Dehler ilmoitti että tehdas suljetaan. Vielä vuosi sitten vakuutettiin että
tehdasta ei siirretä hansen tehtaalle. Onko tämä viimeinen niitti Dehlerin
entiselle laatutasolle. Jo nyt ollaan nähty Hansemaisia ratkaisuja valmustus-
menetelmissä ja materiaalivalinnoissa. Sääli että hyvää brändiä pilattiin.
Miten käy Dufourin ja Grand Soleilin Bavaria leirissä. ?
Dehler sulkee tehtaansa
20
503
Vastaukset
- 55566
http://www.bymnews.com/news/newsDetails.php?id=103269
Eihän dehlerin brandi häviä, tuotantoa vain integroidaan hanse groupissa yhdelle tehtaalle.- nimellisesti ei
Lulltavasti kuitenkin se tarkoittaa, että Hansea tehdään kahdella nimellä ja ehkä hieman eri painotuksin ominaisuuksissa. Silti molemmat merkit tulevat samasta tuutista.
- and so?
nimellisesti ei kirjoitti:
Lulltavasti kuitenkin se tarkoittaa, että Hansea tehdään kahdella nimellä ja ehkä hieman eri painotuksin ominaisuuksissa. Silti molemmat merkit tulevat samasta tuutista.
Ja mikä siinä on ongelmana?
- br7e67
nimellisesti ei kirjoitti:
Lulltavasti kuitenkin se tarkoittaa, että Hansea tehdään kahdella nimellä ja ehkä hieman eri painotuksin ominaisuuksissa. Silti molemmat merkit tulevat samasta tuutista.
ossatsie enkkua;-)
"The move will in no way complicate matters for Dehler customers as the first Dehler yacht will be integrated into the production process at Greifswald from as early as September 2012. Orders taken at winter trade fairs will have been completed on time for the 2013 season. The new, very popular 38- foot class, available from Dehler as from the fourth quarter of 2012, will also be produced at the main site in Greifswald."
Eipä siis ole sama paatti tulevaisuudessakaan hanse ja dehler. Kuin myöskään ei ole sama biili audi, volkkari ja skoda vaikka samoja osia on. - no jaa...
and so? kirjoitti:
Ja mikä siinä on ongelmana?
Miten sen nyt ottaa. Laadusta ei näköjään makseta ja nyt niidenkin harvojen, jotka olivat valmiita niin tekemään, on joko tyydyttävä halpatuotantoon tai etsittävä uusi toimittaja entistä kalliimmalla. Muutama pienempi tulee aina jäämään jäljelle, mutta lukumääräisesti veistämöitä tule katoamaan varmaan vielä enemmänkin. Onhan edelleen niitä tunnettuja yksin kappalein tekijöitä, joiden työt on varattu vuosiksi eteenpäin.
Vielä muutama vuosi sitten Finn Flyerit ja Dehlerit olivat ainot, jotka minua jaksoivat messuilla innostaa. Nyt veneteollisuus menee siihen, ettei merkkejä ja malleja erottaisi toisistaan mikään, ellei tietoja isolla kirjoitettaisi kylkeen. Onko se sitten jokin ongelma, on toinen juttu. - 4+1
no jaa... kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa. Laadusta ei näköjään makseta ja nyt niidenkin harvojen, jotka olivat valmiita niin tekemään, on joko tyydyttävä halpatuotantoon tai etsittävä uusi toimittaja entistä kalliimmalla. Muutama pienempi tulee aina jäämään jäljelle, mutta lukumääräisesti veistämöitä tule katoamaan varmaan vielä enemmänkin. Onhan edelleen niitä tunnettuja yksin kappalein tekijöitä, joiden työt on varattu vuosiksi eteenpäin.
Vielä muutama vuosi sitten Finn Flyerit ja Dehlerit olivat ainot, jotka minua jaksoivat messuilla innostaa. Nyt veneteollisuus menee siihen, ettei merkkejä ja malleja erottaisi toisistaan mikään, ellei tietoja isolla kirjoitettaisi kylkeen. Onko se sitten jokin ongelma, on toinen juttu.Enpä malta olla kommentoimatta tuota itkuasi "laadusta ei makseta". Argumenttisi on nääs aika hutera: ensin pitäisi vallita yksimielisyys siitä, että kalliimmassa veneessä on jotain sellaista "laatua", josta yleensä kannattaisi edes jonkun maksaa.
- ossaan mie
br7e67 kirjoitti:
ossatsie enkkua;-)
"The move will in no way complicate matters for Dehler customers as the first Dehler yacht will be integrated into the production process at Greifswald from as early as September 2012. Orders taken at winter trade fairs will have been completed on time for the 2013 season. The new, very popular 38- foot class, available from Dehler as from the fourth quarter of 2012, will also be produced at the main site in Greifswald."
Eipä siis ole sama paatti tulevaisuudessakaan hanse ja dehler. Kuin myöskään ei ole sama biili audi, volkkari ja skoda vaikka samoja osia on.Uskotko tuota itsekään?
Ehkä toi autovertaus on tässä aika hyväkin. Audissa, volkkarissa ja Skodassa on kussakin hiukan eri mausteita ja sitäkin enemmän erilaista mielikuvaa. Nehän kootaankin eri paikoissa, mutta mitä eroa niissä varsinaisesti olisi? - Segmentointia
ossaan mie kirjoitti:
Uskotko tuota itsekään?
Ehkä toi autovertaus on tässä aika hyväkin. Audissa, volkkarissa ja Skodassa on kussakin hiukan eri mausteita ja sitäkin enemmän erilaista mielikuvaa. Nehän kootaankin eri paikoissa, mutta mitä eroa niissä varsinaisesti olisi?Audissa, Volkkarissa ja Skodassa on sen verran mielikuva- ja muotoilueroja, että ne saadaan myytyä eri asiakkaille eri hintaan. Koska ihmiset haluavat myös kalliita autoja, on selvää, että niitä on tarjolla. Miksei olisi? Hinnanerolla ei todellakaan ole tässä tapauksessa mitään tekemistä autojen todellisen tai koetun laadun kanssa. Kyse on markkinoiden segmentoinnista. Mitään "Audi-tehdasta" ei ole edes olemassa (kuten ei muuten Volvo Pentan diesel-moottoritehdastakaan...)
- ei yksimielisyyttä
4+1 kirjoitti:
Enpä malta olla kommentoimatta tuota itkuasi "laadusta ei makseta". Argumenttisi on nääs aika hutera: ensin pitäisi vallita yksimielisyys siitä, että kalliimmassa veneessä on jotain sellaista "laatua", josta yleensä kannattaisi edes jonkun maksaa.
Käy katsomassa ensin sellaista halpaa ja sitten sellaista kallista venettä. Jos et näe sitä eroa, ei ainakaan sinun kannata siitä erosta maksaa. Se taas ei tarkoita sitä, etteikö joku muu näkisi. Edes mitään yksimielisyyttä asiasta ei tarvitse vallita.
- 4+1
ei yksimielisyyttä kirjoitti:
Käy katsomassa ensin sellaista halpaa ja sitten sellaista kallista venettä. Jos et näe sitä eroa, ei ainakaan sinun kannata siitä erosta maksaa. Se taas ei tarkoita sitä, etteikö joku muu näkisi. Edes mitään yksimielisyyttä asiasta ei tarvitse vallita.
Jos haluat käyttää "laatua" jotenkin yleispätevänä argumenttina tyyliin "laadusta ei makseta", niin silloin nimenomaan pitäisi olla jonkinsorttinen yksimielisyys laadun määritelmästä jne. Kyse on tavallaan faktojen ja mielipiteiden välisestä erosta.
- 5+2
4+1 kirjoitti:
Jos haluat käyttää "laatua" jotenkin yleispätevänä argumenttina tyyliin "laadusta ei makseta", niin silloin nimenomaan pitäisi olla jonkinsorttinen yksimielisyys laadun määritelmästä jne. Kyse on tavallaan faktojen ja mielipiteiden välisestä erosta.
Kyllähän laatu voidaan määritellä. Määritelmästä vain tulisi vähintään kirjanen, ei se ainakaan tälle palstalle mahdu. Sehän alkaa suunnittelukriteereistä ja päätyy käytetyn lakan laatuun ja kerrosten määrään. Mutta edelleen, jos et itse näe sitä eroa, älä maksa siitä erosta.
- keskittämistä
Hanse Group omistaa nyt Moodyn, Hansen, Fjordin ja Dehlerin. Valmistus keskitetään Greifswaldin tehtaalle ent. Itä-Saksan alueelle. Eikö keskittäminen ole luonnollista? Dehler meni konkurssiin jo 2008 ilmeisesti, koska ei pärjännyt hintakilpailussa. Vanha Dehler-tehdas suljetaan tämän vuoden kuluessa.
- Samaa tavaraa
Jos Bavarian tuotantolinja on tehokkain ja edullisin, siellä tehdään ennen pitkää kaikki sarjavalmisteiset pienet lasikuituveneet. Sama periaate kuin kaikessa muussakin massakulutustuotteiden valmistuksessa. Erikoisempaa haluava voi teettää veneensä itse tai ostaa käytetyn entisöitäväksi. Käsittääkseni nyt jo Dufour, Jeanneau, Beneteau, Dehler, Bavaria, Hanse jne... ovat aika lailla sama vene. Koon saa sitten valita vapaasti välillä 30--50 jalkaa. Itse en ainakaan ole vielä oppinut erottamaan näitä merkkejä toisistaan. Luultavasti ihan kelpo veneitä kaikki, yleensä upean valoisia ja isot tilat.
- jee bava rules
Hyvä Bava!!!
- jee jee ??
Onkohan tanskalaisen s/y Petran omistajat yhtä iloisia?
- epirb auttoi
jee jee ?? kirjoitti:
Onkohan tanskalaisen s/y Petran omistajat yhtä iloisia?
http://www.marinelink.com/news/sailors-rescued-bermuda344817.aspx
- PetriA..............
Normaalia markinoiden kehityspolkua, kun sijoittajien on enää vaikea saada tavoittelemaansa 20% tuottoa sijoitetulle pääomalle alkaa markkinoiden konsolidoituminen, ts. erilaisia yritysjärjetelyjä. Kysyntä on myös kasvanut ihan viime aikoina ja tasapaino periaatteen mukaisesti se puolestaan nostaa markkinahintoja.
- Juntski
Mikä tekee Dehleristä niin ylivertaisen Hanseen nähden ? Okei, siinä on enemmän rättiä ja runko on suuniteltu vauhdikkaampaan menoon.
Mutta onko Hanse sitten tehty huonosti sellaiseksi kun se on ja onko Dehlerin tehnyt käsin isältä pojalle kisälli periaatteella koulutetut veneenveistäjät ?
Eiköhän kumpaakin kuitenkin valmista samat turkkilaiset ja puolalaiset duunarit sakemanni työnjohtajan katsellessa touhua päältä. - Joakim_
No mikä nyt ylipäätänsä erottaa venemerkit toisistaan?
Dehlerit olivat mielestäni poikkeuksellisen laadukkaasti tehtyjä veneitä 2000-luvulla ennen konkurssia. Dehlerillä on aina ollut teknisesti erilaisia ratkaisuja, kuten teleskooppi kulkuluukku ja saumaton kannen ja rungon liitos. Puutyö on ollut varsin siistiä ja sisustus tyylikäs. Kilpailijatkin ovat ihmetelleet miten noin hyviä veneitä voi tehdä tuohon hintaan. Sitten tulikin konkurssi ja uusista Dehlereistä on jo jätetty pois paljon kalliita yksityiskohtia ja lisää lienee luvassa.
Hansea en tunne läheskään yhtä hyvin, mutta messuilla katseltuna sisustus on ollut hyvin erilainen kuin Dehlereissä ja varsinkin nykymallistoa edeltävän sisustus ei ollut lainkaan minun makuun.
Onko ex. Itä-Saksan puolella paljon turkkilaisia?- Homeskandi rules ok!
http://www.dehler.com/nc/41/documents.html?tx_queodisplaymisdocuments_pi1[lid]=6&tx_queodisplaymisdocuments_pi1[getFile]=23509
Uuden D41 speksit. Veneessä mm. laipiot on liimattu (bonded) paikoilleen. Vaikea ymmärtää mihin esim. Venelehden positiiviset laatukommentit perustuvat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473