Missä Venäjän kansallislaulun SANAT?

-CCCP-

V. 2000 Putinin määräyksestä päätettiin, että vanha Neuvostoliiton kansallislaulu "Suuri ja mahtava" säilytetään Venäjänkin kansallislauluna. Venäjän johto pyysi laulun alunperin sanoittanutta Sergei Mihalkovia laatimaan sihen uudet, ei-kommunistiset ja kansallismieliset sanat. Sanoituksista oli jo aiemmin poistettu Stalinia palvovat osat.

Vanhan neuvostohymnin suomennetut sanat ovat tämän aloituksen lopussa, mutta mistä löytyy muokatun Venäjän kansallishymnin virallinen suomennos?

Onko Suomen valtio, hylättyään tyystin itätoverin kumartelun, unohtanut tilata laululle uuden, virallisen suomennoksen? Eikö enää välitetä näin tärkeästä asiasta, vaikka vielä 1970-luvulla jokainen koululainenkin joutui laulamaan Neuvostoliiton kansallishymniä ja opettelemaan sen suomennoksen ulkoa? MISSÄ OVAT VENÄJÄN KANSALLISHYMNIN VIRALLISET, SUOMENNETUT SANAT?!? Ei löydy netistä!

Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto
sun synnytti valtava Venäjänmaa
Sun luonut on kansojen yhteinen tahto,
sun mahtis on säilyvä aikojen taa.

Oi suuri, vapaa synnyinmaa,
sun kunniaasi kaiuttaa
kansojen ystävyys murtumaton.
Sun lippuasi seuraten
neuvostoihminen
voitosta voittohon astuva on.

Niin suuri on Lenin. Hän kirkasti tiemme,
kun aamuun me astuimme myrskyistä yön.
Ja Stalinin johdolla taistoissa, työssä
me kasvoimme kuntohon sankarityön.

Oi suuri, vapaa synnyinmaa,
sun kunniaasi kaiuttaa
kansojen ystävyys murtumaton.
Sun lippuasi seuraten
neuvostoihminen
voitosta voittohon astuva on.

Me taistellen nostimme armeijan maasta,
kuin myrsky me käymme päin valloittajaa.
Nyt iskemme puolesta lastemme lasten
ja eestä sun kunnias, neuvostomaa.

Oi suuri, vapaa synnyinmaa,
sun kunniaasi kaiuttaa
kansojen ystävyys murtumaton.
Sun lippuasi seuraten
neuvostoihminen
voitosta voittohon astuva on.

http://www.soviet-empire.com/ussr/viewtopic.php?t=28802

Laulettuna:
http://www.youtube.com/watch?v=U06jlgpMtQ

3

8765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommaritSiperiaan

      Älä nyt saatana, aloitin koulun vuonna 1974 ja ei sentään tuommosia ulkoa tarvinnut opetella. Saatettiin se historian tunnilla mainita, mutta vain mainita.
      Tietty jos opettaja oli joku punanen stalinisti niin saattoi laittaa pennut tuotakin laulamaan, ja pakkohan neukkuja oli Suomen nuolla vielä 80-luvullakin😡 suksikoot helvettiin lauluineen, heidän aate oli kammottavaa terroria , jonka vasaran alle murskaantuivat Baltian maat 50v:ksi, Suomi selvisi ankarien taisteluiden hinnalla ja Suomen ylle jäi sen saman vasaran varjo.

    • molotohvinMulkku

      No niin sinä mahorkalta haiseva russomaani, ei ole Suomen kouluissa sentään neukkujen hymnejä opeteltu, kun Suomesta eivät paskiaiset pystyneet ”neuvosto-suomea” tekemään.

      Mutta laitan nyt ne kovasti kaipaamaasi Venäjän jollotuksen sanat tähän, että voit niitä lukea ja vedellä inhottavaan käteesi:

      ”säkeistö

      Venäjä – meidän pyhä valtiomme!
      Venäjä – meidän rakas isänmaamme!
      Sun mahtava tahtos ja suuri kunnias
      on säilyvä aikojen taaksekin!
      Kerto:

      |: On vapautemme kunniass' ja isänmaassamme,
      liitossa veljeskansojen,
      perimässämme kansanviisaudessa!
      Kunnia maallemme! Ylpeytemme! :|
      2. säkeistö

      Etelän meriltä ain' pohjolan ääriin
      kasvavat metsämme ja peltomme.
      Ja vahvana seisot sä pystyssäpäin,
      Jumalan siunaama synnyinmaamme!
      Kerto:

      |: On vapautemme kunniass' ja isänmaassamme,
      liitossa veljeskansojen,
      perimässämme kansanviisaudessa!
      Kunnia maallemme! Ylpeytemme! :|
      3. säkeistö

      Laajoilla lakeuksilla haaveemme saavat
      vaeltaa tulevina vuosinakin!
      Ja uskollisuutemme antaa voimaa.
      Näin oli, näin on ja näin on oleva!
      Kerto:

      |: On vapautemme kunniass' ja isänmaassamme,
      liitossa veljeskansojen,
      perimässämme kansanviisaudessa!
      Kunnia maallemme! Ylpeytemme! ”

    • NäinköMenee

      Nykyään voidaan tuomita valtionvastaisesta toiminnasta. Tulevaisuudessa tuomitaan valtiomyönteisestä toiminnasta. Kansallislaulut ja kansallisliput määritellään terrorismiksi tjsp... Helppo kuvitella näin, kun katsoo unionien tulemusta... Lopuksi kaikki maailma yhdennetään, yksi kansa, yksi kirkko, yksi armeija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe