriippuvuuksia. A-klinikalle ja kunnon terapeutti. Alkoholismin syy on selvitettävä ja siitä parannuttava, ei mitään korvaavaa riippuvuutta tilalle, ainakaan uskontoja tai lumelääkkeitä.

• erästukari

Me alkoholistit olemme mestareita kusettamaan kun haluamme juoda.
      Tuo oli vain toteamus en tarkoita että puolisosi valehtelee mutta jos näet että hän ottaa edes sen 200mg/viikko niin alku on hyvä.
      Kai näet että hän ottaa sen ja lääke on todellakin Disulfiraamia eikä jotain vitamiinia?
      Oma kokemus antabuksesta oli että yli viikon lopetuksen jälkeen alkoi pumppu takomaan ylimääräistä tahtia.
      Antabus on pelkkä kävelykeppi ja sen rinnalla pitäisi olla jonkinlaista terapiaa.

• F10.2 ICD

Alkoholismi on alkoholismin syy. Se ei ole missään muussa ei lapsuudessa, ei työssä, ei psykiatrisella puolella.
      Niin kauan kuin alkoholismiin kuvittelee olevan jokin muusyy kuin sairaus itse joutuu juomaan lisää viinaa, koska menneet tapahtumat eivät muutu tekemättömiksi.

• Pasille:D.P.T.K.U.Ss

"Anna nyt viinaa!"
      - Et saa ikään viinaa... Miksi riistää viina jo lapsesta lähtien? Olen saanut antabukset siis jo sisäisesti, ihan lapsena. En voi juoda ollenkaan. Koskaan, ikinä milloinkaan....
      -Joskus harvoin onnistuu.... Että voi pidempiä aikoja pysyä sellaisessa hypnoosissa, että pystyy alkoholista humaltumaan. Kai, kaikilla ihmisillä on näin asiat.
      -Mihin sä olet saanutkaan ne?
      - "Alkoholismiin...." Alkoholi voi aiheuttaa alkoholi-ongelman lapselle, myös erilaisin kielloin ja rajoittein, kuten esim. uskonlahkot ja Jehovan Todistajuus. Silloin sitä ei edes huomaa, vaan elimistö vain alkaa mm. päivärytmillä sitä vaatimaan. En ollut kyllä edes vielä juonut, kuin kerran, ja tiedostanut ongelmaa.
      - Teillä on tällainen alkoholismi-sairaus, paha, te ette saa purkaa sitä muhun. En ole moneen vuoteen saanut viina-ryypyn viinaryyppyä.
      -"Mä olen lapsi, en mä halua viinaa....."
      - "Viinahan on lapsesta hirvittävän pahaa...."
      - "Ei, en halua, se on niin hirvittävän erilaista, kun lapsi juo." Vain ja ainoastaan se lapsi. Niin, siksi en juo, koska olen lapsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe