Kuinka paljon on normia juoda?

jenniepk

Siis kysysin että kuinka paljon alkoholia(annoksia) ois normia juoda, olen 24v nainen ja juon about 4-8kpl 50cl tölkkiä kaljaa per kerta. Kerrat sitten vaihtelee nykyään 2-7 päivään viikossa! Tiedän ongelma on paha.. Jostain joskus luin näitä kuinka paljon nainen saa juoda ja muistaakseni ylitän varmaan suositun viikkoannoksen joka kerta.. et silleen menee. Olen myös aika hoikka ja nousuhumala alkaa kyllä jo ensimmäisen kaljatölkin juotua,. jotenki sitä sitte ei pysty enään lopettaan jos on juonut esim 3 tölkkiä niin juon ja juon kunnes juomat on loppu. En voi siis ostaa seuraavan päivän kaljoja valmiiksi koska joisin varmaan nekin...Ja sitten asiasta kolmanteen antabukset kuulemma auttaa siihen että ei tee mieli kaljaa, mutta minun tosi harvoin edes tekee oikeesti mieli kaljaa vaan juon vaan kai tavan vuoksi, olen koukussa siihen tunteeseen minkä alkoholi aiheuttaa. Auttaako antabukset myös siihen sitten niin että ei tee mieli edes lähtee ostaan kaljaa koska ällöttää koko ajatus???

27

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ja sitten asiasta kolmanteen antabukset kuulemma auttaa siihen että ei tee mieli kaljaa,"
      "Auttaako antabukset myös siihen sitten niin että ei tee mieli edes lähtee ostaan kaljaa.."

      Antabus ei vaikuta juomishaluihin mitenkään.
      Se toimii pelkkänä pelotteena, sillä kuurin aikana otettu alkoholi aiheuttaa antabus-reaktion; karmean pahoinvoinnin, oksentelua, punotusta, ja pumpun hakkaamista.
      Ja sekin on koettava toimiakseen todellisena pelotteena.
      Alkoholiriippuvaiset yleensä välttävät em. ikävyydet jättämällä Antabukset ottamatta, ja jonkun ajan päästä voidaan mieliharraste aloittaa uudelleen.
      Epätoivoisimmat tapaukset vetävät kuurin aikana niin kovan pikakännin, että antabus-reaktiota ei ehdi huomaamaan.

      Revia eroaa Antabuksesta sikäli, että sen kanssa voi ottaa kuppiakin, mutta aiheuttaa vain etovan tunteen. Kallis.

      Juomisesi hallinnan voit löytää vain korviesi välistä mielenhallinnalla, ei pillereillä.

      • jenniepk

        Ainut syy miksi haluaisin kokeilla antabusta olisi että saisin lopetettua juomisen. En tietenkää joisi kuurin aikana. Nimenomaan antabus olisi alkoholin korvike..Siis silleen että ei tekisi mieli juoda.


    • Nuori Lääkäri

      Juomasi määrät on vielä pienehköjä eikä anna aihetta huoleen. Voit vielä lisätä määriä huoleti!

      • -----

        Idiootti saapui jälleen...


      • jenniepk

        Haista paska jos oot täällä vaan vittuilemassa, yritän oikeasti hakea apua!!


      • Ikävittuilija

        Keksisit oikeamman nimimerkin. Kirjoitustaitosi ilmaisee, että koulut ovat sinulta jääneet kesken.


      • Sun lääkärinopinnot meni siinä pieleen, että nukuit kaikki oppitunnit. Kumma, kun sait paperit opiskelun päätteeksi. Ne olikin vessapaperit.


      • thebestnumber kirjoitti:

        Sun lääkärinopinnot meni siinä pieleen, että nukuit kaikki oppitunnit. Kumma, kun sait paperit opiskelun päätteeksi. Ne olikin vessapaperit.

        Viestini oli tarkoitettu Nuorelle Lääkärille.


      • jenniepk

        Kiitos linkeistä! Toi vika on hyvä, no ei mua kyllä aivojen vauriot haittaas niin paljon kun kehon.........


    • ^^^'''

      Paras normi on olla kokonaan juomatta. Sinäkin nuori nainen läträilet tuon hermomyrkyn kanssa. Tämä on valkoisen miehen taakka, ei alkoholi sovi naisille.

      • ...

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

        Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

        http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k


      • -----
        ... kirjoitti:

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

        Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

        http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

        Ja toinenkin päivystävä idiootti saapui jälleen...


    • Krane78

      Antabus on pelkkää huijausta jos on alkoholiongelma, jokainen juoppo pystyy olemaan vaikka päällään (eli juomatta) vaikkapa kuukauden.
      Sen jälkeen sitten voi toitottaa että eihän minulla ole ongelmaa kun olin juomatta kuukauden, antabuksella tai ilman.

      Ainoastaan täydellinen rehellisyys auttaa eteenpäin,
      alkoholistilla tulee erittäin voimakkaita kieltoja, valehteluja, salailuja juomisen suhteen, niitä ei vain halua tunnustaa ja huomata.

    • AA:n kyylä

      Kohtuullisen alkoholinkäytön raja on yksi olutpullo kymmentä vuotta kohden, sillä elimistö tarvitsee 10 vuotta toipuakseen yhdestä alkoholiannoksesta.
      Mikäli juot tätä useammin, niin kyse on alkoholismista ja perceesi oikea paikka on AA:n puupenkillä.

      • Puupenkki...

        ...ja pääsi on tehty samasta materiaalista.


    • Tosijuoppo-

      Olet tulossa alkoholistiksi. Holismi tarkoittaa kokonaisvaltaista. Kun kokoajan ajattelet juomaa ja teet kaikki asiat sitä silmälläpitäen, että voit ottaa...kaljaa.

      Aivojen "orkesterinjohtaja" herättää ja pitää yllä alkoholihimoa..siis ainoa tapa on vieroittaa itsensä juomatta olemalla, näin aivojen kemia ei enää pakota miettimään alkoholia alinomaa. Kun vapaudut himosta, alkaa elämä taas maistua ja olet oikeasti vapaa.

      Noin nuorena on hyvä aloittaa selviytyminen...olisimpa minäkin ymmärtänyt.

      • jenniepk

        Kiitoksia! Yritän kovasti, nyt kaksi päivää kuivilla mutta pelottaa ihan sikana huominen kun keskiviikko on yleensä mun perjantai... Vinkkejä miten saisin ajatukset pois kaljasta??!


      • jenniepk
        jenniepk kirjoitti:

        Kiitoksia! Yritän kovasti, nyt kaksi päivää kuivilla mutta pelottaa ihan sikana huominen kun keskiviikko on yleensä mun perjantai... Vinkkejä miten saisin ajatukset pois kaljasta??!

        Jes pystyin olla tänään juomatta, oon ylpee itestäni! :) tosin ei tää viikonloppua kohti parane,mutta auttaa kun kolmen päivän raittius takana.Kohta ihanasti selvänä nukkumaan :)


      • gwao93
        jenniepk kirjoitti:

        Jes pystyin olla tänään juomatta, oon ylpee itestäni! :) tosin ei tää viikonloppua kohti parane,mutta auttaa kun kolmen päivän raittius takana.Kohta ihanasti selvänä nukkumaan :)

        Onnea vain!! Olin itse ennen vastaavanlaisessa tilanteessa jossa jo kolmen päivän juomattomuus tuntui mahdottomalta. Mutta nyt sitä tässä ollaan, enää juon 2-4 kertaa kuussa. Määrät on yhä korkeita, mäyräkoira minimi mutta usein menee sinne 18 annoksen puolelle.

        Itse selvisin riippuvuudesta vain päättämällä yhdessä vaiheessa että nyt on lopetettava. Ankaria vierotusoireita toki tuli; alkoholi painoi ajatuksissani joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan. Elimistöni myös huomasi alkoholin saannin rajoittuneen ja lähetti minulle selittämättömiä pahoinvointi kohtauksia noin kuukauden ajan. Oksetti ja pyörrytti ja joskus öisin koin outoa kouristelua mikä esti nukkumisen. Mutta lopulta nuo loppui. Nyt olen sairastellut paljon vähemmän ja tuntenut itseni paljon terveemmäksi yleensäkin.


      • jenniepk
        gwao93 kirjoitti:

        Onnea vain!! Olin itse ennen vastaavanlaisessa tilanteessa jossa jo kolmen päivän juomattomuus tuntui mahdottomalta. Mutta nyt sitä tässä ollaan, enää juon 2-4 kertaa kuussa. Määrät on yhä korkeita, mäyräkoira minimi mutta usein menee sinne 18 annoksen puolelle.

        Itse selvisin riippuvuudesta vain päättämällä yhdessä vaiheessa että nyt on lopetettava. Ankaria vierotusoireita toki tuli; alkoholi painoi ajatuksissani joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan. Elimistöni myös huomasi alkoholin saannin rajoittuneen ja lähetti minulle selittämättömiä pahoinvointi kohtauksia noin kuukauden ajan. Oksetti ja pyörrytti ja joskus öisin koin outoa kouristelua mikä esti nukkumisen. Mutta lopulta nuo loppui. Nyt olen sairastellut paljon vähemmän ja tuntenut itseni paljon terveemmäksi yleensäkin.

        Tänään valitettavasti sorruin taas juomaan ja huomenna ois bileet yhellä kaverilla, että se siitä selvästä viikonlopusta. Kuitenki musta tuntuu nyt vahvemmalta ja että pystyisin pitämään juomisen pelkästään viikonlopuissa. Olipa hyvä kun kerroit noista vierotusoireista, mullakin tuli tollaisia ihme pahoinvointi juttuja, nyt tiedän mistä ne johtui. Jotenki aattelin olevani niin "nuori" ettei mulle mitään vierotusoireita tulisi, mutta on mullakin takana 5v ryyppäämistä, joskus vähempi,joskus enempi... Kun sä juot,juotko vain viikonloppuisin? Siis about kuukausi sulla meni että vierotusoireet loppu?


    • Parempi tänään kuin

      Minua on auttanut kaljan ja muun alkoholin mieliteon katoamiseen AA.
      Sinne palaveriin on mentävä itse ja oman itsensä vuoksi. Katso netistä palaveripaikka ja päätä menetkö sellaiseen vai et. Ei ole ala- tai yläikärajaa, riittää kunhan olet halukas luopumaan alkoholista. Ehkä et vielä tänään halua luopua juomistasi, mutta jos se päivä tulee, hae apua.

      • Larjus

        Ei menetä mitään jos menee hakemaan apua esim. AA:sta, vaihtoehdot käyvät vähiin jokatapauksessa.
        Voi viettää normaalia alkoholin täyttämää elämää jossa rentoudutaan aina vain useammin stressistä, vaimosta, lätkätuloksesta (you name it) alkoholin avulla.
        Ja olo käy ennenpitkään niin rennoksi että ollaan hiekkakuopassa tai kärvistellään pakkoraittiina kun suu napsaa.

        Toinen vaihtoehto on ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tehdä rehellisesti suhteensa selväksi alkoholiin ja tuloksena on absolutismi tai lähes täysi absolutismi.

        Kokemusta löytyy päihdepiireistä yli 30 v ajan.


      • tupla AA olut
        Larjus kirjoitti:

        Ei menetä mitään jos menee hakemaan apua esim. AA:sta, vaihtoehdot käyvät vähiin jokatapauksessa.
        Voi viettää normaalia alkoholin täyttämää elämää jossa rentoudutaan aina vain useammin stressistä, vaimosta, lätkätuloksesta (you name it) alkoholin avulla.
        Ja olo käy ennenpitkään niin rennoksi että ollaan hiekkakuopassa tai kärvistellään pakkoraittiina kun suu napsaa.

        Toinen vaihtoehto on ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tehdä rehellisesti suhteensa selväksi alkoholiin ja tuloksena on absolutismi tai lähes täysi absolutismi.

        Kokemusta löytyy päihdepiireistä yli 30 v ajan.

        Loispummi AA kerhosta, sinun perceesi haisee todella väkevästi. Tuki anuksesi löylykauhalla.


    • lai.pio

      Jos perceenhajusi ei ole vielä kammottava, ei ole syytä huoleen ja voit juoda aivan rauhassa.

      Miten on ulosteesi laita, väri, haju ja koostumus?

      • Yorzi

        Perceesi sijaitsee sinun viisaammassa päässäsi.


    • Ei krapulaa since-07

      Niin paljon ettei tule krapulaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe