Valheen isältä?

Totuus kressusta

Nimimerkki suseeJ valehtelee täysin häikäilemättömästi yrittäessään puolustaa harhaista oppiaan. Tulen liittämään alla olevan lainauksen jokaiseen keskusteluun, jossa väitettään Gouldin kieltäneet evoluution todisteet. Tässä tapauksessa valehtelu on ollut varmasti täysin tietoista ja harkittua. Kreationismin "todisteet" perustuvat valheelle ja vääristelylle.

suseeJ kirjoitti 18.05. 05.01 2012:
"... ainoatakaan todistetta evoluutiosta ei ole koskaan ollut eikä ole olemassakaan.
Näin sanovat kaikki korkeasti oppineet evolutionistit itse.
Gould oli yksi näistä."

Pari lainausta Gouldilta.
Gould "Hirmulisko heinäsuovassa:
"...voin ehdottomaksi ilokseni ilmoittaa, että tavallisesti epätasainen fossiilijäämistömme on toipunut poikkeuksellisella tavalla. Viimeisen viidentoista vuoden aikana uudet löytömme Afrikasta ja Pakistanista ovat lisänneet suuresti paleontologista tietoamme valaan varhaishistoriasta. Taannoisten aukkojen tilalle on astunut joukko uusia todisteita - hienoin joukko siirtymäfossiileita, joita evoluutiobiologi voisi koskaan toivoa löytävänsä.... Lisäksi kääntääkseni puukkoa kreationistien haavassa, nämä löydöt on tehty vähitellen ja peräkkäin - vähän kerrallaan, askel askeleelta, viidentoista vuoden takaisesta tunnustelevasta vihjeestä huomattavaan ja selvään todisteeseen 1994 alkuvuodesta."

Gould" Magnolioita Moskovasta":
"Voimmeko tarjota parempaa todistetta, onnistuneemmin vahvistettua ennustetta kuin DNA-muutosten fossiiliaineisto, joka on täysin yhtäpitävä ulkoisen anatomian riippumattomien todisteiden kanssa"

10

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan se fundamentalististen kristittyjen perusteesinä, että tarkoitus pyhittää keinot, valehtelun ollessa vain näppärä työkalu käännytystyössä.

• ex fundis

Olen itse ollut melkoisen fundis entisenä viidesläisenä. Kyllä silloin kolmisenkymmentä vuotta sitten herätyskristillisissä piireissä valehtelua pidettiin yhtenä pahimmista synneistä. Saatanahan se oli valheen isä.
        En tiedä, onko hellareilla eri raamattu?
        Sen tähden olen alkanutuskoa, että kyseinen henkilö ei ole edes kressu, vaan pelkkä säälittävä trolli, joka saa jonkinlaista kieroutunutta nautintoa typerästä jankkaamisestaan. Heppuhan tekee sen luokan mokia (Gould kieltää Darwinismin, Hoyle suuri evoluutiobiologi), ettei kukaan voi oikeasti olla noin ämpärityhmä. Trollinreppana se on.

• suseeJ

SuseeJ kyllä sanoi koko ajan että Gould on evolutionisti. Siis uskoi evoluutioon, mutta ei sen pääoppisuunnan mukaisesti vaan hän kannatti nk. hyppäysteoriaa jossa tapahtuneet muutokset eliöissä olivat nopeita ja massiivisia.
      Tämä johtui siitä että hän ei pitänyt lainkaan selvänä asiana vähittäise kehityksen teoriaa koska siitä ei ollut häne mielestään näyttöä.

Gouldin evoluutiokäsitykset muuttuivat jatkuvasti kuten tiedemiesten käsitykset evoluutiosta muutenkin ovat jatkuvasti muutosliikkeessä.

Mitä vanhemmaksi Goud tuli, niin sitä kriittisempi hänestä tuli evoluutioteoriaa kohtaan. Sekä omaansa että varsinkin valtateoriaa kohtaan.

Näin siinä vain kävi, joten turhaan päästelet palstalle Gouldin muoruudenajan tarinoita jotka hän itse on myöhemmin kieltänyt.

• suseeJ

Gould nyt vain oli vastarannan kiiski. Tässä joitakin hänen evoluutioterian pääsuunnan vastaisia käsityksiään. Ei niitä tarvitse väärentää. Eikä Stephen ollut edes ateisti vaan ennemminkin agnostikko joka uskalssi jättää tilaa myös sille mahdollisuudelle että Luojalla saattoi olla näppinsä pelissä mukana.

http://www.stephenjaygould.org/

• E#5

"Mitä vanhemmaksi Goud tuli, niin sitä kriittisempi hänestä tuli evoluutioteoriaa kohtaan."

Valehtelet taas vajakki. Vanhempana Gould kumosi juuri ne väitteet, joihin sinä nojaat.
        "Lisäksi kääntääkseni puukkoa kreationistien haavassa, nämä löydöt on tehty vähitellen ja peräkkäin - vähän kerrallaan, askel askeleelta, viidentoista vuoden takaisesta tunnustelevasta vihjeestä huomattavaan ja selvään todisteeseen 1994 alkuvuodesta."

Tämä siis -94.

"Sekä omaansa että varsinkin valtateoriaa kohtaan."

Ei ole mitään Gouldin evoluutioteoriaa. On vain Gouldin täydennystä ja täsmennystä Darwinin teoriaan. Ja vanhempana Gould oli entistä vakuuttuneempi evoluutiosta.

Kun argumanttaatiosi on osoitettu täysin kestämättömäksi , alat valehdella. Ei mene läpi. Romuttaa vain lopullisesti uskottavuutesi.

Ei edes rehellien kressu, vaan pakkomielteinen trolli. Näin se on nähtävä.

• suseeJ
        E#5 kirjoitti:

"Mitä vanhemmaksi Goud tuli, niin sitä kriittisempi hänestä tuli evoluutioteoriaa kohtaan."

Valehtelet taas vajakki. Vanhempana Gould kumosi juuri ne väitteet, joihin sinä nojaat.
        "Lisäksi kääntääkseni puukkoa kreationistien haavassa, nämä löydöt on tehty vähitellen ja peräkkäin - vähän kerrallaan, askel askeleelta, viidentoista vuoden takaisesta tunnustelevasta vihjeestä huomattavaan ja selvään todisteeseen 1994 alkuvuodesta."

Tämä siis -94.

"Sekä omaansa että varsinkin valtateoriaa kohtaan."

Ei ole mitään Gouldin evoluutioteoriaa. On vain Gouldin täydennystä ja täsmennystä Darwinin teoriaan. Ja vanhempana Gould oli entistä vakuuttuneempi evoluutiosta.

Kun argumanttaatiosi on osoitettu täysin kestämättömäksi , alat valehdella. Ei mene läpi. Romuttaa vain lopullisesti uskottavuutesi.

Ei edes rehellien kressu, vaan pakkomielteinen trolli. Näin se on nähtävä.

"Ajatusrakennelma jota ei voida periaatteessa osoittaa vääräksi, ei ole tiedettä." Näin sanoi Stephen itse evoluutioteorian vähittäisen kehittymisen linjasta. Huomaa, että paino oli tässä sanalla "Ajatusrakennelma."

Silti hän itse oli hyppäysteoria-ajatusrakennelman kannattaja, teorian jolle löytyy ihan yhtä vähän todisteita, ja joka on pelkkää ajatusleikkiä jota ei voida osoittaa tieteen keinoin sen enempää vääträksi kuin oikeaksikaan. Gould nyt vain oli niin uppoutunut hyppäyksiinsä että alkoi itse uskoa kaiken tapahtuneen jollain tavalla loikkimalla. Se on pelkkää pohdiskelua.

Joten pysytäänpä totuudessa ja myöntäkäämme kiltisti että ajatusleikki evoluutiosta ei ole tiedettä.

• E#5
        suseeJ kirjoitti:

"Ajatusrakennelma jota ei voida periaatteessa osoittaa vääräksi, ei ole tiedettä." Näin sanoi Stephen itse evoluutioteorian vähittäisen kehittymisen linjasta. Huomaa, että paino oli tässä sanalla "Ajatusrakennelma."

Silti hän itse oli hyppäysteoria-ajatusrakennelman kannattaja, teorian jolle löytyy ihan yhtä vähän todisteita, ja joka on pelkkää ajatusleikkiä jota ei voida osoittaa tieteen keinoin sen enempää vääträksi kuin oikeaksikaan. Gould nyt vain oli niin uppoutunut hyppäyksiinsä että alkoi itse uskoa kaiken tapahtuneen jollain tavalla loikkimalla. Se on pelkkää pohdiskelua.

Joten pysytäänpä totuudessa ja myöntäkäämme kiltisti että ajatusleikki evoluutiosta ei ole tiedettä.

"Biologit eivät enää puhu evoluutiosta teoriana, vaan pitävät sitä tosiasiana, yhtä hyvin vahvistettuna tosiasiana kuin maan pallonmuotoisuutta tai sen kiertämistä uaringon ympäri"
        Näin 1900 luvun biologian "Suuri mies" Ernst Mayr kirjassaan BIOLOGIA elämän tiede 1997.
        Itse asiassa Gouldin ja Eldredgen 1971 -72 markkinoima pistetasapainoteoriakin oli alun perin Mayrin esittämä ratkaisu jo vuodelta -54. Nämä nopeat muutokset sopivat aivan hyvin evoluutioteoriaan. Se, että erotat ne toisistaan johtuu vain ja ainostaan hyvin pinnallisesta tietämyksestäsi asian suhteen. Mayr on kirjassaan selostanut mekanismit varsin hyvin, eikä esittämääsi ristiriitaa todellakaan ole.

Evoluutio on kovaa tieteellistä faktaa, jota ei asiaa tuntemattomien saarnamiesten jutu heiluttele. Teette vain itsestänne naurettavia.

Gould:
        "Taannoisten aukkojen tilalle on astunut joukko uusia todisteita - hienoin joukko siirtymäfossiileita, joita evoluutiobiologi voisi koskaan toivoa löytävänsä.."

Ovatko Mayr ja Gould asiantuntijoita vai oletko kenties sinä parempi?
        Olet jäänyt valehtelusta ja vääristelystä kiinni kerta toisensa jälkeen. Sinuna poistuisin häpeälomalle.

• multinikkiharrastaja

Noihan se oli.

Avaaja on pöljäke joka toimii tässä multinikkinsä suojassa. Siis tietekin palstan simppelein evolutionisti, eli tieteenharrastaja.

• E#5

E#5 tai viidesläinen evo oli nikkini. Luulin kirjainräpellyksen olevan yhtä hyvä tunniste. No eipä se kressujen jarruketjumiehelle ollut. Miksiköhän en ole hämmästynyt?

Mitä sinun mielestäsi nimimerkki tuo argumentaatioon lisää? Kirjoitatko itse omalla nimelläsi. Ai et?
        Eivätkö tosiasiat ratkaise tieteellisessä keskustelussa, toisin kuin politiikassa missä asian esittäjä vaikuttaa siihen, kuinka kommenttiin suhtaudutaan.
        suseeJ:n Gould kommentit ovat syvältä mörön ahteerista ja hän tietää sen itsekin tasan varmasti. Kyseessä on pelkkä trolli. Ei edes vakavasti otettava kressu, jota voisi vielä periaatteellisuutensa takia kunnioittaa. Tuollainen tahallinen valehtelu ja kieroilu ei kuulu uskonnolliseen kreationismiin. Eikä sen puoleen yksikään uskis ottaisi Jeesuksen nimeä omaksi nimmarikseen edes väärinpäin käännettynä. Johan se olisi kuin se kuuluisa "noidanjalka"

Trolli mikä trolli.

• E#5

Ai niin. Pääasia jäi vielä epäselväksi.
        Valehteleeko nimimerkki suseeJ mielestäsi tahallaan, vai onko hän vain tietämätön typerys? Mitä mieltä olet? Vaihtoehdot kun ovat melkoisen vähissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe