Saako käydä sanomassa

jjjjjjjjjjjjhgfhh

Kun naapurin lapsi itkee millon mihinki päivän aikaan joka kuuluu selvästi seinän läpi ja lastenvaunut ja millon mitäki lojuu rappukäytävässä? En halua riidellä naapurien kanssa mutta todella käy hermoille... :-(

23

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämää se on vain

      Et saa!!! se on voi voi.... lapset itkevät aina silloin tällöin.. kysy vaikka vanhemmiltasi.

    • 5+12

      no tuo itku tuskin loppuu sanomalla, mutta käytäillä lojuvista tavaroista pitääkin mainita, paloturvallisuus riski. jos ei korjaa pois, ilmoita isännöitsijälle.

      • jjjjjjjhg

        Siinä ne on kauheat vaunut heti oven vieressä täynä vilttejä ja ties mitä leluja ja pulloja. Turvallisuus riski ja vielä todella törkeän näköistä jos vaikka vieraita tulee niin ensimmäisenä vaunut väisteltävänä :-( ja siihen itkemiseen että tuntuu kuin tahallaa aina tois rappuun heti ku itku alkaa, aina sinne pyöräilemään tai kauppaan pitää lähteä ku lapsi meteliä pitää että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa. Harmittaa varmasti muitaki tahon asukkeja vaikka niiltä en ole kysynyt. Onhan kaikilla muillaki asioita joita pitäisi saada tehdä rauhassa.


      • justiisa juu
        jjjjjjjhg kirjoitti:

        Siinä ne on kauheat vaunut heti oven vieressä täynä vilttejä ja ties mitä leluja ja pulloja. Turvallisuus riski ja vielä todella törkeän näköistä jos vaikka vieraita tulee niin ensimmäisenä vaunut väisteltävänä :-( ja siihen itkemiseen että tuntuu kuin tahallaa aina tois rappuun heti ku itku alkaa, aina sinne pyöräilemään tai kauppaan pitää lähteä ku lapsi meteliä pitää että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa. Harmittaa varmasti muitaki tahon asukkeja vaikka niiltä en ole kysynyt. Onhan kaikilla muillaki asioita joita pitäisi saada tehdä rauhassa.

        :D :D Eikö tullut mieleen että lapsi itkee aina lähtötilanteissa esim. siksi ettei tykkää pukemisesta??? Meillä esikoinen sai ainak kauheat raivarit kun piti alkaa pukemaan. Joo, varmaan vievät tahallaan rappuun kun lapsi alkaa itkemään... Hohhoijaa.


      • siis häh ;D
        jjjjjjjhg kirjoitti:

        Siinä ne on kauheat vaunut heti oven vieressä täynä vilttejä ja ties mitä leluja ja pulloja. Turvallisuus riski ja vielä todella törkeän näköistä jos vaikka vieraita tulee niin ensimmäisenä vaunut väisteltävänä :-( ja siihen itkemiseen että tuntuu kuin tahallaa aina tois rappuun heti ku itku alkaa, aina sinne pyöräilemään tai kauppaan pitää lähteä ku lapsi meteliä pitää että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa. Harmittaa varmasti muitaki tahon asukkeja vaikka niiltä en ole kysynyt. Onhan kaikilla muillaki asioita joita pitäisi saada tehdä rauhassa.

        "... kauheat vaunut ..."
        ai että ihan KAUHEAT vaunut ;D
        Siis oikeesti jos ne on tiellä, niin siirrä sivuun. Paloturvallisuudesta puheenollen, jos yhdet lastenvaunut tukkii koko käytävän, niin se käytävä ei täytä paloturvallisuusmääräyksiä :D
        Ja jos siellä todellakin on paljon romuja sikin sokin, niin ilmoita isännöitsijälle (naapurisi ei tarvi tietää kuka ilmoitti)

        "että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa..."
        ... aattelitko että YH-äidit ei käy kaupassa lainkaan??? Vaikka ei olisi YH-äiti, niin kyll välissä pitää ottaa jälkikasvu kauppareissulle mukaan - ei sitä naapureilta kysytä.

        Ja lapset itkee, toiset enempi ja toiset vähempi. Luulisi että jokainen tän tajuaa... Ja kuten joku edellä mainitsi, niin osa lapsista alkaa itkeen siirtymisilanteissa, esim. ulos lähteminen.


      • .
        siis häh ;D kirjoitti:

        "... kauheat vaunut ..."
        ai että ihan KAUHEAT vaunut ;D
        Siis oikeesti jos ne on tiellä, niin siirrä sivuun. Paloturvallisuudesta puheenollen, jos yhdet lastenvaunut tukkii koko käytävän, niin se käytävä ei täytä paloturvallisuusmääräyksiä :D
        Ja jos siellä todellakin on paljon romuja sikin sokin, niin ilmoita isännöitsijälle (naapurisi ei tarvi tietää kuka ilmoitti)

        "että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa..."
        ... aattelitko että YH-äidit ei käy kaupassa lainkaan??? Vaikka ei olisi YH-äiti, niin kyll välissä pitää ottaa jälkikasvu kauppareissulle mukaan - ei sitä naapureilta kysytä.

        Ja lapset itkee, toiset enempi ja toiset vähempi. Luulisi että jokainen tän tajuaa... Ja kuten joku edellä mainitsi, niin osa lapsista alkaa itkeen siirtymisilanteissa, esim. ulos lähteminen.

        Rappukäytävässä ei saa säilyttää vaunuja eikä mitään muutakaan, ilmoitus isännöitsijälle ja jos ei mitään tapahdu soita palotark.


      • esftrre
        jjjjjjjhg kirjoitti:

        Siinä ne on kauheat vaunut heti oven vieressä täynä vilttejä ja ties mitä leluja ja pulloja. Turvallisuus riski ja vielä todella törkeän näköistä jos vaikka vieraita tulee niin ensimmäisenä vaunut väisteltävänä :-( ja siihen itkemiseen että tuntuu kuin tahallaa aina tois rappuun heti ku itku alkaa, aina sinne pyöräilemään tai kauppaan pitää lähteä ku lapsi meteliä pitää että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa. Harmittaa varmasti muitaki tahon asukkeja vaikka niiltä en ole kysynyt. Onhan kaikilla muillaki asioita joita pitäisi saada tehdä rauhassa.

        Itsellä 1,5 ja 3-vuotiaat lapset. Nuorimmainen itkee/huutaa/karjuu aina kun tullaan ulkoa sisälle ihan vain siksi, että hän ei halua tulla sisälle :-). Selitäpä se 1-vuotiaalle, että naapurit ei tykkää siitä. Tällöin joudun kantamaan huutavan lapsen sisälle, joka siis tapahtuu lähes joka kerta kun tulemme sisälle. Lähes aina korjaan omat lelumme pois rivitaloyhtiömme pihalta, mutta valitettavasti nyt on pari kertaa jäänyt lasten pari lelua ja mopo yleiselle pihalle (hui kauhistus) ihan vain siitä syystä, että kun ne molemmat lapset temppuili eivätkä halunnneet tulla sisälle, niin joudun kantamaan heidät sisälle ja jos olisin jäänyt vielä korjaamaan leluja, niin lapsukaiset olisivat karanneet ties minne sillä välin. Joskus katsos sattuu inhimillisiä vahinkoja/unohduksia kun koittaa hoitaa yhtaikaa montaa asiaa, ei siinä sen kummempaa. Joskus olis ihan hyvä lapsettomien ihmisten olla yksin viikko parin pienen lapsen kanssa, niin ehkä asenne muuttus myös. Useimmat pienet taaperot itkevät kun heitä puetaan tai joutuvat lähtemään kesken leikkien sisälle :-)


      • ijouhygdr
        siis häh ;D kirjoitti:

        "... kauheat vaunut ..."
        ai että ihan KAUHEAT vaunut ;D
        Siis oikeesti jos ne on tiellä, niin siirrä sivuun. Paloturvallisuudesta puheenollen, jos yhdet lastenvaunut tukkii koko käytävän, niin se käytävä ei täytä paloturvallisuusmääräyksiä :D
        Ja jos siellä todellakin on paljon romuja sikin sokin, niin ilmoita isännöitsijälle (naapurisi ei tarvi tietää kuka ilmoitti)

        "että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa..."
        ... aattelitko että YH-äidit ei käy kaupassa lainkaan??? Vaikka ei olisi YH-äiti, niin kyll välissä pitää ottaa jälkikasvu kauppareissulle mukaan - ei sitä naapureilta kysytä.

        Ja lapset itkee, toiset enempi ja toiset vähempi. Luulisi että jokainen tän tajuaa... Ja kuten joku edellä mainitsi, niin osa lapsista alkaa itkeen siirtymisilanteissa, esim. ulos lähteminen.

        se paloturvallisuus ja vaunujen säilyttäminen rappukäytävässä-kielto kylläkin on sitä varten, että jotkut äpärät sytyttelevät vaunuja tuleen huvikseen. Onhan näitä uutisissa ollut paljonkin. Meille tuli heti yhden tapauksen jälkeen yhtiöön ehdoton kielto, ja sen voivat turvatarkastajat tulla tarkastamaan milloin vain. Itse siirrän kenen tahansa vaunut ulos, jos joku ne on käytävään jättänyt, teen ihan sääntöjen mukaan siis.


      • asdfsd
        jjjjjjjhg kirjoitti:

        Siinä ne on kauheat vaunut heti oven vieressä täynä vilttejä ja ties mitä leluja ja pulloja. Turvallisuus riski ja vielä todella törkeän näköistä jos vaikka vieraita tulee niin ensimmäisenä vaunut väisteltävänä :-( ja siihen itkemiseen että tuntuu kuin tahallaa aina tois rappuun heti ku itku alkaa, aina sinne pyöräilemään tai kauppaan pitää lähteä ku lapsi meteliä pitää että varmasti kaikki näkee että lapsi on vaikka ei ukkoa. Harmittaa varmasti muitaki tahon asukkeja vaikka niiltä en ole kysynyt. Onhan kaikilla muillaki asioita joita pitäisi saada tehdä rauhassa.

        Kuulenko sarkasmin kaiun tekstissäsi?


    • Itkuhälytin

      Itkevä lapsi!
      Sanonpa sinulle, että lapsi, joka ei ikinä itke, ei ole kunnossa. Pikkulapsen ainoa tapa ilmaista tunteitaan on itku ja nauru. Sinä kuulet vain itkun seinän läpi.

      Lyhyt on pinnasi, jos et kestä vaunuja rapussa, sillä ne ovat käytössä hyvin lyhyen ajan. Lapsi kasvaa niistä pois. Hän menee sitä paitsi hyvin pian päivähoitoon, jossa on 10 tuntia päivässä.
      Lapsilta vaaditaan nykyisin kohtuuttomia.

      Itse olet ilmeisesti lapsetoin aikuinen.
      Sen verran myötämielisyyttä pitäisi kaikilta löytyä, että ei ahdista lapsen vanhempia tai lasta itseään, sillä lapset ovat nykyisen hyvinvointivaltion syyttömiä maksajia. Heiltä ei mitään kysytä, mutta edellytetään, että he ovat tyytyväisiä, kun savat kuivaa päällensä ja ruokaa vatsansa täyteen.
      Muuta eivät tarvitse, joten mitään huutoa ei sallita?

      • 11+12

        Olen samaa mieltä kanssasi, että lapsilta vaaditaan nykyisin kohtuuttomia.

        Mutta kyllä niitä vaunuja pidempäänkin tarvitaan. Vaunut vaihtuvat rattaiksi, joita tarvitaan pitkään. Meillä vielä kohta 2v istuu rattaissa, sillä ei jaksa kävellä pitkiä matkoja. Ja meidän talon järjestyssäännöissä lukee, että rattaita ei saa säilyttää rappukäytävässä turvallisuus riskien vuoksi. Joten ap voi ilmoittaa rattaista isännöitsijälle, jos haluaa. Huudosta vaan ei voi mennä sanomaan mitään :D

        Toinen on tuo, että ap:n naapuri voi hyvinkin olla kotona vielä pitkään.. Kaikki ei laita lasta heti hoitoon kun mahdollista. Jotkut hoitavat lapsiaan sen 3v kotona, joten ei välttämättä ole pian menossa hoitoon.


    • jjjjjjhg

      Yleensä hillitsen kyllä hermoni ja pidän kyllä itseäni hyvin muiden kanssa toimeen tulevana ihmisenä ja kärsivällisenä mutta mitä leluihin tulee pihalla niin oli ikä mikä tahansa niin järjestyssäännöt on samat kaikille ja joskus on leluja tullu pihalta heitettyä roskiin. Kyllä siisteydestä kuuluu kaikkien pitää kiinni.

      • Ei provoille!

        Ahaas... sää ootki näköjään pelkkä tyhmä provoilija!


      • Hattivatti

        Tee palvelus kaikille ja kysy naapuristasi sitä lasta hoitoon viikoksi kuten joku mainitsi.
        Koita selvitä ilman itkuja ja samalla saada kätevästi hoidettua ne lelut ja rattaatkin... Tarkoitan yötä päivää.
        Vaikka järjestys olla pitää niin selvästikin inhimillisyyttä peliin. Aina voi soittaa ovikelloa ja tarjota vaikka apua lelujen keräämiseen...miksi osoittaa negaa laittamalla roskiin kun voi auttaa?


      • jjjjjjhg
        Hattivatti kirjoitti:

        Tee palvelus kaikille ja kysy naapuristasi sitä lasta hoitoon viikoksi kuten joku mainitsi.
        Koita selvitä ilman itkuja ja samalla saada kätevästi hoidettua ne lelut ja rattaatkin... Tarkoitan yötä päivää.
        Vaikka järjestys olla pitää niin selvästikin inhimillisyyttä peliin. Aina voi soittaa ovikelloa ja tarjota vaikka apua lelujen keräämiseen...miksi osoittaa negaa laittamalla roskiin kun voi auttaa?

        Ensinnäkin lapsettomuus on oma valintani ja juurikin sen takia peräänkuulutan että naapurinikin oisi saanut miettiä ennen lapsen tekoa kun ei selvästikään rahkeet riitä siihen. Lelujen ja roskien lojumisenkin sietää tiettyyn pisteeseen asti. Eipä kukaan minua auta omien ongelmieni kanssa.


      • egtsz
        jjjjjjhg kirjoitti:

        Ensinnäkin lapsettomuus on oma valintani ja juurikin sen takia peräänkuulutan että naapurinikin oisi saanut miettiä ennen lapsen tekoa kun ei selvästikään rahkeet riitä siihen. Lelujen ja roskien lojumisenkin sietää tiettyyn pisteeseen asti. Eipä kukaan minua auta omien ongelmieni kanssa.

        Tästä hyvin paistaa taas yleinen asenne lapsia kohtaan Suomessa, Suomi on varmaan epälapsiystävällisin maa, mitä tiedän Euroopassa! Täällä lapset eivät saa näkyä ja kuulua missään, vaan heidän tulisi olla poissa silmistä ja jaloista. Nyt lapsia ei saa enää tuoda kauppoihin, ravintoloihin (ulkomailla lapsiperheet syövätkin yhdessä, mutta Suomessa juuri kukaan ei enää uskalla kun kaltaisesi kusimulkut näkevät lapset vain rasitteina), ei saa imettää, ei saa tuoda lentokoneeseen ja jotkut jopa jo kieltävät lasten leikkimisen yleisessä pihassaankin ettei se vaan häiritse muita, voi tsiisus! Kyse ei kuule myöskään ole mistään "jos ei rahkeet riitä siihen" jutusta, vaan siitä, että se on sitä kaaosta se elämä pikkulapsiperheessä jos on useampia lapsia :-). Et sinäkään olisi täällä jos vanhempasi olisivat ajatelleet kuin sinä. Kuka sinun eläkkeesi ja terveydenhuoltosi maksaa kun sinä olet vanha jos kukaan ei enää tee lapsia?? Jos asuu rivatalossa/kerrostalossa, niin sun täytyy hyväksyä erilaiset ihmiset ja perheet. Kyllä muakin ärsyttää naapurin koira, joka on joskus kusassu meidän rappusten viereen ja haukkuu päivät pitkät kun yritän nukuttaa lapsiani, mutta en mä mene siitä valittamaan! Muuta ok-taloon jos et suvaitse muunlaisia ihmisiä!


      • jjjjjhg
        egtsz kirjoitti:

        Tästä hyvin paistaa taas yleinen asenne lapsia kohtaan Suomessa, Suomi on varmaan epälapsiystävällisin maa, mitä tiedän Euroopassa! Täällä lapset eivät saa näkyä ja kuulua missään, vaan heidän tulisi olla poissa silmistä ja jaloista. Nyt lapsia ei saa enää tuoda kauppoihin, ravintoloihin (ulkomailla lapsiperheet syövätkin yhdessä, mutta Suomessa juuri kukaan ei enää uskalla kun kaltaisesi kusimulkut näkevät lapset vain rasitteina), ei saa imettää, ei saa tuoda lentokoneeseen ja jotkut jopa jo kieltävät lasten leikkimisen yleisessä pihassaankin ettei se vaan häiritse muita, voi tsiisus! Kyse ei kuule myöskään ole mistään "jos ei rahkeet riitä siihen" jutusta, vaan siitä, että se on sitä kaaosta se elämä pikkulapsiperheessä jos on useampia lapsia :-). Et sinäkään olisi täällä jos vanhempasi olisivat ajatelleet kuin sinä. Kuka sinun eläkkeesi ja terveydenhuoltosi maksaa kun sinä olet vanha jos kukaan ei enää tee lapsia?? Jos asuu rivatalossa/kerrostalossa, niin sun täytyy hyväksyä erilaiset ihmiset ja perheet. Kyllä muakin ärsyttää naapurin koira, joka on joskus kusassu meidän rappusten viereen ja haukkuu päivät pitkät kun yritän nukuttaa lapsiani, mutta en mä mene siitä valittamaan! Muuta ok-taloon jos et suvaitse muunlaisia ihmisiä!

        En sanoisi olevani kusimulkku vain sen takia että koitan pitää sovituista säännöistä kiinni, ja miksi mun pitäisi muuttaa omakotitaloon, minä en itke naamapunasena 22.00 jälkeen tai tuki rappua tai levittele tavaroitani pitkin pihoja, eikai lapsi ole tekosyy lakien rikkomiseen. Minä pidän säännöistä kii ei tämä yh äiti, ostelkoon hän taloja missä ei ole häiriöksi muille


    • 6+8

      mä nyt kyllä haluan vähän puolustaa ap:tä. Sen lapsen itkun sä nyt vaan joudut kestämään, varmaan jokainen kerrostalossa asunut tietää sen että elämisen äänet kuuluu ja sit pitää uuttaa muualle jos niitä ei kestä. mutta ei se rappu oo mikään tavaroiden säilytyspaikka!! ja joku kirjotti että lapsi menee pian hoitoon ja rattaita ei kauan käytetä, mistä sä tiedät milloin se menee hoitoon?!? sinne voi olla toinen tulossa ja äiti kotona seuraavt kolme vuotta tai ei mene ollenkaan töihin tai jotain muuta ja kyllä noita rattaita nyt useamman vuoden käytetään, jos haluaa kulkea jalan esim kaupungilla.. ja miks lapsettomilta vaaditaan joustavuutta että pitää tarjota apua tai siivota toisten jäljiltä lelut? pitää sitten ottaa vähemmän leluja ulos mukaan ja vaikka opettaa se lapsi keräämään ne lelut yhdessä ja myös niitä lapsia vois tehdä sen verran minkä pystyy hoitamaan ilman että olettaa naapurin tulevan avuksi.. ja juu kyllä mullakin on lapsi mutta hoidan hänet ja meen lelut pois muiden jaloista ihan itse! ne jotka haluaa levittää ne rojunsa ympäri pihaa vois muuttaa sinne ok-taloon missä oma piha..

      • jjjjjhg

        Kiitoksia :-)


      • asenne kysymys

        Kyllä se nyt vaan on niin tässä elämässä että JOKAINEN tarvitsee apua joskus, se lapseton itsekäs alkuperäinenkin.

        Toivottavasti hän ei sitä sitten silloin saa. Ei ole ansainnut.

        Ei muuta.


    • huh huh

      Onneksi asutaan omakotitalossa...

    • ....................

      Onneksi olet päättänyt olla lapseton. Ajattelen tässä vaan sen mahdollisen lapsen parasta.

      Niin ja muistathan (tämä voi tosin tulla yllätyksenä); maailma ei ihan oikeasti pyöri sinun itsekkään ahterisi ympärillä.

      • jjjjjhg

        Ei pyöri ei, kumpa naapurini ja typerä kakara sen tajuaisivat. Häiriköintiin ei ole mitään syytä. Vaadin vain samoja sääntöjä kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe