Yksityisasioiden kyylääminen

kyyläkurssit

Näillä työkkärin kursseilla näyttää olevan ykkösprioriteettina työttömien yksityisasioiden kyylääminen.

Entä, jos ei halua kertoa itsestään mitään? Mitä sitten, montako lasta minulla on, missä asun ja kenen kanssa - mitä nämäkään asiat kuuluvat jollekin pellekurssin vetäjille?
Mitä työhistorianikaan kuuluu näille elämäni ulkopuolisille? Miksi minun täytyisi kertoa itsestäni y h t ä ä n mitään?

Toki pellekurssittajat raportoivat intiimielämäsikin työkkärin ämmille, jos saavat siitä vihiä.

28

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosilmä

      Ihan samaa olen ihmetellyt kun olen joskus joutunut noille kursseille. Miksi pitäisi yksityisasioitaan selitellä, todella ärsyttävää.

      Kurssittaja yrittää ottaa jonkinlaisen henkisen niskalenkin esittämällä muka kiinnostunutta asioistasi. Se on kuitenkin sitä samaa ja päätyy aina siihen että millä pääsisit luuserimaisesta tilastasi pois. Valheellista touhua. Minä pysyisin sinuna tyynenä ja asiallisena, ei sinun tarvitse siellä "avautua".On myös suorastaan vaarallista jos puhuu vähänkin ohi suunsa vaikkapa jostain menneistä matkoista tai muista. Raportti lähtee kyllä kaikesta te-keskukseen sillä eihän kurssittajilla oikeasti ole muuta hommaa kuin kurssitettavien paimentaminen ja kyylääminen.

      Toisaalta tuo kurssittajan homma on niin karmeaa että säälin heitä, itsestäni ei tuollaiseen olisi. Mahtaa olla kauheaa tuntea päivittäin se halveksunta ja suoranainen viha jota pakkokurssille osoitetut huokuvat. Ei ooo helppoa kellään..

    • tuttua....

      Kuinka usein otat alkoholia? Onko se mielestäsi paljon? Asutko yksin? Onko se omistusasunto? Mikä olisi unelma-ammattisi? Onko sinulla mitä harrastuksia? Kerro itsestäsi....

    • karseita tyyppejä.

      Eikö työelämässäkin pitäisi sääntöjen mukaan jättää yksityisasiat pois ja keskittyä työntekoon. Siis sääntöjen mukaan, tosielämässä se ei kyläl pidä paikkansa. Henkilöön itseensä ja hänen ominaisuuksiinsa ja elämäänsä pyritään sorkkimaan sen minkä kerkiää, etenkin jos ei kulje ns. porukan mukana, mikä tarkoittaa juurikin sitä, ettei ole niin sosiaalinen.

      Mutta kenelle sinun nyt pitää kertoa siellä kurssilla? Vetäjille vai muille kurssilaisille.

      Joo, yhden paikkakunnan kouluttajan kurssi-ilmoituksessa taloushallinnon kurssille oli ehdottomana pääsyvaatimuksena: Halu kehittää sosiaalisuuttaan!

      Ei se mitään, näin kävi viimeisessä työpaikassani, jonka minun valintaani osallistunut esimieheni esitteli näin "sait joululahjan!" ja tämä asia minun piti sitten kertoa sinne te-toimistoonkin kun ilmoitin työllistyneeni - haha "joululahja". Ensinnäkin töitä sai tehdä kahden edestä - sijaistettavani teki itse normaalisti vain puolet koko määrästä, oli tehnyt sitä jo ennen kuin jäi osa-aikaeläkkeelle - siis puolet! Minun edellytettiin tekevän koko homma eli kahden työt. Joo, meni kyllä yhden viikon jaksoissa, mutta sitten kun jättivät koko kuuksi yksin (eivätkä muuten edes etukäteen kertoneet, että jäät sitten yksin - vaan ikään kuin "unohtivat kertoa" ja oli muka ollut tarkoitus jo hyvissä ajoin lähteä hakemaan edes jonkilaista tuuraajaa sille kuukauden pätkälle avuksi - haha). Siis töitä sai tehdä ja sen kuukauden ajan pisimmät päivät aamuseittemästä iltakuuteen! Ja akat sen kun nauroivat ja pitivät pilkkanaan selän takana. Monet kerrat sen räkätyksen ja vitsailun kuulin käytävältä! Niin, ei tainnut olla työn tuloksesta mitään valittamista! Ja kuitenkin sama akkalauma tai yksi niistä kehtasi vielä sanoa, että hän ei ainakaan katso ketään itseään huonommaksi, ei aliarvioi ketään! Haha! No, mistäs se kertoo, että pilkkanansa pidetään? Ja lopulta huutavat suureen ääneen "Kyllä se sieltä kohta lähtee - hähähähähähähähäh".
      Ja nämä kun kirjailevat sitten asiakkaistaan tekstejä tyyliin "Ehdottoman tärkeää olisi, että saisi asiansa järjestykseen niin että olisi työ ja elämässä rytmiä ja rutiineita ja jotain järjellistä tekemistä" - niin samaan aikaan tuuppivat jotain ulos töistä - hyvin uskottavaa, vai mitä! Sikoja, pahanilkisiä, inhottavia, kamalia, hirviöitä!
      Ei kammottavampaa porukkaa ole!

      Sitten nyt kun ollaan sieltä pois, no, mitäs karenssi päällä! Ja se jota sijaistin kehtaa vielä levitellä ympäri kyliä juttuja että hänen työnsä se on niin vaikeaa, "Ei ole helppoa ....isenkaan työ", siis hänkö se muka sitten edelleenkin on se joka tekee, vaikkei ole koskaan tehnyt niitä hommia yksin! "Olen pitänyt hommat niin, että ollaan edellisessä päivässä" - niin varmaan, kuka uskoo! Aina kun vaan on vähänkin vinkaissut niin on apua saanut jopa sen puolikkaansa kanssa - ja muut muka vaan lehtiä lukevat!

      Ja esimies joululahjojensa kanssa - yleensä joululahjat annetaan siinä tarkoituksessa että niistä jää hyvä mieli ja ainakaan niitä ei aleta pois ottaa (joo, en minä potkuja saanut) - mutta se idiootti alkoi vielä sitten ikään kuin esittämään että hänellä on oikeus periä palkkoja takaisin - arvaan kyllä kenenkä aloitteesta - pikkusihteerikkönsä, jota kaiken sen varsinaisen työn lisäksi olisi pitänyt vielä auttaa hänen töissään ja sihteerikkö itse istuu ylipitkillä ruokatunneillaan nauraa räkättämässä ja vitsailemassa!
      Just just!

      • ap.

        Vuoron perään siellä täytyy esitellä itsensä ja omaelämäkertansa! Kyylä sitten kyselee lisää ja tekee muistiinpanojaan, jotta voi informoida työkkäriä.


      • sellainen paikka!

        Vitsit olivat luokkaa: Jonottaa jossakin pankkiautomaatilla, pulloautomaatilla, sossun ovien takana!

        Niin, no, enpä ole sen enempää jonottanut, pankkiautomaatilla olen jonottanut siinä kuin muutkin, mutta muuten en! Toistaiseksi, mutta ehkä sinne sossuun joutuu jonottamaan, että ittehän sinne tuuppivat nauraa räkättäen! Suurilla rahoillaan ja omaisuuksillaan leveillen ja esittäen että ketään eivät sorsi ja halveksu! Läpiä puhuvat päihinsä sen minkä kerkiävät!

        Toimiala paikalla: Julkinen terveydenhuolto, että siinä näette mitä ne teidän kunnioittamanne ja arvostamanne terveydenhuollon ammattilaiset ovat, tässä minua pilkkanaan pitäneessä porukassa istui työterveyshoitaja, psykiatrinen sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, osastosihteeri, atk-tuki ja sitten siinä taisi istua myös se jota minun piti sijaistaa! Että sillä lailla! Siellähän nyt istuvat ja nauraa räkättävät - eivätkä halveksu ja pilkkaa muka ketään!

        Siinä porukassa keski-ikäkin taisi olla yli 50-v, että täteillä oli niin kuin toinen teini-ikä meneillään, taisivat tuntea itsensä nuorekkaiksi, villleiksi ja vapaiksi suorastaan!

        Kaikenlaista herjaa ja solvausta sitä saakin - kokevat nämä terkkarin uurastajat - haha! Kylläpä solvataankin heitä, eiks niin. Sen sijaan heidän tekemisensä, se ei ole yhtään mitään, se on vaan normaalia - mitä ilmeisimmin vai mitä! HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄ

        Törkeitä!

        Työsuojeluun asioista ei tietenkään kannata ilmoittaa, koska siellä leimataan vuodatukseksi ja toisaalta esimies on työsuojelupäällikkö. Hahah!

        JOULULAHJA!


      • muka hyviä!
        sellainen paikka! kirjoitti:

        Vitsit olivat luokkaa: Jonottaa jossakin pankkiautomaatilla, pulloautomaatilla, sossun ovien takana!

        Niin, no, enpä ole sen enempää jonottanut, pankkiautomaatilla olen jonottanut siinä kuin muutkin, mutta muuten en! Toistaiseksi, mutta ehkä sinne sossuun joutuu jonottamaan, että ittehän sinne tuuppivat nauraa räkättäen! Suurilla rahoillaan ja omaisuuksillaan leveillen ja esittäen että ketään eivät sorsi ja halveksu! Läpiä puhuvat päihinsä sen minkä kerkiävät!

        Toimiala paikalla: Julkinen terveydenhuolto, että siinä näette mitä ne teidän kunnioittamanne ja arvostamanne terveydenhuollon ammattilaiset ovat, tässä minua pilkkanaan pitäneessä porukassa istui työterveyshoitaja, psykiatrinen sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, osastosihteeri, atk-tuki ja sitten siinä taisi istua myös se jota minun piti sijaistaa! Että sillä lailla! Siellähän nyt istuvat ja nauraa räkättävät - eivätkä halveksu ja pilkkaa muka ketään!

        Siinä porukassa keski-ikäkin taisi olla yli 50-v, että täteillä oli niin kuin toinen teini-ikä meneillään, taisivat tuntea itsensä nuorekkaiksi, villleiksi ja vapaiksi suorastaan!

        Kaikenlaista herjaa ja solvausta sitä saakin - kokevat nämä terkkarin uurastajat - haha! Kylläpä solvataankin heitä, eiks niin. Sen sijaan heidän tekemisensä, se ei ole yhtään mitään, se on vaan normaalia - mitä ilmeisimmin vai mitä! HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄ

        Törkeitä!

        Työsuojeluun asioista ei tietenkään kannata ilmoittaa, koska siellä leimataan vuodatukseksi ja toisaalta esimies on työsuojelupäällikkö. Hahah!

        JOULULAHJA!

        Ai niin, tässä ei muuten vuodatettu minun yksityisasioitani, vaan kerrottiin millaista touhu on työpaikoilla. Ja sielläkin, eipä ollut yksityisasioita, vaan ihmisen pilkkana pitämistä!

        Tämä oli myös hyvä: KUKA HOITAA POSTIN!

        No, nyt kun siellä on uusi ihminen siinä työssä, niin käydäänkö tuo POSTIN HOITAMINENKIN huutamassa suureen ääneen ovella kun varsinainen postinhoitaja on poissa? Ja sekin vielä: KUKAS SEN POSTIN HOITI ENNEN KUIN MINÄ SINNE MENIN - SIIS SIIHEN POSTINHOITAJAN HUONEESEEN? OLIKO POSTINHOITAJALLA OLLUT OMAT TYÖAIKAJÄRJESTELYNSÄ JO SITÄ ENNEN!

        Että noin välkkyä!

        Eikä kehdata mennä mukamas samaan kahvipöytäänkään - hahah - no, ensinnäkin, itse eivät kehtaa tulla sanomaan päin naamaa vaan hilluvat siellä käytävillä ja toisekseen: Nimenomaan samaan kahvipöytään: Kaikki tunkevat siihen yhteen ja samaan pöytään ja jos joku jää vaille tuolii, niin naama on kuin sitruunaa syöneellä ja katsotaan murhaavasti, että toi se vei paikan! Ja jos menee tyhjempään pöytään niin sekään ei ole hyvä! MUTTA PÄÄASIA: KEHTAAKO AKKA ITSE MUUTA KUIN KÄYTÄVÄLLÄ HILLUA JA PAINELEE KIIREESTI NURKAN TAA ETTEI VAAN EHDITÄ NÄKEMÄÄN SITÄ NAAMAA!

        Että noin aikuista porukkaa!
        Ajatelkaas, jos noitten kanssa joutuisi vielä asiakkaana olemaan - haha! Ei kiitos!

        Eikä tarvitse tulla nyt sanomaan: Sitä saa mitä tilaa!
        Kun työhön mentiin ja töitä tehtiin. Minä en ollut siellä hillumassa ja muita haukkumassa ja pilkkana pitämässä! En tosiaankaan! Että millähän perusteella minä olin mitään tilannut!


      • EI MITÄÄN RAJAA!
        muka hyviä! kirjoitti:

        Ai niin, tässä ei muuten vuodatettu minun yksityisasioitani, vaan kerrottiin millaista touhu on työpaikoilla. Ja sielläkin, eipä ollut yksityisasioita, vaan ihmisen pilkkana pitämistä!

        Tämä oli myös hyvä: KUKA HOITAA POSTIN!

        No, nyt kun siellä on uusi ihminen siinä työssä, niin käydäänkö tuo POSTIN HOITAMINENKIN huutamassa suureen ääneen ovella kun varsinainen postinhoitaja on poissa? Ja sekin vielä: KUKAS SEN POSTIN HOITI ENNEN KUIN MINÄ SINNE MENIN - SIIS SIIHEN POSTINHOITAJAN HUONEESEEN? OLIKO POSTINHOITAJALLA OLLUT OMAT TYÖAIKAJÄRJESTELYNSÄ JO SITÄ ENNEN!

        Että noin välkkyä!

        Eikä kehdata mennä mukamas samaan kahvipöytäänkään - hahah - no, ensinnäkin, itse eivät kehtaa tulla sanomaan päin naamaa vaan hilluvat siellä käytävillä ja toisekseen: Nimenomaan samaan kahvipöytään: Kaikki tunkevat siihen yhteen ja samaan pöytään ja jos joku jää vaille tuolii, niin naama on kuin sitruunaa syöneellä ja katsotaan murhaavasti, että toi se vei paikan! Ja jos menee tyhjempään pöytään niin sekään ei ole hyvä! MUTTA PÄÄASIA: KEHTAAKO AKKA ITSE MUUTA KUIN KÄYTÄVÄLLÄ HILLUA JA PAINELEE KIIREESTI NURKAN TAA ETTEI VAAN EHDITÄ NÄKEMÄÄN SITÄ NAAMAA!

        Että noin aikuista porukkaa!
        Ajatelkaas, jos noitten kanssa joutuisi vielä asiakkaana olemaan - haha! Ei kiitos!

        Eikä tarvitse tulla nyt sanomaan: Sitä saa mitä tilaa!
        Kun työhön mentiin ja töitä tehtiin. Minä en ollut siellä hillumassa ja muita haukkumassa ja pilkkana pitämässä! En tosiaankaan! Että millähän perusteella minä olin mitään tilannut!

        Näihin asioihin vielä: Kun on joutunut tuollaisen porukan häiriköinnin kohteeksi, siihen ei loppua tule! Tietyllä osalla väkeä on se oma tiedonvälityskanavansa, jossa ei taida tämä netti olla mikään pieni tekijä. On samat vitsinsä kuultu jopa erään te-koulutuksen valintatilaisuudessa, jossa yksi mukamas korkeakoulutuksen saanut partanaama tyyppi alkoi haastattelijalle mukamas ikään kuin kevennyksenä esittää samaa soopaa ja minä odottelin siinä seuraavaksi pääsyä haastatteluun. No, siinäpä en sitten enää muuta tehnyt, kuin vein vain lomakkeen ja sanoin, että eipä kiinnosta tämän enempää. Tosin, sen kuulin että haastattelija edes jollakin tavalla toppuuttelin sen idiootin juttuja!

        HULLUJA RIITTÄÄ! Ai niin, ne toilailut eivät ole minun toilailujani mistä vitsailevat minun kauttani!

        Eivät ole tyytyväisiä ennen kuin itteni tapan!

        SIAT! Solvauksia ja herjauksia riittää.... arvon ammattilaisiin päin vai?


      • JOO!
        EI MITÄÄN RAJAA! kirjoitti:

        Näihin asioihin vielä: Kun on joutunut tuollaisen porukan häiriköinnin kohteeksi, siihen ei loppua tule! Tietyllä osalla väkeä on se oma tiedonvälityskanavansa, jossa ei taida tämä netti olla mikään pieni tekijä. On samat vitsinsä kuultu jopa erään te-koulutuksen valintatilaisuudessa, jossa yksi mukamas korkeakoulutuksen saanut partanaama tyyppi alkoi haastattelijalle mukamas ikään kuin kevennyksenä esittää samaa soopaa ja minä odottelin siinä seuraavaksi pääsyä haastatteluun. No, siinäpä en sitten enää muuta tehnyt, kuin vein vain lomakkeen ja sanoin, että eipä kiinnosta tämän enempää. Tosin, sen kuulin että haastattelija edes jollakin tavalla toppuuttelin sen idiootin juttuja!

        HULLUJA RIITTÄÄ! Ai niin, ne toilailut eivät ole minun toilailujani mistä vitsailevat minun kauttani!

        Eivät ole tyytyväisiä ennen kuin itteni tapan!

        SIAT! Solvauksia ja herjauksia riittää.... arvon ammattilaisiin päin vai?

        Tämä vielä thän YKSITYISASIOIHIN ja SIIHEN MITÄ KUULUU TYÖPAIKALLE TAI EI:

        Kun vielä ottaa huomioon sen, että siitä se itseään niin kehuva vakituinen on tosiaan jäämässä lopullisesti pois, niin kai ne nyt sitten, kun ensin käyttivät törkeällä tavalla hyväkseen koko talven ja kevään minua, ovat sitten sen uuden pestaamansa kanssa jo hyvissä ajoin järjestelemässä töitä niin, että ottavat huomioon, ettei kukaan selviä siitä työmäärästä yksin! Että kai siellä löytyy apua, toisin kuin minulla jolle vaan esimiehen vahvistuksen kera sanotaan "vasta hätätilanteessa autetaan!" ja samaan aikaan tuodaan tuon vastaajan töitä että "autapa vähän".

        JA KUKA HOITAA POSTIN!
        JA KAIKKINAINEN PELLEILY, SOLVAAMINEN JA HERJAAMINEN AIVAN VAPAASTI (MUTTA EI TOKI NIINKÄÄN ROHKEASTI ETTÄ OLTAISI TULTU NAAMATUSTEN SANOMAAN - ILMEISESTI KUN EI OLLUT MITÄÄN ASIAA NIIN EI KYENNYT) JA SELÄN TAKANA NAURESKELEMINEN - TUODAAN JOKU SKANNAUSPAPERI ETTÄ UUDET SYSTEEMIT JA LÄHDETÄÄN NAAMA VIRNUTEN ULOS!

        KYLLÄ OVATKIN HYVIÄ, VAI MITÄ!

        ETTÄ MITEN ON, ONKOHAN LÖYTYNYT UUDELLE APULAISIA! VAI MITEN LIE JÄRJESTÄVÄT DUUNIT?

        TAITAA OIKEIN KUSET VALUU KINTUILLE KUN SAAVAT NAURESKELLA! NIINHÄN SE VALUI ENSIMMÄISELLÄKIN PELLEILIJÄLLÄ JA ITSENSÄ VIIHDYTTÄJÄLLÄ PASKASTEN APULAISTENSA KANSSA!HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄH

        SIAT!


      • niin...
        JOO! kirjoitti:

        Tämä vielä thän YKSITYISASIOIHIN ja SIIHEN MITÄ KUULUU TYÖPAIKALLE TAI EI:

        Kun vielä ottaa huomioon sen, että siitä se itseään niin kehuva vakituinen on tosiaan jäämässä lopullisesti pois, niin kai ne nyt sitten, kun ensin käyttivät törkeällä tavalla hyväkseen koko talven ja kevään minua, ovat sitten sen uuden pestaamansa kanssa jo hyvissä ajoin järjestelemässä töitä niin, että ottavat huomioon, ettei kukaan selviä siitä työmäärästä yksin! Että kai siellä löytyy apua, toisin kuin minulla jolle vaan esimiehen vahvistuksen kera sanotaan "vasta hätätilanteessa autetaan!" ja samaan aikaan tuodaan tuon vastaajan töitä että "autapa vähän".

        JA KUKA HOITAA POSTIN!
        JA KAIKKINAINEN PELLEILY, SOLVAAMINEN JA HERJAAMINEN AIVAN VAPAASTI (MUTTA EI TOKI NIINKÄÄN ROHKEASTI ETTÄ OLTAISI TULTU NAAMATUSTEN SANOMAAN - ILMEISESTI KUN EI OLLUT MITÄÄN ASIAA NIIN EI KYENNYT) JA SELÄN TAKANA NAURESKELEMINEN - TUODAAN JOKU SKANNAUSPAPERI ETTÄ UUDET SYSTEEMIT JA LÄHDETÄÄN NAAMA VIRNUTEN ULOS!

        KYLLÄ OVATKIN HYVIÄ, VAI MITÄ!

        ETTÄ MITEN ON, ONKOHAN LÖYTYNYT UUDELLE APULAISIA! VAI MITEN LIE JÄRJESTÄVÄT DUUNIT?

        TAITAA OIKEIN KUSET VALUU KINTUILLE KUN SAAVAT NAURESKELLA! NIINHÄN SE VALUI ENSIMMÄISELLÄKIN PELLEILIJÄLLÄ JA ITSENSÄ VIIHDYTTÄJÄLLÄ PASKASTEN APULAISTENSA KANSSA!HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄH

        SIAT!

        Ketään ei toki tarvitse HOIVATA TYÖPAIKALLA - ei toki. Mutta se, että kohdeltaisiin edes asiallisesti ja arvostettaisiin sitä että tekee työn!

        Mutta ei, sitä oltiin vaan eräitten ittensä viihdytyksen välikappale! Vitsit raikaa ja solvaukset ja herjaukset - ei mitään välii, niin kauan kuin itte vaan eivät joudu kohteeksi, sitten jos niin hassusti kävisi niin sitten juostaan kiireen vilkkaan itkemään jonnekin ja pai pai pai kun paijataan!

        Sellainen on terveydenhuollon väki! TOSI AMMATTILAISIA!

        Ei kohdella asiallisesti työntekijänä eikä asiakkaana!
        SIKOJA! Viihdyttäkääs nyt itteänne taas, missäs tuntuu parhaimmalta?


    • roopetyökyri

      Naida saa eikä kertoa työvoimatoimiston ämmille

      Työvoimaviranomainen rikkoo lakia

    • terveystieto

      Se oli aika nöyryyttävä kokemus, kun noin 2 vuotta sitten paikkakunnallani oli
      aikuisille työttömille tarkoitettu urasuunnittelu kurssi ja siellä käsiteltiin asioita
      laidasta laitaan, oli atk-opastusta, itsensä tuntemusta, kirjoitusharjoituksia ja
      terveystietoa. Terveydenhoitaja tuli eräänä aamuna mittanauhan kanssa paikalle
      ja sanoi, että tänään mitataan kaikkien painoindeksi ja vyötärön ympärys.
      Työttömät kun lihovat herkästi, kun eivät mitään tee. Ja sitten hän kierteli jokaisen
      luona kysymässä pituutta ja painoa, että voi laskea painoindeksin ja sen jälkeen
      piti nousta seisomaan kaikkien nähden ja nostaa puseron helmaa, että hän sai
      mitattua vyötärön ympäryksen.

      • niinpä.....

        Hei, jos se oli joku terveydenhoitajaksi opiskeleva, nehän tekevät tuollaisia harjoitustöitä.

        Siksi toisekseen, olisi varmaan ollut kehittävämpää ja teille mukavampaa, jos hän olisi kertonut miten painoindeksi lasketaan ja laittanut teidät itsenne laskemaan sen!

        Mutta ehkä hän tosiaan oli itsekin siellä vaan ikään kuin työllistettynä kun ei mitään tähdellisempää puuhaa ollut!


    • oulötte

      terveystieto, ei ole totta, apua.. Olisitte kieltäytyneet. Ei sen puoleen, samaa mittanauhaa kierrätettiin talvella kun olin itse kurssituksessa mutta touhu ei mennyt noin sotilaalliseksi:D Meidät vain vietiin keilaamaan..niinkuin tapana on. Kerran vietiin ampumaradalle:(

      • terveystieto

        Eikä tuossa vielä kaikki, se samainen terveydenhoitaja käski pitää viikon
        ruokapäiväkirjaa, että mitä työtön syö viikon aikana. Se ei riittänyt, että
        olisi palauttanut sen päiväkirja-paperin sille "opettajalle", vaan se piti lukea ääneen kukin vuorollaan siellä luokassa, että voimme sitten yhdessä
        keskustella ruokavalioistamme ja mitä korjauksia voisimme tehdä niihin,
        että säilytämme työkykymme, kun emme liho liikaa työttömänä ollessamme.
        Eräs mies sanoi, että hän ei ole syönyt mitään, mutta juonut senkin edestä
        koko viikon. Se mies muuten jätti sinä päivänä sen kurssin kesken.


      • työtön nro???????
        terveystieto kirjoitti:

        Eikä tuossa vielä kaikki, se samainen terveydenhoitaja käski pitää viikon
        ruokapäiväkirjaa, että mitä työtön syö viikon aikana. Se ei riittänyt, että
        olisi palauttanut sen päiväkirja-paperin sille "opettajalle", vaan se piti lukea ääneen kukin vuorollaan siellä luokassa, että voimme sitten yhdessä
        keskustella ruokavalioistamme ja mitä korjauksia voisimme tehdä niihin,
        että säilytämme työkykymme, kun emme liho liikaa työttömänä ollessamme.
        Eräs mies sanoi, että hän ei ole syönyt mitään, mutta juonut senkin edestä
        koko viikon. Se mies muuten jätti sinä päivänä sen kurssin kesken.

        :DDDDRepesin, siis niin hauska kirjoitus nm:llä 'terveystiedolta'---just tommosta kyyläämistä olen itsekin noilla moisilla typeryyskursseilla kokenut sen kaikissa muodoissaan.

        Minun mielestäni esim. työllisyyskurssilaisen oma henk.kohtainen työhistoriakaan ei muille kurssilaisille kuulu, eikä kurssin vetäjällekään.

        Itsellänikin kun on niin pitkä lista kuin olla vaan voi työhistoriaani, kiitos siitä näiden vääristyneiden palkkaussysteemien takia ed.menneitä työnantajiani, että olen ollut niinkin monesti samallakin työnantajalla töissä.....


      • tällanen tapaus

        "Kerran vietiin ampumaradalle:( "
        Ette sentään joutuneet maalitauluksi xD

        Joskus tuli sanottua että tällainen 55v papparainen ei pääse töihin edes ampumaradalle maalitauluksi. No edellinen pätkätyö oli paikassa jossa ennen oli ollut ampumarata, nyt tosin liikerakennus.


    • .s.s.

      Selvää simputusta. Simputus on rikos.
      Sano kaikesta asiattomasta että tämä on simuputusta ja simputus on rikos. Simputtaja varmaan pillastuu, mutta anna pillastua.

      Jos joskus joudut tilille jostain jota et tehnyt, niin sano vaan että asioiden hoitotyyli vastasi lähinnä simputusta johon et voinut alentua.

      • sim.pauttaja

        Ehkä ne työvoimapoliittiset toimenpiteet, kurssit työttömille jne. muut
        aktiivitoimet tehdään juuri siksi melko nöyryyttäviksi kokemuksiksi, että työttömät hakeutuisivat nopeasti edes jonkinmoiseen työhön, ettei niillä
        kursseilla istu samat naamat vuodesta toiseen ja muutu työnhaun suhteen täysin passiivisiksi. Jos niillä kursseilla olisi kivaa, niin ehkä jotkut työttämät hakeutuisivat niille aina uudestaan uudestaan vuodesta toiseen, sen sijaan, että hakisivat aktiivisesti töitä. Kun ihmistä oikein simputetaan, niin hän ennenpitkää ottaa minkä tahansa hanttityön ennemmin vastaan kuin kokee sellaista nöyryyttämistä enää uudelleen.
        Hyvähän se vaan on, että työttömien terveydestä ollaan huolissaan.
        Ylipaino kun on nykyään suuri terveysriski ja jopa este työpaikan saamiselle, joka paikassa kun kuulutetaan energisten ja tehokkaiden suorittajien perään, jotka jaksaa tehdä kovaa tulosta työnantajalleen.
        Mutta sellainen mittanauhojen kanssa hääräily kaiken kansan nähden tuntuu jo jonkinmoiselle pilkan teolle.
        Eikä kenenkään syömiset luulisi kuuluvan kenellekkään, eihän työssä
        käyvätkään joudu tekemään tiliä syömisistään ja juomisistaan työnantajille.


    • ohjeeksi kaikille

      Näissä tilanteissa kannattaa kertoa vain enintään niitä asioita, mitä saa kysyä työhaastattelussa ja niitäkin hyvin harkiten. Kysyä ei saa kenenkään perhetietoja, lapsenhankintaa, puolisoasioita, terveyttä, poliittisia tai uskonnollisia vakaumuksia yms. Näistä ei kannata kertoa mitään, vaikka ei olisikaan ns. mitään salattavaa ja elää täysin normaalia taviselämää.

      Jokaisella on myös oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, joten ketään ei tarvitse päästää häärimään mittanauhan kanssa kehonsa ympärille ja varsinkaan vieraiden ihmisten nähden. Tuollaiset mittailut kuuluvat terveysasemalle suljettuun huoneeseen ja ovat vaitiolovelvollisia asioita. Yleisesti hyvästä ruokavaliosta voi luennoida, mutta kenenkään kehoon ei pidä mennä kajoamaan luvatta.

    • kakkaleikkien ystävä

      Kannattaa uunottaa tanttoja ja kertoa mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita omasta elämästään. Poliitikoilta voi ottaa oppia valehteluun, mutta niiden tarinat ovat ihan liian kuivia, ja siksi tarinoita pitää vielä värittää leveällä pensselillä. Veri, uloste ja suolenpätkät tarinoissa on pelkkää plussaa.

      • ap.

        Ai jaa, mutta mitenkäs, kun yksi kurssin pitäjä vihjaili psykiatrisen sairaalan suuntaan, jos ei ala työt nappaamaan.


      • ystävä sä kakkien
        ap. kirjoitti:

        Ai jaa, mutta mitenkäs, kun yksi kurssin pitäjä vihjaili psykiatrisen sairaalan suuntaan, jos ei ala työt nappaamaan.

        Meinaatko, että Suomi on kuin entinen NL? Vastarannan kiiskit valtion laitoksiin "kuntoutettaviksi".


      • tällanen tapaus

        Tuota olen kyllä käyttänyt, tosin niissä tarinoissa on ollut ainakin siteeksi totta.
        Tuossa tarinaa:
        On tullut tehtyä töitä parllekkin arabivaltiolle, Saudi-Arabialle ja Libyalle. Sen jälkeen on tullut pyörittyä paljonkin työmailla jossa käytetään dynamiittia, 500 kiloa oli yhdessä paukussa. Nytkin on housunnapin paikalla ampulangan pätkä (näyttää). En yhtään ihmettele vaikka SUPON kirjoissa olisin. Luonteeltani olen äkkipikainen...

        Tuollaisen tarnian jälkeen en ole simputusta havainnut.


      • tällanen tapaus
        ap. kirjoitti:

        Ai jaa, mutta mitenkäs, kun yksi kurssin pitäjä vihjaili psykiatrisen sairaalan suuntaan, jos ei ala työt nappaamaan.

        "yksi kurssin pitäjä vihjaili psykiatrisen sairaalan suuntaan, jos ei ala työt nappaamaan. "
        Tuosta kysmyksiä kurssin pitäjälle:
        Onkos siellä töitä? Oletkos ollut siellä pitkiäkin aikoja potilana? Sieltäkös sinä tulit tänne kurssin pitäjäks? Nappaakos sulla usein?


    • Aika huvittavaa, et työkkäri järjestää kursseja, joiden kouluttajilla ei ole mitään tietoa kurssilaisten työhistoriasta.

      Kyse enimmäkseen siitä, et saavat työttömät tekemään jotain. Vähä kuten intissä, ensin kaivavat ojan ja sen jälkeen täyttävät sen.

    • Näin tehkää

      Kerrot satuja ja tarinoita, jos on lapsia sanoo ettei ole, jos taasen ei ole lapsia kertoo että on puolisen tusinaa. Sama juttu parisuhteen kanssa, kertoo aivan omiaan. Eihän totuus heille mitenkään kuulu joten kertoilee mitä sylki suuhun tuo.

    • mies kurssilainen

      Yhel kurssil kun olin niin kurssin vetäjä käski kaikki vuorotelleen luokan eteen kertomaan itsestään. Sit se kyseli kaikkee tyhmii kysymyksiä. Sitte kun tuli mun vuoro niin sanoin sille et mun asiat ei kuulu sulle eikä kenellekkään muulle. no se käsitte sen niin et haluan miettiä vielä mitä sanon. No sit kun kaikki muut oli sanonut niin tuli taas mun vuoro ja sit sanoin et edelleenkään mun asiat ei kuulu kenellekkään muulle. sit se alko kärisee siin jotain kun en suostunut kaikkien eteen joten kysyin aloin sit kyselee siltä niitä tyhmii kysymyksiä.Kysyin et onko se pettänyt ikinä vaimoaan ja onko se ajatellut kenestäkään kurssilaisesta ikinä seksuaalisesti ja sellasta. No menipä äijä hiljaiseksi sen jälkeen

      • kysytään pois!

        Näin pitää tehdä! Sossun ja työkkärin ja kelan muijat saa hiljaisiksi jo kysymällä heidän nimeään ja osoitettaan, ja jos se ei riitä, henkkariaan. Eli asioita, joita me työttömät joudumme levittelemään jokaiselle kuin h****t sääriään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe