Onko kohtalotovereita?
Koko kevään olen hakenut kaikkia mahdollisia töitä, eikä toistaiseksi ole herunut mitään. Pari työhaastattelua tulossa, mutta ne työt alkaisivat vasta heinäkuussa.
Olen avoliitossa ja mies on työttömyyspäivärahalla.
Voiko kesätöitä vaille jäänyt opiskelija saada mitään tukea? Kelan ja sossun sivuihin tutustuttuani meinasi tulla vedet silmiin, sillä mitään ei heru.
Kesätyötä vaille jääneet avoliitossa olevat opiskelijat!
8
238
Vastaukset
- Sossun tuleva täti
Voit kokeilla hakea toimeentulotukea, jos mies ei paljoa ansaitse.
- kuukudikuu
Hain joskus aiemmin samassa tilanteessa ja sain muutaman kympin. Sillä ei paljon vuokria maksella. Käsittääkseni raja rahan saamiselle on joku reilu tonni, eli jos toinen "ansaitsee" (vaikka olisi vain työttömyyspäivärahaa) esim.1100 euroa, sossu katsoo että "sen pitäis riittää molemmille" eikä anna mitään.
No, eihän se riitä.
Eikä toinen ole velvollinen maksamaan laskujani tai muutenkaan elättämään.
Paska systeemi ja täysi umpikuja.
- kuukudikuu
Kaipailisin erityisesti samassa tilanteessa olevilta kokemuksia ja vinkkejä selviytymiseen. Tiedän, että teitä on monia. Missä olette?
- SariaMaria
No ainakin teidän pitäisi olla oikeutettuja yleiseen asumistukeen. Tietääkseni opiskelijalla on oikeus työttömyyspäivärahaan, jos kesällä ei ole töitä.
- inkjpo
Opiskelija ei voi saada kesällä yleistä asumistukea, jos opinnot jatkuvat vielä syksyllä. Opiskelija ei myöskään ole oikeutettu työttömyystukiin.
Eli kumpikin väärin.
- eövnrun
Sossuun vain toimeentulotukea hakemaan. Onhan siinä kamala paperisota, mutta kannattaa kyllä.
Itse ollaan poikaystävän kanssa kahtena kesänä haettu kesäkuulle toimeentulotukea, sillä perusteella että ensimmäiset tilit tulee molemmille vasta loppukuussa (molemmat oltiin siis saatu töitä kuitenkin). Saatiin molemmilla kerroilla vuokraraha ja se täysi summa per naama minkä voi saada, eli kai se oli jotain 350€.
Kyllä ne sulle jotain sieltä antaa, voit vaikka sanoa että tahdot varata ajan että pääset virkailijan kanssa juttelemaan ja sanoa ettei avomiehesi sinua elätä. - Tuleva sossu
Avomies on kyllä elatusvelvollinen tuossa tialnteessa...
- Minä 123
Laita vielä työhakemusta kaikkiin mahdollisiin henkilöstövuokrausfirmoihin. Pitkin kesää saattaa tulla keikkahommia ainakin. Tai voitko suorittaa jotain kursseja kesopintoina, että saisit opintotukea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482519Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321887Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231185Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56916