Joka kesä tämä sama ongelma...ei ole vaatteita! Kotona ja mökillä ihan sama, mitä on päällä. Mutta kun pitää ihmisten ilmoille lähteä,tuleekin aina eteen se, ettei ole oikein asiallista päälle pantavaa.
Kyllähän kaupoissa on vaatteita näin isokoisellekin (käyttämäni koot noin 50-54). Mutta en mie kyllä kehtaa vaikka hihattomia pitää kaikkien nähden. Allit vaan lepattaa..En voi käyttää shortseja enkä hameita. No ehkä nilkkoihin asti ulottuvaa hametta voisin pitää, mutta en oikein viihdy moisessa.
Jotain capreja käytän, mutta nekin pitää olla napakkaa kangasta. Mulla on tota ylimäärästä reisissä sen verran, että oikein ohuesta kankaasta muhkurat paistaa läpi..Vahva kangas on hyvä, mutta tietty melko kuuma.
Olen yrittänyt löytää kivoja t-paitoja tai tunikoita, sellaisia kevyitä, mutta ei oikein vaan löydy. Joko on hihaton, tai sitten kamala-kuvioinen (vihaan niitä suuria kuvia ja kuvioita). Mullaon tota takapuolta,mutta esim. vyötärö on suhteessa hirveän pieni. Harvemmin istuu noi isot koot.
Mä vihaan kesää! Ainakin jos pitää olla vähissä vaatteissa. Ja joskus on pakko mennä asioille helteelläkin ja koko ajan hävettää nää läskit. Talvella saan sentään hautautua toppatakin sisään eikä muhkurat ja lepattavat allit näy :(
Miten te muut isokokoisemmat pukeudutte????

- Perustoppi ja sen päälle ohutta, läpinäkyvää kangasta oleva löysä tunika + shortsit tai caprit.
- T-paita, jossa isot löysät hihat + housut.
- Maksimekko sopii useimmille isokokoisille. Jos pelkäät alleja, laita olkavarsien peitoksi ohut huivi tai neule.
- Kellohame + korkokengät saavat sinut näyttämään naiselliselta.
Muita vinkkejä:
- Jos sinulla on rinnat, kuten yleensä isompikokoisilla naisilla tapaa olla, korosta niitä.
- Laita leveä vyötärökoristevyö. Se korostaa tai tuo esiin vyötäröäsi.
- Käytä kauniita koruja, mieluusi pitkiä helminauhoja ja pitkät korvakorut, ne saavat kaulasi näyttämään pidemmältä.
- Hanki mahdollisimman mukavat korkokengät mutta myös niin korkeat kuin vain pystyt käyttämään. Ne pidentävät jalkojasi. Muista myös pitää rakkolaastareita aina käsilaukussasi mukana kun käytät uusia kenkiä pidemmän aikaa.
- Kaikilla ihmisillä on kauniit nilkat. Korosta niitä ja osta nilkkaketju.
- Onnistunut meikki saa ihmeitä aikaan. Muista myös kynnet!
PS. Ei ne muhkurat ja allit niin paha juttu ole. Hoikillakin naisilla on selluliittia ja roikkuvaa nahkaa käsivarsissa. Silloin kun olet tyytyväinen itseesi, olet kauneimmillasi.
Miksi lihava koristaisi vyötäröä..se tuskin edes erottuu pullataikinan näköisestä olemuksesta?? Et edes tiedä kysyjän mittoja, et ole nähnyt vartaloa.
Koruilla ei saa mitään hoikentavaa vaikutusta aikaan.
Korkkarit lihavilla ovat koomisen näköisiä, ne eivät silmää huijaa, edes sokeilla.
Kaikilla ei ole kauniita nilkkoja, varsinkin lihavilla ne tuppaa turpoamaan kesäkuumalla, et ole nähnyt kysyjän nilkkoja. Niitä ei voi korostaa nilkkaketjulla, ketjut vaativat sirot nilkat.
Kuka edes osaa meikata kauniisti, pari prossaa naisista.
Hirveesti olisi hommaa vetää katseet pois läskistä näillä keinoilla, mutta valitettavasti se ei onnistu.
Kummallisia ohjeita sinulla. Neuvoisit ihan suoraan LAIHDUTTAMAAN eikä HUIJAAMAAN AINAKIN ITSEÄÄN!
Mutta jos et uskalla pukeutua miten haluat niin silloin kilosi ovat ongelma/haitaksi.
Ja kuten kommenteista huomaa aina löytyy miehiä jotka pitää lihavista naisista. Kaikelle on ottaja.
Kokeile ihmeessä täyspitkää salsahametta, jos sulla on kapea vyötärö! Mulla kanssa kapea vyötärö ja kokoa 52. Maha jää hameen alle piiloon ja vartalonmyötäinen toppi korostaa muotoja, paljastamatta läskejä. Pidän surutta hihattomia toppeja. Jos jotakin häiritsee läskit käsivarteni, niin katsokoon muualle!
Ei saisi näin lihavana neuvoa muita ylipainoisisa, mutta jos häpeät noin paljon kilojasi ettet kehtaa edes toppeja pitää, ehkä sinun olisi parempi motivoitua laihduttamaan. Jos kesä on vaateongelman vuoksi kärsimystä?
Mä kärsin ennemminkin talvella kun mulla on aina kuuma. Käytän talvella lähes aina vain syystakkia, lukuunottamatta yli 15 asteen pakkasia..
Olkaa omia itsejänne kaikkine rasvavyöryineen.
Minä miehenä ihailen naisissa avointa lihavuutta.
Siinä on kaikki unohtamatta eroottista näkemystä.
Jos se on noin vakava itsetunto-ongelma miksi tyytyä kiloihinsa.
Silloin ne on karistettava keinolla millä hyvänsä.
Mutta. Luonto (geenit, perimä ym) antaa läskit ja laihuuden.
Olkaatten tyytyväisiä runkoonne. Silmänruokaa on enemmän sata kiloisessa
kuin neljäkymmen kiloisessa riuku kepissä.
Toki eriasia on syömishäiriöiset..
Voi raukka sinua kun luulet että vain ahtamalla ollaan isoja, minulla on kehitysvammainen veljentyttö joka on 10v. lähemmä jo 170cm pitkä ja painaa 93kg, sillä hänen kehitysvammaansa kuuluu isokokoisuus. Eikä todellakaan olla ahdettu sille pennulle ruokaa vaan lähinnä kytätään mitä hänelle annetaan. Eli hän on saanut geenien mukana isokoisuuden ;)
Eikö kuitenkin tärkeintä ole se mitä ihminen on sisältä? Olen edelleen se herttainen, mukava ja hassunhauska tytteli nyt 50 vuotiaana kuin silloin 20 vuotiaanakin...nyt vain varustettuna elämänkokemuksen tuomalla huumorilla (joskus vakavuudekkakin) ja osaan nauraa myös itselleni :))
Lihavat on lepposia....mut en voi sanoa ettei me keksitä kepposia ;)
HYVÄÄ KESÄÄ VAAN KAIKILLE PULLUKOILLE
Isokokoisten vaatteet ovat yleensä kammottavia kirjavia kaapuja joita ei voi edes katsoa.
Elämä heitti eteen kaikkea p*skaa ja lihoin ja lihoin taas...kyllä minä vielä joskus otan taas itseäni niskasta kiinni...Mutta ei se hetkessä tapahdu ja tämäkin kesä on vain elettävä silti,helteineen!
Eilen piti käväistä kaupungilla ja mulla oli farkut (kääräisin hiukan lahkeita lyhyemmiksi) ja musta t-paita, sellainen miesten osastolta, oikein pitkä ja peittävä. Tuuli kivasti, ettei hiki tullut. Mutta kyllähän sitä haikeana katsoo noita hoikkia ihmisiä, kun niin nätteinä voivat kuljeskella tuolla auringonpaisteessa. Itsellä on aina sellainen "norsu posliinikaupassa-fiilis".
Kavereiden kesken olisi tarkoitus istua piknikille joku nätti päivä ja huoh taas...Istu nyt sitten auringonpaisteessa musta kaapu päällä. Mutta minkäs teet.
Mä kokeilin yhellä kirpparilla tuollaista pitkää hametta, hiukan sellainen ryppypintainen. Sitäkö tarkoitettiin? Ei sovi mulle. Näyttää takapuoli,jos mahdollista,vielä entistä suuremmalta. Ja menee jotenkin reisien ympärille, kun on niin kevyttä materiaalia. Ei hyvä.
Kirjotusvirhe paholainen!
Mitäs sitten t-paidat joissa on leveä (ei syvä) kaulus niin että voit pitää toista olkapäätä paljaana?
Mutta noin ylipäätään en ole lainkaan sitä mieltä, että "paskat muitten mielipiteistä". Haluaisin että ihmiset ajattelisivat enemmän sitä, miltä näyttävät jos vaan pystyvät siihen.
miusta isoille ihmisille käy tunikat, pitkät topit ja semmoiset maksi mekot kesällä..
mutta haaremi housuja en suosittele.. ne näyttää laihojenki päällä nii naurettavilta :D kuin olisi tavaraa pöksyissä :D
sekin positiivista että eiellä on hinnatkin ihan kohtuulliset. Minä ainakin pidin heidän vaatteistaan. Vielä en ole ostanut mutta tilaan kyllä jotain ihanaa vaatetta.
Käykää tytöt katsastamassa. Hyvää kesää "alleille " ja kaikille isoille ihanille meille : ) : )
Eiköstä näin ole?
Mutta jos kerta sulla takapuoli on suuri, eikä sitä haluisi korostaa tuolla kuvioidulla hameella, niin sitten ottaa vaikka tumman hameen samalla pituudella, ja pistää sitä väriä tai kuviota yläkroppaan.
Kannattaa väri ja kuvioasioissa luottaa omaan makuun, mutta on hyvä muistaa että kyllä isompikin nainen saa näyttää hyvältä ja pukeutua naisellisesti. Tärkeintä on se että luottaa itseensä ja hymyilee :) Hyvää kesää!
Farkut ja legginsit liian paksuja helteelle. Itse käytän myös hihattomia alleista huolimatta, tuntuvat niin kevyiltä. Seppälän, HenkkaMaukan ja Kappahlsin osastoilta olen löytänyt isoja kokoja, Hameita ompelen joskus itse, ei vaikeaa kuminauha tai nyörivyötäröllä. Niin ja olen ostanut isoja shortseja Dressmannilta, niillä en kyllä kehtaa kaupungilla kävellä isojen reisieni takia. Olen aina käyttänyt miesten paitoja jakkuina. Postimyyntifirmoista saa ihania pellavavaatteita, jotka ovat viileämmän tuntuisia kesällä, esim. löysiä pitkiksiä. Lisään myös erilaisia koristeita, vaihdan napit kivemmiksi, nauhoja ym. ja näin ne ovat minun vaatteitani.
Kirjoittaja on poistanut tämän viestin
Tän keskustelun alottaja juurikin kysyi mitä pukisi päälle helteellä, joten tottakai selostan yksityiskohtaisestikin mun oman kannan/idean. Ei pitäis sua haitata. Tää keskustelu ei oo tarkotettu tollasille jonninjoutaville kommenteille, vaan juurikin avun ja muiden ideoille pukeutumisesta.
Ja muuten, onko sulla jotain perustelua miksi itseensä luotto ei olis tärkeintä?
Kirjoittaja on poistanut tämän viestin
Vähän isokokoisempana tässä olen paininut ajoittain samojen asioiden kanssa. En tosin ole ihan samassa sarjassa, mutta huomattu on - isoille naisille tarjotut "teltta"-mallit on aivan käyttökelvottomia. En tajua miksi kaupat eivät vaan yksinkertaisesti voi tarjota samaa vaatetta kaikille, koot ylö 54 asti. Ne on yksilöllisiä ominaisuuksia jos joku haluaa peittää esim. muhkuraisia reisiään, ei niitä kaikille homogeenisesti ilmaannu vaikka painoa olisikin. Miksi haluta tai tarvita yleensäkään peitellä mitään - eikö se riitä, että pukee itsensä nätisti ja siististi? En minä niiden "katseenkestävien" 36-koon edustajien monestikin muhkuraisia paikkoja halua sen kummemmin nähdä. ;)
Pari sääntöä;
ajattele mittasuhteitasi, liian pitkät tai lyhyet vaatteet ovat rumia
käytä normaalin näköisiä sopivasti istuvia vaatteita eikä telttoja tai tiukkoja
älä piiloudu mustaan, se ei pienennä ketään, keskivahvat sävyt ovat sellaisia jotka tekevät jokaisesta hiukan "huomaamattomamman" jos näin halutaan
nettikaupoista löytää yllättävän hyvin vaatteita hyvinkin isoja kokoja kotiin tilata ja siellä kokeilla, jos ei halua ostaa voi käyttää palautusoikeuttaan
läskien häpeäminen vie elämäniloa, keksitään me isot likat joskus muutakin tekemistä ;) meistä jopa tietty porukka tykkää, eikä kaikkia voi miellyttää
Sinä, joka häpeät kilojasi, toivon, että voisit rakastaa itseäsi sellaisena kuin olet! <3 Toivottavasti löydät kauniita kesävaatteita, nauti auringosta.
Antaa muiden olla mitä mieltä vaan.
Kannamme ylpeänä kilomme
ostamani tunikat olivat sellaisella puolipitkällä hihalla, sen alle voi halutessaan laittaa hihattoman topin , hihattoman kapealinjaisen hellemekon tai kotelomekon.
tunikan kanssahan voi käyttää leggisejä ,pyöräilysortseja ja kapealinjaista hametta joka on polven yläpuolelle tai nilkkapituista,- tai capreja jotka ovat ohutta mutta napakkaa ja joustavaa kangasta.
oletkos koskaan kokeillut hihattomien mekkojen tai toppien päälle , sellaista ohuesta , ilmavan pitsisestä materiaalista neulottua/ virkattua tai ommeltua neuletakkia / poleroa , puolipitkällä hihalla?
mielestäni sellainen antaa meille allittarille pikkasen "armoa" eikä ole hellesäällä kovin hiostavakaan.
olisikin todella kivaa jos vaatteiden tekijät ja kauppojen sisäänostajat osaisivat tehdä / tilata myös meille isokokoisillekin yksinkertaisia perusvaattemalliston , yksivärisinä ja hillitymän kuviollisia .
aikas usein näkee kaupoissa isokokoisille tarkoitettut vaatteet ällötys kirjavilla , mummo malleilla sekä isoilla kukkakuvioilla olevia vaatteita :(
itse olen myös törmännyt sellaiseen ilmiöön että meidän isokokoisten puseroiden helmapituus on usein aika lyhyt , jos muutoin pusero ok, kuosiltaan ja väriltään .
Yksivärisiin vaatteisiin voi aina luoda ilmettä erillaisilla asusteilla , kengät,laukut, vyöt , huivit , korut , hiukset ja kynnet voi olla värikkäät ja näyttävät , niin isokokoinenkin ihminen voi kokea olevansa tyylikäs ja kaunis.
Aurinkosta kesää :)
Kun olin isompi, kokoa 48, kävin usein ostamassa Zizzistä vaatteita. Sieltä löytyy muutakin kuin niitä kamalia isoprinttisiä telttoja. Seppälänkin isojen tyttöjen osastolta löysin tänä kesänä yllättäen kivan mustavalkoisen kesähameen tosin nyt olen pienentynyt kokoon 44.
Ei kaikki ompelijat tosin halua hyötyä isokokoisille ompelemisesta, vaan auttavat mielellään vaateongelmissa ja ottavat ihan kohtuu hinnan työstään.
Kankaitakin löytyy monenlaisia, on paksumpaa ja kevyempää ja mieleisiä kuoseja löytyy kaikille.
Moni ompelija tekisi valtavan tilin, kun alkaisi suunnittelemaan ja ompelemaan isoille tytölle kauniita kesävaatteita.
Uskon, että ne suorastaan revittäisiin käsistä!
Tälläinen ompelija jättäisi typerät vaateteollisuuden vaatesuunnittelijat ja tuottajat, markkoinoijat kevyesti varjoonsa.
Näkeehän tuolla kauppojen vaaterekeillä, ettei siellä isolle ihmiselle koskaan mitään kaunista ja tyylikästä ole tarjolla.
Ei vaateteollisuudessa viitsitä aivoja käyttää, eikä ymmärtää että kaikenkokoiset ihmiset haluaa pukeutua kauniisti, tai ainakin mukavasti.
Kukahan ilkeä ihminen ja joku kukkakeppi, niitä isojen tyttöjen vaatteita oikein suunnittelee?
Taitaa oikein nauttia ja pirullisesti vielä nauraa, suunnitellessaan lyllerölle.
kesämallistoa.
Itse ainakin nauran heidän mauttomille ja rumille luomuksilleen.Teetän asuni aina etevällä ompelijalla, jonka töihin olen todella tyytyväinen.
Kaikkia pöllöjä sitä onkin ohjaantunut vaatesuunnittelijan hommiin!
IHMETTELIN SINUN KIRJOITUSTASI VAIKKA OLEN ITSEKIN ISOISO.KOKONI ON 54-56.KÄYTÄN PUOLIHAMETTA POLVEEN ASTI TAI PUOLISÄÄREEN SEKÄ HELTEELLÄ HIHATONTA PAITAA.KÄYTÄN MYÖS HIHATTOMIA MEKKOJA.VAATTEENI OSTAN CELLBESILTÄ TAI ELLOKSELTA.JOKAINEN ON OMANLAISENSA.KYLLÄ MINÄ AINAKIN NAUTIN KESÄSTÄ JA LÄMPIMISTÄ ILMOISTA.VIHAAN TALVEA.
Värianalyysi! Omaan ihoon ja tukkaan sopivat värisävyt saavat jokaisen näyttämään paremmalta, varsinkin kasvot. Ei ainakaan kannata verhoutua kokonaan mustaan, ellei satu kuulumaan siihen vähemmistöön (ns. talvi-ihmiset), joille musta nimenomaan sopii. Mielestäni mustaa kannattaa karsia muutenkin, varsinkin yläosista, jotka tulevat kasvoja vasten; musta on aivan liian kova.
Musta ei muuten sovi kaikille talvityypeillekään ellei iho ole erittäin hyväkuntoinen ja kuulas. Meissä suomalaisissakin talvityyppejä, mutta harvalla meistä on luonnostaan niin tummat hiukset ettei väriä vaihtamalla saisi itselle paremmin sopivaa sävyä. (esim. lenita airisto, taattu talvityyppi)
Jokainen, joka on sinut itsensä kanssa ja viihtyy olossaan, säteilee sitä myös ulospäin... ja kerää ihailevia katseita.
Olisi kurjaa, jos kaikki olisivat samanlaiseen kunkin aikakauden muottiin valettuja. - Viime vuosisadan puolivälissä naiset miettivät, miten voisivat saada lisää lihaa luittensa päälle, jotta heistä tulisi viehättävämpiä.
Älkää siis pitäkö linjojanne piilossa.
Siinä missä toinen kiihottuu ni toinen oksentaa.
Ennemmin pidän tärkeenä ettei pää kärsi, joka vaikuttaa myös suhteeseen.
Hyväksy ittesi.
Itse voisin siis lisäillä vaikka muutaman nettisaitin mistä löytää ihan mukiinmeneviä xl-vaatteita. Ulkomaathan nyt on aivan ja paras vaihtoehto, koska siellä tehdään myös "normivaatteista" pluskokoja toisin kuten täällä pikkukylässä jota suomeksikin kutsutaan... Täällä ei läskeille ilmeisesti ole suotavaa pukeutua normaaleihin vaatteisiin, vaan telttoihin tai mummomalleihin jne. Ja vinkkinä: Moneen paikkaan tosiaan kun voi maksaa PayPal toiminnolla, helppoa, nopeaa ja vaivatonta, sekä hyvin usein halvempaa kuin Suomessa pluskoot :)
Halens.fi (<-- tuolla todella hyviä farkkuja!)
Ellos.fi
shopninka.fi
ebay.com (<-- shoppaajan taivas :D)
macys.com/babyphat (<--- aivan ja ihania vaatteita, suosittelen vaikkei xl-kokoinen olisikaan)
Kuten jo aloittaja itse sanoo, tälle kesälle se laihduttaminen ei kuitenkaan onnistuisi niin, että taikaiskusta vaikka pienentyisi kokoon 44 jolloin silti olisi xl-kokoa nykyisillä mittapuilla. Älä välitä, vaan koita jaksaa rakastaa itseäsi ja teet asialle sitten jotain kun siihen kykenet, motivoidut ja pystyt. Itse yli 30kg laihduttaneena, ennen vaatekokoa 48, 38, ymmärrän ja tiedän ongelmasi paremmin kuin hyvin, varsinkin nuo käsivarret. Tietysti jos haluat itseäsi sitten ottaa niskasta kiinni, niin tee asialle jotakin ja heinäkuun pahimmilla helteillä olet jo sen 10kg hoikempi (52 koon kilomäärillä jo pelkästän nesteistä lähtee sen 5kg heittämällä) ja voit paremmin. Elokuussa ehkä oletkin jo sitten sen 15kg pienempi, vaatekoko jo ehkä siinä 48 hujakoilla jolle löytyykin jo paljon enemmän vaihtoehtoja noissa xl-vaatteissa... Tsemppiä sinulle, toivottavasti linkeistä jotain apua edes jollekkin :)
Ihanaa kesää, alleineen päivineen!
Mutta pyöreäkin voi olla kaunis... itse suosittelisin että joku ompelija tekis juuri sulle pari kivaa paitaa ja toppia.. ompelija näkee ainakin mitä kohtaa kannattaa korostaa :) sinullakin on varmasti sellainen.
Ja kivat korvikset, hiukset laitettua , kivat korkkarit yms..tekee myös paljon.
Iloa kesääsi :)
Caprit ja tunika-yhdistelmä eri versioina oli minunkin suosikkini :)
Aloittajalle: Älä suotta välitä muiden mielipiteistä! Pukeudu juuri kuten itse haluat... Voin sanoa, etten itse ainakaan ajattele mitään pahaa lihavista kadulla kävelijöistä. Erilaisuus on rikkaus.
Mustia housuja tulee käytettyä usein, niissä ei muhkurat niin näy. Lahkeita käärin jos ilma on helteinen. Olen joskus ostanut topshopista englannista maternityosastolta (juu saa nauraa :D) mahtavalla tosi napakalla ja n. 15cm leveällä resorilla varustettuja capreja ja ne pitää huippuhyvin jenkkikset kurissa. Eipä ole tullut täällä mieleen kurkata vastaavia vaatteita ;-). Olen kyllä löytänyt perushousuja ihan hyvin. Farkut jotenkin leventävät omaa ahteriani, niitä en käytä.
Olen myös kokeillut muotoilevia alusvaatteita, bodyja ja vyötärölle laitettavia tukituubitoppeja. Hyvin istuvat ja toimivat, eivät näy vaatteiden päälle ollenkaan! Parantavat myös huomaamatta ryhtiä kun kurvit tulee kivasti esille ja jotenkin antavat itseluottamusta lisää. Suosittelen koittamaan. Tosin eivät kyllä ole mitään helleilmojen pelastajia, mutta esim. kesäiltana voisi toimia jos ei halua, että läskiröllykät vie kaiken huomion kivasta topista.
Sitten käytän kyllä ihan surutta hameita ja tunikoita, välillä aika lyhyitäkin. Niihin sitten alle napakat legginsit. Mitä tukevampaa kangasta, sitä parempi.
Kenkien kanssa olen tarkkana ja ostan vain nuorekkaita ja naisellisia. Monesti näkee tukevampien pyyhältävän jossain eccoissa ja ties missä terveyssandaaleissa. Se kyllä minusta oikein korostaa ei niin treenattua ulkonäköä ja antaa raihnaisen ja tanttamaisen vaikutelman. En ymmärrä mikis pitäisi alistua sellaiseen vaikka painoa olisikin pienen kylän verran, niin kuin meikäläisellä. Kaikkein kiikkerimmät ja korkeimmat piikkikorot jätän sorjasäärille, mutta muuten kyllä vannon naisellisten ja muodikkaiden kenkien nimiin!!!
Ja vielä yksi juttu ihan off topic... lihavuutta voi lieventää olemalla muuten huoliteltu ja viimeistelty. Korosta parhaita puoliasi niin ihmiset kiinnittävät niihin enemmän huomiota ja itsekin varmasti tunnet olosi mukavammaksi ja viehättävämmäksi. Mars kampaajalle ja hiukset kuntoon! Sitten meikkaat parhaat puolet vielä naamasta esiin ja ei kun baanalle. Pelkkä hymykin kaunistaa paljon ja antaa iloisen vaikutelman:). Ei ison tarvitse tyytä vähempään tai kokea mitään alemmuuskomplekseja taikka piilotella itseään, nautihan kesästä siinä missä muutkin!
http://www.youtube.com/watch?v=o7YwwgYVezE&feature=relmfu
En tiedä mitkä on plus size rajan alkaminen, mutta itsehän sanon plus size naisista vain että wau miksi niinkuin joku sanoi peittelette itseänne kyllä plus sizekin voi olla uimapuvussa, kaikilla pitää siihen olla vapaus ja nauttia elämästä siinä missä laihoillakin. Jos se jotain häiritsee se on hänen ongelmansa, jos joku siis huutelee antaa sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai sitten laihuttaa niihin mittoihin joista itse tykkää, tiedän itse että eihän se ihan helppoa ole kun pitää ruuasta ja herkuista, mutta kyllä se siitä kun vaan jaksaa yrittää ja yrittää joillakin asioilla motivoida itseään että tuloksia tulee. Mutta ei laihduttaminen mitään mustaa magiaakaan ole, pelkkä ruokavalio ja liikuntaa siinä kaikki. Mutta tsemppiä sinulle ja kesääsi yritä nauttia kesästä.
P.S Olemmehan kaikki ihmisiä siinä missä kolibri, korppikotka ja pingviini ovat kaikki lintuja.
kaikki ei vaan sovi kaikille, oli minkä kokonen tahansa.
tunika on aina hyvä ja alle legginsit tai caprilegginsit, ja tietty tunikan materiaali ei ole hyvä olla trikoo tai keinokuitu, ja tarpeeksi pitkä tunika. (kivoja materiaaleja on mm. intianpuuvilla, viskoosi, puuvilla, silkki :) pellava)
pitkä farkkupaita on aina jees:) laita alle caprilegginsit ja vielä niiden päälle samanvärinen hame (samaa materiaalia kuin legginsit). legginsejä ja trikoohameita (voi olla tätä materiaalia farkkupaidan alla) löytyy h&m:stä.
kappahlissa on yleensä hyvä valikoima tunikoita.
jos on oikein kuuma, niin toppi ja vaikka pellavahame..
vähän joskus on pakko jotain paljastaa.. eikä se mitään haittaa, jos on siisti.
liika paljastaminen on aina liikaa, hoikallakin...
katso koko tarkkaan, kun ostat vaatteita.. ja pyydä myyjän apua.
ja aina tottakai legginsien päälle ainakin takamuksen peittävä tunika tms.
Ainut kellä legginsit näyttää kauniilta on nuoret likat, mutta he on nuoruuttaan sieviä vaikka verhoituisi perunasäkkiin.
Epäpukevia on rintavilla myös hehtaari-t-paidat joissa on pieni kaula-aukko. Caprit ja sandaalit lyhytjalkaisilla ja lyhyt toppi, kaikki lisää pötikkämallia.
Suomalaiset naiset pukeutuvat pääsääntöisesti rumasti. Miksi ihmeessä ei käytetä mekkoja ja hameita, jotka kesäaikaan ovat ihanan ilmavia.
Muhkuraiset reidet saa toki piiloon jo polvipituisella hameella!
Helmasta vähän kellottuva hame ja kankainen edestä napitettava pusero jonka pituus peittää palleaan ja mahaan salakavalasti kertynyttä löllöä on oma salainen aseeni.
Olen varma että tämä ihmetapa 30 asteen helteessä kulkea tiukoissa mustissa legginseissä nostaa huomattavasti gynekologien tuloja sekä apteeekkien hiivalääkkeiden menekkiä! Mikä tuoksu lemahdelleenkaan päivän helteisellä terassilla kaljaa kumoavista leggins-kaunottarista!
Itse pidän leggareita täyspitkän hameen alla. Hikoiluttaa kyllä, mutta minkäs teet. Ilman ei voi olla, koska reidet hankaavat kävellessä ihon rikki. Talkki ei auta, kokeiltu on. Kuin myös Compeed- rakonestopuikko. Se kestää pari tuntia, mutta jos täytyy koko pvä kulkea jossain, iho menee sitten jo rikki compeedista huolimatta.
Minun vinkit:
- Osta värikkäitä yksivärisiä paitoja, joissa syvä kaula-aukko ja pienet hihat. Tai toppeja sekä niiden päälle joku iso kevyt pusero. Kappahlista ja LIndexistä olen löytänyt näitä (vaikka niissäkin liikkeissä löytyy myös niitä kauheita välteltäviä mummokuvioituja telttoja)
- Alaosat osta tummia yksivärisiä kevyestä kankaasta olevia pitkiä housuja tai capreja. Intersportista löytyi kivoja mustia urheilucapreja. Tarvittaessa lyhennä pitkistä housuista.
- Hameita ja mekkoja on vaikea löytää, yleensä minun päällä ne ei näytä hyvältä. Näitä voit yrittää haeskella erikoisliikkeistä tai netistä.
- Kesällä helteen aiheuttamiin hiertymiin apukeinoja ovat hajuton vauvantalkki, hameen alla joko puristavat lahkeelliset selluliittihousut tai sivele ongelmakohtiin liukastevoidetta, niin ei hiki haittaa /hankaa pahasti.
itsensä isoihin telttoihin, ettei läskit näy.
Painoin vielä 5 vuotta sitten vain noin 60-65 kiloa, sitten lopetin
tupakoinnin vuonna 2008 ja aloin sen jälkeen ahmia herkkuja
tupakantuskaan. Se oli ihan sairaalloista syömistä.
Painoa on tullut nyt yli 30 kiloa ylimääräistä.
Paino vaihtelee nyt noin 94-98 kilon välillä.
Lääkäri sanoi, että tämä nykyinen ylipainoni on yhtä suuri
terveysriski, kuin aiemmin oli tupakointini. Olen ehkä "sairaampi"
nyt kuin tupakoidessa. Lonkkia särkee, verenpaine on korkea, en
tahdo saada sukkia jalkaan enkä kengännauhoja kiinni, kun vatsa
on tiellä. Kaupoissa liikun haikein mielin, kun tarjolla on kauniita
kesävaatteita, puseroita, hameita, mekkoja jne. ja ihania korkkareita
naisille, mutta mitään nättiä ei ole tarjolla tällaisille isoille ja lihaville,
vain rumia telttoja, yleensä nekin synkkiä värejä, koska tummat värit
hoikentaa.
Toivottavasti vielä joskus hoikistun ja voin pukeutua kesällä ihaniin,
naisellisiin vaatteisiin, ettei lopun elämää tarvitse kulkea näissä
rumissa mustissa löysissä kokoon 52 tunikoissa, mitä nyt käytän
ja kuminauhavyötäröisissä housuissa.
Ap:hän tässä yrittää kysellä vinkkejä pukeutumiseen voidakseen olla tyytyväisempi itseensä. JOstainhan se tyytyväisyyskin otetaan, ei suinkaa tyhjästä.
http://www.yoursclothing.co.uk/?Currency=EURO
Joka samperin tuutti ja lehti on täynnä kirjoitusta lihavuudesta niinkuin muuta maailmassa ei olisi. Pienelle lapselle aletaan jo neuvolassa jauhamaan syömisestä ja jos sattuu oleen 1 g liian painava joutuu heti tarkkailuun. Murrosikäiset surullisena yrittävät olla mahdollisimman laihoja ja vahtaavat peilistä minkänäköisiä ovat. Muusta ei enää välitetä ja se tosiaan näkyy tässä yhteiskunnassa ja pahemmaksi vain muuttuu.
Oikeat asiat unohdetaan ja eivät saa palstatilaa ja kukaan ei välitä enää mistään mitään.
Herätkää hittolainen
Hameita( eri pituisia), legginssejä ja capreja, t-paitoja ja muutama tunika, niillä mennään.
Itse suosittelen käyttämään vaaleita pellavavaatteita, pitkiä leveitä housuja, tai mekkoa. Joku taisikin jo mainita että tuntuu viileämmiltä helteellä, se on totta. Sifonki on tosi ohutta kangasta, ja väljänä sellainen on täydellinen jos alla on vaikka toppi, koska sifongista näkyy läpi. Tummat vaatteet tosin imee sitä lämpöä, joten en suosittele käyttämään kesäisin, ainakaan helteellä. Olen itse tosin kokoa 40, en siis mikään hoikkeli, ja juuri siksi pidän väljistä kesävaatteista. Niissä ei hikoa, voi pyöräillä, kävellä, eivätkä pääse hiertämään.
(Toinen juttu minkä olen huomannut toimivaksi, on ompelutaito. Ostan yleensä kilohintaisia kankaita, vaikkeivät ole ihan sitä laadukkaampaa, ja ompelen itse kesävaatteeni.)
Pari vuotta sitten, kun oli todella kuumaa monta viikkoa ja lomani sattui olemaan juuri silloin, en käynyt kuukauteen lainkaan ulkona, ainoastaan kaupassa. Vietin koko lomani sisällä tuulettimen äärellä elokuvia katsellen ja nauttien hyvästä ruoasta.
Mitään pukeutumisongelmia ei helteellä ole, kun en liiku ihmisten ilmoilla
kuumina päivinä. Kotona voi olla lähes ilkosillaan helteellä, kun ei ole ketään
katselemassa.
Juu, jotain tarttis tehdä eli pudottaa painoa, mutta minkäs teet kun on perso kaikelle hyvälle sapuskalle.
Kun läskien vaatetus kai alkaa olla ihan omissa hyppysissä.
Mieheni, paksumahainen, on tähän asti ostanut Finn-Karelian housuja.
Nyt kuultiin, että sekin on mennyt konkkaan.
Minä inhoan valmistajia, joille vain "kultainen keskitie", eniten myyvä, on tarpeeksi.
Ole oma itsesi ja ylpeä siitä!
Toisin sanoen, pistä päälle, mikä sinusta on kaunista, älä mieti turhia!
http://www.yoursclothing.co.uk/
Persoonallisemmasta lookista ihan perus juttuihin, hinnatkin ovat ok. Toimitus kesti 2 viikkoa.
Oma paino pudonnut elämäntapa muutoksen vuoksi ja reilu kuukausi sitten ostin ensimmäisen normaali puolen vaatteen koossa 46.
Joo, en ole ajatellut laihduttaa...tai ole kyllä, ja yrittänytkin...vaan kun en laihdu. Ihan sama syönkö paljon tai vähän ja liikunko vaiko en, niin tuntuu että mitään ei tapahdu. Masentavaa. En vaan jaksa enään yrittää kovin paljoo.
Ymmärrän täysin aloittajaa. Yritän kuitenkin nauttia kesästä siten kuin vaan pystyn.
Hyvää Kesää kuitenkin <3
kauniin, isokokoisen, itsevarman mustaihoisen naisen yllä.
Oli upea ilmestys.
Asiallinen vastaus ei ole veetuilua, mukafiksua nälvintää tai ihmisen arvostelua.
Onko sinulla oikeasti jotain rakentavaa tarjottavaa tähän ketjuun? Jos ei, pysy poissa.
Ei kannata pukeutua liian leveisiin housuihin vaan pikemminkin kapeisiin ja puserokaan ei kannata olla liian leveä, vaan esim. tunika, jossa rintojen alla empireleikkaus.
Isot kuviot lihottaa entisestään.Samoin poikkiraidat.
Värikkäät sävy sävyyn viritelmät näyttävät hyvältä.
Mekon tai hameen värisävyyn sopivat sukkahousut saavat näyttämään pidemmiltä.
Yhdistä topit bleiseriin tai farkkutakkiin.
Pitää vain olla kärsivällisyyttä ja tehdä oikeanlaisia harjoituksia. Itse joku vuos sitten onnistuin (:
Tsemiä vua ja toivottavasti löytyy mukavia vuatteita! (:
Mitä niin pahaa on hoikkuudessa? Jos saa olla lihava, miksei saisi olla hoikka?
Joo oon tavallaan sitä mieltä et ihan sama mitä muut ajattelee, mut en silti haluu pukeutuu mihinkää telttoihin.. Marimekon värikkäät printtitunikat ja muut on kauheita just sellasia läskien ihmisten vaatteita, ei niitä! Ei aina niitä leveitä tunikoita, vaan tyköistuvia paitoja ja mekkoja, ei ainakaan ylhäältä alas asti mitään yksiväristäkään telttamekkoa. Perusfarkut, paitapusero, siistit kengät, balleriinat maybe.
Asusteilla kiinnität huomion pois niistä läskireisistä yms. Korut, kengät, laukku, huivit, vyöt, meikit, hiuskorut.
Yks juttu vielä. Muistakaa ihmiset hoitaa jalkojanne! Mikään ei oo kauheempaa kuin muuten tyylitelty ihminen sandaaleissaan, mutta kantapäät kovettumilla ja halkeilee, yök!
Olen yhdessä ylläpidon kanssa siivonnut sivustoa moneen otteeseen ja tästä johtuen viestiketju ei ole enää varmaankaan kovin looginen. Pahoittelut tästä.
Korostan edelleen, että keskustelun aiheena on isokokoisen ihmisen pukeutuminen. Siis vain kesäpukeutuminen. Siihen nyt kaivataan vinkkejä ja linkkejä.
Ketjun aiheena ei ole laihduttaminen, ei geeniasiat, ei ruokavinkit eikä isokokoisen ihmisen seksielämä :) Näille kaikille em. asioille on Suomi24:n sivustolla omat palstansa.
Ps.
Oli järkyttävää huomata sontaviestejä lukiessani, kuinka rumasti ihmiset kirjoittavat lihavista ihmisistä ja kuinka on vallalla käsitys, että vain hoikka nainen on oikeasti nainen :/
Aurinkoista viikkoa meille kaikille!
Pitäisin myös korkokenkiä jos selkäni/polveni kestäisivät. Mutta ennen kesää käyn aina jalkahoidossa: ne karheat kantapäät ovat karmeat sandaaleissa, lakatut varpaankynnet on kivat.
Nyt vaan pitäisi löytää se kevyt, ilmava pue/riisu nopeasti -tyyppinen paitapusero. Onneksi pääsin eroon 7 vuoden vaihdevuosi-hikoilusta! Syöpälääkitys loppui ja niin yletön hikoilukin.
Mitä noille alleille voisi kotioloissa tehdä? Laihduttaa...juuh =)))
http://www.ullapopken.eu/en/style/mony-denim-bermudas/676243/
Mutta niin, riippuen kelistä niin suosittelen myös panostamaan muihin seikkoihin, silmälasit ja kampaus vievät huomiota pois vartalosta, jos jotakin se hävettää. Mutta älkää ihmeessä pukeutuko telttoihin tai niihin pyöräilysortseihin jos ette muuten fillarointia harrasta, ne näyttää karmeilta olivat ne minkäkokoisen ihmisen päällä tahansa. Musta olis kiva nähdä muitakin isompia ihmisiä, jotka pukeutuvat rohkeasti, mutta tyylikkäästi näyttäen ylpeästi muotonsa yms.
Paidat on muuten ihan normi paitoja, massun kohdalta pitää olla jonkun verran väljät jotta läskit ei näy. Inhoan tiukkoja paitoja, niistä näkyy makkarat läpi.
Tykkään myös kun kaula aukko on sopivan iso, ei kuitenkaan liian iso jotta tissit ei näy lävitte. En tykkää tiukoista, korkeista kaula aukoista, tulee ahdistava olo.
Niin ja paidoissa käytän väreinä enimmäkseen mustaa. Johtunee tosin siitä kun paidat mitä löydän sattuvat olemaan yleensä mustia. Tykkään myös paljon turkoosista, alan jo kyllästymään koko hiton mustaan. Myös valkosia käytän, kunhan eivät ole läpinäkyvät.