Meillä vaimon kanssa kaksi lasta (2- ja 4-vuotiaat). Ennen esikoista
vaimoni oli lievästi ylipainoinen. Kun hän alkoi odottaa esikoista, oli hän reilusti ylipainoinen. Kun esikoinen syntyi, laihtui hän vuodessa täydellisiin mittoihin.
Kun hän alkoi odottaa kuopusta, lihoi hän takaisin lievään ylipainoon.
Kuopuksen synnyttyä laihtui hän taas täydellisiin mittoihin.
Nyt kuitenki hänen ongelmansa (siis todellakin hänen, hän itse kertoo että hänellä on ongelma) on se, että hän on alkanut taas lihoamaan. Tämä alkoi viime kesänä.
hän aloitti tuolloin polttamaan SALAA tupakkaa (eli ei polttanut kotona vaan töissä, kaupungilla..) koska tietää etten pidä tupakasta. Hän jäi kuitenkin kiinni ja puolusteli tupakoimistaan sillä, että se sai hänet pidettyä kurissa= ei napostellut.
Vaadin häntä kuitenkin lopettamaan tupakan polton kokonaan ja hän lopetti. Nyt hän kuitenkin on alkanut sitten lihoamaan.
Hän syö kyllä terveellisesti, liikkuu työmatkat pyörällä ja muutenkin harrastaa liikuntaa, mutta harrastaa myös herkkujen napostelua. Eikä kuulemma millään voi lopettaa sitä kuin viikoksi korkeintaan, niin monesti yrittänyt että tuntee itsenstä jo täydeksi nollaksi kun ei yhtiä karkkeja voi jättää pois ja tämä tunne taas saa hänet syömään entisestään.
Miten voisin auttaa? Annanko hänen alkaa tupakoimaan taas muualla kuin kotona jos se auttaa? Minä en itsekään halua hänestä lihavaa, mutta en tupakoitsijaakaan.. Toisaalta haju ei ole tullut mukana kotiimme, olisin kyllä haistanut.
Herkku VS tupakka
10
356
Vastaukset
- Herkut
Kyllä se on ihan vaimosi päätettävissä kumpaa hän pitää pienempänä pahana. Itse katselisin mieluummin lievästi ylipainoista kuin tupakoivaa puolisoa, mutta uskon että tästä on yhtä monta mieltä, kuin miestä.
Parempiakin laihdutuskonsteja on kuin tupakointi, puhumattakaan siitä, miten huonoa esimerkkiä se olisi pienille lapsillenne.
Vitamiinit auttavat makeanhimoon, mutta tärkeintä on, että päätös lopettaa jatkuva herkkujen napsiminen lähtee ihmisestä itsestään. Jatkuva herkkujen napostelukaan ei ole hyvä juttu, saavathan lapset siitäkin yhdenlaisen elämisen mallin. - voivoi...
Keksi vaimollesi jotain piristävää ja kannusta painonpudotuksessa äläkä lässytä kuin pienelle lapselle kuulostat tosi negatiiviselta.Et ole itsekään mikään täydellisyys, joten älä arvostele toista.
- huhhuh..
minä en ymmärrä miksi et anna naisesi polttaa??! sehän on aikuinen ihminen ja saa päättää omista asioistaan,jos ei miellytä nii se on sun ongelmas.. on siinäki ihme ukko.. se on aivan naisesi päätettävissä mitä hän haluaa tehä, ei kannata alkaa kontrolloimaan sen elämää,siitä saat lisää harmia itelles..!!
- tikkunekkux
Tupakka pois. Karkin tilalle muita keinoja, esim. jos ostaa vaan yhden tikkarin ja imeskelee sitä, niin ei ole paha. Lasten äidin täytyy pitää huolta itsestään.
http://www.mtv3.fi/makuja/hyvaolo.shtml/tutkimus-vahvistaa-sokeri-voi-olla-myrkkya---koukuttaa-kuin-huumeet?1522843 - ½½½½½½½½½½½½
Kyllä sinun pitää itseksesi miettiä, pystytkö elämään tupakoivan vaiko lievästi ylipainoisen ja siitä kärsivän puolison kanssa. Jos vaimosi käyttää tupakointia painonhallintaan, niin suvaitset ainakin keskimääräistä alhaisemman älykkyyden, mikä minulle olisi ylipääsemätön ominaisuus puolisossa.
- tarviiko edes kysyä
Ehdottomasti tupakointi pois. Läskeistä pääsee helpommin eroon kuin keuhkosyövästä.
- älä niuhota..
Joku tuolla sanoi että lapsille huono esimerkki.. mutta ap sanoi ettei nainen polta kotona? liekkö edes lapsien edessä tällöin?
jos ei kerran haise edes tupakale, niin minä en menisi nipottamaan asiasta.
Itse sietäisin ennemmin harvakseltaan polttavaa miestä kuin ylipainoista miestä. - dfghfbn
kiinnostaako ilmanen tienesti?
http://ads.guava-affiliate.com/z/6678/CD2485/ - Ninnuliina
Voisit auttaa häntä seuraavasti:
Tilatkaa Britanniasta nikotiinipitoista sähkötupakkaa. Se toimii aivan kuten tupakka, mutta ei ole käytännössä lainkaan vaarallista. Ainoa miinus on se, että sillä ei pääse irti nikotiinista, eli sen käyttäminen maksaa rahaa. Mutta saman tupakan nautinnon sillä kyllä saa.
Ostakaa sokerittomia herkkuja. Kaupat ovat nykyisin pullollaan sokerittomia karkkeja ja jopa karppaajille myydään omaa lakritsaa, jossa ei ole sokeria eikä hiilihydraatteja. Se ei myöskään lihota normaalikäytössä. Tehkää herkku-jälkiruoat käyttämällä makeutusainetta sokerin sijaan, esimerkiksi tuotemerkki Canderel on sokeri ilman sokeria ja turhia kaloreita. Ainoa miinuspuoli tässäkin on se, että nämä ovat kalliimpia kuin sokerilla maustetut herkut.
Eli vaimosi voi pitää molemmat, kunhan kaivat pikkuisen enemmän kuvetta :)- yep!
Samaa mieltä... tupakki vaihtoon vaan sähkötupakaksi. Itse sen tehneenä voin sanoa että ei ole yhtään vaikeaa. Ja edelleen voin nauttia "tupakasta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k463633On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole362349Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi812287Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä592195Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.261614Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641542- 761447
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69977Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869