Maksan tyttärelleni autokoulut ja ostan parin-tonnin auton, niin sunnuntaina klo 05:den aikaan tämä jää kiinni ratista, RATTIJUOPUMUKSESTA! (0,9promilea)
Mitä mä olen tehnyt väärin (varmaan kaiken mahdollisen isänä), mutta nyt oli mulle eka kerta, että teki mieli fyysisesti kurittaa "lasta", vaikka perinteisellä selkäsaunalla...niin helvetin pettynyt olo oli itsellä.
Eihän siinä muutaku itkettiin molemmat mun saarnan jälkeen. Onneksi kenellekkään ei sattunut mitään siinä ajelussa, etenkään kenellekkään syyttömälle, sivulliselle. Vaikka kaikkea p*skaa olen tehnyt, niin rattis en ikinä ole ollut, en aja edes fillarilla ottaneena, niin kusipäitä on tuo sakki. Serkkuni olen menettänyt rattipaskan yliajamana ja vihaan niin paljon tuota p*skasakkia.
Laitetaan tännekkin tämä vuodatus
30
185
Vastaukset
- ei hyvä
Vaaditaanko hänelle vankeutta varmaan ehdollisena ja sakkoja? kortin myös menettää varmasti.
Sen näkee sitten, mutta tuon kyydissä olleen porukan joka ainoa jäsen laskee alleen hätäpaskat, kun näkee mun tulevan kyselemään asiasta heiltä.
Tytöltä olen kysynyt, että painostettiinko häntä ajamaan, launeen mäkkäriltä
poispäin oli jäänyt kiinni. Olivat käyneet siellä drive-inissä.
- 1.7
Rankkaa mutta jokainen tunaroi. Itku ja hammastenkiristys kuuluu asiaan. Lienet mies, joka miettii tilanteessa myös omaa menneisyyttään ja suhtautuu sen mukaan, kuten minullakin myös sinullakin oli varmasti kavereita, joiden ratti eivät menneet noin onnekkaasti. Keksikää tytölle hyvä tulevaisuus, enemmän kuin onnekasta rattia miettisin ystäväpiiriä. Vaarallinen ikä, joka voi johtaa pitkään pimeyteen. Tuossa iässä voi irrottautua ja lähteä opiskelemaan tai jäädä aikuistumaan seuraan, jonka tulokset varmaan tiedämme- vaikka ne kaverit olisivatkin hyviä ihmisiä.
Kulkeeko yz hyvin? Haeskelin juuri tietoa yhdestä kiinnostavasta vehkeestä. Onneksi ei ole enää lapsi, eikä toisaalta vielä teinin vanhempi. Onnea tyttärellesi ja äijälle myös.Olin 17 ja täytin 18-vuotta, kun tulin tytön isäksi. Oma elämä lähti muista syistä "sivuraiteille" silloin aikanaan ja tuli nyt heti sellainen flashbackki mieleen itsestäni,
ettei tyttöni vaan joutuisi sellaista paskaa kuin itse kokemaan ja menettämään nuoruuttaan ja elämäänsä. Tuo on niin herkkää aikaa ihmisen elämässä tuo ikä,
että "pieni tönäisy vikasuuntaan" ja asioiden vähättely...sitten tuleekin ajatus
ettei tässä mitään ole ja kierre syvenee vielä vähän vakavampiin asioihin...
Yytsi kulkee, käy ja kukkuu! Tehoa on "riittävästi" ja vähän lisää... :D
Välit vaihdoin inhimillisempään (endurompaan) suuntaan, on sellainen all-around, sopii niin metsäautoteille-kelkkareiteille, kuin crossiradoillekkin. :DNiin ja kiits myös Sinulle hyvin henkilökohtaisesa viestistäsi. Niin, harva ihminen
oikeasti tai pohjimmiltaan paha on...
Minkäslaista vehjettä olit ajatellut?
- On varmaan surua
Huono homma, nuoret on vaan joskus tyhmiä ja ajattelemattomia.
Yritä voittaa luottamuksesi takaisin ja molemmin puolin.Kyllä mä tyttöön edelleen luotan kuin vuoreen, missä on yksi pieni halkeama nyt...
Luottohoitaja Antille ja Mr. Luotille & Ms. Mississipille. :)
- rattijuopot pohjasak
Nyt on mielenkiintoista katsoa, oppiko neiti läksynsä............
Siitähän tuo sitten lähtee kulkemaan. 0,9 on muuten paljon.
Maksaako isukki nyt sitten sakotkin?
Toivottavasti ei............
Ja kyllä, olen kanssasi samaa mieltä.........rattijuopot on pohjasakkaa..........- Kiikunkaakkuilija
Rattijuopumus on oire jostain. Onni, ettei käynyt pahasti. Liikennevirrasta on googleprosentti rattijuoppoja.
Meikä täräytti 1.7 lujaa puuhun kotiuttamispäivänä. Olin 20. Viikko putkaa ja sitten kotiin, kaverini iskeytyvät ympäri kärryä, kenelläkään ei ollut turvavöitä. Jäätiin eloon ja saatiin tuomiot. Kärsimysten jälkeen, henkisten vain, meitä kysyttiin takaisin sinne mistä lähdettiin. Ei heitehommaa. Kaksi kolmesta elää vielä ja ollaan veljiä, pahin skenaario tuossa lienee leima ja syrjäytyminen. Aloittajan tytär on lapsi. Ratissa käyttää tappavaa asetta. Pahoin tunattu mutta tehty mikä tehty- entä nyt, ehdottaisin radikaalia puuttumista. Mutta kun maa on pullamössösuomi niin yhteiskunta päästää eläkkeelle päiväkodista. Suomessa itketään syrjäytymisestä, no, annetaan lapsille tilaisuus. Pakko se kai on maksaa, ei se niitä itse pysty hoitamaan ja muuntoon meneminen ei tule kysymykseenkään. Äitinsä on varaton.
- 17+8
kaishakunin kirjoitti:
Pakko se kai on maksaa, ei se niitä itse pysty hoitamaan ja muuntoon meneminen ei tule kysymykseenkään. Äitinsä on varaton.
koska olit itse viimeksi linnassa?
- entä itse
17+8 kirjoitti:
Kysymys on liian henkilökohtainen,
17+8 kirjoitti:
2006 jokelassa sakkoja. Olisi kyllä ollut varaa maksaa, mutta periaatteesta.
Haku oli ollut perässä lähes kaksi vuotta niistä. :D Rutiini ratsiassa ottivat kiinne. :)
34 päivää.- :=))))))))
kaishakunin kirjoitti:
2006 jokelassa sakkoja. Olisi kyllä ollut varaa maksaa, mutta periaatteesta.
Haku oli ollut perässä lähes kaksi vuotta niistä. :D Rutiini ratsiassa ottivat kiinne. :)
34 päivää.Miksei vaan tule kotoa hakemaan?
- sorryvaan
entä itse kirjoitti:
Kysymys on liian henkilökohtainen,
uma kukkaan siun lusimisia kysynnyt.
:=)))))))) kirjoitti:
Miksei vaan tule kotoa hakemaan?
Ai poliisit ottaa kiinni sakkolaisia? :D Kai niillä nyt on parempaakin tekemistä... :)
- mitä ihm?
kaishakunin kirjoitti:
Pakko se kai on maksaa, ei se niitä itse pysty hoitamaan ja muuntoon meneminen ei tule kysymykseenkään. Äitinsä on varaton.
Mikäå pakko ? Eikps ton ikänen ole jo töissä ? Maksatko seuraavatkin mitä tytölles lankee, eihän likka opi olemaan vastuussa teoistaan, jos pappa betalar:((
Rikos on rikos, miksi suojelet syyllistä ?
- Pukeli.
Täytyy vain viisastella, että elämä on...
Aina sattuu ja tapahtuu ja mikä ei ole kuolemaksi se vahvistaa.
Meidänkin perheessä on yksi josta isäni sanoi, että, kun apuakaan sitä ei voi.Sehän siinä on, kun lapsilleen toivoisi kaikkea parasta. Tai kelle vaan nuorelle, ettei
tee mitään tyhmää. :/- painovirhe
Tarkoitin, että, kun ampuakaan sitä ei voi....
- Pukeli.
kaishakunin kirjoitti:
Sehän siinä on, kun lapsilleen toivoisi kaikkea parasta. Tai kelle vaan nuorelle, ettei
tee mitään tyhmää. :/Jotenkin nyt jos vain jotenkin saisi sen tytön aisoihin, ettei vaan tämän jutun takia alkaisi jonkunlainen syöksykierre.
Ikä on todella vaarallinen ja siinä ei toivominen auta. Eli nyt todella tarkkana ainakin muutama vuosi jos vain mahdollista.
Ja tytölle terveisiä: Kukaan ei kuollut !
Kiitos kaikille mukavasta ja asiallisesta keskustelusta. Kyllä kaikki järjestyy hyvin päin, se on aina se ihmisluonnon pyrkimys, tavoite ja päämäärä! :)
Hyvää yötä ja halipusuja. :)Älä hyvä ihminen itsees syytä. Minäkin olen yrittänyt kasvattaa lapseni pois niistä virheistä joita itsekkin tein vuosia sitten ja tähdentänyt asioita, että tyhmyydestä ja lain rikkomisesta kärsii vain k.o. ihminen itse, ellei sitten kyseessä ole toisen pahoinpitely, juopuneena jonkun henkilön kuolemaan johtava kolari tai tarkoituksena vain tappaa joku. Niihin me vanhemmat emme voi etukäteen reakoida mitenkään, silloin syy on pahasta ihmisestä, ei meidän kouluttamastamme lapsesta.
Ja vaikka kaikin tavoin yritämme ohjata perillisiämme oikeeseen suuntaan, ei kukaan voi olla niiden mukana vuorokausia ympäri.
Mutta ota iisisti. Jos ei mitään muuta vahinkoa sattunut niin poika saa mieleenpainuvan rangaistuksen ja varmasti muistaa seuraavalla ryyppyreissullaan jättää autolla ajamisen väliin.- justjoo´´
Kyseessä oli 18-vuotias tyttö, ei poika ;((
justjoo´´ kirjoitti:
Kyseessä oli 18-vuotias tyttö, ei poika ;((
Aivan sama, tyttö tai poika, mutta suuri kiitos kun huomautit asiasta, sillä sehän oli mun suhteeni todella käsittämätön kömmähdys.
- Kaikille opiksi
Kokemus on ikävä. Olen ikävä kyllä tyhmyyksissäni ajanut juopuneena kerran.
Vielä tänäkin päivänä kiitän Luojaani siitä että kukaan ei kuollut. Auton romutin ei muuta. Maksoin sakot, sain kortin takaisin. Mutta koskaan senjälkeen en ole enää autoa ajanut. En koskaan ole autoilusta tykännyt, ja nyt totesin että riitti mulle.
Toivottavasti tyttäresi käsittää että nyt kun eiole kenenkään henkeä vastuullaan on erityisen hyvä asia, mutta myös olkoon tämä vakavana varoituksena siitä että niin ei saa tehdä !
Ei mistään syystä eikä ikinä,
Mielestäni tämä voi olla hyvä hetki kääntää kelkkaa parempaan, ei huonompaan. Elämä on rajallista, mitä vain voi sattua, kenelle vain, sitä riskiä ei enää ehdoin tahdoin ole vähääkään syytä itse lisätä. - neljän äitee
No sepäs se, sinä maksat ja sinä ostat. Me ei olla pojan autokoulua maksettu, sai itse säästää siihen rahansa, meni siinä muutama vuosi, mutta entä sitten ? Saa ostaa itse autonsa ja maksaa vakuutukset. Eli olet tehnyt sen väärin, että maksat ja ostat tyttärellesi kaiken = lellit ja me kaikki tiedetään mitä siitä seuraa...
ps. minun lapsistani yksikään jos tuollaista tekee, niin aivan takuulla saavat selkäänsä kerätä kamppeensa saman tien ja muuttaa vaikka kadulle. Tietävät kyllä, etten hyväksy rattijuoppoutta, enkä edes sitä, että arvotaan onko enää ajokunnossa.- tikkupa ikku
Niin, sun nuoruudessas vedettiin pitkää tikkua. Pisimmän tikun saanut ajoi. Vai eiks sul oo ees korttii ;((
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k373543On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole302304Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46913Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9817Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37813