Kokemukseni ihmisistä tietää itse kukin täällä mutta monella ei ole käynyt mielessä se että useat näistä ihmisistä ovat ollet varsin korkeasti koulutettuja, ja yleensä vieläpä humanistisilta ja yhteiskuntatieteellisiltä aloilta, jossa intuitiivisesti kuvittelisi olevan suvaitsevaisempaa ja selväjärkisempää ja viisaampaa porukkaa kuin esim. luonnontieteissä.
Sitä myöten myöskään ikävien kokemusteni implikaatiot siitä mihin tälläkin palstalla puitu sukupuolinen todellisuus on menossa eivät ole aiemmista viesteistäni välittyneet, vaikka juuri tämä asia on ehkä se mikä minua kaikkein eniten tässä maailmassa ahdistaa.
Ennen kuin keskeytin opintoni ja erakoiduin olin opiskelemassa sosiologiaa yliopistossa. Siellä tapasin ihmisiä jotka olivat mm. kansallissosialisteja sekä kapitalismin kannattajia. Tämä sai minut ajattelemaan. Voiko todellakin olla niin, että edes yhteiskuntatieteiden maisteriksi valmistunut ei todellakaan ymmärrä ympäröivästä maailmasta juurikaan enempää kuin maallikko, vaan kädessä on vaan nippu erilaisia teorioita joista voi sitten valita ihan mutu/emootio/omalehmäojassa-pohjalta mihin uskoo ja mihin ei ja yhdistellä mieleisellään tavalla tiedettyihin faktoihin, ja lopputulos voi sitten olla huuhaaksi luokiteltavissa oleva epäkoherentti jargonhirviö-ajatusmaailma josta ei taustalla olevaa koulutusta tunnista muusta kuin käytetystä termistöstä. Niin näyttää ikävä kyllä olevan. Joka kerta kun jossain sattuu joku ammuskelu, kansannousu tms. on joka hiton tv-ohjelmassa joku filosofi tai psykologi analysoimassa ja selittämässä juttuja jotka kyllä tajuaa tai osaa ajatella aika moni maallikkokin joka vähänkään on pinnallisesti lueskellut eri aiheista sieltä täältä. Mitä hyötyä näistä ihmisistä meille on?
Niin kauan kuin esim. jotain "transihmisten vapautusrintamaa" (päästä keksitty termi mutta ymmärrätte mihin viittaan) vetää ihmiset jotka luottavat liikaa itseensä ja uskovat olevansa täysin rationaalisia ja objektiivisia ja koherentteja kun ovat sentään opiskelemassa jotain autuaaksitekevää filosofiaa tmv niin liikkeellä ei ole mitään tulevaisuutta muuna kuin yhtenä pelleporukkana jolle vankkumattomasti eri mieltä olevat naureskelevat siinä missä naistutkijoille ja Saarikoskille. Ja onko näkyvissä että muutosta vetämään saataisiin aidosti kyvykkäitä huuhaalle ja puolueellisuudelle immuuneja ihmisiä? Millä perusteella edes voisimme sen seulonnan tehdä, kun ei ole millään objektiivisella mittarilla katsoen rationaalisempia ja irrationaalisempia tapoja katsoa maailmaa, vain erilaisia. Voidaan vain osoittaa inhimillinen kärsimys, tehottomuus, kohtuuttomuus ja älyttömyys mitä jostakin seuraa, mutta on täysin ihmisen oman arvomaailman varassa minkä verran painoarvoa hän niille sitten antaa. Kapitalistit tai natsit ovat täysin yhtä rationaalisia kuin muutkin, heillä on vain sairas arvomaailma, mutta milläpä osoitat tämän heille. Eikä tarvitse edes puhua noin kokonaisvaltaisista maailmankatsomuksista: pienemmälle skaalalle mentäessä löytyy mielipide-eroja joka asiasta ja tunteet käyvät kuumina puolin ja toisin, jonkun mielestä kuolemantuomio on toivottava tai välttämättömyys koska hänen lapsensa tuli kouluampujan surmaamaksi, toisten mielestä kouluampujan kiusaajat ovat ne jotka pitäisi tapahtuneesta tuomita, kolmas haluaa kaikki vapaaksi elämään ilman menneiden murehtimista mahdollisimman nopeasti, neljännet lähettävät tappouhkauksia ampujan vanhemmille... ja jokaista kantaa voi edustaa filosofi, psykologi tai sosiologi siinä missä putkimies tai lähihoitaja.
Nyt ymmärrän ihan uudella tasolla "koulutuksen arvon romahtamisen".
Olemme tuhoon tuomittuja.
Sukupuolinen todellisuus ja yhteiskunta yleisemmin tulevaisuudes
12
416
Vastaukset
- AlienIndie
Ja miksi ylläpidetään sitä samaa sukupuolitodellisuutta mikä oman tilan on ainakin osittain aiheuttanut? Olen huomannut sen ettei näissä piireissä ole juuri yhtään ihmistä joka olisi aidosti kiinnostunut tekemään maailmasta humaanin ja rationaalisen paikan, ei kiinnosta kuin oman elämän nautinnot, ja todellisuuskäsitys väännetään sopimaan kulloiseenkin mielentilaan tai kulloisenkin oman lehmän ojassa olemiseen ihan kuten muillakin ihmisillä. Ensin sössötetään jotain että "sukupuolia ei siis niinq joo ole oikeasti objektiivisesti olemassa", sinänsä ihan fiksun kuuloisesti ehkä, mutta heti perään tulee jotain "minä olen kuules ihan vaan nainen enkä mikään trans tai kolmannen sukupuolen edustaja, ja minulla on oikeus suuttua jos sinä rupeat minua määrittelemään!" eli kumotaan kaikki mitä on aiemmin yritetty muille tyrkyttää, tätä kutsutaan tekopyhyydeksi. Se ei vaan TOIMI. On muutaman kerran ollut aikamoinen "mitä HELVETTIÄ?!?" -olo lukiessa näitä epäkoherentteja paasauksia mitä esim. Puuterilla Nemmy, Danzarina ja Misaki ovat kirjoittaneet.
Transsukupuoliset eivät ole ihan samanlaisia sukupuoli-ihmisiä kuin muutkin. Transsukupuoliset ovat ihmisiä jotka antavat sukupuolelle enemmän merkityksiä kuin cissit. Cisseillä on yksi kapea määritelmä jota ei ole hirveästi tarvinnut koskaan miettiä, transsukupuolisilla sata yhtä kapeaa, vaihtelevaa määritelmää joiden kanssa ollaan vähän hukassa itsekin. Transsukupuoliset haukkuvat cissejä junteiksi ja cissit tajuavat että transsukupuolisten pelleily kaatuu omaan mahdottomuuteensa jos sitä yritetään laajentaa yhteiskunnan normistoon, kuten kovasti pyrkimys tuntuu olevan. Että silleen.- AlienIndie
Jokainenhan on tietenkin sitä sukupuolta miksi itse itsensä kokee, vaikka sen sukupuolen nimi olisi ASFAGNMAG ja syy siihen kuulumiselle olisi se että koska miehet on kaikki väkivaltaisia juntteja ja naiset juoruämmiä niin ei voi niihin sanoa kuuluvansa!
Tätä kun muistetaan opettaa kouluissa ala-asteen 1. luokalta lähtien niin kaikki oppii olemaan suvaitsevaisia ja avarakatseisia ja maailma pelastuu!
Hälläkös väliä sillä että kun sanoo että miehet on kaikki väkivaltaisia juntteja ja naiset juoruämmiä eikä siksi voi olla kumpaakaan niin tulee samalla loukanneeksi niitä jotka identifioituvat miehiksi ja naisiksi, koska ainahan nämä jälkimmäiset voivat vaihtaa identiteettiään (kunhan muistavat vaatia että kaikki opettelevat sen uuden sitten koska eihän siitä mitään tule jos jokaisella voi olla monta päällekkäistä identiteettiä, joku vielä erehtyy luulemaan että kaikkia PGAZGAW-identifioituvia voi kutsua myös ASOAKGMEiksi vaikka tämä saattaa heistä tuntua veriseltä loukkaukselta)!
Tätähän tämä on, jos kuljetaan loppuun asti tämä postmodernistisen pelleilyn polku... - AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
Jokainenhan on tietenkin sitä sukupuolta miksi itse itsensä kokee, vaikka sen sukupuolen nimi olisi ASFAGNMAG ja syy siihen kuulumiselle olisi se että koska miehet on kaikki väkivaltaisia juntteja ja naiset juoruämmiä niin ei voi niihin sanoa kuuluvansa!
Tätä kun muistetaan opettaa kouluissa ala-asteen 1. luokalta lähtien niin kaikki oppii olemaan suvaitsevaisia ja avarakatseisia ja maailma pelastuu!
Hälläkös väliä sillä että kun sanoo että miehet on kaikki väkivaltaisia juntteja ja naiset juoruämmiä eikä siksi voi olla kumpaakaan niin tulee samalla loukanneeksi niitä jotka identifioituvat miehiksi ja naisiksi, koska ainahan nämä jälkimmäiset voivat vaihtaa identiteettiään (kunhan muistavat vaatia että kaikki opettelevat sen uuden sitten koska eihän siitä mitään tule jos jokaisella voi olla monta päällekkäistä identiteettiä, joku vielä erehtyy luulemaan että kaikkia PGAZGAW-identifioituvia voi kutsua myös ASOAKGMEiksi vaikka tämä saattaa heistä tuntua veriseltä loukkaukselta)!
Tätähän tämä on, jos kuljetaan loppuun asti tämä postmodernistisen pelleilyn polku...On ironista että mitä kauemmaksi cissien määritelmistä mennään yhä pirstaleisempaa maailmaa kohti sitä suvaitsemattomammaksi meno muuttuu, vaikka piti muka käydä päin vastoin. Jokaisella pitää olla TÄYDELLINEN koskemattomuus identiteettiinsä, ja vaikka se ja sen perusta tuntuisi muista älyttömältä ja epäkoherentilta niin tämä henkilö on vaan itse ahdasmielinen, jos rupeaa määrittelemään muita vähän laveammin. Cissien määritelmät tuntuvat monesta loukkaavilta MUTTA niistä on kuitenkin helpompi siirtyä aitoon yksilöiden kunnioittamiseen kun määritelmät ovat jo niin laveat ja sitä kautta informaatioarvoltaan ja merkitykseltään vajaat että niistä voitaisiin yhtä hyvin luopua. Jos "sukupuolivapauden puolesta" argumentoitaisiin tällä tavalla, eikä "MINÄ OLEN 98,5% NAINEN JA 1% SUKUPUOLINEUTRAALI JA 0,5% PORKKANA JA 0% MIES JA JOS SINÄ KEHTAAT VÄITTÄÄ ETTÄ OLISIN JOTAIN MUUTA NIIN OLET SUVAITSEMATON JUNTTI" -meiningillä niin se saattaisi vedota cisseihin paremmin.
- erkki
hei alien minusta sinä olet niin älykäs ja puolueeton että sinun pitäisi ryhtyä perustaa transsukupuolisten vapautusrintama voisin liittyä joukkoihisi ja tekisimme maailmasta paremman paikan
- Nostaja
Tämä ansaitsee noston.
- heheheh...
onko kivaa olla vankilassa?
- Ei lue
Kyselet turhaan. Vankilassa ei pääse nettiin eikä saa olla puhelintakaan.
- TVR
Varsinkin tämä viesti (20.2.2012) oli varsinainen ikkuna tulevaisuuteen:
"hei alien minusta sinä olet niin älykäs ja puolueeton että sinun pitäisi ryhtyä perustaa transsukupuolisten vapautusrintama voisin liittyä joukkoihisi ja tekisimme maailmasta paremman paikan"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614789Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1034506- 793980
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963887Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1212922- 352678
- 372592
- 272589
- 382559
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232424