PARKISSONIAKO

mitä tää on

mulla ollut käden tärinää kun kaadan juotavaa ja oikea käsi heikompi.Tämmösen huomasin kun tulin kuumeeseen niin meni kävelykyky jotenkin niin että kun istuin sohvalla en päässyt ylös jaloista meni voimat.Kun autettiin ylös niin kepin turvin pääsin hitaasti.Kun kuume on voitettu jalat toipuvat pikkuhiljaa mutta ovat väsyneet.

12

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika näyttää

      olisiko ms-tauti tai kenties parkkisson? vaikeaahan tuon perusteella arvailla. tai, sittenhän se voi olla joku ohimenevä juttu vaan, toivottavasti. itselläni ms ollu jo yli 20 vuotta ja ms:ssä on myös kuvailemiasi oireita. kannatta käydä aivojen kuvauksessa jos oireet jatkuvat. tsemppiä..)

    • näin on

      Siis kuumeessako nämä oireet ilmeni? Kovassa kuumeessa voi esiintyä lihasheikkoutta joka taas aiheuttaa vapinaa kun yrittää niitä lihaksia käyttää. Parkkinsonissa vapinaa taas helpottaa kun lihasta jännittää, eli nostaa esim sitä maitopurkkia. Nämä menevät usein sekaisin ja ajatellaan että kaikki vapina liittyisi parkkinsoniin, vaikka tosiasiassa vain lepovapina on parkinsonin oire.

      • vapinaa on

        Siispä liittyykö kuumeessa ylös nousemiseen vaikeutta? parkkinssonissa.Jalat eivät pitäneet oli lihakset voimattomat.


    • näin on

      Siis korkeaan kuumeeseen kuuluu usein yleistä heikkoutta, oli parkkinsson tai ei. Odota että paranet kuumeestasi ja tutki asiaa sitten uudelleen. Jos sen jälkeenkin esiintyy vapinaa, kannattaa sitä lähteä selvittämään. Mutta jos vapinaa esiintyy vain silloin kun käytät kättäsi, esim. sitä maitoa kaataessa, eikä lainkaan levossa, ei parkkinsson ole se todennäköisin vaihtoehto.

      • päävapina

        Onko aamujäykkyys parkin oire.Nilkat kankeat koko päivän.Kävellessä ei jalka nouse vaan on kankea kuin puupölkky.Ei voi hyppiä enää eikä mitään rentoa menoa.Niskatkin narisee.


    • pigaparki

      Aamukankeus on tyypillinen parkkisoire

      • tärinä jatkuvaa

        Kauanko se aamukankeus kestää.Itsellä tullut myös pissavaivoja.Tuntuu että tippuu virtsaa salakavalasti vaikka ei hätä olisikaan.Aamulla näkö heikoin päivällä tarkentuu.Varsinkin kun lukee huomaa.


      • yön kärsä
        tärinä jatkuvaa kirjoitti:

        Kauanko se aamukankeus kestää.Itsellä tullut myös pissavaivoja.Tuntuu että tippuu virtsaa salakavalasti vaikka ei hätä olisikaan.Aamulla näkö heikoin päivällä tarkentuu.Varsinkin kun lukee huomaa.

        Tärinä jatkuvaa, yritä päästä neurologille. Inkotenssi ja näköhäiriöt ON parkkisoireita eikää edes epätavallisimmasta päästä. Aamukankeus ei lopu ikinä, paitsi lääkkeilä. Sairastelu kuten kuume, stressi ja väsymys pahentavat taudin oirekuvaa. Tärinä tai jalan kipristely tai laahaaminen tavallista toispuoleisena. MUTTA myös asentovapinaa voi olla, liittyy luultavasti jatkuviin jännitystiloihin lihasistossa. Älkää amatöörit väittäkö muuta, minulla on parkinson ja hyvn viisas neurologi sitä hoitamassa


      • tärinä jatkuvaa
        yön kärsä kirjoitti:

        Tärinä jatkuvaa, yritä päästä neurologille. Inkotenssi ja näköhäiriöt ON parkkisoireita eikää edes epätavallisimmasta päästä. Aamukankeus ei lopu ikinä, paitsi lääkkeilä. Sairastelu kuten kuume, stressi ja väsymys pahentavat taudin oirekuvaa. Tärinä tai jalan kipristely tai laahaaminen tavallista toispuoleisena. MUTTA myös asentovapinaa voi olla, liittyy luultavasti jatkuviin jännitystiloihin lihasistossa. Älkää amatöörit väittäkö muuta, minulla on parkinson ja hyvn viisas neurologi sitä hoitamassa

        Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.


      • huh7huih
        tärinä jatkuvaa kirjoitti:

        Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.

        Minulla myös. Vapisee käsi aamulla kun on lihasjäykkyys ennen kuin lääkkeet alkaa vaikuttaa. Kuume ja rasitus pahentaa oireita, näkö on sumea ja silmällhaksetkin jännityksellä.

        Hartiat aamulla solmussa. Minulla tulee lihasjännityksen aiheuttamaa vapinaa kun esim otan maitopurkin jääkaapista tai jos kannan esim kauppakasseja.
        Tuntuu kuin olisi ruuvipenkissä.
        Sen jälkeen myös hartialihakset kramppaa levossa rauhoittuu

        Tämä niin yksilöllinen tauti joillekin jäykkyyttä ei tule ollenkaan ja toisille kaikki.
        Millaisia näköhäiriöitä teillä muilla on


      • beeeeevveeee
        tärinä jatkuvaa kirjoitti:

        Ilmankos en päässyt kuumessa nousemaan sohvalta ylös.Jouduin kepin kanssa hiljaa laahautumaan vessaan kuin vanhus.Jouduin turvautumaan apukäsiin.Kuume meni niin kyky kävellä palasi.Täytys löytää pätevä neurologi pirkanmaan alueelta.

        Minulla 7vuotta ennen diagnoosia alko kävelylenkillä tulemaan pidätys ongelmia
        Sitten käsi tuntui puutuneelta eli pieniä oireiluja jo 7vuotta aiemmin.

        Tuo kireys on paha oire , rajoittaa kakkea olemista, istumista suorana, kävelyä, kantamista, on kroppa,sa vanki

        Kun kaikki dopamiini loppunut silloin ei varmaan lääkkeet auta, mitä silloin tehdään ja jähmettyykö .be silloin liikkumattomaksi


    • yön kärsää

      Hoitolaitoksista löytyy heitä joiden dopamiinit on finaalissa...ei toimi edes nielemisrefleksi... minä en ainakaan aio nähdä sitä päivää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe