Ruotsissa asuessani näin

on ne pellejä

kerran ajankohtaisohjelman jossa haastateltiin tavallisia ruotsalaismiehiä,heiltä kysyttiin että ovatko he mielestään isänmaallisia - KUKAAN HEISTÄ EI TUNTENUT ERITYISTÄ ISÄNMAALLISUUTTA.Tutkimus sitten osoittikin,että isänmaallisuus ei merkitse juuri mitään sveduille.

Kaikkein paras oli kun toimittaja kysyi eräältä nuorelta ruotsalaismieheltä,että jos Ruotsiin tulisi sota,niin mitä hän silloin tekisi - että puolustaisitko kotimaatasi.No kaveri alkoi nauraan ääneen ja sanoi,että ei todellakaan vaan hän lähtisi Tanskaan karkuun.Minä taas nauroin ääneen kun toimittaja raivostui tällaisesta vastauksesta ja alkoi arvostelemaan kaveria.

Onkohan Suomenruotsalaisilla samanlaisia tuntoja isänmaallisuudesta.

38

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taistelut taisteltu

"meidän isämme isät ja isämme niin, ovat kaatuneet taistoihin mielettömiin, turhaanko? - ei! mutta tunnustakaa, nyt ei miekalla oikeutta saa..."

• Puolustusvoimat

Ei ruotsalaisilla ole ollut tähänkään mennessä kuin yksi puoli sodissa, se oma puoli joka turvataan luovuttamalla materiaaleja hyökkääjälle, luovuttamalla tyhjäksi kaluttu siirtomaa ettei vain emämaahan hyökättäis tai jollain muulla selkärangattomalla tavalla selviytyminen keinoista välittämättä.
      Nähtävästi tämä asenne on ruotsalaisten geneettinen piirre........

Nythän on taas puhetta yhteisestä puolustusprojektista ruotsin kanssa joka on käytännössä lakkauttanut puolustusvoimansa, tässä tapauksessa se feministien kastroitu leijona kuvaa täydellisesti ruotsin toimivaa puolustusta.
      Vielä satojen vuosien riiston jälkeenkin pitäisi mennä sotimaan ruotsin puolesta, suomen rajoja puolustan kyllä mutta rynkkyä en käteeni ota hurrien vuoksi elleivät sitten satu hyökkäämään suomeen.

• Vaikutta vahvasti LAHJONNAN tulokselta.

• twervig

Tästä aiheesta on jo niin monta kertaa keskusteltu ettei kukaan enää jaksa kerran vielä sanoa että meidän maamme on Suomi, ja Suomen puolesta me taistelisimme vaatiessa. Mutta jatkuvasti täällä pilkataan meidän sotaveteraanejamme ja sodassa kaatuneita, ja vähäksytään taisteluhalukkuttamme Suomen puolesta. SIksi saamme sen kuvan ettette edes halua että teemme sitä. Koska ette sitä halua niin voisitte omille kansanedustajillenne tehdä aloitteen että ruotsinkieliset vapautetaan siihen jatkossa varusmiespalvelusta. Jos meidän tahtoomme ette luota ettekä usko niin emme mekään sitten enää tarvitse olla mukana asiassa joka olisi meistä ihan luonnollinen ja itsestään selvä.
      Kyllä vähemmällä mustamaalaamisella halu lähtee meiltäkin.

• twervig

Ihan tollaiset kommentit tekee että halu lähtee yhä enemmän.

Minulle se oli itsestään selvyys käydä armeijassa Dragsvikissä, koska isä ja sedät olivat olleet sodassa ja taistelleet itsenäisyytemme puolesta. Olen ennekin sanonut täällä: toinen setä tuli arkussa kotiin, toinen sotainvaliidina ja isä haavoittuneena. Meidän perheessämme siksi itsenäisyyspäivä ja kaattuneiten päivät ovat aina olleet tärkeät. Kun kysyin omilta pojiltani lähtevätkö Dragsvikiin niin sanoivat: Tietenkin lähdemme armeijaan olihan isoisä monta vuotta sodassa. He todella tekivät sen kunnianosoituksena hänelle ja muille veteraaneille. Ottaen oma osansa.

Tällä palstalla on monta kertaa myös todettu että karkuruus Ruotsiin oli isompi ruotsinkielisillä alueilla, mutta koko maan karkuruus %määrissä oli isompi suomenkielisillä.
        Mutta tiedätkö minä en moiti suomen- tai ruotsinkielisiä siitä jos terveys ei kestänyt, kuten monille oli laita. Jos oli kannaksella on ihme jos järki säilyi.

• rautaako?

"Surujen rintamakarkuruus oli suurempaa kuin suomalaisten. Svekot tahallaan sotkevat käsitteet."

Rintamakarkuruudessa kukaan ei voita Perususomalaisia.

Vain veteraaneilla on oikeus puhua sotiemme urotöistä tai sen puutteesta. Me muut emme olleet siellä. En ole koskaan kuullut sotaveteraaninin puhuvan kenenkään rintamakarkuruudesta.

Nettifennojen virtuaalinen yhden rintaman kielisota ei riitä kokemukseksi. Se ei ole "ISÄM MAAN PULUSTAMISTA".

• holvihanti

"Ruotsissa asuessaninäin"

Vamasti on näin, nehän nauttivat ssomessa tirvallisuudesta.
      Kannakselta lähtivät karkuun heti kun pääsivät, jättivät aikon josta kannas murtui.

• Hanttiholvi

Älä ota enää, vaan opettele kirjoittamaan!

• rautaako?

"Onkohan Suomenruotsalaisilla samanlaisia tuntoja isänmaallisuudesta."

En tiedä tuosta, mutta sekä hurrien että ruotsalaisten isänmaallisuus on terveempää kuin nettifennon.

• Minä poraan

> En tiedä tuosta, mutta sekä hurrien että ruotsalaisten isänmaallisuus on terveempää kuin nettifennon.

Ja minkä takia? Koska nettifennorasisti taistelee Neuvostoliiton joukoissa ja päästään pipi. Hammaslääkäri voi todistaa.

• hhyhyhyhyhy

No "rautaako" ethän sinä ja svedut ole lainkaan isänmaallisia - se on tuntematon käsite teille.

Sinä olet hyvin epäterve ihminen.

• hhyhhyhyhyhyhhyyh
        hhyhyhyhyhy kirjoitti:

No "rautaako" ethän sinä ja svedut ole lainkaan isänmaallisia - se on tuntematon käsite teille.

Sinä olet hyvin epäterve ihminen.

> Sinä olet hyvin epäterve ihminen.

Kaikki nettifennorasistit ovat sairaita.

• elätkö pitkään?
        hhyhhyhyhyhyhhyyh kirjoitti:

> Sinä olet hyvin epäterve ihminen.

Kaikki nettifennorasistit ovat sairaita.

No sinä olet todellakin epäterve ihminen - olethan sisäsiittoinen hur-ri...yyyööökk.

• Heitäpä voltti!
        elätkö pitkään? kirjoitti:

No sinä olet todellakin epäterve ihminen - olethan sisäsiittoinen hur-ri...yyyööökk.

Ehei - minä olen täysin suomenkielinen.

Minä vaan satun vihaamaan kaltaisiasi nettifennorasisteja, kuten jokaisen terveen suomalaisen tulee vihata.

• mee israeliin
        Heitäpä voltti! kirjoitti:

Minä vaan satun vihaamaan kaltaisiasi nettifennorasisteja, kuten jokaisen terveen suomalaisen tulee vihata.

Sinä olet yhtä suomenkielinen kuin Ruben Stillerkin. Eikö sieltä Turun synagogasta löydy idiootti töitä jotta pääset työeläkkeeltä pois loisimasta ja netissä ympäri vuorokauden roskaa kirjoittamasta vai etkö edes Torah kääröjä osaa järjestää SUKURUTSARI ÄÄLIÖ!

• mee jortaniin
        mee israeliin kirjoitti:

Sinä olet yhtä suomenkielinen kuin Ruben Stillerkin. Eikö sieltä Turun synagogasta löydy idiootti töitä jotta pääset työeläkkeeltä pois loisimasta ja netissä ympäri vuorokauden roskaa kirjoittamasta vai etkö edes Torah kääröjä osaa järjestää SUKURUTSARI ÄÄLIÖ!

Otapas nyt kielesi pois isäsianuksesta, tyttö hyvä.

Etkö sinä vihaa nettifennorasisteja, kuten jokaisen terveen suomalaisen tulisi vihata? Etkö olekaan suomalainen?

• mwgmiwmgwgmw
        Heitäpä voltti! kirjoitti:

"Minä vaan satun vihaamaan kaltaisiasi nettifennorasisteja, kuten jokaisen terveen suomalaisen tulee vihata."

Ei vihaaminen ole ´terve tunne. Hakeudu hoitoon ystävä hyvä.

• Nimi Erkki
        mwgmiwmgwgmw kirjoitti:

"Minä vaan satun vihaamaan kaltaisiasi nettifennorasisteja, kuten jokaisen terveen suomalaisen tulee vihata."

Ei vihaaminen ole ´terve tunne. Hakeudu hoitoon ystävä hyvä.

Sinä ilmeisesti olet nettifennonatsi tai nettifennorasisti. Miten ihmeessä sinä, itsekin sairas, kehoitat minua hakeutumaan hoitoon?

Onhan se aivan normaalia "vihata" kaikkea sitä, mitä kaltaisesi edustaa. Adolf Hitler, Stalin, Herkko, Heikko Talas - he edustavat pelkästään vihattavia asioita. En löydä heidän toiminnastaan mitään positiivista.

Ps. En muuten ole millään muotoa ystäväsi.

• mwgmiwmgwgmw
        Nimi Erkki kirjoitti:

Sinä ilmeisesti olet nettifennonatsi tai nettifennorasisti. Miten ihmeessä sinä, itsekin sairas, kehoitat minua hakeutumaan hoitoon?

Onhan se aivan normaalia "vihata" kaikkea sitä, mitä kaltaisesi edustaa. Adolf Hitler, Stalin, Herkko, Heikko Talas - he edustavat pelkästään vihattavia asioita. En löydä heidän toiminnastaan mitään positiivista.

Ps. En muuten ole millään muotoa ystäväsi.

Erittäin huolestuttavaa tuollainen vihapuhe. Taidat itse olla aikamoinen natsi, kun vihaat noin syvästi kaikkea erilaisuutta rakas ystävä. Mistä vihasi on saanut alkunsa Erkki- hyvä? Oletko omasta mielestäsi jollain tavalla parempi, erityisen hyvä ihminen? Siitäkö kiihkoilusi saa alkunsa. Joka tapauksessa on aivan selvää, että tuollainen syvä viha ei ole terve tunne. Vetoan sinuun ystävä rakas, hae apua, ennen kuin vihan tunteesi tukahduttaa sinut.

• Lääkäri.
        mwgmiwmgwgmw kirjoitti:

Erittäin huolestuttavaa tuollainen vihapuhe. Taidat itse olla aikamoinen natsi, kun vihaat noin syvästi kaikkea erilaisuutta rakas ystävä. Mistä vihasi on saanut alkunsa Erkki- hyvä? Oletko omasta mielestäsi jollain tavalla parempi, erityisen hyvä ihminen? Siitäkö kiihkoilusi saa alkunsa. Joka tapauksessa on aivan selvää, että tuollainen syvä viha ei ole terve tunne. Vetoan sinuun ystävä rakas, hae apua, ennen kuin vihan tunteesi tukahduttaa sinut.

En muuten ole millään muotoa ystäväsi. En halua tuntea kaltaisiasi rasisteja.

> Oletko omasta mielestäsi jollain tavalla parempi, erityisen hyvä ihminen?

Muihin verrattuna olen aivan tavallinen ihminen, mutta nettifennorasisteihin verrattuna olen oikea pyhimys! Te olette pohjasakkaa. En edes ole varma, oletteko enemmän sukua etanoille vai käärmeille.

> Joka tapauksessa on aivan selvää, että tuollainen syvä viha ei ole terve tunne.

Olen oppinut tämän syvän vihan nettifennorasisteilta.

> Vetoan sinuun ystävä rakas, hae apua, ennen kuin vihan tunteesi tukahduttaa sinut.

Miten sinä, nettifennosairas, voit minua tuossa asiassa opastaa.

• mwgmiwmgwgmw
        Lääkäri. kirjoitti:

En muuten ole millään muotoa ystäväsi. En halua tuntea kaltaisiasi rasisteja.

> Oletko omasta mielestäsi jollain tavalla parempi, erityisen hyvä ihminen?

Muihin verrattuna olen aivan tavallinen ihminen, mutta nettifennorasisteihin verrattuna olen oikea pyhimys! Te olette pohjasakkaa. En edes ole varma, oletteko enemmän sukua etanoille vai käärmeille.

> Joka tapauksessa on aivan selvää, että tuollainen syvä viha ei ole terve tunne.

Olen oppinut tämän syvän vihan nettifennorasisteilta.

> Vetoan sinuun ystävä rakas, hae apua, ennen kuin vihan tunteesi tukahduttaa sinut.

Miten sinä, nettifennosairas, voit minua tuossa asiassa opastaa.

Ahaa, mistä päättelit minun olevan rasisti, arvoisa ystäväni ja tuottelias mulknikki erkki/lääkäri?

Tuollainen miuden näkeminen eläiminä yms. oli tyypillistä natsien retoriikkaa. Ensin luulin sinun olevan äärikommunisti mutta oletkin ilmeisesti natsismiin päin kallellaan. Kuten olen jo aiemmin todennut sinulle rakas ystävä, mutta toistan sen uudestaan. Hae ihmeessä apua tuohon vihantunteeseen. Kaltaisessasi elämäntilanteessa olevalle on toki tyypillstä syyttä muita ongelmistaan, kuten näyt syyttävän "nettifennorasisteja" vihastasi. Sinun olisi aika nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni ja tunnustaa, että sinusta se viha kumpuaa.

Tsemmpiä sinulle ystävä rakas noiden ongelmiesi keskellä ja enne muuta toivotan sinulle ystävä kallis hyvää ja aurinkoista viikonloppua!

• Lääkäri.
        mwgmiwmgwgmw kirjoitti:

Ahaa, mistä päättelit minun olevan rasisti, arvoisa ystäväni ja tuottelias mulknikki erkki/lääkäri?

Tuollainen miuden näkeminen eläiminä yms. oli tyypillistä natsien retoriikkaa. Ensin luulin sinun olevan äärikommunisti mutta oletkin ilmeisesti natsismiin päin kallellaan. Kuten olen jo aiemmin todennut sinulle rakas ystävä, mutta toistan sen uudestaan. Hae ihmeessä apua tuohon vihantunteeseen. Kaltaisessasi elämäntilanteessa olevalle on toki tyypillstä syyttä muita ongelmistaan, kuten näyt syyttävän "nettifennorasisteja" vihastasi. Sinun olisi aika nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni ja tunnustaa, että sinusta se viha kumpuaa.

Tsemmpiä sinulle ystävä rakas noiden ongelmiesi keskellä ja enne muuta toivotan sinulle ystävä kallis hyvää ja aurinkoista viikonloppua!

OK, tehdään kuten sanot.

Palaan takaisin hoitokotiin. Se on ennestään jo täynnä nettifennoja.

• pakkoruotsittajat

Keskustelun aloittaja kysyy: "Onkohan Suomenruotsalaisilla samanlaisia tuntoja isänmaallisuudesta."

KOMMENTTI: Mielestäni yleensä ei. Vai onko joku kuullut, että RKP ajaisi isänmaan asiaa. Siitä teen johtopäätöksen.

Kun seuraa eduskunnan väkeä, näyttää, että ovat ensimmäisinä alasajamassa Suomea ja Suomen pääkieltä. Ajavat omia etujaan suurella pääomalla.

• Rantaruottalainen

Oot säkin pelle. Ootsä oikeesti noin tyhmä? Ja miten tää liittyy RKP :n politiikkaan? Mene esittämään noita kysymyksiä johonkin idiootti foorumiin.

• on ne pellejä

Minulle tapahtui vahinko.

Minun piti sanoa: KUKAAN NETTIFENNONATSEISTA EI TUNTENUT ERITYISTÄ ISÄNMAALLISUUTTA.

Siis tämä minun piti sanoa.

• vsvc2
    • Hurahuhhahhei

Hurrit ovat aina ja vain ajaneet omia etujaan Suomessa. Hurrit rohmuavat itselleen esimerkiksi Ylen budjetista 15%-20%. Hurrien koulutus on kalliimpaa kuin suomenkielisten koulutus. Hurrit syövät myös muiden vähemmistöjen rahat. Hurrius maksaa maltaita suomenkielisille.

• tamejfan

" kaksikielisistä hurreista löytyy ne pahimmat suomalaisuudensyöjät mitä ruotsiapuhuvista mistään"

Går de inte , fantamej , i era jädrans hårda skallen ?

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe