Liitolle PJ

qryi

Huhujen mukaan syksyllä käydään vääntöä liiton uudesta puheenjohtajasta. Joko hallitus on päättänyt syyskokouksen ajankohdasta? Syksyllähän ei ole kuin kaksi huonoa viikonloppua liittokokousta silmälläpitäen; FJO:n tai NFJO:n /Kymijoki-shiain aikaan. Viime vuoden kokous oli harmillisesti Kymijoen aikaan. Toivottavasti tämän vuoden kokous ei "lipsahda" noihin tärkeisiin viikonloppuihin jolloin iso osa tatamilla toimivista judovaikuttajista on tatamin reunalla. Olisi tärkeää ja reilua, että liiton hallitus olisi osaltaan myötävaikuttamassa, että syyskokouksen osanottajamäärä olisi mahdollisimman suuri.

47

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsen

      Nyt olisi aika nimetä ehdollepanotoimikunta ja ryhtyä kartoittamaan potentiaalisia ehdokkaita. Vai onko paikka jo kenties pedattu jollekin?

    • yuakara

      Ehdotan Tankkia. On vaikea löytää pätevämpää; kaveri on dan, tuomari, viihtyy kisapaikoilla myös valmentajan ominaisuudessa, on koulutusta, näkemystä ja on sanavalmis.

    • bhjbjhbhjbjhbgyiuuyg

      minkähänlainen tyyppi tämmöstä asiaa kyselee kun ei tiedä että suomessa on syksyllä european cup

    • paksukan

      Minkähänlainen tyyppi ei tajua sitä, että ei sitä erikseen tarvitse mainita, että hallitus syyskokouksen järjestäisi Tampereen Eurooppa-cupin aikaan. Ei todellakaan, siellähän ne on VIP-aitiossa katsomassa.

    • onko vaikea arvata

      Kyllä se kokous tulee olemaan samaan aikaan kuin NFJO eli oliko se nyt 24.11.2012

      • vänkä

        Jos näin on, voisiko joku hallituksesta perustella miksi liittokokous järjestetään tuolloin?


      • Tietäähän tämän
        vänkä kirjoitti:

        Jos näin on, voisiko joku hallituksesta perustella miksi liittokokous järjestetään tuolloin?

        Siksi päällekkäsisyyttä pitää olla mahdollismman paljon että suhmurointi onnistuisi mahdollisimman hyvin, ja jotta tyhmät seuravaikuttajat eivät sotkisi ennalta suunniteltuja valintakuvioita!


    • Terororor

      Tammikuussa hallituksen kokouksessa painotin ettei syyskokous olisi samaa aikaa NFJO:n kanssa, kuten viime vuonna ! Pöytäkirjaan merkittiin, että kokous ajankohta päätetään myöhemmin! Muutama viikko sitten tuli meiliä, että kokous on NFJO viikonloppuna Helsingissä, koska muut viikonloput on täynnä ohjelmaa?

      Ehdotin, että ko. kokous voitaisiin pitää sitten Kouvolassa, mutta ei käynyt!

      Kovasti yritän tuoda kentän ääntä esille hallituksessa - mutta vaikeaa se on ! :)

      Tero Rönkkö
      SjuL Hallituksen jäsen

      • sytfdgfd

        Kukas sen kokouksen ajankohdan sitten päätti, jos sinä et päätökseen osallistunut. Hienoa, että näitä asioita tuodaan tosissaan esille, eli kaikki pisteet Terolle tästä.

        Yksi seura äänestää Teroa uudeksi puheenjohtajaksi, jos hänellä on halukkuutta.

        Ei tällaista ikuista kyräilyä ja piiri pieni pyörii meininkiä viitsi kukaan katsella. Uutta tuulta liittoon eli vanhoja vaihtoon isolla kädellä.


      • Hyvä alku
        sytfdgfd kirjoitti:

        Kukas sen kokouksen ajankohdan sitten päätti, jos sinä et päätökseen osallistunut. Hienoa, että näitä asioita tuodaan tosissaan esille, eli kaikki pisteet Terolle tästä.

        Yksi seura äänestää Teroa uudeksi puheenjohtajaksi, jos hänellä on halukkuutta.

        Ei tällaista ikuista kyräilyä ja piiri pieni pyörii meininkiä viitsi kukaan katsella. Uutta tuulta liittoon eli vanhoja vaihtoon isolla kädellä.

        Nyt on jo 2 rehtiä ehdokasta nimeltä mainittu. Hyvä alku. Milloinkohan Judoliiton ehdollepanotoimikunta herää päiväuniltaan tähän asiaan?

        Olisi nimitäin hyvä käynnistää ehdokkaiden kartoitus jo nyt ennen kesälomia, jotta mahdolliset kandidaatit ehtisivät pohtimaan mahdollista pj ehdokkuuttaan huolella. Muuten käy helposti niin että syksyllä päädyttäään yleisen sekaanuksen vallitessa nykyiseen varapuheenjohtajaan kun oikein muitakaan ehdokkaita ei ole. Tai sitten tämä onkin toiminnanjohtajan, nykyisen pj:n ja Judoliiton hallituksen tahtotila. Toivottavasti olen väärässä.


      • haf1d3
        Hyvä alku kirjoitti:

        Nyt on jo 2 rehtiä ehdokasta nimeltä mainittu. Hyvä alku. Milloinkohan Judoliiton ehdollepanotoimikunta herää päiväuniltaan tähän asiaan?

        Olisi nimitäin hyvä käynnistää ehdokkaiden kartoitus jo nyt ennen kesälomia, jotta mahdolliset kandidaatit ehtisivät pohtimaan mahdollista pj ehdokkuuttaan huolella. Muuten käy helposti niin että syksyllä päädyttäään yleisen sekaanuksen vallitessa nykyiseen varapuheenjohtajaan kun oikein muitakaan ehdokkaita ei ole. Tai sitten tämä onkin toiminnanjohtajan, nykyisen pj:n ja Judoliiton hallituksen tahtotila. Toivottavasti olen väärässä.

        Ei siihen ehdokkuuteen mitään judoliiton toimikunnan kannatusta vaadita. seurat voivat itsekin nimetä ehdokkaita, kun toimivat ajoissa


      • Dani Demokraatti
        haf1d3 kirjoitti:

        Ei siihen ehdokkuuteen mitään judoliiton toimikunnan kannatusta vaadita. seurat voivat itsekin nimetä ehdokkaita, kun toimivat ajoissa

        Teoriassa näin, mutta käytännössähän PJn läpimeno vaatii etukäteen varsinkin ison äänimäärän (7 ääntä tai enemmän) seurojen lobbaaisen ja valtakirjojen keräämisen. Yhden, kahden tai neljän äänen seuroilla ei ole näissä karkeloissa mitään väliä. EIkä ole muuten muissakaan Judoliiton kokouksissa. Sori vaan, mutta näin se "demokratia" Judoliitossa toimii.
        Nykyinen vara-pj on lähdössä tähän kisaan ja lobbaus läpimenon varmistamiseksi on jo käynnissä. Eli nyt varsinkin isojen seurojen aktiivit ja alueiden vaikuttajat keskustelkaa ehdokasasettelusta ja pitäkää palavereja kesäleirien yhteydessä yli alueiden rajojen, jotta saadaan kunnon PJ kilpailu ja hyvät ehdokkaat vaaliin. Äläkääkä jaelko niitä valtakirjoja, vaikka joku/jotkut kuinka nätisti pyytäisi. Jos seurasta ei kukaan osallistu kokoukseen niin jättäkää äänenne käyttämättä!


      • vaihtoon tosiaan
        sytfdgfd kirjoitti:

        Kukas sen kokouksen ajankohdan sitten päätti, jos sinä et päätökseen osallistunut. Hienoa, että näitä asioita tuodaan tosissaan esille, eli kaikki pisteet Terolle tästä.

        Yksi seura äänestää Teroa uudeksi puheenjohtajaksi, jos hänellä on halukkuutta.

        Ei tällaista ikuista kyräilyä ja piiri pieni pyörii meininkiä viitsi kukaan katsella. Uutta tuulta liittoon eli vanhoja vaihtoon isolla kädellä.

        Ketä tarkalleen vielä pitäis vaihtaa? Juurihan viime syksynä päättäjissä eli hallituksessa koettiin uudistumista; päävalmentaja vaihtuu varmasti; pj vaihtuu varmasti. Toiminnanjohtajan alasajoa on puhuttu jo niin pitkään että se on jo vitsi.


      • vakuitosa
        Dani Demokraatti kirjoitti:

        Teoriassa näin, mutta käytännössähän PJn läpimeno vaatii etukäteen varsinkin ison äänimäärän (7 ääntä tai enemmän) seurojen lobbaaisen ja valtakirjojen keräämisen. Yhden, kahden tai neljän äänen seuroilla ei ole näissä karkeloissa mitään väliä. EIkä ole muuten muissakaan Judoliiton kokouksissa. Sori vaan, mutta näin se "demokratia" Judoliitossa toimii.
        Nykyinen vara-pj on lähdössä tähän kisaan ja lobbaus läpimenon varmistamiseksi on jo käynnissä. Eli nyt varsinkin isojen seurojen aktiivit ja alueiden vaikuttajat keskustelkaa ehdokasasettelusta ja pitäkää palavereja kesäleirien yhteydessä yli alueiden rajojen, jotta saadaan kunnon PJ kilpailu ja hyvät ehdokkaat vaaliin. Äläkääkä jaelko niitä valtakirjoja, vaikka joku/jotkut kuinka nätisti pyytäisi. Jos seurasta ei kukaan osallistu kokoukseen niin jättäkää äänenne käyttämättä!

        Dani Demokraatti: Nimenomaan valtakirjoja pitää antaa, jos ei itse pääse paikalle. Sen takia liittokokous järjestetään huonoon aikaan jotta paikalle ei tulisi porukkaa. Silloin nämä seurat joita hallitus edustaa, pääsisi äänestämään sen pj:n jonka hallitus haluaa. Mikäli seurastasi ei pääse kukaan paikalle, antakaa valtakirja joka valtuuttaa äänestämään tiettyä, nimettyä ehdokasta. Näin valtakirjaa ei pääse käyttämään vapaasti, mutta saadaan muillekin ehdokkaille ääniä kuin hallituksen ehdokkaalle.


    • Uusi PJ

      Uuden PJ:n on tultava hallituksen ulkopuolelta, muuten mitään uudistusta ei tapahdu! Tämän hetken vPJ:t ja toiminnanjohtaja pyörittävät liittoa niinkuin haluavat ja vievät omia intressejä eteenpäin ajattelematta seuroja yhtään!

      • JP isuu

        Tarkennatko hieman miten konkreettisesti vPJ:t ja toiminnanjohtaja jättävät seurat huomioimatta ? Mitä seuroja hyödyttäviä toimenpiteitä on jätetty tekemättä ja mitä omia intressejä on edistetty sen sijaan ?


    • Uusi PJJ

      Kuten nyt tämä syyskokouksen ajankohta!

      Olisihan se Kouvola ollut kokouspaikkana seurojen kannalta ehdoton ykköspaikka kisojen yhteydessä, mitä Rönkkökin oli ehdottanut!

      Vai saako vain SM-kisojen yhteydessä pitää kokouksia?

      Jokainen voi itse miettiä kokous ajankohdan intressejä!

      • oihjsto

        Onhan tuo selvä, että jos kokous pidetään samana viikonloppuna NFJO:n kanssa, niin silloin kokouksen pitää olla Kouvolassa. Ei se mikään ongelma hallistukselle voi olla ja toisaalta siellä on varmasti jonkun verran porukkaa paikalla.

        Nyt kuitenkin peräänkuuluttaisin ehdollepanovaliokunnan tarpeellisuutta eli täälläkin suoraselkäisesti vieraillut Tero tai joku muu voisi joko potkia niitä fossiileita tekemään hommansa tai sitten voisi koota uuden ja aktiivisemman valiokunnan.

        Tuo valiokunta ei ole saanut kerättyä toimeksiantonsa mukaista ehdotusta kertaakaan ja lisäksi kahden miehen valiokunta on lähempänä diktatuuria kuin demokratiaa. Kaikki kunnia kokouksen äänestykselle, mutta todellisuudessa ehdotuksessa mainittavilla henkilöillä on aivan eri mahdollisuus tulla valituksi, kuin listan ulkopuolisella. Onneksi yksi hyvä hallituksen jäsen on tämänkin osoittanut mahdolliseksi.


    • daaresd

      Kerrankin keskustelu on lähtenyt käyntiin ajoissa. Normaalisti tämä on alkanut pari viikkoa ennen kokous ja silloin on jo myöhäistä. Nyt on oikeasti mahdollista hakea niitä ehdokkaita ja liittoutua seurojen kanssa kannattamaan jotain. Se pakottaa ehdollepanotoimikunnankin miettimään asioita.

      • pj. uusiksi.

        Pääasia kun pj. vaihtuu. Ei ole nimittäin ollut judotuomareiden puolella ikinä.


      • Vote number uno
        pj. uusiksi. kirjoitti:

        Pääasia kun pj. vaihtuu. Ei ole nimittäin ollut judotuomareiden puolella ikinä.

        Äänestän Valtteri " Vote" Vatasta uudeksi puheenjohtajaksi. Vote is Back !


    • Tahtoo tietää

      Mielestäni isoin ongelma on kaikenmaailman teroturot. Ensin mennään hallitukseen isolla äänellä ja sitten ... tapahtuiko mitään.

      Kerropas tännekin että mitä konkreettista olet tehnyt vuoden aikana...
      ja montakos kertaa olet ollut paikalla (ja montako poissa)

      • Tahtoo tietää 2

        No tässä lähestytään erästä asian ytimistä !

        Toivottavasti äänivaltaa käyttävät tahot kaivavat netistä esille ne vaalipuheet, joilla nämä edellisellä kierroksella sisään hinkuneet, joita siis todellakin oli enemmän kuin yksi, itseään markkinoivat. Silloin liitto oli näiden mielestä huono, kun ei tukenut käytännön seuratyötä, ei antanut rahaa junnujen kilpavalmennukseen, ei toiminut maakunnissa jne. jne.

        Nyt olisi sitten aika esitellä aika yksityiskohtaisesti ne omat aikaansaannokset, jotta päästään arvioimaan puheiden ja tekojen välistä suhdetta kun on sitä valtaa siellä hallituksessa käytetty. Erityisesti tulokset kiinnostavat niiden valiokuntien osalta, joissa ko. henkilöt vaikuttavat. Toivottavasti nämä katsaukset eivät sisällä kovin paljon "kyllä minä, mutta kun joku muu ei sitä tätä ja tuota ja liitossakin ne toimihenkilöt tuota"-tyyppistä puhetta, ettei homma mene aivan koomiseksi.


    • nyt riittää

      Mitä te täällä palstalla vingutte? Menkää itse hallitukseen ehdolle, niin huomaatte, että nuo puheet eivät pidä paikkaansa mitä täälläkin suurin osa luulee, että hallitus ei tee mitään! esim. Esa Nieminen on tehnyt hyvinkin paljon asioita judon eteen, mutta ei pidä itsestään minkäänlaista meteliä, niinkuin eräät muut!!!! (ne tekee, jotka osaa ja ne haukottelee jotka ei tee mitään, vanha sananlasku)
      Ja ottakaa huomioon, että hallituksen jäsenillä on myös oma päivätyö ja perheet ja ei kaikki asiat hetkessä tapahdu!!
      Ja jos ette hallitukseen pääse, niin ilmoittakaa halukkuutenne johonkin valiokuntaan, niihin pääsee melkein aina halukkaat (niitä kun ei yleensä tyrkyllä ole) ja niissä varsinaiset ehdotukset ja asiat hallitukselle tehdään, hallitus vaan joko hyväksyy tai ei näitä ehdotuksia budjetin ym. sääntöasioiden mukaisesti!
      Se on niin helppo vinkua, että ei kukaan tee mitään, kun ei tiedä asioiden oikeita laitoja! Nyttenkin hallituksessa on jäseniä, jotka tekevät työtä nimenomaan judon eteen mm. pitämällä blogia ym. tiedonkeruu kanavia, jotta saisivat enemmän kentän ääntä kuuluville!! Judo ei ole ainoastaan tiettyä ryhmää varten, vaan kaikkille ikään, kokoon ja sukupuoleen katsomatta. Näinhän suurin osa seuroja sivuillansa ja esitteissään mainostavat!
      Ja lopettakaa se Lehdeksen haukkuminen, ette taida tuntea koko miestä kun näitä juttuja tänne kirjoittelette!

    • 11

      Pariin viimeiseeen viestiin: Uudet hallituksen jäsenet on ollut messissä viime vuoden Kymijoesta saakka, ei vuoden ajan. Vai olisiko niin, että hallitus vaihtui vasta vuoden vaihteesta? Eikä hallituksessakaan saa vaalipuheen asioita läpi, jos ei saa muita hallituksen jäseniä taakseen. Sanotaan demokratiaksi sitä. Eli ei se vielä tee sanojen syöjää, jos kaavaillut uudistukset ottavat aikaa.

      Ja ei niihin hallituksen valiokuntiin todellakaan pääse mukaan vain ilmoittautumalla. Viime syyskokouksessa hallitus nostatti käsiä kysyen halukkuutta valiokuntatyöskentelyyn. Melkein kaikki paikalla olleet nosti kättä. Lopputulos on, että hallitukseen kuulumattomista valiokunnan jäsenistä kukaan ei taida olla niitä jotka olivat kättään ylös nostamassa syyskokouksessa. Hallitus siis täydensi valiokuntia henkilöillä jollain muulla perusteella kuin sillä, että joku ilmoittautui halukkaaksi.

      • Tahtoo tietää 2

        Ja selittely alkoi heti.

        Jos jonkun puulaakin hallitukseen haluaa, niin kannattaa ymmärtää etukäteen, että yksin ei mitään viedä siellä hallituksessa eteenpäin ja sovittaa ne etukäteispuheet sen mukaan. Nyt sinne meni edellisellä kierroksella monta henkilöä, joka ei tätä hallitustoiminnan a0-oppimäärää ollut koskaan syystä tai toisesta omaksunut. Liiton virheet = liitossa jo toimivien virheet möläytetltiin kyllä isoäänisesti etukäteen, ja sitten ihmetellään kun joutuu yksin omia asioita ajamaan siellä hallituksessa. Ja sama puolijulkinen jupina siitä, kuinka "kyllä minä, mutta kun ne muut siellä liitossa" jatkuu valinnan jälkeen jokaisen judotapahtuman kuppilassa. Jos haluasi tässä kohtaa olla loukkaava, niin voisi hyvinkin lausua pari valittua mietelmää ns. sosiaalsen kanssakäymisen karpaattien neroista; jääköön nyt yhteisen hyvän nimissä mietelmät lausumatta kun loukkaamistarkoitusta ei ole.

        Tämähän on kuin kokemattomien judomatsissa konsanaan: Matseja on treenattu katsomalla UFC:tä telkusta, puheet ennen kisoja ovat kovat ja sitten pitäisi saada niitä ipponeita tauluun ja metallia kaulaan. Mielenkiintoista nähdä taipuuko niska tunnustamaan oman panoksen pienuus ja tarjoamaan julkisesti yhteistyön kättä niihin suuntiin,joihin tuli lähtiessä kiviä viskeltyä.

        Niemen toiminnasta voi sanoa sen, että mies on selvästi joutunut tiukoissa paikoissa tekemään yhteistyötä monenlaisten tahojen kanssa. Retoriikka on maltillista ja provosoimatonta, ehdotukset täsmällisiä, käytännöllisä ja resurssit huomioon ottavia. Menettelytavat ovat miehellä läpinäkyviä ja hevosmiesten tietotoimiston mukaan Niemi sitoutuu tehtyihin päätöksiin. Ja ei, en tunne henk. koht. Niemeä.


      • hyvät naurut
        Tahtoo tietää 2 kirjoitti:

        Ja selittely alkoi heti.

        Jos jonkun puulaakin hallitukseen haluaa, niin kannattaa ymmärtää etukäteen, että yksin ei mitään viedä siellä hallituksessa eteenpäin ja sovittaa ne etukäteispuheet sen mukaan. Nyt sinne meni edellisellä kierroksella monta henkilöä, joka ei tätä hallitustoiminnan a0-oppimäärää ollut koskaan syystä tai toisesta omaksunut. Liiton virheet = liitossa jo toimivien virheet möläytetltiin kyllä isoäänisesti etukäteen, ja sitten ihmetellään kun joutuu yksin omia asioita ajamaan siellä hallituksessa. Ja sama puolijulkinen jupina siitä, kuinka "kyllä minä, mutta kun ne muut siellä liitossa" jatkuu valinnan jälkeen jokaisen judotapahtuman kuppilassa. Jos haluasi tässä kohtaa olla loukkaava, niin voisi hyvinkin lausua pari valittua mietelmää ns. sosiaalsen kanssakäymisen karpaattien neroista; jääköön nyt yhteisen hyvän nimissä mietelmät lausumatta kun loukkaamistarkoitusta ei ole.

        Tämähän on kuin kokemattomien judomatsissa konsanaan: Matseja on treenattu katsomalla UFC:tä telkusta, puheet ennen kisoja ovat kovat ja sitten pitäisi saada niitä ipponeita tauluun ja metallia kaulaan. Mielenkiintoista nähdä taipuuko niska tunnustamaan oman panoksen pienuus ja tarjoamaan julkisesti yhteistyön kättä niihin suuntiin,joihin tuli lähtiessä kiviä viskeltyä.

        Niemen toiminnasta voi sanoa sen, että mies on selvästi joutunut tiukoissa paikoissa tekemään yhteistyötä monenlaisten tahojen kanssa. Retoriikka on maltillista ja provosoimatonta, ehdotukset täsmällisiä, käytännöllisä ja resurssit huomioon ottavia. Menettelytavat ovat miehellä läpinäkyviä ja hevosmiesten tietotoimiston mukaan Niemi sitoutuu tehtyihin päätöksiin. Ja ei, en tunne henk. koht. Niemeä.

        "Niemen.... Retoriikka on maltillista ja provosoimatonta, ehdotukset täsmällisiä, käytännöllisä ja resurssit huomioon ottavia. Menettelytavat ovat miehellä läpinäkyviä"

        HAAAHAAHAAA! Oman kokemuksn mukaan taas en tunnista kuvauksesta Niemeä.


    • Terorororr

      Vastaan nyt kun mun nimi täällä muutaman kerran esiintyy!

      Eli aloitin judoliiton hallituksessa Tammikuun 1. päivänä 2012 ja ensimmäinen kokous oli 15. tammikuuta. Olen käynyt jokaisessa kokouksessa muistaakseni 5:ssä (yhtä lukuunottamatta, mikä oli osittain puhelin kokous)

      Minulle oli jo valittu rooli ennen järjestäytymiskokousta ja se oli aluetyöryhmän pj, ei muuta. Kokouksessa ilmoitin halukkuuteni myös tiedotusvaliokuntaan, johon pääsin - muihin en! Hyvä niin, koska olen ensimmäistä kautta, joten pitkälti opetteluun ja tutustumiseen tämä vuosi menee.

      Ennen hallitukseen menoa päätin, että vien sinne kentän ääntä ja tätä olen sinne vienyt ja vien jatkossakin. Olen aktiivisesti yhteydessä jokaiseen alueeseen ja niiden toimihenkilöihin, joiden kanssa käymme keskustelua, niin alueiden tulevaisuudesta kuin muistakin alueiden/seurojen toiveista liiton suuntaan ja jokaisen alueiden toiveen olen vienyt eteen päin.

      Käyn vuosittain noin 30:ssä eri judotapahtumassa ja sieltä saan kentän ja tapahtumissa kävijöiden kuulumisia vietäväksi hallitukseen ja niitä sinne myös vien.

      Nyt olen ollut hallituksessa 5 kk ja isoa laivaa on vaikea kääntää, saati sitten keinuttaa, varsinkin isojen asioiden läpi viennissä. Tällä hetkellä olen mukana uudistamassa sääntöjä ja aluetoimintaa, suunnittelemassa liiton "matkatoimistoa" ja parantamassa tiedottamista, niin liiton sivuilla kuin eri blogeissa/tiedotusvälineissä.

      Seuraavaan kokoukseen tulen viemään ehdotuksia puku ja varusteasioista, sekä alue uudistuksesta.

      Itse en hallitukseen "hinkunut" niinkuin tossa ylemmässä viestissä oli, vaan vasta syyskokouksessa päätin suostua ehdokkaaksi ! Mutta silloin lupasin kentän ääntä hallitukseen viedä ja sitä olen siellä tehnyt - välillä huonolla menestyksellä, mutta periksi en anna.

      Tero Rönkkö
      SjuL Hallituksen jäsen

      • Tahtoo tietää 2

        Jaaha, Rönkölle piste keskusteluun osallistumisesta, tämäkään ei läheskään kaikilta onnistu.
        Katsotaampa sitten varsinaista sisältöpuolta.

        Osallistuminen suureen määrään judotapahtumia ei ole tulos. Minäkin osallistun keskitason seuratoimijana merkittävään määrään judotapahtumia vuodessa ja juttelen niissä eri seurojen ihmisten kanssa, mutta se ei ole tulos. Myös minä olen alussa joutunut opettelemaan asioita seuran luottamustoimessa, joka on toki pienempi posti kun judoliiton hallituspaikka, mutta sekään ei ole toimintani tulos.

        "Kentän ääni"-puhe on kuin tuulahdus kutaiselta 70-luvulta äärilaidan puolueen retoriikasta. Ei siellä hallituksessa tarvita minkään mystisen "kentän äänen" tulkkia, vaan henkilöitä joilla on selkeitä mielipiteitä siitä, mitä suomalaisessa judossa pitää tehdä ja seurojen äänestämällä ilmaisema tahto tukea näitä tämän henkilön tärkeänä pitämiä asioita. Jotta äänestävät tahot ja niiden sidosryhmät osaavat valita mieleisensä ehdokkaan, on tärkeää, että sanot selvästi mitä asioita haluat suomalaisessa judossa edistää ja mitä jättää vähemmälle huomiolle.

        Jos et ole vielä konkreettisia tuloksia saanut aikaiseksi, niin nyt olisi hyvä aika kertoa, mitä aiot tehdä seuraavina kuukausina. Hyvä alku olisi selventää esimerkiksi sitä, mitä aiot noissa puku- ja varusteasioissa ajaa eteenpäin. Vosimme sitten jäkeenpäin arvioidan takemmin toiminnan tuloksia.

        Ehdotan, että unohdat myös heti kättelyssä nuo "enhän minä, mutta kun kinusivat"- jutut. Ei siinä ole mitään pahaa jos johtotehtävissä toimiminen kiinnostaa; ei sinne mitään uhrautujia ja vastentahtoisesti valittuja tarvita. Sama koskee myös tätä "periksi ei anneta"-puhetta


      • Tahtoo tietää 2
        Tahtoo tietää 2 kirjoitti:

        Jaaha, Rönkölle piste keskusteluun osallistumisesta, tämäkään ei läheskään kaikilta onnistu.
        Katsotaampa sitten varsinaista sisältöpuolta.

        Osallistuminen suureen määrään judotapahtumia ei ole tulos. Minäkin osallistun keskitason seuratoimijana merkittävään määrään judotapahtumia vuodessa ja juttelen niissä eri seurojen ihmisten kanssa, mutta se ei ole tulos. Myös minä olen alussa joutunut opettelemaan asioita seuran luottamustoimessa, joka on toki pienempi posti kun judoliiton hallituspaikka, mutta sekään ei ole toimintani tulos.

        "Kentän ääni"-puhe on kuin tuulahdus kutaiselta 70-luvulta äärilaidan puolueen retoriikasta. Ei siellä hallituksessa tarvita minkään mystisen "kentän äänen" tulkkia, vaan henkilöitä joilla on selkeitä mielipiteitä siitä, mitä suomalaisessa judossa pitää tehdä ja seurojen äänestämällä ilmaisema tahto tukea näitä tämän henkilön tärkeänä pitämiä asioita. Jotta äänestävät tahot ja niiden sidosryhmät osaavat valita mieleisensä ehdokkaan, on tärkeää, että sanot selvästi mitä asioita haluat suomalaisessa judossa edistää ja mitä jättää vähemmälle huomiolle.

        Jos et ole vielä konkreettisia tuloksia saanut aikaiseksi, niin nyt olisi hyvä aika kertoa, mitä aiot tehdä seuraavina kuukausina. Hyvä alku olisi selventää esimerkiksi sitä, mitä aiot noissa puku- ja varusteasioissa ajaa eteenpäin. Vosimme sitten jäkeenpäin arvioidan takemmin toiminnan tuloksia.

        Ehdotan, että unohdat myös heti kättelyssä nuo "enhän minä, mutta kun kinusivat"- jutut. Ei siinä ole mitään pahaa jos johtotehtävissä toimiminen kiinnostaa; ei sinne mitään uhrautujia ja vastentahtoisesti valittuja tarvita. Sama koskee myös tätä "periksi ei anneta"-puhetta

        Taitaa tämäkin dialogi sitten kuivua kokoon, kun hyvän avauksen jälkeen ei kuulu mitään. Ei mitään uutta auringon alla, näinhän se näissä "Ratsuväki saapuu ja pelastaa kaupungin perikadolta (kun vain annatte ensin hevoset)"-tapauksissa tuppaa käymään.

        Taitaa edelleen tämä E. Niemi olla ainoa henkilö, joka on etukäteen uskaltanut jotain konkreettista luvata tavoittelevansa ja jonka onnistumista on sitten voinut kukin tahollaan arvioida.


    • Vai niin

      .. kentän ääntä lupasin hallitukseen viedä ... mutta mitään saavutusta en nyt osaa nimetä!

      • Totuus esiin

        vai onko ainoa tavoite saada Tintistä päävalmentaja?


      • esiin totuus
        Totuus esiin kirjoitti:

        vai onko ainoa tavoite saada Tintistä päävalmentaja?

        ei varmaan toi Tintti edes suostuisi päävalmentajaksi... riittää varmaan tämän hetken työsarka...


      • todella totuus
        esiin totuus kirjoitti:

        ei varmaan toi Tintti edes suostuisi päävalmentajaksi... riittää varmaan tämän hetken työsarka...

        EI kyllä otettaiskaan!!


    • mikä oli otsikko

      jatketaanko keskustelua uudesta PJ:stä, niinkuin otsikko antaa ymmärtää ja annetaan uusille hallituksen jäsenille vähän enemmän aikaa toteuttaa niitä lupauksia kuin 4 kuukautta

      nyt ehdokkaita kehiin ja saadaan hyvä, rehti taistelu uudesta puheenjohtajasta

      kun löydetään hyvä ehdokas ja hän vielä suostuu pestiin, niin sitten aletaan lobbaamaan häntä oikein urakalla

      ainakin minä olen mukana lobbaamassa

    • 14

      Jatkan kuitenkin aiheen vierestä, kun täällä tuppaa tuo ymmärtämättömyys olevan ehtymätön luonnonvara. Joka toinen viesti kritisoi, kun joku yrittää hallituksessa, mutta laiva ei käänny. Joka toinen viesti viisastelee, että ei kannata yrittääkään olla muun hallituksen kanssa eri mieltä, kun se ei kuulu hallituksen tapaan toimia.. Se on selvä, että muutokset vie aikaa ja muutoksia ei synny, jos joku ei ei uskalla olla eri mieltä. Tsemppiä Terolle. Ne rutisee jotka huutelee puskista.

    • suoyrjöntimo

      seppo taalasmaa olisi hyvä valinta!

    • Anti-Corruption

      Judoliiton keulakuvana tulisi ehdottomasti olla kansallisesti - mieluummin kansainvälisesti - hyvin tunnettu henkilö, jolla olisi halu ja kyky edesauttaa lajimme tunnettuutta ja toimia karismattisena, mutta vahvana liiderinä.
      Jääkiekkoliitolla on Kummola, hiihtoliitolla oli Aho, palloliitolla Niinistö....
      Etsitään henkilö, joka mahtuu tähän nimimiesten kastiin johtamaan Judoliittoa.

      Pohditaampa näitä:
      1) Kuka tunnettu poliitikko on ollut judosa mukana?
      2) Entä löytyykä etelärannan EK :n tiloista tunnettua jodotaustaista elinkeinoelemän vaikuttajaa?
      3) Onko Hakaniemen torin kupeessa tunnettua judohenkinstä järjestöjyrää?
      4) Kuka urheiluopistojen rehtoreista olisi käytettävisä tehtävään?
      5) Ketkä tunnetut mediapersoonat ovat lähellä judoa ja valmiita viemään lajia eteenpäin?
      6) jne, jne

      Jokainen päivä, joka kuluu ilman että Judoliitto ilmoittaa ehdollepanotoimikunna aloittavan PJ ehdoklkaiden kartoituksen merkitsee käytännössä sitä että judoliiton toimistossa on hiljaisesti siunattu puhenjohtajuuden siirto varapuheenjohtajalle. Aika kuluu nimittäin on tämän mallin eduksi, koska muille mahdollisille ehdokkaille jää vähemmän aikaa tulla tunnetuksi ja kerätä kannatusta.

      Surullisen säälittävää kähmintää.

      • säälittävää

        surullisen säälittävää kirjoittelua. KUKAAN ns. nimimies ei ole kiinostunut tehtävästä; mitä ko. henkilö saisi vaivanpalkaksi? Säälittävää vittuilua suoli24:lla...


      • asdklfj
        säälittävää kirjoitti:

        surullisen säälittävää kirjoittelua. KUKAAN ns. nimimies ei ole kiinostunut tehtävästä; mitä ko. henkilö saisi vaivanpalkaksi? Säälittävää vittuilua suoli24:lla...

        Tottahan tuo on. Niinistö sai palkaksi pressan viran, Kummola läjäpäin rahaa, Aho sai Nokian hallituspaikan ja muut saavat poliittiset virat ja paikat. Judoliiton ex-puheenjohtajat eivät saa näitä paikkoja, laji on liian pieni ja mystinen. Vai kuka muistaa mitä paikkoja tai palkkioita tai virkoja on saaneet Judoliiton ex-pj:t? Lista on varmaan aika lyhyt.


    • TVn orja

      5) Ketkä tunnetut mediapersoonat ovat lähellä judoa ja valmiita viemään lajia eteenpäin?

      Ehdokkaani:
      -Ketonen&Myllyrinne
      -Janne Rauma

      :)

    • Täräyttelen

      Tintistä PJ

      • perus-suomalainen

        Kannatetaan, sillä Tinttihän on jo PJ ( paskanjauhaja) !


      • Pajulahti
        perus-suomalainen kirjoitti:

        Kannatetaan, sillä Tinttihän on jo PJ ( paskanjauhaja) !

        Tintti on hyvä valmentaja ja ihminen. Ja sinä olet ainoa paskanjauhaja täällä.


      • Ihahhaaa
        Pajulahti kirjoitti:

        Tintti on hyvä valmentaja ja ihminen. Ja sinä olet ainoa paskanjauhaja täällä.

        Hevosmiesten tietotoimisto täällä luokittelee ihimisiä hyviin jajohonkin muuhun. Hahaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe