että Skoda voi olla noin nopea! Tänään Porvooseen menevän motarin liittymässä edessäni ajoi Skoda Superb ja se teki kiihdytyksessä selvän eron minuun. En tiedä mikä moottori Skodassa oli, mutta neljä pakoputkenpäätä siinä oli. Minulla on E60 530i. Kiihdytimme liki kävelyvauhdista tuohon 120 km/h ja pakko myöntää että Skoda vei! Kieltämättä hieman korpeaa.
Enpä olisi uskonut
23
934
Vastaukset
- simply clever 2
oisko olluna 1.4 TSI?
- Bemu
Minä taas mietin viime viikolla miten Skeidan RS voi olla noin hidas, Dieseli Bemari liikkui paremmin ja Skeida kuskin naamasta näkyi että nyt vituttaa
- Ocu RS
Älä vääristele! Juuri tänään erään bemarikuskin naama oli mutkalla kun ei pysynyt oman RS Ocun perässä. Bemukuski yritti pysyä kannoilla 50-120 km/h kiihdytyksessä, mutta eipä sillä jakoa ollut. Itse lopetin kiihdyttämisen tuossa 120 kohdalla, mutta bemukuskia kismitti niin kovin että jatkoi kiihdyttämistä. Bimmeri oli E90 korinen 325i. Ei uskoisi että se on Ocua tehokkaampi kun kerta se jäi niin paljon.
Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua. - ubivaajet
Ocu RS kirjoitti:
Älä vääristele! Juuri tänään erään bemarikuskin naama oli mutkalla kun ei pysynyt oman RS Ocun perässä. Bemukuski yritti pysyä kannoilla 50-120 km/h kiihdytyksessä, mutta eipä sillä jakoa ollut. Itse lopetin kiihdyttämisen tuossa 120 kohdalla, mutta bemukuskia kismitti niin kovin että jatkoi kiihdyttämistä. Bimmeri oli E90 korinen 325i. Ei uskoisi että se on Ocua tehokkaampi kun kerta se jäi niin paljon.
Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua.Olitko juuri se RS ocu kuski joka porvoon motarilla teki tosi kusipäisen tempun... Ajoin omalla 330i:llä vakkari päällä 130km/h kotia kohti ja eteen ilmesty sininen rs ocu. Ajoin ohi niin tämä apina kiihdytti rajusti siten että saavutti minut ja keulat olivat suunnilleen samoissa... mistä viiraa apina. Osaatko ajaa normaalisti? Se sun rs ocu on täysin jalkoihin jäävä sontaläjä, se ei ole edes tehokas. Corollan jälkeenhän se voi tuntua raketilta mutta ei se ole. Koeta nyt opetelle ajelemaan sillä tavalla että ihmisten ei tarvitse nauraa sinulle, kyydissä olijat nimittäin kaikki NAUROI sinulle. "on ihme idiootti", "katsonut liikaa you tubee"
- Yualle
Ocu RS kirjoitti:
Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua.Ilmeisen tarkka tuntemus skodamiehellä bemuista..., lukiko tuo E90 takaluukussa vai mistä moinen tieto?
- HAHAHAHHA!!!
Yualle kirjoitti:
Ilmeisen tarkka tuntemus skodamiehellä bemuista..., lukiko tuo E90 takaluukussa vai mistä moinen tieto?
No johan sen nyt näkee korista että onko se E46 vai E90. Taidat olla aika tollo? Raukkaparka luulet että vain BMW:n omistajat tunnistavat eri sukupolvet.
- E60 530i
No niin, selvitin netistä että mikä Superb se oikein oli. Moottorina on 3.6 V6 ja auto on myös nelivetoinen. Ei mikään ihme että noin rivakasti kulki. Siinä on ainakin hinnalle vastinetta, kun uusien hinnat ovat n. 50 000 euroa. Mutta Skodaa en silti ostaisi, pysyttelen tuttuun tapaan BMW:ssä, Audissa tai Mersussa.
- trolli olli.
Haise pahalle, uutena superb 3.6 litrasella koneella maksaa melkein 70 000 erkiä. Eikö olisi parempi että sinä menisit pihalle takaisin mopoautoasi virittelemään, senkin provoilija.
- Faktamies
Haise itse. 55k€ irtoaa uusi 3.6 Superb http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Superb-hinnasto.pdf?timestamp=2152012_214720
- Komia Vaunu:.!1%#++
Faktamies kirjoitti:
Haise itse. 55k€ irtoaa uusi 3.6 Superb http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Superb-hinnasto.pdf?timestamp=2152012_214720
.
Komia Vaunuhan se Superb on toisin kuin mauttomat bemarit
har!
. - Samaa näköä
Komia Vaunu:.!1%#++ kirjoitti:
.
Komia Vaunuhan se Superb on toisin kuin mauttomat bemarit
har!
.Kattelin yks päivä motarilla, että edessähän kollottaa menemään vanha Renault Megane sedani mutta lähemmäksi päästyäni siinä olikin Skodan logo. Tais olla Suberb.
http://media.autotalli.com/images/used_cars/netwheels/016/671/73r/ig5/01667173rig560/1332492567974/renault-megane-1998_01_normal_535x401.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Skoda_Superb_II_20090611_rear.JPG
- Keenu78
Aika laiska tuo sokota on ja se on silti sokota.
- Bemu
Tässä Ocu Rs herralle vähän faktaa, jotta en vääristele. Minä puhuin dieseli bemareista joten tässä vähän specsejä.
Skeidan Rs
2.0 TDI RS 170 hv 350 Nm
2.0 TFSI RS 200hv 280Nm
Bemarin dieselit 3 sarjoissa:
e46
320d 150hv 330Nm
330d 204hv 411Nm
e90
318d 122 hv 280 Nm
320d 163 hv 340 Nm
320d 177 hv 350 Nm
325d 197 hv 400 Nm
330d 231 hv 500 Nm
330d 245 hv 520 Nm
335d 286 hv 580 Nm
320 dieselin kanssa voi Octavialla olla pientä saumaa, muuten ei mitään. Massoja en katsonut, mutta uskon Octavian painavan enemmän.- Kiitos nauruista!
Kuules teini, käytännössä kokeiltu on luotettavampi kuin paperilla ilmoitetut. Sinulla on vielä PALJON opittavaa. Vain E90 330d ja 335d ovat Octaviaa nopeampia, sitten kun verrataan hinnalle vastinetta, niin Skoda on 100 kertaa parempi.
- opelix.
ite olen huomannut että nämä 530deet alkaa jäämään tossa 180 kmh kieppeillä, loppuneeko ajo-ominaisuudet vai kierrokset tierä sitä... ai niin mää ajankin ooppelilla!
- kyllä huomaa
että amikset ovat taas vallanneet isukkien tietsikat. Menkää vaikka 3 euron tuntipalkalla letkuapinoiksi.
- Flamenco Red
Niinpä!
Täysin luokattomia ovat nämä kiihdytyskisat ja kyykyttelykeskustelut ihan siitä riipumatta, ajetaanko Skodilla vai Bemareilla. Tuommoinen toiminta ei muutenkaan liikenteeseen kuulu - menisivät moottoriradalle purkamaan rattiraivoaan tai sitten sitä perikansallista huonoa itsetuntoa.
Oman kokemukseni mukaan nuo kiihdytys- ja tehoväittelyt ovat aika yhdentekeviä muutenkin. Käytännössä toki oleellisempaa on, osaako kaveri ylipäätään ajaa sitä vaunuaan vai ei. Helpottaahan se tehokas autokin tosin vähän.
Sanotaan nyt selvyyden vuoksi vielä sekin, että mielestäni BMW on kyllä hieno auto ja ovat Baijerissa kehittäneet vuosien varrella paljon hienoa tekniikkaa siihen. Sitten nämä lippalakkipellet pilaavat suotta hyvän merkin mainetta. Kumminkin, jos on käyntiä Müncheniin päin, niin siellä kannattaa ehdottomasti vierailla BMW:n museossa ja näyttelyssä, suosittelen.
Ja rehellisyyden nimissä kun autopalstalla ollaan: olen kohta viidettä vuotta Skoda-mies. Ei RS vaan vakio dieselillä mennään. Merkki-imago ei ole minulle se tärkein kysymys, vaan auton luotettavuus, ja sen vaatimuksen on Ocu lunastanut kiitettävästi. BMW:täkin katselin, mutta sellaisen Touring Bemun hinta, johon perheen lomareisuun kamat olisivat samalla lailla mahtuneet kuin Octaviaan mahtuu, olisi ollut tähtitieteellinen. En kokenut saavani siitä rahoilleni todellakaan tarpeeksi vastinetta.
Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy. - Dynamic Blue
Flamenco Red kirjoitti:
Niinpä!
Täysin luokattomia ovat nämä kiihdytyskisat ja kyykyttelykeskustelut ihan siitä riipumatta, ajetaanko Skodilla vai Bemareilla. Tuommoinen toiminta ei muutenkaan liikenteeseen kuulu - menisivät moottoriradalle purkamaan rattiraivoaan tai sitten sitä perikansallista huonoa itsetuntoa.
Oman kokemukseni mukaan nuo kiihdytys- ja tehoväittelyt ovat aika yhdentekeviä muutenkin. Käytännössä toki oleellisempaa on, osaako kaveri ylipäätään ajaa sitä vaunuaan vai ei. Helpottaahan se tehokas autokin tosin vähän.
Sanotaan nyt selvyyden vuoksi vielä sekin, että mielestäni BMW on kyllä hieno auto ja ovat Baijerissa kehittäneet vuosien varrella paljon hienoa tekniikkaa siihen. Sitten nämä lippalakkipellet pilaavat suotta hyvän merkin mainetta. Kumminkin, jos on käyntiä Müncheniin päin, niin siellä kannattaa ehdottomasti vierailla BMW:n museossa ja näyttelyssä, suosittelen.
Ja rehellisyyden nimissä kun autopalstalla ollaan: olen kohta viidettä vuotta Skoda-mies. Ei RS vaan vakio dieselillä mennään. Merkki-imago ei ole minulle se tärkein kysymys, vaan auton luotettavuus, ja sen vaatimuksen on Ocu lunastanut kiitettävästi. BMW:täkin katselin, mutta sellaisen Touring Bemun hinta, johon perheen lomareisuun kamat olisivat samalla lailla mahtuneet kuin Octaviaan mahtuu, olisi ollut tähtitieteellinen. En kokenut saavani siitä rahoilleni todellakaan tarpeeksi vastinetta.
Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy.Todella asiaa, Flamenco Red!! Itsekin ajelen kokolailla rajoitusten mukaan, vaikka autossa kohtuullisesti potkua olisikin. Ocu 1.8 TSI DSG. Jos joku haluaa ajaa ylinopeutta ja ohitella, niin annan kyllä suosiolla tilaa. Parempi antaa "hullujen" mennä. Muuten voi moni joutua kärsimään. Aivan syyttömätkin.
- Yualle
Flamenco Red kirjoitti:
Niinpä!
Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy.Ihan vaan mielenkiinnosta..., millä autolla ajoit viisi vuotta sitten...?
- Remuli3
Avaaja on trolli ja te menette 6-0 mukaan vedätykseen (ok, niin minäkin, trollia ei pitäisi ruokkia).
Muutoin on turha verrata kyseisiä merkkejä, ne eivät ole keskenään kilpailevia vaihtoehtoja. - s-keida-
Minun mielestä noi skeida jutut kuulu tuonne itä-auto palstalle
- tää on niin tätä!!
Eiköhän järjestetä Skoda-BMW kokoontumisajot Ahvenistolle.
Tarjolla makkaraa , virvokkeita ja nyrkkeilyhanskat!! - Route 66
Eikun Saksaan Autobahnille. Siellä lähtee luulot oman auton paremmuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462