En olisi uskonut että tämä päivä vielä koittais että joudun alistumaan ja käyttämään Internet explouderia!
Asensin tammikuussa Vistan täysin uudelle kovalevylle ja siinä samassa täytyi asennella ohjelmatkin uudestaan. Kaikki meni hyvin siihen saakka, että jouduin maaliskuun alussa ostaa FSecure 2012 version.
Virustorjunnan asentamisen jälkeen Opera alkoi tekemään sellaista, että se jämähtää ja koko kone jämähtää samalla, niin että ainoa korjaus on että sammuttaa koneen virtanapista.
Ctrl alt delete ei toimi, mikään ei toimi, ainoa keino korjata tilanne on painaa virtanappi pohjaan.
En saa mitään tietoa irti siitä että mikä tämän kaatumisen aiheuttaa, mutta tätä on esiintynyt esimerkiksi Suomi24 pääsivua ladatessa, foorumeilla joissa on sivuilla kuvatiedostoja, tai webcam sivustoilla jotka lataavat kameroista kuvan.
Olen päivittänyt Javan, Flashin ja muita käyttämiäni ohjelmia. Mutta ei auta.
Olen myös päivittänyt Operan niillä päivityksillä joita tässä tämän vuoden puolella on jaettu. Selvää on ettei sekään ole auttanut.
Nyt on käynyt vielä pari kertaa niin että kun koneen sammuttaa virtanapista, kone jää miettimään biosin alkukuvaan ja se täytyy käynnistää vielä toisen kerran virtanapista. Samalla käynnistyminen on viivästynyt aiemmasta. Parin kuukauden sisällä en ole sammuttanut ja uudelleenkäynnistänyt tietokonettani kuin yhden kerran normaalia tietä, kaikki muut kymmenet sammutukset ovat tapahtuneet siksi että opera on jäätynyt täysin!
Koneella ei ole muuta kuin muutama tekstitiedosto ja tekstinkäsittelyohjelma, pari pienempää peliä ja selaimena on opera.
Mitä helvettiä tässä voi vielä tehdä kun opera ei ainoastaan jäädytä konetta, vaan näköjään kohta aiheuttaa koneelle ja kovalevylle pahempaa tuhoa?!!!
Koko tietokone kaatuu!
13
488
Vastaukset
- auttakaa!!
Lisätietoina vielä sellaiset että
käyttiksenä on tosiaan Vista sp2 64bit ja että fsecurea olen kokeillut säätää sen mitä vinkkejä netistä olen saanut. Virustorjunnan säätäminenkään ei ole jäätymiseen auttanut.- vaivieläoperassavika
Villi veikkaus, että sinulla on ilmeisesti F-Secure Internet Security 2012, jossa on virustorjunnan lisäksi myös palomuuri(?).
Tuolle palomuurille täytyisi määritellä lupa päästää Opera ulos vehkeestä. En näe muuta mahdollista vikaa.
Siis vikahan ei voi olla Operassa.;)
En ole koskaan käyttänyt F-S:ää, joten en pysty neuvomaan. - Auttakaa..
vaivieläoperassavika kirjoitti:
Villi veikkaus, että sinulla on ilmeisesti F-Secure Internet Security 2012, jossa on virustorjunnan lisäksi myös palomuuri(?).
Tuolle palomuurille täytyisi määritellä lupa päästää Opera ulos vehkeestä. En näe muuta mahdollista vikaa.
Siis vikahan ei voi olla Operassa.;)
En ole koskaan käyttänyt F-S:ää, joten en pysty neuvomaan.Opera pääsee normaalisti nettiin, niinkuin kaikki muutkin tarvittavat ohjelmat ja toimii täydellisesti, paitsi sitten kun sivusto sisältää jotakin (en tiedä mitä) mikä aiheuttaa operassa ongelman, ja joka taas laittaa koko windowsin polvilleen.
Olen fsecurea säätänyt ainoastaan sillä tavalla että olen sulkenut joitakin sellaisia uusia ominaisuuksia pois jotka tekevät jotain syvempiä chekkauksia selaamisen aikana ja ilmoittelevat viruslöydöistä automaattisesti fsecurelle, jonka pitäisi siis parantaa selausturvallisuutta.
Mitkään muutokset eivät ole auttaneet, vaan opera jäätyy ja jäädyttää samalla koko koneen.
- 20+7
Nosta se pystyyn ja tue siten, ettei pääse enää kaatumaan.
- hyvinpäätelty
Mistä päättelet, että syypää on Opera, jos käyttis kaatuu. Jos pelkkä Opera kaatuu, voit jatkaa muiden ohjelmien käyttöä.
Syy voi olla viallinen ajuri, rikkinäinen komponentti, lämmöt tai moni muu asia.- vielä+
Lisäksi teet tuhoa väkisin sammuttamisella.
- auttakaa..
vielä+ kirjoitti:
Lisäksi teet tuhoa väkisin sammuttamisella.
Mistäkö?
No siitä että olen käyttänyt melkein 20 vuotta tietokoneita ja tiedän jonkin verran näiden romujen sielunelämästä.
Mikään muu ohjelma tai selain (tällä hetkellä käytössä exploreri) ei kaada käyttistä, vaikka esimerkiksi webcamissa, youtubessa tms, käytän flashia tai muita ohjelmia. Mutta kun otan käyttöön operan, niin on vain ajan kysymys milloin nimenomaan uutta sivustoa, tai sivua ladatessa, opera kaatuu ja jumittaa koko käyttiksen.
Lämmöt ovat normaalit, ajurit on vaihdettu, komponentit toimivat.
Tiedän että väkisin sammuttaminen ei ole kovin tervettä, mutta kun se on ainoa mahdollisuus resetoida kone kun mikään ei toimi, ei hiiri, ei näppis, ei mikään.
Lisäksi toisessa käytössä on acerin läppäri ja siinä on sama juttu operan kanssa.
Kun operassa lataa jonkin sivuston joka sisältää jotakin mikä jäädyttää koneen, koko paska täytyy resetoida sammuttamalla kone väkisin. Kuten jo aloituksessa kirjoitin, mikään ctrl alt delete ei toimi. Myös acerin läpyskässä on fsecuren torjunta.
Mutta. tämä ei ole pelkästään fsecuren ongelma, vaan veljelläni on tietokone jossa on nortonin virustorjunta ja opera kaatuu ja kaataa siinäkin koneen, niin että se pitää sammuttaa väkisin. Hän ymmärsi vaihtaa toiseen selaimeen, mutta minä haluan tietää että mikä operassa on se ongelma joka aiheuttaa tämän. Perkele kun tästä ei saa edes logeja aikaiseksi kun mikään ei yksinkertaisesti sen jälkeen toimi kun opera on tiltannut. - ei usko ei
auttakaa.. kirjoitti:
Mistäkö?
No siitä että olen käyttänyt melkein 20 vuotta tietokoneita ja tiedän jonkin verran näiden romujen sielunelämästä.
Mikään muu ohjelma tai selain (tällä hetkellä käytössä exploreri) ei kaada käyttistä, vaikka esimerkiksi webcamissa, youtubessa tms, käytän flashia tai muita ohjelmia. Mutta kun otan käyttöön operan, niin on vain ajan kysymys milloin nimenomaan uutta sivustoa, tai sivua ladatessa, opera kaatuu ja jumittaa koko käyttiksen.
Lämmöt ovat normaalit, ajurit on vaihdettu, komponentit toimivat.
Tiedän että väkisin sammuttaminen ei ole kovin tervettä, mutta kun se on ainoa mahdollisuus resetoida kone kun mikään ei toimi, ei hiiri, ei näppis, ei mikään.
Lisäksi toisessa käytössä on acerin läppäri ja siinä on sama juttu operan kanssa.
Kun operassa lataa jonkin sivuston joka sisältää jotakin mikä jäädyttää koneen, koko paska täytyy resetoida sammuttamalla kone väkisin. Kuten jo aloituksessa kirjoitin, mikään ctrl alt delete ei toimi. Myös acerin läpyskässä on fsecuren torjunta.
Mutta. tämä ei ole pelkästään fsecuren ongelma, vaan veljelläni on tietokone jossa on nortonin virustorjunta ja opera kaatuu ja kaataa siinäkin koneen, niin että se pitää sammuttaa väkisin. Hän ymmärsi vaihtaa toiseen selaimeen, mutta minä haluan tietää että mikä operassa on se ongelma joka aiheuttaa tämän. Perkele kun tästä ei saa edes logeja aikaiseksi kun mikään ei yksinkertaisesti sen jälkeen toimi kun opera on tiltannut.Piirrä tänne tuo tai nuo sivustot, joilla Opera kaatuu.
Onhan tää nyt yhtä helvettiä. - ei usko ei
ei usko ei kirjoitti:
Piirrä tänne tuo tai nuo sivustot, joilla Opera kaatuu.
Onhan tää nyt yhtä helvettiä.Kokeiles jos FS saa pois virustorjunnan vaikka 10 minuutix.
Klikkaa hiiren oikealla alhaalla tehtäväpalkin kuvakkeen päällä jos siinä olis säätö.
S24 etusivulle voit mennä ilman virustorjuntaa, mut palomuuri päällä.
Tuloksia? - hyvinhuonostipäätelt
auttakaa.. kirjoitti:
Mistäkö?
No siitä että olen käyttänyt melkein 20 vuotta tietokoneita ja tiedän jonkin verran näiden romujen sielunelämästä.
Mikään muu ohjelma tai selain (tällä hetkellä käytössä exploreri) ei kaada käyttistä, vaikka esimerkiksi webcamissa, youtubessa tms, käytän flashia tai muita ohjelmia. Mutta kun otan käyttöön operan, niin on vain ajan kysymys milloin nimenomaan uutta sivustoa, tai sivua ladatessa, opera kaatuu ja jumittaa koko käyttiksen.
Lämmöt ovat normaalit, ajurit on vaihdettu, komponentit toimivat.
Tiedän että väkisin sammuttaminen ei ole kovin tervettä, mutta kun se on ainoa mahdollisuus resetoida kone kun mikään ei toimi, ei hiiri, ei näppis, ei mikään.
Lisäksi toisessa käytössä on acerin läppäri ja siinä on sama juttu operan kanssa.
Kun operassa lataa jonkin sivuston joka sisältää jotakin mikä jäädyttää koneen, koko paska täytyy resetoida sammuttamalla kone väkisin. Kuten jo aloituksessa kirjoitin, mikään ctrl alt delete ei toimi. Myös acerin läpyskässä on fsecuren torjunta.
Mutta. tämä ei ole pelkästään fsecuren ongelma, vaan veljelläni on tietokone jossa on nortonin virustorjunta ja opera kaatuu ja kaataa siinäkin koneen, niin että se pitää sammuttaa väkisin. Hän ymmärsi vaihtaa toiseen selaimeen, mutta minä haluan tietää että mikä operassa on se ongelma joka aiheuttaa tämän. Perkele kun tästä ei saa edes logeja aikaiseksi kun mikään ei yksinkertaisesti sen jälkeen toimi kun opera on tiltannut.Onko jotain lisäosia (plugin) käytössä? Nämä 3. osapuolen ohjelmat saattavat aiheuttaa ongelmia.
Aja konettasi ilman virustorjuntaa ja katso tapahtuuko samaa.
Eipä ole ikinä kohdalle moista sattunut, en tosin käytä maksullisia torjuntoja.
Nirsoftilta löytyy ohjelma Bluescreenview, jolla voi tutkia kaatumisen aiheuttavat jutut. - +
hyvinhuonostipäätelt kirjoitti:
Onko jotain lisäosia (plugin) käytössä? Nämä 3. osapuolen ohjelmat saattavat aiheuttaa ongelmia.
Aja konettasi ilman virustorjuntaa ja katso tapahtuuko samaa.
Eipä ole ikinä kohdalle moista sattunut, en tosin käytä maksullisia torjuntoja.
Nirsoftilta löytyy ohjelma Bluescreenview, jolla voi tutkia kaatumisen aiheuttavat jutut.
- f-vigurethatout
"Asensin tammikuussa Vistan täysin uudelle kovalevylle ja siinä samassa täytyi asennella ohjelmatkin uudestaan. Kaikki meni hyvin siihen saakka, että jouduin maaliskuun alussa ostaa FSecure 2012 version.
Virustorjunnan asentamisen jälkeen Opera alkoi tekemään sellaista, että se jämähtää ja koko kone jämähtää samalla, niin että ainoa korjaus on että sammuttaa koneen virtanapista."....."Olen myös päivittänyt Operan niillä päivityksillä joita tässä tämän vuoden puolella on jaettu. Selvää on ettei sekään ole auttanut."
F-Securessa se vika on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483