Kiivas sukupuolten välisen tasa-arvon vastustaja nimimerkki DoctorT vastasi viestissään minulle tasa-arvon olevan perk_leen juoni, jonka minä olen syönyt.
"Pe.ku:
Olet syönyt HARHAN SUKUPUOLTEN VÄLISESTÄ TASA-ARVOSTA! Sellainen on täyttä fantasiaa, pidä se!
Toisekseen se on per...leen juoni! Lienet syönyt senkin!"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10656007
Tasa-arvo on määritelty laissa ja kansainvälisissä sopimuksissa ihmisoikeudeksi, jota ei saa loukata.
Suomessa sukupuolten välinen tasa-arvoa koskeva kohta onPerustuslain 6 § 2 momentissa.
Onko helluntailaisten joukossa nykyisin enemmänkin vastaavaa mieltä tasa-arvon pahuudesta kuin DoctorT: ä ?
Tasa-arvoko on "perk_leen juoni"?
25
127
Vastaukset
Meitä moitittiin eilen: sinua nimiteltiin "jästhuvud" ja minua "apinaksi".
"jästihuvudi"?
Minä en edes ymmärrä epämääräisten vähemmistöjen murteita.
Kädellisiin apinaheimoihin kyllä kuulutaan.
Lieneeko nämä aikamiespojat ottaneet nokkiinsa jostain?
Sinä kerroit tuossa jossakin, että olet ateisti. Silloin sinä, etkä muutkaan kaltaisesi tietystikään käsitä sitä, mitä Jumala on tasa-arvolla tarkoittanut.
Minä tiedän DoctorT:n olevan täysin raamatullisella pohjalla tässä kysymyksessä, niin me uskovaiset muutkin. Aloituksesi tässä kysymyksessä osoitti jälleen kyvyttömyytesi käsittää asioita.
Maalliset lait ja sopimukset eitvät kumoa Jumalan sanaa. On siis aivan eri asia TASAPÄISTÄMINEN ja TASA-ARVO.
Maalliset haluavat juuri tasapäistää miehen ja naisen asemaa ja olemusta. Tätä ilmeisesti enempää sinä, kuin monet muutkaan eivät käsitä. Tämän voikin ymmärtää vain Jumalan valittu Jeesuksessa Kristuksessa.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Mies luotiin ensin ja nainen luotiin hänelle AVUKSI. Nainen on otettu MIEHESTÄ.
Englanninkielessä, WOMEN, tätä nimenomaan tarkoittaakin.
Raamatun Jumala on kuitenkin antanut täysin samanlaisen arvon molemmille sukupuolille.
Mies on vaimon pää, sanoo Raamattu.
Sitä ei mikään muuta, koska Jumalan sana on muuttumaton, niin kuin on Jumala itsekin. Tämän asian kuitenkin ymmärtää vain hengellinen ihminen.
Sinulla tämän ymmärtämiseen ei ole mahdollisuuksia, ellet siten tule uskoon.- tasa-arvoa kannatan
"Mies on vaimon pää, sanoo Raamattu."
Uskovaisten joukko on lähes puolillaan ilman miestä olevia naisia. Osa on leskiä ja osa rannalle jääneitä. Omasta tahdostaankin jotkut jäävät naimattomiksi.
Kukas heidän päänsä on, kun miestä ei ole mailla halmeilla eikä Herrakaan ole vastannut monen onnettoman pyyntöihin.
Profeetatkin ovat olleet useimmiten vääriä profeettoja lupaillessaan joskus jopa esteellisiä miehiä aviokumppaniksi.
Uskomattoman miehen kanssa, vaikka tämä olisi kuinka hyvä ja uskollinen, ei ole uskovaisen soveliasta mennä naimisiin.
On siinä ongelmaa kerrakseen.
"Päättömät naiset" seurakunnissa ovat "päättömien miesten" aikaansaannosta. Älyttömine sääntöineen he ovat luoneet järjettömän systeemin, joka taakoittaa aivan turhaan monia sisariamme. Jeesuksen puhe toteutuu näissä "päättömissä" päättäjissä kirjaimellisesti.
Matt. 23:4
He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa.
- tälläkin kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi, mutta
se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. (Viitt.Kol.2:23)
Tasa-arvolla taas on itseisarvo maan lakien ja Raamatun opetuksen mukaisestikin.
Gal. 3:28
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. vonbulkella ei ole kovin loogista kirjoittamista:
Yhdessä lauseessa sanoo mielipiteen ja jo seuraavassa lauseessa sen kumoaa.
"Raamatun Jumala on kuitenkin antanut täysin samanlaisen arvon molemmille sukupuolille.
Mies on vaimon pää, sanoo Raamattu. "
- KTS (Ei kirj.)
Sukupuolten tasa-arvo on myös kristillinen idea. vonpulket ja tohtoriteet edustavat pienenpientä kiukkuista ja aggressiivista ja VANHOILLISTA ryhmää, jonka vikinöillä ei ole mitään merkitystä.
He ovat helluntaiherätyksessäkin vähemmistön vähemmistö.- Rivka
Ihmeellistä, kerrankin olen kanssasi jostain samaa mieltä KTS.
Ja tämä saattaa olla ehkä niitä lähes ainoita asioita, josta olen vonbulken ja Doctor T:n kanssa erimieltä.
Kyllä minä komppaan tuota tasa-arvoa kannattajaa.
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Tämähän tulee joka tapauksessa olemaan meidän taivaallinen asemamme, kun sinne pääsemme.
Ei taivaassa mennä enää miehelle eikä vaimolle, vaan siellä elämämme on aivan toisenlaisten lainalaisuuksien alla ja kaikki on niin erilaista.
Totutelkaamme jo täällä maan päällä tähän ihmelliseen vapauteemme olla vapaita, Jumalan luomia yksilöitä.
Jeesus itse rikkoi kaikkia juutalaisten lakeja pitäen naisia yhdenvertaisina miesten kanssa.
Raamatussa mainitaan, miten Jeesuksen rakkaat ystävät olivat nimenomaan Martta, Maria ja Lasarus.
Joh 11:5 Ja Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan ja Lasarusta.
Jeesus keskusteli naisten kanssa erittäin usein ja oli heille erittäin armollinen, mikä oli juutalaisilta rabbeille ankarasti kiellettyä ja lähettipä Maria Magdalenan kertomaan opetuslapsille, että on ylösnoussut, jotka eivät naista tietenkään uskoneet.
Eräälle lähetystyöntekijälle kuullemma Jumala sanoi: Naiset ovat minun parhaimpia uskonsotureitani. Jotenkin noin se meni. Rivka kirjoitti:
Ja tämä saattaa olla ehkä niitä lähes ainoita asioita, josta olen vonbulken ja Doctor T:n kanssa erimieltä.
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Tämähän tulee joka tapauksessa olemaan meidän taivaallinen asemamme, kun sinne pääsemme.
Ei taivaassa mennä enää miehelle eikä vaimolle, vaan siellä elämämme on aivan toisenlaisten lainalaisuuksien alla ja kaikki on niin erilaista.
Totutelkaamme jo täällä maan päällä tähän ihmelliseen vapauteemme olla vapaita, Jumalan luomia yksilöitä.
Jeesus itse rikkoi kaikkia juutalaisten lakeja pitäen naisia yhdenvertaisina miesten kanssa.
Raamatussa mainitaan, miten Jeesuksen rakkaat ystävät olivat nimenomaan Martta, Maria ja Lasarus.
Jeesus keskusteli naisten kanssa erittäin usein ja oli heille erittäin armollinen, mikä oli juutalaisilta rabbeille ankarasti kiellettyä ja lähettipä Maria Magdalenan kertomaan opetuslapsille, että on ylösnoussut, jotka eivät naista tietenkään uskoneet.
Eräälle lähetystyöntekijälle kuullemma Jumala sanoi: Naiset ovat minun parhaimpia uskonsotureitani. Jotenkin noin se meni."Ei taivaassa mennä enää miehelle eikä vaimolle, vaan siellä elämämme on aivan toisenlaisten lainalaisuuksien alla ja kaikki on niin erilaista.
Totutelkaamme jo täällä maan päällä tähän ihmelliseen vapauteemme olla vapaita, Jumalan luomia yksilöitä."
:)))- bulke
Rivka kirjoitti:
Eräälle lähetystyöntekijälle kuullemma Jumala sanoi: Naiset ovat minun parhaimpia uskonsotureitani. Jotenkin noin se meni.Lue tekstini uudelleen, kunnes sen käsität.
"Onko helluntailaisten joukossa nykyisin..." se mitä tunnen ja tiedän helluntailaisia, niin ei tuollainen kanta ole hell.seurakunnissa voimissaan.
Jotkut hengellisesti valvetuneet palstalaiset käsittävät tasa-arvon pärk'leestä lähtöisin vaikka Raamattu opettaa meitä aivan toisin.
Kristityn uusi elämä opettaa
"Luopukaa nyt tekin tästä kaikesta: vihasta, kiukusta, pahuudesta, herjauksista ja siivottomista puheista"
sillä
"Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin [Gal. 3:3, Gal. 4:9]
21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. [Jes. 29:13; Mark. 7:7]"- tyhjä mikä tyhjä
Peku vääristelee kaikki asiat. MIes on mies ja nainen on nainen. Mikä tästä poikkeaa, se on kaikki valetta.
- tasa-arvoa kannatan
>>MIes on mies ja nainen on nainen. Mikä tästä poikkeaa, se on kaikki valetta.
- Niko.
Sukupuolten similarisointi on nyky-yhteiskunnassa huolestuttava piirre, miehen ja naisen väliset luonnolliset erot ovat hävettymässä.
Jumala on kuitenkin luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi, kumpaisenkin aivan yhtä arvokkaaksi, mutta erilaiseksi. Tätä erilaisuutta tulisi kunnioittaa, arvostaa ja vaalia, ei polkea jalkoihinsa tehden yhteiskunnasta lähes "sukupuoletonta".- KTS (Ei kirj.)
Päinvastoin. Sukupuolten erojen häipyminen on raamatullista. Jeesuskin sanoi, että taivasten valtakunnassa ei enää ole sukupuolieroja, vaan ollaan kuten enkelit taivaassa ja enkelithän ovat judaistisen tradition mukaisesti hermafrodiitteja.
- Niko.
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Päinvastoin. Sukupuolten erojen häipyminen on raamatullista. Jeesuskin sanoi, että taivasten valtakunnassa ei enää ole sukupuolieroja, vaan ollaan kuten enkelit taivaassa ja enkelithän ovat judaistisen tradition mukaisesti hermafrodiitteja.
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Hänen tahtonsa oli niin ja sitä kunnioittakaamme ja vaalikaamme.
Pe.ku kirjoitti:
Mikä tuo "similarisointi" on?
"similarisointi" tarkoittaa varmaan niin kuin tekstistä voidaan lukea
-> "yhteiskunnasta lähes "sukupuoletonta".
Tuo juttu menee ihan raamatullisesti: uskovat ovat hengellisesti jo "similarisoituneet", heissä ei ole miestä, naista, kreikkalaista eikä roomalaista.- KTS (Ei kirj.)
Niko. kirjoitti:
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Hänen tahtonsa oli niin ja sitä kunnioittakaamme ja vaalikaamme.
Näin ei ollut alussa, vaan sukupuolet olivat samassa ruumissa ennen kylkiluun irroitusta. Lue Raamattua. Aikanaan tullaan palaamaan samaan hermafrodiittiseen alkutilaan ja kaikki asetetaan ennalleen. Eihän taivaassa ole sukupuolielämällä mitään käyttöä muutenkaan. höh.
pakis__ kirjoitti:
"similarisointi" tarkoittaa varmaan niin kuin tekstistä voidaan lukea
-> "yhteiskunnasta lähes "sukupuoletonta".
Tuo juttu menee ihan raamatullisesti: uskovat ovat hengellisesti jo "similarisoituneet", heissä ei ole miestä, naista, kreikkalaista eikä roomalaista.Niinpä tosiaankin.
Niko kertookin tosiaan pelkäävänsä "yhteiskunnan sukupuolettomuutta" ja sitä tämä Nikon outo sana sitten tarkoittaa.
Itse en olisi voinut kuvitellakaan että yhteiskunnalla on seksuaali elämää ja vielä sukupuoletkin.
Onkohan esim. Ruotsi mies ja Islanti nainen ja tuntevat vetoa keskenään?- body
Niko. kirjoitti:
Me olemme psyykki-, fyysisiltä ja seksuaalilta ominaisuuksiltamme sekä naisia että miehiä, mutta toiminnoissa meidän on oltava TASA-ARVOISIA ja sitä oikeutta ei voi jollain primitiivisellä perinteellä poistaa.
Tasa-arvo on ja kuuluu aikaamme, eikä sitä voida myöskään raamatulla tai virsikirjalla poistaa.
Näin olemme sen päättäneet ja hyväksyneet, joten muut väittämät ovat laittomia. Pe.ku kirjoitti:
Niinpä tosiaankin.
Niko kertookin tosiaan pelkäävänsä "yhteiskunnan sukupuolettomuutta" ja sitä tämä Nikon outo sana sitten tarkoittaa.
Itse en olisi voinut kuvitellakaan että yhteiskunnalla on seksuaali elämää ja vielä sukupuoletkin.
Onkohan esim. Ruotsi mies ja Islanti nainen ja tuntevat vetoa keskenään?Suomi on nainen, puhutaan Suomi-Neidosta.
Ruotsi on myös nainen, puhutaan Svea-Mammasta.
Vietnam on mies, jos ämmä vaihtaa paikkaa.
Vonbulke ja Jumalan tasa-arvo: "Mies on naisen pää".
Muuta ei tarvita. Naispappeus on kielletty. Naisella ei ole sielua. Nainen on miehelle leikkikalu.
Tämä kaikki on raamatussa.
Viestiketjussa esiintyy myös joittenkin tahallinen sumutus. Naisen ja miehen biologiset erot. Niistä tehdään henkiset lait (mies -naisen pää).
Ihmisten tasa-arvo tai yhdenvertaisuus on yhteiskunnallinen määre. Biologiset erot ovat muuta.
Esimerkiksi lasta odottaessa naisen tulee olla miehen pää, koska tuleva lapsi on etusijalla vastoin vonbulkejumalan sääntöjä. Miehen tulee tehdä kotityöt ja hemmotella kaikin tavoin tulevaa lapsensa äitiä.- daisyrose
No nyt pomppas! Tuollaisia mitä suopursuileva taas väittää EI löydy Raamatusta: Naisella ei ole sielua. Nainen on miehen leikkikalu - olet varmaan lukenut liikaa koraania ja sotket nyt nämä kirjat toisiinsa - sillä koraanista nuo väittämät löytyvät.
- KTS (Ei kirj.)
daisyrose kirjoitti:
No nyt pomppas! Tuollaisia mitä suopursuileva taas väittää EI löydy Raamatusta: Naisella ei ole sielua. Nainen on miehen leikkikalu - olet varmaan lukenut liikaa koraania ja sotket nyt nämä kirjat toisiinsa - sillä koraanista nuo väittämät löytyvät.
Ei löydy Koraanistakaan sellaista väittämää, että naiselta muka sielu puuttuisi. Päinvastoin. Koraani korostaa vastoin aikaisempia pakanallisia uskomuksia, että naisella on sielu ja Jumalalle rakas.
- DoctorT
Mieheksi ja Naiseksi Hän heidät loi!
Vääntäkää miten tykkäätte, ihmisten mielen mukaiseksi, niin mettään menee.
Tasa-arvokeskustelu ja ultrafeminismi on jo pari sukupolvea muokannut miehistä vaippapussinkuljettajia. Kotitöiden tasapäiseen jakoon alistettuja, ryhdittömiä, naisten komenneltavia nössöjä.
Mies saakoon olla mies, eikä naisen tarvitse pyrkiä mieheksi, hoitakoon naiseutensa ja naisena olemisensa ylpeästi! Joskus sellaisenkin naisen ohimennen olen nähnyt:-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571